abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:43:07 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83993999
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Was ik ook maar een tokkie
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tokkie

Pap ff met die moeder aan zou ik zeggen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84000909
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tokkie

Pap ff met die moeder aan zou ik zeggen
Een vriend van mij woont tegenover een deel van de Tokkie familie. Je mag hun adres wel als je wilt.
pi_84000928
Aangenomen bij de Kiosk in Hoofddorp.

Wie komt een keer langs?
  Moderator dinsdag 13 juli 2010 @ 15:31:58 #104
155227 crew  Guppy
dus
pi_84001407
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tokkie

Pap ff met die moeder aan zou ik zeggen
Thanks, but no, thanks
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_84007860
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 15:21 schreef KapiteinT het volgende:
Aangenomen bij de Kiosk in Hoofddorp.

Wie komt een keer langs?
Gefeliciteerd en veel plezier met je 60% korting, mede-kiosker

Kwam tot vorig jaar dagelijks langs Hoofddorp, moest daar van bus 140 naar lijn 310 overstappen, heb er een licht trauma aan overgehouden. Met winterse vrieskou een kwartier in dat tochtgat wachten als je uit een andere (veelal bloedhete) bus komt is geen pretje...
* Whatever floats your goat!
pi_84008144
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:34 schreef MetalMike het volgende:

[..]

Gefeliciteerd en veel plezier met je 60% korting, mede-kiosker

Kwam tot vorig jaar dagelijks langs Hoofddorp, moest daar van bus 140 naar lijn 310 overstappen, heb er een licht trauma aan overgehouden. Met winterse vrieskou een kwartier in dat tochtgat wachten als je uit een andere (veelal bloedhete) bus komt is geen pretje...
Dankje! Ik zit nu met smacht te wachten op m'n Servexpas. Geen idee eigenlijk wanneer ik die krijg.

Een kwartier wachten om van de 140 naar de 310 over te stappen? Was zeker 's avonds? Want de één rijdt overdag elke 10 minuten en de ander elke 7,5 minuut. Maar wat moet je dan ook in Nieuw-Vennep?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 17:43:00 #107
178444 DenS
Crientj <3
pi_84008272
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:40 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Dankje! Ik zit nu met smacht te wachten op m'n Servexpas. Geen idee eigenlijk wanneer ik die krijg.

Een kwartier wachten om van de 140 naar de 310 over te stappen? Was zeker 's avonds? Want de één rijdt overdag elke 10 minuten en de ander elke 7,5 minuut. Maar wat moet je dan ook in Nieuw-Vennep?


Ik hoop dat je 'm sneller krijgt dan mn vriendin. Die heeft er ruim 4 maanden op moeten wachten. Maar wat is die 60% korting toch heerlijk
  dinsdag 13 juli 2010 @ 17:45:47 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84008371
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:43 schreef DenS het volgende:
Ik hoop dat je 'm sneller krijgt dan mn vriendin. Die heeft er ruim 4 maanden op moeten wachten. Maar wat is die 60% korting toch heerlijk
Tof he, fatsoenlijke prijzen betalen Je schaamt je toch je ogen uit je kop om 4 gulden voor zo'n bak bruine goorheid te vragen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84008474
Er zijn problemen rondom Schiphol door een bovenleiding die door een deur heen is geslagen: http://tweetphoto.com/32464241. Hoe krijgen ze dat nou weer voor elkaar?
pi_84008527
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tof he, fatsoenlijke prijzen betalen Je schaamt je toch je ogen uit je kop om 4 gulden voor zo'n bak bruine goorheid te vragen
Nu al zin in: kaasbroodje voor 68 cent, pizzapunt voor 1,10 en een Snicker/Mars/weet ik veel voor 40 cent.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 17:50:44 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84008570
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:48 schreef KapiteinT het volgende:
Er zijn problemen rondom Schiphol door een bovenleiding die door een deur heen is geslagen: http://tweetphoto.com/32464241. Hoe krijgen ze dat nou weer voor elkaar?
Da's hard gegaan zeg
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 juli 2010 @ 17:51:47 #112
178444 DenS
Crientj <3
pi_84008616
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:49 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Nu al zin in: kaasbroodje voor 68 cent, pizzapunt voor 1,10 en een Snicker/Mars/weet ik veel voor 40 cent.


Je krijgt niet overal korting op heur.
Bij kiosk zelf is het alleen op sandwiches en drinken voor zover ik weet. Iig niet de bake off, of de chocolade etc.
Verder is ie ook niet geldig bij de togo, wel bij broodzaak, burger king, smullers etc.
Waarbij je dan geen ijs kan halen met korting..

</Crientj>
  dinsdag 13 juli 2010 @ 17:56:37 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84008803
Halve liter Bavaria voor een euro
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84008806
Wtf zit in die deur dan? een portaal?
pi_84008834
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:51 schreef DenS het volgende:

[..]



Je krijgt niet overal korting op heur.
Bij kiosk zelf is het alleen op sandwiches en drinken voor zover ik weet. Iig niet de bake off, of de chocolade etc.
Verder is ie ook niet geldig bij de togo, wel bij broodzaak, burger king, smullers etc.
Waarbij je dan geen ijs kan halen met korting..

</Crientj>
Dat is nou jammer. Maar dat betekend wel dat ik eindelijk de Broodzaak kan betalen.
pi_84008908
Waarom zou je de broodzaak willen betalen

Ze kunnen beter bakker Bart op het station doen met hun heerlijke mozzerella broodjes
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 13 juli 2010 @ 18:01:45 #117
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84008988
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:56 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wtf zit in die deur dan? een portaal?
Daar is een bovenleidingskabel doorheen geslagen. Zit nogal wat spanning op, en niet alleen elektrische spanning
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84009261
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:40 schreef KapiteinT het volgende:
Een kwartier wachten om van de 140 naar de 310 over te stappen? Was zeker 's avonds? Want de één rijdt overdag elke 10 minuten en de ander elke 7,5 minuut. Maar wat moet je dan ook in Nieuw-Vennep?
Stage lopen

's Ochtends rond 7:30, had in theorie een overstap van 2 minuten, wat je zou moeten halen met hard naar boven rennen. In de praktijk rijden bussen (zoals bekend) nooit op tijd en op lijn 310 kwam de helft of meer van de bussen structureel niet opdagen, waardoor je fijn staat te wachten.

Ik weet, bussen in een treinentopic...
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:51 schreef DenS het volgende:
Bij kiosk zelf is het alleen op sandwiches en drinken voor zover ik weet. Iig niet de bake off, of de chocolade etc.
Niet op snoep, chips, ijs en non-food. Van de bake-off niet de donuts en gevulde koeken (dacht ik, koop ze nooit), maar croissants en warme broodjes wel weer. En op welriekende Bifiworsten ook, raar genoeg
* Whatever floats your goat!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 18:17:32 #119
178444 DenS
Crientj <3
pi_84009567
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 18:08 schreef MetalMike het volgende:

[..]

Stage lopen

's Ochtends rond 7:30, had in theorie een overstap van 2 minuten, wat je zou moeten halen met hard naar boven rennen. In de praktijk rijden bussen (zoals bekend) nooit op tijd en op lijn 310 kwam de helft of meer van de bussen structureel niet opdagen, waardoor je fijn staat te wachten.

Ik weet, bussen in een treinentopic...
[..]

Niet op snoep, chips, ijs en non-food. Van de bake-off niet de donuts en gevulde koeken (dacht ik, koop ze nooit), maar croissants en warme broodjes wel weer. En op welriekende Bifiworsten ook, raar genoeg


Hmm.. Dan heb ik ooit iemand gehad die mn korting niet lief vond.
Sausijzenbroodje werd toen ook niet aangeslagen met korting.

Ag, zoveel haal ik niet met die pas. Alleen bij smullers/BK
  dinsdag 13 juli 2010 @ 18:29:58 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_84010070
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 18:17 schreef DenS het volgende:

[..]



Hmm.. Dan heb ik ooit iemand gehad die mn korting niet lief vond.
Sausijzenbroodje werd toen ook niet aangeslagen met korting.

Ag, zoveel haal ik niet met die pas. Alleen bij smullers/BK
Of je had eoa dom wicht aan de kassa wat gewoon zonder instructie het diepe in geflikkerd is. Hoe vaak ik daar bij de Kiosk niet mensen moet uitleggen wat ik wil, dat ze dat WEL hebben, waar het staat en hoe je het moet aanslaan...

"Truus? Deze meneer wil met zo'n pasje betalen? Halp "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84010362
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 18:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Of je had eoa dom wicht aan de kassa wat gewoon zonder instructie het diepe in geflikkerd is. Hoe vaak ik daar bij de Kiosk niet mensen moet uitleggen wat ik wil, dat ze dat WEL hebben, waar het staat en hoe je het moet aanslaan...

"Truus? Deze meneer wil met zo'n pasje betalen? Halp "
Ik ga het beter doen!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 19:00:33 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84011203
YAY! Een Koplopercombinatie in de 3600, en ik zit erin

Wel gemoderniseerde Koplopers trouwens, maar da's niet zo erg.
pi_84011394
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:00 schreef James1988 het volgende:
Wel gemoderniseerde Koplopers trouwens, maar da's niet zo erg.
Dat maakt het alleen maar beter.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 19:05:50 #124
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84011415
Ongemoderniseerd heeft ook zo zijn charme wel, maar ik vind de gemoderniseerde mooier.
pi_84011419
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:05 schreef KapiteinT het volgende:
Dat maakt het alleen maar beter.
_!
pi_84011483
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:05 schreef Socios het volgende:

[..]

_!
Ga in een ICE zitten jij!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 juli 2010 @ 19:09:22 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84011574
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:05 schreef James1988 het volgende:
Ongemoderniseerd heeft ook zo zijn charme wel, maar ik vind de gemoderniseerde mooier.

die losse zittingen uit die gemoderniseerde stellen vind ik maar niks. Dat schuift en doet onderweg veel te veel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84011738
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:00 schreef James1988 het volgende:
YAY! Een Koplopercombinatie in de 3600, en ik zit erin

Wel gemoderniseerde Koplopers trouwens, maar da's niet zo erg.
2 jaar lang tweemaal per dag tussen Roosendaal en Tilburg en pas 1x een koploper gehad . 't Kwam wel vaker voor toen anderhalf jaar terug de 3600 weer tot Zwolle ging rijden, 't hield echter gauw weer op toen de machinisten in Roosendaal zoiets hadden van; "Ok.. en hoe werkt dit ding?" .
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 juli 2010 @ 23:31:12 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84025072
Arriva wil trouwens het baanvak Zuidbroek - Nieuweschans overbelast laten verklaren. Ze hebben bij ProFail een concept ingediend om een halfuursdienst tussen Groningen en Nieuweschans te laten rijden, aangevuld met sneltreinen die tussen Groningen en Leer (en later Bremen) rijden. Deze slaan vele stations over en gaan net als de stoppers nu eens per twee uur rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84028805
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 18:08 schreef MetalMike het volgende:
Niet op snoep, chips, ijs en non-food. Van de bake-off niet de donuts en gevulde koeken (dacht ik, koop ze nooit), maar croissants en warme broodjes wel weer. En op welriekende Bifiworsten ook, raar genoeg
En de Appelflappen, niet te vergeten!

*werkende in Kiosk Emmen*

Het duurde bij mij overigens 1 week voor ik m'n pasje had, dus ik vind het vaag dat het bij mevrouw Crientj zolang heeft geduurd. Geen idee hoe de AH To Go-tak organisatorisch in elkaar steekt..
Hooray for beer.
  woensdag 14 juli 2010 @ 07:14:52 #131
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84031166
Groeten again uit Keulen
Gister met de Schienenbus van Gerolstein naar Ulmen gegaan. Vette dingen zijn dat, en dat lijntje heeft ook een mooi uitzicht op de omgeving

Oja, en gister nog met de Thalys van Aken naar Keulen gegaan, en zometeen met ICE van Aken naar Keulen

Nja, kijken of er in Eupen, Verviers en Luik verder nog wat te beleven valt vandaag.
pi_84031401
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tof he, fatsoenlijke prijzen betalen Je schaamt je toch je ogen uit je kop om 4 gulden voor zo'n bak bruine goorheid te vragen
Niet zo zuur. Vandaag is de pleuâh gratis bij de kiosk, vanwege het voetbal. En voor gewoon aroma rood is 't best ok. Die nescafe troep van de rugzakkers... dat is echt niet te hachelen idd.
  woensdag 14 juli 2010 @ 08:21:10 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84031554
Aangename verrassing zojuist: SLT in de 13600 (stoptrein Breda - 's-Hertogenbosch). Ik heb nog niet eerder met het materieel gereisd dus vandaag is het mijn SLT-vuurdoop.

Eerste indrukken:
  • Mooi treintje van buiten
  • Heel erg ruim vanbinnen, je kijkt de hele trein door
  • Erg licht ook
  • Goed gekoeld
  • Deuren sluiten automatisch na een aantal seconden. Goed voor de binnentemperatuur!
  • Enorm stil!
  • Haalt de rijtijden ruim, totnogtoe steeds met -1 of -2 t.o.v. de tijden in de trein een station binnengekomen

    Nadelen:
  • Het piepje bij het openen/sluiten van deuren is irritant

    Treinstel 2632 btw

    [ Bericht 5% gewijzigd door James1988 op 14-07-2010 08:54:01 ]
  •   woensdag 14 juli 2010 @ 09:07:50 #134
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_84032283
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 08:21 schreef James1988 het volgende:
    Eerste indrukken:
  • Heel erg ruim vanbinnen, je kijkt de hele trein door
  • Grappig, ik wist niet dat je een dwerg was. Alleen een dwerg kan een SLT als "ruim" bestempelen.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      woensdag 14 juli 2010 @ 09:40:09 #135
    22818 V2
    Deze ruimte is te huur!
    pi_84032971
    Visueel zijn ze zeer ruim ja, dat klopt, maar beentechnisch zijn ze veel te krap bemeten, de vis-a-vis stoelen dan. Overigens, de ventilatie gaat naar lage stand als de trein stil staat met de deuren open, pas als de trein vertrekt begint 't weer echt te blazen, erg apart. En zo goed koelt 't nou ook weer niet, heb al een aantal keer een SLT-sauna gehad
    As far as we know, our computer has never had an undetected error.
      woensdag 14 juli 2010 @ 09:50:48 #136
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_84033250
    SLT heeft waarschijnlijk geen airco, maar alleen topkoeling...
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      woensdag 14 juli 2010 @ 10:12:32 #137
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_84033803
    Toen ik 'ruim' zei, bedoelde ik het open karakter, en dat je van kop tot kop door de trein kunt kijken. De vis-a-vis-zittingen zijn inderdaad krap.
    pi_84034363
    Daarentegen zijn de stoelen in coachopstelling prima te doen. Dat zijn er alleen wel vrij weinig.
      woensdag 14 juli 2010 @ 10:29:26 #139
    22818 V2
    Deze ruimte is te huur!
    pi_84034427
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 09:50 schreef Duvel het volgende:
    SLT heeft waarschijnlijk geen airco, maar alleen topkoeling...
    Een SLT heeft gewoon een echte airco-installatie, dwz, compressor, koudemiddel, warmtewisselaar, the works.
    As far as we know, our computer has never had an undetected error.
      woensdag 14 juli 2010 @ 10:31:27 #140
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_84034497
    quote:
    Op dinsdag 13 juli 2010 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
    Arriva wil trouwens het baanvak Zuidbroek - Nieuweschans overbelast laten verklaren. Ze hebben bij ProFail een concept ingediend om een halfuursdienst tussen Groningen en Nieuweschans te laten rijden, aangevuld met sneltreinen die tussen Groningen en Leer (en later Bremen) rijden. Deze slaan vele stations over en gaan net als de stoppers nu eens per twee uur rijden.
    Mooi begin. Mag sowieso wel eens wat meer grensoverschrijdend verkeer komen
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
      woensdag 14 juli 2010 @ 10:34:59 #141
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_84034610
    Ondertussen in Japan:





    Prototype voor een nieuwe mini-shinkansen. Ze maken die dingen echt steeds lelijker daar..
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
    pi_84034712
    Ach, de kans dat je in de SLT een zitplek krijgt is toch nihiel.

    Wat gaat er eigenlijk de 5600 rijden als al het DD-AR vernieuwd is? Je wilt daar geen SLT hebben op zulke afstanden
    It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
    pi_84034757
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 10:34 schreef De_Hertog het volgende:
    Ondertussen in Japan:

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    Prototype voor een nieuwe mini-shinkansen. Ze maken die dingen echt steeds lelijker daar..
    Mij hoor je echt niet klagen als dat hier komt rijden
    It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
      Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 juli 2010 @ 10:44:06 #144
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_84034960
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 10:37 schreef Ascendancy het volgende:
    Ach, de kans dat je in de SLT een zitplek krijgt is toch nihiel.

    Wat gaat er eigenlijk de 5600 rijden als al het DD-AR vernieuwd is? Je wilt daar geen SLT hebben op zulke afstanden

    Toch lijkt het reëel, tenzij ze SGMm willen inzetten
    Altijd onderweg naar het avontuur
      woensdag 14 juli 2010 @ 10:56:18 #145
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_84035370
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 10:29 schreef V2 het volgende:

    [..]

    Een SLT heeft gewoon een echte airco-installatie, dwz, compressor, koudemiddel, warmtewisselaar, the works.
    Dat weten ze dan verbazingwekkend goed te verbergen.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      woensdag 14 juli 2010 @ 10:56:55 #146
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_84035396
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 10:12 schreef James1988 het volgende:
    Toen ik 'ruim' zei, bedoelde ik het open karakter, en dat je van kop tot kop door de trein kunt kijken. De vis-a-vis-zittingen zijn inderdaad krap.
    Oooh! Zeg dat dan!
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      woensdag 14 juli 2010 @ 10:57:19 #147
    178444 DenS
    Crientj <3
    pi_84035409
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 01:01 schreef Zyron het volgende:

    [..]

    En de Appelflappen, niet te vergeten!

    *werkende in Kiosk Emmen*

    Het duurde bij mij overigens 1 week voor ik m'n pasje had, dus ik vind het vaag dat het bij mevrouw Crientj zolang heeft geduurd. Geen idee hoe de AH To Go-tak organisatorisch in elkaar steekt..


    Noof! ;D

    Ik denk gewoon dat ze mij zijn vergeten :H Of dat ze die aanvragen eens per zoveel weken inleveren waardoor het zo lang duurde. Ag, tis stom. Maar ben blij dat ik 'm nu wel heb.
      woensdag 14 juli 2010 @ 10:59:02 #148
    178444 DenS
    Crientj <3
    pi_84035473
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 10:37 schreef Ascendancy het volgende:
    Ach, de kans dat je in de SLT een zitplek krijgt is toch nihiel.

    Wat gaat er eigenlijk de 5600 rijden als al het DD-AR vernieuwd is? Je wilt daar geen SLT hebben op zulke afstanden


    Omg noes. SLT is prima, maar dat hoef ik echt niet te hebben van bhv naar zl.
    pi_84035492
    Laat ze eerst eens die rotzooi rond Schiphol eens oplossen. Gistermiddag/avond een uur vertraging gehad en vanochtend weer een uur! Vanwege een defecte bovenleiding.... ze hebben toch 10-12 uur de tijd gehad om het te repareren. Godallemachtig... in geen enkele branche worden dit soort dingen geacepteerd.
      woensdag 14 juli 2010 @ 11:06:21 #150
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_84035773
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 10:59 schreef Freak188 het volgende:
    Laat ze eerst eens die rotzooi rond Schiphol eens oplossen. Gistermiddag/avond een uur vertraging gehad en vanochtend weer een uur! Vanwege een defecte bovenleiding.... ze hebben toch 10-12 uur de tijd gehad om het te repareren. Godallemachtig... in geen enkele branche worden dit soort dingen geacepteerd.
    Mag ik je er fijntjes op wijzen dat als je er geen verstand van hebt, het wijzer is om gewoon je mond te houden. Of, in dit geval, je toetsenbord met rust te laten?
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_84036075
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 10:44 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]


    Toch lijkt het reëel, tenzij ze SGMm willen inzetten
    Dat is toch een belachelijk idee?
    De rit vanaf bijvoorbeeld van Harderwijk naar Utrecht Centraal duurt meer dan een uur.
    De SLT (en ook de SGMm) Is bedoeld om mensen op korte afstanden te vervoeren.
    In de spits mogen mensen daar dus een uur staan
    It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
      Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 juli 2010 @ 11:25:57 #152
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_84036635
    Tenzij ze van de 5600 een zonetrein maken. Gedeeltelijk IC en gedeeltelijk stopper. Kan me best voorstellen dat ze een stopper Harderwijk - Utrecht maken en een stopper Zwolle - Harderwijk die daarna als IC doorgaat naar Amersfoort.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_84036753
    Dan maak je het baanvak veel drukker, je hebt meer treinen nodig. En kan het baanvak dat daar aan?
    It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
    pi_84037048
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 11:28 schreef Ascendancy het volgende:
    Dan maak je het baanvak veel drukker, je hebt meer treinen nodig. En kan het baanvak dat daar aan?
    Straks wel na opening Hanzelijn.
    pi_84037299
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 11:34 schreef Socios het volgende:

    [..]

    Straks wel na opening Hanzelijn.
    Nee, na de opening van de Hanzelijn blijft er elk halfuur een intercity rijden, dus is zoiets niet mogelijk zonder extra inhaalmogelijkheden o.i.d. aan te leggen. Niet al het DD-AR wordt verbouwd, dus ik denk dat op dat stuk voorlopig gewoon DD-AR blijft rijden.


    Hihi, door de problemen in de Schipholtunnel rijden de NoordOost treinen naar Schiphol door naar Hoofddorp.
      Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 juli 2010 @ 11:42:40 #156
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_84037417
    Mja, het moet kunnen. Alleen zit je tussen Amersfoort Vathorst en Amersfoort nog met de 5800 waar je mee in conflict kunt raken.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 juli 2010 @ 11:43:35 #157
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_84037458
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 11:39 schreef KapiteinT het volgende:

    Hihi, door de problemen in de Schipholtunnel rijden de NoordOost treinen naar Schiphol door naar Hoofddorp.

    Just like the old days, alleen reden ze toen via Amsterdam Centraal als stopper door naar Schiphol.

    Normaal rijden ze ook door naar Hoofddorp, maar stoppen daar niet. Pas op het opstelterrein doen ze dat.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_84037509
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 11:42 schreef Peterselieman het volgende:
    Mja, het moet kunnen. Alleen zit je tussen Amersfoort Vathorst en Amersfoort nog met de 5800 waar je mee in conflict kunt raken.
    Nee het kan niet. De stoptrein doet over het stuk Utrecht - Zwolle 25 minuten langer dan de intercity. De stoptrein en intercity vertrekken bijna tegelijk vanaf Utrecht, maar ter hoogte van Zwolle zit de intercity van een halfuur eerder al achter de stoptrein. Knappe jongen die daar nog een extra intercity tussen weet te passen.
    pi_84037608
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 11:43 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]


    Just like the old days, alleen reden ze toen via Amsterdam Centraal als stopper door naar Schiphol.

    Normaal rijden ze ook door naar Hoofddorp, maar stoppen daar niet. Pas op het opstelterrein doen ze dat.
    Ja heel fijn is dat altijd. Als ik m'n trein naar Schiphol mis, komt even later de intercity waar ik eigenlijk vanaf Schiphol in kwam te zitten langs rijden. Soms staat hij zelfs even stil, maar instappen kan niet.
    pi_84037762
    Ik ga deze zomer interrailen. Gisteren het ticket binnengekregen en het blijkt dat je elke reis moet noteren. Nou is hij niet geldig binnen je eigen land, dus van Rotterdam tot aan de grens moet ik betalen. De interrailkaart geeft echter 50% korting in plaats van de 40% die m'n studenten-OV geeft. Nu is de vraag: moet ik Rotterdam-->grens ook noteren op die interrailkaart?
    pi_84037787
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 11:39 schreef KapiteinT het volgende:

    [..]

    Nee, na de opening van de Hanzelijn blijft er elk halfuur een intercity rijden, dus is zoiets niet mogelijk zonder extra inhaalmogelijkheden o.i.d. aan te leggen. Niet al het DD-AR wordt verbouwd, dus ik denk dat op dat stuk voorlopig gewoon DD-AR blijft rijden.


    Hihi, door de problemen in de Schipholtunnel rijden de NoordOost treinen naar Schiphol door naar Hoofddorp.
    Bron dat niet alle DD-AR verbouwt wordt?

    De vraag is ook of er genoeg vraag is voor een sneltrein vanuit Harderwijk.
    De verschillende stations aan de lijn hebben ongeveer allemaal evenveel reizigers.

    Maar het OV is daar gewoon erg slecht door het ontbreken van IC-stations.
    Ik heb een keer naar het harde gereisd. Dat is gewoon frustrerend.
    It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
      woensdag 14 juli 2010 @ 11:51:40 #162
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_84037873
    Mwehe, gisteren nog een discussie gehad met iemand over het spoorwegnet. Ze vond het onbegrijpelijk dat "de NS doordeweeks een belangrijke lijn plat gaat gooien" (Utrecht - Den Bosch, volgende week ma. t/m wo.), toen ik vervolgens zei dat het ProRail was kwam er terug "Het is onacceptabel dat de NS dat accepteert!".... reply: "De NS heeft weinig keuze."

    Vervolgens kwam ze met "De IC's worden omgeleid via Nijmegen, dat past daar toch nooit? Waarom leggen ze niet gewoon overal bij ieder station inhaalsporen of extra wissels aan?"... toch maar even wat uitleg gegeven over roestrijden, baanvakbeveiliging, kosten/batenanalyses e.d.

    Leuk, mensen die denken het beter te weten maar vervolgens keihard falen.
      woensdag 14 juli 2010 @ 11:52:33 #163
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_84037918
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 11:49 schreef Irritatie100 het volgende:
    Ik ga deze zomer interrailen. Gisteren het ticket binnengekregen en het blijkt dat je elke reis moet noteren. Nou is hij niet geldig binnen je eigen land, dus van Rotterdam tot aan de grens moet ik betalen. De interrailkaart geeft echter 50% korting in plaats van de 40% die m'n studenten-OV geeft. Nu is de vraag: moet ik Rotterdam-->grens ook noteren op die interrailkaart?
    Ik zou het gewoon doen. Kost je geen moeite verder.
    pi_84037925
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 11:49 schreef Irritatie100 het volgende:
    Ik ga deze zomer interrailen. Gisteren het ticket binnengekregen en het blijkt dat je elke reis moet noteren. Nou is hij niet geldig binnen je eigen land, dus van Rotterdam tot aan de grens moet ik betalen. De interrailkaart geeft echter 50% korting in plaats van de 40% die m'n studenten-OV geeft. Nu is de vraag: moet ik Rotterdam-->grens ook noteren op die interrailkaart?
    Je kan het altijd doen. Je kan beter te veel dan te weinig opschrijven. De praktijk leert echter dat er bijna nooit om dat formulier gevraagd wordt. Ik heb vorig jaar 6.000 kilometer geInteraild en er is maar één keer om gevraagd. Dat was in Tjechië bij een nogal... pittige tante... Dus we waren blij dat we die reis hadden opgeschreven. Dat deden we namelijk lang niet altijd.
    pi_84037993
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 11:51 schreef James1988 het volgende:
    Mwehe, gisteren nog een discussie gehad met iemand over het spoorwegnet. Ze vond het onbegrijpelijk dat "de NS doordeweeks een belangrijke lijn plat gaat gooien" (Utrecht - Den Bosch, volgende week ma. t/m wo.), toen ik vervolgens zei dat het ProRail was kwam er terug "Het is onacceptabel dat de NS dat accepteert!".... reply: "De NS heeft weinig keuze."
    Ik vind de reden van het afsluiten wel een beetje vreemd. Een loopbrug over het spoor bij Geldermalsen...
    pi_84038002
    Sommige mensen snappen er inderdaad helemaal niets van.

    Het wordt wel leuk als het werk rond Geldermalsen uitloopt en samenvalt met Arnhem
    It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
    pi_84038042
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 11:54 schreef KapiteinT het volgende:

    [..]

    Ik vind de reden van het afsluiten wel een beetje vreemd. Een loopbrug over het spoor bij Geldermalsen...
    De hele brug wordt toch vervangen?
    It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
    pi_84038176
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 11:49 schreef Ascendancy het volgende:

    [..]

    Bron dat niet alle DD-AR verbouwt wordt?
    Ik dacht dat ergens gelezen te hebben, maar ik begin nu ook te twijfelen. In dat geval is het hopen dat er DDZ ingezet gaat worden op Utrecht - Zwolle...
      woensdag 14 juli 2010 @ 11:59:09 #169
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_84038266
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 11:51 schreef James1988 het volgende:
    Leuk, mensen die denken het beter te weten maar vervolgens keihard falen.
    Ergerlijk, dat soort mensen. Ook leuk: als die werkzaamheden tussen Utrecht en Den Bosch uitlopen, hebben ze in Arnhem een probleem.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      woensdag 14 juli 2010 @ 12:01:03 #170
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_84038376
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 11:57 schreef KapiteinT het volgende:

    [..]

    Ik dacht dat ergens gelezen te hebben, maar ik begin nu ook te twijfelen. In dat geval is het hopen dat er DDZ ingezet gaat worden op Utrecht - Zwolle...
    Ze hebben nu 79 stuurstanden en 50 motorwagens. Er komen dus maximaal 50 stuurstanden als DDZ terug denk ik... Dus niet alles wordt verbouwd, maar wat overblijft zal wel gesloopt worden. Kapitaalvernietiging? Hoe kom je er bij...
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_84038433
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 11:57 schreef KapiteinT het volgende:

    [..]

    Ik dacht dat ergens gelezen te hebben, maar ik begin nu ook te twijfelen. In dat geval is het hopen dat er DDZ ingezet gaat worden op Utrecht - Zwolle...
    DDZ gaat als IC rijden. Het enige stoptreinmat is SLT en SGMm
    It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
      woensdag 14 juli 2010 @ 12:08:37 #172
    22818 V2
    Deze ruimte is te huur!
    pi_84038706
    DDZ is toch omgebouwde DDM, of ben ik nu in de war? Ik dacht dat DDAR gewoon verschrot zou gaan worden.
    As far as we know, our computer has never had an undetected error.
      woensdag 14 juli 2010 @ 12:11:23 #173
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_84038815
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 12:08 schreef V2 het volgende:
    DDZ is toch omgebouwde DDM, of ben ik nu in de war? Ik dacht dat DDAR gewoon verschrot zou gaan worden.
    Nee, DDM gaat in de shredder, DDAR wordt DDZ.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_84038968
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 12:11 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    Nee, DDM gaat in de shredder, DDAR wordt DDZ.
    Logisch... Doet DDM onder aan DD-AR?
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 12:02 schreef Ascendancy het volgende:

    [..]

    DDZ gaat als IC rijden. Het enige stoptreinmat is SLT en SGMm
    DDZ gaat de stoppercity's rijden, zoals Utrecht - Almere en Schiphol - Lelystad. Maar volgens mij houden ze dan nog een heleboel DDZ over. Utrecht - Zwolle lijkt mij dan een mooie serie om de rest kwijt te kunnen. Het is wel eens waar geen intercity, maar veel mensen zitten er wel lang in en hij zit vaak ook goed vol.
      woensdag 14 juli 2010 @ 12:32:26 #175
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_84039622
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 12:15 schreef KapiteinT het volgende:
    de stoppercity's
    Tering, weer zoeen polderjeukwoord
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_84039753
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 12:32 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Tering, weer zoeen polderjeukwoord
    Ja, je kan het ook gewoon een sneltrein noemen... Maar iemand heeft bedacht om dat woord af te schaffen...
      woensdag 14 juli 2010 @ 12:40:55 #177
    22818 V2
    Deze ruimte is te huur!
    pi_84039997
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 12:11 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    Nee, DDM gaat in de shredder, DDAR wordt DDZ.
    Ah ik haal de naamjes door elkaar. DDM-2/3 = DD-AR. Dan is het logisch
    En qua onderdoen: ja, DDM-1 doet onder voor DDM-2/3 Er is relatief weinig DDM-1-materieel, dus het is niet echt de moeite om voor die serie een apart revisieplan te ontwikkelen en uit te voeren, lijkt me.
    As far as we know, our computer has never had an undetected error.
    pi_84040306
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 11:06 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    Mag ik je er fijntjes op wijzen dat als je er geen verstand van hebt, het wijzer is om gewoon je mond te houden. Of, in dit geval, je toetsenbord met rust te laten?
    Tuurlijk mag je dat. Maar mag ik jou er fijntjes op wijzen, dat als er blijkbaar wél informatie is, dat passagiers het leuk vinden als ze dat te horen krijgen. De storing rond Schiphol zou tot 22.00 uur gisteravond duren, maar dat was vanochtend nog steeds niet opgelost. Het stuitende gebrek aan klantvriendelijkheid/informatievoorziening is bij de NS/Prorail schrijnend.
    pi_84040360
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 12:15 schreef KapiteinT het volgende:

    [..]

    Logisch... Doet DDM onder aan DD-AR?
    [..]

    DDZ gaat de stoppercity's rijden, zoals Utrecht - Almere en Schiphol - Lelystad. Maar volgens mij houden ze dan nog een heleboel DDZ over. Utrecht - Zwolle lijkt mij dan een mooie serie om de rest kwijt te kunnen. Het is wel eens waar geen intercity, maar veel mensen zitten er wel lang in en hij zit vaak ook goed vol.
    Ik kan nergens vinden dat DDZ specifiek die trajecten gaat rijden.
    Van binnen doet de DDZ waarschijnlijk ook niet onder voor ICMm en dergelijke.
    Zijn de kosten-baten van een kwartiersdienst daar echt zo slecht overigens?
    It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
      woensdag 14 juli 2010 @ 12:52:31 #180
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_84040546
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 12:47 schreef Freak188 het volgende:

    [..]

    Tuurlijk mag je dat. Maar mag ik jou er fijntjes op wijzen, dat als er blijkbaar wél informatie is, dat passagiers het leuk vinden als ze dat te horen krijgen. De storing rond Schiphol zou tot 22.00 uur gisteravond duren, maar dat was vanochtend nog steeds niet opgelost. Het stuitende gebrek aan klantvriendelijkheid/informatievoorziening is bij de NS/Prorail schrijnend.
    Best, maar dat doet niets af aan de mensen die zich nu uit de naad werken om het te herstellen, en daar walste jij met je botteboerenpost nogal lomp overheen.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_84040560
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 12:48 schreef Ascendancy het volgende:

    [..]

    Ik kan nergens vinden dat DDZ specifiek die trajecten gaat rijden.
    Van binnen doet de DDZ waarschijnlijk ook niet onder voor ICMm en dergelijke.
    Zijn de kosten-baten van een kwartiersdienst daar echt zo slecht overigens?
    De specifieke treinseries zijn nog niet bekend, maar wel dat het de net-niet-intercity's zijn. Intercity's die vaker stoppen dan gewone intercity's en met stoptreinmateriaal (meestal DD-AR) worden gereden. Dus onder andere Utrecht - Almere en Schiphol - Lelystad.

    Kosten-baten voor welke kwartierdienst?
      woensdag 14 juli 2010 @ 12:54:54 #182
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_84040670
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 12:52 schreef KapiteinT het volgende:

    [..]

    De specifieke treinseries zijn nog niet bekend, maar wel dat het de net-niet-intercity's zijn. Intercity's die vaker stoppen dan gewone intercity's en met stoptreinmateriaal (meestal DD-AR) worden gereden.
    Handig toch, dat ze dat woord 'sneltrein' afgeschaft hebben...
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
      woensdag 14 juli 2010 @ 12:59:00 #183
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_84040850
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 11:54 schreef KapiteinT het volgende:

    [..]

    Ik vind de reden van het afsluiten wel een beetje vreemd. Een loopbrug over het spoor bij Geldermalsen...
    Ze gaan geloof ik meerdere dingen tegelijk doen... ook starten met de bouw van een nieuw Utrecht Lunetten, iets met de spoorverdubbeling, enzovoorts. Dan is het nog niet zo gek.
      woensdag 14 juli 2010 @ 13:39:46 #184
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_84042854
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 12:59 schreef James1988 het volgende:

    [..]

    Ze gaan geloof ik meerdere dingen tegelijk doen... ook starten met de bouw van een nieuw Utrecht Lunetten, iets met de spoorverdubbeling, enzovoorts. Dan is het nog niet zo gek.
    Wordt niet ook de hele Lingebrug vervangen?
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_84042944
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 12:52 schreef KapiteinT het volgende:

    [..]

    De specifieke treinseries zijn nog niet bekend, maar wel dat het de net-niet-intercity's zijn. Intercity's die vaker stoppen dan gewone intercity's en met stoptreinmateriaal (meestal DD-AR) worden gereden. Dus onder andere Utrecht - Almere en Schiphol - Lelystad.

    Kosten-baten voor welke kwartierdienst?
    Voor Zwolle Utrecht.
    Als je ziet hoeveel grotere plaatsen er aan die lijn liggen. En die krijgen dan maar 1x per half uur een trein.
    It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
      woensdag 14 juli 2010 @ 13:44:05 #186
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_84043113
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 13:39 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    Wordt niet ook de hele Lingebrug vervangen?
    Correct.
    pi_84047922
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 13:41 schreef Ascendancy het volgende:

    [..]

    Voor Zwolle Utrecht.
    Als je ziet hoeveel grotere plaatsen er aan die lijn liggen. En die krijgen dan maar 1x per half uur een trein.
    Een kwartierdienst is daar wel rendabel denk ik hoor. Er is alleen geen plek voor op het spoor, zoals ik al uitlegde. Pas met een inhaalmogelijkheid (zoals bij Geldermalsen) bij Ermelo of Harderwijk is een kwartierdienst pas mogelijk, maar daar is geen plek voor bij die stations.
    pi_84048115
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 13:41 schreef Ascendancy het volgende:

    [..]

    Voor Zwolle Utrecht.
    Als je ziet hoeveel grotere plaatsen er aan die lijn liggen. En die krijgen dan maar 1x per half uur een trein.
    Grote plaatsen tussen Zwolle - Utrecht? Zolang de grootste steden buiten de randstad het met 2 treinen per uur moeten doen, is dat voor Amersfoort of Harderwijk ook prima mogelijk.
    pi_84048245
    Utrecht / Zwolle in een kwartiersdienst? Nergens voor nodig, en het lijkt mij ook niet te gaan passen in een huidige dienstregeling.. Dan zit je al in het begin in de knoei met Utrecht / Baarn. Of het moet op enorm scheve tijden gaan rijden.
    pi_84048918
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 15:25 schreef Ireyon het volgende:

    [..]

    Grote plaatsen tussen Zwolle - Utrecht? Zolang de grootste steden buiten de randstad het met 2 treinen per uur moeten doen, is dat voor Amersfoort of Harderwijk ook prima mogelijk.
    Het zijn inderdaad geen hele grote plaatsen, maar wel meerdere middelgrote steden. Nijkerk, Ermelo en Harderwijk tellen samen al bijna 100.000 inwoners. Dat is ook wel te merken aan hoe vol deze trein in de spits zit. Een kwartierdienst zal hier dus niet misstaan, maar zoals gezegd past het niet.
    pi_84050138
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 15:25 schreef Ireyon het volgende:

    [..]

    Grote plaatsen tussen Zwolle - Utrecht? Zolang de grootste steden buiten de randstad het met 2 treinen per uur moeten doen, is dat voor Amersfoort of Harderwijk ook prima mogelijk.
    De reistijd vanuit bijvoorbeeld Leeuwarden is te groot voor echt forenzenvervoer.
    Vanuit Harderwijk is het nog geen uur naar Utrecht, dus dat is wel goed te doen.
    En de steden die wel reeël zijn voor forenzenvervoer, hebben ook gewoon meer dan 2 treinen per uur in de brede spits. Zoals Deventer en Apeldoorn.

    En Amersfoort 2 treinen per uur?
    It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
      woensdag 14 juli 2010 @ 16:13:13 #192
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_84050282
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 08:00 schreef Fixers het volgende:

    [..]

    Niet zo zuur. Vandaag is de pleuâh gratis bij de kiosk, vanwege het voetbal.
    Hoe gratis is ¤ 1,85 bij jou?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      woensdag 14 juli 2010 @ 18:21:31 #193
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_84056259
    * Ofyles2 wilde ideeën heeft voor het ontwikkelen van de perfecte dienstregeling...
    pi_84056435
    quote:
    Op dinsdag 13 juli 2010 17:48 schreef KapiteinT het volgende:
    Er zijn problemen rondom Schiphol door een bovenleiding die door een deur heen is geslagen: http://tweetphoto.com/32464241. Hoe krijgen ze dat nou weer voor elkaar?
    Het probleem was niet dat de bovenleiding door de deur heen was geslagen. (Het is wel gebeurd, maar dat was niet het probleem).
    We reden de tunnel van Schiphol in en de trein trok vanaf dat moment de bovenleiding mee. De bovenleidingen sloegen tegen de trein aan waardoor de hele trein begon te shaken, en waardoor er dus ook een gat in de deur kwam. Ook waren er een stuk of 100 ramen kapot geslagen door de bovenleiding die er tegen aan kwam. Doordat we de bovenleiding mee hadden getrokken was er in die tunnel geen stroom meer en dát was het probleem, want dan zouden de treinen daar zonder stroom zitten en niet kunnen rijden.
    De bewuste trein kon doordat hij zonder stroom zat ook niet meer remmen (en heeft dus nog zo'n 500m aan leiding meegetrokken) en alle passagiers (behalve die in mijn coupé) zaten zonder licht..
      woensdag 14 juli 2010 @ 18:25:23 #195
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_84056456
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 18:21 schreef Ofyles2 het volgende:
    * Ofyles2 wilde ideeën heeft voor het ontwikkelen van de perfecte dienstregeling...
    PM James1988 maar.
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
      woensdag 14 juli 2010 @ 19:00:48 #196
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_84058037
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 18:25 schreef De_Hertog het volgende:

    [..]

    PM James1988 maar.
    Zal ik zeker doen.

    Er zijn verschillen: James1988 gebruikt Microsoft, ik Linux. Misschien kan ik hem overhalen Qt4 te gebruiken voor dit project.
    pi_84058154
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 16:13 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Hoe gratis is ¤ 1,85 bij jou?
    Ik heb 'm vanmorgen (om half 8) voor nop gehad. Werd op den bosch omgeroepen dat vanwege de huldiging in amsterdam gisteren er gratis koffie en thee af te krijgen was.
      woensdag 14 juli 2010 @ 19:09:11 #198
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_84058514
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 19:02 schreef Fixers het volgende:

    [..]

    Ik heb 'm vanmorgen (om half 8) voor nop gehad. Werd op den bosch omgeroepen dat vanwege de huldiging in amsterdam gisteren er gratis koffie en thee af te krijgen was.
    Typisch. Waarom zouden ze dat sowieso doen? Maar goed, ik was blijkbaar gewoon te laat, om een uur of 11. Heb nog wel 2 treinen met die plakletters "Geel en blauw houdt van Oranje!" gezien
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      woensdag 14 juli 2010 @ 19:49:18 #199
    216495 Mkr
    Stay out of trouble, boys.
    pi_84060727
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2010 15:43 schreef KapiteinT het volgende:

    [..]

    Het zijn inderdaad geen hele grote plaatsen, maar wel meerdere middelgrote steden. Nijkerk, Ermelo en Harderwijk tellen samen al bijna 100.000 inwoners. Dat is ook wel te merken aan hoe vol deze trein in de spits zit. Een kwartierdienst zal hier dus niet misstaan, maar zoals gezegd past het niet.
    Vanaf dienstregeling 2014 is het de bedoeling dat Randstadspoor Harderwijk ipv Amersfoort Vathorst als eindpunt heeft. Dat betekend dan voor Nijkerk, Putten, Ermelo elk kwartier een trein richting Harderwijk en Utrecht.
    "I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
    pi_84061377
    Ik kom net langs rotterdam, het goederenopstelterrein en daar zijn ze aan het heuvelen. Best tof om te zien zo'n losse rollende wagon.

    Maar hoe gaat dat eigenlijk exact in zijn werk? Koppelen ze steeds een wagon los of in een keer de hele zwik en worden ze langzaam over het randje geduwd? Hangen die dingen half op de handrem of klappen ze in volle vaart tegen de wachtende wagons? Vast wel iemand die dit kan uitleggen van begin tot eind.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')