Och ja die vervelende pubers met hun OV-Chipkaart ook altijd.. Onbegrijpelijk dat ze niet gewoon elke dag een papieren treinkaartje kopen i.p.v. altijd maar gratis met die Chipkaart te reizen.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Helaas veel pubertjes tussen de 16 en 21 jaar die het machtig mooi vinden zo´n OVC "kijk mij stoer (gratis) inchecken" Reizen met een papieren treinkaartje blijft te allen tijde mogelijk, ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Noem mij ouderwets, maar de dag dat alleen reizen per OVC mogelijk is, zal niet komen.
Bezorgd zijn over je privacy maakt je geen ouwe lul hoor.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:22 schreef Ireyon het volgende:
OV-Chipkaart is handig. Dat je dat niet ziet, maakt je niet direct ouderwets. Maar 't maakt je wel een ouwe lul.
'k Zie nog steeds niet hoe het "altijd opnieuw in- en uit moeten checken" een argument tegen de OV-Chipkaart is, zolang je dat met één kaart kunt doen is het nog altijd handiger dan niet vergeten om je treinkaartjes, strippenkaarten en tram- of metroabonnement allemaal mee te nemen. Privacy is al decennia een illusie in een wereld waar massaal geld gepind en getelefoneerd wordt.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bezorgd zijn over je privacy maakt je geen ouwe lul hoor.
En handig is ook anders, als je bij elke vervoerder opnieuw in en uit moet checkenEen brevet van onvermogen van Translink en daarmee van alle vervoerders. Maar heck, wentelen we toch gewoon op de reizigers af
![]()
![]()
Nee, draagvlak is nergens voor nodig, we rammen dat ding gewoon door je strot
Dat dus.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bezorgd zijn over je privacy maakt je geen ouwe lul hoor.
Jij loopt nog in je blote reet de straat op als je er niet aan denkt om je aan te kleden smorgens of zo? Denk eens na man.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:38 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Zie nog steeds niet hoe het "altijd opnieuw in- en uit moeten checken" een argument tegen de OV-Chipkaart is, zolang je dat met één kaart kunt doen is het nog altijd handiger dan niet vergeten om je treinkaartjes, strippenkaarten en tram- of metroabonnement allemaal mee te nemen.
Een private partijquote:Op zondag 4 juli 2010 18:49 schreef Duvel het volgende:
En dan hebben we het er nog niet over gehad dat er nu een private partij is die alle reizen bijhoudt en indien mogelijk gebruikt voor weet-ik-veel-wat voor activiteiten.
Nee hoor, dat is maar één stap weg.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:49 schreef Duvel het volgende:
(OK, dat is wel erg alu-hoederig, maar toch.)
Ik heb mijn OV-Studentenkaart principieel 1 januari jl. laten beëindigen en de reeds toegestuurde OV-Chipkaart nooit geactiveerd en ritueel vernietigd.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:22 schreef Ireyon het volgende:
Och ja die vervelende pubers met hun OV-Chipkaart ook altijd.. Onbegrijpelijk dat ze niet gewoon elke dag een papieren treinkaartje kopen i.p.v. altijd maar gratis met die Chipkaart te reizen.
Wordt verworpen. Ik heb inderdaad conventionele opvattingen en daar ben ik trots op. Dat zo´n kaart handig zou zijn, is toch echt onzin.quote:OV-Chipkaart is handig. Dat je dat niet ziet, maakt je niet direct ouderwets. Maar 't maakt je wel een ouwe lul.
Klopt.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:38 schreef Ireyon het volgende:
die volgens mij überhaupt nog nooit heeft geprobeerd om ook maar een meter met de OV-Chipkaart af te leggen
Dat zullen we nog wel zien. Wijs mij er in dit topic maar op, wanneer het voor mij onmogelijk is om nog met een papieren treinkaartje te reizen. Die tijd komt serieus niet.quote:maar uitspraken als die van Socios,, zijn gewoon niet serieus te nemen.
Ha, de instelling van slachtvee.quote:Op zondag 4 juli 2010 19:13 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat een gedram over de ov chipkaart. Het is toch niet meer tegen te houden dus wen er nou maar gewoon aan
Ik wil er best aan wennen, maar mensen die de kaart per ongeluk/opzettelijk misbruiken moeten kaltgestellt worden...quote:Op zondag 4 juli 2010 19:13 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat een gedram over de ov chipkaart. Het is toch niet meer tegen te houden dus wen er nou maar gewoon aan
Ha, een waarschuwing aan het adres van Translink zelf.quote:Op zondag 4 juli 2010 19:38 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik wil er best aan wennen, maar mensen die de kaart per ongeluk/opzettelijk misbruiken moeten kaltgestellt worden...
Naja,'k vind het behoorlijk kansloos om zoveel te klagen over iets waar je geen ervaring mee hebt. Beetje alsof je constant schreeuwt dat spruitjes vies zijn. Weleens geproefd? "Nee, maar ze zijn groen en rond dus het moet wel vies zijn".quote:
Mooie video, prachtige treinquote:Op zondag 4 juli 2010 19:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
En verdomme, ik sta hier 155 MB naar YouTube te duwen, en niemand die er wat van zegt.
Ik ben elders al iemand de tering in aan het schelden over een issue met youtube vandaag, dus dat kan kloppenquote:Op zondag 4 juli 2010 19:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ha, een waarschuwing aan het adres van Translink zelf.
En verdomme, ik sta hier 155 MB naar YouTube te duwen, en niemand die er wat van zegt.
Gezellig topic ja.quote:Op zondag 4 juli 2010 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben elders al iemand de tering in aan het schelden over een issue met youtube vandaag, dus dat kan kloppen
Waarom heb ik niemand gehoord over de OV-chipkaart in Sydney?quote:Op zondag 4 juli 2010 19:51 schreef James1988 het volgende:
Ik heb al maanden geen papieren treinkaartjes meer gekocht, iedere reis die ik maak gaat met mijn OV-chipkaart, voorzien van een VDU en reizen op saldo. Werkt perfect, en is nog makkelijker met declaraties indienen ook.
Evenzogoed blijft het een kansloos systeem door de technische implementatie, en had het jaren terug al afgeschoten moeten worden en opnieuw aanbesteed moeten worden.
quote:Op zondag 4 juli 2010 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
omdat we niet dagelijks in Sydney de deur plat lopen misschien?
En een falende leverancier die simpelweg zijn beloftes niet waar kon maken, waardoor de stekker er uiteindelijk uit is getrokken. Men gaat het nu opnieuw proberen.quote:Op zondag 4 juli 2010 21:27 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Waarom heb ik niemand gehoord over de OV-chipkaart in Sydney?
Dat systeem is voortijdig afgebroken vanwege dezelfde conflicten die hier meespelen (vervoerders die langs elkaar heen werken)...
Met Translink?quote:Op zondag 4 juli 2010 21:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
En een falende leverancier die simpelweg zijn beloftes niet waar kon maken, waardoor de stekker er uiteindelijk uit is getrokken. Men gaat het nu opnieuw proberen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |