abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 juli 2010 @ 23:01:29 #101
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_83552095
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Pssst Airco
Niet wanneer die stuk is hea?
  Redactie Sport donderdag 1 juli 2010 @ 23:07:54 #102
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83552364
Dan is er volgens mij nog altijd een noodventilatiesysteem dat door de HC in werking gesteld kan worden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_83553059
Raampie open toch.
  donderdag 1 juli 2010 @ 23:30:18 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83553262
over 9 uur vertrekt mijn trein. Ik moest maar eens mijn tas inpakken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 2 juli 2010 @ 07:36:58 #105
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83558858
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
over 9 uur vertrekt mijn trein. Ik moest maar eens mijn tas inpakken.
Enjoy!

De trein dan, tas inpakken is vervelend.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_83559725
Zeg, ik ben vanwege het mischien wel mischien niet opgelost zijn van de problemen bij culemborg via rotterdam gereisd. Maar door een uitgevallen trein ook daar wat vertraging gepakt. Moet ik nu op een GTbV dan ook via station Rotterdam opgeven? (Vanaf Breda, richting Utrecht)
  vrijdag 2 juli 2010 @ 08:45:50 #107
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_83559754
Lijkt me wel. Anders zal NS zich wel beroepen op de "overmacht"-clausule.
pi_83560487
Overmacht lijkt me niet van toepassing hier. Maar ten opzichte van de route vie Den Bosch heb ik +30 en ten op zichte van de route Rotterdam +15.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 09:27:20 #109
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_83560584
Ik denk wel dat het een geval 'overmacht' is wanneer iemand zich voor een trein gooit.
quote:
Rover: ERTMS kost nog maar 800 miljoen

De kosten voor de invoering van de Europese beveiliging ERTMS zijn in tien jaar tijd gedecimeerd naar 800 miljoen euro. Dat meldt Rover voorzitter Michael van der Vlis tegenover OV-Magazine. de invoering kost ongeveer een ton per kilometer spoor en 300 miljoen om alle treinen van NS geschikt te maken.

Tot die conclusie komt Van der Vlist na een rondje langs de Nederlandse hoofdkantoren van twee van de drie leveranciers (Alstom, Bombardier en Siemens). Hij wil nu graag de knoop doorhakken om over te stappen van de beperkte automatische treinbeïnvloeding naar het flexibeler ERTMS.

Capaciteit
“Alles wat je nu nog zit te ATB'en, kun je straks weggooien”, stelt Van der Vlis. Zonder extra seinen te plaatsen kan ERTMS de afstanden tussen de seinen halveren, zodat de capaciteit grofweg verdubbelt. Ook kan de beveiliging meer en hogere snelheden bewaken.

Kosten-batenanalyse
Volgens Brigit Gijsbers, waarnemend directeur Spoorvervoer op het ministerie van Verkeer en Waterstaat, krijgt de Tweede Kamer na de zomer de maatschappelijke kosten-batenanalyse van ERTMS.

Dit bericht is afkomst van OV-Magazine. Het vakblad is verkrijgbaar voor ¤ 67 per jaar. Studenten en gepensioneerden kunnen ¤ 10 euro korting krijgen. Voor zakelijke abonnementen en mensen woonachtig in het buitenland gelden afwijkende tarieven.
Ik zeg: doen. Eerst op de hoofdlijnen (zeg maar: de vervormde rechthoek Amsterdam - Utrecht - Eindhoven - Breda - Dordrecht - Rotterdam - Den Haag - Schiphol - Amsterdam), daarna de rest.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 09:41:09 #110
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_83560864
Een overheids-ICT-project (nou ja, soort van) met een kostendaling?? Dat ik dat nog mag meemaken
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 10:29:26 #111
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83562157
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 09:22 schreef Fixers het volgende:
Overmacht lijkt me niet van toepassing hier. Maar ten opzichte van de route vie Den Bosch heb ik +30 en ten op zichte van de route Rotterdam +15.
Dan krijg je via Rotterdam geen vergoeding, moet minimaal 30 minuten zijn
En ik weet niet welk kaartje je hebt (SOV, traject abbo, netabbo, enkele reis, retour, dagkaart)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 juli 2010 @ 10:37:43 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83562410
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 09:27 schreef James1988 het volgende:
Ik denk wel dat het een geval 'overmacht' is wanneer iemand zich voor een trein gooit.
[..]

Ik zeg: doen. Eerst op de hoofdlijnen (zeg maar: de vervormde rechthoek Amsterdam - Utrecht - Eindhoven - Breda - Dordrecht - Rotterdam - Den Haag - Schiphol - Amsterdam), daarna de rest.

Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 2 juli 2010 @ 10:44:46 #113
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83562623
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn ...
Er zijn vast wel haken en ogen die niet in de prijs van de leveranciers zitten. Zoals ontwerp, bouw in bestaand spoor...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_83563022
Nog even terugkomend op dat je al je reizen op moet schrijven bij een Interrail:

Vorig jaar heb ik met vier mensen ge-Interraild. We wilden alvast een paar dagen van tevoren onze Interrailpas halen op Schiphol. Eenmaal daar aangekomen bleken twee van mijn vrienden hun ID niet bij zich te hebben. Ik en een ander vriend hebben onze Interrail gekocht, de andere twee pas pas vlak voor vertrek. Achteraf bleek dat maar goed ook, want wij hadden bij onze Interrailpas niet zo'n formulier gekregen om de treinen op te schrijven. We besloten dan ook maar met z'n vieren één formulier in te vullen. Niet dat we hem altijd netjes bijhielden, maar alleen als we er zin in hadden. Er werd toch nooit om gevraagd. Tot dat we in Tsjechië kwamen. Een dik oostblokwijf kwam de coupé in gestormd om onze Interrail te versieren met stempels. Daarna waren onze formulieren aan de beurt. Gelukkig hadden we deze reis wel opgeschreven. Met heel wat moeite (ze sprak nauwelijks Engels) hebben we kunnen uitleggen dat we maar één formulier gekregen hadden (ook al hadden we er stiekem twee). Gelukkig ging ze na een tijdje discussiëren met handen en voeten akkoord, we wilden namelijk liever geen ruzie met haar... Vanaf toen hebben we netjes al onze reizen opgeschreven, maar is er nooit meer om gevraagd.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:43:19 #115
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_83564612
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:57 schreef KapiteinT het volgende:
Nog even terugkomend op dat je al je reizen op moet schrijven bij een Interrail:

<verhaal>
Zo is mijn formulier in 2007 in Kroatie nauwgezet gecontroleerd waarop de conducteur zelfs op het formulier met pen het treinnummer of iets deed krabbelen. Blij dat ik het toch bij had gehouden.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Sport vrijdag 2 juli 2010 @ 11:52:33 #116
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83564963
Voor wie nog met een Plan T wil reizen: je moet snel zijn. Gisteren en vandaag zijn de 522 en 531 terzijdegesteld, en van de drie resterende stellen zijn de 518 en 528 ook binnen korte tijd aan de beurt (in elk geval deze maand).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 2 juli 2010 @ 12:11:46 #117
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83565718
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 11:52 schreef dennistd het volgende:
Voor wie nog met een Plan T wil reizen: je moet snel zijn. Gisteren en vandaag zijn de 522 en 531 terzijdegesteld, en van de drie resterende stellen zijn de 518 en 528 ook binnen korte tijd aan de beurt (in elk geval deze maand).
Dat gaat wel erg hard zo. Rijden ze nog steeds voornamelijk in Limburg?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 2 juli 2010 @ 12:16:08 #118
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83565884
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 11:52 schreef dennistd het volgende:
Voor wie nog met een Plan T wil reizen: je moet snel zijn. Gisteren en vandaag zijn de 522 en 531 terzijdegesteld, en van de drie resterende stellen zijn de 518 en 528 ook binnen korte tijd aan de beurt (in elk geval deze maand).
Jupjup, erg snel.. Dat wordt dan dinsdag een reisje in Limburg denk ik..
  vrijdag 2 juli 2010 @ 12:16:36 #119
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83565904
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 12:11 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat gaat wel erg hard zo. Rijden ze nog steeds voornamelijk in Limburg?
Ze komen nu bijna Limburg niet eens meer uit.. De 'verdwaalde' stellen zijn allemaal weer in Limburg

Ze rijden voornamelijk in de 6800 en de 6900
  vrijdag 2 juli 2010 @ 12:39:44 #120
258802 Yreal
henk..!
pi_83566653
Laat de V-tjes uit de 4000 ook lekker naar limburg rijden

Er staat trouwens wel een stuk of 10 Mat-64 bij amsterdam cs nu. Zou opzich wel tof zijn om die achter elkaar weg te zien rijden
pi_83567424
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 11:52 schreef dennistd het volgende:
Voor wie nog met een Plan T wil reizen: je moet snel zijn. Gisteren en vandaag zijn de 522 en 531 terzijdegesteld, en van de drie resterende stellen zijn de 518 en 528 ook binnen korte tijd aan de beurt (in elk geval deze maand).
Maar na de 528 is er geen rijdende stel meer te vinden ?
  Redactie Sport vrijdag 2 juli 2010 @ 13:19:58 #122
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83567982
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:04 schreef Brembo het volgende:

[..]

Maar na de 528 is er geen rijdende stel meer te vinden ?
De 530 zou er dan nog moeten zijn, maar daar kan het natuurlijk ook zo mee gedaan zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 2 juli 2010 @ 13:27:58 #123
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83568310
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 12:39 schreef Yreal het volgende:
Laat de V-tjes uit de 4000 ook lekker naar limburg rijden

Er staat trouwens wel een stuk of 10 Mat-64 bij amsterdam cs nu. Zou opzich wel tof zijn om die achter elkaar weg te zien rijden
Die staan op de Dijksgracht (of Watergraafsmeer) als warme reserve, en worden regelmatig afgewisseld met andere stellen. Ze blijven volledig in onderhoud, maar hebben niet meer de dagelijkse dienst.
  Redactie Sport vrijdag 2 juli 2010 @ 13:52:22 #124
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83569224
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:19 schreef dennistd het volgende:

[..]

De 530 zou er dan nog moeten zijn, maar daar kan het natuurlijk ook zo mee gedaan zijn.
Correctie op mezelf: ook de 530 is vandaag aan de kant gegaan, dus zijn er nog maar twee over!
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_83572818
Nieuwe service van de NS: gratis sauna bezoek tijdens een ritje met een DDAR. Nog nooit zo'n warme trein meegemaakt.

Wat GTbV vul ik wel gewoon de direct route in (met een netkaart) en zie wel. Lijkt me overigens niet dat persoonsaanrijdingen overmacht zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')