Misschien moeten we dat stinkende kutding inderdaad maar naar een vis gaan noemen, dat het dan beter gaat of zoquote:Op zondag 4 juli 2010 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
Dan moeten ze meer zoiets als de Oyster Card of de Octopus Card in gaan voeren.
Octopus card werkt anders heel goed, ik heb het zelf uitgeprobeerd. Als we hier zoiets konden krijgen, zou ik ervoor tekenenquote:Op zondag 4 juli 2010 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien moeten we dat stinkende kutding inderdaad maar naar een vis gaan noemen, dat het dan beter gaat of zo
Natuurlijk niet.quote:Op zondag 4 juli 2010 21:58 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Octopus card werkt anders heel goed, ik heb het zelf uitgeprobeerd. Als we hier zoiets konden krijgen, zou ik ervoor tekenenOf vloek ik nu in de kerk?
Ik begrjip ook niet waarom de ontwikkelaars van onze OV-chipkaart niet eens zijn gaan kijken in landen waar het wel werkt. Het kan namelijk wel gewoon. Al in het in Hong Kong wellicht een beetje anders, omdat je daar misschien niet te maken hebt met verschillende vervoerders. Dat weet ik dan niet. Maar misschien is dat wel zo, geen idee. Als reiziger heb ik er in ieder geval niks van gemerkt.quote:Op zondag 4 juli 2010 22:00 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.
Je mag natuurlijk wel naar Den Haag uithalen, dat adviseren we iedereen ten strengste...
Nou, ik heb altijd uitgecheckt..quote:Op zondag 4 juli 2010 20:08 schreef James1988 het volgende:
3x je kaart geblokkeerd? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen, heb je nooit uitgecheckt ofzo?
Waarom zuigt het systeem dan nog zo? Omdat heel land iets anders is dan een stad verchippen (Londen, Hong Kong)...?quote:Op maandag 5 juli 2010 08:28 schreef James1988 het volgende:
Dat zeg je nu wel, maar o.a. het Hong Kongse MTR (ja, het bedrijf wat de Oyster Card daar in beheer heeft en exploiteert) heeft anders weldegelijk geparticipeerd in het East-West Consortium. EWC heeft de daadwerkelijke implementatie gedaan, zie www.eastwestconsortium.nl.
Ze hebben de lat veel en veel te hoog gelegd door veel en veel te ver te willen gaan met het automatiseren, met als gevolg dat het een kreupel product is. Als van tevoren gezegd was: we maken iets voor metro's en stadsgewesten, en met enige beperkingen ook in de trein, dan was er niet zo veel gedoe geweest. Maar nee: het moest alles kunnen, door het hele land en alle andere kaarten vervangen. Ja, dan vraag je om problemen...quote:Op maandag 5 juli 2010 09:20 schreef James1988 het volgende:
Technisch is het een heel complexe puzzel, veel complexer dan de beperkte scope van een stad.
Op station Schubbekutteveen hebben ze die poortjes echt niet nodig hoor. Idioot gedoe.quote:Op maandag 5 juli 2010 10:11 schreef James1988 het volgende:
Klopt, maar destijds was het de bedoeling dat vrijwel ieder station van poortjes zou worden voorzien. Daarnaast: als je in iedere trein een kaartlezer hangt, dan heb je nog steeds het voordeel van poortjes op het station niet - sociale veiligheid verhogen.
quote:Op maandag 5 juli 2010 09:20 schreef James1988 het volgende:
Klopt. Eén stad verchippen is redelijk eenvoudig omdat er meestal maar één vervoerder is, en zelfs al zijn er meerdere vervoerders dan is er een geīntegreerd tariefsysteem wat opgelegd is vanuit de concessieverlener, waardoor je bijvoorbeeld altijd 80 cent per rit betaalt ongeacht de afstand.
Prestigestrijd en jaloezie spelen de boventoon bij bedrijven.quote:Op maandag 5 juli 2010 06:49 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik begrjip ook niet waarom de ontwikkelaars van onze OV-chipkaart niet eens zijn gaan kijken in landen waar het wel werkt. Het kan namelijk wel gewoon. Al in het in Hong Kong wellicht een beetje anders, omdat je daar misschien niet te maken hebt met verschillende vervoerders. Dat weet ik dan niet. Maar misschien is dat wel zo, geen idee. Als reiziger heb ik er in ieder geval niks van gemerkt.
Nee, dat niet. De machinist, reizigers en dergelijke gun ik het zeker niet.quote:Op maandag 5 juli 2010 18:28 schreef James1988 het volgende:
Gelukkig was er een schommelboot bij betrokken? Want in een schommelboot zit geen machinist ofzo?
En dan laat Den Haag zich ook leiden door bedrijven die volgens het procedé 'goedkoop, goedkoper, goedkoopst' werken...quote:Op maandag 5 juli 2010 18:41 schreef Duvel het volgende:
Het is dus klote, terwijl het wel goed had kunnen zijn als ze niet zo hadden lopen kutten. Geweldig.
Ja, zo bedoelde ik het ook. Vlak ervoor kwamen er nog 2 stellen (IV+VI, afgeladen) langs. Even later een VI solo. Woordkeus was niet erg goedquote:Op maandag 5 juli 2010 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
dan zeg je "helaas waren er extra veel reizigers gedupeerd aangezien het een treinstel VIRM betrof"
Voor hetzelfde geld had er een FA langs kunnen komen en dan stond je 48 uur (of nog langer) op het opstelterrein.quote:Op maandag 5 juli 2010 19:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, zo bedoelde ik het ook. Vlak ervoor kwamen er nog 2 stellen (IV+VI, afgeladen) langs. Even later een VI solo. Woordkeus was niet erg goed
OBIS, het onboard informatiesysteem, zit in de SLT en in de vierbaks ICMmquote:Op maandag 5 juli 2010 19:40 schreef ErkendFokker het volgende:
sinds wanneer hangen er schermen in de ICMm?
volgens mij is deze niet vierbaks? Hij is vrij kort, stoptrein groningen-zwolle, trein nummer 4208quote:Op maandag 5 juli 2010 19:45 schreef V2 het volgende:
[..]
OBIS, het onboard informatiesysteem, zit in de SLT en in de vierbaks ICMmIn de ICMm'en met OBIS tref je overigens ook WiFi aan, en af en toe kan je met dat WiFi zelfs ook internetten, God en T-Mobile willende.
ok duidelijk allemaalquote:Op maandag 5 juli 2010 19:50 schreef greavy het volgende:
Stellen genummerd 42xx is vierbaks
Er zijn tegenwoordig ook steeds meer 3delige ICMm te vinden met OBIS. Er wordt door NedTrain getracht ongeveer wekelijks een ICMm-III met OBIS af te leveren. Dezen zijn dus al modern maar worden opnieuw binnengenomen voor OBIS en WiFi
Ben ik wel benieuwd waar de status van Socios daar ineens vandaan komtquote:Op maandag 5 juli 2010 19:51 schreef dennistd het volgende:
Men is trouwens op zoek naar Socios: Station is weg
OMGquote:Op maandag 5 juli 2010 20:02 schreef dennistd het volgende:
Ik denk door zijn blocnoot-afgepakt-topic in KLB
Briljante aandachtshoerenzet dan welquote:Op maandag 5 juli 2010 20:05 schreef Socios het volgende:
Zelfs in topics waar ik kom waar geen enkele trein in voorkomt, begint men nu vaak over treinen.
Moeten wij jou niet inzetten voor een pro-treincampagne ofzo?quote:Op maandag 5 juli 2010 20:05 schreef Socios het volgende:
Zelfs in topics waar ik kom waar geen enkele trein in voorkomt, begint men nu vaak over treinen.
Nah, dat niet. Die foto is dan dit weekend daar toegevoegd.quote:Op maandag 5 juli 2010 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
tering jantje ligt dat ding er nou nog STEEDS??
Wie?quote:Op maandag 5 juli 2010 20:13 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Jonathan Ross is een aantal deuren verderop...![]()
![]()
Deze despoot:quote:Op maandag 5 juli 2010 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie?![]()
Ik postte iets wat in het WKforum gemoeten had, per ongeluk hier, dat was alles
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |