abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 juli 2010 @ 11:25:57 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84036635
Tenzij ze van de 5600 een zonetrein maken. Gedeeltelijk IC en gedeeltelijk stopper. Kan me best voorstellen dat ze een stopper Harderwijk - Utrecht maken en een stopper Zwolle - Harderwijk die daarna als IC doorgaat naar Amersfoort.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84036753
Dan maak je het baanvak veel drukker, je hebt meer treinen nodig. En kan het baanvak dat daar aan?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84037048
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:28 schreef Ascendancy het volgende:
Dan maak je het baanvak veel drukker, je hebt meer treinen nodig. En kan het baanvak dat daar aan?
Straks wel na opening Hanzelijn.
pi_84037299
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:34 schreef Socios het volgende:

[..]

Straks wel na opening Hanzelijn.
Nee, na de opening van de Hanzelijn blijft er elk halfuur een intercity rijden, dus is zoiets niet mogelijk zonder extra inhaalmogelijkheden o.i.d. aan te leggen. Niet al het DD-AR wordt verbouwd, dus ik denk dat op dat stuk voorlopig gewoon DD-AR blijft rijden.


Hihi, door de problemen in de Schipholtunnel rijden de NoordOost treinen naar Schiphol door naar Hoofddorp.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 juli 2010 @ 11:42:40 #156
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84037417
Mja, het moet kunnen. Alleen zit je tussen Amersfoort Vathorst en Amersfoort nog met de 5800 waar je mee in conflict kunt raken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 juli 2010 @ 11:43:35 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84037458
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:39 schreef KapiteinT het volgende:

Hihi, door de problemen in de Schipholtunnel rijden de NoordOost treinen naar Schiphol door naar Hoofddorp.

Just like the old days, alleen reden ze toen via Amsterdam Centraal als stopper door naar Schiphol.

Normaal rijden ze ook door naar Hoofddorp, maar stoppen daar niet. Pas op het opstelterrein doen ze dat.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84037509
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:42 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, het moet kunnen. Alleen zit je tussen Amersfoort Vathorst en Amersfoort nog met de 5800 waar je mee in conflict kunt raken.
Nee het kan niet. De stoptrein doet over het stuk Utrecht - Zwolle 25 minuten langer dan de intercity. De stoptrein en intercity vertrekken bijna tegelijk vanaf Utrecht, maar ter hoogte van Zwolle zit de intercity van een halfuur eerder al achter de stoptrein. Knappe jongen die daar nog een extra intercity tussen weet te passen.
pi_84037608
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Just like the old days, alleen reden ze toen via Amsterdam Centraal als stopper door naar Schiphol.

Normaal rijden ze ook door naar Hoofddorp, maar stoppen daar niet. Pas op het opstelterrein doen ze dat.
Ja heel fijn is dat altijd. Als ik m'n trein naar Schiphol mis, komt even later de intercity waar ik eigenlijk vanaf Schiphol in kwam te zitten langs rijden. Soms staat hij zelfs even stil, maar instappen kan niet.
pi_84037762
Ik ga deze zomer interrailen. Gisteren het ticket binnengekregen en het blijkt dat je elke reis moet noteren. Nou is hij niet geldig binnen je eigen land, dus van Rotterdam tot aan de grens moet ik betalen. De interrailkaart geeft echter 50% korting in plaats van de 40% die m'n studenten-OV geeft. Nu is de vraag: moet ik Rotterdam-->grens ook noteren op die interrailkaart?
pi_84037787
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:39 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Nee, na de opening van de Hanzelijn blijft er elk halfuur een intercity rijden, dus is zoiets niet mogelijk zonder extra inhaalmogelijkheden o.i.d. aan te leggen. Niet al het DD-AR wordt verbouwd, dus ik denk dat op dat stuk voorlopig gewoon DD-AR blijft rijden.


Hihi, door de problemen in de Schipholtunnel rijden de NoordOost treinen naar Schiphol door naar Hoofddorp.
Bron dat niet alle DD-AR verbouwt wordt?

De vraag is ook of er genoeg vraag is voor een sneltrein vanuit Harderwijk.
De verschillende stations aan de lijn hebben ongeveer allemaal evenveel reizigers.

Maar het OV is daar gewoon erg slecht door het ontbreken van IC-stations.
Ik heb een keer naar het harde gereisd. Dat is gewoon frustrerend.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:51:40 #162
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84037873
Mwehe, gisteren nog een discussie gehad met iemand over het spoorwegnet. Ze vond het onbegrijpelijk dat "de NS doordeweeks een belangrijke lijn plat gaat gooien" (Utrecht - Den Bosch, volgende week ma. t/m wo.), toen ik vervolgens zei dat het ProRail was kwam er terug "Het is onacceptabel dat de NS dat accepteert!".... reply: "De NS heeft weinig keuze."

Vervolgens kwam ze met "De IC's worden omgeleid via Nijmegen, dat past daar toch nooit? Waarom leggen ze niet gewoon overal bij ieder station inhaalsporen of extra wissels aan?"... toch maar even wat uitleg gegeven over roestrijden, baanvakbeveiliging, kosten/batenanalyses e.d.

Leuk, mensen die denken het beter te weten maar vervolgens keihard falen.
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:52:33 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84037918
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:49 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik ga deze zomer interrailen. Gisteren het ticket binnengekregen en het blijkt dat je elke reis moet noteren. Nou is hij niet geldig binnen je eigen land, dus van Rotterdam tot aan de grens moet ik betalen. De interrailkaart geeft echter 50% korting in plaats van de 40% die m'n studenten-OV geeft. Nu is de vraag: moet ik Rotterdam-->grens ook noteren op die interrailkaart?
Ik zou het gewoon doen. Kost je geen moeite verder.
pi_84037925
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:49 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik ga deze zomer interrailen. Gisteren het ticket binnengekregen en het blijkt dat je elke reis moet noteren. Nou is hij niet geldig binnen je eigen land, dus van Rotterdam tot aan de grens moet ik betalen. De interrailkaart geeft echter 50% korting in plaats van de 40% die m'n studenten-OV geeft. Nu is de vraag: moet ik Rotterdam-->grens ook noteren op die interrailkaart?
Je kan het altijd doen. Je kan beter te veel dan te weinig opschrijven. De praktijk leert echter dat er bijna nooit om dat formulier gevraagd wordt. Ik heb vorig jaar 6.000 kilometer geInteraild en er is maar één keer om gevraagd. Dat was in Tjechië bij een nogal... pittige tante... Dus we waren blij dat we die reis hadden opgeschreven. Dat deden we namelijk lang niet altijd.
pi_84037993
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:51 schreef James1988 het volgende:
Mwehe, gisteren nog een discussie gehad met iemand over het spoorwegnet. Ze vond het onbegrijpelijk dat "de NS doordeweeks een belangrijke lijn plat gaat gooien" (Utrecht - Den Bosch, volgende week ma. t/m wo.), toen ik vervolgens zei dat het ProRail was kwam er terug "Het is onacceptabel dat de NS dat accepteert!".... reply: "De NS heeft weinig keuze."
Ik vind de reden van het afsluiten wel een beetje vreemd. Een loopbrug over het spoor bij Geldermalsen...
pi_84038002
Sommige mensen snappen er inderdaad helemaal niets van.

Het wordt wel leuk als het werk rond Geldermalsen uitloopt en samenvalt met Arnhem
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84038042
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:54 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ik vind de reden van het afsluiten wel een beetje vreemd. Een loopbrug over het spoor bij Geldermalsen...
De hele brug wordt toch vervangen?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84038176
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:49 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Bron dat niet alle DD-AR verbouwt wordt?
Ik dacht dat ergens gelezen te hebben, maar ik begin nu ook te twijfelen. In dat geval is het hopen dat er DDZ ingezet gaat worden op Utrecht - Zwolle...
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:59:09 #169
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84038266
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:51 schreef James1988 het volgende:
Leuk, mensen die denken het beter te weten maar vervolgens keihard falen.
Ergerlijk, dat soort mensen. Ook leuk: als die werkzaamheden tussen Utrecht en Den Bosch uitlopen, hebben ze in Arnhem een probleem.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:01:03 #170
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84038376
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:57 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ik dacht dat ergens gelezen te hebben, maar ik begin nu ook te twijfelen. In dat geval is het hopen dat er DDZ ingezet gaat worden op Utrecht - Zwolle...
Ze hebben nu 79 stuurstanden en 50 motorwagens. Er komen dus maximaal 50 stuurstanden als DDZ terug denk ik... Dus niet alles wordt verbouwd, maar wat overblijft zal wel gesloopt worden. Kapitaalvernietiging? Hoe kom je er bij...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84038433
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:57 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ik dacht dat ergens gelezen te hebben, maar ik begin nu ook te twijfelen. In dat geval is het hopen dat er DDZ ingezet gaat worden op Utrecht - Zwolle...
DDZ gaat als IC rijden. Het enige stoptreinmat is SLT en SGMm
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:08:37 #172
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84038706
DDZ is toch omgebouwde DDM, of ben ik nu in de war? Ik dacht dat DDAR gewoon verschrot zou gaan worden.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:11:23 #173
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84038815
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:08 schreef V2 het volgende:
DDZ is toch omgebouwde DDM, of ben ik nu in de war? Ik dacht dat DDAR gewoon verschrot zou gaan worden.
Nee, DDM gaat in de shredder, DDAR wordt DDZ.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84038968
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:11 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, DDM gaat in de shredder, DDAR wordt DDZ.
Logisch... Doet DDM onder aan DD-AR?
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:02 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

DDZ gaat als IC rijden. Het enige stoptreinmat is SLT en SGMm
DDZ gaat de stoppercity's rijden, zoals Utrecht - Almere en Schiphol - Lelystad. Maar volgens mij houden ze dan nog een heleboel DDZ over. Utrecht - Zwolle lijkt mij dan een mooie serie om de rest kwijt te kunnen. Het is wel eens waar geen intercity, maar veel mensen zitten er wel lang in en hij zit vaak ook goed vol.
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:32:26 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84039622
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:15 schreef KapiteinT het volgende:
de stoppercity's
Tering, weer zoeen polderjeukwoord
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84039753
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tering, weer zoeen polderjeukwoord
Ja, je kan het ook gewoon een sneltrein noemen... Maar iemand heeft bedacht om dat woord af te schaffen...
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:40:55 #177
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84039997
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:11 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, DDM gaat in de shredder, DDAR wordt DDZ.
Ah ik haal de naamjes door elkaar. DDM-2/3 = DD-AR. Dan is het logisch
En qua onderdoen: ja, DDM-1 doet onder voor DDM-2/3 Er is relatief weinig DDM-1-materieel, dus het is niet echt de moeite om voor die serie een apart revisieplan te ontwikkelen en uit te voeren, lijkt me.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_84040306
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:06 schreef Duvel het volgende:

[..]

Mag ik je er fijntjes op wijzen dat als je er geen verstand van hebt, het wijzer is om gewoon je mond te houden. Of, in dit geval, je toetsenbord met rust te laten?
Tuurlijk mag je dat. Maar mag ik jou er fijntjes op wijzen, dat als er blijkbaar wél informatie is, dat passagiers het leuk vinden als ze dat te horen krijgen. De storing rond Schiphol zou tot 22.00 uur gisteravond duren, maar dat was vanochtend nog steeds niet opgelost. Het stuitende gebrek aan klantvriendelijkheid/informatievoorziening is bij de NS/Prorail schrijnend.
pi_84040360
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:15 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Logisch... Doet DDM onder aan DD-AR?
[..]

DDZ gaat de stoppercity's rijden, zoals Utrecht - Almere en Schiphol - Lelystad. Maar volgens mij houden ze dan nog een heleboel DDZ over. Utrecht - Zwolle lijkt mij dan een mooie serie om de rest kwijt te kunnen. Het is wel eens waar geen intercity, maar veel mensen zitten er wel lang in en hij zit vaak ook goed vol.
Ik kan nergens vinden dat DDZ specifiek die trajecten gaat rijden.
Van binnen doet de DDZ waarschijnlijk ook niet onder voor ICMm en dergelijke.
Zijn de kosten-baten van een kwartiersdienst daar echt zo slecht overigens?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:52:31 #180
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84040546
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:47 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Tuurlijk mag je dat. Maar mag ik jou er fijntjes op wijzen, dat als er blijkbaar wél informatie is, dat passagiers het leuk vinden als ze dat te horen krijgen. De storing rond Schiphol zou tot 22.00 uur gisteravond duren, maar dat was vanochtend nog steeds niet opgelost. Het stuitende gebrek aan klantvriendelijkheid/informatievoorziening is bij de NS/Prorail schrijnend.
Best, maar dat doet niets af aan de mensen die zich nu uit de naad werken om het te herstellen, en daar walste jij met je botteboerenpost nogal lomp overheen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84040560
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:48 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik kan nergens vinden dat DDZ specifiek die trajecten gaat rijden.
Van binnen doet de DDZ waarschijnlijk ook niet onder voor ICMm en dergelijke.
Zijn de kosten-baten van een kwartiersdienst daar echt zo slecht overigens?
De specifieke treinseries zijn nog niet bekend, maar wel dat het de net-niet-intercity's zijn. Intercity's die vaker stoppen dan gewone intercity's en met stoptreinmateriaal (meestal DD-AR) worden gereden. Dus onder andere Utrecht - Almere en Schiphol - Lelystad.

Kosten-baten voor welke kwartierdienst?
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:54:54 #182
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_84040670
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:52 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

De specifieke treinseries zijn nog niet bekend, maar wel dat het de net-niet-intercity's zijn. Intercity's die vaker stoppen dan gewone intercity's en met stoptreinmateriaal (meestal DD-AR) worden gereden.
Handig toch, dat ze dat woord 'sneltrein' afgeschaft hebben...
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:59:00 #183
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84040850
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:54 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ik vind de reden van het afsluiten wel een beetje vreemd. Een loopbrug over het spoor bij Geldermalsen...
Ze gaan geloof ik meerdere dingen tegelijk doen... ook starten met de bouw van een nieuw Utrecht Lunetten, iets met de spoorverdubbeling, enzovoorts. Dan is het nog niet zo gek.
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:39:46 #184
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84042854
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ze gaan geloof ik meerdere dingen tegelijk doen... ook starten met de bouw van een nieuw Utrecht Lunetten, iets met de spoorverdubbeling, enzovoorts. Dan is het nog niet zo gek.
Wordt niet ook de hele Lingebrug vervangen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84042944
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:52 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

De specifieke treinseries zijn nog niet bekend, maar wel dat het de net-niet-intercity's zijn. Intercity's die vaker stoppen dan gewone intercity's en met stoptreinmateriaal (meestal DD-AR) worden gereden. Dus onder andere Utrecht - Almere en Schiphol - Lelystad.

Kosten-baten voor welke kwartierdienst?
Voor Zwolle Utrecht.
Als je ziet hoeveel grotere plaatsen er aan die lijn liggen. En die krijgen dan maar 1x per half uur een trein.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:44:05 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84043113
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wordt niet ook de hele Lingebrug vervangen?
Correct.
pi_84047922
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:41 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Voor Zwolle Utrecht.
Als je ziet hoeveel grotere plaatsen er aan die lijn liggen. En die krijgen dan maar 1x per half uur een trein.
Een kwartierdienst is daar wel rendabel denk ik hoor. Er is alleen geen plek voor op het spoor, zoals ik al uitlegde. Pas met een inhaalmogelijkheid (zoals bij Geldermalsen) bij Ermelo of Harderwijk is een kwartierdienst pas mogelijk, maar daar is geen plek voor bij die stations.
pi_84048115
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:41 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Voor Zwolle Utrecht.
Als je ziet hoeveel grotere plaatsen er aan die lijn liggen. En die krijgen dan maar 1x per half uur een trein.
Grote plaatsen tussen Zwolle - Utrecht? Zolang de grootste steden buiten de randstad het met 2 treinen per uur moeten doen, is dat voor Amersfoort of Harderwijk ook prima mogelijk.
pi_84048245
Utrecht / Zwolle in een kwartiersdienst? Nergens voor nodig, en het lijkt mij ook niet te gaan passen in een huidige dienstregeling.. Dan zit je al in het begin in de knoei met Utrecht / Baarn. Of het moet op enorm scheve tijden gaan rijden.
pi_84048918
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:25 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Grote plaatsen tussen Zwolle - Utrecht? Zolang de grootste steden buiten de randstad het met 2 treinen per uur moeten doen, is dat voor Amersfoort of Harderwijk ook prima mogelijk.
Het zijn inderdaad geen hele grote plaatsen, maar wel meerdere middelgrote steden. Nijkerk, Ermelo en Harderwijk tellen samen al bijna 100.000 inwoners. Dat is ook wel te merken aan hoe vol deze trein in de spits zit. Een kwartierdienst zal hier dus niet misstaan, maar zoals gezegd past het niet.
pi_84050138
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:25 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Grote plaatsen tussen Zwolle - Utrecht? Zolang de grootste steden buiten de randstad het met 2 treinen per uur moeten doen, is dat voor Amersfoort of Harderwijk ook prima mogelijk.
De reistijd vanuit bijvoorbeeld Leeuwarden is te groot voor echt forenzenvervoer.
Vanuit Harderwijk is het nog geen uur naar Utrecht, dus dat is wel goed te doen.
En de steden die wel reeël zijn voor forenzenvervoer, hebben ook gewoon meer dan 2 treinen per uur in de brede spits. Zoals Deventer en Apeldoorn.

En Amersfoort 2 treinen per uur?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 14 juli 2010 @ 16:13:13 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84050282
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 08:00 schreef Fixers het volgende:

[..]

Niet zo zuur. Vandaag is de pleuâh gratis bij de kiosk, vanwege het voetbal.
Hoe gratis is ¤ 1,85 bij jou?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 14 juli 2010 @ 18:21:31 #193
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84056259
* Ofyles2 wilde ideeën heeft voor het ontwikkelen van de perfecte dienstregeling...
pi_84056435
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:48 schreef KapiteinT het volgende:
Er zijn problemen rondom Schiphol door een bovenleiding die door een deur heen is geslagen: http://tweetphoto.com/32464241. Hoe krijgen ze dat nou weer voor elkaar?
Het probleem was niet dat de bovenleiding door de deur heen was geslagen. (Het is wel gebeurd, maar dat was niet het probleem).
We reden de tunnel van Schiphol in en de trein trok vanaf dat moment de bovenleiding mee. De bovenleidingen sloegen tegen de trein aan waardoor de hele trein begon te shaken, en waardoor er dus ook een gat in de deur kwam. Ook waren er een stuk of 100 ramen kapot geslagen door de bovenleiding die er tegen aan kwam. Doordat we de bovenleiding mee hadden getrokken was er in die tunnel geen stroom meer en dát was het probleem, want dan zouden de treinen daar zonder stroom zitten en niet kunnen rijden.
De bewuste trein kon doordat hij zonder stroom zat ook niet meer remmen (en heeft dus nog zo'n 500m aan leiding meegetrokken) en alle passagiers (behalve die in mijn coupé) zaten zonder licht..
  woensdag 14 juli 2010 @ 18:25:23 #195
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_84056456
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:21 schreef Ofyles2 het volgende:
* Ofyles2 wilde ideeën heeft voor het ontwikkelen van de perfecte dienstregeling...
PM James1988 maar.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 14 juli 2010 @ 19:00:48 #196
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84058037
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:25 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

PM James1988 maar.
Zal ik zeker doen.

Er zijn verschillen: James1988 gebruikt Microsoft, ik Linux. Misschien kan ik hem overhalen Qt4 te gebruiken voor dit project.
pi_84058154
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 16:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoe gratis is ¤ 1,85 bij jou?
Ik heb 'm vanmorgen (om half 8) voor nop gehad. Werd op den bosch omgeroepen dat vanwege de huldiging in amsterdam gisteren er gratis koffie en thee af te krijgen was.
  woensdag 14 juli 2010 @ 19:09:11 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84058514
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:02 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik heb 'm vanmorgen (om half 8) voor nop gehad. Werd op den bosch omgeroepen dat vanwege de huldiging in amsterdam gisteren er gratis koffie en thee af te krijgen was.
Typisch. Waarom zouden ze dat sowieso doen? Maar goed, ik was blijkbaar gewoon te laat, om een uur of 11. Heb nog wel 2 treinen met die plakletters "Geel en blauw houdt van Oranje!" gezien
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 14 juli 2010 @ 19:49:18 #199
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_84060727
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:43 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Het zijn inderdaad geen hele grote plaatsen, maar wel meerdere middelgrote steden. Nijkerk, Ermelo en Harderwijk tellen samen al bijna 100.000 inwoners. Dat is ook wel te merken aan hoe vol deze trein in de spits zit. Een kwartierdienst zal hier dus niet misstaan, maar zoals gezegd past het niet.
Vanaf dienstregeling 2014 is het de bedoeling dat Randstadspoor Harderwijk ipv Amersfoort Vathorst als eindpunt heeft. Dat betekend dan voor Nijkerk, Putten, Ermelo elk kwartier een trein richting Harderwijk en Utrecht.
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
pi_84061377
Ik kom net langs rotterdam, het goederenopstelterrein en daar zijn ze aan het heuvelen. Best tof om te zien zo'n losse rollende wagon.

Maar hoe gaat dat eigenlijk exact in zijn werk? Koppelen ze steeds een wagon los of in een keer de hele zwik en worden ze langzaam over het randje geduwd? Hangen die dingen half op de handrem of klappen ze in volle vaart tegen de wachtende wagons? Vast wel iemand die dit kan uitleggen van begin tot eind.
pi_84061507
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:49 schreef Mkr het volgende:

[..]

Vanaf dienstregeling 2014 is het de bedoeling dat Randstadspoor Harderwijk ipv Amersfoort Vathorst als eindpunt heeft. Dat betekend dan voor Nijkerk, Putten, Ermelo elk kwartier een trein richting Harderwijk en Utrecht.
Dit. Randspoor vind ik echt wel tof
pi_84063097
Ze hebben storingen maar weggehaald van de ns site ?
pi_84063257
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:04 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dit. Randspoor vind ik echt wel tof
Naja, stations als Utrecht Vaartsche rijn zijn natuurlijk te triest voor woorden en verminderen alleen maar de kwaliteit van de verbinding.
Dan kunnen er best meer treinen gaan rijden, maar als ze 100 meter na Centraal alweer stoppen. Dat is toch weer extra reistijd en er zullen echt niet veel mensen van dat station gebruik maken.
6 treinen zijn ook vooral handig als je je trein mist. Maar in het algemeen zal het wel meevallen. Zeker ook omdat aansluitingen vervallen op het IC-net.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84063338
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:36 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ze hebben storingen maar weggehaald van de ns site ?
En de spoorkaart.
Dat kutding staat er nu al een paar maanden. Hoe kan het dan nog steeds fout gaat dat ding weer te geven
En storingen weghalen is ook gewoon een dikke faal voor informatievoorziening.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 14 juli 2010 @ 20:42:52 #205
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84063393
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:01 schreef Fixers het volgende:
Ik kom net langs rotterdam, het goederenopstelterrein en daar zijn ze aan het heuvelen. Best tof om te zien zo'n losse rollende wagon.

Maar hoe gaat dat eigenlijk exact in zijn werk? Koppelen ze steeds een wagon los of in een keer de hele zwik en worden ze langzaam over het randje geduwd? Hangen die dingen half op de handrem of klappen ze in volle vaart tegen de wachtende wagons? Vast wel iemand die dit kan uitleggen van begin tot eind.
Ik weet in elk geval dat aan het eind railremmen zitten zodat de wagons met gepaste snelheid tegen elkaar komen. En als een wagon te vroeg tot stilstand komt, zijn er aanduwrobots tussen het spoor.

Over het heuvelproces:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Heuvelen

Over de Kijfhoek:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kijfhoek_%28rangeerterrein%29

[ Bericht 45% gewijzigd door Duvel op 14-07-2010 20:48:57 (quote toegevoegd) ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 juli 2010 @ 20:46:22 #206
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_84063586
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:41 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

En de spoorkaart.
Dat kutding staat er nu al een paar maanden. Hoe kan het dan nog steeds fout gaat dat ding weer te geven
En storingen weghalen is ook gewoon een dikke faal voor informatievoorziening.
* Ofyles2 zich afvraagt of NS, ProRail en NedTrain überhaupt iets goeds kunnen doen...
pi_84063981
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb nog wel 2 treinen met die plakletters "Geel en blauw houdt van Oranje!" gezien
Vandaag ook één gezien, de 4080.
pi_84064110
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:24 schreef Susannetje_ het volgende:
Het probleem was niet dat de bovenleiding door de deur heen was geslagen. (Het is wel gebeurd, maar dat was niet het probleem).
We reden de tunnel van Schiphol in en de trein trok vanaf dat moment de bovenleiding mee. De bovenleidingen sloegen tegen de trein aan waardoor de hele trein begon te shaken, en waardoor er dus ook een gat in de deur kwam. Ook waren er een stuk of 100 ramen kapot geslagen door de bovenleiding die er tegen aan kwam. Doordat we de bovenleiding mee hadden getrokken was er in die tunnel geen stroom meer en dát was het probleem, want dan zouden de treinen daar zonder stroom zitten en niet kunnen rijden.
De bewuste trein kon doordat hij zonder stroom zat ook niet meer remmen (en heeft dus nog zo'n 500m aan leiding meegetrokken) en alle passagiers (behalve die in mijn coupé) zaten zonder licht..
Wat moet dat een verschrikkelijke ervaring voor je geweest zijn. Zoiets horen treinreizigers niet mee te maken. Ga je veel met de trein? Welkom op FOK! en in het bijzonder in het treinentopic.
  woensdag 14 juli 2010 @ 20:58:42 #209
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84064253
Overigens heeft een trein geen bovenleidingspanning nodig om te remmen. Het duurt gewoon lang voor zo'n ding stil staat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84064364
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:58 schreef Duvel het volgende:
Overigens heeft een trein geen bovenleidingspanning nodig om te remmen. Het duurt gewoon lang voor zo'n ding stil staat.
Is de rem van een trein handmatig dan?
Ik neem aan dat het door een elektrisch signaal gaat en dat de machinist niet zelf de kracht hoeft uit te oefenen om te remmen?

Edit: Is het nu serieus zo dat de machinist een kraantje kan opendraaien waardoor de remmen automatisch aanslaan?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84064867
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:00 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Is de rem van een trein handmatig dan?
Ik neem aan dat het door een elektrisch signaal gaat en dat de machinist niet zelf de kracht hoeft uit te oefenen om te remmen?

Edit: Is het nu serieus zo dat de machinist een kraantje kan opendraaien waardoor de remmen automatisch aanslaan?
luchtdrukremmen:
Leiding moet onder druk staan, anders remt alles automatisch ( bij een breuk bijvoorbeeld). Noodrem werkt dus door lucht te laten ontsnappen, heb je geen stroom voor nodig..
dag
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:17:14 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84065251
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:53 schreef Socios het volgende:

[..]

Vandaag ook één gezien, de 4080.
Ik had bij uitzondering ICMm in de IC Nijmegen - Den Helder vanmiddag, ook weleens lekker
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:24:10 #213
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84065650
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:00 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Is de rem van een trein handmatig dan?
Ik neem aan dat het door een elektrisch signaal gaat en dat de machinist niet zelf de kracht hoeft uit te oefenen om te remmen?

Edit: Is het nu serieus zo dat de machinist een kraantje kan opendraaien waardoor de remmen automatisch aanslaan?
Naast de elektropneumatische rem, die lekker makkelijk remt, heeft een trein ook nog een wettelijk verplichte ouderwetse luchtdrukrem, die ie alleen in noodgevallen gebruikt (maar het is niet specifiek de noodrem!). Overigens heeft een trein ook accu's, zodat de EP of ED of whatever voor elektrische rem ook werkt zonder bovenleidingspanning. Recuperatie is dan natuurlijk niet mogelijk, maar dat spreekt voor zich.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:24:39 #214
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84065679
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik had bij uitzondering ICMm in de IC Nijmegen - Den Helder vanmiddag, ook weleens lekker
Ahw, mooi was die tijd toen dat nog standaard was!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:26:49 #215
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84065801
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:00 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Is de rem van een trein handmatig dan?
Ik neem aan dat het door een elektrisch signaal gaat en dat de machinist niet zelf de kracht hoeft uit te oefenen om te remmen?

Edit: Is het nu serieus zo dat de machinist een kraantje kan opendraaien waardoor de remmen automatisch aanslaan?
Normaal remt dit type trein inderdaad elektronisch, het zgn normale rembedrijf. Het gros van de remming wordt op de elektromotoren gedaan (remmen op de motor); indien omstandigheden dit toelaten wordt de opgewekte stroom teruggevoerd aan de bovenleiding, als dit niet kan wordt het verstookt in de remweerstanden en omgezet in hitte. Is er meer remvermogen nodig dan de ED-rem (rem op de motor) kan leveren, dan worden klassieke wrijvingsremmen ingezet: per geremde as drie remschijven. Er zijn ook nog permanentmagneetremmen, die worden op het spoor gezet en remmen zo ook af.

Als er geen hoogspanning is kan de trein volgens mij nog steeds elektronisch remmen, er zitten immers accubakken in voor de hoogspanningsonderbrekingen. Er is zelfs eens geopperd dat de trein bij een hoogspanningsonderbreking altijd licht op de motor zou moeten remmen, om de boordspanning in stand te houden, dus het moet technisch kunnen. Kan het toch niet, dan zal de trein overschakelen naar noodrembedrijf, en dan wordt er uitsluitend mechanisch geremd, met de wrijvingsrem. Maar ook dit zal elektronisch gaan, immers: er is nog steeds (beperkt) boordspanning, door de accubakken.

Edit: oh, Duvel is me al voor ... ik moet ook niet zo enorm langdradig willen zijn
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:29:13 #216
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84065916
Jouw omschrijving is wel netter.

Nog wel als aantekening dat tot stilstand remmen met de ED-rem niet mogelijk is, dus het laatste stuk gebruik je altijd de schijfremmen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84066083
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:24 schreef Duvel het volgende:
Ahw, mooi was die tijd toen dat nog standaard was!
Wilde het net zeggen.
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:33:04 #218
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84066097
Klopt, hoe langzamer de trein hoe lager het rendement van die ED-rem. Daarom hoor je ze ook zo erbarmelijk piepen dat laatste stukje.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_84066227
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva wil trouwens het baanvak Zuidbroek - Nieuweschans overbelast laten verklaren. Ze hebben bij ProFail een concept ingediend om een halfuursdienst tussen Groningen en Nieuweschans te laten rijden, aangevuld met sneltreinen die tussen Groningen en Leer (en later Bremen) rijden. Deze slaan vele stations over en gaan net als de stoppers nu eens per twee uur rijden.
Mooi om te zien dat Deutsche Bahn de boel meteen goed onderhanden neemt en het regionale treinverkeer in Nederland wil integreren in het Duitse treinverkeer d.m.v. een Sneltrein naar Bremen. Volgende stap op het hoofdnet door naar Amsterdam, ook zoals vroeger.
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:37:58 #220
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84066356
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:24 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ahw, mooi was die tijd toen dat nog standaard was!
Ik zat onderweg ineens te mijmeren over de tijd dat er directe IC's Arnhem Velperpoort - Den Haag Centraal reden. Met Mat'54
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:38:36 #221
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84066399
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:35 schreef Socios het volgende:

[..]

Mooi om te zien dat Deutsche Bahn de boel meteen goed onderhanden neemt en het regionale treinverkeer in Nederland wil integreren in het Duitse treinverkeer d.m.v. een Sneltrein naar Bremen. Volgende stap op het hoofdnet door naar Amsterdam, ook zoals vroeger.
De kinderen van Versteeg kunnen weer onder de wol.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:39:26 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84066448
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:00 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Zal ik zeker doen.

Er zijn verschillen: James1988 gebruikt Microsoft, ik Linux. Misschien kan ik hem overhalen Qt4 te gebruiken voor dit project.
Ik heb geen idee hoe Qt4 werkt. Ik ken wel C#
pi_84066469
Even iets anders tussendoor:

Vandaag moest ik van Groningen naar Luik. Welke knurft heeft bedacht dat je dan vanwege de zomerdienstregeling een aanfluiting van -1 minuut in Utrecht en van -4 minuten in Maastricht hebt? Zo duurt de reis door een paar minuutjes extra rijtijd gewoon een uur langer.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2010 21:41:48 ]
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:40:59 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84066515
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:39 schreef Igen het volgende:
Even iets anders tussendoor:

Vandaag moest ik van Groningen naar Luik. Welke knurft heeft bedacht dat je dan vanwege de zomerdienstregeling een aanfluiting van -1 minuut in Utrecht en van -4 minuten in Maastricht hebt? Zo duurt de reis door een paar minuutjes extra rijtijd gewoon een uur langer.
Hoi, ik ben Igen en ik laat me op een verschrikkelijke manier foppen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84066688
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoi, ik ben Igen en ik laat me op een verschrikkelijke manier foppen
Hoezo? Wat doe ik verkeerd?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2010 21:46:44 ]
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:51:20 #226
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84067071
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoezo? Wat doe ik verkeerd?
Niet de vakantiedienstregeling checken misschien? Wordt dat in Groningen niet 24/7 omgeroepen dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84067177
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoezo? Wat doe ik verkeerd?
De trein een half uur later nemen, zodat je maar 26 minuten ipv 56 op Maastricht moet wachten.
Die overstap naar Maastrischt had inderdaad beter gekund. Want zo sluit ie ook veelr te ruim aan op de IC naar eindhoven.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84067215
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niet de vakantiedienstregeling checken misschien? Wordt dat in Groningen niet 24/7 omgeroepen dan?
Hij wist het wel, maar het is gewoon niet handig.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:56:09 #229
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84067333
Buiten de vakantiedrgl is de overstap Utrecht - Luik in Maastricht ook maar 4 minuten. Ik gok het er nooit op. Je knipt met je vingers en je hangt in Den Bosch al in de prijzen voor een uur. Gewoon een half uur eerder gaan idd. Na die 178 km wil je wel even lekker schijten en wat eten en drinken halen in Maastricht. En wat spotten, waarom ook niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84067446
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Buiten de vakantiedrgl is de overstap Utrecht - Luik in Maastricht ook maar 4 minuten. Ik gok het er nooit op. Je knipt met je vingers en je hangt in Den Bosch al in de prijzen voor een uur. Gewoon een half uur eerder gaan idd. Na die 178 km wil je wel even lekker schijten en wat eten en drinken halen in Maastricht. En wat spotten, waarom ook niet
Die is normaal 9 minuten en nu -4 minuten. => 26 minuten
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84067679
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Buiten de vakantiedrgl is de overstap Utrecht - Luik in Maastricht ook maar 4 minuten. Ik gok het er nooit op. Je knipt met je vingers en je hangt in Den Bosch al in de prijzen voor een uur. Gewoon een half uur eerder gaan idd. Na die 178 km wil je wel even lekker schijten en wat eten en drinken halen in Maastricht. En wat spotten, waarom ook niet
Normaal is dat best een mooie overstap en als je 'm mist kan je geld terug vragen voor 60 minuten.

Maar hoe zit dat nou in Utrecht, is daar de overstap van de NoordOost op de trein naar Maastricht/Heerlen altijd zo slecht?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 juli 2010 @ 22:04:17 #232
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84067792
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Normaal is dat best een mooie overstap en als je 'm mist kan je geld terug vragen voor 60 minuten.

Maar hoe zit dat nou in Utrecht, is daar de overstap van de NoordOost op de trein naar Maastricht/Heerlen altijd zo slecht?

Ja
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:05:00 #233
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84067826
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar hoe zit dat nou in Utrecht, is daar de overstap van de NoordOost op de trein naar Maastricht/Heerlen altijd zo slecht?
Die is toch bijna een kwartier?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84067884
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Ja
Da's wel erg slecht geregeld dan.

Gelukkig maar dat ik normaal die route nooit hoef te doen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 juli 2010 @ 22:07:27 #235
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84067962
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Da's wel erg slecht geregeld dan.

Gelukkig maar dat ik normaal die route nooit hoef te doen.

Zowel heen als terug een achterlichtaansluiting
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84067983
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Die is toch bijna een kwartier?
Nee, aankomst uit Groningen 10:09, vertrek naar Maastricht 10:08 of 10:38, etc.etc. Echt top.
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:10:00 #237
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84068080
Je hebt gelijk, ik zat naar de spits te kijken, en dan rijden er meer door naar Maastricht. Wat een kutverbinding.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:10:20 #238
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84068103
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Normaal is dat best een mooie overstap en als je 'm mist kan je geld terug vragen voor 60 minuten.
Dat werkt alleen binnen NL
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:11:18 #239
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84068165
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:07 schreef Igen het volgende:
Nee, aankomst uit Groningen 10:09, vertrek naar Maastricht 10:08 of 10:38, etc.etc. Echt top.
Maar serieus. Wat is het hele probleem om tussen een etappe van 193 km en een direct volgende etappe van 178 km even de beentjes te kunnen strekken?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84068334
Toch jammer dat al die oude lijntjes weg gaan: http://www.gelderlander.n(...)ndustrielijntje-.ece
dag
pi_84068423
gisterochtend de 4070 met 4057 (ICM) gespot op Castricum, in de richting van Alkmaar. bij het sluiten van de deuren bleef er eentje open, die werd met geweld door de conducteur vakkundig dicht gebeukt

smiddags zag ik de combinatie weer rijden in de richting van sloterdijk. blijkbaar kan daar prima mee doorgereden worden
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:21:33 #242
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84068708
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
gisterochtend de 4070 met 4057 (ICM) gespot op Castricum, in de richting van Alkmaar. bij het sluiten van de deuren bleef er eentje open, die werd met geweld door de conducteur vakkundig dicht gebeukt

smiddags zag ik de combinatie weer rijden in de richting van sloterdijk. blijkbaar kan daar prima mee doorgereden worden
Dat setje had ik vanmiddag ook inderdaad. Vertrok om 15:11 vanuit Ede-Wageningen richting Den Helder

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84068736
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:39 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Naja, stations als Utrecht Vaartsche rijn zijn natuurlijk te triest voor woorden en verminderen alleen maar de kwaliteit van de verbinding.
Dan kunnen er best meer treinen gaan rijden, maar als ze 100 meter na Centraal alweer stoppen. Dat is toch weer extra reistijd en er zullen echt niet veel mensen van dat station gebruik maken.
6 treinen zijn ook vooral handig als je je trein mist. Maar in het algemeen zal het wel meevallen. Zeker ook omdat aansluitingen vervallen op het IC-net.
Daarom dus ook 4 sporen he

Maar het heeft toegevoegde waarde door de vele stations op kleine afstand, wat het veel aantrekkelijker maakt om te reizen. Met de trein is chill, nog 10 minuten lopen is kut, en nog een hele busreis er achteraan is helemaal pauper. Als je meer haltes hebt kan je gewoon voor de deur instappen, en bij je bestemming er weer uit.

+Krijgen veel steden nu eindelijk een fatsoenlijke dienstregeling . Ik noem woerden, vleuten, terwijde en alles van utrecht tot hardewijk
pi_84068771
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar serieus. Wat is het hele probleem om tussen een etappe van 193 km en een direct volgende etappe van 178 km even de beentjes te kunnen strekken?
Wehehe, inderdaad... Ik vermaak mij in die tijd wel even op Ut. Half uurtje is zo voorbij.
pi_84069000
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat werkt alleen binnen NL
De trein naar België is totaan de grens officieel een doodgewone NS-trein, heb ik laatst ontdekt.
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:28:04 #246
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84069038
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:27 schreef Igen het volgende:

[..]

De trein naar België is totaan de grens officieel een doodgewone NS-trein, heb ik laatst ontdekt.
En waar stopt die voor het laatst in Nederland?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84069244
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En waar stopt die voor het laatst in Nederland?
Hmm. Okee, jij wint.

Dus dáárom stopt de trein niet meer bij Eijsden...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 juli 2010 @ 22:32:42 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84069264
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar serieus. Wat is het hele probleem om tussen een etappe van 193 km en een direct volgende etappe van 178 km even de beentjes te kunnen strekken?

Dat de ellendig lange reis er alleen maar nog langer door duurt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:36:22 #249
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84069441
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Hmm. Okee, jij wint.

Dus dáárom stopt de trein niet meer bij Eijsden...
Dat zal ongetwijfeld één van de "bijkomende voordelen" geweest zijn ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84069904
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:42 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik weet in elk geval dat aan het eind railremmen zitten zodat de wagons met gepaste snelheid tegen elkaar komen. En als een wagon te vroeg tot stilstand komt, zijn er aanduwrobots tussen het spoor.

Over het heuvelproces:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Heuvelen

Over de Kijfhoek:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kijfhoek_%28rangeerterrein%29
Dank je. Ik weet nog dat ik ooit in het Spoorwegmuseum was en er een heuvelsimulator was met een oud bednieningspanneel. Dat was best moeilijk om al die wagonnetjes op de juiste plek te krijgen.
pi_84069929
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat setje had ik vanmiddag ook inderdaad. Vertrok om 15:11 vanuit Ede-Wageningen richting Den Helder

[ afbeelding ]
Wat een mooie plakker heeft dat ding op de kop. Hadden ze dat niet wat netter kunnen doen?
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:54:42 #252
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84070322
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:45 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Wat een mooie plakker heeft dat ding op de kop. Hadden ze dat niet wat netter kunnen doen?
Zag ik ook ja zal wel beetje last van de hitte gehad hebben
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84070487
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:24 schreef Susannetje_ het volgende:

[..]

Het probleem was niet dat de bovenleiding door de deur heen was geslagen. (Het is wel gebeurd, maar dat was niet het probleem).
We reden de tunnel van Schiphol in en de trein trok vanaf dat moment de bovenleiding mee. De bovenleidingen sloegen tegen de trein aan waardoor de hele trein begon te shaken, en waardoor er dus ook een gat in de deur kwam. Ook waren er een stuk of 100 ramen kapot geslagen door de bovenleiding die er tegen aan kwam. Doordat we de bovenleiding mee hadden getrokken was er in die tunnel geen stroom meer en dát was het probleem, want dan zouden de treinen daar zonder stroom zitten en niet kunnen rijden.
De bewuste trein kon doordat hij zonder stroom zat ook niet meer remmen (en heeft dus nog zo'n 500m aan leiding meegetrokken) en alle passagiers (behalve die in mijn coupé) zaten zonder licht..
Zo, dat lijkt mij behoorlijk schrikken! Zal ook wel lekkere herrie gegeven hebben. Maar 100 ramen? Zijn dat niet bijna alle ramen?
pi_84070767
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

Daarom dus ook 4 sporen he

Maar het heeft toegevoegde waarde door de vele stations op kleine afstand, wat het veel aantrekkelijker maakt om te reizen. Met de trein is chill, nog 10 minuten lopen is kut, en nog een hele busreis er achteraan is helemaal pauper. Als je meer haltes hebt kan je gewoon voor de deur instappen, en bij je bestemming er weer uit.

+Krijgen veel steden nu eindelijk een fatsoenlijke dienstregeling . Ik noem woerden, vleuten, terwijde en alles van utrecht tot hardewijk
De dienstregeling richting Geldermalsen was toch al prima. En veel mensen zullen toch liever naar Centraal reizen dan naar Vaartsche Rijn. Tenzij je binnen 100meter van dat station moet zijn is Centraal altijd beter. Vanwege bussen enzo.
En dan heb ik liever een stopper ieder kwartier die een beetje doorrijdt dan 1 die 100 meter voor centraal nogmaals stopt.

Dat van Harderwijk zal voorlopig nog wel even duren. En een bron kan ik ook niet vinden. Van 2 naar 6 stoppers per uur is ook wel drastisch.

En Woerden geen fatsoenlijke dienstregeling? 4 treinen p/u naar Utrecht is toch prima?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 juli 2010 @ 23:12:08 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84071244
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:45 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dank je. Ik weet nog dat ik ooit in het Spoorwegmuseum was en er een heuvelsimulator was met een oud bednieningspanneel. Dat was best moeilijk om al die wagonnetjes op de juiste plek te krijgen.

Die hebben ze nog volgens mij. Staat momenteel in een wagon buiten. Dicht bij de SR10.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84071839
Klacht over Crientj?

Kassamiep AH to Go
  woensdag 14 juli 2010 @ 23:26:46 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84071914
Crientj is met vakantie, AHtogo-technisch gezien.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84072048
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 23:25 schreef Socios het volgende:
Klacht over Crientj?

Kassamiep AH to Go
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 23:27 schreef shiftknop het volgende:
Het was trouwens een soort van negerin met dat sperma plakhaar

Euh..
  woensdag 14 juli 2010 @ 23:33:13 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84072169
Het zal je gezegd worden zeg
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84072656
Hier een kijkje onder de trein

  donderdag 15 juli 2010 @ 00:01:31 #261
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_84073343
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 23:03 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

De dienstregeling richting Geldermalsen was toch al prima. En veel mensen zullen toch liever naar Centraal reizen dan naar Vaartsche Rijn. Tenzij je binnen 100meter van dat station moet zijn is Centraal altijd beter. Vanwege bussen enzo.
En dan heb ik liever een stopper ieder kwartier die een beetje doorrijdt dan 1 die 100 meter voor centraal nogmaals stopt.

Dat van Harderwijk zal voorlopig nog wel even duren. En een bron kan ik ook niet vinden. Van 2 naar 6 stoppers per uur is ook wel drastisch.

En Woerden geen fatsoenlijke dienstregeling? 4 treinen p/u naar Utrecht is toch prima?
Over Harderwijk: hoezo van 2 naar 6 stoppers? Je hebt 2x per uur de 5600(utrecht cs-Zwolle v.v.) en daar komt 2x per uur randstadspoor bij.(uitgeest-Harderwijk) Komt dan uit op 4 stoppers per uur. Bron is wel te vinden als je googled op "randstadspoor Harderwijk"
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
pi_84079412
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:14 schreef Peter het volgende:
Toch jammer dat al die oude lijntjes weg gaan: http://www.gelderlander.n(...)ndustrielijntje-.ece
In Breda ligt er nog een heleboel, inclusief oude vastgeroeste wissels op de industrieterreinen. Echt moeite om de rails op te ruimen doen ze niet, alleen waar dat toevallig uitkomt, om er een parkeerstrookje van te maken. Maar het meeste is blijven liggen. Zo weet ik een honden-uitlaatstrook waar bello nog tussen de rails kan kakken.

Binnenkort ga ik daar eens met een camera langsstruinen. Zijn vast wel oude seintjes of wisselomzetdingen nog te vinden.
  donderdag 15 juli 2010 @ 09:43:05 #263
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84079447
Hoe krijgen die josties van NS het toch elke keer voor elkaar dat als ik ergens op tijd moet zijn, ze het grondig weten te verneuken? Vorige keer: poging met stoptrein direct van Gd naar Asd. Stoptrein +10. Nu dan maar met ic via Ut... Aansluiting naar Asd +40, eerstvolgende ic +12 en een extra stop op Dvd. Sterf toch!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator donderdag 15 juli 2010 @ 09:44:20 #264
155227 crew  Guppy
dus
pi_84079481
naar, naar, naar?? Wat spannend!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 15 juli 2010 @ 09:46:20 #265
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84079526
En mobiel fokken is kut.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator donderdag 15 juli 2010 @ 09:54:56 #266
155227 crew  Guppy
dus
pi_84079750
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_84081403
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 00:01 schreef Mkr het volgende:

[..]

Over Harderwijk: hoezo van 2 naar 6 stoppers? Je hebt 2x per uur de 5600(utrecht cs-Zwolle v.v.) en daar komt 2x per uur randstadspoor bij.(uitgeest-Harderwijk) Komt dan uit op 4 stoppers per uur. Bron is wel te vinden als je googled op "randstadspoor Harderwijk"
Ik dacht dat randstadspoor 6 stoppers was.
Waarom komt die stopper uit Uitgeest, dat ligt boven Amsterdam en heeft weinig te maken met een metro-achtige frequentie rond Utrecht.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84081648
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 23:03 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

De dienstregeling richting Geldermalsen was toch al prima. En veel mensen zullen toch liever naar Centraal reizen dan naar Vaartsche Rijn. Tenzij je binnen 100meter van dat station moet zijn is Centraal altijd beter. Vanwege bussen enzo.
En dan heb ik liever een stopper ieder kwartier die een beetje doorrijdt dan 1 die 100 meter voor centraal nogmaals stopt.

Dat van Harderwijk zal voorlopig nog wel even duren. En een bron kan ik ook niet vinden. Van 2 naar 6 stoppers per uur is ook wel drastisch.

En Woerden geen fatsoenlijke dienstregeling? 4 treinen p/u naar Utrecht is toch prima?
Als de gemeente slim is leggen ze een aantal buslijnen om die dan langs Vaartsche rijn naar de uithof gaan. Zo creeer je voor veel reizigers een snelle route van Vaartsche Rijn naar de Uithof. Hierbij kan met een hoge bus/trein frequentie Utrecht Centraal ontlast worden .
pi_84081977
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:57 schreef Brembo het volgende:

[..]

Als de gemeente slim is leggen ze een aantal buslijnen om die dan langs Vaartsche rijn naar de uithof gaan. Zo creeer je voor veel reizigers een snelle route van Vaartsche Rijn naar de Uithof. Hierbij kan met een hoge bus/trein frequentie Utrecht Centraal ontlast worden .
Spoorlijn naar Amersfoort via de uithof leggen

Bussen vanaf Vaartsche Rijn leggen zal geen nut hebben.
Meeste studenten zullen niet langs het station komen in een stopper, dus die zullen toch vanaf centraal willen. En er is helemaal geen ruimte op de locatie van het station voor een hoogfrequente busverbinding.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 15 juli 2010 @ 11:40:26 #270
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84083202
Was er niet iets met een tram naar de Uithof?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84084075
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:40 schreef Duvel het volgende:
Was er niet iets met een tram naar de Uithof?
Er zijn zoveel ideeën. Waarschijnlijk wordt het een tram. Maar een spoor dat bij Lunetten afbuigt richting de uithof is veel vetter. En dan hoeven de treinen richting Amersfoort niet meer kop te maken.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 15 juli 2010 @ 12:21:22 #272
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84084972
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:40 schreef Duvel het volgende:
Was er niet iets met een tram naar de Uithof?
Tegen de tijd dat daar een besluit over genomen is, is teleportatie gemeengoed. En gratis.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 15 juli 2010 @ 12:24:44 #273
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84085098
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:59 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Er zijn zoveel ideeën. Waarschijnlijk wordt het een tram. Maar een spoor dat bij Lunetten afbuigt richting de uithof is veel vetter. En dan hoeven de treinen richting Amersfoort niet meer kop te maken.
Verdomme, ik wist niet dat fairytalerail besmettelijk was.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84085499
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:24 schreef Duvel het volgende:

[..]

Verdomme, ik wist niet dat fairytalerail besmettelijk was.
Och, er zijn hele plannen over geschreven.
http://infrastruct.wordpr(...)lijn-naar-de-uithof/
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 15 juli 2010 @ 12:39:44 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84085733
Mijn IC naar Nijmegen vanaf Utrecht C van 11:23 kwam keurig op tijd om 11:19 binnen. We vertrokken vervolgens om 11:31 omdat er geen machinist voor de trein was Kennelijk van de Heilige Geest binnengereden dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 15 juli 2010 @ 12:40:58 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84085800
Enneh, met SLT naar het SpoorwegMUSEUM rijden?

In Duitsland gebruiken ze daar gewoon MUSEUMmaterieel voor. Uerdinger Schienenbusse die pendelen tussen Hagen Hbf en Bochum - Dahlhausen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 15 juli 2010 @ 12:42:54 #277
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_84085878
Weet iemand of het mogelijk is om rond 00.00 uur nog van Brussel in Amsterdam te komen? In NL is nachtnet, maar in BE ook?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  donderdag 15 juli 2010 @ 12:48:21 #278
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84086094
in BE is geen nachtnet. Daar rijdt na 00:00 sowieso vrijwel niets meer.

Laatste fatsoenlijke gelegenheid is om 21:18 vertrekken uit Brussel Zuid. Succes

Laatste ONfatsoenlijke mogelijkheid gaat zo:

Brussel Zuid 21:57
Liège Guillemins 23:00 x 23:21
Maastricht 23:50 x 23:56
Eindhoven 01:29 x 02:01
Amsterdam C 03:42

Veel plezier
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84086161
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:42 schreef Christiaan het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is om rond 00.00 uur nog van Brussel in Amsterdam te komen? In NL is nachtnet, maar in BE ook?
De laatste reismogelijkheid is om 10:00 en je doet er maarliefst 5:41 uur over, via maastricht :p. Dat is wel waarheid voor je geld!

22:01 Brussel-Centraal Liege-Guillemins Stoptrein (NMBS)
23:21 Liege-Guillemins Maastricht Stoptrein (NS)
23:56 Maastricht 3 Roermond Intercity (NS)
02:01 Eindhoven 4a Hertogenbosch ('s) Intercity (NS)
03:42 Amsterdam Centraal 8b
  donderdag 15 juli 2010 @ 12:51:18 #280
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84086209
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Enneh, met SLT naar het SpoorwegMUSEUM rijden?

In Duitsland gebruiken ze daar gewoon MUSEUMmaterieel voor. Uerdinger Schienenbusse die pendelen tussen Hagen Hbf en Bochum - Dahlhausen.
De kans is te groot dat ze het in de prak rijden. Dus dan maar zo, een SLT mist toch niemand.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 15 juli 2010 @ 12:52:46 #281
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84086272
Ik zat ook al te denken. Ziet dat juk weer eens wat nieuws
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 15 juli 2010 @ 12:57:20 #282
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_84086460
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:50 schreef Brembo het volgende:

[..]

De laatste reismogelijkheid is om 10:00 en je doet er maarliefst 5:41 uur over, via maastricht :p. Dat is wel waarheid voor je geld!

22:01 Brussel-Centraal Liege-Guillemins Stoptrein (NMBS)
23:21 Liege-Guillemins Maastricht Stoptrein (NS)
23:56 Maastricht 3 Roermond Intercity (NS)
02:01 Eindhoven 4a Hertogenbosch ('s) Intercity (NS)
03:42 Amsterdam Centraal 8b
En van Roermond naar Eindhoven ga je te voet?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_84086500
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:57 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

En van Roermond naar Eindhoven ga je te voet?
Volgens de NS planner kan het . Dus misschien rijdt die trein speciaal voor jou door naar eindhoven?
pi_84086550
Waarom doet die IC maastricht Eindhoven er 's nachts een hal;f uur langer over?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 15 juli 2010 @ 12:59:56 #285
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_84086600
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:58 schreef Brembo het volgende:

[..]

Volgens de NS planner kan het . Dus misschien rijdt die trein speciaal voor jou door naar eindhoven?
Ik heb een keer om half elf in Maastricht gestaan en toen kon ik er niet meer wegkomen, dus a;s het speciaal voor mij is zijn ze wat laat
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:01:23 #286
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_84086654
Hmhm dank, maar kan echt pas om 00.00 uur weg. Maar dan slaap ik daar wel ergens.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:05:34 #287
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84086844
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zat ook al te denken. Ziet dat juk weer eens wat nieuws
GMTA. Duidelijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:12:26 #288
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84087126
Zou er vraag zijn naar een nachttrein Brussel - Amsterdam, ook al rijdt hij maar eens in de 2 uur?
pi_84087343
't Zou al fijn zijn als ze gewoon de laatste Beneluxtrein terug laten rijden, idioot dat die is afgeschaft. Ook verdomd achterlijke tyfusmongolen dat ze dat nergens fatsoenlijk hebben vermeld, je zou maar om 23:00 in Antwerpen staan te wachten na een avondje film..
  donderdag 15 juli 2010 @ 13:51:20 #290
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84088892
Ja, het staat op de site van Locov. Maar achterlijk is het.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 juli 2010 @ 15:15:06 #291
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84092675
Waarschijnlijk is het over en uit voor Plan T. Nadat de 528 al bij de werkplaats in Maastricht opgesteld stond is daar vandaag de 518 met een defecte cabine-airco bijgekomen, waardoor er nu geen T4 meer in reizigersdienst zit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84093445
hulde! Nu Plan-V nog eruit
  donderdag 15 juli 2010 @ 15:35:24 #293
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_84093508
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:33 schreef Stefanovic83 het volgende:
hulde! Nu Plan-V nog eruit
Nee joh. Kutsgmm
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_84093546
Nu nog alle buffels eruit
  donderdag 15 juli 2010 @ 15:43:06 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84093853
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:15 schreef Peterselieman het volgende:
Waarschijnlijk is het over en uit voor Plan T. Nadat de 528 al bij de werkplaats in Maastricht opgesteld stond is daar vandaag de 518 met een defecte cabine-airco bijgekomen, waardoor er nu geen T4 meer in reizigersdienst zit.
Ik zie er tussen Breukelen en Rhenen ook niet veel meer. Daar reed tot voor kort ook nog wel Plan T. Nu nog flink wat V wel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 15 juli 2010 @ 15:55:21 #296
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84094411
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:15 schreef Peterselieman het volgende:
Waarschijnlijk is het over en uit voor Plan T. Nadat de 528 al bij de werkplaats in Maastricht opgesteld stond is daar vandaag de 518 met een defecte cabine-airco bijgekomen, waardoor er nu geen T4 meer in reizigersdienst zit.
Ik kwam vandaag tussen Utrecht en Amsterdam volgens mij een drietal T's tegen: twee levend, de middelste dood. Of ik heb het verkeerd gezien, maar dan toch minstens twee T's met tractie. Worden ze weggezet op de Dijksgracht?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 juli 2010 @ 15:56:58 #297
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84094499
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik kwam vandaag tussen Utrecht en Amsterdam volgens mij een drietal T's tegen: twee levend, de middelste dood. Of ik heb het verkeerd gezien, maar dan toch minstens twee T's met tractie. Worden ze weggezet op de Dijksgracht?

Volgens berichten op Somda wel ja
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84094691
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Crientj is met vakantie, AHtogo-technisch gezien.
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 23:25 schreef Socios het volgende:
Klacht over Crientj?

Kassamiep AH to Go
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 23:30 schreef Ireyon het volgende:

[..]


[..]

Euh..
Allereerst heeft Fles gelijk, ik mag 27/28 juli weer werken.
En euh, ik ben wit. Mijn moeder zegt altijd dat ik licht geef. Dus nee, ik was het niet.
Maar denk dat ik wel weet wie het dan wel is. xD
pi_84094993
Zo. En nu mn foto's inplakken van Tenerife.
pi_84097983
Ik ga volgende week naar Corsica. Toch even kijken wat daar rijdt.
Als treinspotter heb je daar toch een rustig baantje.
1 station waar alles langskomt.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 15 juli 2010 @ 17:30:23 #301
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84098406
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Volgens berichten op Somda wel ja
En hoeveel waren het er volgens Somda?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')