abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84061507
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:49 schreef Mkr het volgende:

[..]

Vanaf dienstregeling 2014 is het de bedoeling dat Randstadspoor Harderwijk ipv Amersfoort Vathorst als eindpunt heeft. Dat betekend dan voor Nijkerk, Putten, Ermelo elk kwartier een trein richting Harderwijk en Utrecht.
Dit. Randspoor vind ik echt wel tof
pi_84063097
Ze hebben storingen maar weggehaald van de ns site ?
pi_84063257
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:04 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dit. Randspoor vind ik echt wel tof
Naja, stations als Utrecht Vaartsche rijn zijn natuurlijk te triest voor woorden en verminderen alleen maar de kwaliteit van de verbinding.
Dan kunnen er best meer treinen gaan rijden, maar als ze 100 meter na Centraal alweer stoppen. Dat is toch weer extra reistijd en er zullen echt niet veel mensen van dat station gebruik maken.
6 treinen zijn ook vooral handig als je je trein mist. Maar in het algemeen zal het wel meevallen. Zeker ook omdat aansluitingen vervallen op het IC-net.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84063338
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:36 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ze hebben storingen maar weggehaald van de ns site ?
En de spoorkaart.
Dat kutding staat er nu al een paar maanden. Hoe kan het dan nog steeds fout gaat dat ding weer te geven
En storingen weghalen is ook gewoon een dikke faal voor informatievoorziening.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 14 juli 2010 @ 20:42:52 #205
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84063393
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:01 schreef Fixers het volgende:
Ik kom net langs rotterdam, het goederenopstelterrein en daar zijn ze aan het heuvelen. Best tof om te zien zo'n losse rollende wagon.

Maar hoe gaat dat eigenlijk exact in zijn werk? Koppelen ze steeds een wagon los of in een keer de hele zwik en worden ze langzaam over het randje geduwd? Hangen die dingen half op de handrem of klappen ze in volle vaart tegen de wachtende wagons? Vast wel iemand die dit kan uitleggen van begin tot eind.
Ik weet in elk geval dat aan het eind railremmen zitten zodat de wagons met gepaste snelheid tegen elkaar komen. En als een wagon te vroeg tot stilstand komt, zijn er aanduwrobots tussen het spoor.

Over het heuvelproces:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Heuvelen

Over de Kijfhoek:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kijfhoek_%28rangeerterrein%29

[ Bericht 45% gewijzigd door Duvel op 14-07-2010 20:48:57 (quote toegevoegd) ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 juli 2010 @ 20:46:22 #206
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84063586
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:41 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

En de spoorkaart.
Dat kutding staat er nu al een paar maanden. Hoe kan het dan nog steeds fout gaat dat ding weer te geven
En storingen weghalen is ook gewoon een dikke faal voor informatievoorziening.
* Ofyles2 zich afvraagt of NS, ProRail en NedTrain überhaupt iets goeds kunnen doen...
pi_84063981
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb nog wel 2 treinen met die plakletters "Geel en blauw houdt van Oranje!" gezien
Vandaag ook één gezien, de 4080.
pi_84064110
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:24 schreef Susannetje_ het volgende:
Het probleem was niet dat de bovenleiding door de deur heen was geslagen. (Het is wel gebeurd, maar dat was niet het probleem).
We reden de tunnel van Schiphol in en de trein trok vanaf dat moment de bovenleiding mee. De bovenleidingen sloegen tegen de trein aan waardoor de hele trein begon te shaken, en waardoor er dus ook een gat in de deur kwam. Ook waren er een stuk of 100 ramen kapot geslagen door de bovenleiding die er tegen aan kwam. Doordat we de bovenleiding mee hadden getrokken was er in die tunnel geen stroom meer en dát was het probleem, want dan zouden de treinen daar zonder stroom zitten en niet kunnen rijden.
De bewuste trein kon doordat hij zonder stroom zat ook niet meer remmen (en heeft dus nog zo'n 500m aan leiding meegetrokken) en alle passagiers (behalve die in mijn coupé) zaten zonder licht..
Wat moet dat een verschrikkelijke ervaring voor je geweest zijn. Zoiets horen treinreizigers niet mee te maken. Ga je veel met de trein? Welkom op FOK! en in het bijzonder in het treinentopic.
  woensdag 14 juli 2010 @ 20:58:42 #209
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84064253
Overigens heeft een trein geen bovenleidingspanning nodig om te remmen. Het duurt gewoon lang voor zo'n ding stil staat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84064364
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:58 schreef Duvel het volgende:
Overigens heeft een trein geen bovenleidingspanning nodig om te remmen. Het duurt gewoon lang voor zo'n ding stil staat.
Is de rem van een trein handmatig dan?
Ik neem aan dat het door een elektrisch signaal gaat en dat de machinist niet zelf de kracht hoeft uit te oefenen om te remmen?

Edit: Is het nu serieus zo dat de machinist een kraantje kan opendraaien waardoor de remmen automatisch aanslaan?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84064867
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:00 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Is de rem van een trein handmatig dan?
Ik neem aan dat het door een elektrisch signaal gaat en dat de machinist niet zelf de kracht hoeft uit te oefenen om te remmen?

Edit: Is het nu serieus zo dat de machinist een kraantje kan opendraaien waardoor de remmen automatisch aanslaan?
luchtdrukremmen:
Leiding moet onder druk staan, anders remt alles automatisch ( bij een breuk bijvoorbeeld). Noodrem werkt dus door lucht te laten ontsnappen, heb je geen stroom voor nodig..
dag
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:17:14 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84065251
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:53 schreef Socios het volgende:

[..]

Vandaag ook één gezien, de 4080.
Ik had bij uitzondering ICMm in de IC Nijmegen - Den Helder vanmiddag, ook weleens lekker
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:24:10 #213
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84065650
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:00 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Is de rem van een trein handmatig dan?
Ik neem aan dat het door een elektrisch signaal gaat en dat de machinist niet zelf de kracht hoeft uit te oefenen om te remmen?

Edit: Is het nu serieus zo dat de machinist een kraantje kan opendraaien waardoor de remmen automatisch aanslaan?
Naast de elektropneumatische rem, die lekker makkelijk remt, heeft een trein ook nog een wettelijk verplichte ouderwetse luchtdrukrem, die ie alleen in noodgevallen gebruikt (maar het is niet specifiek de noodrem!). Overigens heeft een trein ook accu's, zodat de EP of ED of whatever voor elektrische rem ook werkt zonder bovenleidingspanning. Recuperatie is dan natuurlijk niet mogelijk, maar dat spreekt voor zich.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:24:39 #214
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84065679
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik had bij uitzondering ICMm in de IC Nijmegen - Den Helder vanmiddag, ook weleens lekker
Ahw, mooi was die tijd toen dat nog standaard was!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:26:49 #215
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84065801
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:00 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Is de rem van een trein handmatig dan?
Ik neem aan dat het door een elektrisch signaal gaat en dat de machinist niet zelf de kracht hoeft uit te oefenen om te remmen?

Edit: Is het nu serieus zo dat de machinist een kraantje kan opendraaien waardoor de remmen automatisch aanslaan?
Normaal remt dit type trein inderdaad elektronisch, het zgn normale rembedrijf. Het gros van de remming wordt op de elektromotoren gedaan (remmen op de motor); indien omstandigheden dit toelaten wordt de opgewekte stroom teruggevoerd aan de bovenleiding, als dit niet kan wordt het verstookt in de remweerstanden en omgezet in hitte. Is er meer remvermogen nodig dan de ED-rem (rem op de motor) kan leveren, dan worden klassieke wrijvingsremmen ingezet: per geremde as drie remschijven. Er zijn ook nog permanentmagneetremmen, die worden op het spoor gezet en remmen zo ook af.

Als er geen hoogspanning is kan de trein volgens mij nog steeds elektronisch remmen, er zitten immers accubakken in voor de hoogspanningsonderbrekingen. Er is zelfs eens geopperd dat de trein bij een hoogspanningsonderbreking altijd licht op de motor zou moeten remmen, om de boordspanning in stand te houden, dus het moet technisch kunnen. Kan het toch niet, dan zal de trein overschakelen naar noodrembedrijf, en dan wordt er uitsluitend mechanisch geremd, met de wrijvingsrem. Maar ook dit zal elektronisch gaan, immers: er is nog steeds (beperkt) boordspanning, door de accubakken.

Edit: oh, Duvel is me al voor ... ik moet ook niet zo enorm langdradig willen zijn
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:29:13 #216
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84065916
Jouw omschrijving is wel netter.

Nog wel als aantekening dat tot stilstand remmen met de ED-rem niet mogelijk is, dus het laatste stuk gebruik je altijd de schijfremmen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84066083
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:24 schreef Duvel het volgende:
Ahw, mooi was die tijd toen dat nog standaard was!
Wilde het net zeggen.
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:33:04 #218
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84066097
Klopt, hoe langzamer de trein hoe lager het rendement van die ED-rem. Daarom hoor je ze ook zo erbarmelijk piepen dat laatste stukje.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_84066227
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva wil trouwens het baanvak Zuidbroek - Nieuweschans overbelast laten verklaren. Ze hebben bij ProFail een concept ingediend om een halfuursdienst tussen Groningen en Nieuweschans te laten rijden, aangevuld met sneltreinen die tussen Groningen en Leer (en later Bremen) rijden. Deze slaan vele stations over en gaan net als de stoppers nu eens per twee uur rijden.
Mooi om te zien dat Deutsche Bahn de boel meteen goed onderhanden neemt en het regionale treinverkeer in Nederland wil integreren in het Duitse treinverkeer d.m.v. een Sneltrein naar Bremen. Volgende stap op het hoofdnet door naar Amsterdam, ook zoals vroeger.
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:37:58 #220
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84066356
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:24 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ahw, mooi was die tijd toen dat nog standaard was!
Ik zat onderweg ineens te mijmeren over de tijd dat er directe IC's Arnhem Velperpoort - Den Haag Centraal reden. Met Mat'54
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:38:36 #221
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84066399
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:35 schreef Socios het volgende:

[..]

Mooi om te zien dat Deutsche Bahn de boel meteen goed onderhanden neemt en het regionale treinverkeer in Nederland wil integreren in het Duitse treinverkeer d.m.v. een Sneltrein naar Bremen. Volgende stap op het hoofdnet door naar Amsterdam, ook zoals vroeger.
De kinderen van Versteeg kunnen weer onder de wol.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:39:26 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84066448
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:00 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Zal ik zeker doen.

Er zijn verschillen: James1988 gebruikt Microsoft, ik Linux. Misschien kan ik hem overhalen Qt4 te gebruiken voor dit project.
Ik heb geen idee hoe Qt4 werkt. Ik ken wel C#
pi_84066469
Even iets anders tussendoor:

Vandaag moest ik van Groningen naar Luik. Welke knurft heeft bedacht dat je dan vanwege de zomerdienstregeling een aanfluiting van -1 minuut in Utrecht en van -4 minuten in Maastricht hebt? Zo duurt de reis door een paar minuutjes extra rijtijd gewoon een uur langer.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2010 21:41:48 ]
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:40:59 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84066515
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:39 schreef Igen het volgende:
Even iets anders tussendoor:

Vandaag moest ik van Groningen naar Luik. Welke knurft heeft bedacht dat je dan vanwege de zomerdienstregeling een aanfluiting van -1 minuut in Utrecht en van -4 minuten in Maastricht hebt? Zo duurt de reis door een paar minuutjes extra rijtijd gewoon een uur langer.
Hoi, ik ben Igen en ik laat me op een verschrikkelijke manier foppen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84066688
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoi, ik ben Igen en ik laat me op een verschrikkelijke manier foppen
Hoezo? Wat doe ik verkeerd?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2010 21:46:44 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')