Een vriend van mij woont tegenover een deel van de Tokkie familie. Je mag hun adres wel als je wilt.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tokkie
Pap ff met die moeder aan zou ik zeggen
Thanks, but no, thanksquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tokkie
Pap ff met die moeder aan zou ik zeggen
Gefeliciteerd en veel plezier met je 60% korting, mede-kioskerquote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:21 schreef KapiteinT het volgende:
Aangenomen bij de Kiosk in Hoofddorp.![]()
Wie komt een keer langs?
Dankje! Ik zit nu met smacht te wachten op m'n Servexpas. Geen idee eigenlijk wanneer ik die krijg.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:34 schreef MetalMike het volgende:
[..]
Gefeliciteerd en veel plezier met je 60% korting, mede-kiosker![]()
Kwam tot vorig jaar dagelijks langs Hoofddorp, moest daar van bus 140 naar lijn 310 overstappen, heb er een licht trauma aan overgehouden. Met winterse vrieskou een kwartier in dat tochtgat wachten als je uit een andere (veelal bloedhete) bus komt is geen pretje...
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:40 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dankje! Ik zit nu met smacht te wachten op m'n Servexpas. Geen idee eigenlijk wanneer ik die krijg.
Een kwartier wachten om van de 140 naar de 310 over te stappen? Was zeker 's avonds? Want de één rijdt overdag elke 10 minuten en de ander elke 7,5 minuut. Maar wat moet je dan ook in Nieuw-Vennep?
Tof he, fatsoenlijke prijzen betalenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:43 schreef DenS het volgende:
Ik hoop dat je 'm sneller krijgt dan mn vriendin. Die heeft er ruim 4 maanden op moeten wachten. Maar wat is die 60% korting toch heerlijk
Nu al zin in: kaasbroodje voor 68 cent, pizzapunt voor 1,10 en een Snicker/Mars/weet ik veel voor 40 cent.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tof he, fatsoenlijke prijzen betalenJe schaamt je toch je ogen uit je kop om 4 gulden voor zo'n bak bruine goorheid te vragen
Da's hard gegaan zegquote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:48 schreef KapiteinT het volgende:
Er zijn problemen rondom Schiphol door een bovenleiding die door een deur heen is geslagen: http://tweetphoto.com/32464241. Hoe krijgen ze dat nou weer voor elkaar?
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:49 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Nu al zin in: kaasbroodje voor 68 cent, pizzapunt voor 1,10 en een Snicker/Mars/weet ik veel voor 40 cent.
Dat is nou jammer. Maar dat betekend wel dat ik eindelijk de Broodzaak kan betalen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:51 schreef DenS het volgende:
[..]
Je krijgt niet overal korting op heur.
Bij kiosk zelf is het alleen op sandwiches en drinken voor zover ik weet. Iig niet de bake off, of de chocolade etc.
Verder is ie ook niet geldig bij de togo, wel bij broodzaak, burger king, smullers etc.
Waarbij je dan geen ijs kan halen met korting..
</Crientj>
Daar is een bovenleidingskabel doorheen geslagen. Zit nogal wat spanning op, en niet alleen elektrische spanningquote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:56 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wtf zit in die deur dan? een portaal?
Stage lopenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:40 schreef KapiteinT het volgende:
Een kwartier wachten om van de 140 naar de 310 over te stappen? Was zeker 's avonds? Want de één rijdt overdag elke 10 minuten en de ander elke 7,5 minuut. Maar wat moet je dan ook in Nieuw-Vennep?
Niet op snoep, chips, ijs en non-food. Van de bake-off niet de donuts en gevulde koeken (dacht ik, koop ze nooit), maar croissants en warme broodjes wel weer. En op welriekende Bifiworsten ook, raar genoegquote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:51 schreef DenS het volgende:
Bij kiosk zelf is het alleen op sandwiches en drinken voor zover ik weet. Iig niet de bake off, of de chocolade etc.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:08 schreef MetalMike het volgende:
[..]
Stage lopen![]()
's Ochtends rond 7:30, had in theorie een overstap van 2 minuten, wat je zou moeten halen met hard naar boven rennen. In de praktijk rijden bussen (zoals bekend) nooit op tijd en op lijn 310 kwam de helft of meer van de bussen structureel niet opdagen, waardoor je fijn staat te wachten.
Ik weet, bussen in een treinentopic...
[..]
Niet op snoep, chips, ijs en non-food. Van de bake-off niet de donuts en gevulde koeken (dacht ik, koop ze nooit), maar croissants en warme broodjes wel weer. En op welriekende Bifiworsten ook, raar genoeg![]()
Of je had eoa dom wicht aan de kassa wat gewoon zonder instructie het diepe in geflikkerd is. Hoe vaak ik daar bij de Kiosk niet mensen moet uitleggen wat ik wil, dat ze dat WEL hebben, waar het staat en hoe je het moet aanslaan...quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:17 schreef DenS het volgende:
[..]
Hmm.. Dan heb ik ooit iemand gehad die mn korting niet lief vond.
Sausijzenbroodje werd toen ook niet aangeslagen met korting.
Ag, zoveel haal ik niet met die pas. Alleen bij smullers/BK
Ik ga het beter doen!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of je had eoa dom wicht aan de kassa wat gewoon zonder instructie het diepe in geflikkerd is. Hoe vaak ik daar bij de Kiosk niet mensen moet uitleggen wat ik wil, dat ze dat WEL hebben, waar het staat en hoe je het moet aanslaan...
"Truus? Deze meneer wil met zo'n pasje betalen?![]()
Halp
"
Dat maakt het alleen maar beter.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:00 schreef James1988 het volgende:
Wel gemoderniseerde Koplopers trouwens, maar da's niet zo erg.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:05 schreef James1988 het volgende:
Ongemoderniseerd heeft ook zo zijn charme wel, maar ik vind de gemoderniseerde mooier.
2 jaar lang tweemaal per dag tussen Roosendaal en Tilburg en pas 1x een koploper gehadquote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:00 schreef James1988 het volgende:
YAY! Een Koplopercombinatie in de 3600, en ik zit erin
Wel gemoderniseerde Koplopers trouwens, maar da's niet zo erg.
En de Appelflappen, niet te vergeten!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:08 schreef MetalMike het volgende:
Niet op snoep, chips, ijs en non-food. Van de bake-off niet de donuts en gevulde koeken (dacht ik, koop ze nooit), maar croissants en warme broodjes wel weer. En op welriekende Bifiworsten ook, raar genoeg![]()
Niet zo zuur. Vandaag is de pleuâh gratis bij de kiosk, vanwege het voetbal. En voor gewoon aroma rood is 't best ok. Die nescafe troep van de rugzakkers... dat is echt niet te hachelen idd.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tof he, fatsoenlijke prijzen betalenJe schaamt je toch je ogen uit je kop om 4 gulden voor zo'n bak bruine goorheid te vragen
Grappig, ik wist niet dat je een dwerg was. Alleen een dwerg kan een SLT als "ruim" bestempelen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 08:21 schreef James1988 het volgende:
Eerste indrukken:Heel erg ruim vanbinnen, je kijkt de hele trein door
Een SLT heeft gewoon een echte airco-installatie, dwz, compressor, koudemiddel, warmtewisselaar, the works.quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:50 schreef Duvel het volgende:
SLT heeft waarschijnlijk geen airco, maar alleen topkoeling...
Mooi begin. Mag sowieso wel eens wat meer grensoverschrijdend verkeer komenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva wil trouwens het baanvak Zuidbroek - Nieuweschans overbelast laten verklaren. Ze hebben bij ProFail een concept ingediend om een halfuursdienst tussen Groningen en Nieuweschans te laten rijden, aangevuld met sneltreinen die tussen Groningen en Leer (en later Bremen) rijden. Deze slaan vele stations over en gaan net als de stoppers nu eens per twee uur rijden.
Mij hoor je echt niet klagen als dat hier komt rijdenquote:Op woensdag 14 juli 2010 10:34 schreef De_Hertog het volgende:
Ondertussen in Japan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prototype voor een nieuwe mini-shinkansen. Ze maken die dingen echt steeds lelijker daar..
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:37 schreef Ascendancy het volgende:
Ach, de kans dat je in de SLT een zitplek krijgt is toch nihiel.
Wat gaat er eigenlijk de 5600 rijden als al het DD-AR vernieuwd is? Je wilt daar geen SLT hebben op zulke afstanden
Dat weten ze dan verbazingwekkend goed te verbergen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:29 schreef V2 het volgende:
[..]
Een SLT heeft gewoon een echte airco-installatie, dwz, compressor, koudemiddel, warmtewisselaar, the works.
Oooh! Zeg dat dan!quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:12 schreef James1988 het volgende:
Toen ik 'ruim' zei, bedoelde ik het open karakter, en dat je van kop tot kop door de trein kunt kijken. De vis-a-vis-zittingen zijn inderdaad krap.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 01:01 schreef Zyron het volgende:
[..]
En de Appelflappen, niet te vergeten!
*werkende in Kiosk Emmen*
Het duurde bij mij overigens 1 week voor ik m'n pasje had, dus ik vind het vaag dat het bij mevrouw Crientj zolang heeft geduurd. Geen idee hoe de AH To Go-tak organisatorisch in elkaar steekt..
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:37 schreef Ascendancy het volgende:
Ach, de kans dat je in de SLT een zitplek krijgt is toch nihiel.
Wat gaat er eigenlijk de 5600 rijden als al het DD-AR vernieuwd is? Je wilt daar geen SLT hebben op zulke afstanden
Mag ik je er fijntjes op wijzen dat als je er geen verstand van hebt, het wijzer is om gewoon je mond te houden. Of, in dit geval, je toetsenbord met rust te laten?quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:59 schreef Freak188 het volgende:
Laat ze eerst eens die rotzooi rond Schiphol eens oplossen. Gistermiddag/avond een uur vertraging gehad en vanochtend weer een uur! Vanwege een defecte bovenleiding.... ze hebben toch 10-12 uur de tijd gehad om het te repareren. Godallemachtig... in geen enkele branche worden dit soort dingen geacepteerd.
Dat is toch een belachelijk idee?quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Toch lijkt het reëel, tenzij ze SGMm willen inzetten
Straks wel na opening Hanzelijn.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:28 schreef Ascendancy het volgende:
Dan maak je het baanvak veel drukker, je hebt meer treinen nodig. En kan het baanvak dat daar aan?
Nee, na de opening van de Hanzelijn blijft er elk halfuur een intercity rijden, dus is zoiets niet mogelijk zonder extra inhaalmogelijkheden o.i.d. aan te leggen. Niet al het DD-AR wordt verbouwd, dus ik denk dat op dat stuk voorlopig gewoon DD-AR blijft rijden.quote:
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:39 schreef KapiteinT het volgende:
Hihi, door de problemen in de Schipholtunnel rijden de NoordOost treinen naar Schiphol door naar Hoofddorp.![]()
Nee het kan niet. De stoptrein doet over het stuk Utrecht - Zwolle 25 minuten langer dan de intercity. De stoptrein en intercity vertrekken bijna tegelijk vanaf Utrecht, maar ter hoogte van Zwolle zit de intercity van een halfuur eerder al achter de stoptrein. Knappe jongen die daar nog een extra intercity tussen weet te passen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:42 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, het moet kunnen. Alleen zit je tussen Amersfoort Vathorst en Amersfoort nog met de 5800 waar je mee in conflict kunt raken.
Ja heel fijn is dat altijd. Als ik m'n trein naar Schiphol mis, komt even later de intercity waar ik eigenlijk vanaf Schiphol in kwam te zitten langs rijden. Soms staat hij zelfs even stil, maar instappen kan niet.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Just like the old days, alleen reden ze toen via Amsterdam Centraal als stopper door naar Schiphol.
Normaal rijden ze ook door naar Hoofddorp, maar stoppen daar niet. Pas op het opstelterrein doen ze dat.
Bron dat niet alle DD-AR verbouwt wordt?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:39 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Nee, na de opening van de Hanzelijn blijft er elk halfuur een intercity rijden, dus is zoiets niet mogelijk zonder extra inhaalmogelijkheden o.i.d. aan te leggen. Niet al het DD-AR wordt verbouwd, dus ik denk dat op dat stuk voorlopig gewoon DD-AR blijft rijden.
Hihi, door de problemen in de Schipholtunnel rijden de NoordOost treinen naar Schiphol door naar Hoofddorp.![]()
Ik zou het gewoon doen. Kost je geen moeite verder.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:49 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik ga deze zomer interrailen. Gisteren het ticket binnengekregen en het blijkt dat je elke reis moet noteren. Nou is hij niet geldig binnen je eigen land, dus van Rotterdam tot aan de grens moet ik betalen. De interrailkaart geeft echter 50% korting in plaats van de 40% die m'n studenten-OV geeft. Nu is de vraag: moet ik Rotterdam-->grens ook noteren op die interrailkaart?
Je kan het altijd doen. Je kan beter te veel dan te weinig opschrijven. De praktijk leert echter dat er bijna nooit om dat formulier gevraagd wordt. Ik heb vorig jaar 6.000 kilometer geInteraild en er is maar één keer om gevraagd. Dat was in Tjechië bij een nogal... pittige tante... Dus we waren blij dat we die reis hadden opgeschreven. Dat deden we namelijk lang niet altijd.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:49 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik ga deze zomer interrailen. Gisteren het ticket binnengekregen en het blijkt dat je elke reis moet noteren. Nou is hij niet geldig binnen je eigen land, dus van Rotterdam tot aan de grens moet ik betalen. De interrailkaart geeft echter 50% korting in plaats van de 40% die m'n studenten-OV geeft. Nu is de vraag: moet ik Rotterdam-->grens ook noteren op die interrailkaart?
Ik vind de reden van het afsluiten wel een beetje vreemd. Een loopbrug over het spoor bij Geldermalsen...quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:51 schreef James1988 het volgende:
Mwehe, gisteren nog een discussie gehad met iemand over het spoorwegnet. Ze vond het onbegrijpelijk dat "de NS doordeweeks een belangrijke lijn plat gaat gooien" (Utrecht - Den Bosch, volgende week ma. t/m wo.), toen ik vervolgens zei dat het ProRail was kwam er terug "Het is onacceptabel dat de NS dat accepteert!".... reply: "De NS heeft weinig keuze."
De hele brug wordt toch vervangen?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:54 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik vind de reden van het afsluiten wel een beetje vreemd. Een loopbrug over het spoor bij Geldermalsen...
Ik dacht dat ergens gelezen te hebben, maar ik begin nu ook te twijfelen. In dat geval is het hopen dat er DDZ ingezet gaat worden op Utrecht - Zwolle...quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:49 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Bron dat niet alle DD-AR verbouwt wordt?
Ergerlijk, dat soort mensen. Ook leuk: als die werkzaamheden tussen Utrecht en Den Bosch uitlopen, hebben ze in Arnhem een probleem.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:51 schreef James1988 het volgende:
Leuk, mensen die denken het beter te weten maar vervolgens keihard falen.
Ze hebben nu 79 stuurstanden en 50 motorwagens. Er komen dus maximaal 50 stuurstanden als DDZ terug denk ik... Dus niet alles wordt verbouwd, maar wat overblijft zal wel gesloopt worden. Kapitaalvernietiging? Hoe kom je er bij...quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:57 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik dacht dat ergens gelezen te hebben, maar ik begin nu ook te twijfelen. In dat geval is het hopen dat er DDZ ingezet gaat worden op Utrecht - Zwolle...
DDZ gaat als IC rijden. Het enige stoptreinmat is SLT en SGMmquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:57 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik dacht dat ergens gelezen te hebben, maar ik begin nu ook te twijfelen. In dat geval is het hopen dat er DDZ ingezet gaat worden op Utrecht - Zwolle...
Nee, DDM gaat in de shredder, DDAR wordt DDZ.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:08 schreef V2 het volgende:
DDZ is toch omgebouwde DDM, of ben ik nu in de war? Ik dacht dat DDAR gewoon verschrot zou gaan worden.
Logisch...quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, DDM gaat in de shredder, DDAR wordt DDZ.
DDZ gaat de stoppercity's rijden, zoals Utrecht - Almere en Schiphol - Lelystad. Maar volgens mij houden ze dan nog een heleboel DDZ over. Utrecht - Zwolle lijkt mij dan een mooie serie om de rest kwijt te kunnen. Het is wel eens waar geen intercity, maar veel mensen zitten er wel lang in en hij zit vaak ook goed vol.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:02 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
DDZ gaat als IC rijden. Het enige stoptreinmat is SLT en SGMm
Ja, je kan het ook gewoon een sneltrein noemen... Maar iemand heeft bedacht om dat woord af te schaffen...quote:
Ah ik haal de naamjes door elkaar. DDM-2/3 = DD-AR. Dan is het logischquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, DDM gaat in de shredder, DDAR wordt DDZ.
Tuurlijk mag je dat. Maar mag ik jou er fijntjes op wijzen, dat als er blijkbaar wél informatie is, dat passagiers het leuk vinden als ze dat te horen krijgen. De storing rond Schiphol zou tot 22.00 uur gisteravond duren, maar dat was vanochtend nog steeds niet opgelost. Het stuitende gebrek aan klantvriendelijkheid/informatievoorziening is bij de NS/Prorail schrijnend.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mag ik je er fijntjes op wijzen dat als je er geen verstand van hebt, het wijzer is om gewoon je mond te houden. Of, in dit geval, je toetsenbord met rust te laten?
Ik kan nergens vinden dat DDZ specifiek die trajecten gaat rijden.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:15 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Logisch...Doet DDM onder aan DD-AR?
[..]
DDZ gaat de stoppercity's rijden, zoals Utrecht - Almere en Schiphol - Lelystad. Maar volgens mij houden ze dan nog een heleboel DDZ over. Utrecht - Zwolle lijkt mij dan een mooie serie om de rest kwijt te kunnen. Het is wel eens waar geen intercity, maar veel mensen zitten er wel lang in en hij zit vaak ook goed vol.
Best, maar dat doet niets af aan de mensen die zich nu uit de naad werken om het te herstellen, en daar walste jij met je botteboerenpost nogal lomp overheen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:47 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Tuurlijk mag je dat. Maar mag ik jou er fijntjes op wijzen, dat als er blijkbaar wél informatie is, dat passagiers het leuk vinden als ze dat te horen krijgen. De storing rond Schiphol zou tot 22.00 uur gisteravond duren, maar dat was vanochtend nog steeds niet opgelost. Het stuitende gebrek aan klantvriendelijkheid/informatievoorziening is bij de NS/Prorail schrijnend.
De specifieke treinseries zijn nog niet bekend, maar wel dat het de net-niet-intercity's zijn. Intercity's die vaker stoppen dan gewone intercity's en met stoptreinmateriaal (meestal DD-AR) worden gereden. Dus onder andere Utrecht - Almere en Schiphol - Lelystad.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:48 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik kan nergens vinden dat DDZ specifiek die trajecten gaat rijden.
Van binnen doet de DDZ waarschijnlijk ook niet onder voor ICMm en dergelijke.
Zijn de kosten-baten van een kwartiersdienst daar echt zo slecht overigens?
Handig toch, dat ze dat woord 'sneltrein' afgeschaft hebben...quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:52 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
De specifieke treinseries zijn nog niet bekend, maar wel dat het de net-niet-intercity's zijn. Intercity's die vaker stoppen dan gewone intercity's en met stoptreinmateriaal (meestal DD-AR) worden gereden.
Ze gaan geloof ik meerdere dingen tegelijk doen... ook starten met de bouw van een nieuw Utrecht Lunetten, iets met de spoorverdubbeling, enzovoorts. Dan is het nog niet zo gek.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:54 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik vind de reden van het afsluiten wel een beetje vreemd. Een loopbrug over het spoor bij Geldermalsen...
Wordt niet ook de hele Lingebrug vervangen?quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ze gaan geloof ik meerdere dingen tegelijk doen... ook starten met de bouw van een nieuw Utrecht Lunetten, iets met de spoorverdubbeling, enzovoorts. Dan is het nog niet zo gek.
Voor Zwolle Utrecht.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:52 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
De specifieke treinseries zijn nog niet bekend, maar wel dat het de net-niet-intercity's zijn. Intercity's die vaker stoppen dan gewone intercity's en met stoptreinmateriaal (meestal DD-AR) worden gereden. Dus onder andere Utrecht - Almere en Schiphol - Lelystad.
Kosten-baten voor welke kwartierdienst?
Correct.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wordt niet ook de hele Lingebrug vervangen?
Een kwartierdienst is daar wel rendabel denk ik hoor. Er is alleen geen plek voor op het spoor, zoals ik al uitlegde. Pas met een inhaalmogelijkheid (zoals bij Geldermalsen) bij Ermelo of Harderwijk is een kwartierdienst pas mogelijk, maar daar is geen plek voor bij die stations.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:41 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Voor Zwolle Utrecht.
Als je ziet hoeveel grotere plaatsen er aan die lijn liggen. En die krijgen dan maar 1x per half uur een trein.
Grote plaatsen tussen Zwolle - Utrecht? Zolang de grootste steden buiten de randstad het met 2 treinen per uur moeten doen, is dat voor Amersfoort of Harderwijk ook prima mogelijk.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:41 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Voor Zwolle Utrecht.
Als je ziet hoeveel grotere plaatsen er aan die lijn liggen. En die krijgen dan maar 1x per half uur een trein.
Het zijn inderdaad geen hele grote plaatsen, maar wel meerdere middelgrote steden. Nijkerk, Ermelo en Harderwijk tellen samen al bijna 100.000 inwoners. Dat is ook wel te merken aan hoe vol deze trein in de spits zit. Een kwartierdienst zal hier dus niet misstaan, maar zoals gezegd past het niet.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Grote plaatsen tussen Zwolle - Utrecht? Zolang de grootste steden buiten de randstad het met 2 treinen per uur moeten doen, is dat voor Amersfoort of Harderwijk ook prima mogelijk.
De reistijd vanuit bijvoorbeeld Leeuwarden is te groot voor echt forenzenvervoer.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Grote plaatsen tussen Zwolle - Utrecht? Zolang de grootste steden buiten de randstad het met 2 treinen per uur moeten doen, is dat voor Amersfoort of Harderwijk ook prima mogelijk.
Hoe gratis is ¤ 1,85 bij jou?quote:Op woensdag 14 juli 2010 08:00 schreef Fixers het volgende:
[..]
Niet zo zuur. Vandaag is de pleuâh gratis bij de kiosk, vanwege het voetbal.
Het probleem was niet dat de bovenleiding door de deur heen was geslagen. (Het is wel gebeurd, maar dat was niet het probleem).quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:48 schreef KapiteinT het volgende:
Er zijn problemen rondom Schiphol door een bovenleiding die door een deur heen is geslagen: http://tweetphoto.com/32464241. Hoe krijgen ze dat nou weer voor elkaar?
PM James1988 maar.quote:Op woensdag 14 juli 2010 18:21 schreef Ofyles2 het volgende:
* Ofyles2 wilde ideeën heeft voor het ontwikkelen van de perfecte dienstregeling...
Zal ik zeker doen.quote:
Ik heb 'm vanmorgen (om half 8) voor nop gehad. Werd op den bosch omgeroepen dat vanwege de huldiging in amsterdam gisteren er gratis koffie en thee af te krijgen was.quote:
Typisch. Waarom zouden ze dat sowieso doen? Maar goed, ik was blijkbaar gewoon te laat, om een uur of 11. Heb nog wel 2 treinen met die plakletters "Geel en blauw houdt van Oranje!" gezienquote:Op woensdag 14 juli 2010 19:02 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik heb 'm vanmorgen (om half 8) voor nop gehad. Werd op den bosch omgeroepen dat vanwege de huldiging in amsterdam gisteren er gratis koffie en thee af te krijgen was.
Vanaf dienstregeling 2014 is het de bedoeling dat Randstadspoor Harderwijk ipv Amersfoort Vathorst als eindpunt heeft. Dat betekend dan voor Nijkerk, Putten, Ermelo elk kwartier een trein richting Harderwijk en Utrecht.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:43 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Het zijn inderdaad geen hele grote plaatsen, maar wel meerdere middelgrote steden. Nijkerk, Ermelo en Harderwijk tellen samen al bijna 100.000 inwoners. Dat is ook wel te merken aan hoe vol deze trein in de spits zit. Een kwartierdienst zal hier dus niet misstaan, maar zoals gezegd past het niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |