Zo luxe heeft OHIH het nog niet, enkel de treinseries. OVNL weet ik het, ik lees er meequote:Op donderdag 1 juli 2010 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat heeft OVNL ook met de t3531 (treinnummer) en de m4119 (matnummer)
Ik heb net de 235 geboekt voor 11 augustusquote:
quote:Op donderdag 1 juli 2010 00:15 schreef Mark-Hgl het volgende:
Nou, veel verder dan dit een beetje aanpassen ben ik niet gekomen
quote:Op donderdag 1 juli 2010 00:17 schreef Mark-Hgl het volgende:
Veel verstand heb ik er dan ook niet van verder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Utrechtquote:Op donderdag 1 juli 2010 00:24 schreef bork het volgende:
<Zucht> Weet niet of ik dit nog lang trek, nog 1 weekje en dan fahren wir ab!
Iets om te helpen te onthouden waar het ook weer over gaat
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 1 juli 2010 00:31 schreef greavy het volgende:
Dat waren dan nog niet eens bijzondere dingen. Stonden nog veel leukere treinen tussen ^^
Het mooiste hieraan is altijd "verzin een werkelijk bestaande trein zodat er zo min mogelijk flapjes verkeerd staan" en heel soms kan je dan een exoot vinden waar minder dan 5 van de 8 boekjes verkeerd staanquote:Op donderdag 1 juli 2010 00:31 schreef Peterselieman het volgende:
Zoiets dus:
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Damn 25 minuten, dat heb ik nog nooit meegemaaktquote:Op donderdag 1 juli 2010 00:31 schreef Peterselieman het volgende:
Zoiets dus:
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Zoiets als dit bijvoorbeeld:quote:Op donderdag 1 juli 2010 00:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. Heb er toen helaas te weinig op gezet. Kwam idd nog een paar hele leuke tegen weet ik me nog herinneren.
Nou, ga voor de grap eens op een random dag met de trein de achterhoek inquote:Op donderdag 1 juli 2010 00:35 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Damn 25 minuten, dat heb ik nog nooit meegemaakt
Of ga voor de grap eens een ochtend naast Greav zittenquote:Op donderdag 1 juli 2010 00:44 schreef Mark-Hgl het volgende:
[..]
Nou, ga voor de grap eens op een random dag met de trein de achterhoek in
Wat mams leuk vindt? Die snap ik niet.quote:Op donderdag 1 juli 2010 00:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar ga je heen Bork? en hoe lang? En ga je ook iets doen wat mams leuk vindt?
quote:Op donderdag 1 juli 2010 00:59 schreef Dr_Flash het volgende:
mams = mrs Bork. Wat Bram en jij leuk vinden heb ik wel een beetje een beeld van ja
quote:Op donderdag 1 juli 2010 01:01 schreef bork het volgende:
[..]
![]()
O, ja Historica dus met en meer dan gezonde belangsteling voor treintjes
Ze verzinnen ook steeds weer wat andersquote:Stroomstoring Doetinchem - Zevenaar
Tussen Doetinchem en Zevenaar moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door een stroomstoring rijden er tussen Doetinchem en Zevenaar geen treinen maar bussen.
Prognose:
* treindienst normaal om 11:00 uur
Alsof dat iets nieuws isquote:'Praatverbod in delen van de trein'
In grote delen van de trein mag straks niet meer hardop worden gepraat, maar alleen gefluisterd, meldt De Telegraaf.
Ook mag er niet meer gebeld worden en muziek mag alleen gedraaid worden als de medepassagiers er geen last van hebben. De NS is bezig de dubbeldekstreinen opnieuw in te richten. Die worden gescheiden in twee zones, de stiltegebieden en de gebieden die zijn ingericht op gezelligheid.
De NS wil de vernieuwde treinen eind dit jaar of begin volgend jaar voor het eerst laten rijden.
Het is inderdaad weer komkommertijd. Gooien we de berichten van een paar jaar geleden er nog maar een keertje in.quote:Op donderdag 1 juli 2010 09:49 schreef greavy het volgende:
[..]
Alsof dat iets nieuws isJe hebt nu al de Stiltecoupé
JAAAAAAAAquote:Op donderdag 1 juli 2010 09:55 schreef Duvel het volgende:
Zag ik nou net een ACTS 1200 de CNL van Asd naar Wgm slepen??
en laat ik mij nu realiseren dat er een fout in dat bericht staat..quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:03 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Het is inderdaad weer komkommertijd. Gooien we de berichten van een paar jaar geleden er nog maar een keertje in.
Tsja... Telegraaf, hč.quote:Op donderdag 1 juli 2010 09:49 schreef greavy het volgende:
Alsof dat iets nieuws isJe hebt nu al de Stiltecoupé
Huh, wat?quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:12 schreef Crientj het volgende:
En vanaf vanavond doei, ;D
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, daar heeft de Telegraaf een handje vanquote:Op donderdag 1 juli 2010 10:15 schreef Socios het volgende:
[..]
Tsja... Telegraaf, hč.![]()
![]()
![]()
Die krijgen een bericht binnen dat DDZ gemaakt gaat worden en brengen het dan op zo een pauperige manier.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:20 schreef Crientj het volgende:
[..]Iet ish niceSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
en als je ze dan met harde hand in de onderverdieping gedwongen hebt janken ze zo hard dat de bovenverdieping nog steeds een hel is.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:23 schreef Ireyon het volgende:
Wat DDZ betreft; het blijft gewoon ontzettend dom om de bovenverdieping werk en rust te noemen. Alsof je die vervelende kinderen tijdens hun dagje-uit zover kunt krijgen om allemaal beneden te gaan zitten.. Nu maakt het mij sowieso weinig uit aangezien ik geniale oordoppen heb, maar hier is niet goed over nagedacht.
http://www.nu.nl/binnenla(...)ring-doetinchem.htmlquote:Op donderdag 1 juli 2010 09:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ze verzinnen ook steeds weer wat anders
Op zich vind ik het idee van scheiding naar verdieping heel goed gevonden, geeft wel duidelijkheid. Maar ik heb idd vragen bij de handhavingquote:Op donderdag 1 juli 2010 11:23 schreef Ireyon het volgende:
Wat DDZ betreft; het blijft gewoon ontzettend dom om de bovenverdieping werk en rust te noemen. Alsof je die vervelende kinderen tijdens hun dagje-uit zover kunt krijgen om allemaal beneden te gaan zitten.. Nu maakt het mij sowieso weinig uit aangezien ik geniale oordoppen heb, maar hier is niet goed over nagedacht.
Dat dus. Dat er nou niemand bij de NS is die dat bedacht heeftquote:Op donderdag 1 juli 2010 11:55 schreef V2 het volgende:
[..]
Op zich vind ik het idee van scheiding naar verdieping heel goed gevonden, geeft wel duidelijkheid. Maar ik heb idd vragen bij de handhavingOh en ze hadden 't beter om kunnen draaien, alle kutkindertjes willen bovenin zitten, dat is cooler natuurlijk
Eerste klas Rotterdam Centraal - Brussel Centraal voor ¤20,40quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:07 schreef James1988 het volgende:
50% korting op eersteklaskaartjes IC Brussel
Een meer voor de hand liggende conclusie is "NS-ers hebben geen kinderen". En dan is er ergens toch wel sprake van een probleem wat zichzelf oplostquote:Op donderdag 1 juli 2010 12:07 schreef Duvel het volgende:
NS'ers gaan blijkbaar niet vaak genoeg met de trein...
Tuurlijk, dat is ook allemaal wel waar en zo, maar wil die van jou ook niet liever boven, als ie mocht kiezen? Of als jij zelf kind was, dan wilde je toch ook boven? Dan is het toch veel logischer om de stilte beneden te doen?quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:10 schreef bork het volgende:
HEY HEY!, ff nuanceren hier, je hebt ook retecoole en leuke kinderen in de trein ik pleit ervoor om het probleem te verleggen naar ouders cq verzorgers van de kinderen die elders in dit topic worden aangeduid. Als ze iemand de trein mogen uitkikken zijn het mobiele bellers die zelf doof zijn en mensen met beukende koptelefoons!
![]()
[ afbeelding ]lief
![]()
Wat tof. Ik zag 'm in een flits voorbijkomen en dacht: rijdt dat ding of staat ie stil? Maar hij reed en dat snapte ik ff niet. Ik dacht dat al die 1200'en kapot waren!quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat is de 1251. Deze heeft EETC overgekocht/gehuurd (van ACTS ?).
EETC heeft ook een Bakkie overgekocht om het rangeerwerk op de Watergraafsmeer zelf te kunnen doen.
De 1251 is weer helemaal opgeknaptquote:Op donderdag 1 juli 2010 13:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat tof. Ik zag 'm in een flits voorbijkomen en dacht: rijdt dat ding of staat ie stil? Maar hij reed en dat snapte ik ff niet. Ik dacht dat al die 1200'en kapot waren!
Weet je toevallig nog hoe laat dit was? Volgens een post op Somda zou deze stam om 07:30 uit Rsd moeten vertrekken maar dat is dus niet 1x het geval geweest de afgelopen 2 weken..quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:51 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
22 Juni 2010: E-loc Traxx 189.119(NS HiSpeed Feliciteert NMBS met 175 jarig spoorwegen in België) komt binnen met de Benelux-trein met I6/I10 rijtuigen
Die heb ik ook.quote:
Wie gebruikt er dan ook nog IEquote:Op donderdag 1 juli 2010 15:12 schreef Duvel het volgende:
Door een bug in de op mijn werk nog erg gebruikte IE7 kan ik maar één keer over die [AFK] hooveren, daarna doet ie het niet meer. Ballenzooi.
IE8 ftw.quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:31 schreef greavy het volgende:
Wie gebruikt er dan ook nog IE
Zoveel mensen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:48 schreef Socios het volgende:
ICM [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Dat stond toch gewoon in mijn post, blinde.quote:
Eigenlijk zouden conducteurs bevoegdheden moeten hebben om ghettoblasters ter plekke af te pakken en te slopen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:23 schreef Ireyon het volgende:
Wat DDZ betreft; het blijft gewoon ontzettend dom om de bovenverdieping werk en rust te noemen. Alsof je die vervelende kinderen tijdens hun dagje-uit zover kunt krijgen om allemaal beneden te gaan zitten.. Nu maakt het mij sowieso weinig uit aangezien ik geniale oordoppen heb, maar hier is niet goed over nagedacht.
Yep.quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:00 schreef Dr_Flash het volgende:
IE / FF / Opera / Chrome / Safari
alles genoemd nu? Kunnen we weer verder met treintjes lullen
Br218.quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:58 schreef Zug-Chef het volgende:
DB 218 408 met 2 n-wagen als RB 12626 zojuist aan de ongeveer 15 kilometer lange reis naar Emmelshausen begonnen.
Lees het zinnetje erboven andersquote:Op donderdag 1 juli 2010 22:08 schreef Eix het volgende:
[..]
Br218.Enig idee of dat spul daar ook eerstdaags verdwijnt vanwege aanbestedingen of iets dergelijks of heb ik nog een hele zomer de tijd om daar eens een ritje te gaan maken?
Niet aanstellen, een buffel is erger met dit weerquote:Op donderdag 1 juli 2010 22:06 schreef Eix het volgende:
Vandaag weer mogen ervaren wat een geweldig spul V-IRM is.![]()
Tussen Breda en Eindhoven een rit met ICRm met deze keer een goed functionerende airco. Prima. In Eindhoven in een lekker gekoelde V-IRM gestapt ri. Heerlen. Vervolgens valt vlak voor Weert en bij Haelen de airco en deels de verlichting uit, om even later weer aan te gaan. BIj vertrek uit Roermond weer hetzelfde alleen toen was het ook echt gedaan. Blij dat ik in Sittard de trein uit kon, het was in de trein praktisch even warm als buiten.![]()
Vervolgens is de trein in zijn geheel doorgereden naar Maastricht, reizigers naar Heerlen konden op de nog wachtende () stoptrein overstappen. Ook lekker, Plan V met dit weer.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Niet aanstellen, een buffel is erger met dit weer
Ik was zo enthousiast toen ik die BR218 zag dat ik in gedachte al onderweg was naar dat lijntje. Heb mijn post al wat aangepast, maar vervolgens quote jij 'm even.quote:
Een buffel heeft in ieder geval ramen die open kunnen. V-IRM is in twintig minuten al snel een rijdende sauna zonder ventilatie.quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Niet aanstellen, een buffel is erger met dit weer
Pssst Aircoquote:Op donderdag 1 juli 2010 22:16 schreef Eix het volgende:
[..]
Een buffel heeft in ieder geval ramen die open kunnen. V-IRM is in twintig minuten al snel een rijdende sauna zonder ventilatie.
Ja, zo kan ik het ook beste vriendquote:Op donderdag 1 juli 2010 21:58 schreef Zug-Chef het volgende:
[ afbeelding ]
Rhenus Veniro heeft door middel van een Europese aanbesteding het treinverkeer op de Steilstrecke Boppard - Emmelshausen per 13 december 2009 overgenomen van de Deutsche Bahn. Gepland was dat Rhenus Veniro zou gaan rijden met het type Regio-Shuttle RS1 van Stadler. Maar zoals met meerdere Stadler producten (zie de soap Eurobahn) zijn er vrij veel problemen met de toelating van treinstellen in Duitsland. Naast het station van Boppard bevind zich al wel de opslagloods en wasplaats voor de nieuwe treinstellen alwaar treinstel 650 351 op betere tijden wacht. Het treinverkeer wordt op de zogenaamde Hunsrückbahn ook 6 maanden na de start nog altijd door de DB uitgevoerd. Rechts de spoorlijn naar Koblenz, de foto is gemaakt vanuit de trein naar Emmelshausen. Zaterdag 19 juni 2010
Dus tot dat er betere tijden aandringen, worden reizigers met de oude, maar veel betere DB-meuk vervoerd:
[ afbeelding ]
De Hunsrückbahn is een zogenaamde Steilstrecke, dat wil zeggen dat de maximale stijging boven de 40 promille ligt. Dat de trein kort na vertrek uit Boppard gelijk flink hoogte moet overwinnen is goed te zien op de foto. Daar is de DB 218 408 met 2 n-wagen als RB 12626 zojuist aan de ongeveer 15 kilometer lange reis naar Emmelshausen begonnen. Tot aan Boppard-Buchholz overwint de trein 336 meter in zo'n 6 kilometer. Op de achtergrond is het stadje Boppard te zien. Tevens zijn de rivier de Rijn en de heuvels aan de rechteroever van de Rijn waar te nemen. Zaterdag 8 mei 2010
Enjoy!quote:Op donderdag 1 juli 2010 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
over 9 uur vertrekt mijn trein. Ik moest maar eens mijn tas inpakken.
Ik zeg: doen. Eerst op de hoofdlijnen (zeg maar: de vervormde rechthoek Amsterdam - Utrecht - Eindhoven - Breda - Dordrecht - Rotterdam - Den Haag - Schiphol - Amsterdam), daarna de rest.quote:Rover: ERTMS kost nog maar 800 miljoen
De kosten voor de invoering van de Europese beveiliging ERTMS zijn in tien jaar tijd gedecimeerd naar 800 miljoen euro. Dat meldt Rover voorzitter Michael van der Vlis tegenover OV-Magazine. de invoering kost ongeveer een ton per kilometer spoor en 300 miljoen om alle treinen van NS geschikt te maken.
Tot die conclusie komt Van der Vlist na een rondje langs de Nederlandse hoofdkantoren van twee van de drie leveranciers (Alstom, Bombardier en Siemens). Hij wil nu graag de knoop doorhakken om over te stappen van de beperkte automatische treinbeīnvloeding naar het flexibeler ERTMS.
Capaciteit
“Alles wat je nu nog zit te ATB'en, kun je straks weggooien”, stelt Van der Vlis. Zonder extra seinen te plaatsen kan ERTMS de afstanden tussen de seinen halveren, zodat de capaciteit grofweg verdubbelt. Ook kan de beveiliging meer en hogere snelheden bewaken.
Kosten-batenanalyse
Volgens Brigit Gijsbers, waarnemend directeur Spoorvervoer op het ministerie van Verkeer en Waterstaat, krijgt de Tweede Kamer na de zomer de maatschappelijke kosten-batenanalyse van ERTMS.
Dit bericht is afkomst van OV-Magazine. Het vakblad is verkrijgbaar voor ¤ 67 per jaar. Studenten en gepensioneerden kunnen ¤ 10 euro korting krijgen. Voor zakelijke abonnementen en mensen woonachtig in het buitenland gelden afwijkende tarieven.
Dan krijg je via Rotterdam geen vergoeding, moet minimaal 30 minuten zijnquote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:22 schreef Fixers het volgende:
Overmacht lijkt me niet van toepassing hier. Maar ten opzichte van de route vie Den Bosch heb ik +30 en ten op zichte van de route Rotterdam +15.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:27 schreef James1988 het volgende:
Ik denk wel dat het een geval 'overmacht' is wanneer iemand zich voor een trein gooit.
[..]
Ik zeg: doen. Eerst op de hoofdlijnen (zeg maar: de vervormde rechthoek Amsterdam - Utrecht - Eindhoven - Breda - Dordrecht - Rotterdam - Den Haag - Schiphol - Amsterdam), daarna de rest.
Er zijn vast wel haken en ogen die niet in de prijs van de leveranciers zitten. Zoals ontwerp, bouw in bestaand spoor...quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn ...
Zo is mijn formulier in 2007 in Kroatie nauwgezet gecontroleerd waarop de conducteur zelfs op het formulier met pen het treinnummer of iets deed krabbelen. Blij dat ik het toch bij had gehouden.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:57 schreef KapiteinT het volgende:
Nog even terugkomend op dat je al je reizen op moet schrijven bij een Interrail:
<verhaal>
Dat gaat wel erg hard zo. Rijden ze nog steeds voornamelijk in Limburg?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:52 schreef dennistd het volgende:
Voor wie nog met een Plan T wil reizen: je moet snel zijn. Gisteren en vandaag zijn de 522 en 531 terzijdegesteld, en van de drie resterende stellen zijn de 518 en 528 ook binnen korte tijd aan de beurt (in elk geval deze maand).
Jupjup, erg snel.. Dat wordt dan dinsdag een reisje in Limburg denk ik..quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:52 schreef dennistd het volgende:
Voor wie nog met een Plan T wil reizen: je moet snel zijn. Gisteren en vandaag zijn de 522 en 531 terzijdegesteld, en van de drie resterende stellen zijn de 518 en 528 ook binnen korte tijd aan de beurt (in elk geval deze maand).
Ze komen nu bijna Limburg niet eens meer uit.. De 'verdwaalde' stellen zijn allemaal weer in Limburgquote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat gaat wel erg hard zo. Rijden ze nog steeds voornamelijk in Limburg?
Maar na de 528 is er geen rijdende stel meer te vindenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:52 schreef dennistd het volgende:
Voor wie nog met een Plan T wil reizen: je moet snel zijn. Gisteren en vandaag zijn de 522 en 531 terzijdegesteld, en van de drie resterende stellen zijn de 518 en 528 ook binnen korte tijd aan de beurt (in elk geval deze maand).
De 530 zou er dan nog moeten zijn, maar daar kan het natuurlijk ook zo mee gedaan zijn.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:04 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maar na de 528 is er geen rijdende stel meer te vinden?
Die staan op de Dijksgracht (of Watergraafsmeer) als warme reserve, en worden regelmatig afgewisseld met andere stellen. Ze blijven volledig in onderhoud, maar hebben niet meer de dagelijkse dienst.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:39 schreef Yreal het volgende:
Laat de V-tjes uit de 4000 ook lekker naar limburg rijden![]()
Er staat trouwens wel een stuk of 10 Mat-64 bij amsterdam cs nu. Zou opzich wel tof zijn om die achter elkaar weg te zien rijden
Correctie op mezelf: ook de 530 is vandaag aan de kant gegaan, dus zijn er nog maar twee over!quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
De 530 zou er dan nog moeten zijn, maar daar kan het natuurlijk ook zo mee gedaan zijn.
En ze hebben de coupés in de kopbakken samengevoegd, ook jammer. Maar dat zijn wel de enige plekken waar je nog normaal kunt zitten...quote:Op vrijdag 2 juli 2010 15:23 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zal de Plan T niet echt missen. Ze waren eind jaren 90 met dat nieuwe interieur al vernacheld. een normaal persoon kon er niet fatsoenlijk meer in zitten
Plan T 528 anders niet.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 15:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
En ze hebben de coupés in de kopbakken samengevoegd, ook jammer. Maar dat zijn wel de enige plekken waar je nog normaal kunt zitten...
Het is dan ook wachten op de eerste 'aanrijding met een persoon'...quote:Op vrijdag 2 juli 2010 22:10 schreef serokwaldeluxe het volgende:
Spoorbeheerder ProRail is de komende dagen extra alert op spoorbrugspringers. Sinds het warme weer worden spoorbruggen steeds meer gebruikt als springplank voor een verkoelende duik in het water. Dat leidt tot levensgevaarlijke situaties, meldde ProRail.
Op sommige bruggen zijn al groepen van ruim dertig jongeren aangetroffen. Medewerkers van ProRail vragen ze weg te gaan. Bij herhaling krijgen ze een boete.
Medewerkers van ProRail hebben de laatste dagen jongeren in Almelo, Arnhem, Weesp en Leiden van spoorbruggen weggestuurd.
Oh ja, het mix-stel!quote:
Mazzelaar!quote:Overigens zijn het er maar twee en die zijn aardig uitgeleefd maar desalniettemin had ik vanmiddag toch nog zo een leuk ritje tussen Sittard en Beek-Elsloo.
Het is een prachtige route.. Echt een ouderwets spoorlijntje. En op de diverse stations onderweg stappen ook lokale bewoners in om boodschappen te gaan doen enzo.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 09:15 schreef greavy het volgende:
Nice!
Ik hoop dat wanneer ik in Gerolstein kom over anderhalve week ik die railbus ook tref voor een foto![]()
Naja, even een beetje mijn schema aanpassen zie ik nu
Het was trouwens onze 2e rit met zo'n schienenbus. We hebben dat ook al eens gedaan op de Wieslauterbahn, een spoor in de buurt van Pirmasens (wat weer in de buurt van Saarbrucken is, oftewel een eind ten oosten van Luxemburg). Het is zo'n enkelbaans lijntje door een mooi dal met enkele ritten per dag door een oud treinstel van de Deutsche bahn. En zo af en toe doen ze die ritten ook met antieke treinen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 10:07 schreef greavy het volgende:
Nice! Dat er zoiets nog gewoon bestaat is super vet![]()
* greavy Denkt na om nog meer route aan te passen voor een (gedeeltelijke) rit met railbus*
Ik weet niet hoe snel ze gingen op de lijnen waarop ik erin heb gezeten. Denkelijk niet zo snel, aangezien beide niet-bewaakte-spoorwegovergangen hebben en je dan voorzichtig moet zijn met overstekend verkeer.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:44 schreef Eix het volgende:
De ZLSM rijdt tussen Simpelveld en Vetschau ook met zo'n busje. Leuke dingen.Alleen jammer dat ze bij de ZSLM niet sneller dan 40km/u rijden. De top van die dingen ligt zo rond 90km/u volgens mij, benieuwd hoe dat is.
Veel plezierquote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:44 schreef Eix het volgende:
De ZLSM rijdt tussen Simpelveld en Vetschau ook met zo'n busje. Leuke dingen.Alleen jammer dat ze bij de ZSLM niet sneller dan 40km/u rijden. De top van die dingen ligt zo rond 90km/u volgens mij, benieuwd hoe dat is.
En in het oostblok rijden er nog moderne railbusvarianten, de Bzmotjes.In Hongarije daar een hobbelige rit mee mogen maken, geniaal gewoon.
Keihard.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:51 schreef Duvel het volgende:
Hallo, hoe hard gaat de bouw daar wel niet!?
Daar houdt het dan ook wel mee op.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 17:26 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Bouwen kunnen we wel in Rotterdam.
Haha.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:18 schreef Ireyon het volgende:
Ik begrijp opeens waar die DB-geilheid van Socios vandaan komt.
Daar laten ze mensen met linnen tasjes met rust, ja?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:23 schreef Peter het volgende:
Koop een superbloknoot en een krukje en ga de komende 2 maanden in Dld zitten?
Trek een veiligheidsvestje aan met de tekst 'Zug-spotter'quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:25 schreef Socios het volgende:
[..]
Daar laten ze mensen met linnen tasjes met rust, ja?
Als je zeker wilt weten dat je bijzonder snel van het station wordt geescorteerd trek je een oranje hesje aanquote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:37 schreef Peter het volgende:
[..]
Trek een veiligheidsvestje aan met de tekst 'Zug-spotter'
Idd een goed plan.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:14 schreef V2 het volgende:
[..]
Als je zeker wilt weten dat je bijzonder snel van het station wordt geescorteerd trek je een oranje hesje aan
Met welke reden? Staat in de AVV of WPV soms dat je geen hesje aan mag op het station?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:14 schreef V2 het volgende:
[..]
Als je zeker wilt weten dat je bijzonder snel van het station wordt geescorteerd trek je een oranje hesje aan
*zucht*..hint..ORANJE hesjequote:Op zaterdag 3 juli 2010 23:23 schreef Peter het volgende:
[..]
Met welke reden? Staat in de AVV of WPV soms dat je geen hesje aan mag op het station?
En daar blijft het niet bij: DB is ook betrokken bij de aanleg van een nieuwe HSL-netwerk in Qatar.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:04 schreef Peter het volgende:
DB investeert 41 miljard in treinen en spoor.
bron: http://www.nu.nl/economie(...)teert-miljarden.html
quote:Op zondag 4 juli 2010 01:57 schreef Yreal het volgende:
Ik en james zitten weer eens aan fairytail rail
Dat vind ik zo een truttige naam.quote:Op zondag 4 juli 2010 01:57 schreef Yreal het volgende:
Ik en james zitten weer eens aan fairytail rail
De Transsiberië-express?quote:Op zondag 4 juli 2010 02:26 schreef serokwaldeluxe het volgende:
Hoe heet ook alweer die ene trein die door heel Rusland gaat? Ben de naam ff kwijt![]()
Iemand ook foto's er van of zo?
Wil die hele lange rit zķ graag eens maken![]()
!
Deze? http://en.wikipedia.org/wiki/Trans-Siberian_Railwayquote:
quote:Op zondag 4 juli 2010 02:10 schreef Socios het volgende:
[..]
Bedankt voor het aanbod. Ik wil gaarne een functie bij het niet-rijdende personeel.
Op een station? Dat lijkt mij wel vet, ja.quote:Op zondag 4 juli 2010 11:22 schreef Peterselieman het volgende:
Steward bij de DB?
quote:Op zondag 4 juli 2010 11:42 schreef Socios het volgende:
[..]
Op een station? Dat lijkt mij wel vet, ja.
Kein Problemquote:Op zondag 4 juli 2010 11:51 schreef Peterselieman het volgende:
Moet je iedereen wel in het Duits aanspreken
quote:Op zondag 4 juli 2010 11:58 schreef Duvel het volgende:
Dan gaan tussen Dtc en Ah dus twee concessies parallel lopen?
quote:Op zondag 4 juli 2010 12:17 schreef Ascendancy het volgende:
En dan. Dan stopt de trein naar winterswijk pas na Doetinchem ofzo?
Of gaat een andere concessie ook gewoon 2x per uur rijden, zodat er 4x per uur een trein gaat zoals nu.
Meer lijkt me toch echt niet nodig.
quote:Op zondag 4 juli 2010 12:20 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom moet het dan met 2 vervoerders?
Dat stadsregio arnhem-Nijmegen zeker?
Gaat lekker werken, met 2 vervoerders op dat prachtige faaltraject
Als de ICE maar door blijft rijden
Want er komen zoveel mensen in harlingen haven en al helemaal veel verschillende treinenquote:Op zondag 4 juli 2010 11:53 schreef Socios het volgende:
[..]
Treinreizigers begeleiden naar de juiste trein, noem dat maar niets.
Dat is een overstap van 15 minutenquote:Op zondag 4 juli 2010 14:38 schreef Jeroen_L het volgende:
Weet er iemand of de overstap in Roermond van de 32200 naar de 800 betrouwbaar is? 2 minuten overstaptijd van Veolia naar NS.
Oh je gaat naar 't noordenquote:
Ja sorry, klein detail.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:49 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Oh je gaat naar 't noorden. Naja de 2x dat ik er overstapte, had ik hem prima kunnen halen. Simpele cross-platform overstap.
Rustig flashquote:Op zondag 4 juli 2010 17:37 schreef Dr_Flash het volgende:
godvervloekte ransknetterende halleluja.
OKee ik ga uit Hagen Hbf weg om 11:02, wil lekker vroeg thuis zijn. Kom keurig op tijd in Venlo aan, na nog STEEDS in Kaldenkirchen te hebben moeten overstappenen ja hoor, TOCH WEL op het verkeerde spoor binnen genomen zodat ik alsnog die hoerige kankerbrug over moest
maar toen begon de ellende pas goed: Geen treinen tussen Eindhoven en Venlo. Maar bussen. Or well, EEN bus. Na een half uur wachten.
![]()
Kom ik uiteindelijk, +45, aan in eindhoven, ja hoor, ook Ht - Gdm eruit. Omleiding via Nijmegen en Arnhem. Gelukkig staa we in Ht maar 10 minuten stil, rijden we met toch zeker 50-60 km/h naar Nijmegen, staan we daar NOGEENS 8 minuten stil, en ben ik uiteindelijk met +120 in Utrecht centraal.
Ik weet niet wat voor geweldig spoorwegnet we morgen hebben, maar er zijn voor de komende 10 jaar wel weer genoeg werkzaamheden gepleegd. Godverdomme wat een hindernisbaan zeger is gewoon geen lol meer aan zo
Nee.quote:Op zondag 4 juli 2010 17:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Krijg allemaal iets engs met vlekken erop en stinkend pus eruit.
"Geachte heer Fles,quote:En dan moet het hele OV-chipgebeuren nog beginnen![]()
Niet van de "geheimgehouden" opdrachtgever zelf natuurlijk.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:00 schreef Duvel het volgende:
Maar, ehm, dus excuses van het onderzoeksbureau, of van NS Hijspiet?
Terechte klacht. Hoop dat er genoeg mensen zijn die zich tegen de OV-Chipkaart blijven keren. Helaas veel pubertjes tussen de 16 en 21 jaar die het machtig mooi vinden zo´n OVC "kijk mij stoer (gratis) incheckenquote:Op zondag 4 juli 2010 17:46 schreef Dr_Flash het volgende:
En dan moet het hele OV-chipgebeuren nog beginnen![]()
quote:De namen en het emailadres van deze personen, waaronder die van u, hebben wij van NS Hispeed ontvangen.
Okee, dus dat ik elke 6 weken word benaderd is nog maar het topje van de ijsberg van het aantal keren dat NS HiSpeed gegevens weggeeft?quote:Een willekeurige steekproef van deze personen is door ons benaderd met het verzoek een online vragenlijst in te vullen.
M-maar natuurlijkquote:Uw e-mailadres gebruiken we natuurlijk alleen voor dit onderzoek.
Ik help het je hopenquote:Op zondag 4 juli 2010 18:08 schreef Socios het volgende:
Noem mij ouderwets, maar de dag dat alleen reizen per OVC mogelijk is, zal niet komen.
Zulke berichten gooi ik meteen in de kliko...quote:Op zondag 4 juli 2010 17:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee.
[..]
"Geachte heer Fles,
U stapt regelmatig 's avonds laat uit op metrostation Nieuwmarkt. Daarom vragen wij uw medewerking aan een onderzoek naar condoomgebruik onder bezoekers van prostituees.
Met de groeten van TransLink."
Och ja die vervelende pubers met hun OV-Chipkaart ook altijd.. Onbegrijpelijk dat ze niet gewoon elke dag een papieren treinkaartje kopen i.p.v. altijd maar gratis met die Chipkaart te reizen.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Helaas veel pubertjes tussen de 16 en 21 jaar die het machtig mooi vinden zo´n OVC "kijk mij stoer (gratis) inchecken" Reizen met een papieren treinkaartje blijft te allen tijde mogelijk, ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Noem mij ouderwets, maar de dag dat alleen reizen per OVC mogelijk is, zal niet komen.
Bezorgd zijn over je privacy maakt je geen ouwe lul hoor.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:22 schreef Ireyon het volgende:
OV-Chipkaart is handig. Dat je dat niet ziet, maakt je niet direct ouderwets. Maar 't maakt je wel een ouwe lul.
'k Zie nog steeds niet hoe het "altijd opnieuw in- en uit moeten checken" een argument tegen de OV-Chipkaart is, zolang je dat met één kaart kunt doen is het nog altijd handiger dan niet vergeten om je treinkaartjes, strippenkaarten en tram- of metroabonnement allemaal mee te nemen. Privacy is al decennia een illusie in een wereld waar massaal geld gepind en getelefoneerd wordt.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bezorgd zijn over je privacy maakt je geen ouwe lul hoor.
En handig is ook anders, als je bij elke vervoerder opnieuw in en uit moet checkenEen brevet van onvermogen van Translink en daarmee van alle vervoerders. Maar heck, wentelen we toch gewoon op de reizigers af
![]()
![]()
Nee, draagvlak is nergens voor nodig, we rammen dat ding gewoon door je strot
Dat dus.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bezorgd zijn over je privacy maakt je geen ouwe lul hoor.
Jij loopt nog in je blote reet de straat op als je er niet aan denkt om je aan te kleden smorgens of zo? Denk eens na man.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:38 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Zie nog steeds niet hoe het "altijd opnieuw in- en uit moeten checken" een argument tegen de OV-Chipkaart is, zolang je dat met één kaart kunt doen is het nog altijd handiger dan niet vergeten om je treinkaartjes, strippenkaarten en tram- of metroabonnement allemaal mee te nemen.
Een private partijquote:Op zondag 4 juli 2010 18:49 schreef Duvel het volgende:
En dan hebben we het er nog niet over gehad dat er nu een private partij is die alle reizen bijhoudt en indien mogelijk gebruikt voor weet-ik-veel-wat voor activiteiten.
Nee hoor, dat is maar één stap weg.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:49 schreef Duvel het volgende:
(OK, dat is wel erg alu-hoederig, maar toch.)
Ik heb mijn OV-Studentenkaart principieel 1 januari jl. laten beëindigen en de reeds toegestuurde OV-Chipkaart nooit geactiveerd en ritueel vernietigd.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:22 schreef Ireyon het volgende:
Och ja die vervelende pubers met hun OV-Chipkaart ook altijd.. Onbegrijpelijk dat ze niet gewoon elke dag een papieren treinkaartje kopen i.p.v. altijd maar gratis met die Chipkaart te reizen.
Wordt verworpen. Ik heb inderdaad conventionele opvattingen en daar ben ik trots op. Dat zo´n kaart handig zou zijn, is toch echt onzin.quote:OV-Chipkaart is handig. Dat je dat niet ziet, maakt je niet direct ouderwets. Maar 't maakt je wel een ouwe lul.
Klopt.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:38 schreef Ireyon het volgende:
die volgens mij überhaupt nog nooit heeft geprobeerd om ook maar een meter met de OV-Chipkaart af te leggen
Dat zullen we nog wel zien. Wijs mij er in dit topic maar op, wanneer het voor mij onmogelijk is om nog met een papieren treinkaartje te reizen. Die tijd komt serieus niet.quote:maar uitspraken als die van Socios,, zijn gewoon niet serieus te nemen.
Ha, de instelling van slachtvee.quote:Op zondag 4 juli 2010 19:13 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat een gedram over de ov chipkaart. Het is toch niet meer tegen te houden dus wen er nou maar gewoon aan
Ik wil er best aan wennen, maar mensen die de kaart per ongeluk/opzettelijk misbruiken moeten kaltgestellt worden...quote:Op zondag 4 juli 2010 19:13 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat een gedram over de ov chipkaart. Het is toch niet meer tegen te houden dus wen er nou maar gewoon aan
Ha, een waarschuwing aan het adres van Translink zelf.quote:Op zondag 4 juli 2010 19:38 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik wil er best aan wennen, maar mensen die de kaart per ongeluk/opzettelijk misbruiken moeten kaltgestellt worden...
Naja,'k vind het behoorlijk kansloos om zoveel te klagen over iets waar je geen ervaring mee hebt. Beetje alsof je constant schreeuwt dat spruitjes vies zijn. Weleens geproefd? "Nee, maar ze zijn groen en rond dus het moet wel vies zijn".quote:
Mooie video, prachtige treinquote:Op zondag 4 juli 2010 19:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
En verdomme, ik sta hier 155 MB naar YouTube te duwen, en niemand die er wat van zegt.
Ik ben elders al iemand de tering in aan het schelden over een issue met youtube vandaag, dus dat kan kloppenquote:Op zondag 4 juli 2010 19:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ha, een waarschuwing aan het adres van Translink zelf.
En verdomme, ik sta hier 155 MB naar YouTube te duwen, en niemand die er wat van zegt.
Gezellig topic ja.quote:Op zondag 4 juli 2010 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben elders al iemand de tering in aan het schelden over een issue met youtube vandaag, dus dat kan kloppen
Waarom heb ik niemand gehoord over de OV-chipkaart in Sydney?quote:Op zondag 4 juli 2010 19:51 schreef James1988 het volgende:
Ik heb al maanden geen papieren treinkaartjes meer gekocht, iedere reis die ik maak gaat met mijn OV-chipkaart, voorzien van een VDU en reizen op saldo. Werkt perfect, en is nog makkelijker met declaraties indienen ook.
Evenzogoed blijft het een kansloos systeem door de technische implementatie, en had het jaren terug al afgeschoten moeten worden en opnieuw aanbesteed moeten worden.
quote:Op zondag 4 juli 2010 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
omdat we niet dagelijks in Sydney de deur plat lopen misschien?
En een falende leverancier die simpelweg zijn beloftes niet waar kon maken, waardoor de stekker er uiteindelijk uit is getrokken. Men gaat het nu opnieuw proberen.quote:Op zondag 4 juli 2010 21:27 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Waarom heb ik niemand gehoord over de OV-chipkaart in Sydney?
Dat systeem is voortijdig afgebroken vanwege dezelfde conflicten die hier meespelen (vervoerders die langs elkaar heen werken)...
Met Translink?quote:Op zondag 4 juli 2010 21:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
En een falende leverancier die simpelweg zijn beloftes niet waar kon maken, waardoor de stekker er uiteindelijk uit is getrokken. Men gaat het nu opnieuw proberen.
Misschien moeten we dat stinkende kutding inderdaad maar naar een vis gaan noemen, dat het dan beter gaat of zoquote:Op zondag 4 juli 2010 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
Dan moeten ze meer zoiets als de Oyster Card of de Octopus Card in gaan voeren.
Octopus card werkt anders heel goed, ik heb het zelf uitgeprobeerd. Als we hier zoiets konden krijgen, zou ik ervoor tekenenquote:Op zondag 4 juli 2010 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien moeten we dat stinkende kutding inderdaad maar naar een vis gaan noemen, dat het dan beter gaat of zo
Natuurlijk niet.quote:Op zondag 4 juli 2010 21:58 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Octopus card werkt anders heel goed, ik heb het zelf uitgeprobeerd. Als we hier zoiets konden krijgen, zou ik ervoor tekenenOf vloek ik nu in de kerk?
Ik begrjip ook niet waarom de ontwikkelaars van onze OV-chipkaart niet eens zijn gaan kijken in landen waar het wel werkt. Het kan namelijk wel gewoon. Al in het in Hong Kong wellicht een beetje anders, omdat je daar misschien niet te maken hebt met verschillende vervoerders. Dat weet ik dan niet. Maar misschien is dat wel zo, geen idee. Als reiziger heb ik er in ieder geval niks van gemerkt.quote:Op zondag 4 juli 2010 22:00 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.
Je mag natuurlijk wel naar Den Haag uithalen, dat adviseren we iedereen ten strengste...
Nou, ik heb altijd uitgecheckt..quote:Op zondag 4 juli 2010 20:08 schreef James1988 het volgende:
3x je kaart geblokkeerd? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen, heb je nooit uitgecheckt ofzo?
Waarom zuigt het systeem dan nog zo? Omdat heel land iets anders is dan een stad verchippen (Londen, Hong Kong)...?quote:Op maandag 5 juli 2010 08:28 schreef James1988 het volgende:
Dat zeg je nu wel, maar o.a. het Hong Kongse MTR (ja, het bedrijf wat de Oyster Card daar in beheer heeft en exploiteert) heeft anders weldegelijk geparticipeerd in het East-West Consortium. EWC heeft de daadwerkelijke implementatie gedaan, zie www.eastwestconsortium.nl.
Ze hebben de lat veel en veel te hoog gelegd door veel en veel te ver te willen gaan met het automatiseren, met als gevolg dat het een kreupel product is. Als van tevoren gezegd was: we maken iets voor metro's en stadsgewesten, en met enige beperkingen ook in de trein, dan was er niet zo veel gedoe geweest. Maar nee: het moest alles kunnen, door het hele land en alle andere kaarten vervangen. Ja, dan vraag je om problemen...quote:Op maandag 5 juli 2010 09:20 schreef James1988 het volgende:
Technisch is het een heel complexe puzzel, veel complexer dan de beperkte scope van een stad.
Op station Schubbekutteveen hebben ze die poortjes echt niet nodig hoor. Idioot gedoe.quote:Op maandag 5 juli 2010 10:11 schreef James1988 het volgende:
Klopt, maar destijds was het de bedoeling dat vrijwel ieder station van poortjes zou worden voorzien. Daarnaast: als je in iedere trein een kaartlezer hangt, dan heb je nog steeds het voordeel van poortjes op het station niet - sociale veiligheid verhogen.
quote:Op maandag 5 juli 2010 09:20 schreef James1988 het volgende:
Klopt. Eén stad verchippen is redelijk eenvoudig omdat er meestal maar één vervoerder is, en zelfs al zijn er meerdere vervoerders dan is er een geīntegreerd tariefsysteem wat opgelegd is vanuit de concessieverlener, waardoor je bijvoorbeeld altijd 80 cent per rit betaalt ongeacht de afstand.
Prestigestrijd en jaloezie spelen de boventoon bij bedrijven.quote:Op maandag 5 juli 2010 06:49 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik begrjip ook niet waarom de ontwikkelaars van onze OV-chipkaart niet eens zijn gaan kijken in landen waar het wel werkt. Het kan namelijk wel gewoon. Al in het in Hong Kong wellicht een beetje anders, omdat je daar misschien niet te maken hebt met verschillende vervoerders. Dat weet ik dan niet. Maar misschien is dat wel zo, geen idee. Als reiziger heb ik er in ieder geval niks van gemerkt.
Nee, dat niet. De machinist, reizigers en dergelijke gun ik het zeker niet.quote:Op maandag 5 juli 2010 18:28 schreef James1988 het volgende:
Gelukkig was er een schommelboot bij betrokken? Want in een schommelboot zit geen machinist ofzo?
En dan laat Den Haag zich ook leiden door bedrijven die volgens het procedé 'goedkoop, goedkoper, goedkoopst' werken...quote:Op maandag 5 juli 2010 18:41 schreef Duvel het volgende:
Het is dus klote, terwijl het wel goed had kunnen zijn als ze niet zo hadden lopen kutten. Geweldig.
Ja, zo bedoelde ik het ook. Vlak ervoor kwamen er nog 2 stellen (IV+VI, afgeladen) langs. Even later een VI solo. Woordkeus was niet erg goedquote:Op maandag 5 juli 2010 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
dan zeg je "helaas waren er extra veel reizigers gedupeerd aangezien het een treinstel VIRM betrof"
Voor hetzelfde geld had er een FA langs kunnen komen en dan stond je 48 uur (of nog langer) op het opstelterrein.quote:Op maandag 5 juli 2010 19:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, zo bedoelde ik het ook. Vlak ervoor kwamen er nog 2 stellen (IV+VI, afgeladen) langs. Even later een VI solo. Woordkeus was niet erg goed
OBIS, het onboard informatiesysteem, zit in de SLT en in de vierbaks ICMmquote:Op maandag 5 juli 2010 19:40 schreef ErkendFokker het volgende:
sinds wanneer hangen er schermen in de ICMm?
volgens mij is deze niet vierbaks? Hij is vrij kort, stoptrein groningen-zwolle, trein nummer 4208quote:Op maandag 5 juli 2010 19:45 schreef V2 het volgende:
[..]
OBIS, het onboard informatiesysteem, zit in de SLT en in de vierbaks ICMmIn de ICMm'en met OBIS tref je overigens ook WiFi aan, en af en toe kan je met dat WiFi zelfs ook internetten, God en T-Mobile willende.
ok duidelijk allemaalquote:Op maandag 5 juli 2010 19:50 schreef greavy het volgende:
Stellen genummerd 42xx is vierbaks
Er zijn tegenwoordig ook steeds meer 3delige ICMm te vinden met OBIS. Er wordt door NedTrain getracht ongeveer wekelijks een ICMm-III met OBIS af te leveren. Dezen zijn dus al modern maar worden opnieuw binnengenomen voor OBIS en WiFi
Ben ik wel benieuwd waar de status van Socios daar ineens vandaan komtquote:Op maandag 5 juli 2010 19:51 schreef dennistd het volgende:
Men is trouwens op zoek naar Socios: Station is weg
OMGquote:Op maandag 5 juli 2010 20:02 schreef dennistd het volgende:
Ik denk door zijn blocnoot-afgepakt-topic in KLB
Briljante aandachtshoerenzet dan welquote:Op maandag 5 juli 2010 20:05 schreef Socios het volgende:
Zelfs in topics waar ik kom waar geen enkele trein in voorkomt, begint men nu vaak over treinen.
Moeten wij jou niet inzetten voor een pro-treincampagne ofzo?quote:Op maandag 5 juli 2010 20:05 schreef Socios het volgende:
Zelfs in topics waar ik kom waar geen enkele trein in voorkomt, begint men nu vaak over treinen.
Nah, dat niet. Die foto is dan dit weekend daar toegevoegd.quote:Op maandag 5 juli 2010 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
tering jantje ligt dat ding er nou nog STEEDS??
Wie?quote:Op maandag 5 juli 2010 20:13 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Jonathan Ross is een aantal deuren verderop...![]()
![]()
Deze despoot:quote:Op maandag 5 juli 2010 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie?![]()
Ik postte iets wat in het WKforum gemoeten had, per ongeluk hier, dat was alles
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |