quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:41 schreef serokwaldeluxe het volgende:
Ik was een busspotter toen ik een jaar of 12 was![]()
Op die treinstelnummers inderdaad. Combineer die met het treinnummer uit het spoorboekje en je hebt een heuse volwaardige spot.quote:Was even benieuwd hoe dat nu bij treinen is, waar je op moet letten en zo
De nummers lopen op gedurende de dag en er worden er vier per uur gebruikt: twee oneven de ene kant op en twee even de andere kant op. Het heeft met de vertrektijd aan het beginstation te maken, maar het fijne weet ik er zo niet van.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:51 schreef Yreal het volgende:
Kunnen de eckte eckte me nou eens vertellen hoe de treinen aan de invulling van de nummers komen? Dat dus de 1900 de serie is, hoe weet ik dan dat een trein de 1911 is
Ik heb het ooit eens op OHIH gevraagd: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=4&t=11414quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:51 schreef Yreal het volgende:
Kunnen de eckte eckte me nou eens vertellen hoe de treinen aan de invulling van de nummers komen? Dat dus de 1900 de serie is, hoe weet ik dan dat een trein de 1911 is
ja maar ik zie die nummers dus nergens, logaritmes kan ik wel ontdekkenquote:Op woensdag 30 juni 2010 23:02 schreef Socios het volgende:
Ga een maandje de nummertjes noteren, dan ontdek je vanzelf de logica erin.
Ehm, kijk in het spoorboekje. Ze staan boven iedere trein in de kolommen. Superhandig.quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:06 schreef Yreal het volgende:
ja maar ik zie die nummers dus nergens, logaritmes kan ik wel ontdekken
en somda. En verder is het "Algoritmes" wat Yreal bedoelt.quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Ehm, kijk in het spoorboekje. Ze staan boven iedere trein in de kolommen. Superhandig.![]()
Ik herinner me vaag dat hij gezegd had dat het kappen moest wezen met die nerdtalk omdat hier toch nauwelijks lekkere wijven komen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:38 schreef Duvel het volgende:
Hé, had Fles niet laatst een stelling geponeerd betreffende het fappen op treinnummers en zo?
Die kende ik nog nietquote:Op woensdag 30 juni 2010 23:45 schreef Dr_Flash het volgende:
bovendien komt het de leesbaarheid voor niet-sociaal-gehandicapten bepaald niet ten goede. En mocht je het toch niet kunnen laten, dan wijs ik op het bestaan van de AFK tag.
als in
16093
Tip: mouse over
Het is wel ff wat werk. Op OVNL worden die dingen automatisch geparsed. Ik weet niet of Kontenbonker Jablan en zijn schandknapen ook al zo ver zijn.quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:52 schreef greavy het volgende:
[..]
Die kende ik nog niet![]()
Wel handig dat we dat gaan gebruiken, als je het niet vergeet tenminste..
Daarentegen heb je de vrijheid om zelf je trein te omschrijvenquote:
Dat heeft OVNL ook met de t3531 (treinnummer) en de m4119 (matnummer)quote:Op donderdag 1 juli 2010 00:02 schreef greavy het volgende:
OHIH heeft het nog niet.
Als je er een serie vermeldt, moet je er onder vermelden: 's(nummer)', en komt er bijvoorbeeld:
intercity Maastricht / Eindhoven / Utrecht - Schiphol (3500)
als je s3500 intikt.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daarentegen heb je de vrijheid om zelf je trein te omschrijvenBijvoorbeeld
147
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |