Mijn dag in een paar zinnen: Enschede vanmorgen opm 7.27u de IC naar Utrecht gepakt, daar overgestapt op een zitvolle IC naar Maastricht. In Maastricht Euregio-ticket gehaald en in de hete stoptrein naar Luik plaatsgenomen, die na 10 minuten begon te rijden waardoor er tenminste een beetje wind ontstond.
Liege-Guillemins is een mooi station, maar gigantisch warm door die glazen overkapping, dus maar beneden in de stationshal gewacht. IC naar Verviers had +8, maar werd gereden door lekkere koele I11-rijtuigen. In Verviers Central een tijd moeten wachten op de IR naar Aachen, ook door een klassiekje gereden maar weinig stops onderweg, dus waaide wel door.
In Aachen direct van spoor 9 naar spoor 1 gelopen voor de Euregiobahn naar Heerlen, maar daar aangekomen stond er alleen een werktrein. Van de CTA boven spoor 1 moest ik vernemen dat ik naar 3 moest. Zet dan een bordje bij de trap van spoor 1 dat dat spoor buiten gebruik is...
Nouja, in de heerlijk koele Talent (met planken ipv banken/stoelen, maar goed) naar Heerlen gereisd. Hier eerste klas kaartje naar Leeuwarden gestempeld met de bedoeling om tot Amersfoort 1e klas te reizen. De airco in de VIRM naar Utrecht stond op standje diepvries

. Tot Den Bosch de hele 1e klas afdeling boven voor mij alleen gehad.
In Utrecht aangekomen even bij de McDonalds langsgegaan en wou vervolgens de IC van 18.51 naar Enschede nemen. In de stationshal stond een storing Amersfoort-Apeldoorn, dus even gevraagd of het advies via Zwolle of Arnhem was. Maar omreizen was niet nodig volgens mevrouw, de storing was namelijk alweer voorbij.
Nouja, in de IC uit Rotterdam gaan zitten dan maar, wordt even na het aankoppelen van het Haagse deel omgeroepen dat de trein hier opgeheven wordt. HC van het Rotterdamse deel dan maar gevraagd: trein gaat tot Amersfoort en omreizen via Zwolle. Kort voor Amersfoort netjes een omroep dat de IC naar Zwolle aan de overkant gereed zal staan. Mooi niet dus, want een halve minuut later kon ze melden dat de trdl ons op een ander spoor binnennam.
Goed, dan maar de trappen over van spoor 7 naar spoor 2. IC Naar Zwolle ook maar eerste klas gezeten, was immers nog steeds richting Leeuwarden. Vertrek Amersfoort was met +6 ongeveer. Kort voor Zwolle de omroep dat de IC naar Deventer zou wachten op de overstappers, en dat deze op spoor 7 stond. Even daarna alweer de correctie dat deze op 5b zou staan, perron schuin over dus (zat vrij achteraan).
In deze IC bleek de airco maar half te werken, en onder andere in de achterste bak (waar iedereen hutje mutje stond vanwege de krappe overstap) werkte deze dus niet. Kort voor Wijhe roept de HC door deze bak heen dat het voorin wel koeler is, dus iedereen aan het lopen. Gezien de opgelopen vertraging stond de IC naar Zwolle in Deventer al op spoor 4, waardoor wij op 3 aankwamen (trein eindigde daar ook ivm stroomstoring Deventer-Zutphen). IC naar Enschede kwam op 2, dus weer trappen lopen in de hitte. En tot overmaat van ramp werkte ook in deze ICMm de airco maar half.....
PM mij!Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven