De Ghan is ookquote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, Eurostar rijdt daarlangs. En Eurostar
"Prognose: onbekend."quote:Op zaterdag 10 juli 2010 19:56 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
"Door weersomstandigheden is het treinverkeer op Duvels zolder ontregeld. Houdt u rekening met extra reistijd en uitval van treinen"
Maar....maar! Waar zijn de rails?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:18 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ja, zie de foto die ik erna postte. Die was lieff.
Eigenlijk ging het me om de koperdiefstallen... in een comment op Facebook las ik dat tegenwoordig veel glasvezelverbindingen worden gebruikt i.p.v. koper. Maar de koperdieven weten dat nog niet, naar het schijnt.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Ghan is ook![]()
Toch hoor ik er nooit iets van als er tussen Alice Springs en Darwin rekening gehouden moet worden met extra reistijd.
Nee je vroeg of we je een baas vondenquote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:34 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Nog maar een keer in dit nieuwe topic:
[ afbeelding ]
Ik heb in de rechter mogen reizen... is het een droom voor de treinfanaat om in een bullettrain te mogen reizen?
Ja ik ook. Merkwaardige plek voor een open deur trouwens.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik vind hem zelfs erg lelijk. Die linker vind ik dan weer mooier.
Mag dit in het treintopic?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:17 schreef Crientj het volgende:
Ik ben ongeduldig.
Lief treintje; de enige die op Tenerife te vinden is
[ afbeelding ]
Nee, helaas niet goed.quote:
Ben je weleens in Utrecht geweest?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:55 schreef Igen het volgende:
Waar trouwens ook echte treinen komen. Zoals een echt bizarre vakantietrein, eens per week met wagons uit heel Oost-Europa. Praag, Bratislava, Kosice, Charkov, Moskou...
Dit is de overweg bij het Waterorgel en de Stoomcarroussel toch?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:05 schreef Fixers het volgende:
Is het komkommertijd? Dit is tenminste nog een echte die echt industrieel spoorwerk gedaan heeft. Althans 3 van de 5 locs die ze hebben zijn tweedehandsjes.
[ afbeelding ]
Ontlenen de CNL of de Jan Kiepura hun bestaansrecht aan Utrecht (of Amsterdam) dan?quote:
Net alsof welke trein dan ook zijn bestaa nsrecht ontleent aan Varna. Het ging erom dat er echte treinen komen, zoals treinen met exotische bestemmingen. Daarin doet Utrecht niet onder voor Varna dus.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Ontlenen de CNL of de Jan Kiepura hun bestaansrecht aan Utrecht dan?
Jazeker wel hoor. Zijn zomertreinen speciaal om toeristen uit heel Oost-Europa naar de Bulgaarse kust te brengen. Eens per week naar Varna en drie keer per week naar Burgas, en van daaruit kunnen de toeristen dan per bus verder naar Sunny Beach en Golden Sands enzo.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Net alsof welke trein dan ook zijn bestaa nsrecht ontleent aan Varna.
Kee, maar dan nog, het ging niet om het bestaansrechtquote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Jazeker wel hoor. Zijn zomertreinen speciaal om toeristen uit heel Oost-Europa naar de Bulgaarse kust te brengen. Eens per week naar Varna en drie keer per week naar Burgas, en van daaruit kunnen de toeristen dan per bus verder naar Sunny Beach en Golden Sands enzo.
Ja okee, dan heeft Nederland het ook, de Jan Kiepura is inderdaad ook zo'n trein die tot de verbeelding spreekt.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kee, maar dan nog, het ging niet om het bestaansrecht
Nee, ik vind het kuttreinen. Europese Hogesnelheidstreinen vind ik veel mooier.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:34 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Nog maar een keer in dit nieuwe topic:
[ afbeelding ]
Ik heb in de rechter mogen reizen... is het een droom voor de treinfanaat om in een bullettrain te mogen reizen?
http://en.wikipedia.org/wiki/Galloping_Goosequote:
Inderdaad, dat is bij de stoomcarrousel. Iemand dood gereden? Das best bizar, die trein rijdt al niet veel meer dan een kilometer of 20 per uur schat ik zo. Zou wel verklaren waarom ze de overgangen stapvoets berijden.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is de overweg bij het Waterorgel en de Stoomcarroussel toch?
Daar is eens iemand doodgereden op een dag dat ik daar werkte. 50 meter verderop. Was vrij bizar wel
quote:Op zondag 11 juli 2010 01:09 schreef greavy het volgende:
Wijzigingen Museumpendel per 26 Juli 2010:
De Museumpendel Utrecht CS - Utrecht Maliebaan gaat per 26 juli via een andere route rijden, en vertrekt op andere tijden en een ander perron. De reistijd tussen Centraal en Maliebaan wordt verkort tot 15 minuten.
De Museumpendel zal gaan vertrekken van spoor 1 (waar de trein naar Baarn ook staat) op x.47. Vanaf hier wordt richting Blauwkapel Oost gereden, om aldaar op spoor BJ of BV kop te maken richting de Maliebaan. Aangekomen op de Maliebaan (Spoorweg museum) kom je binnen aan het middenperron (spoortje LD of LN).
De terugweg zal wederom vanaf het middenperron plaats vinden, waarvoor de beveiliging is aangepast. Het is nu een 'dubbel enkelspoor', want op beide sporen kan je in beide richtingen rijden.
Ook zal er een overkapping over het middenperron komen als de bronnen van het NSM kloppen.
De vertrektijd zal vanaf de Maliebaan op x.27 zijn.
In de kaartautomaat zal ook een wijziging komen, want er zal een Combikaart te verkrijgen worden, waarmee je ook direct toegang tot het museum hebt.
Ook zal in September de Heimwee Express een andere route krijgen en Hilversum niet meer aan doen: De trein rijdt via spoor 410 (waar nu de pendel binnen komt en vertrekt) en dan richting Maarn Goederen.
Mooier wel, maar het Japanse HSL netwerk is toch even iets waar de Deutsche Bahn flink jarloers op isquote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:28 schreef Socios het volgende:
[..]
Nee, ik vind het kuttreinen. Europese Hogesnelheidstreinen vind ik veel mooier.
Figuur vond het niet nodig om op te staan toen er een trein aan kwamquote:Op zondag 11 juli 2010 09:32 schreef Fixers het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is bij de stoomcarrousel. Iemand dood gereden? Das best bizar, die trein rijdt al niet veel meer dan een kilometer of 20 per uur schat ik zo. Zou wel verklaren waarom ze de overgangen stapvoets berijden.
Maar Fles, heb je in de efteling gewerkt?
Let de komende jaren maar eens op China en Spanje. Daar kan Japan dan weer jaloers op wordenquote:Op zondag 11 juli 2010 10:30 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Mooier wel, maar het Japanse HSL netwerk is toch even iets waar de Deutsche Bahn flink jarloers op is
Met de Heimwee expres erbij is er niks aan de hand toch?quote:Op zondag 11 juli 2010 11:27 schreef dennistd het volgende:
Deze week Utrecht-Utrecht Maliebaan nog maar even doen, anders kon het nog wel eens lastig worden om de hele Maliebaan bereden te hebben..
lees dat stuk dan mallerdquote:Op zondag 11 juli 2010 11:32 schreef dennistd het volgende:
De Heimwee-Expres rijdt Maliebaan-Hilversum-Maliebaan, en gaat nu nog leeg naar Maarn Goederen om kop te maken. Het stuk Maliebaan-Maarn Goederen-Maliebaan zal ook wel gaan vervallen binnenkort, want de Heimwee-Expres kan dan natuurlijk ook kopmaken op station Maliebaan. En aangezien de museumpendel straks ook uit het noorden komt, wordt het onmogelijk om het deel station Maliebaan-Lunetten Kruis te berijden.
quote:Ook zal in September de Heimwee Express een andere route krijgen en Hilversum niet meer aan doen: De trein rijdt via spoor 410 (waar nu de pendel binnen komt en vertrekt) en dan richting Maarn Goederen.
Rond de 200 deelnemers. Stoomstichting Nederland biedt de volledige medewerking, door vermelding op de officiële website van de SSN en het blad Stoomtractie.quote:Op zondag 11 juli 2010 11:33 schreef dennistd het volgende:
Hoeveel deelnemers heb je minimaal nodig dan?
Een eerder bericht van mij staat dit vermeld:quote:Op zondag 11 juli 2010 11:32 schreef dennistd het volgende:
De Heimwee-Expres rijdt Maliebaan-Hilversum-Maliebaan, en gaat nu nog leeg naar Maarn Goederen om kop te maken. Het stuk Maliebaan-Maarn Goederen-Maliebaan zal ook wel gaan vervallen binnenkort, want de Heimwee-Expres kan dan natuurlijk ook kopmaken op station Maliebaan. En aangezien de museumpendel straks ook uit het noorden komt, wordt het onmogelijk om het deel station Maliebaan-Lunetten Kruis te berijden.
quote:Ook zal in September de Heimwee Express een andere route krijgen en Hilversum niet meer aan doen: De trein rijdt via spoor 410 (waar nu de pendel binnen komt en vertrekt) en dan richting Maarn Goederen.
Laten we het er maar op houden dat het zondag is, en vroegquote:
Serieus? Dat is aanzienlijk goedkoper dan Fyraquote:Op zondag 11 juli 2010 17:36 schreef greavy het volgende:
Straks kan je ook bij de Thalys met toeslag, zonder reservering in Nederland reizen. Dit wordt ¤4 (2e klas) en ¤7 (1e klas)
Daarentegen heb je bijvoorbeeld in Duitsland nu al met de Thalys de mogelijkheid om zonder reservering in rijtuig 28 en het barrijtuig mee te gaan, je dient dan alleen een toeslag bij te kopen.
Owja, dat kan ook. Stond wel in een InterRail topic eldersquote:Op zondag 11 juli 2010 17:39 schreef dennistd het volgende:
Heb je het nu niet over interrail-toeslagen? Die is als Nederlander toch al niet in Nederland geldig namelijk.
Dan gaat het over interrail.quote:Op zondag 11 juli 2010 18:00 schreef greavy het volgende:
[..]
Owja, dat kan ook. Stond wel in een InterRail topic elders
Tegenwoordig al ¤37,- reserveringskosten.quote:Op zondag 11 juli 2010 18:24 schreef Ascendancy het volgende:
Maar de Thalys was geloof ik iets van 28 euro reserveringskosten
quote:Op zondag 11 juli 2010 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
75 euro is al veel voor zo'n ritje. En dan alleen maar Rotterdam - Sloe en terug? Dat is wel erg karig hoor
quote:Op zondag 11 juli 2010 21:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Kosten moeten eruit gehaald worden. En het gaat hier om een kilometer of 400, en dat is prijzig
Op de Sloelijn / Haven ook meerdere fotostops dus.
Ik moet morgen gewoon werken hoor.... moet nu het hele land op zijn kop voor een of ander dom spelletje. Ze hebben niet eens gewonnen.quote:Reizigers die dinsdag tussen 05.00 en 06.00 uur de trein pakken doen er goed aan na te gaan of hun trein volgens het boekje rijdt. Dat zei een woordvoerder van de NS maandag op Radio 1. Hij verwees naar de website van de vervoerder. De NS gooit dinsdag de dienstregeling om zodat de verwachte massale toestroom naar Amsterdam kan worden verwerkt.
De NS vervoert dagelijks ongeveer 1,1 miljoen reizigers en verwacht er dinsdag vanwege de huldiging in de hoofdstad een paar honderdduizend extra te vervoeren. Veel treinen uit de ochtenddienst worden ingezet voor het vervoer naar Amsterdam.
De NS hoopt dat de bezoekers van de huldiging verspreid over de dag naar de hoofdstad reizen. De gemeente maakt maandag bekend hoe laat de Nederlandse ploeg wordt gehuldigd.
De NS liet vorige week al weten vijftig procent meer treinen in te zetten vanwege de huldiging. De gemeente verwachtte bij winst van Oranje een miljoen bezoekers. Door het verlies in de finale zullen dat er minder zijn.
Ik vind het ook een beetje belachelijk. Nu hoef ik zo vroeg de trein niet, maar ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is als je dat wel moet. En natuurlijk is het maar één keer, maar het is wel een beetje overdreven IMHOquote:Op maandag 12 juli 2010 08:50 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik moet morgen gewoon werken hoor.... moet nu het hele land op zijn kop voor een of ander dom spelletje. Ze hebben niet eens gewonnen.
't Gaat ze toch niet lukken, want vandaag slaat overal de bliksem in zodat morgen het halve net plat ligt.quote:Op maandag 12 juli 2010 09:26 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik vind het ook een beetje belachelijk. Nu hoef ik zo vroeg de trein niet, maar ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is als je dat wel moet. En natuurlijk is het maar één keer, maar het is wel een beetje overdreven IMHO
Hé fijn, rijden er helemaal geen treinenquote:Op maandag 12 juli 2010 11:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Gaat ze toch niet lukken, want vandaag slaat overal de bliksem in zodat morgen het halve net plat ligt.
Ik heb Ede bereikt vandaag. Geen idee of, hoe en wanneer ik weer terug kom.quote:Op maandag 12 juli 2010 11:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Gaat ze toch niet lukken, want vandaag slaat overal de bliksem in zodat morgen het halve net plat ligt.
Vind ik ook onzin. En op K-dag is het gewoon een nationale feestdag, maar dinsdag zullen toch een hoop mensen gewoon naar hun werk moeten. En met dit weer is er geen ene tiefes aan in Amsterdam ook niet eens nietquote:Op maandag 12 juli 2010 09:26 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik vind het ook een beetje belachelijk. Nu hoef ik zo vroeg de trein niet, maar ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is als je dat wel moet. En natuurlijk is het maar één keer, maar het is wel een beetje overdreven IMHO
Precies, op K-dag, of voor mijn part bevrijdingsdag, prima!quote:Op maandag 12 juli 2010 12:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vind ik ook onzin. En op K-dag is het gewoon een nationale feestdag, maar dinsdag zullen toch een hoop mensen gewoon naar hun werk moeten. En met dit weer is er geen ene tiefes aan in Amsterdam ook niet eens niet
Zie buienradar. Hierna wordt het weer beterquote:Op maandag 12 juli 2010 12:44 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Precies, op K-dag, of voor mijn part bevrijdingsdag, prima!
Overigens zit ik nu in Utrecht, ben benieuwd hoe de dag gaat verlopen, donder-en-bliksem-technisch gezien dan.
Op R'dam Centraal zag ik vanochtend ook 3 stel Plan V opgesteld met deze tekstquote:Op maandag 12 juli 2010 08:45 schreef James1988 het volgende:
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb nu al 3 SGMm's gezien waar op de zijkant in oranje letters "Geel en blauw houdt van Oranje!" stond. Leuk initiatief
Edit: blurry TwitPicje van een Mat '64: http://twitpic.com/241roh
Eigen foto (klik voor groot):
[ link | afbeelding ]
Heb al heel wat treinen gezien met die tekst. Maar er zit volgens mij niet echt logica in, op welke treinen het staat.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:16 schreef V2 het volgende:
[..]
Op R'dam Centraal zag ik vanochtend ook 3 stel Plan V opgesteld met deze tekstZal wel voor morgen zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Ik vond het al te lang duren voordat er op dat traject weer iets mis zou gaanquote:Geen treinverkeer mogelijk tussen Arnhem-Winterswijk
Oorzaak
Tussen Doetinchem en Winterswijk rijden geen treinen door een seinstoring.
Er rijden stopbussen tussen Doetinchem en Winterswijk.
quote:Op maandag 12 juli 2010 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Heet die ene provincie waar geen donder te beleven is nou echt "moeder van God"??Eh ja, blijkbaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
Ze rijden 's ochtends een zondagdienstregeling ofzo, al het mat wordt gespaard voor vanmiddag ofzo.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:32 schreef Guppyfriend het volgende:
Ze zouden toch langere treinen inzetten naar Amsterdam? Ik reis altijd op het traject Nijmegen - Schiphol/Amsterdam, zou je toch zeggen dat daar een lange trein moet rijden. De treinen waren echter zo kort dat ik in de eerste van 08.00 niet meer paste, en de tweede van 08.16 nog net als een sardine erin kon![]()
Ah, want de ochtendspits bestaat opeens niet meer als tokkie-nederland naar de huldiging moet?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:02 schreef V2 het volgende:
[..]
Ze rijden 's ochtends een zondagdienstregeling ofzo, al het mat wordt gespaard voor vanmiddag ofzo.
Precies. Jij snapt hetquote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:09 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ah, want de ochtendspits bestaat opeens niet meer als tokkie-nederland naar de huldiging moet?
Een vriend van mij woont tegenover een deel van de Tokkie familie. Je mag hun adres wel als je wilt.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tokkie
Pap ff met die moeder aan zou ik zeggen
Thanks, but no, thanksquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tokkie
Pap ff met die moeder aan zou ik zeggen
Gefeliciteerd en veel plezier met je 60% korting, mede-kioskerquote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:21 schreef KapiteinT het volgende:
Aangenomen bij de Kiosk in Hoofddorp.![]()
Wie komt een keer langs?
Dankje! Ik zit nu met smacht te wachten op m'n Servexpas. Geen idee eigenlijk wanneer ik die krijg.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:34 schreef MetalMike het volgende:
[..]
Gefeliciteerd en veel plezier met je 60% korting, mede-kiosker![]()
Kwam tot vorig jaar dagelijks langs Hoofddorp, moest daar van bus 140 naar lijn 310 overstappen, heb er een licht trauma aan overgehouden. Met winterse vrieskou een kwartier in dat tochtgat wachten als je uit een andere (veelal bloedhete) bus komt is geen pretje...
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:40 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dankje! Ik zit nu met smacht te wachten op m'n Servexpas. Geen idee eigenlijk wanneer ik die krijg.
Een kwartier wachten om van de 140 naar de 310 over te stappen? Was zeker 's avonds? Want de één rijdt overdag elke 10 minuten en de ander elke 7,5 minuut. Maar wat moet je dan ook in Nieuw-Vennep?
Tof he, fatsoenlijke prijzen betalenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:43 schreef DenS het volgende:
Ik hoop dat je 'm sneller krijgt dan mn vriendin. Die heeft er ruim 4 maanden op moeten wachten. Maar wat is die 60% korting toch heerlijk
Nu al zin in: kaasbroodje voor 68 cent, pizzapunt voor 1,10 en een Snicker/Mars/weet ik veel voor 40 cent.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tof he, fatsoenlijke prijzen betalenJe schaamt je toch je ogen uit je kop om 4 gulden voor zo'n bak bruine goorheid te vragen
Da's hard gegaan zegquote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:48 schreef KapiteinT het volgende:
Er zijn problemen rondom Schiphol door een bovenleiding die door een deur heen is geslagen: http://tweetphoto.com/32464241. Hoe krijgen ze dat nou weer voor elkaar?
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:49 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Nu al zin in: kaasbroodje voor 68 cent, pizzapunt voor 1,10 en een Snicker/Mars/weet ik veel voor 40 cent.
Dat is nou jammer. Maar dat betekend wel dat ik eindelijk de Broodzaak kan betalen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:51 schreef DenS het volgende:
[..]
Je krijgt niet overal korting op heur.
Bij kiosk zelf is het alleen op sandwiches en drinken voor zover ik weet. Iig niet de bake off, of de chocolade etc.
Verder is ie ook niet geldig bij de togo, wel bij broodzaak, burger king, smullers etc.
Waarbij je dan geen ijs kan halen met korting..
</Crientj>
Daar is een bovenleidingskabel doorheen geslagen. Zit nogal wat spanning op, en niet alleen elektrische spanningquote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:56 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wtf zit in die deur dan? een portaal?
Stage lopenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:40 schreef KapiteinT het volgende:
Een kwartier wachten om van de 140 naar de 310 over te stappen? Was zeker 's avonds? Want de één rijdt overdag elke 10 minuten en de ander elke 7,5 minuut. Maar wat moet je dan ook in Nieuw-Vennep?
Niet op snoep, chips, ijs en non-food. Van de bake-off niet de donuts en gevulde koeken (dacht ik, koop ze nooit), maar croissants en warme broodjes wel weer. En op welriekende Bifiworsten ook, raar genoegquote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:51 schreef DenS het volgende:
Bij kiosk zelf is het alleen op sandwiches en drinken voor zover ik weet. Iig niet de bake off, of de chocolade etc.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:08 schreef MetalMike het volgende:
[..]
Stage lopen![]()
's Ochtends rond 7:30, had in theorie een overstap van 2 minuten, wat je zou moeten halen met hard naar boven rennen. In de praktijk rijden bussen (zoals bekend) nooit op tijd en op lijn 310 kwam de helft of meer van de bussen structureel niet opdagen, waardoor je fijn staat te wachten.
Ik weet, bussen in een treinentopic...
[..]
Niet op snoep, chips, ijs en non-food. Van de bake-off niet de donuts en gevulde koeken (dacht ik, koop ze nooit), maar croissants en warme broodjes wel weer. En op welriekende Bifiworsten ook, raar genoeg![]()
Of je had eoa dom wicht aan de kassa wat gewoon zonder instructie het diepe in geflikkerd is. Hoe vaak ik daar bij de Kiosk niet mensen moet uitleggen wat ik wil, dat ze dat WEL hebben, waar het staat en hoe je het moet aanslaan...quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:17 schreef DenS het volgende:
[..]
Hmm.. Dan heb ik ooit iemand gehad die mn korting niet lief vond.
Sausijzenbroodje werd toen ook niet aangeslagen met korting.
Ag, zoveel haal ik niet met die pas. Alleen bij smullers/BK
Ik ga het beter doen!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of je had eoa dom wicht aan de kassa wat gewoon zonder instructie het diepe in geflikkerd is. Hoe vaak ik daar bij de Kiosk niet mensen moet uitleggen wat ik wil, dat ze dat WEL hebben, waar het staat en hoe je het moet aanslaan...
"Truus? Deze meneer wil met zo'n pasje betalen?![]()
Halp
"
Dat maakt het alleen maar beter.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:00 schreef James1988 het volgende:
Wel gemoderniseerde Koplopers trouwens, maar da's niet zo erg.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:05 schreef James1988 het volgende:
Ongemoderniseerd heeft ook zo zijn charme wel, maar ik vind de gemoderniseerde mooier.
2 jaar lang tweemaal per dag tussen Roosendaal en Tilburg en pas 1x een koploper gehadquote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:00 schreef James1988 het volgende:
YAY! Een Koplopercombinatie in de 3600, en ik zit erin
Wel gemoderniseerde Koplopers trouwens, maar da's niet zo erg.
En de Appelflappen, niet te vergeten!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:08 schreef MetalMike het volgende:
Niet op snoep, chips, ijs en non-food. Van de bake-off niet de donuts en gevulde koeken (dacht ik, koop ze nooit), maar croissants en warme broodjes wel weer. En op welriekende Bifiworsten ook, raar genoeg![]()
Niet zo zuur. Vandaag is de pleuâh gratis bij de kiosk, vanwege het voetbal. En voor gewoon aroma rood is 't best ok. Die nescafe troep van de rugzakkers... dat is echt niet te hachelen idd.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tof he, fatsoenlijke prijzen betalenJe schaamt je toch je ogen uit je kop om 4 gulden voor zo'n bak bruine goorheid te vragen
Grappig, ik wist niet dat je een dwerg was. Alleen een dwerg kan een SLT als "ruim" bestempelen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 08:21 schreef James1988 het volgende:
Eerste indrukken:Heel erg ruim vanbinnen, je kijkt de hele trein door
Een SLT heeft gewoon een echte airco-installatie, dwz, compressor, koudemiddel, warmtewisselaar, the works.quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:50 schreef Duvel het volgende:
SLT heeft waarschijnlijk geen airco, maar alleen topkoeling...
Mooi begin. Mag sowieso wel eens wat meer grensoverschrijdend verkeer komenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva wil trouwens het baanvak Zuidbroek - Nieuweschans overbelast laten verklaren. Ze hebben bij ProFail een concept ingediend om een halfuursdienst tussen Groningen en Nieuweschans te laten rijden, aangevuld met sneltreinen die tussen Groningen en Leer (en later Bremen) rijden. Deze slaan vele stations over en gaan net als de stoppers nu eens per twee uur rijden.
Mij hoor je echt niet klagen als dat hier komt rijdenquote:Op woensdag 14 juli 2010 10:34 schreef De_Hertog het volgende:
Ondertussen in Japan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prototype voor een nieuwe mini-shinkansen. Ze maken die dingen echt steeds lelijker daar..
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:37 schreef Ascendancy het volgende:
Ach, de kans dat je in de SLT een zitplek krijgt is toch nihiel.
Wat gaat er eigenlijk de 5600 rijden als al het DD-AR vernieuwd is? Je wilt daar geen SLT hebben op zulke afstanden
Dat weten ze dan verbazingwekkend goed te verbergen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:29 schreef V2 het volgende:
[..]
Een SLT heeft gewoon een echte airco-installatie, dwz, compressor, koudemiddel, warmtewisselaar, the works.
Oooh! Zeg dat dan!quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:12 schreef James1988 het volgende:
Toen ik 'ruim' zei, bedoelde ik het open karakter, en dat je van kop tot kop door de trein kunt kijken. De vis-a-vis-zittingen zijn inderdaad krap.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 01:01 schreef Zyron het volgende:
[..]
En de Appelflappen, niet te vergeten!
*werkende in Kiosk Emmen*
Het duurde bij mij overigens 1 week voor ik m'n pasje had, dus ik vind het vaag dat het bij mevrouw Crientj zolang heeft geduurd. Geen idee hoe de AH To Go-tak organisatorisch in elkaar steekt..
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:37 schreef Ascendancy het volgende:
Ach, de kans dat je in de SLT een zitplek krijgt is toch nihiel.
Wat gaat er eigenlijk de 5600 rijden als al het DD-AR vernieuwd is? Je wilt daar geen SLT hebben op zulke afstanden
Mag ik je er fijntjes op wijzen dat als je er geen verstand van hebt, het wijzer is om gewoon je mond te houden. Of, in dit geval, je toetsenbord met rust te laten?quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:59 schreef Freak188 het volgende:
Laat ze eerst eens die rotzooi rond Schiphol eens oplossen. Gistermiddag/avond een uur vertraging gehad en vanochtend weer een uur! Vanwege een defecte bovenleiding.... ze hebben toch 10-12 uur de tijd gehad om het te repareren. Godallemachtig... in geen enkele branche worden dit soort dingen geacepteerd.
Dat is toch een belachelijk idee?quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Toch lijkt het reëel, tenzij ze SGMm willen inzetten
Straks wel na opening Hanzelijn.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:28 schreef Ascendancy het volgende:
Dan maak je het baanvak veel drukker, je hebt meer treinen nodig. En kan het baanvak dat daar aan?
Nee, na de opening van de Hanzelijn blijft er elk halfuur een intercity rijden, dus is zoiets niet mogelijk zonder extra inhaalmogelijkheden o.i.d. aan te leggen. Niet al het DD-AR wordt verbouwd, dus ik denk dat op dat stuk voorlopig gewoon DD-AR blijft rijden.quote:
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:39 schreef KapiteinT het volgende:
Hihi, door de problemen in de Schipholtunnel rijden de NoordOost treinen naar Schiphol door naar Hoofddorp.![]()
Nee het kan niet. De stoptrein doet over het stuk Utrecht - Zwolle 25 minuten langer dan de intercity. De stoptrein en intercity vertrekken bijna tegelijk vanaf Utrecht, maar ter hoogte van Zwolle zit de intercity van een halfuur eerder al achter de stoptrein. Knappe jongen die daar nog een extra intercity tussen weet te passen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:42 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, het moet kunnen. Alleen zit je tussen Amersfoort Vathorst en Amersfoort nog met de 5800 waar je mee in conflict kunt raken.
Ja heel fijn is dat altijd. Als ik m'n trein naar Schiphol mis, komt even later de intercity waar ik eigenlijk vanaf Schiphol in kwam te zitten langs rijden. Soms staat hij zelfs even stil, maar instappen kan niet.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Just like the old days, alleen reden ze toen via Amsterdam Centraal als stopper door naar Schiphol.
Normaal rijden ze ook door naar Hoofddorp, maar stoppen daar niet. Pas op het opstelterrein doen ze dat.
Bron dat niet alle DD-AR verbouwt wordt?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:39 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Nee, na de opening van de Hanzelijn blijft er elk halfuur een intercity rijden, dus is zoiets niet mogelijk zonder extra inhaalmogelijkheden o.i.d. aan te leggen. Niet al het DD-AR wordt verbouwd, dus ik denk dat op dat stuk voorlopig gewoon DD-AR blijft rijden.
Hihi, door de problemen in de Schipholtunnel rijden de NoordOost treinen naar Schiphol door naar Hoofddorp.![]()
Ik zou het gewoon doen. Kost je geen moeite verder.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:49 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik ga deze zomer interrailen. Gisteren het ticket binnengekregen en het blijkt dat je elke reis moet noteren. Nou is hij niet geldig binnen je eigen land, dus van Rotterdam tot aan de grens moet ik betalen. De interrailkaart geeft echter 50% korting in plaats van de 40% die m'n studenten-OV geeft. Nu is de vraag: moet ik Rotterdam-->grens ook noteren op die interrailkaart?
Je kan het altijd doen. Je kan beter te veel dan te weinig opschrijven. De praktijk leert echter dat er bijna nooit om dat formulier gevraagd wordt. Ik heb vorig jaar 6.000 kilometer geInteraild en er is maar één keer om gevraagd. Dat was in Tjechië bij een nogal... pittige tante... Dus we waren blij dat we die reis hadden opgeschreven. Dat deden we namelijk lang niet altijd.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:49 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik ga deze zomer interrailen. Gisteren het ticket binnengekregen en het blijkt dat je elke reis moet noteren. Nou is hij niet geldig binnen je eigen land, dus van Rotterdam tot aan de grens moet ik betalen. De interrailkaart geeft echter 50% korting in plaats van de 40% die m'n studenten-OV geeft. Nu is de vraag: moet ik Rotterdam-->grens ook noteren op die interrailkaart?
Ik vind de reden van het afsluiten wel een beetje vreemd. Een loopbrug over het spoor bij Geldermalsen...quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:51 schreef James1988 het volgende:
Mwehe, gisteren nog een discussie gehad met iemand over het spoorwegnet. Ze vond het onbegrijpelijk dat "de NS doordeweeks een belangrijke lijn plat gaat gooien" (Utrecht - Den Bosch, volgende week ma. t/m wo.), toen ik vervolgens zei dat het ProRail was kwam er terug "Het is onacceptabel dat de NS dat accepteert!".... reply: "De NS heeft weinig keuze."
De hele brug wordt toch vervangen?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:54 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik vind de reden van het afsluiten wel een beetje vreemd. Een loopbrug over het spoor bij Geldermalsen...
Ik dacht dat ergens gelezen te hebben, maar ik begin nu ook te twijfelen. In dat geval is het hopen dat er DDZ ingezet gaat worden op Utrecht - Zwolle...quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:49 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Bron dat niet alle DD-AR verbouwt wordt?
Ergerlijk, dat soort mensen. Ook leuk: als die werkzaamheden tussen Utrecht en Den Bosch uitlopen, hebben ze in Arnhem een probleem.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:51 schreef James1988 het volgende:
Leuk, mensen die denken het beter te weten maar vervolgens keihard falen.
Ze hebben nu 79 stuurstanden en 50 motorwagens. Er komen dus maximaal 50 stuurstanden als DDZ terug denk ik... Dus niet alles wordt verbouwd, maar wat overblijft zal wel gesloopt worden. Kapitaalvernietiging? Hoe kom je er bij...quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:57 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik dacht dat ergens gelezen te hebben, maar ik begin nu ook te twijfelen. In dat geval is het hopen dat er DDZ ingezet gaat worden op Utrecht - Zwolle...
DDZ gaat als IC rijden. Het enige stoptreinmat is SLT en SGMmquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:57 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik dacht dat ergens gelezen te hebben, maar ik begin nu ook te twijfelen. In dat geval is het hopen dat er DDZ ingezet gaat worden op Utrecht - Zwolle...
Nee, DDM gaat in de shredder, DDAR wordt DDZ.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:08 schreef V2 het volgende:
DDZ is toch omgebouwde DDM, of ben ik nu in de war? Ik dacht dat DDAR gewoon verschrot zou gaan worden.
Logisch...quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, DDM gaat in de shredder, DDAR wordt DDZ.
DDZ gaat de stoppercity's rijden, zoals Utrecht - Almere en Schiphol - Lelystad. Maar volgens mij houden ze dan nog een heleboel DDZ over. Utrecht - Zwolle lijkt mij dan een mooie serie om de rest kwijt te kunnen. Het is wel eens waar geen intercity, maar veel mensen zitten er wel lang in en hij zit vaak ook goed vol.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:02 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
DDZ gaat als IC rijden. Het enige stoptreinmat is SLT en SGMm
Ja, je kan het ook gewoon een sneltrein noemen... Maar iemand heeft bedacht om dat woord af te schaffen...quote:
Ah ik haal de naamjes door elkaar. DDM-2/3 = DD-AR. Dan is het logischquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, DDM gaat in de shredder, DDAR wordt DDZ.
Tuurlijk mag je dat. Maar mag ik jou er fijntjes op wijzen, dat als er blijkbaar wél informatie is, dat passagiers het leuk vinden als ze dat te horen krijgen. De storing rond Schiphol zou tot 22.00 uur gisteravond duren, maar dat was vanochtend nog steeds niet opgelost. Het stuitende gebrek aan klantvriendelijkheid/informatievoorziening is bij de NS/Prorail schrijnend.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mag ik je er fijntjes op wijzen dat als je er geen verstand van hebt, het wijzer is om gewoon je mond te houden. Of, in dit geval, je toetsenbord met rust te laten?
Ik kan nergens vinden dat DDZ specifiek die trajecten gaat rijden.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:15 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Logisch...Doet DDM onder aan DD-AR?
[..]
DDZ gaat de stoppercity's rijden, zoals Utrecht - Almere en Schiphol - Lelystad. Maar volgens mij houden ze dan nog een heleboel DDZ over. Utrecht - Zwolle lijkt mij dan een mooie serie om de rest kwijt te kunnen. Het is wel eens waar geen intercity, maar veel mensen zitten er wel lang in en hij zit vaak ook goed vol.
Best, maar dat doet niets af aan de mensen die zich nu uit de naad werken om het te herstellen, en daar walste jij met je botteboerenpost nogal lomp overheen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:47 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Tuurlijk mag je dat. Maar mag ik jou er fijntjes op wijzen, dat als er blijkbaar wél informatie is, dat passagiers het leuk vinden als ze dat te horen krijgen. De storing rond Schiphol zou tot 22.00 uur gisteravond duren, maar dat was vanochtend nog steeds niet opgelost. Het stuitende gebrek aan klantvriendelijkheid/informatievoorziening is bij de NS/Prorail schrijnend.
De specifieke treinseries zijn nog niet bekend, maar wel dat het de net-niet-intercity's zijn. Intercity's die vaker stoppen dan gewone intercity's en met stoptreinmateriaal (meestal DD-AR) worden gereden. Dus onder andere Utrecht - Almere en Schiphol - Lelystad.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:48 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik kan nergens vinden dat DDZ specifiek die trajecten gaat rijden.
Van binnen doet de DDZ waarschijnlijk ook niet onder voor ICMm en dergelijke.
Zijn de kosten-baten van een kwartiersdienst daar echt zo slecht overigens?
Handig toch, dat ze dat woord 'sneltrein' afgeschaft hebben...quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:52 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
De specifieke treinseries zijn nog niet bekend, maar wel dat het de net-niet-intercity's zijn. Intercity's die vaker stoppen dan gewone intercity's en met stoptreinmateriaal (meestal DD-AR) worden gereden.
Ze gaan geloof ik meerdere dingen tegelijk doen... ook starten met de bouw van een nieuw Utrecht Lunetten, iets met de spoorverdubbeling, enzovoorts. Dan is het nog niet zo gek.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:54 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik vind de reden van het afsluiten wel een beetje vreemd. Een loopbrug over het spoor bij Geldermalsen...
Wordt niet ook de hele Lingebrug vervangen?quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ze gaan geloof ik meerdere dingen tegelijk doen... ook starten met de bouw van een nieuw Utrecht Lunetten, iets met de spoorverdubbeling, enzovoorts. Dan is het nog niet zo gek.
Voor Zwolle Utrecht.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:52 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
De specifieke treinseries zijn nog niet bekend, maar wel dat het de net-niet-intercity's zijn. Intercity's die vaker stoppen dan gewone intercity's en met stoptreinmateriaal (meestal DD-AR) worden gereden. Dus onder andere Utrecht - Almere en Schiphol - Lelystad.
Kosten-baten voor welke kwartierdienst?
Correct.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wordt niet ook de hele Lingebrug vervangen?
Een kwartierdienst is daar wel rendabel denk ik hoor. Er is alleen geen plek voor op het spoor, zoals ik al uitlegde. Pas met een inhaalmogelijkheid (zoals bij Geldermalsen) bij Ermelo of Harderwijk is een kwartierdienst pas mogelijk, maar daar is geen plek voor bij die stations.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:41 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Voor Zwolle Utrecht.
Als je ziet hoeveel grotere plaatsen er aan die lijn liggen. En die krijgen dan maar 1x per half uur een trein.
Grote plaatsen tussen Zwolle - Utrecht? Zolang de grootste steden buiten de randstad het met 2 treinen per uur moeten doen, is dat voor Amersfoort of Harderwijk ook prima mogelijk.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:41 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Voor Zwolle Utrecht.
Als je ziet hoeveel grotere plaatsen er aan die lijn liggen. En die krijgen dan maar 1x per half uur een trein.
Het zijn inderdaad geen hele grote plaatsen, maar wel meerdere middelgrote steden. Nijkerk, Ermelo en Harderwijk tellen samen al bijna 100.000 inwoners. Dat is ook wel te merken aan hoe vol deze trein in de spits zit. Een kwartierdienst zal hier dus niet misstaan, maar zoals gezegd past het niet.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Grote plaatsen tussen Zwolle - Utrecht? Zolang de grootste steden buiten de randstad het met 2 treinen per uur moeten doen, is dat voor Amersfoort of Harderwijk ook prima mogelijk.
De reistijd vanuit bijvoorbeeld Leeuwarden is te groot voor echt forenzenvervoer.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Grote plaatsen tussen Zwolle - Utrecht? Zolang de grootste steden buiten de randstad het met 2 treinen per uur moeten doen, is dat voor Amersfoort of Harderwijk ook prima mogelijk.
Hoe gratis is ¤ 1,85 bij jou?quote:Op woensdag 14 juli 2010 08:00 schreef Fixers het volgende:
[..]
Niet zo zuur. Vandaag is de pleuâh gratis bij de kiosk, vanwege het voetbal.
Het probleem was niet dat de bovenleiding door de deur heen was geslagen. (Het is wel gebeurd, maar dat was niet het probleem).quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:48 schreef KapiteinT het volgende:
Er zijn problemen rondom Schiphol door een bovenleiding die door een deur heen is geslagen: http://tweetphoto.com/32464241. Hoe krijgen ze dat nou weer voor elkaar?
PM James1988 maar.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:21 schreef Ofyles2 het volgende:
* Ofyles2 wilde ideeën heeft voor het ontwikkelen van de perfecte dienstregeling...
Zal ik zeker doen.quote:
Ik heb 'm vanmorgen (om half 8) voor nop gehad. Werd op den bosch omgeroepen dat vanwege de huldiging in amsterdam gisteren er gratis koffie en thee af te krijgen was.quote:
Typisch. Waarom zouden ze dat sowieso doen? Maar goed, ik was blijkbaar gewoon te laat, om een uur of 11. Heb nog wel 2 treinen met die plakletters "Geel en blauw houdt van Oranje!" gezienquote:Op woensdag 14 juli 2010 19:02 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik heb 'm vanmorgen (om half 8) voor nop gehad. Werd op den bosch omgeroepen dat vanwege de huldiging in amsterdam gisteren er gratis koffie en thee af te krijgen was.
Vanaf dienstregeling 2014 is het de bedoeling dat Randstadspoor Harderwijk ipv Amersfoort Vathorst als eindpunt heeft. Dat betekend dan voor Nijkerk, Putten, Ermelo elk kwartier een trein richting Harderwijk en Utrecht.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:43 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Het zijn inderdaad geen hele grote plaatsen, maar wel meerdere middelgrote steden. Nijkerk, Ermelo en Harderwijk tellen samen al bijna 100.000 inwoners. Dat is ook wel te merken aan hoe vol deze trein in de spits zit. Een kwartierdienst zal hier dus niet misstaan, maar zoals gezegd past het niet.
Dit. Randspoor vind ik echt wel tofquote:Op woensdag 14 juli 2010 19:49 schreef Mkr het volgende:
[..]
Vanaf dienstregeling 2014 is het de bedoeling dat Randstadspoor Harderwijk ipv Amersfoort Vathorst als eindpunt heeft. Dat betekend dan voor Nijkerk, Putten, Ermelo elk kwartier een trein richting Harderwijk en Utrecht.
Naja, stations als Utrecht Vaartsche rijn zijn natuurlijk te triest voor woorden en verminderen alleen maar de kwaliteit van de verbinding.quote:
En de spoorkaart.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:36 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ze hebben storingen maar weggehaald van de ns site?
Ik weet in elk geval dat aan het eind railremmen zitten zodat de wagons met gepaste snelheid tegen elkaar komen. En als een wagon te vroeg tot stilstand komt, zijn er aanduwrobots tussen het spoor.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:01 schreef Fixers het volgende:
Ik kom net langs rotterdam, het goederenopstelterrein en daar zijn ze aan het heuvelen. Best tof om te zien zo'n losse rollende wagon.
Maar hoe gaat dat eigenlijk exact in zijn werk? Koppelen ze steeds een wagon los of in een keer de hele zwik en worden ze langzaam over het randje geduwd? Hangen die dingen half op de handrem of klappen ze in volle vaart tegen de wachtende wagons? Vast wel iemand die dit kan uitleggen van begin tot eind.
* Ofyles2 zich afvraagt of NS, ProRail en NedTrain überhaupt iets goeds kunnen doen...quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:41 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En de spoorkaart.
Dat kutding staat er nu al een paar maanden. Hoe kan het dan nog steeds fout gaat dat ding weer te geven![]()
En storingen weghalen is ook gewoon een dikke faal voor informatievoorziening.
Vandaag ook één gezien, de 4080.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb nog wel 2 treinen met die plakletters "Geel en blauw houdt van Oranje!" gezien
Wat moet dat een verschrikkelijke ervaring voor je geweest zijn. Zoiets horen treinreizigers niet mee te maken. Ga je veel met de trein? Welkom op FOK! en in het bijzonder in het treinentopic.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:24 schreef Susannetje_ het volgende:
Het probleem was niet dat de bovenleiding door de deur heen was geslagen. (Het is wel gebeurd, maar dat was niet het probleem).
We reden de tunnel van Schiphol in en de trein trok vanaf dat moment de bovenleiding mee. De bovenleidingen sloegen tegen de trein aan waardoor de hele trein begon te shaken, en waardoor er dus ook een gat in de deur kwam. Ook waren er een stuk of 100 ramen kapot geslagen door de bovenleiding die er tegen aan kwam. Doordat we de bovenleiding mee hadden getrokken was er in die tunnel geen stroom meer en dát was het probleem, want dan zouden de treinen daar zonder stroom zitten en niet kunnen rijden.
De bewuste trein kon doordat hij zonder stroom zat ook niet meer remmen (en heeft dus nog zo'n 500m aan leiding meegetrokken) en alle passagiers (behalve die in mijn coupé) zaten zonder licht..
Is de rem van een trein handmatig dan?quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:58 schreef Duvel het volgende:
Overigens heeft een trein geen bovenleidingspanning nodig om te remmen.Het duurt gewoon lang voor zo'n ding stil staat.
luchtdrukremmen:quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:00 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Is de rem van een trein handmatig dan?![]()
Ik neem aan dat het door een elektrisch signaal gaat en dat de machinist niet zelf de kracht hoeft uit te oefenen om te remmen?
Edit: Is het nu serieus zo dat de machinist een kraantje kan opendraaien waardoor de remmen automatisch aanslaan?![]()
Ik had bij uitzondering ICMm in de IC Nijmegen - Den Helder vanmiddag, ook weleens lekkerquote:
Naast de elektropneumatische rem, die lekker makkelijk remt, heeft een trein ook nog een wettelijk verplichte ouderwetse luchtdrukrem, die ie alleen in noodgevallen gebruikt (maar het is niet specifiek de noodrem!). Overigens heeft een trein ook accu's, zodat de EP of ED of whatever voor elektrische rem ook werkt zonder bovenleidingspanning. Recuperatie is dan natuurlijk niet mogelijk, maar dat spreekt voor zich.quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:00 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Is de rem van een trein handmatig dan?![]()
Ik neem aan dat het door een elektrisch signaal gaat en dat de machinist niet zelf de kracht hoeft uit te oefenen om te remmen?
Edit: Is het nu serieus zo dat de machinist een kraantje kan opendraaien waardoor de remmen automatisch aanslaan?![]()
Ahw, mooi was die tijd toen dat nog standaard was!quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik had bij uitzondering ICMm in de IC Nijmegen - Den Helder vanmiddag, ook weleens lekker
Normaal remt dit type trein inderdaad elektronisch, het zgn normale rembedrijf. Het gros van de remming wordt op de elektromotoren gedaan (remmen op de motor); indien omstandigheden dit toelaten wordt de opgewekte stroom teruggevoerd aan de bovenleiding, als dit niet kan wordt het verstookt in de remweerstanden en omgezet in hitte. Is er meer remvermogen nodig dan de ED-rem (rem op de motor) kan leveren, dan worden klassieke wrijvingsremmen ingezet: per geremde as drie remschijven. Er zijn ook nog permanentmagneetremmen, die worden op het spoor gezet en remmen zo ook af.quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:00 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Is de rem van een trein handmatig dan?![]()
Ik neem aan dat het door een elektrisch signaal gaat en dat de machinist niet zelf de kracht hoeft uit te oefenen om te remmen?
Edit: Is het nu serieus zo dat de machinist een kraantje kan opendraaien waardoor de remmen automatisch aanslaan?![]()
Wilde het net zeggen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:24 schreef Duvel het volgende:
Ahw, mooi was die tijd toen dat nog standaard was!
Mooi om te zien dat Deutsche Bahn de boel meteen goed onderhanden neemt en het regionale treinverkeer in Nederland wil integreren in het Duitse treinverkeer d.m.v. een Sneltrein naar Bremen. Volgende stap op het hoofdnet door naar Amsterdam, ook zoals vroeger.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva wil trouwens het baanvak Zuidbroek - Nieuweschans overbelast laten verklaren. Ze hebben bij ProFail een concept ingediend om een halfuursdienst tussen Groningen en Nieuweschans te laten rijden, aangevuld met sneltreinen die tussen Groningen en Leer (en later Bremen) rijden. Deze slaan vele stations over en gaan net als de stoppers nu eens per twee uur rijden.
Ik zat onderweg ineens te mijmeren over de tijd dat er directe IC's Arnhem Velperpoort - Den Haag Centraal reden. Met Mat'54quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ahw, mooi was die tijd toen dat nog standaard was!
De kinderen van Versteeg kunnen weer onder de wol.quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:35 schreef Socios het volgende:
[..]
Mooi om te zien dat Deutsche Bahn de boel meteen goed onderhanden neemt en het regionale treinverkeer in Nederland wil integreren in het Duitse treinverkeer d.m.v. een Sneltrein naar Bremen. Volgende stap op het hoofdnet door naar Amsterdam, ook zoals vroeger.
Ik heb geen idee hoe Qt4 werkt. Ik ken wel C#quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:00 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Zal ik zeker doen.
Er zijn verschillen: James1988 gebruikt Microsoft, ik Linux. Misschien kan ik hem overhalen Qt4 te gebruiken voor dit project.
Hoi, ik ben Igen en ik laat me op een verschrikkelijke manier foppenquote:Op woensdag 14 juli 2010 21:39 schreef Igen het volgende:
Even iets anders tussendoor:
Vandaag moest ik van Groningen naar Luik. Welke knurft heeft bedacht dat je dan vanwege de zomerdienstregeling een aanfluiting van -1 minuut in Utrecht en van -4 minuten in Maastricht hebt? Zo duurt de reis door een paar minuutjes extra rijtijd gewoon een uur langer.
Hoezo? Wat doe ik verkeerd?quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoi, ik ben Igen en ik laat me op een verschrikkelijke manier foppen
Niet de vakantiedienstregeling checken misschien? Wordt dat in Groningen niet 24/7 omgeroepen dan?quote:
De trein een half uur later nemen, zodat je maar 26 minuten ipv 56 op Maastricht moet wachten.quote:
Hij wist het wel, maar het is gewoon niet handig.quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet de vakantiedienstregeling checken misschien? Wordt dat in Groningen niet 24/7 omgeroepen dan?
Die is normaal 9 minuten en nu -4 minuten. => 26 minutenquote:Op woensdag 14 juli 2010 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Buiten de vakantiedrgl is de overstap Utrecht - Luik in Maastricht ook maar 4 minuten. Ik gok het er nooit op. Je knipt met je vingers en je hangt in Den Bosch al in de prijzen voor een uur. Gewoon een half uur eerder gaan idd. Na die 178 km wil je wel even lekker schijten en wat eten en drinken halen in Maastricht. En wat spotten, waarom ook niet
Normaal is dat best een mooie overstap en als je 'm mist kan je geld terug vragen voor 60 minuten.quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Buiten de vakantiedrgl is de overstap Utrecht - Luik in Maastricht ook maar 4 minuten. Ik gok het er nooit op. Je knipt met je vingers en je hangt in Den Bosch al in de prijzen voor een uur. Gewoon een half uur eerder gaan idd. Na die 178 km wil je wel even lekker schijten en wat eten en drinken halen in Maastricht. En wat spotten, waarom ook niet
quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Normaal is dat best een mooie overstap en als je 'm mist kan je geld terug vragen voor 60 minuten.
Maar hoe zit dat nou in Utrecht, is daar de overstap van de NoordOost op de trein naar Maastricht/Heerlen altijd zo slecht?
Die is toch bijna een kwartier?quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar hoe zit dat nou in Utrecht, is daar de overstap van de NoordOost op de trein naar Maastricht/Heerlen altijd zo slecht?
quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Da's wel erg slecht geregeld dan.
Gelukkig maar dat ik normaal die route nooit hoef te doen.
Dat werkt alleen binnen NLquote:Op woensdag 14 juli 2010 22:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Normaal is dat best een mooie overstap en als je 'm mist kan je geld terug vragen voor 60 minuten.
Maar serieus. Wat is het hele probleem om tussen een etappe van 193 km en een direct volgende etappe van 178 km even de beentjes te kunnen strekken?quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:07 schreef Igen het volgende:
Nee, aankomst uit Groningen 10:09, vertrek naar Maastricht 10:08 of 10:38, etc.etc. Echt top.
Dat setje had ik vanmiddag ook inderdaad. Vertrok om 15:11 vanuit Ede-Wageningen richting Den Helderquote:Op woensdag 14 juli 2010 22:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
gisterochtend de 4070 met 4057 (ICM) gespot op Castricum, in de richting van Alkmaar. bij het sluiten van de deuren bleef er eentje open, die werd met geweld door de conducteur vakkundig dicht gebeukt![]()
smiddags zag ik de combinatie weer rijden in de richting van sloterdijk. blijkbaar kan daar prima mee doorgereden worden
Daarom dus ook 4 sporen hequote:Op woensdag 14 juli 2010 20:39 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Naja, stations als Utrecht Vaartsche rijn zijn natuurlijk te triest voor woorden en verminderen alleen maar de kwaliteit van de verbinding.
Dan kunnen er best meer treinen gaan rijden, maar als ze 100 meter na Centraal alweer stoppen. Dat is toch weer extra reistijd en er zullen echt niet veel mensen van dat station gebruik maken.
6 treinen zijn ook vooral handig als je je trein mist. Maar in het algemeen zal het wel meevallen. Zeker ook omdat aansluitingen vervallen op het IC-net.
Wehehe, inderdaad... Ik vermaak mij in die tijd wel even op Ut. Half uurtje is zo voorbij.quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar serieus. Wat is het hele probleem om tussen een etappe van 193 km en een direct volgende etappe van 178 km even de beentjes te kunnen strekken?
De trein naar België is totaan de grens officieel een doodgewone NS-trein, heb ik laatst ontdekt.quote:
En waar stopt die voor het laatst in Nederland?quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:27 schreef Igen het volgende:
[..]
De trein naar België is totaan de grens officieel een doodgewone NS-trein, heb ik laatst ontdekt.
Hmm. Okee, jij wint.quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En waar stopt die voor het laatst in Nederland?
quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar serieus. Wat is het hele probleem om tussen een etappe van 193 km en een direct volgende etappe van 178 km even de beentjes te kunnen strekken?
Dat zal ongetwijfeld één van de "bijkomende voordelen" geweest zijn jaquote:Op woensdag 14 juli 2010 22:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Hmm. Okee, jij wint.
Dus dáárom stopt de trein niet meer bij Eijsden...
Dank je. Ik weet nog dat ik ooit in het Spoorwegmuseum was en er een heuvelsimulator was met een oud bednieningspanneel. Dat was best moeilijk om al die wagonnetjes op de juiste plek te krijgen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik weet in elk geval dat aan het eind railremmen zitten zodat de wagons met gepaste snelheid tegen elkaar komen. En als een wagon te vroeg tot stilstand komt, zijn er aanduwrobots tussen het spoor.
Over het heuvelproces:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Heuvelen
Over de Kijfhoek:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kijfhoek_%28rangeerterrein%29
Wat een mooie plakker heeft dat ding op de kop.quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat setje had ik vanmiddag ook inderdaad. Vertrok om 15:11 vanuit Ede-Wageningen richting Den Helder
[ afbeelding ]
Zag ik ook jaquote:Op woensdag 14 juli 2010 22:45 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Wat een mooie plakker heeft dat ding op de kop.Hadden ze dat niet wat netter kunnen doen?
Zo, dat lijkt mij behoorlijk schrikken! Zal ook wel lekkere herrie gegeven hebben. Maar 100 ramen? Zijn dat niet bijna alle ramen?quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:24 schreef Susannetje_ het volgende:
[..]
Het probleem was niet dat de bovenleiding door de deur heen was geslagen. (Het is wel gebeurd, maar dat was niet het probleem).
We reden de tunnel van Schiphol in en de trein trok vanaf dat moment de bovenleiding mee. De bovenleidingen sloegen tegen de trein aan waardoor de hele trein begon te shaken, en waardoor er dus ook een gat in de deur kwam. Ook waren er een stuk of 100 ramen kapot geslagen door de bovenleiding die er tegen aan kwam. Doordat we de bovenleiding mee hadden getrokken was er in die tunnel geen stroom meer en dát was het probleem, want dan zouden de treinen daar zonder stroom zitten en niet kunnen rijden.
De bewuste trein kon doordat hij zonder stroom zat ook niet meer remmen (en heeft dus nog zo'n 500m aan leiding meegetrokken) en alle passagiers (behalve die in mijn coupé) zaten zonder licht..
De dienstregeling richting Geldermalsen was toch al prima. En veel mensen zullen toch liever naar Centraal reizen dan naar Vaartsche Rijn. Tenzij je binnen 100meter van dat station moet zijn is Centraal altijd beter. Vanwege bussen enzo.quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
Daarom dus ook 4 sporen he
Maar het heeft toegevoegde waarde door de vele stations op kleine afstand, wat het veel aantrekkelijker maakt om te reizen. Met de trein is chill, nog 10 minuten lopen is kut, en nog een hele busreis er achteraan is helemaal pauper. Als je meer haltes hebt kan je gewoon voor de deur instappen, en bij je bestemming er weer uit.
+Krijgen veel steden nu eindelijk een fatsoenlijke dienstregeling. Ik noem woerden, vleuten, terwijde en alles van utrecht tot hardewijk
quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:45 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dank je. Ik weet nog dat ik ooit in het Spoorwegmuseum was en er een heuvelsimulator was met een oud bednieningspanneel. Dat was best moeilijk om al die wagonnetjes op de juiste plek te krijgen.
quote:
quote:Op woensdag 14 juli 2010 23:27 schreef shiftknop het volgende:
Het was trouwens een soort van negerin met dat sperma plakhaar
Over Harderwijk: hoezo van 2 naar 6 stoppers? Je hebt 2x per uur de 5600(utrecht cs-Zwolle v.v.) en daar komt 2x per uur randstadspoor bij.(uitgeest-Harderwijk) Komt dan uit op 4 stoppers per uur. Bron is wel te vinden als je googled op "randstadspoor Harderwijk"quote:Op woensdag 14 juli 2010 23:03 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De dienstregeling richting Geldermalsen was toch al prima. En veel mensen zullen toch liever naar Centraal reizen dan naar Vaartsche Rijn. Tenzij je binnen 100meter van dat station moet zijn is Centraal altijd beter. Vanwege bussen enzo.
En dan heb ik liever een stopper ieder kwartier die een beetje doorrijdt dan 1 die 100 meter voor centraal nogmaals stopt.
Dat van Harderwijk zal voorlopig nog wel even duren. En een bron kan ik ook niet vinden. Van 2 naar 6 stoppers per uur is ook wel drastisch.
En Woerden geen fatsoenlijke dienstregeling? 4 treinen p/u naar Utrecht is toch prima?
In Breda ligt er nog een heleboel, inclusief oude vastgeroeste wissels op de industrieterreinen. Echt moeite om de rails op te ruimen doen ze niet, alleen waar dat toevallig uitkomt, om er een parkeerstrookje van te maken. Maar het meeste is blijven liggen. Zo weet ik een honden-uitlaatstrook waar bello nog tussen de rails kan kakken.quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:14 schreef Peter het volgende:
Toch jammer dat al die oude lijntjes weg gaan: http://www.gelderlander.n(...)ndustrielijntje-.ece
Ik dacht dat randstadspoor 6 stoppers was.quote:Op donderdag 15 juli 2010 00:01 schreef Mkr het volgende:
[..]
Over Harderwijk: hoezo van 2 naar 6 stoppers? Je hebt 2x per uur de 5600(utrecht cs-Zwolle v.v.) en daar komt 2x per uur randstadspoor bij.(uitgeest-Harderwijk) Komt dan uit op 4 stoppers per uur. Bron is wel te vinden als je googled op "randstadspoor Harderwijk"
Als de gemeente slim is leggen ze een aantal buslijnen om die dan langs Vaartsche rijn naar de uithof gaan. Zo creeer je voor veel reizigers een snelle route van Vaartsche Rijn naar de Uithof. Hierbij kan met een hoge bus/trein frequentie Utrecht Centraal ontlast wordenquote:Op woensdag 14 juli 2010 23:03 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De dienstregeling richting Geldermalsen was toch al prima. En veel mensen zullen toch liever naar Centraal reizen dan naar Vaartsche Rijn. Tenzij je binnen 100meter van dat station moet zijn is Centraal altijd beter. Vanwege bussen enzo.
En dan heb ik liever een stopper ieder kwartier die een beetje doorrijdt dan 1 die 100 meter voor centraal nogmaals stopt.
Dat van Harderwijk zal voorlopig nog wel even duren. En een bron kan ik ook niet vinden. Van 2 naar 6 stoppers per uur is ook wel drastisch.
En Woerden geen fatsoenlijke dienstregeling? 4 treinen p/u naar Utrecht is toch prima?
Spoorlijn naar Amersfoort via de uithof leggenquote:Op donderdag 15 juli 2010 10:57 schreef Brembo het volgende:
[..]
Als de gemeente slim is leggen ze een aantal buslijnen om die dan langs Vaartsche rijn naar de uithof gaan. Zo creeer je voor veel reizigers een snelle route van Vaartsche Rijn naar de Uithof. Hierbij kan met een hoge bus/trein frequentie Utrecht Centraal ontlast worden.
Er zijn zoveel ideeën. Waarschijnlijk wordt het een tram. Maar een spoor dat bij Lunetten afbuigt richting de uithof is veel vetter. En dan hoeven de treinen richting Amersfoort niet meer kop te maken.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:40 schreef Duvel het volgende:
Was er niet iets met een tram naar de Uithof?
Tegen de tijd dat daar een besluit over genomen is, is teleportatie gemeengoed. En gratis.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:40 schreef Duvel het volgende:
Was er niet iets met een tram naar de Uithof?
Verdomme, ik wist niet dat fairytalerail besmettelijk was.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:59 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Er zijn zoveel ideeën. Waarschijnlijk wordt het een tram. Maar een spoor dat bij Lunetten afbuigt richting de uithof is veel vetter. En dan hoeven de treinen richting Amersfoort niet meer kop te maken.
Och, er zijn hele plannen over geschreven.quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Verdomme, ik wist niet dat fairytalerail besmettelijk was.
De laatste reismogelijkheid is om 10:00 en je doet er maarliefst 5:41 uur over, via maastricht :p. Dat is wel waarheid voor je geld!quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:42 schreef Christiaan het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is om rond 00.00 uur nog van Brussel in Amsterdam te komen? In NL is nachtnet, maar in BE ook?
De kans is te groot dat ze het in de prak rijden. Dus dan maar zo, een SLT mist toch niemand.quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Enneh, met SLT naar het SpoorwegMUSEUM rijden?![]()
In Duitsland gebruiken ze daar gewoon MUSEUMmaterieel voor. Uerdinger Schienenbusse die pendelen tussen Hagen Hbf en Bochum - Dahlhausen.
En van Roermond naar Eindhoven ga je te voet?quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:50 schreef Brembo het volgende:
[..]
De laatste reismogelijkheid is om 10:00 en je doet er maarliefst 5:41 uur over, via maastricht :p. Dat is wel waarheid voor je geld!
22:01 Brussel-Centraal Liege-Guillemins Stoptrein (NMBS)
23:21 Liege-Guillemins Maastricht Stoptrein (NS)
23:56 Maastricht 3 Roermond Intercity (NS)
02:01 Eindhoven 4a Hertogenbosch ('s) Intercity (NS)
03:42 Amsterdam Centraal 8b
Volgens de NS planner kan hetquote:Op donderdag 15 juli 2010 12:57 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En van Roermond naar Eindhoven ga je te voet?
Ik heb een keer om half elf in Maastricht gestaan en toen kon ik er niet meer wegkomen, dus a;s het speciaal voor mij is zijn ze wat laatquote:Op donderdag 15 juli 2010 12:58 schreef Brembo het volgende:
[..]
Volgens de NS planner kan het. Dus misschien rijdt die trein speciaal voor jou door naar eindhoven?
GMTA. Duidelijk.quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zat ook al te denken. Ziet dat juk weer eens wat nieuws
Nee joh. Kutsgmmquote:
Ik zie er tussen Breukelen en Rhenen ook niet veel meer. Daar reed tot voor kort ook nog wel Plan T. Nu nog flink wat V wel.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:15 schreef Peterselieman het volgende:
Waarschijnlijk is het over en uit voor Plan T. Nadat de 528 al bij de werkplaats in Maastricht opgesteld stond is daar vandaag de 518 met een defecte cabine-airco bijgekomen, waardoor er nu geen T4 meer in reizigersdienst zit.
Ik kwam vandaag tussen Utrecht en Amsterdam volgens mij een drietal T's tegen: twee levend, de middelste dood. Of ik heb het verkeerd gezien, maar dan toch minstens twee T's met tractie. Worden ze weggezet op de Dijksgracht?quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:15 schreef Peterselieman het volgende:
Waarschijnlijk is het over en uit voor Plan T. Nadat de 528 al bij de werkplaats in Maastricht opgesteld stond is daar vandaag de 518 met een defecte cabine-airco bijgekomen, waardoor er nu geen T4 meer in reizigersdienst zit.
quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik kwam vandaag tussen Utrecht en Amsterdam volgens mij een drietal T's tegen: twee levend, de middelste dood. Of ik heb het verkeerd gezien, maar dan toch minstens twee T's met tractie. Worden ze weggezet op de Dijksgracht?
quote:Op woensdag 14 juli 2010 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Crientj is met vakantie, AHtogo-technisch gezien.
quote:
Allereerst heeft Fles gelijk, ik mag 27/28 juli weer werken.quote:
En hoeveel waren het er volgens Somda?quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens berichten op Somda wel ja
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |