Niet de vakantiedienstregeling checken misschien? Wordt dat in Groningen niet 24/7 omgeroepen dan?quote:
De trein een half uur later nemen, zodat je maar 26 minuten ipv 56 op Maastricht moet wachten.quote:
Hij wist het wel, maar het is gewoon niet handig.quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet de vakantiedienstregeling checken misschien? Wordt dat in Groningen niet 24/7 omgeroepen dan?
Die is normaal 9 minuten en nu -4 minuten. => 26 minutenquote:Op woensdag 14 juli 2010 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Buiten de vakantiedrgl is de overstap Utrecht - Luik in Maastricht ook maar 4 minuten. Ik gok het er nooit op. Je knipt met je vingers en je hangt in Den Bosch al in de prijzen voor een uur. Gewoon een half uur eerder gaan idd. Na die 178 km wil je wel even lekker schijten en wat eten en drinken halen in Maastricht. En wat spotten, waarom ook niet
Normaal is dat best een mooie overstap en als je 'm mist kan je geld terug vragen voor 60 minuten.quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Buiten de vakantiedrgl is de overstap Utrecht - Luik in Maastricht ook maar 4 minuten. Ik gok het er nooit op. Je knipt met je vingers en je hangt in Den Bosch al in de prijzen voor een uur. Gewoon een half uur eerder gaan idd. Na die 178 km wil je wel even lekker schijten en wat eten en drinken halen in Maastricht. En wat spotten, waarom ook niet
quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Normaal is dat best een mooie overstap en als je 'm mist kan je geld terug vragen voor 60 minuten.
Maar hoe zit dat nou in Utrecht, is daar de overstap van de NoordOost op de trein naar Maastricht/Heerlen altijd zo slecht?
Die is toch bijna een kwartier?quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar hoe zit dat nou in Utrecht, is daar de overstap van de NoordOost op de trein naar Maastricht/Heerlen altijd zo slecht?
quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Da's wel erg slecht geregeld dan.
Gelukkig maar dat ik normaal die route nooit hoef te doen.
Dat werkt alleen binnen NLquote:Op woensdag 14 juli 2010 22:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Normaal is dat best een mooie overstap en als je 'm mist kan je geld terug vragen voor 60 minuten.
Maar serieus. Wat is het hele probleem om tussen een etappe van 193 km en een direct volgende etappe van 178 km even de beentjes te kunnen strekken?quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:07 schreef Igen het volgende:
Nee, aankomst uit Groningen 10:09, vertrek naar Maastricht 10:08 of 10:38, etc.etc. Echt top.
Dat setje had ik vanmiddag ook inderdaad. Vertrok om 15:11 vanuit Ede-Wageningen richting Den Helderquote:Op woensdag 14 juli 2010 22:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
gisterochtend de 4070 met 4057 (ICM) gespot op Castricum, in de richting van Alkmaar. bij het sluiten van de deuren bleef er eentje open, die werd met geweld door de conducteur vakkundig dicht gebeukt![]()
smiddags zag ik de combinatie weer rijden in de richting van sloterdijk. blijkbaar kan daar prima mee doorgereden worden
Daarom dus ook 4 sporen hequote:Op woensdag 14 juli 2010 20:39 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Naja, stations als Utrecht Vaartsche rijn zijn natuurlijk te triest voor woorden en verminderen alleen maar de kwaliteit van de verbinding.
Dan kunnen er best meer treinen gaan rijden, maar als ze 100 meter na Centraal alweer stoppen. Dat is toch weer extra reistijd en er zullen echt niet veel mensen van dat station gebruik maken.
6 treinen zijn ook vooral handig als je je trein mist. Maar in het algemeen zal het wel meevallen. Zeker ook omdat aansluitingen vervallen op het IC-net.
Wehehe, inderdaad... Ik vermaak mij in die tijd wel even op Ut. Half uurtje is zo voorbij.quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar serieus. Wat is het hele probleem om tussen een etappe van 193 km en een direct volgende etappe van 178 km even de beentjes te kunnen strekken?
De trein naar België is totaan de grens officieel een doodgewone NS-trein, heb ik laatst ontdekt.quote:
En waar stopt die voor het laatst in Nederland?quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:27 schreef Igen het volgende:
[..]
De trein naar België is totaan de grens officieel een doodgewone NS-trein, heb ik laatst ontdekt.
Hmm. Okee, jij wint.quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En waar stopt die voor het laatst in Nederland?
quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar serieus. Wat is het hele probleem om tussen een etappe van 193 km en een direct volgende etappe van 178 km even de beentjes te kunnen strekken?
Dat zal ongetwijfeld één van de "bijkomende voordelen" geweest zijn jaquote:Op woensdag 14 juli 2010 22:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Hmm. Okee, jij wint.
Dus dáárom stopt de trein niet meer bij Eijsden...
Dank je. Ik weet nog dat ik ooit in het Spoorwegmuseum was en er een heuvelsimulator was met een oud bednieningspanneel. Dat was best moeilijk om al die wagonnetjes op de juiste plek te krijgen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik weet in elk geval dat aan het eind railremmen zitten zodat de wagons met gepaste snelheid tegen elkaar komen. En als een wagon te vroeg tot stilstand komt, zijn er aanduwrobots tussen het spoor.
Over het heuvelproces:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Heuvelen
Over de Kijfhoek:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kijfhoek_%28rangeerterrein%29
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |