Al 9 jaar zonder.quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:55 schreef Guppyfriend het volgende:
Ooh, ik mis mijn OV kaart! Moet het al twee jaar zonder stellen![]()
Maar goed, ik heb dan wel weer een maandtrajectabbo op Arnhem - Utrecht, betaald door m'n werkgever. Is ook erg handig.
Inderdaad, heb destijds 2 weken zwart gereisd (in de bus, dat dan wel).quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:13 schreef Eix het volgende:
[..]
-edit-
En als je 16 of 17 bent kun je voor HBO en WO ook stufi krijgen en dus OV. In dat geval vervalt wel het recht op kinderbijslag, maar ook dan ben je gebonden aan dat kwartaal gebeuren. Kortom: Je stufi gaat pas in op het moment dat de kinderbijslag vervalt en die mutatie kan alleen per kwartaal worden verwerkt.
Ik zal maar niet wat voor kaart ík van de baas heb.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Al 9 jaar zonder.En al 9 jaar een JTK van de baas.
Ehm.. ze hebben met deze actie juist het prijsverschil tussen papier en chip iets kleiner gemaakt. Daardoor geeft die nu chipkaart dus juist minder voordeel ten opzichte van gewone kaartjes dan eerst... dus hoezo bevorderen?quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:14 schreef greavy het volgende:
Door deze tariefwijziging willen ze het reizen met de OV-Chipkaart nog meer bevorderen.
Door het opeens te hebben.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:45 schreef serokwaldeluxe het volgende:
Misschien een rare vraag,..maar hoe kan je conducteur worden?
Klopt. Met de weekendkaart kon je tussen 15 juli en 15 augustus de hele week vrij reizen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:35 schreef Zyron het volgende:
Dat is dan een mooie poos terug ja, ziggy. ;o
Was het vroeger ook niet zo dat de weekendkaart juist de hele zomer geldig was, of is dat een fabel? -zelf in bezit van OV sinds oktober 2007 en naar verwachting nog hebbende tot zomer 2013-
http://www.werkenbijns.nl/quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:45 schreef serokwaldeluxe het volgende:
Misschien een rare vraag,..maar hoe kan je conducteur worden?
http://www.werkenbijns.nl/quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:45 schreef serokwaldeluxe het volgende:
Misschien een rare vraag,..maar hoe kan je conducteur worden?
ProRail heeft nog vrij vervoer ja. Misschien moet ik er toch maar eens solliciteren.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik zal maar niet wat voor kaart ík van de baas heb.
Nou, het is niet helemaal vrij vervoer. Ik betaal een klein beetje bij en je moet wel met de trein naar je werk gaan. Belastingtechnisch geneuzel dus. Maar nee, trdl is de hoogste schaal die nog tweede klas krijgt.quote:Op woensdag 30 juni 2010 21:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
ProRail heeft nog vrij vervoer ja. Misschien moet ik er toch maar eens solliciteren.
Zit je als trdl al hoog genoeg in de boom voor 1e klas?
Hey, niet zo flauw doenquote:Op woensdag 30 juni 2010 21:54 schreef MetalMike het volgende:
[..]
http://www.werkenbijns.nl/
Spuit 11
quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nou, het is niet helemaal vrij vervoer. Ik betaal een klein beetje bij en je moet wel met de trein naar je werk gaan. Belastingtechnisch geneuzel dus. Maar nee, trdl is de hoogste schaal die nog tweede klas krijgt.
En ik betaal het meeste gewoon zelfquote:Op woensdag 30 juni 2010 21:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Al 9 jaar zonder.En al 9 jaar een JTK van de baas.
Je LAAT het hoorquote:Op woensdag 30 juni 2010 21:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
ProRail heeft nog vrij vervoer ja. Misschien moet ik er toch maar eens solliciteren.
Lol, waarom moet men een logboek bijhouden met Interrail dan?quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:15 schreef Guppyfriend het volgende:
In ieder geval sinds 3 jaar, want wij moesten het ook. Maar je hoeft de treinnummers niet op te schrijven, alleen hoe laat je opstapt en op welke dag.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 18:32 schreef Ascendancy het volgende:
Ik stel een treinmeet voor op de plek waar greavy werd weggestuurd
Verdeelsleutel inkomsten bla bla.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:29 schreef Socios het volgende:
[..]
Lol, waarom moet men een logboek bijhouden met Interrail dan?
codes? Waarschijnlijk niet.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:35 schreef serokwaldeluxe het volgende:
Oja,..die codes he,..zijn dat die vier cijferige codes op de trein?
Dat kan ja.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
codes? Waarschijnlijk niet.
Waarschijnlijk doel je op treinnummers en zijn "de viercijferige codes op de trein" de materieelnummers
quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:41 schreef serokwaldeluxe het volgende:
Ik was een busspotter toen ik een jaar of 12 was![]()
Op die treinstelnummers inderdaad. Combineer die met het treinnummer uit het spoorboekje en je hebt een heuse volwaardige spot.quote:Was even benieuwd hoe dat nu bij treinen is, waar je op moet letten en zo
De nummers lopen op gedurende de dag en er worden er vier per uur gebruikt: twee oneven de ene kant op en twee even de andere kant op. Het heeft met de vertrektijd aan het beginstation te maken, maar het fijne weet ik er zo niet van.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:51 schreef Yreal het volgende:
Kunnen de eckte eckte me nou eens vertellen hoe de treinen aan de invulling van de nummers komen? Dat dus de 1900 de serie is, hoe weet ik dan dat een trein de 1911 is
Ik heb het ooit eens op OHIH gevraagd: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=4&t=11414quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:51 schreef Yreal het volgende:
Kunnen de eckte eckte me nou eens vertellen hoe de treinen aan de invulling van de nummers komen? Dat dus de 1900 de serie is, hoe weet ik dan dat een trein de 1911 is
ja maar ik zie die nummers dus nergens, logaritmes kan ik wel ontdekkenquote:Op woensdag 30 juni 2010 23:02 schreef Socios het volgende:
Ga een maandje de nummertjes noteren, dan ontdek je vanzelf de logica erin.
Ehm, kijk in het spoorboekje. Ze staan boven iedere trein in de kolommen. Superhandig.quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:06 schreef Yreal het volgende:
ja maar ik zie die nummers dus nergens, logaritmes kan ik wel ontdekken
en somda. En verder is het "Algoritmes" wat Yreal bedoelt.quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Ehm, kijk in het spoorboekje. Ze staan boven iedere trein in de kolommen. Superhandig.![]()
Ik herinner me vaag dat hij gezegd had dat het kappen moest wezen met die nerdtalk omdat hier toch nauwelijks lekkere wijven komen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:38 schreef Duvel het volgende:
Hé, had Fles niet laatst een stelling geponeerd betreffende het fappen op treinnummers en zo?
Die kende ik nog nietquote:Op woensdag 30 juni 2010 23:45 schreef Dr_Flash het volgende:
bovendien komt het de leesbaarheid voor niet-sociaal-gehandicapten bepaald niet ten goede. En mocht je het toch niet kunnen laten, dan wijs ik op het bestaan van de AFK tag.
als in
16093
Tip: mouse over
Het is wel ff wat werk. Op OVNL worden die dingen automatisch geparsed. Ik weet niet of Kontenbonker Jablan en zijn schandknapen ook al zo ver zijn.quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:52 schreef greavy het volgende:
[..]
Die kende ik nog niet![]()
Wel handig dat we dat gaan gebruiken, als je het niet vergeet tenminste..
Daarentegen heb je de vrijheid om zelf je trein te omschrijvenquote:
Dat heeft OVNL ook met de t3531 (treinnummer) en de m4119 (matnummer)quote:Op donderdag 1 juli 2010 00:02 schreef greavy het volgende:
OHIH heeft het nog niet.
Als je er een serie vermeldt, moet je er onder vermelden: 's(nummer)', en komt er bijvoorbeeld:
intercity Maastricht / Eindhoven / Utrecht - Schiphol (3500)
als je s3500 intikt.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daarentegen heb je de vrijheid om zelf je trein te omschrijvenBijvoorbeeld
147
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |