Ja, zo kan ik het ook beste vriendquote:Op donderdag 1 juli 2010 21:58 schreef Zug-Chef het volgende:
[ afbeelding ]
Rhenus Veniro heeft door middel van een Europese aanbesteding het treinverkeer op de Steilstrecke Boppard - Emmelshausen per 13 december 2009 overgenomen van de Deutsche Bahn. Gepland was dat Rhenus Veniro zou gaan rijden met het type Regio-Shuttle RS1 van Stadler. Maar zoals met meerdere Stadler producten (zie de soap Eurobahn) zijn er vrij veel problemen met de toelating van treinstellen in Duitsland. Naast het station van Boppard bevind zich al wel de opslagloods en wasplaats voor de nieuwe treinstellen alwaar treinstel 650 351 op betere tijden wacht. Het treinverkeer wordt op de zogenaamde Hunsrückbahn ook 6 maanden na de start nog altijd door de DB uitgevoerd. Rechts de spoorlijn naar Koblenz, de foto is gemaakt vanuit de trein naar Emmelshausen. Zaterdag 19 juni 2010
Dus tot dat er betere tijden aandringen, worden reizigers met de oude, maar veel betere DB-meuk vervoerd:
[ afbeelding ]
De Hunsrückbahn is een zogenaamde Steilstrecke, dat wil zeggen dat de maximale stijging boven de 40 promille ligt. Dat de trein kort na vertrek uit Boppard gelijk flink hoogte moet overwinnen is goed te zien op de foto. Daar is de DB 218 408 met 2 n-wagen als RB 12626 zojuist aan de ongeveer 15 kilometer lange reis naar Emmelshausen begonnen. Tot aan Boppard-Buchholz overwint de trein 336 meter in zo'n 6 kilometer. Op de achtergrond is het stadje Boppard te zien. Tevens zijn de rivier de Rijn en de heuvels aan de rechteroever van de Rijn waar te nemen. Zaterdag 8 mei 2010
Enjoy!quote:Op donderdag 1 juli 2010 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
over 9 uur vertrekt mijn trein. Ik moest maar eens mijn tas inpakken.
Ik zeg: doen. Eerst op de hoofdlijnen (zeg maar: de vervormde rechthoek Amsterdam - Utrecht - Eindhoven - Breda - Dordrecht - Rotterdam - Den Haag - Schiphol - Amsterdam), daarna de rest.quote:Rover: ERTMS kost nog maar 800 miljoen
De kosten voor de invoering van de Europese beveiliging ERTMS zijn in tien jaar tijd gedecimeerd naar 800 miljoen euro. Dat meldt Rover voorzitter Michael van der Vlis tegenover OV-Magazine. de invoering kost ongeveer een ton per kilometer spoor en 300 miljoen om alle treinen van NS geschikt te maken.
Tot die conclusie komt Van der Vlist na een rondje langs de Nederlandse hoofdkantoren van twee van de drie leveranciers (Alstom, Bombardier en Siemens). Hij wil nu graag de knoop doorhakken om over te stappen van de beperkte automatische treinbeīnvloeding naar het flexibeler ERTMS.
Capaciteit
“Alles wat je nu nog zit te ATB'en, kun je straks weggooien”, stelt Van der Vlis. Zonder extra seinen te plaatsen kan ERTMS de afstanden tussen de seinen halveren, zodat de capaciteit grofweg verdubbelt. Ook kan de beveiliging meer en hogere snelheden bewaken.
Kosten-batenanalyse
Volgens Brigit Gijsbers, waarnemend directeur Spoorvervoer op het ministerie van Verkeer en Waterstaat, krijgt de Tweede Kamer na de zomer de maatschappelijke kosten-batenanalyse van ERTMS.
Dit bericht is afkomst van OV-Magazine. Het vakblad is verkrijgbaar voor ¤ 67 per jaar. Studenten en gepensioneerden kunnen ¤ 10 euro korting krijgen. Voor zakelijke abonnementen en mensen woonachtig in het buitenland gelden afwijkende tarieven.
Dan krijg je via Rotterdam geen vergoeding, moet minimaal 30 minuten zijnquote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:22 schreef Fixers het volgende:
Overmacht lijkt me niet van toepassing hier. Maar ten opzichte van de route vie Den Bosch heb ik +30 en ten op zichte van de route Rotterdam +15.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:27 schreef James1988 het volgende:
Ik denk wel dat het een geval 'overmacht' is wanneer iemand zich voor een trein gooit.
[..]
Ik zeg: doen. Eerst op de hoofdlijnen (zeg maar: de vervormde rechthoek Amsterdam - Utrecht - Eindhoven - Breda - Dordrecht - Rotterdam - Den Haag - Schiphol - Amsterdam), daarna de rest.
Er zijn vast wel haken en ogen die niet in de prijs van de leveranciers zitten. Zoals ontwerp, bouw in bestaand spoor...quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn ...
Zo is mijn formulier in 2007 in Kroatie nauwgezet gecontroleerd waarop de conducteur zelfs op het formulier met pen het treinnummer of iets deed krabbelen. Blij dat ik het toch bij had gehouden.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:57 schreef KapiteinT het volgende:
Nog even terugkomend op dat je al je reizen op moet schrijven bij een Interrail:
<verhaal>
Dat gaat wel erg hard zo. Rijden ze nog steeds voornamelijk in Limburg?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:52 schreef dennistd het volgende:
Voor wie nog met een Plan T wil reizen: je moet snel zijn. Gisteren en vandaag zijn de 522 en 531 terzijdegesteld, en van de drie resterende stellen zijn de 518 en 528 ook binnen korte tijd aan de beurt (in elk geval deze maand).
Jupjup, erg snel.. Dat wordt dan dinsdag een reisje in Limburg denk ik..quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:52 schreef dennistd het volgende:
Voor wie nog met een Plan T wil reizen: je moet snel zijn. Gisteren en vandaag zijn de 522 en 531 terzijdegesteld, en van de drie resterende stellen zijn de 518 en 528 ook binnen korte tijd aan de beurt (in elk geval deze maand).
Ze komen nu bijna Limburg niet eens meer uit.. De 'verdwaalde' stellen zijn allemaal weer in Limburgquote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat gaat wel erg hard zo. Rijden ze nog steeds voornamelijk in Limburg?
Maar na de 528 is er geen rijdende stel meer te vindenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:52 schreef dennistd het volgende:
Voor wie nog met een Plan T wil reizen: je moet snel zijn. Gisteren en vandaag zijn de 522 en 531 terzijdegesteld, en van de drie resterende stellen zijn de 518 en 528 ook binnen korte tijd aan de beurt (in elk geval deze maand).
De 530 zou er dan nog moeten zijn, maar daar kan het natuurlijk ook zo mee gedaan zijn.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:04 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maar na de 528 is er geen rijdende stel meer te vinden?
Die staan op de Dijksgracht (of Watergraafsmeer) als warme reserve, en worden regelmatig afgewisseld met andere stellen. Ze blijven volledig in onderhoud, maar hebben niet meer de dagelijkse dienst.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:39 schreef Yreal het volgende:
Laat de V-tjes uit de 4000 ook lekker naar limburg rijden![]()
Er staat trouwens wel een stuk of 10 Mat-64 bij amsterdam cs nu. Zou opzich wel tof zijn om die achter elkaar weg te zien rijden
Correctie op mezelf: ook de 530 is vandaag aan de kant gegaan, dus zijn er nog maar twee over!quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
De 530 zou er dan nog moeten zijn, maar daar kan het natuurlijk ook zo mee gedaan zijn.
En ze hebben de coupés in de kopbakken samengevoegd, ook jammer. Maar dat zijn wel de enige plekken waar je nog normaal kunt zitten...quote:Op vrijdag 2 juli 2010 15:23 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zal de Plan T niet echt missen. Ze waren eind jaren 90 met dat nieuwe interieur al vernacheld. een normaal persoon kon er niet fatsoenlijk meer in zitten
Plan T 528 anders niet.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 15:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
En ze hebben de coupés in de kopbakken samengevoegd, ook jammer. Maar dat zijn wel de enige plekken waar je nog normaal kunt zitten...
Het is dan ook wachten op de eerste 'aanrijding met een persoon'...quote:Op vrijdag 2 juli 2010 22:10 schreef serokwaldeluxe het volgende:
Spoorbeheerder ProRail is de komende dagen extra alert op spoorbrugspringers. Sinds het warme weer worden spoorbruggen steeds meer gebruikt als springplank voor een verkoelende duik in het water. Dat leidt tot levensgevaarlijke situaties, meldde ProRail.
Op sommige bruggen zijn al groepen van ruim dertig jongeren aangetroffen. Medewerkers van ProRail vragen ze weg te gaan. Bij herhaling krijgen ze een boete.
Medewerkers van ProRail hebben de laatste dagen jongeren in Almelo, Arnhem, Weesp en Leiden van spoorbruggen weggestuurd.
Oh ja, het mix-stel!quote:
Mazzelaar!quote:Overigens zijn het er maar twee en die zijn aardig uitgeleefd maar desalniettemin had ik vanmiddag toch nog zo een leuk ritje tussen Sittard en Beek-Elsloo.
Het is een prachtige route.. Echt een ouderwets spoorlijntje. En op de diverse stations onderweg stappen ook lokale bewoners in om boodschappen te gaan doen enzo.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 09:15 schreef greavy het volgende:
Nice!
Ik hoop dat wanneer ik in Gerolstein kom over anderhalve week ik die railbus ook tref voor een foto![]()
Naja, even een beetje mijn schema aanpassen zie ik nu
Het was trouwens onze 2e rit met zo'n schienenbus. We hebben dat ook al eens gedaan op de Wieslauterbahn, een spoor in de buurt van Pirmasens (wat weer in de buurt van Saarbrucken is, oftewel een eind ten oosten van Luxemburg). Het is zo'n enkelbaans lijntje door een mooi dal met enkele ritten per dag door een oud treinstel van de Deutsche bahn. En zo af en toe doen ze die ritten ook met antieke treinen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 10:07 schreef greavy het volgende:
Nice! Dat er zoiets nog gewoon bestaat is super vet![]()
* greavy Denkt na om nog meer route aan te passen voor een (gedeeltelijke) rit met railbus*
Ik weet niet hoe snel ze gingen op de lijnen waarop ik erin heb gezeten. Denkelijk niet zo snel, aangezien beide niet-bewaakte-spoorwegovergangen hebben en je dan voorzichtig moet zijn met overstekend verkeer.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:44 schreef Eix het volgende:
De ZLSM rijdt tussen Simpelveld en Vetschau ook met zo'n busje. Leuke dingen.Alleen jammer dat ze bij de ZSLM niet sneller dan 40km/u rijden. De top van die dingen ligt zo rond 90km/u volgens mij, benieuwd hoe dat is.
Veel plezierquote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:44 schreef Eix het volgende:
De ZLSM rijdt tussen Simpelveld en Vetschau ook met zo'n busje. Leuke dingen.Alleen jammer dat ze bij de ZSLM niet sneller dan 40km/u rijden. De top van die dingen ligt zo rond 90km/u volgens mij, benieuwd hoe dat is.
En in het oostblok rijden er nog moderne railbusvarianten, de Bzmotjes.In Hongarije daar een hobbelige rit mee mogen maken, geniaal gewoon.
Keihard.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:51 schreef Duvel het volgende:
Hallo, hoe hard gaat de bouw daar wel niet!?
Daar houdt het dan ook wel mee op.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 17:26 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Bouwen kunnen we wel in Rotterdam.
Haha.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:18 schreef Ireyon het volgende:
Ik begrijp opeens waar die DB-geilheid van Socios vandaan komt.
Daar laten ze mensen met linnen tasjes met rust, ja?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:23 schreef Peter het volgende:
Koop een superbloknoot en een krukje en ga de komende 2 maanden in Dld zitten?
Trek een veiligheidsvestje aan met de tekst 'Zug-spotter'quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:25 schreef Socios het volgende:
[..]
Daar laten ze mensen met linnen tasjes met rust, ja?
Als je zeker wilt weten dat je bijzonder snel van het station wordt geescorteerd trek je een oranje hesje aanquote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:37 schreef Peter het volgende:
[..]
Trek een veiligheidsvestje aan met de tekst 'Zug-spotter'
Idd een goed plan.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:14 schreef V2 het volgende:
[..]
Als je zeker wilt weten dat je bijzonder snel van het station wordt geescorteerd trek je een oranje hesje aan
Met welke reden? Staat in de AVV of WPV soms dat je geen hesje aan mag op het station?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:14 schreef V2 het volgende:
[..]
Als je zeker wilt weten dat je bijzonder snel van het station wordt geescorteerd trek je een oranje hesje aan
*zucht*..hint..ORANJE hesjequote:Op zaterdag 3 juli 2010 23:23 schreef Peter het volgende:
[..]
Met welke reden? Staat in de AVV of WPV soms dat je geen hesje aan mag op het station?
En daar blijft het niet bij: DB is ook betrokken bij de aanleg van een nieuwe HSL-netwerk in Qatar.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:04 schreef Peter het volgende:
DB investeert 41 miljard in treinen en spoor.
bron: http://www.nu.nl/economie(...)teert-miljarden.html
quote:Op zondag 4 juli 2010 01:57 schreef Yreal het volgende:
Ik en james zitten weer eens aan fairytail rail
Dat vind ik zo een truttige naam.quote:Op zondag 4 juli 2010 01:57 schreef Yreal het volgende:
Ik en james zitten weer eens aan fairytail rail
De Transsiberië-express?quote:Op zondag 4 juli 2010 02:26 schreef serokwaldeluxe het volgende:
Hoe heet ook alweer die ene trein die door heel Rusland gaat? Ben de naam ff kwijt![]()
Iemand ook foto's er van of zo?
Wil die hele lange rit zķ graag eens maken![]()
!
Deze? http://en.wikipedia.org/wiki/Trans-Siberian_Railwayquote:
quote:Op zondag 4 juli 2010 02:10 schreef Socios het volgende:
[..]
Bedankt voor het aanbod. Ik wil gaarne een functie bij het niet-rijdende personeel.
Op een station? Dat lijkt mij wel vet, ja.quote:Op zondag 4 juli 2010 11:22 schreef Peterselieman het volgende:
Steward bij de DB?
quote:Op zondag 4 juli 2010 11:42 schreef Socios het volgende:
[..]
Op een station? Dat lijkt mij wel vet, ja.
Kein Problemquote:Op zondag 4 juli 2010 11:51 schreef Peterselieman het volgende:
Moet je iedereen wel in het Duits aanspreken
quote:Op zondag 4 juli 2010 11:58 schreef Duvel het volgende:
Dan gaan tussen Dtc en Ah dus twee concessies parallel lopen?
quote:Op zondag 4 juli 2010 12:17 schreef Ascendancy het volgende:
En dan. Dan stopt de trein naar winterswijk pas na Doetinchem ofzo?
Of gaat een andere concessie ook gewoon 2x per uur rijden, zodat er 4x per uur een trein gaat zoals nu.
Meer lijkt me toch echt niet nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |