Enjoy!quote:Op donderdag 1 juli 2010 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
over 9 uur vertrekt mijn trein. Ik moest maar eens mijn tas inpakken.
Ik zeg: doen. Eerst op de hoofdlijnen (zeg maar: de vervormde rechthoek Amsterdam - Utrecht - Eindhoven - Breda - Dordrecht - Rotterdam - Den Haag - Schiphol - Amsterdam), daarna de rest.quote:Rover: ERTMS kost nog maar 800 miljoen
De kosten voor de invoering van de Europese beveiliging ERTMS zijn in tien jaar tijd gedecimeerd naar 800 miljoen euro. Dat meldt Rover voorzitter Michael van der Vlis tegenover OV-Magazine. de invoering kost ongeveer een ton per kilometer spoor en 300 miljoen om alle treinen van NS geschikt te maken.
Tot die conclusie komt Van der Vlist na een rondje langs de Nederlandse hoofdkantoren van twee van de drie leveranciers (Alstom, Bombardier en Siemens). Hij wil nu graag de knoop doorhakken om over te stappen van de beperkte automatische treinbeïnvloeding naar het flexibeler ERTMS.
Capaciteit
“Alles wat je nu nog zit te ATB'en, kun je straks weggooien”, stelt Van der Vlis. Zonder extra seinen te plaatsen kan ERTMS de afstanden tussen de seinen halveren, zodat de capaciteit grofweg verdubbelt. Ook kan de beveiliging meer en hogere snelheden bewaken.
Kosten-batenanalyse
Volgens Brigit Gijsbers, waarnemend directeur Spoorvervoer op het ministerie van Verkeer en Waterstaat, krijgt de Tweede Kamer na de zomer de maatschappelijke kosten-batenanalyse van ERTMS.
Dit bericht is afkomst van OV-Magazine. Het vakblad is verkrijgbaar voor ¤ 67 per jaar. Studenten en gepensioneerden kunnen ¤ 10 euro korting krijgen. Voor zakelijke abonnementen en mensen woonachtig in het buitenland gelden afwijkende tarieven.
Dan krijg je via Rotterdam geen vergoeding, moet minimaal 30 minuten zijnquote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:22 schreef Fixers het volgende:
Overmacht lijkt me niet van toepassing hier. Maar ten opzichte van de route vie Den Bosch heb ik +30 en ten op zichte van de route Rotterdam +15.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:27 schreef James1988 het volgende:
Ik denk wel dat het een geval 'overmacht' is wanneer iemand zich voor een trein gooit.
[..]
Ik zeg: doen. Eerst op de hoofdlijnen (zeg maar: de vervormde rechthoek Amsterdam - Utrecht - Eindhoven - Breda - Dordrecht - Rotterdam - Den Haag - Schiphol - Amsterdam), daarna de rest.
Er zijn vast wel haken en ogen die niet in de prijs van de leveranciers zitten. Zoals ontwerp, bouw in bestaand spoor...quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn ...
Zo is mijn formulier in 2007 in Kroatie nauwgezet gecontroleerd waarop de conducteur zelfs op het formulier met pen het treinnummer of iets deed krabbelen. Blij dat ik het toch bij had gehouden.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:57 schreef KapiteinT het volgende:
Nog even terugkomend op dat je al je reizen op moet schrijven bij een Interrail:
<verhaal>
Dat gaat wel erg hard zo. Rijden ze nog steeds voornamelijk in Limburg?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:52 schreef dennistd het volgende:
Voor wie nog met een Plan T wil reizen: je moet snel zijn. Gisteren en vandaag zijn de 522 en 531 terzijdegesteld, en van de drie resterende stellen zijn de 518 en 528 ook binnen korte tijd aan de beurt (in elk geval deze maand).
Jupjup, erg snel.. Dat wordt dan dinsdag een reisje in Limburg denk ik..quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:52 schreef dennistd het volgende:
Voor wie nog met een Plan T wil reizen: je moet snel zijn. Gisteren en vandaag zijn de 522 en 531 terzijdegesteld, en van de drie resterende stellen zijn de 518 en 528 ook binnen korte tijd aan de beurt (in elk geval deze maand).
Ze komen nu bijna Limburg niet eens meer uit.. De 'verdwaalde' stellen zijn allemaal weer in Limburgquote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat gaat wel erg hard zo. Rijden ze nog steeds voornamelijk in Limburg?
Maar na de 528 is er geen rijdende stel meer te vindenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:52 schreef dennistd het volgende:
Voor wie nog met een Plan T wil reizen: je moet snel zijn. Gisteren en vandaag zijn de 522 en 531 terzijdegesteld, en van de drie resterende stellen zijn de 518 en 528 ook binnen korte tijd aan de beurt (in elk geval deze maand).
De 530 zou er dan nog moeten zijn, maar daar kan het natuurlijk ook zo mee gedaan zijn.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:04 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maar na de 528 is er geen rijdende stel meer te vinden?
Die staan op de Dijksgracht (of Watergraafsmeer) als warme reserve, en worden regelmatig afgewisseld met andere stellen. Ze blijven volledig in onderhoud, maar hebben niet meer de dagelijkse dienst.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:39 schreef Yreal het volgende:
Laat de V-tjes uit de 4000 ook lekker naar limburg rijden![]()
Er staat trouwens wel een stuk of 10 Mat-64 bij amsterdam cs nu. Zou opzich wel tof zijn om die achter elkaar weg te zien rijden
Correctie op mezelf: ook de 530 is vandaag aan de kant gegaan, dus zijn er nog maar twee over!quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
De 530 zou er dan nog moeten zijn, maar daar kan het natuurlijk ook zo mee gedaan zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |