Wat een mooie plakker heeft dat ding op de kop.quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat setje had ik vanmiddag ook inderdaad. Vertrok om 15:11 vanuit Ede-Wageningen richting Den Helder
[ afbeelding ]
Zag ik ook jaquote:Op woensdag 14 juli 2010 22:45 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Wat een mooie plakker heeft dat ding op de kop.Hadden ze dat niet wat netter kunnen doen?
Zo, dat lijkt mij behoorlijk schrikken! Zal ook wel lekkere herrie gegeven hebben. Maar 100 ramen? Zijn dat niet bijna alle ramen?quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:24 schreef Susannetje_ het volgende:
[..]
Het probleem was niet dat de bovenleiding door de deur heen was geslagen. (Het is wel gebeurd, maar dat was niet het probleem).
We reden de tunnel van Schiphol in en de trein trok vanaf dat moment de bovenleiding mee. De bovenleidingen sloegen tegen de trein aan waardoor de hele trein begon te shaken, en waardoor er dus ook een gat in de deur kwam. Ook waren er een stuk of 100 ramen kapot geslagen door de bovenleiding die er tegen aan kwam. Doordat we de bovenleiding mee hadden getrokken was er in die tunnel geen stroom meer en dát was het probleem, want dan zouden de treinen daar zonder stroom zitten en niet kunnen rijden.
De bewuste trein kon doordat hij zonder stroom zat ook niet meer remmen (en heeft dus nog zo'n 500m aan leiding meegetrokken) en alle passagiers (behalve die in mijn coupé) zaten zonder licht..
De dienstregeling richting Geldermalsen was toch al prima. En veel mensen zullen toch liever naar Centraal reizen dan naar Vaartsche Rijn. Tenzij je binnen 100meter van dat station moet zijn is Centraal altijd beter. Vanwege bussen enzo.quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
Daarom dus ook 4 sporen he
Maar het heeft toegevoegde waarde door de vele stations op kleine afstand, wat het veel aantrekkelijker maakt om te reizen. Met de trein is chill, nog 10 minuten lopen is kut, en nog een hele busreis er achteraan is helemaal pauper. Als je meer haltes hebt kan je gewoon voor de deur instappen, en bij je bestemming er weer uit.
+Krijgen veel steden nu eindelijk een fatsoenlijke dienstregeling. Ik noem woerden, vleuten, terwijde en alles van utrecht tot hardewijk
quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:45 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dank je. Ik weet nog dat ik ooit in het Spoorwegmuseum was en er een heuvelsimulator was met een oud bednieningspanneel. Dat was best moeilijk om al die wagonnetjes op de juiste plek te krijgen.
quote:
quote:Op woensdag 14 juli 2010 23:27 schreef shiftknop het volgende:
Het was trouwens een soort van negerin met dat sperma plakhaar
Over Harderwijk: hoezo van 2 naar 6 stoppers? Je hebt 2x per uur de 5600(utrecht cs-Zwolle v.v.) en daar komt 2x per uur randstadspoor bij.(uitgeest-Harderwijk) Komt dan uit op 4 stoppers per uur. Bron is wel te vinden als je googled op "randstadspoor Harderwijk"quote:Op woensdag 14 juli 2010 23:03 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De dienstregeling richting Geldermalsen was toch al prima. En veel mensen zullen toch liever naar Centraal reizen dan naar Vaartsche Rijn. Tenzij je binnen 100meter van dat station moet zijn is Centraal altijd beter. Vanwege bussen enzo.
En dan heb ik liever een stopper ieder kwartier die een beetje doorrijdt dan 1 die 100 meter voor centraal nogmaals stopt.
Dat van Harderwijk zal voorlopig nog wel even duren. En een bron kan ik ook niet vinden. Van 2 naar 6 stoppers per uur is ook wel drastisch.
En Woerden geen fatsoenlijke dienstregeling? 4 treinen p/u naar Utrecht is toch prima?
In Breda ligt er nog een heleboel, inclusief oude vastgeroeste wissels op de industrieterreinen. Echt moeite om de rails op te ruimen doen ze niet, alleen waar dat toevallig uitkomt, om er een parkeerstrookje van te maken. Maar het meeste is blijven liggen. Zo weet ik een honden-uitlaatstrook waar bello nog tussen de rails kan kakken.quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:14 schreef Peter het volgende:
Toch jammer dat al die oude lijntjes weg gaan: http://www.gelderlander.n(...)ndustrielijntje-.ece
Ik dacht dat randstadspoor 6 stoppers was.quote:Op donderdag 15 juli 2010 00:01 schreef Mkr het volgende:
[..]
Over Harderwijk: hoezo van 2 naar 6 stoppers? Je hebt 2x per uur de 5600(utrecht cs-Zwolle v.v.) en daar komt 2x per uur randstadspoor bij.(uitgeest-Harderwijk) Komt dan uit op 4 stoppers per uur. Bron is wel te vinden als je googled op "randstadspoor Harderwijk"
Als de gemeente slim is leggen ze een aantal buslijnen om die dan langs Vaartsche rijn naar de uithof gaan. Zo creeer je voor veel reizigers een snelle route van Vaartsche Rijn naar de Uithof. Hierbij kan met een hoge bus/trein frequentie Utrecht Centraal ontlast wordenquote:Op woensdag 14 juli 2010 23:03 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De dienstregeling richting Geldermalsen was toch al prima. En veel mensen zullen toch liever naar Centraal reizen dan naar Vaartsche Rijn. Tenzij je binnen 100meter van dat station moet zijn is Centraal altijd beter. Vanwege bussen enzo.
En dan heb ik liever een stopper ieder kwartier die een beetje doorrijdt dan 1 die 100 meter voor centraal nogmaals stopt.
Dat van Harderwijk zal voorlopig nog wel even duren. En een bron kan ik ook niet vinden. Van 2 naar 6 stoppers per uur is ook wel drastisch.
En Woerden geen fatsoenlijke dienstregeling? 4 treinen p/u naar Utrecht is toch prima?
Spoorlijn naar Amersfoort via de uithof leggenquote:Op donderdag 15 juli 2010 10:57 schreef Brembo het volgende:
[..]
Als de gemeente slim is leggen ze een aantal buslijnen om die dan langs Vaartsche rijn naar de uithof gaan. Zo creeer je voor veel reizigers een snelle route van Vaartsche Rijn naar de Uithof. Hierbij kan met een hoge bus/trein frequentie Utrecht Centraal ontlast worden.
Er zijn zoveel ideeën. Waarschijnlijk wordt het een tram. Maar een spoor dat bij Lunetten afbuigt richting de uithof is veel vetter. En dan hoeven de treinen richting Amersfoort niet meer kop te maken.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:40 schreef Duvel het volgende:
Was er niet iets met een tram naar de Uithof?
Tegen de tijd dat daar een besluit over genomen is, is teleportatie gemeengoed. En gratis.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:40 schreef Duvel het volgende:
Was er niet iets met een tram naar de Uithof?
Verdomme, ik wist niet dat fairytalerail besmettelijk was.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:59 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Er zijn zoveel ideeën. Waarschijnlijk wordt het een tram. Maar een spoor dat bij Lunetten afbuigt richting de uithof is veel vetter. En dan hoeven de treinen richting Amersfoort niet meer kop te maken.
Och, er zijn hele plannen over geschreven.quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Verdomme, ik wist niet dat fairytalerail besmettelijk was.
De laatste reismogelijkheid is om 10:00 en je doet er maarliefst 5:41 uur over, via maastricht :p. Dat is wel waarheid voor je geld!quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:42 schreef Christiaan het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is om rond 00.00 uur nog van Brussel in Amsterdam te komen? In NL is nachtnet, maar in BE ook?
De kans is te groot dat ze het in de prak rijden. Dus dan maar zo, een SLT mist toch niemand.quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Enneh, met SLT naar het SpoorwegMUSEUM rijden?![]()
In Duitsland gebruiken ze daar gewoon MUSEUMmaterieel voor. Uerdinger Schienenbusse die pendelen tussen Hagen Hbf en Bochum - Dahlhausen.
En van Roermond naar Eindhoven ga je te voet?quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:50 schreef Brembo het volgende:
[..]
De laatste reismogelijkheid is om 10:00 en je doet er maarliefst 5:41 uur over, via maastricht :p. Dat is wel waarheid voor je geld!
22:01 Brussel-Centraal Liege-Guillemins Stoptrein (NMBS)
23:21 Liege-Guillemins Maastricht Stoptrein (NS)
23:56 Maastricht 3 Roermond Intercity (NS)
02:01 Eindhoven 4a Hertogenbosch ('s) Intercity (NS)
03:42 Amsterdam Centraal 8b
Volgens de NS planner kan hetquote:Op donderdag 15 juli 2010 12:57 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En van Roermond naar Eindhoven ga je te voet?
Ik heb een keer om half elf in Maastricht gestaan en toen kon ik er niet meer wegkomen, dus a;s het speciaal voor mij is zijn ze wat laatquote:Op donderdag 15 juli 2010 12:58 schreef Brembo het volgende:
[..]
Volgens de NS planner kan het. Dus misschien rijdt die trein speciaal voor jou door naar eindhoven?
GMTA. Duidelijk.quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zat ook al te denken. Ziet dat juk weer eens wat nieuws
Nee joh. Kutsgmmquote:
Ik zie er tussen Breukelen en Rhenen ook niet veel meer. Daar reed tot voor kort ook nog wel Plan T. Nu nog flink wat V wel.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:15 schreef Peterselieman het volgende:
Waarschijnlijk is het over en uit voor Plan T. Nadat de 528 al bij de werkplaats in Maastricht opgesteld stond is daar vandaag de 518 met een defecte cabine-airco bijgekomen, waardoor er nu geen T4 meer in reizigersdienst zit.
Ik kwam vandaag tussen Utrecht en Amsterdam volgens mij een drietal T's tegen: twee levend, de middelste dood. Of ik heb het verkeerd gezien, maar dan toch minstens twee T's met tractie. Worden ze weggezet op de Dijksgracht?quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:15 schreef Peterselieman het volgende:
Waarschijnlijk is het over en uit voor Plan T. Nadat de 528 al bij de werkplaats in Maastricht opgesteld stond is daar vandaag de 518 met een defecte cabine-airco bijgekomen, waardoor er nu geen T4 meer in reizigersdienst zit.
quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik kwam vandaag tussen Utrecht en Amsterdam volgens mij een drietal T's tegen: twee levend, de middelste dood. Of ik heb het verkeerd gezien, maar dan toch minstens twee T's met tractie. Worden ze weggezet op de Dijksgracht?
quote:Op woensdag 14 juli 2010 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Crientj is met vakantie, AHtogo-technisch gezien.
quote:
Allereerst heeft Fles gelijk, ik mag 27/28 juli weer werken.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |