abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84036075
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Toch lijkt het reëel, tenzij ze SGMm willen inzetten
Dat is toch een belachelijk idee?
De rit vanaf bijvoorbeeld van Harderwijk naar Utrecht Centraal duurt meer dan een uur.
De SLT (en ook de SGMm) Is bedoeld om mensen op korte afstanden te vervoeren.
In de spits mogen mensen daar dus een uur staan
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 juli 2010 @ 11:25:57 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84036635
Tenzij ze van de 5600 een zonetrein maken. Gedeeltelijk IC en gedeeltelijk stopper. Kan me best voorstellen dat ze een stopper Harderwijk - Utrecht maken en een stopper Zwolle - Harderwijk die daarna als IC doorgaat naar Amersfoort.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84036753
Dan maak je het baanvak veel drukker, je hebt meer treinen nodig. En kan het baanvak dat daar aan?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84037048
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:28 schreef Ascendancy het volgende:
Dan maak je het baanvak veel drukker, je hebt meer treinen nodig. En kan het baanvak dat daar aan?
Straks wel na opening Hanzelijn.
pi_84037299
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:34 schreef Socios het volgende:

[..]

Straks wel na opening Hanzelijn.
Nee, na de opening van de Hanzelijn blijft er elk halfuur een intercity rijden, dus is zoiets niet mogelijk zonder extra inhaalmogelijkheden o.i.d. aan te leggen. Niet al het DD-AR wordt verbouwd, dus ik denk dat op dat stuk voorlopig gewoon DD-AR blijft rijden.


Hihi, door de problemen in de Schipholtunnel rijden de NoordOost treinen naar Schiphol door naar Hoofddorp.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 juli 2010 @ 11:42:40 #156
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84037417
Mja, het moet kunnen. Alleen zit je tussen Amersfoort Vathorst en Amersfoort nog met de 5800 waar je mee in conflict kunt raken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 juli 2010 @ 11:43:35 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84037458
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:39 schreef KapiteinT het volgende:

Hihi, door de problemen in de Schipholtunnel rijden de NoordOost treinen naar Schiphol door naar Hoofddorp.

Just like the old days, alleen reden ze toen via Amsterdam Centraal als stopper door naar Schiphol.

Normaal rijden ze ook door naar Hoofddorp, maar stoppen daar niet. Pas op het opstelterrein doen ze dat.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84037509
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:42 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, het moet kunnen. Alleen zit je tussen Amersfoort Vathorst en Amersfoort nog met de 5800 waar je mee in conflict kunt raken.
Nee het kan niet. De stoptrein doet over het stuk Utrecht - Zwolle 25 minuten langer dan de intercity. De stoptrein en intercity vertrekken bijna tegelijk vanaf Utrecht, maar ter hoogte van Zwolle zit de intercity van een halfuur eerder al achter de stoptrein. Knappe jongen die daar nog een extra intercity tussen weet te passen.
pi_84037608
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Just like the old days, alleen reden ze toen via Amsterdam Centraal als stopper door naar Schiphol.

Normaal rijden ze ook door naar Hoofddorp, maar stoppen daar niet. Pas op het opstelterrein doen ze dat.
Ja heel fijn is dat altijd. Als ik m'n trein naar Schiphol mis, komt even later de intercity waar ik eigenlijk vanaf Schiphol in kwam te zitten langs rijden. Soms staat hij zelfs even stil, maar instappen kan niet.
pi_84037762
Ik ga deze zomer interrailen. Gisteren het ticket binnengekregen en het blijkt dat je elke reis moet noteren. Nou is hij niet geldig binnen je eigen land, dus van Rotterdam tot aan de grens moet ik betalen. De interrailkaart geeft echter 50% korting in plaats van de 40% die m'n studenten-OV geeft. Nu is de vraag: moet ik Rotterdam-->grens ook noteren op die interrailkaart?
pi_84037787
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:39 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Nee, na de opening van de Hanzelijn blijft er elk halfuur een intercity rijden, dus is zoiets niet mogelijk zonder extra inhaalmogelijkheden o.i.d. aan te leggen. Niet al het DD-AR wordt verbouwd, dus ik denk dat op dat stuk voorlopig gewoon DD-AR blijft rijden.


Hihi, door de problemen in de Schipholtunnel rijden de NoordOost treinen naar Schiphol door naar Hoofddorp.
Bron dat niet alle DD-AR verbouwt wordt?

De vraag is ook of er genoeg vraag is voor een sneltrein vanuit Harderwijk.
De verschillende stations aan de lijn hebben ongeveer allemaal evenveel reizigers.

Maar het OV is daar gewoon erg slecht door het ontbreken van IC-stations.
Ik heb een keer naar het harde gereisd. Dat is gewoon frustrerend.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:51:40 #162
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84037873
Mwehe, gisteren nog een discussie gehad met iemand over het spoorwegnet. Ze vond het onbegrijpelijk dat "de NS doordeweeks een belangrijke lijn plat gaat gooien" (Utrecht - Den Bosch, volgende week ma. t/m wo.), toen ik vervolgens zei dat het ProRail was kwam er terug "Het is onacceptabel dat de NS dat accepteert!".... reply: "De NS heeft weinig keuze."

Vervolgens kwam ze met "De IC's worden omgeleid via Nijmegen, dat past daar toch nooit? Waarom leggen ze niet gewoon overal bij ieder station inhaalsporen of extra wissels aan?"... toch maar even wat uitleg gegeven over roestrijden, baanvakbeveiliging, kosten/batenanalyses e.d.

Leuk, mensen die denken het beter te weten maar vervolgens keihard falen.
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:52:33 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84037918
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:49 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik ga deze zomer interrailen. Gisteren het ticket binnengekregen en het blijkt dat je elke reis moet noteren. Nou is hij niet geldig binnen je eigen land, dus van Rotterdam tot aan de grens moet ik betalen. De interrailkaart geeft echter 50% korting in plaats van de 40% die m'n studenten-OV geeft. Nu is de vraag: moet ik Rotterdam-->grens ook noteren op die interrailkaart?
Ik zou het gewoon doen. Kost je geen moeite verder.
pi_84037925
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:49 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik ga deze zomer interrailen. Gisteren het ticket binnengekregen en het blijkt dat je elke reis moet noteren. Nou is hij niet geldig binnen je eigen land, dus van Rotterdam tot aan de grens moet ik betalen. De interrailkaart geeft echter 50% korting in plaats van de 40% die m'n studenten-OV geeft. Nu is de vraag: moet ik Rotterdam-->grens ook noteren op die interrailkaart?
Je kan het altijd doen. Je kan beter te veel dan te weinig opschrijven. De praktijk leert echter dat er bijna nooit om dat formulier gevraagd wordt. Ik heb vorig jaar 6.000 kilometer geInteraild en er is maar één keer om gevraagd. Dat was in Tjechië bij een nogal... pittige tante... Dus we waren blij dat we die reis hadden opgeschreven. Dat deden we namelijk lang niet altijd.
pi_84037993
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:51 schreef James1988 het volgende:
Mwehe, gisteren nog een discussie gehad met iemand over het spoorwegnet. Ze vond het onbegrijpelijk dat "de NS doordeweeks een belangrijke lijn plat gaat gooien" (Utrecht - Den Bosch, volgende week ma. t/m wo.), toen ik vervolgens zei dat het ProRail was kwam er terug "Het is onacceptabel dat de NS dat accepteert!".... reply: "De NS heeft weinig keuze."
Ik vind de reden van het afsluiten wel een beetje vreemd. Een loopbrug over het spoor bij Geldermalsen...
pi_84038002
Sommige mensen snappen er inderdaad helemaal niets van.

Het wordt wel leuk als het werk rond Geldermalsen uitloopt en samenvalt met Arnhem
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84038042
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:54 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ik vind de reden van het afsluiten wel een beetje vreemd. Een loopbrug over het spoor bij Geldermalsen...
De hele brug wordt toch vervangen?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84038176
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:49 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Bron dat niet alle DD-AR verbouwt wordt?
Ik dacht dat ergens gelezen te hebben, maar ik begin nu ook te twijfelen. In dat geval is het hopen dat er DDZ ingezet gaat worden op Utrecht - Zwolle...
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:59:09 #169
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84038266
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:51 schreef James1988 het volgende:
Leuk, mensen die denken het beter te weten maar vervolgens keihard falen.
Ergerlijk, dat soort mensen. Ook leuk: als die werkzaamheden tussen Utrecht en Den Bosch uitlopen, hebben ze in Arnhem een probleem.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:01:03 #170
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84038376
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:57 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ik dacht dat ergens gelezen te hebben, maar ik begin nu ook te twijfelen. In dat geval is het hopen dat er DDZ ingezet gaat worden op Utrecht - Zwolle...
Ze hebben nu 79 stuurstanden en 50 motorwagens. Er komen dus maximaal 50 stuurstanden als DDZ terug denk ik... Dus niet alles wordt verbouwd, maar wat overblijft zal wel gesloopt worden. Kapitaalvernietiging? Hoe kom je er bij...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84038433
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:57 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ik dacht dat ergens gelezen te hebben, maar ik begin nu ook te twijfelen. In dat geval is het hopen dat er DDZ ingezet gaat worden op Utrecht - Zwolle...
DDZ gaat als IC rijden. Het enige stoptreinmat is SLT en SGMm
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:08:37 #172
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84038706
DDZ is toch omgebouwde DDM, of ben ik nu in de war? Ik dacht dat DDAR gewoon verschrot zou gaan worden.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:11:23 #173
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84038815
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:08 schreef V2 het volgende:
DDZ is toch omgebouwde DDM, of ben ik nu in de war? Ik dacht dat DDAR gewoon verschrot zou gaan worden.
Nee, DDM gaat in de shredder, DDAR wordt DDZ.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84038968
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:11 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, DDM gaat in de shredder, DDAR wordt DDZ.
Logisch... Doet DDM onder aan DD-AR?
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:02 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

DDZ gaat als IC rijden. Het enige stoptreinmat is SLT en SGMm
DDZ gaat de stoppercity's rijden, zoals Utrecht - Almere en Schiphol - Lelystad. Maar volgens mij houden ze dan nog een heleboel DDZ over. Utrecht - Zwolle lijkt mij dan een mooie serie om de rest kwijt te kunnen. Het is wel eens waar geen intercity, maar veel mensen zitten er wel lang in en hij zit vaak ook goed vol.
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:32:26 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84039622
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:15 schreef KapiteinT het volgende:
de stoppercity's
Tering, weer zoeen polderjeukwoord
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')