Zo luxe heeft OHIH het nog niet, enkel de treinseries. OVNL weet ik het, ik lees er meequote:Op donderdag 1 juli 2010 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat heeft OVNL ook met de t3531 (treinnummer) en de m4119 (matnummer)
Ik heb net de 235 geboekt voor 11 augustusquote:
quote:Op donderdag 1 juli 2010 00:15 schreef Mark-Hgl het volgende:
Nou, veel verder dan dit een beetje aanpassen ben ik niet gekomen
quote:Op donderdag 1 juli 2010 00:17 schreef Mark-Hgl het volgende:
Veel verstand heb ik er dan ook niet van verder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Utrechtquote:Op donderdag 1 juli 2010 00:24 schreef bork het volgende:
<Zucht> Weet niet of ik dit nog lang trek, nog 1 weekje en dan fahren wir ab!
Iets om te helpen te onthouden waar het ook weer over gaat
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 1 juli 2010 00:31 schreef greavy het volgende:
Dat waren dan nog niet eens bijzondere dingen. Stonden nog veel leukere treinen tussen ^^
Het mooiste hieraan is altijd "verzin een werkelijk bestaande trein zodat er zo min mogelijk flapjes verkeerd staan" en heel soms kan je dan een exoot vinden waar minder dan 5 van de 8 boekjes verkeerd staanquote:Op donderdag 1 juli 2010 00:31 schreef Peterselieman het volgende:
Zoiets dus:
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Damn 25 minuten, dat heb ik nog nooit meegemaaktquote:Op donderdag 1 juli 2010 00:31 schreef Peterselieman het volgende:
Zoiets dus:
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Zoiets als dit bijvoorbeeld:quote:Op donderdag 1 juli 2010 00:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. Heb er toen helaas te weinig op gezet. Kwam idd nog een paar hele leuke tegen weet ik me nog herinneren.
Nou, ga voor de grap eens op een random dag met de trein de achterhoek inquote:Op donderdag 1 juli 2010 00:35 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Damn 25 minuten, dat heb ik nog nooit meegemaakt
Of ga voor de grap eens een ochtend naast Greav zittenquote:Op donderdag 1 juli 2010 00:44 schreef Mark-Hgl het volgende:
[..]
Nou, ga voor de grap eens op een random dag met de trein de achterhoek in
Wat mams leuk vindt? Die snap ik niet.quote:Op donderdag 1 juli 2010 00:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar ga je heen Bork? en hoe lang? En ga je ook iets doen wat mams leuk vindt?
quote:Op donderdag 1 juli 2010 00:59 schreef Dr_Flash het volgende:
mams = mrs Bork. Wat Bram en jij leuk vinden heb ik wel een beetje een beeld van ja
quote:Op donderdag 1 juli 2010 01:01 schreef bork het volgende:
[..]
![]()
O, ja Historica dus met en meer dan gezonde belangsteling voor treintjes
Ze verzinnen ook steeds weer wat andersquote:Stroomstoring Doetinchem - Zevenaar
Tussen Doetinchem en Zevenaar moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door een stroomstoring rijden er tussen Doetinchem en Zevenaar geen treinen maar bussen.
Prognose:
* treindienst normaal om 11:00 uur
Alsof dat iets nieuws isquote:'Praatverbod in delen van de trein'
In grote delen van de trein mag straks niet meer hardop worden gepraat, maar alleen gefluisterd, meldt De Telegraaf.
Ook mag er niet meer gebeld worden en muziek mag alleen gedraaid worden als de medepassagiers er geen last van hebben. De NS is bezig de dubbeldekstreinen opnieuw in te richten. Die worden gescheiden in twee zones, de stiltegebieden en de gebieden die zijn ingericht op gezelligheid.
De NS wil de vernieuwde treinen eind dit jaar of begin volgend jaar voor het eerst laten rijden.
Het is inderdaad weer komkommertijd. Gooien we de berichten van een paar jaar geleden er nog maar een keertje in.quote:Op donderdag 1 juli 2010 09:49 schreef greavy het volgende:
[..]
Alsof dat iets nieuws isJe hebt nu al de Stiltecoupé
JAAAAAAAAquote:Op donderdag 1 juli 2010 09:55 schreef Duvel het volgende:
Zag ik nou net een ACTS 1200 de CNL van Asd naar Wgm slepen??
en laat ik mij nu realiseren dat er een fout in dat bericht staat..quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:03 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Het is inderdaad weer komkommertijd. Gooien we de berichten van een paar jaar geleden er nog maar een keertje in.
Tsja... Telegraaf, hč.quote:Op donderdag 1 juli 2010 09:49 schreef greavy het volgende:
Alsof dat iets nieuws isJe hebt nu al de Stiltecoupé
Huh, wat?quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:12 schreef Crientj het volgende:
En vanaf vanavond doei, ;D
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, daar heeft de Telegraaf een handje vanquote:Op donderdag 1 juli 2010 10:15 schreef Socios het volgende:
[..]
Tsja... Telegraaf, hč.![]()
![]()
![]()
Die krijgen een bericht binnen dat DDZ gemaakt gaat worden en brengen het dan op zo een pauperige manier.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:20 schreef Crientj het volgende:
[..]Iet ish niceSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
en als je ze dan met harde hand in de onderverdieping gedwongen hebt janken ze zo hard dat de bovenverdieping nog steeds een hel is.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:23 schreef Ireyon het volgende:
Wat DDZ betreft; het blijft gewoon ontzettend dom om de bovenverdieping werk en rust te noemen. Alsof je die vervelende kinderen tijdens hun dagje-uit zover kunt krijgen om allemaal beneden te gaan zitten.. Nu maakt het mij sowieso weinig uit aangezien ik geniale oordoppen heb, maar hier is niet goed over nagedacht.
http://www.nu.nl/binnenla(...)ring-doetinchem.htmlquote:Op donderdag 1 juli 2010 09:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ze verzinnen ook steeds weer wat anders
Op zich vind ik het idee van scheiding naar verdieping heel goed gevonden, geeft wel duidelijkheid. Maar ik heb idd vragen bij de handhavingquote:Op donderdag 1 juli 2010 11:23 schreef Ireyon het volgende:
Wat DDZ betreft; het blijft gewoon ontzettend dom om de bovenverdieping werk en rust te noemen. Alsof je die vervelende kinderen tijdens hun dagje-uit zover kunt krijgen om allemaal beneden te gaan zitten.. Nu maakt het mij sowieso weinig uit aangezien ik geniale oordoppen heb, maar hier is niet goed over nagedacht.
Dat dus. Dat er nou niemand bij de NS is die dat bedacht heeftquote:Op donderdag 1 juli 2010 11:55 schreef V2 het volgende:
[..]
Op zich vind ik het idee van scheiding naar verdieping heel goed gevonden, geeft wel duidelijkheid. Maar ik heb idd vragen bij de handhavingOh en ze hadden 't beter om kunnen draaien, alle kutkindertjes willen bovenin zitten, dat is cooler natuurlijk
Eerste klas Rotterdam Centraal - Brussel Centraal voor ¤20,40quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:07 schreef James1988 het volgende:
50% korting op eersteklaskaartjes IC Brussel
Een meer voor de hand liggende conclusie is "NS-ers hebben geen kinderen". En dan is er ergens toch wel sprake van een probleem wat zichzelf oplostquote:Op donderdag 1 juli 2010 12:07 schreef Duvel het volgende:
NS'ers gaan blijkbaar niet vaak genoeg met de trein...
Tuurlijk, dat is ook allemaal wel waar en zo, maar wil die van jou ook niet liever boven, als ie mocht kiezen? Of als jij zelf kind was, dan wilde je toch ook boven? Dan is het toch veel logischer om de stilte beneden te doen?quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:10 schreef bork het volgende:
HEY HEY!, ff nuanceren hier, je hebt ook retecoole en leuke kinderen in de trein ik pleit ervoor om het probleem te verleggen naar ouders cq verzorgers van de kinderen die elders in dit topic worden aangeduid. Als ze iemand de trein mogen uitkikken zijn het mobiele bellers die zelf doof zijn en mensen met beukende koptelefoons!
![]()
[ afbeelding ]lief
![]()
Wat tof. Ik zag 'm in een flits voorbijkomen en dacht: rijdt dat ding of staat ie stil? Maar hij reed en dat snapte ik ff niet. Ik dacht dat al die 1200'en kapot waren!quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat is de 1251. Deze heeft EETC overgekocht/gehuurd (van ACTS ?).
EETC heeft ook een Bakkie overgekocht om het rangeerwerk op de Watergraafsmeer zelf te kunnen doen.
De 1251 is weer helemaal opgeknaptquote:Op donderdag 1 juli 2010 13:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat tof. Ik zag 'm in een flits voorbijkomen en dacht: rijdt dat ding of staat ie stil? Maar hij reed en dat snapte ik ff niet. Ik dacht dat al die 1200'en kapot waren!
Weet je toevallig nog hoe laat dit was? Volgens een post op Somda zou deze stam om 07:30 uit Rsd moeten vertrekken maar dat is dus niet 1x het geval geweest de afgelopen 2 weken..quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:51 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
22 Juni 2010: E-loc Traxx 189.119(NS HiSpeed Feliciteert NMBS met 175 jarig spoorwegen in België) komt binnen met de Benelux-trein met I6/I10 rijtuigen
Die heb ik ook.quote:
Wie gebruikt er dan ook nog IEquote:Op donderdag 1 juli 2010 15:12 schreef Duvel het volgende:
Door een bug in de op mijn werk nog erg gebruikte IE7 kan ik maar één keer over die [AFK] hooveren, daarna doet ie het niet meer. Ballenzooi.
IE8 ftw.quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:31 schreef greavy het volgende:
Wie gebruikt er dan ook nog IE
Zoveel mensen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:48 schreef Socios het volgende:
ICM [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Dat stond toch gewoon in mijn post, blinde.quote:
Eigenlijk zouden conducteurs bevoegdheden moeten hebben om ghettoblasters ter plekke af te pakken en te slopen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:23 schreef Ireyon het volgende:
Yep.quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:00 schreef Dr_Flash het volgende:
IE / FF / Opera / Chrome / Safari
alles genoemd nu? Kunnen we weer verder met treintjes lullen
Br218.quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:58 schreef Zug-Chef het volgende:
DB 218 408 met 2 n-wagen als RB 12626 zojuist aan de ongeveer 15 kilometer lange reis naar Emmelshausen begonnen.
Lees het zinnetje erboven andersquote:Op donderdag 1 juli 2010 22:08 schreef Eix het volgende:
[..]
Br218.Enig idee of dat spul daar ook eerstdaags verdwijnt vanwege aanbestedingen of iets dergelijks of heb ik nog een hele zomer de tijd om daar eens een ritje te gaan maken?
Niet aanstellen, een buffel is erger met dit weerquote:Op donderdag 1 juli 2010 22:06 schreef Eix het volgende:
Vandaag weer mogen ervaren wat een geweldig spul V-IRM is.![]()
Tussen Breda en Eindhoven een rit met ICRm met deze keer een goed functionerende airco. Prima. In Eindhoven in een lekker gekoelde V-IRM gestapt ri. Heerlen. Vervolgens valt vlak voor Weert en bij Haelen de airco en deels de verlichting uit, om even later weer aan te gaan. BIj vertrek uit Roermond weer hetzelfde alleen toen was het ook echt gedaan. Blij dat ik in Sittard de trein uit kon, het was in de trein praktisch even warm als buiten.![]()
Vervolgens is de trein in zijn geheel doorgereden naar Maastricht, reizigers naar Heerlen konden op de nog wachtende () stoptrein overstappen. Ook lekker, Plan V met dit weer.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Niet aanstellen, een buffel is erger met dit weer
Ik was zo enthousiast toen ik die BR218 zag dat ik in gedachte al onderweg was naar dat lijntje. Heb mijn post al wat aangepast, maar vervolgens quote jij 'm even.quote:
Een buffel heeft in ieder geval ramen die open kunnen. V-IRM is in twintig minuten al snel een rijdende sauna zonder ventilatie.quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Niet aanstellen, een buffel is erger met dit weer
Pssst Aircoquote:Op donderdag 1 juli 2010 22:16 schreef Eix het volgende:
[..]
Een buffel heeft in ieder geval ramen die open kunnen. V-IRM is in twintig minuten al snel een rijdende sauna zonder ventilatie.
Ja, zo kan ik het ook beste vriendquote:Op donderdag 1 juli 2010 21:58 schreef Zug-Chef het volgende:
[ afbeelding ]
Rhenus Veniro heeft door middel van een Europese aanbesteding het treinverkeer op de Steilstrecke Boppard - Emmelshausen per 13 december 2009 overgenomen van de Deutsche Bahn. Gepland was dat Rhenus Veniro zou gaan rijden met het type Regio-Shuttle RS1 van Stadler. Maar zoals met meerdere Stadler producten (zie de soap Eurobahn) zijn er vrij veel problemen met de toelating van treinstellen in Duitsland. Naast het station van Boppard bevind zich al wel de opslagloods en wasplaats voor de nieuwe treinstellen alwaar treinstel 650 351 op betere tijden wacht. Het treinverkeer wordt op de zogenaamde Hunsrückbahn ook 6 maanden na de start nog altijd door de DB uitgevoerd. Rechts de spoorlijn naar Koblenz, de foto is gemaakt vanuit de trein naar Emmelshausen. Zaterdag 19 juni 2010
Dus tot dat er betere tijden aandringen, worden reizigers met de oude, maar veel betere DB-meuk vervoerd:
[ afbeelding ]
De Hunsrückbahn is een zogenaamde Steilstrecke, dat wil zeggen dat de maximale stijging boven de 40 promille ligt. Dat de trein kort na vertrek uit Boppard gelijk flink hoogte moet overwinnen is goed te zien op de foto. Daar is de DB 218 408 met 2 n-wagen als RB 12626 zojuist aan de ongeveer 15 kilometer lange reis naar Emmelshausen begonnen. Tot aan Boppard-Buchholz overwint de trein 336 meter in zo'n 6 kilometer. Op de achtergrond is het stadje Boppard te zien. Tevens zijn de rivier de Rijn en de heuvels aan de rechteroever van de Rijn waar te nemen. Zaterdag 8 mei 2010
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |