De Ghan is ookquote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, Eurostar rijdt daarlangs. En Eurostar
"Prognose: onbekend."quote:Op zaterdag 10 juli 2010 19:56 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
"Door weersomstandigheden is het treinverkeer op Duvels zolder ontregeld. Houdt u rekening met extra reistijd en uitval van treinen"
Maar....maar! Waar zijn de rails?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:18 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ja, zie de foto die ik erna postte. Die was lieff.
Eigenlijk ging het me om de koperdiefstallen... in een comment op Facebook las ik dat tegenwoordig veel glasvezelverbindingen worden gebruikt i.p.v. koper. Maar de koperdieven weten dat nog niet, naar het schijnt.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Ghan is ook![]()
Toch hoor ik er nooit iets van als er tussen Alice Springs en Darwin rekening gehouden moet worden met extra reistijd.
Nee je vroeg of we je een baas vondenquote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:34 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Nog maar een keer in dit nieuwe topic:
[ afbeelding ]
Ik heb in de rechter mogen reizen... is het een droom voor de treinfanaat om in een bullettrain te mogen reizen?
Ja ik ook. Merkwaardige plek voor een open deur trouwens.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik vind hem zelfs erg lelijk. Die linker vind ik dan weer mooier.
Mag dit in het treintopic?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:17 schreef Crientj het volgende:
Ik ben ongeduldig.
Lief treintje; de enige die op Tenerife te vinden is
[ afbeelding ]
Nee, helaas niet goed.quote:
Ben je weleens in Utrecht geweest?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:55 schreef Igen het volgende:
Waar trouwens ook echte treinen komen. Zoals een echt bizarre vakantietrein, eens per week met wagons uit heel Oost-Europa. Praag, Bratislava, Kosice, Charkov, Moskou...
Dit is de overweg bij het Waterorgel en de Stoomcarroussel toch?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:05 schreef Fixers het volgende:
Is het komkommertijd? Dit is tenminste nog een echte die echt industrieel spoorwerk gedaan heeft. Althans 3 van de 5 locs die ze hebben zijn tweedehandsjes.
[ afbeelding ]
Ontlenen de CNL of de Jan Kiepura hun bestaansrecht aan Utrecht (of Amsterdam) dan?quote:
Net alsof welke trein dan ook zijn bestaa nsrecht ontleent aan Varna. Het ging erom dat er echte treinen komen, zoals treinen met exotische bestemmingen. Daarin doet Utrecht niet onder voor Varna dus.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Ontlenen de CNL of de Jan Kiepura hun bestaansrecht aan Utrecht dan?
Jazeker wel hoor. Zijn zomertreinen speciaal om toeristen uit heel Oost-Europa naar de Bulgaarse kust te brengen. Eens per week naar Varna en drie keer per week naar Burgas, en van daaruit kunnen de toeristen dan per bus verder naar Sunny Beach en Golden Sands enzo.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Net alsof welke trein dan ook zijn bestaa nsrecht ontleent aan Varna.
Kee, maar dan nog, het ging niet om het bestaansrechtquote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Jazeker wel hoor. Zijn zomertreinen speciaal om toeristen uit heel Oost-Europa naar de Bulgaarse kust te brengen. Eens per week naar Varna en drie keer per week naar Burgas, en van daaruit kunnen de toeristen dan per bus verder naar Sunny Beach en Golden Sands enzo.
Ja okee, dan heeft Nederland het ook, de Jan Kiepura is inderdaad ook zo'n trein die tot de verbeelding spreekt.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kee, maar dan nog, het ging niet om het bestaansrecht
Nee, ik vind het kuttreinen. Europese Hogesnelheidstreinen vind ik veel mooier.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:34 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Nog maar een keer in dit nieuwe topic:
[ afbeelding ]
Ik heb in de rechter mogen reizen... is het een droom voor de treinfanaat om in een bullettrain te mogen reizen?
http://en.wikipedia.org/wiki/Galloping_Goosequote:
Inderdaad, dat is bij de stoomcarrousel. Iemand dood gereden? Das best bizar, die trein rijdt al niet veel meer dan een kilometer of 20 per uur schat ik zo. Zou wel verklaren waarom ze de overgangen stapvoets berijden.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is de overweg bij het Waterorgel en de Stoomcarroussel toch?
Daar is eens iemand doodgereden op een dag dat ik daar werkte. 50 meter verderop. Was vrij bizar wel
quote:Op zondag 11 juli 2010 01:09 schreef greavy het volgende:
Wijzigingen Museumpendel per 26 Juli 2010:
De Museumpendel Utrecht CS - Utrecht Maliebaan gaat per 26 juli via een andere route rijden, en vertrekt op andere tijden en een ander perron. De reistijd tussen Centraal en Maliebaan wordt verkort tot 15 minuten.
De Museumpendel zal gaan vertrekken van spoor 1 (waar de trein naar Baarn ook staat) op x.47. Vanaf hier wordt richting Blauwkapel Oost gereden, om aldaar op spoor BJ of BV kop te maken richting de Maliebaan. Aangekomen op de Maliebaan (Spoorweg museum) kom je binnen aan het middenperron (spoortje LD of LN).
De terugweg zal wederom vanaf het middenperron plaats vinden, waarvoor de beveiliging is aangepast. Het is nu een 'dubbel enkelspoor', want op beide sporen kan je in beide richtingen rijden.
Ook zal er een overkapping over het middenperron komen als de bronnen van het NSM kloppen.
De vertrektijd zal vanaf de Maliebaan op x.27 zijn.
In de kaartautomaat zal ook een wijziging komen, want er zal een Combikaart te verkrijgen worden, waarmee je ook direct toegang tot het museum hebt.
Ook zal in September de Heimwee Express een andere route krijgen en Hilversum niet meer aan doen: De trein rijdt via spoor 410 (waar nu de pendel binnen komt en vertrekt) en dan richting Maarn Goederen.
Mooier wel, maar het Japanse HSL netwerk is toch even iets waar de Deutsche Bahn flink jarloers op isquote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:28 schreef Socios het volgende:
[..]
Nee, ik vind het kuttreinen. Europese Hogesnelheidstreinen vind ik veel mooier.
Figuur vond het niet nodig om op te staan toen er een trein aan kwamquote:Op zondag 11 juli 2010 09:32 schreef Fixers het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is bij de stoomcarrousel. Iemand dood gereden? Das best bizar, die trein rijdt al niet veel meer dan een kilometer of 20 per uur schat ik zo. Zou wel verklaren waarom ze de overgangen stapvoets berijden.
Maar Fles, heb je in de efteling gewerkt?
Let de komende jaren maar eens op China en Spanje. Daar kan Japan dan weer jaloers op wordenquote:Op zondag 11 juli 2010 10:30 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Mooier wel, maar het Japanse HSL netwerk is toch even iets waar de Deutsche Bahn flink jarloers op is
Met de Heimwee expres erbij is er niks aan de hand toch?quote:Op zondag 11 juli 2010 11:27 schreef dennistd het volgende:
Deze week Utrecht-Utrecht Maliebaan nog maar even doen, anders kon het nog wel eens lastig worden om de hele Maliebaan bereden te hebben..
lees dat stuk dan mallerdquote:Op zondag 11 juli 2010 11:32 schreef dennistd het volgende:
De Heimwee-Expres rijdt Maliebaan-Hilversum-Maliebaan, en gaat nu nog leeg naar Maarn Goederen om kop te maken. Het stuk Maliebaan-Maarn Goederen-Maliebaan zal ook wel gaan vervallen binnenkort, want de Heimwee-Expres kan dan natuurlijk ook kopmaken op station Maliebaan. En aangezien de museumpendel straks ook uit het noorden komt, wordt het onmogelijk om het deel station Maliebaan-Lunetten Kruis te berijden.
quote:Ook zal in September de Heimwee Express een andere route krijgen en Hilversum niet meer aan doen: De trein rijdt via spoor 410 (waar nu de pendel binnen komt en vertrekt) en dan richting Maarn Goederen.
Rond de 200 deelnemers. Stoomstichting Nederland biedt de volledige medewerking, door vermelding op de officiële website van de SSN en het blad Stoomtractie.quote:Op zondag 11 juli 2010 11:33 schreef dennistd het volgende:
Hoeveel deelnemers heb je minimaal nodig dan?
Een eerder bericht van mij staat dit vermeld:quote:Op zondag 11 juli 2010 11:32 schreef dennistd het volgende:
De Heimwee-Expres rijdt Maliebaan-Hilversum-Maliebaan, en gaat nu nog leeg naar Maarn Goederen om kop te maken. Het stuk Maliebaan-Maarn Goederen-Maliebaan zal ook wel gaan vervallen binnenkort, want de Heimwee-Expres kan dan natuurlijk ook kopmaken op station Maliebaan. En aangezien de museumpendel straks ook uit het noorden komt, wordt het onmogelijk om het deel station Maliebaan-Lunetten Kruis te berijden.
quote:Ook zal in September de Heimwee Express een andere route krijgen en Hilversum niet meer aan doen: De trein rijdt via spoor 410 (waar nu de pendel binnen komt en vertrekt) en dan richting Maarn Goederen.
Laten we het er maar op houden dat het zondag is, en vroegquote:
Serieus? Dat is aanzienlijk goedkoper dan Fyraquote:Op zondag 11 juli 2010 17:36 schreef greavy het volgende:
Straks kan je ook bij de Thalys met toeslag, zonder reservering in Nederland reizen. Dit wordt ¤4 (2e klas) en ¤7 (1e klas)
Daarentegen heb je bijvoorbeeld in Duitsland nu al met de Thalys de mogelijkheid om zonder reservering in rijtuig 28 en het barrijtuig mee te gaan, je dient dan alleen een toeslag bij te kopen.
Owja, dat kan ook. Stond wel in een InterRail topic eldersquote:Op zondag 11 juli 2010 17:39 schreef dennistd het volgende:
Heb je het nu niet over interrail-toeslagen? Die is als Nederlander toch al niet in Nederland geldig namelijk.
Dan gaat het over interrail.quote:Op zondag 11 juli 2010 18:00 schreef greavy het volgende:
[..]
Owja, dat kan ook. Stond wel in een InterRail topic elders
Tegenwoordig al ¤37,- reserveringskosten.quote:Op zondag 11 juli 2010 18:24 schreef Ascendancy het volgende:
Maar de Thalys was geloof ik iets van 28 euro reserveringskosten
quote:Op zondag 11 juli 2010 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
75 euro is al veel voor zo'n ritje. En dan alleen maar Rotterdam - Sloe en terug? Dat is wel erg karig hoor
quote:Op zondag 11 juli 2010 21:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Kosten moeten eruit gehaald worden. En het gaat hier om een kilometer of 400, en dat is prijzig
Op de Sloelijn / Haven ook meerdere fotostops dus.
Ik moet morgen gewoon werken hoor.... moet nu het hele land op zijn kop voor een of ander dom spelletje. Ze hebben niet eens gewonnen.quote:Reizigers die dinsdag tussen 05.00 en 06.00 uur de trein pakken doen er goed aan na te gaan of hun trein volgens het boekje rijdt. Dat zei een woordvoerder van de NS maandag op Radio 1. Hij verwees naar de website van de vervoerder. De NS gooit dinsdag de dienstregeling om zodat de verwachte massale toestroom naar Amsterdam kan worden verwerkt.
De NS vervoert dagelijks ongeveer 1,1 miljoen reizigers en verwacht er dinsdag vanwege de huldiging in de hoofdstad een paar honderdduizend extra te vervoeren. Veel treinen uit de ochtenddienst worden ingezet voor het vervoer naar Amsterdam.
De NS hoopt dat de bezoekers van de huldiging verspreid over de dag naar de hoofdstad reizen. De gemeente maakt maandag bekend hoe laat de Nederlandse ploeg wordt gehuldigd.
De NS liet vorige week al weten vijftig procent meer treinen in te zetten vanwege de huldiging. De gemeente verwachtte bij winst van Oranje een miljoen bezoekers. Door het verlies in de finale zullen dat er minder zijn.
Ik vind het ook een beetje belachelijk. Nu hoef ik zo vroeg de trein niet, maar ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is als je dat wel moet. En natuurlijk is het maar één keer, maar het is wel een beetje overdreven IMHOquote:Op maandag 12 juli 2010 08:50 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik moet morgen gewoon werken hoor.... moet nu het hele land op zijn kop voor een of ander dom spelletje. Ze hebben niet eens gewonnen.
't Gaat ze toch niet lukken, want vandaag slaat overal de bliksem in zodat morgen het halve net plat ligt.quote:Op maandag 12 juli 2010 09:26 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik vind het ook een beetje belachelijk. Nu hoef ik zo vroeg de trein niet, maar ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is als je dat wel moet. En natuurlijk is het maar één keer, maar het is wel een beetje overdreven IMHO
Hé fijn, rijden er helemaal geen treinenquote:Op maandag 12 juli 2010 11:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Gaat ze toch niet lukken, want vandaag slaat overal de bliksem in zodat morgen het halve net plat ligt.
Ik heb Ede bereikt vandaag. Geen idee of, hoe en wanneer ik weer terug kom.quote:Op maandag 12 juli 2010 11:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Gaat ze toch niet lukken, want vandaag slaat overal de bliksem in zodat morgen het halve net plat ligt.
Vind ik ook onzin. En op K-dag is het gewoon een nationale feestdag, maar dinsdag zullen toch een hoop mensen gewoon naar hun werk moeten. En met dit weer is er geen ene tiefes aan in Amsterdam ook niet eens nietquote:Op maandag 12 juli 2010 09:26 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik vind het ook een beetje belachelijk. Nu hoef ik zo vroeg de trein niet, maar ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is als je dat wel moet. En natuurlijk is het maar één keer, maar het is wel een beetje overdreven IMHO
Precies, op K-dag, of voor mijn part bevrijdingsdag, prima!quote:Op maandag 12 juli 2010 12:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vind ik ook onzin. En op K-dag is het gewoon een nationale feestdag, maar dinsdag zullen toch een hoop mensen gewoon naar hun werk moeten. En met dit weer is er geen ene tiefes aan in Amsterdam ook niet eens niet
Zie buienradar. Hierna wordt het weer beterquote:Op maandag 12 juli 2010 12:44 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Precies, op K-dag, of voor mijn part bevrijdingsdag, prima!
Overigens zit ik nu in Utrecht, ben benieuwd hoe de dag gaat verlopen, donder-en-bliksem-technisch gezien dan.
Op R'dam Centraal zag ik vanochtend ook 3 stel Plan V opgesteld met deze tekstquote:Op maandag 12 juli 2010 08:45 schreef James1988 het volgende:
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb nu al 3 SGMm's gezien waar op de zijkant in oranje letters "Geel en blauw houdt van Oranje!" stond. Leuk initiatief
Edit: blurry TwitPicje van een Mat '64: http://twitpic.com/241roh
Eigen foto (klik voor groot):
[ link | afbeelding ]
Heb al heel wat treinen gezien met die tekst. Maar er zit volgens mij niet echt logica in, op welke treinen het staat.quote:Op maandag 12 juli 2010 13:16 schreef V2 het volgende:
[..]
Op R'dam Centraal zag ik vanochtend ook 3 stel Plan V opgesteld met deze tekstZal wel voor morgen zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Ik vond het al te lang duren voordat er op dat traject weer iets mis zou gaanquote:Geen treinverkeer mogelijk tussen Arnhem-Winterswijk
Oorzaak
Tussen Doetinchem en Winterswijk rijden geen treinen door een seinstoring.
Er rijden stopbussen tussen Doetinchem en Winterswijk.
quote:Op maandag 12 juli 2010 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Heet die ene provincie waar geen donder te beleven is nou echt "moeder van God"??Eh ja, blijkbaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
Ze rijden 's ochtends een zondagdienstregeling ofzo, al het mat wordt gespaard voor vanmiddag ofzo.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:32 schreef Guppyfriend het volgende:
Ze zouden toch langere treinen inzetten naar Amsterdam? Ik reis altijd op het traject Nijmegen - Schiphol/Amsterdam, zou je toch zeggen dat daar een lange trein moet rijden. De treinen waren echter zo kort dat ik in de eerste van 08.00 niet meer paste, en de tweede van 08.16 nog net als een sardine erin kon![]()
Ah, want de ochtendspits bestaat opeens niet meer als tokkie-nederland naar de huldiging moet?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:02 schreef V2 het volgende:
[..]
Ze rijden 's ochtends een zondagdienstregeling ofzo, al het mat wordt gespaard voor vanmiddag ofzo.
Precies. Jij snapt hetquote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:09 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ah, want de ochtendspits bestaat opeens niet meer als tokkie-nederland naar de huldiging moet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |