abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83649855
quote:
Op zondag 4 juli 2010 18:08 schreef Socios het volgende:

[..]

Helaas veel pubertjes tussen de 16 en 21 jaar die het machtig mooi vinden zo´n OVC "kijk mij stoer (gratis) inchecken " Reizen met een papieren treinkaartje blijft te allen tijde mogelijk, ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Noem mij ouderwets, maar de dag dat alleen reizen per OVC mogelijk is, zal niet komen.
Och ja die vervelende pubers met hun OV-Chipkaart ook altijd.. Onbegrijpelijk dat ze niet gewoon elke dag een papieren treinkaartje kopen i.p.v. altijd maar gratis met die Chipkaart te reizen.

OV-Chipkaart is handig. Dat je dat niet ziet, maakt je niet direct ouderwets. Maar 't maakt je wel een ouwe lul.
  zondag 4 juli 2010 @ 18:27:39 #227
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83650006
quote:
Op zondag 4 juli 2010 18:22 schreef Ireyon het volgende:
OV-Chipkaart is handig. Dat je dat niet ziet, maakt je niet direct ouderwets. Maar 't maakt je wel een ouwe lul.
Bezorgd zijn over je privacy maakt je geen ouwe lul hoor.

En handig is ook anders, als je bij elke vervoerder opnieuw in en uit moet checken Een brevet van onvermogen van Translink en daarmee van alle vervoerders. Maar heck, wentelen we toch gewoon op de reizigers af

Nee, draagvlak is nergens voor nodig, we rammen dat ding gewoon door je strot
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_83650265
quote:
Op zondag 4 juli 2010 18:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En handig is ook anders, als je bij elke vervoerder opnieuw in en uit moet checken Een brevet van onvermogen van Translink en daarmee van alle vervoerders. Maar heck, wentelen we toch gewoon op de reizigers af

Nee, draagvlak is nergens voor nodig, we rammen dat ding gewoon door je strot
'k Zie nog steeds niet hoe het "altijd opnieuw in- en uit moeten checken" een argument tegen de OV-Chipkaart is, zolang je dat met één kaart kunt doen is het nog altijd handiger dan niet vergeten om je treinkaartjes, strippenkaarten en tram- of metroabonnement allemaal mee te nemen. Privacy is al decennia een illusie in een wereld waar massaal geld gepind en getelefoneerd wordt.

Overigens ben ik ook echt geen fan van de OV-Chipkaart hoor, want in de huidige opzet faalt het gewoon jammerlijk en 't is absurd dat ik voor een simpel 1ste klas ICE ritje alsnog 2 losse kaartjes moet kopen, maar uitspraken als die van Socios, die volgens mij überhaupt nog nooit heeft geprobeerd om ook maar een meter met de OV-Chipkaart af te leggen, zijn gewoon niet serieus te nemen. Als ik me niet vergis, en dat doe ik niet, is het merendeel van de OV-Chipkaart gebruikers gewoon tevreden over het systeem.
  zondag 4 juli 2010 @ 18:38:48 #229
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_83650275
quote:
Op zondag 4 juli 2010 18:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat dus.

Bovendien hebben de reizigers er zelf om gevraagd door de vervoerders niet kritisch genoeg te benaderen omtrent de OV-chipkaart.

Ze hadden nooit moeten zeggen dat ze niets te verbergen te hadden of iets ervan in de trant...
  zondag 4 juli 2010 @ 18:44:09 #230
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83650432
quote:
Op zondag 4 juli 2010 18:38 schreef Ireyon het volgende:

[..]

'k Zie nog steeds niet hoe het "altijd opnieuw in- en uit moeten checken" een argument tegen de OV-Chipkaart is, zolang je dat met één kaart kunt doen is het nog altijd handiger dan niet vergeten om je treinkaartjes, strippenkaarten en tram- of metroabonnement allemaal mee te nemen.
Jij loopt nog in je blote reet de straat op als je er niet aan denkt om je aan te kleden smorgens of zo? Denk eens na man.
  zondag 4 juli 2010 @ 18:49:33 #231
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83650572
Nou, ideaal is het ding niet:
- kan niet met voordeeluren omgaan;
- ziet geen overstappen van andere vervoerders, dus iedere keer starttarief betalen;;
- kent slechts één klasse, degene die je in het begin instelt.
En er zijn waarschijnlijk nog veel meer fundamentele fouten in het systeem. Het ding is uitermate geschikt voor gesloten vervoerssystemen als metro GVB of RET, waar nu gelukkig minder zwartrijders zijn. In de bus of tram faalt het ding al door zijn fraudegevoeligheid: de kans op controle is zo laag, dat direct na wegrijden weer uitchecken erg voordelig is.

En dan hebben we het er nog niet over gehad dat er nu een private partij is die alle reizen bijhoudt en indien mogelijk gebruikt voor weet-ik-veel-wat voor activiteiten. Je bent dus hoe dan ook de lul met dat ding, hoe handig ie ook lijkt. En nee, dingen als: "Maar ik heb niets te verbergen!" slik je al gauw in als blijkt hoe de politie en het OM aankijken tegen de reisgegevens. Schuldig tot het tegendeel bewezen is. (OK, dat is wel erg alu-hoederig, maar toch.)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 4 juli 2010 @ 18:52:43 #232
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83650671
quote:
Op zondag 4 juli 2010 18:49 schreef Duvel het volgende:
En dan hebben we het er nog niet over gehad dat er nu een private partij is die alle reizen bijhoudt en indien mogelijk gebruikt voor weet-ik-veel-wat voor activiteiten.
Een private partij Bestaande uit de vervoerders zelf. En drie keer raaien wie belang heeft bij die gegevens?
quote:
Op zondag 4 juli 2010 18:49 schreef Duvel het volgende:
(OK, dat is wel erg alu-hoederig, maar toch.)
Nee hoor, dat is maar één stap weg.
pi_83651104
quote:
Op zondag 4 juli 2010 18:22 schreef Ireyon het volgende:
Och ja die vervelende pubers met hun OV-Chipkaart ook altijd.. Onbegrijpelijk dat ze niet gewoon elke dag een papieren treinkaartje kopen i.p.v. altijd maar gratis met die Chipkaart te reizen.
Ik heb mijn OV-Studentenkaart principieel 1 januari jl. laten beëindigen en de reeds toegestuurde OV-Chipkaart nooit geactiveerd en ritueel vernietigd.
quote:
Wordt verworpen. Ik heb inderdaad conventionele opvattingen en daar ben ik trots op. Dat zo´n kaart handig zou zijn, is toch echt onzin.
quote:
Op zondag 4 juli 2010 18:38 schreef Ireyon het volgende:
die volgens mij überhaupt nog nooit heeft geprobeerd om ook maar een meter met de OV-Chipkaart af te leggen
Klopt. En dat gaat ook niet gebeuren.
quote:
maar uitspraken als die van Socios,, zijn gewoon niet serieus te nemen.
Dat zullen we nog wel zien. Wijs mij er in dit topic maar op, wanneer het voor mij onmogelijk is om nog met een papieren treinkaartje te reizen. Die tijd komt serieus niet.
pi_83651206
Wat een gedram over de ov chipkaart. Het is toch niet meer tegen te houden dus wen er nou maar gewoon aan
  zondag 4 juli 2010 @ 19:33:34 #235
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83651803
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:13 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat een gedram over de ov chipkaart. Het is toch niet meer tegen te houden dus wen er nou maar gewoon aan
Ha, de instelling van slachtvee.

En met echt slachtvee heb ik nog veel meer medelijden ook.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 4 juli 2010 @ 19:38:50 #236
111382 Ofyles2
pi_83651974
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:13 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik wil er best aan wennen, maar mensen die de kaart per ongeluk/opzettelijk misbruiken moeten kaltgestellt worden...
  zondag 4 juli 2010 @ 19:40:43 #237
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83652025
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:38 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik wil er best aan wennen, maar mensen die de kaart per ongeluk/opzettelijk misbruiken moeten kaltgestellt worden...
Ha, een waarschuwing aan het adres van Translink zelf.

En verdomme, ik sta hier 155 MB naar YouTube te duwen, en niemand die er wat van zegt.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_83652079
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:09 schreef Socios het volgende:

Klopt. En dat gaat ook niet gebeuren.
Naja,'k vind het behoorlijk kansloos om zoveel te klagen over iets waar je geen ervaring mee hebt. Beetje alsof je constant schreeuwt dat spruitjes vies zijn. Weleens geproefd? "Nee, maar ze zijn groen en rond dus het moet wel vies zijn".
pi_83652151
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

En verdomme, ik sta hier 155 MB naar YouTube te duwen, en niemand die er wat van zegt.
Mooie video, prachtige trein . Wordt dat sein daar nou handmatig bediend? Staat die kerel daar de hele dag aan een seintje te draaien of.. ?
  zondag 4 juli 2010 @ 19:51:01 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_83652310
Ik heb al maanden geen papieren treinkaartjes meer gekocht, iedere reis die ik maak gaat met mijn OV-chipkaart, voorzien van een VDU en reizen op saldo. Werkt perfect, en is nog makkelijker met declaraties indienen ook.

Evenzogoed blijft het een kansloos systeem door de technische implementatie, en had het jaren terug al afgeschoten moeten worden en opnieuw aanbesteed moeten worden.
  zondag 4 juli 2010 @ 19:55:43 #241
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83652438
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ha, een waarschuwing aan het adres van Translink zelf.

Ik ben elders al iemand de tering in aan het schelden over een issue met youtube vandaag, dus dat kan kloppen
  zondag 4 juli 2010 @ 20:01:01 #242
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83652637
Zoow. Vrijdagavond eens in Harlingen Haven geweest. WAT EEN VERANDERINGGGG
Die trap bij het bruggetje over het spoor aan de havenzijde (daarzo waar de KRNM etc zit) is wel een beetje erg wankel. Ik hoorde hem kraken :s

En rijdt die tering trein net weg als we de auto stil zetten. En dan zo'n uursdienst die toen net begon

En oja, de chipkaart is verkloot kut. Heb er al 3x een geblokkeerde kaart gehad, en al meermaals niet willen inchecken. Kon ik gratis reizen, althans, dat vondt de HC.
  zondag 4 juli 2010 @ 20:08:08 #243
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_83652891
3x je kaart geblokkeerd? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen, heb je nooit uitgecheckt ofzo?
  zondag 4 juli 2010 @ 20:08:54 #244
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83652916
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ben elders al iemand de tering in aan het schelden over een issue met youtube vandaag, dus dat kan kloppen
Gezellig topic ja.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 4 juli 2010 @ 21:27:40 #245
111382 Ofyles2
pi_83656235
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:51 schreef James1988 het volgende:
Ik heb al maanden geen papieren treinkaartjes meer gekocht, iedere reis die ik maak gaat met mijn OV-chipkaart, voorzien van een VDU en reizen op saldo. Werkt perfect, en is nog makkelijker met declaraties indienen ook.

Evenzogoed blijft het een kansloos systeem door de technische implementatie, en had het jaren terug al afgeschoten moeten worden en opnieuw aanbesteed moeten worden.
Waarom heb ik niemand gehoord over de OV-chipkaart in Sydney?

Dat systeem is voortijdig afgebroken vanwege dezelfde conflicten die hier meespelen (vervoerders die langs elkaar heen werken)...
  zondag 4 juli 2010 @ 21:37:47 #246
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83656813
omdat we niet dagelijks in Sydney de deur plat lopen misschien?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 4 juli 2010 @ 21:38:56 #247
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83656883
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
omdat we niet dagelijks in Sydney de deur plat lopen misschien?

Omdat het een succes moest worden en het falen in andere landen paste daar niet bij, dus dat werd weggemoffeld.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 4 juli 2010 @ 21:39:42 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_83656946
Oh okee, daarom dan
  zondag 4 juli 2010 @ 21:41:47 #249
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_83657098
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:27 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Waarom heb ik niemand gehoord over de OV-chipkaart in Sydney?

Dat systeem is voortijdig afgebroken vanwege dezelfde conflicten die hier meespelen (vervoerders die langs elkaar heen werken)...
En een falende leverancier die simpelweg zijn beloftes niet waar kon maken, waardoor de stekker er uiteindelijk uit is getrokken. Men gaat het nu opnieuw proberen.
  zondag 4 juli 2010 @ 21:46:04 #250
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83657364
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

En een falende leverancier die simpelweg zijn beloftes niet waar kon maken, waardoor de stekker er uiteindelijk uit is getrokken. Men gaat het nu opnieuw proberen.
Met Translink?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')