Hehehe, ja. Keertje lachen toch. Een van de eerste OP´s erbij gehaald gecombineerd met die van tegenwoordig.quote:
Totaal aantal km 977,80kmquote:Tijd Station Spoor Treinnr. Aantal kilometers Mat
5:38 Zwijndrecht 3 2217
6:09 Breda 5 VIRM
Overstappen 31,30km
6:40 Breda 3 3620
6:53 Tilburg 1 VIRM
Overstappen 21,60km
6:58 Tilburg 1 5217
7:27 Eindhoven 3a MAT
Overstappen 36,90km
7:32 Eindhoven 1 819
8:37 Heerlen 5 VIRM
Overstappen 96,40km
8:45 Heerlen 4 32026
9:14 Maastricht 5a GTW
Overstappen 23,90km
9:26 Maastricht 3 834
12:34 Alkmaar 1 VIRM
Overstappen 261,60km
12:50 Alkmaar 3 3034
13:26 Den Helder 3 VIRM
Overstappen 41,40km
13:34 Den Helder 2 3053
14:00 Heerhugowaard 1 VIRM
Overstappen 34,60km
14:06 Heerhugowaard 1 693457
15:23 Amsterdam Centraal 7a VIRM
Overstappen 58,90km
15:41 Amsterdam Centraal 13a 2663
16:16 Leiden Centraal 8b VIRM
Overstappen 44,20km
16:22 Leiden Centraal 1 708861
16:36 Alpen a/d Rijn 2 VIRM
Overstappen 15,30km
16:38 Alpen a/d Rijn 3 9559
16:58 Gouda 11 SGMm
Overstappen 16,90km
17:12 Gouda 5 2063
17:31 Utrecht Centraal 19a VIRM
Overstappen 32,70km
18:33 Utrecht Centraal 8 2867
19:26 Deventer 2 ICM(m)
Overstappen 79,70km
19:44 Deventer 3 3675
21:50 Breda 6 ICRm
Overstappen 151,10km
22:10 Breda 6 1978
22:28 Dordrecht 1b VIRM
Overstappen 29,30km
22:37 Dordrecht 3a 5178
22:40 Zwijndrecht 2 MAT
2,00km
Die TWENTS-linten zijn tegenwoordig een beetje verdwaaldquote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:28 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ afbeelding ]
De stoptrein naar Almelo op Mariënberg.
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:41 schreef Socios het volgende:
Eerste bladzijde van de betreffende tabel in het Spoorboekje.
Inderdaad, ik zag laatst een stel op Oldenzaal - Zutphen rijden, heel apart.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Die TWENTS-linten zijn tegenwoordig een beetje verdwaald![]()
Wel tof, een keer zo'n LINT daar te zien
quote:Reizigers van de intercitytrein van Deventer naar Enschede, die in Almelo Centraal hadden willen uitstappen, konden er donderdagmiddag tot hun stomme verbazing pas bij station De Riet uit.
De machinist van de intercity, die om 16.49 uur uit Deventer vertrok, bleek te zijn vergeten bij Almelo Centraal te stoppen. Wel remde hij bij het naderen van Almelo af, maar het centraal station reed hij pardoes voorbij.
Hij besloot toen maar bij de volgende halte, Almelo De Riet, reizigers uit te laten stappen. „Hij is gewoon vergeten te stoppen op Almelo Centraal”, aldus een woordvoerder van Prorail, die de reden daarvoor niet kent.
Enkele reizigers waren verbolgen.
THNX!quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:40 schreef greavy het volgende:
http://software.blijbol.nl/spoorkompas/TreinnetWeb.html#
Die gebruik ik altijd
Als je zo graag ICRm wilt, zou ik proberen om 's avonds een spitstrein Schiphol - Maastricht mee te pakken. En dan via Heerlen en Venlo weer terug naar Dordrecht (dan heb je tussen Venlo en Dordrecht waarschijnlijk ook ICRm)quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:38 schreef greavy het volgende:
Geef mij dan maar een tip voor iets te wijzigen, om aan de 1.000 km te komen.
Zwijndrecht - Heerlen - Maastricht - Alkmaar - Den Helder staat sowieso vast; De rest is flexibel te veranderen, zolang ik maar tussen 17:30 a 18:15 in Ut ben om te kunnen eten. Tijd ongeveer 30 minuten.
En ik wil met ICRm in Breda / Roosendaal aankomen, en uiterst 23:00 op Zwijndrecht zijn.
Een hele discussie op OHIH is hier te vindenquote:Trein keert om bij Elst
vrijdag 07 mei 2010
TIEL/KESTEREN/OPHEUSDEN - De knip bij Elst in de treindienst Tiel- Arnhem wordt vermoedelijk eerder dan in 2015 doorgevoerd. De provincie Gelderland wil met de gemeenten aan de oude Betuwelijn overleggen over het naar voren halen van deze ingreep.
Al heel wat jaren wordt gediscussieerd over de knip in de oude Betuwelijn. Betuwse gemeenten willen dat de trein doorrijdt van en naar Arnhem, omdat veel reizigers naar de Gelderse hoofdstad door moeten. Maar de NS en de Stadsregio Arnhem-Nijmegen zien deze trein vanuit Tiel liever niet verder komen dan station Elst: het ontlast de erg drukke hoofdspoorlijn Arnhem-Nijmegen.
Maar de provincie heeft er bij monde van gedeputeerde Marijke van Haaren eigenlijk geen geloof meer in dat deze knip bij Elst nog te vermijden is. "Heel lastig om de verbinding vanuit Tiel tot aan Arnhem in stand te houden. Ik zie die knip er wel van komen, omdat het veel te druk op het spoor tussen Arnhem en Nijmegen wordt."
Gelderlander
Hoezo ontlast het de lijn nijmegen-arnhem? Hij stopt toch juist niet op arnhem zuid? En bij Elst is toch minder ruimte om te keren?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:18 schreef greavy het volgende:
Oja, de dienst Arnhem - Tiel (1x per uur, Syntus) word waarschijnlijk ingekort tot Elst - Tiel:
[b]
[..]
Een hele discussie op OHIH is hier te vinden
Dat is sowieso vrij knap, want de sneltrein naar Breda komt niet langs Zevenbergen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:49 schreef greavy het volgende:
Laatst met de Sneltrein gehad naar Breda.. Wilt-ie stoppen te Zevenbergen.![]()
Werd ie wel gecorrigeerd door de HC.
Klopt. En daar kwamen ze uiteindelijk toch achterquote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:27 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dat is sowieso vrij knap, want de sneltrein naar Breda komt niet langs Zevenbergen.![]()
Tussen Nijmegen en Arnhem komt dan een trein minder te rijden, waardoor er meer ruimte overblijft.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:26 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Hoezo ontlast het de lijn nijmegen-arnhem? Hij stopt toch juist niet op arnhem zuid? En bij Elst is toch minder ruimte om te keren?
Sowieso belachelijk hoe slecht het OV bij Tiel is.
Dat gaat echt nooit meer kunnenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:39 schreef Socios het volgende:
Of rijdt gewoon om en om van Tiel naar Arnhem en Nijmegen, net als vroeger?
Ze kunnen misschien die stomme BOB's uit Beieren lenenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:03 schreef greavy het volgende:
In dat geval wordt er geopperd om het hele traject te elektrificeren.
Of de D-GTW gekoppeld met de E-GTW, alhoewel dat dat niet het verstandigste is, lijkt mij.
Gewoon alles elektrisch, veel makkelijker. Gekoppeld rijden is bij mijn weten mogelijk (desnoods kleine aanpassing)
Kopmaken (op evt. aan te leggen extra spoortje) te Elst.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat gaat echt nooit meer kunnenof je moet de Betuweroute afbreken
(Bron: OHIH)quote:Vanwege alle perikelen rond de Nederlandse HSL en bemoeienis in Vlaanderen, zal de Benelux nog een tijdje blijft bestaan in de huidige vorm via Den Haag HS en Roosendaal. In elk geval tot en met november 2011. Bron: Wandelgangen rond het Binnenhof.
Komt er als ie vervalt eigenlijk een vervanging voor het binnenlandse traject van de benelux?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:38 schreef James1988 het volgende:
De Benelux blijft in ieder geval nog t/m november 2011 rijden.
[..]
(Bron: OHIH)
Zou het niet logisch zijn dat met het opdoeken van de Benelux ook de pendels naar Vlissingen eruit gaan en dat er gewoon elk half uur een IC Asd - Vs rijdt, die na Roosendaal overal stopt?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 18:47 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Komt er als ie vervalt eigenlijk een vervanging voor het binnenlandse traject van de benelux?
Maar 1 ic per uur naar Roosendaal vamuit Dordrecht is sowieso geen optie lijkt me. En tussen Dordrecht en Den haag is het ook geen overbodige luxe
Als je iets daar niet kan vinden is het wel de werkelijke kilometerafstand.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:41 schreef Socios het volgende:
Eerste bladzijde van de betreffende tabel in het Spoorboekje.
Daar schiet je dus niks mee op, dan moet je nog steeds de delen onder de draad dieselen. Het zou alleen zin hebben met een hybride GTW met een dieselmotor én een stroomafnemer, dat je dus kan kiezen tussen D of E (geen idee of dat al bestaat? zou in principe wel mogelijk moeten zijn).quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:03 schreef greavy het volgende:
Of de D-GTW gekoppeld met de E-GTW, alhoewel dat dat niet het verstandigste is, lijkt mij.
Die ging toch ook op laan van NOI, Delft, Schiedam en blaak stoppen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou het niet logisch zijn dat met het opdoeken van de Benelux ook de pendels naar Vlissingen eruit gaan en dat er gewoon elk half uur een IC Asd - Vs rijdt, die na Roosendaal overal stopt?![]()
Gooi gewoon wat Krabbendijketjes dicht of zo, hou je een mooie lange IC over
Sterker nog, ze laten m via Haarlem omrijdenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:23 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Die ging toch ook op laan van NOI, Delft, Schiedam en blaak stoppen.
Daar word je ook ongelukkig van als treinreiziger naar vlissingen.
En toch reken ik daar wel meequote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:08 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als je iets daar niet kan vinden is het wel de werkelijke kilometerafstand.
Dit monster heeft hetquote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:08 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als je iets daar niet kan vinden is het wel de werkelijke kilometerafstand.
[..]
Daar schiet je dus niks mee op, dan moet je nog steeds de delen onder de draad dieselen. Het zou alleen zin hebben met een hybride GTW met een dieselmotor én een stroomafnemer, dat je dus kan kiezen tussen D of E (geen idee of dat al bestaat? zou in principe wel mogelijk moeten zijn).
Dat is toch helemaal niet om?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Sterker nog, ze laten m via Haarlem omrijden
Mooi ding manquote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:27 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dit monster heeft het [ afbeelding ]
Dat is waar. Heemstede aerdenhout.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wel als je onderweg nog een paar keer extra gaat stoppen
Jazeker, ik heb het slagje Bayerischzell gedaan in 2008quote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:44 schreef Ascendancy het volgende:
@fles. Heb je er ook wel eens me gereist dan?![]()
Nee dat is logisch. Tot Holzkirchen pak je de S-Bahn maar, anders zijn die dingen idd heleMAAL honderd jaar onderwegquote:Ook vond ik het vreemd dat ze boven de waslijn stations oversloegen.
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jazeker, ik heb het slagje Bayerischzell gedaan in 2008Mijnes was helemaal mooi bestickerd in een kruising tussen Ronald McDonald en My Little Pony
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Nee dat is logisch. Tot Holzkirchen pak je de S-Bahn maar, anders zijn die dingen idd heleMAAL honderd jaar onderwegMijne stopte overigens wel in Donnersbergerbrücke, Harras en Siemenswerke.
Dan noem je ook een traject. Die heb ik op de terugweg dus helemaal gereden, de RB Innsbruck - München. Kolere wat een ritquote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:30 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom zat mijn RB naar garmisch-partenkirchen dan helemaal vol tot Tutzing. Dat heeft ook s-bahn.
Die rit vond ik prachtig.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan noem je ook een traject. Die heb ik op de terugweg dus helemaal gereden, de RB Innsbruck - München. Kolere wat een rit160 km in 2:49. In een paar Silberlinge achter een BR 111.
Ja, en VEEL bordjesquote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:53 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Die rit vond ik prachtig.
Ik heb daarna ook nog even de trein verder naar mittenwald genomen. Prachtig. Die bochten die net binnen de marge passen.
Die treinen met verschillde rijtuigen. Dat kraken ervan. Zo mooi
Dan moet je het ook met de ICE doen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en VEEL bordjesMaar aan het eind ben je zo gaar als boter joh
En dan nog even 875 km CNL in
Nee dat is ergens anders. Langs dit lijntje is het redelijk in orde allemaal. Maar er zijn idd "stations" in Oostenrijk die je hier nog geen bushalte durft te noemenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:57 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dan moet je het ook met de ICE doen.![]()
Hebben al die stoeptegels wel een bordje.
Sommigen hadden geen eens een verhoging als perron.
Ach, ik heb de CNL tussen Napoli en München overleefdquote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en VEEL bordjesMaar aan het eind ben je zo gaar als boter joh
En dan nog even 875 km CNL in
Hoe laat stap je dan in en uit? Kan me voorstellen dat dat best een relaxt lange nacht is. Net zoiets als Utrecht - Kopenhagen of Utrecht - Warschauquote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ach, ik heb de CNL tussen Napoli en München overleefd
Ik ben zulke stations toch echt een paar keer tegen gekopen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dat is ergens anders. Langs dit lijntje is het redelijk in orde allemaal. Maar er zijn idd "stations" in Oostenrijk die je hier nog geen bushalte durft te noemen
Rijdt die ICE trouwens over Kranebitten en Hochzirl en Scharnitz en Mittenwald en Klais en GaPa en Uffing am Staffelsee en Tutzing en zo ja? Ik geloof er niks van![]()
Het is al weer heel wat jaren geleden. Geloof 18:00 vertrek uit Napoli en ergens rond 10:30/11:00 aankomst in München. Je hebt her en der, zoals in Rome nog wel tussenstopsquote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe laat stap je dan in en uit? Kan me voorstellen dat dat best een relaxt lange nacht is. Net zoiets als Utrecht - Kopenhagen of Utrecht - Warschau
Mittenwald is echt wel een fatsoenlijk station hoor.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:09 schreef Ascendancy het volgende:
Ik ben zulke stations toch echt een paar keer tegen gekopen.
Mittenwald had ook nauwelijks een perron.
Als je op saldo reist met de OV-Chipkaart, dan hoef je geen toeslag te betalen nee.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Jongens, vraagje. Voor de ICE in NL is een toeslag nodig. Du ik braaf twee euro toeslag gekocht voor mijn ritje Utrecht Arnhem. Zegt de conductrice dat dat niet hoeft, omdat ik een maandtrajectabonnement heb voor Utrecht Arnhem.
Klopt dat? Mag je met een maandtrajectabbo gratis met de ICE mee in NL?
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:36 schreef Peterselieman het volgende:
Fles: http://www.somda.nl/forum(...)+Nederland+100+jaar/
Hoezo bekrompenheid
Ik zie toch op de eerste foto een zeer serieus stationsgebouw en op de tweede nog altijd een perron waar de oostelijke helft van Europa trots op zou zijn. Wat is het probleem?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:35 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
dit noem je dan ook geen station, alhoewel het daar wél voor gebruikt word..
Dit is "Ipelsky Sokolec"
Of zoiets:
[ afbeelding ]
Te Letohrad
http://www.somda.nl/forum(...)+Nederland+100+jaar/quote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:36 schreef Peterselieman het volgende:
Fles: http://www.somda.nl/forum(...)+Nederland+100+jaar/
Hoezo bekrompenheid
Je kunt het ook niet laten hequote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
http://www.somda.nl/forum(...)+Nederland+100+jaar/![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Oja, helemaal gelijk:quote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zie toch op de eerste foto een zeer serieus stationsgebouw en op de tweede nog altijd een perron waar de oostelijke helft van Europa trots op zou zijn. Wat is het probleem?
Dit is hoe "de kleinere" stationnetjes er in Roemenië uit zien. Twee stokken en een bordje. Punt.
[ afbeelding ]
Donder op zeg, zo hebben we er toch nog geen fuck aanquote:
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
http://www.somda.nl/forum(...)+Nederland+100+jaar/![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jep, populair plekjequote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Oja, helemaal gelijk:
[ afbeelding ]
Zelfdse stationnetje..
Ach, ze zullen er daar wel op fappenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Donder op zeg, zo hebben we er toch nog geen fuck aan
Ik heb nog steeds niet die spiketrain op MSN in mn haren. Dat was eerde deze week wel andersquote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ach, ze zullen er daar wel op fappen
Rsd - Ddr counts as 38.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:58 schreef greavy het volgende:
Nja, mijn bed wacht op mij.. Morgenavond laat weer terug. Zondag proberen mijn reisverslag te posten.
Waarschijnlijk dat ik de 1.000 km ga overschrijden; Ipv in Breda overstappen ga ik door naar Roosendaal (Breda-Roosendaal= 24km)
Roosendaal-Dordrecht is 37,1km.
Dan zal ik op 1.009 kilometer komen
Dat is wel ernstig dat je er zelfs op MSN voor aangesproken wordtquote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds niet die spiketrain op MSN in mn haren. Dat was eerde deze week wel anders
Och welnee, ik had m via de site gemaild waarom de fuck dat slotje. Bleek het een gast te zijn die ik nog in mn MSN had zitten. Net zo makkelijk. Waarom ik mods van Somda in mijn MSN heb zitten? Daar kun je bij denken wat je wiltquote:Op vrijdag 7 mei 2010 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is wel ernstig dat je er zelfs op MSN voor aangesproken wordt
Het komt nog uit je OHIH-tijd schat ik zoquote:Op vrijdag 7 mei 2010 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Och welnee, ik had m via de site gemaild waarom de fuck dat slotje. Bleek het een gast te zijn die ik nog in mn MSN had zitten. Net zo makkelijk. Waarom ik mods van Somda in mijn MSN heb zitten? Daar kun je bij denken wat je wilt
Ik ken m via HGBTF. Ik weet niet of dat NOG erger is. Maakt me betrekkelijk weinig uit ook eigenlijkquote:Op vrijdag 7 mei 2010 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het komt nog uit je OHIH-tijd schat ik zo
Ze waren nu aan het verbouwen ofzo in mittenwald.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mittenwald is echt wel een fatsoenlijk station hoor.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beter dan wat je niet ver van Wels af en toe gewoon in de berm ziet staan:
[ afbeelding ]
nee, dat deed ik niet. Ik had een papieren maandtrajectabonnement, en de conductrice zei dat ik daarbij geen toeslag nodig had in de ICE. Ik had daar nog nooit van gehoord, dus vroeg me af of jullie ermee bekend waren.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:37 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Als je op saldo reist met de OV-Chipkaart, dan hoef je geen toeslag te betalen nee.
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 04:13 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
nee, dat deed ik niet. Ik had een papieren maandtrajectabonnement, en de conductrice zei dat ik daarbij geen toeslag nodig had in de ICE. Ik had daar nog nooit van gehoord, dus vroeg me af of jullie ermee bekend waren.
Bij zaltbommel liggen volgens mij nu ook 3 sporenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 08:51 schreef Fixers het volgende:
Toch maar eens een ommetje naar Arnhem maken, als het toch niets kost.Gaat dat voor de fyra ook op met maandnetabonnementen, of is die maas alleen op jaarkaarten van toepassing?
Rare bedoening net, de IC richting Utrecht gaat nog voor Zaltbommel in de ankers om een cargo voorlangs te laten kruisen (komt even later zuidwaards langs). Het eerste kruisende spoor is toch bij Geldermalsne pas?
Nog een mogelijkheid waar prorail aansluitingen van reizigers mee kan verprutsen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 09:00 schreef RubenK het volgende:
[..]
Bij zaltbommel liggen volgens mij nu ook 3 sporen
Moet je wel rekening houden dat reizigerstreinen niet automatisch de hoogste prioriteit krijgenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 09:05 schreef Fixers het volgende:
[..]
Nog een mogelijkheid waar prorail aansluitingen van reizigers mee kan verprutsen.
Voor niks toeslag gekocht dus, want ik heb een maandtrajectkaart voor Arnhem Utrecht. Ach, weet ik dat voor de volgende keerquote:Op zaterdag 8 mei 2010 08:29 schreef RubenK het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
(http://imgur.com/NscOh.png)
Hoeft men tegenwoordig geen wegbekendheid meer te hebben ofzo?quote:ALMELO - Machinisten van de Nederlandse Spoorwegen vallen niet in slaap. Dat is de stellige reactie van NS-woordvoerster Meja op ’t Hoog op vragen over de treinbestuurder die donderdagmiddag rond half zes vergat te stoppen bij station Almelo. Tot verbazing van de passagiers gleed de intercity uit Deventer het station in een slakkengang voorbij. Vervolgens stopte de trein wel bij het buurtstation Almelo De Riet.
Wat er is gebeurd is volgens de NS niet te vergelijken met rijden door rood. „Dat ervaren onze machinisten als traumatisch. Dit was alleen een heel vervelend gevolg van een menselijke vergissing”, zegt Op ’t Hoog.
Achterstevoren gestaan?
Op de vraag of de machinist dan achterstevoren of slapend in zijn cabine heeft gestaan - het perron in Almelo is toch behoorlijk lang, heeft een overkapping en er staan reizigers te wachten - antwoordt NS:„Het betrof een extra trein. De machinist kende het traject minder goed. Hij heeft gemist dat hij daar moest stoppen.”
Volgens Op ’t Hoog kwam de machinist zelf achter zijn fout zodra hij het station Almelo achter zich had. „Op een zogenoemd routelint ziet hij waar hij moet stoppen. Dat zag hij en hij besefte zijn fout. Hij nam meteen contact op met de verkeersdienstleiding en kreeg te horen dat hij in Almelo De Riet mocht stoppen."
Vervelend
„Machinisten mogen niet uit zichzelf bepalen waar ze de trein stilzetten. Dat zou op een zo druk traject als dit spoor ook zeer gevaarlijk zijn. Nu is de veiligheid niet in het geding geweest. Het was alleen heel vervelend. De passagiers konden met de stoptrein weer terug.”
Het gebeurt op andere trajecten ook wel eens, maar als het bij Almelo gebeurt, dan zijn de rapen opeens gaanquote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hoeft men tegenwoordig geen wegbekendheid meer te hebben ofzo?
Dat dus... Alsof er een ramp gebeurt...quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
Het gebeurt op andere trajecten ook wel eens, maar als het bij Almelo gebeurt, dan zijn de rapen opeens gaan
Nouja, een stoptreinstation vergeten kan ik me nog iets bij voorstellen, maar een IC-station vind ik nou niet echt heel begrijpelijk.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het gebeurt op andere trajecten ook wel eens, maar als het bij Almelo gebeurt, dan zijn de rapen opeens gaan
Mja, ze karren Rotterdam Alexander en Heerenveen soms ook voorbij, dus uniek is het niet.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:23 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nouja, een stoptreinstation vergeten kan ik me nog iets bij voorstellen, maar een IC-station vind ik nou niet echt heel begrijpelijk.
Ehm, ja. Vroeger reed er nog weleens een trek/ duwtrein met 2200-locs en Plan E-rijtuigen. Verwarmingswagen erbij. Hoef je nu niet meer te verwachten.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 16:05 schreef Guppyfriend het volgende:
Zou het nog steeds zo saai zijn?
We leven in de 21e eeuw, afgelopen met amateurs op het spoor. Het moet snel, gemakkelijk en goedkoop anders kan je de lijn net zo goed opheffen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 16:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Ehm, ja. Vroeger reed er nog weleens een trek/ duwtrein met 2200-locs en Plan E-rijtuigen. Verwarmingswagen erbij. Hoef je nu niet meer te verwachten.
nouquote:Op zaterdag 8 mei 2010 16:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Ehm, ja. Vroeger reed er nog weleens een trek/ duwtrein met 2200-locs en Plan E-rijtuigen. Verwarmingswagen erbij. Hoef je nu niet meer te verwachten.
ik ben er 1x geweest en dat was genoeg, want het is een soort van Bermuda driehoek daar.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:19 schreef Guppyfriend het volgende:
SATAN !!! Daarom sta ik al een kwartier stil bij Didam... Godverdegodver... Er rust een vloek op dat traject wanneer ik naar Doetinchem ga
nou ja, ik begon met +5... inmiddels is dat wel iets meer...quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik ben er 1x geweest en dat was genoeg, want het is een soort van Bermuda driehoek daar.
Zelf slechts +5 gehad, wat het reisschema niet in de war bracht
Vanuit Arnhem is de dienstregeling richting Utrecht iig een heel stuk betrouwbaarder dan vanaf het traject Winterswijk - Arnhemquote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:32 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
nou ja, ik begon met +5... inmiddels is dat wel iets meer...
Echt, ik ben zo blij dat we naar Arnhem zijn verhuisd
Volgens mij rust er sowieso een vloek op dat stuk. Heb dat stuk 1 keer gedaan en toen hadden we ook een flinke vertraging, maar dan omdat we een ree hadden aangereden.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:19 schreef Guppyfriend het volgende:
SATAN !!! Daarom sta ik al een kwartier stil bij Didam... Godverdegodver... Er rust een vloek op dat traject wanneer ik naar Doetinchem ga
Ik wil graag 200 euro inzetten voor een volgende storing op het traject Arnhem-Winterswijk, en dit binnen 7 dagen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Nou, ik sta in wehl en de trein gaat niet meer verder. Nu maar wachten op de bus (not). M'n vriend komt me ophalen.
Wegbekendheid? De seinen, de tientallen blauwe bakken met "ALMELO" erop, de CTA met "Intercity Enschede" erop en de omvang van het station&perron zouden toch voldoende moeten zijn om bij de mcn een belletje te doen rinkelen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hoeft men tegenwoordig geen wegbekendheid meer te hebben ofzo?
Misschien is een automatische besturing een oplossing, gewoon een computerprogramma opdracht geven te stoppen op bepaalde stations en elke zoveel kilometer de gegevens van het baanvak door te seinen?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:32 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Wegbekendheid? De seinen, de tientallen blauwe bakken met "ALMELO" erop, de CTA met "Intercity Enschede" erop en de omvang van het station&perron zouden toch voldoende moeten zijn om bij de mcn een belletje te doen rinkelen.Ik bedoel, ik niet eens een trein bestuurt, maar ik zou ook niet vergeten in Zwolle te stoppen als ik onderweg ben met de IC vanuit Leeuwarden
Het was een sectiestoring. Dat kan net zo goed wat ijzerslijpsel op een las of een fiets op het spoor zijn.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:29 schreef dennistd het volgende:
schijnbaar hebben de nieuwe kabels e.d. niet zo veel geholpen...
Goed idee. Zijn de treindienstleiders ook gelijk hun ogen en oren buiten kwijt.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Misschien is een automatische besturing een oplossing, gewoon een computerprogramma opdracht geven te stoppen op bepaalde stations en elke zoveel kilometer de gegevens van het baanvak door te seinen?
Met assentellers heb je geen lassen meer...quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het was een sectiestoring. Dat kan net zo goed wat ijzerslijpsel op een las of een fiets op het spoor zijn.
Hebben ze daar tegenwoordig ook al assentellers dan?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Met assentellers heb je geen lassen meer...
Nee toch? Na Zevenaar zitten richting Winterswijk volgens mij toch echt assentellers. Richting Emmerich zitten wel spoorstroomlopen. Wat is jouw bron?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hebben ze daar tegenwoordig ook al assentellers dan?
- edit: even opgezocht: tussen Zevenaar en Winterswijk gaat het gewoon met spoorstroomloop.
Ik wil de treindienstleiders toch behouden. Niemand zit te wachten op problemen veroorzaakt door uitgevallen computers.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het was een sectiestoring. Dat kan net zo goed wat ijzerslijpsel op een las of een fiets op het spoor zijn.
[..]
Goed idee. Zijn de treindienstleiders ook gelijk hun ogen en oren buiten kwijt.
Oh ja, die heb je ook nog.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:58 schreef dennistd het volgende:
Was het niet zo dat daar pedalen oid liggen ipv assentellers?
We hebben het over het baanvak met geocode 212 toch? Ik kan me niet voorstellen dat daar gewone spoorstroomlopen zitten, met al dat vederlichte materieel...quote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mijn bron is een kaart met alle treindetectiesystemen in Nederland, op het intranet van ProRail. Datum kaart is 13-12-2009.
Das best watquote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:41 schreef RubenK het volgende:
http://twitgoo.com/ux0xy
In totaal 6 plan V stellen stonden eerder vandaag bij station Alkmaar achter elkaar
Gelderlanderquote:Arriva wil van daluren treindienst Tiel-Elst af
zaterdag 08 mei 2010
TIEL/KESTEREN/OPHEUSDEN - Arriva heeft er als toekomstig vervoerder op de spoorlijn Tiel-Elst best oren naar om ook overdags een halfuursdienst uit te gaan voeren. "Als de provincie meebetaalt willen we graag van die daluren af", aldus een vervoersdeskundige van Arriva.
Onlangs werd bekend dat Arriva eind 2012 het treinvervoer over de Betuwelijn van Syntus gaat overnemen. Ook lijkt het inmiddels onvermijdelijk dat deze trein vanuit Tiel straks niet meer tot aan Arnhem rijdt, maar omkeert in Elst.
De provincie heeft bij de gunning geëist dat Arriva de huidige dienstregeling van Syntus overneemt. Dat betekent dat alleen in de ochtend- en avondspits een halfuursdienst wordt gereden.
Waarvan ze niet allemaal gekoppeld stonden. Steeds per 2 gekoppeld.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:41 schreef RubenK het volgende:
http://twitgoo.com/ux0xy
In totaal 6 plan V stellen stonden eerder vandaag bij station Alkmaar achter elkaar
Bij het lezen van de titel dacht ik dat men de hele treindienst buiten de spits wou gaan staken, om dan met bussen te gaan rijdenquote:
GDST....GoeDerenStopTreinquote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:47 schreef greavy het volgende:
[..]
Waarvan ze niet allemaal gekoppeld stonden. Steeds per 2 gekoppeld.
Zelf gezien te Alkmaar. Dit betroffen stellen 936,873,948,926,865 en nog 1 die ik niet kon lezen ivm een VIRM die er GDST voor stond.
En ik dacht ook zoiets jaquote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:55 schreef dennistd het volgende:
[..]
Bij het lezen van de titel dacht ik dat men de hele treindienst buiten de spits wou gaan staken, om dan met bussen te gaan rijden
Maarja, ik las dan ook: Arriva wil in daluren van treindienst Tiel-Elst af
Dankuquote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:58 schreef greavy het volgende:
GDST is een afkorting voor Geen Dienst zoals Dennis al vermeld. Wordt veel gebruikt.
En GoeDerenStopTrein bij een VIRM is niet echt logisch hé
[..]
En ik dacht ook zoiets ja![]()
Oh leukquote:
quote:Op zondag 9 mei 2010 11:22 schreef Socios het volgende:
HOAX. Arriva bestaat niet.
Tussen Gorinchem en Duiven is het zelfs 10x danquote:Op zondag 9 mei 2010 10:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh leukDat wordt tussen Gorinchem en Arnhem dus 8 keer bliepen i.p.v. 6.
Tussen Beesd en Duiven ook, en dan ben je de provincie nog niet eens uit geweestquote:Op zondag 9 mei 2010 12:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
Tussen Gorinchem en Duiven is het zelfs 10x dan
Wat zou dat oplossen dan?quote:Op zondag 9 mei 2010 12:20 schreef Ofyles2 het volgende:
Een vraag:
Waarom heeft NS niet het idee gehad alle stations te voorzien van kaartlezers? Dan hoef je bij een overstap van de ene naar de andere vervoerder niet opnieuw in en uit te checken.
FYPquote:Op zondag 9 mei 2010 12:24 schreef Duvel het volgende:
Een prima reden om dat kutding te boycotten voor dat soort alle reizen.
Dat zie ik je vaker doen. Wat betekent dat eigenlijk?quote:
Wanneer stopt NS met dat Calimero-gedrag?quote:Op zondag 9 mei 2010 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat zou dat oplossen dan?![]()
Dat gezeik met in- n uitchecken bij iedere vervoerder is gewoon omdat ze er technisch niet uitkwamen hoe ze konden bepalen hoe de opbrengsten verdeeld moesten worden. Daarom hebben ze dat probleem gewoon bij jou en mij neergelegd. Zo simpel is het
Leer - Oldenburg - Bremen - Hannover - Rheine - Leerquote:Op zondag 9 mei 2010 12:57 schreef greavy het volgende:
Ik kom er achter dat ik hier nog een retour Nieuweschans - Leer liggen heb, geldig tot 15-5-2010.
Misschien aanstaande zaterdag nog een keer daarheen, en dan iets langer in Nieuweschans hangen blijven, om ietwat meer foto's te schieten
Of nog iets verder Duitsland in.
Iemand tips om vanuit Leer heen te gaan, en later weer via Leer terug?
Dat is zondermeer waar. Al schenken ze bij de Chinees op de hoek met plezier een koud biertje voor je.quote:Op zondag 9 mei 2010 13:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi ritje voor jeIn Nieuweschans is namelijk geen moer te beleven
![]()
Voor als je met Roodeschool nog onvoldoende het idee hebt dat de wereld daar ophoudtquote:
Dat mag niet. Ooit was het zo dat je tussen Leer en Emden ook de IC mocht nemen omdat de RE maar eens per 2 uur ging of zo, maar dat is al een paar jaar niet meer zo.quote:Op zondag 9 mei 2010 14:21 schreef greavy het volgende:
Oke. In welke treinen is het Nedersaksen ticket dan allemaal geldig? Ik las ergens RE, RB en S-Bahn.
Als ik die trip wil doen, heb je ook IC(E) ertussen.
Alleen Bad-Bentheim - Hengelo nog een kaartje kopen. Wat is verstandiger, uit de automaat of bij NS HiSpeed 1 kopen voor ¤8,40 ?quote:07:10 Zwijndrecht
07:30 Rotterdam Centraal
07:35 Rotterdam Centraal
07:53 Gouda
07:57 Gouda
10:14 Groningen
10:19 Groningen
10:41 Zuidbroek
10:45 Zuidbroek
11:55 Leer (Ostfriesl)
Leer(Ostfriesl) Za, 15.05.10 vertrek 13:42 4 RE 4423 Regional-Express
Bremen Hbf Za, 15.05.10 aankomst 15:05 3
Bremen Hbf Za, 15.05.10 vertrek 15:15 1 Süd RB 14822 Regionalbahn
Oldenburg(Oldb) Za, 15.05.10 aankomst 15:57 6
Oldenburg(Oldb) Za, 15.05.10 vertrek 16:33 6 RE 14538 Regional-Express
Leer(Ostfriesl) Za, 15.05.10 aankomst 17:15 4
Leer(Ostfriesl) Za, 15.05.10 vertrek 18:06 1 RE 14129 Regional-Express
Salzbergen Za, 15.05.10 aankomst 19:19 3
Salzbergen Za, 15.05.10 vertrek 19:53 4 WFB39630 WestfalenBahn
Bad Bentheim Za, 15.05.10 aankomst 20:03 2
Bad Bentheim V 20:44 IC - Berlijn 140
Amersfoort A 22:22
22:24 Amersfoort
23:25 Rotterdam Centraal
23:32 Rotterdam Centraal
23:50 Zwijndrecht
Ik zou er niet op gokken dat het loket in Bentheim na 20:00 nog open is. Je kan het beter meteen in Leer regelen (tijd zat) of anders in Osnabrück.quote:Op zondag 9 mei 2010 15:33 schreef greavy het volgende:
Ja, in Duitsland bedoel ik dat ja. Gewoon bij het loket kan dat neem ik aan. Heb ik Bad Bentheim toch wel even tijd.
Dat word een interessant ritje zaterdag
Precies, geregeldquote:Op zondag 9 mei 2010 15:40 schreef greavy het volgende:
Ja, daar heb je gelijk in. Leer moet ik toch al bij het loket zijn (verwacht ik), voor het Niedersachsen ticket.
En in Leer heb ik ruim de tijd.
Omdat je aan het loket misschien net iets beter duidelijk kunt maken wat je wilt, als je de Duitse taal niet zo goed beheerst bijvoorbeeldquote:Op zondag 9 mei 2010 16:33 schreef dennistd het volgende:
Maar waarom zou je een kaartje bij het loket halen, als de kaartautomaten zelfs briefgeld slikken?
Greavy kan gewoon Fries lullen, dat verstaan ze daar in Leer wel als het goed is.quote:Op zondag 9 mei 2010 16:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Omdat je aan het loket misschien net iets beter duidelijk kunt maken wat je wilt, als je de Duitse taal niet zo goed beheerst bijvoorbeeld
Heeft iemand je weleens verteld van het verschil tussen de theorie en de praktijk?quote:
Praktijk is eng.quote:Op zondag 9 mei 2010 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heeft iemand je weleens verteld van het verschil tussen de theorie en de praktijk?
Het verschil tussen de theorie en de praktijk is dat ze in theorie hetzelfde zijn, en in de praktijk nietquote:
Het ziet er daar tegenwoordig heel anders uit. Volgens mij veel meer begroeiing.quote:Op zondag 9 mei 2010 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Oeh dat weet ik nog![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Weener, 15 februari 1994.
Wauw, met een modern DB-logo nog wel!quote:Op zondag 9 mei 2010 18:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Praktijk is eng.
Dit reed trouwens vroeger tussen Groningen en Leer:
[ afbeelding ]
Moet er hard nodig weer eens heen eigenlijk. Sinds 1994 ben ik er alleen in 2006 een keer geweest.quote:Op zondag 9 mei 2010 18:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het ziet er daar tegenwoordig heel anders uit. Volgens mij veel meer begroeiing.
Kom duuf, volgende kruidvatkaartjeperiode gaan wij een keer naar Leerquote:Op zondag 9 mei 2010 18:58 schreef Duvel het volgende:
Ik ben er nog nooit geweest, mijn laatste poging om naar Leer te gaan, strandde in Nieuweschans waar de DB besloot één taxi in te zetten naar Leer. Toen ben ik maar weer naar Groningen gegaan.
Was? Wo?quote:Op zondag 9 mei 2010 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kom duuf, volgende kruidvatkaartjeperiode gaan wij een keer naar LeerEN naar Papenburg/Ems
Papenburg. Van de Mayer-werf die van die gigantische cruise-schepen maakt. Het hele stadje is erop ingericht, want behalve die werf kan ik geen enkele andere verklaring voor het aantal hotelbedden bedenken.quote:
Enige station wat ik nog mis van de Emslandstrecke. Kom kom, niet zo flauw.quote:
Men heeft net van 1 mei tot en met 5 mei gewerkt aan het spoor tussen Zevenaar en Winterswijk. Tussen Didam en Terborg zijn assentellers geplaatst. Blijkbaar een heel bijzonder soort assentellers, want voor ProRail een nieuw systeem.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mijn bron is een kaart met alle treindetectiesystemen in Nederland, op het intranet van ProRail. Datum kaart is 13-12-2009.![]()
Oh dat meen je nietquote:Op zondag 9 mei 2010 20:19 schreef Ofyles2 het volgende:
En het is weer raak op Arnhem-Winterswijk...
Nogmaals, van binnen voel je er niks vanquote:Op zondag 9 mei 2010 21:00 schreef James1988 het volgende:
Zojuist één van de OV-chipkaartVIRMs voorbij zien komen te Breda... het ding is nog lelijker dan op de foto's. Bah.
Ah okee, dan hebben ze die kaart nog niet bijgewerkt. Ik kom daar ook echt nooit.quote:Op zondag 9 mei 2010 20:10 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Men heeft net van 1 mei tot en met 5 mei gewerkt aan het spoor tussen Zevenaar en Winterswijk. Tussen Didam en Terborg zijn assentellers geplaatst. Blijkbaar een heel bijzonder soort assentellers, want voor ProRail een nieuw systeem.
Gelukkig staat er nog 24 uur per dag een storingsploeg klaar, want momenteel noteren we de vierde storing in vier dagen tijd.
Ik was er een paar weken terug nogquote:Op zondag 9 mei 2010 21:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ah okee, dan hebben ze die kaart nog niet bijgewerkt. Ik kom daar ook echt nooit.
quote:Op zondag 9 mei 2010 22:15 schreef dennistd het volgende:
Bij de STAR hebben ze de stoomloc (die Rus) ook weer op de baan na de brand van vorig jaar
Wat heeft een normaal mens daar te zoeken??quote:Op zondag 9 mei 2010 22:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Huuh, alweer Arnhem - Winterswijk... Voorlopig blijk ik daar uit de buurt. Sterker nog, morgen ga ik voor de verandering maar eens naar waddinxveen
normaal is relatief hè... Het hoofdkantoor van een vande bedrijven waarvoor ik werk zit daar. En dus moet ik er even naartoe om iets te bespreken.quote:Op zondag 9 mei 2010 23:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat heeft een normaal mens daar te zoeken??
De 5e in 5 dagenquote:08:12 uur
Arnhem - Winterswijk
Door een seinstoring rijden tussen
Zevenaar en Winterswijk de treinen met
vertraging.
Houdt u tussen Zevenaar en Winterswijk
rekening met uitval van treinen.
Vertraging van 15 tot 30 minuten.
Ik las laatst ergens dat ze eigenlijk helemaal niet weten WAT precies er nou al deze storingen veroorzaaktquote:Op maandag 10 mei 2010 08:47 schreef greavy het volgende:
ProFail heeft het wederom voorelkaar:
[..]
De 5e in 5 dagen
Was dat maar zo, van mijn mogen al die LINT dingen verdwijnen hoorquote:Op maandag 10 mei 2010 10:24 schreef Peterselieman het volgende:
Het is de Nederlandse Bermuda driehoek, ik zeg het je
Dat kun je wel zeggen.quote:Op maandag 10 mei 2010 10:24 schreef Peterselieman het volgende:
Het is de Nederlandse Bermuda driehoek, ik zeg het je
Wat leuk dat je elkaar zo weer tegenkomt!quote:Op zondag 9 mei 2010 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb een date
Naja gewoon voor een koppie koffie hoor
Met een oud-collega die ik sinds januari 2000 niet meer gezien had. Bij stom toeval kwam ik haar in maart 2008 weer tegen.naja beetje contact, ook weer vrij snel verwaterd. Toen kreeg zij een herseninfarct en brak ik mijn rug....
Soms neem je alles maar voor lief, en soms leer je je echte vrienden kennen...
Okee, heeft even relatief weinig met treinen te maken. Maar als ik EEN foto van de Hoofdwerkplaats Tilburg maak is het weer goed
Krijg ik nu 2x uitbetaald?quote:Op maandag 10 mei 2010 08:47 schreef greavy het volgende:
ProFail heeft het wederom voorelkaar:
[..]
De 5e in 5 dagen
Worden de storingsmonteurs regelmatig afgelost?quote:Op maandag 10 mei 2010 09:10 schreef greavy het volgende:
Klopt zo ongeveer.. Er ligt nu een heel nieuw systeem voor de beveiliging, en sinds dat er ligt, is het al continu raak..
Voor dat systeem ook al, maar toen dachten ze het opgelost te hebben..
Er staat voor Arnhem - Winterswijk 24 uur per dag een storingsteam paraat om dit op te lossen
http://www.gelderlander.n(...)rnhemWinterswijk.ece
die in ploegendienst werken.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:04 schreef greavy het volgende:
Ik denk dat er meerdere ploegen klaar staan, welke in ploegendienst werken. Om de 8 uur een andere ploeg, verwacht ik.
Ik ook. Aflossing is voor mietjes.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:23 schreef Socios het volgende:
Ik verwacht dat er één ploeg 24 uur per dag langs de baan bivakkeert.
Behalve daar waar het woord voor bedoeld is, dus in een vraag: "Welke trein neem jij morgen?"quote:Op maandag 10 mei 2010 17:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
die in ploegendienst werken.
Zullen we afspreken dat jij het woord "welke" gewoon nooit meer gebruikt?
quote:Voor een onderzoek dat in opdracht van NS Hispeed wordt uitgevoerd heeft NS Hispeed voor éénmalig gebruik de emailadressen verstrekt van relaties behorende tot de doelgroep v/h onderzoek. Bij de uitnodiging is de mogelijkheid geboden u af te melden. Indien u hiervan gebruik wilt maken, zal NS Hispeed u niet meer benaderen.
Is maar verwarrendquote:Op maandag 10 mei 2010 17:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Behalve daar waar het woord voor bedoeld is, dus in een vraag: "Welke trein neem jij morgen?"
En dan als antwoord: "De trein die me brengt waar ik zijn moet."
Ja, maar dat slaat dus nergens op. Het had nooit mogen gebeuren in the first place. "Voor éénmalig gebruik" email-adressen verstrekken?quote:Op maandag 10 mei 2010 17:37 schreef Ireyon het volgende:
Nog een semi-officiële reactie van NSHispeed over hun e-mailbeleid;
[..]
Eens.quote:Op maandag 10 mei 2010 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is maar verwarrendGewoon nooit meer "Welke". Zelfde geldt voor Zug-Chef trouwens.
En daarnaast: hoe kan het dat ze enerzijds zeggen dat het éénmalig is, en anderzijds dat je je handmatig moet afmelden als je in de toekomst niet vaker benaderd wil worden?quote:Op maandag 10 mei 2010 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar dat slaat dus nergens op. Het had nooit mogen gebeuren in the first place. "Voor éénmalig gebruik" email-adressen verstrekken?![]()
Dan krijg je een soort wegwerp-versie van die adressen of zo?
Ze schenden hun eigen policy, EN de privacy van al hun geldbronnen, EN de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
"Voor éénmalig gebruik" ja, m'n opoe
Precies. Gewoon gericht vragen naar het antwoord wat je wilt horen. Met "welke trein neem jij?" verleid je mensen alleen maar tot antwoorden als "die gele daar"quote:Op maandag 10 mei 2010 20:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Eens.
"Wat is het treinnummer van de trein die jij neemt" of "Hoe laat gaat je trein" zijn puike alternatieven.
Of die witte, maar da's dan weer mijn werkgebied.quote:Op maandag 10 mei 2010 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Gewoon gericht vragen naar het antwoord wat je wilt horen. Met "welke trein neem jij?" verleid je mensen alleen maar tot antwoorden als "die gele daar"
quote:Op maandag 10 mei 2010 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
en Zug-Chef, welke daar ook nog weleens een handje van heeft, ook niet
Volgens mij is dat één en dezelfde persoon.quote:Op maandag 10 mei 2010 20:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Of die witte, maar da's dan weer mijn werkgebied.
Maar goed, we zijn het er dus allemaal over eens: greavy mag per heden het woord "welke" niet meer gebruiken.
Dat geldt trouwens ook voor The_Knitter op OHIH.
No shit, Sherlock. Waarom denk je dat ik het noem?quote:Op maandag 10 mei 2010 21:05 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat één en dezelfde persoon.
Ironie?quote:Op maandag 10 mei 2010 21:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
No shit, Sherlock. Waarom denk je dat ik het noem?
oh oh, nou heb je fles boos gemaaktquote:Op maandag 10 mei 2010 23:09 schreef greavy het volgende:
Om 5.36 vertrok de Stoptrein naar Den Haag Centraal, welke onder nummer 5110 rijdt. Deze werd door VIRM 9522, het 2e OV-Chipkaart stel gereden.
Te Eindhoven ben ik doorgegaan naar de trein richting Heerlen, welke gereden werd door VIRM 9554. Het deel naar Maastricht betrof 9548.
In Heerhugowaard ben ik overgestapt, op de Sneltrein naar Haarlem, welke wegens werkzaamheden doorging naar Amsterdam Centraal.
De Sneltrein naar Breda stopt alleen om 5.38 (sowieso zaterdag) in Zwijndrecht. Is de eerste trein richting Dordrecht.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:21 schreef Ascendancy het volgende:
De sneltrein naar Breda? Stopte die op Zwijndrecht dan?![]()
VIRM als stoptrein naar Den Haag heb ik ook nog nooit gezien.
Daar lijkt het wel op ja.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:08 schreef dennistd het volgende:
Zie ik op die eerste foto nou PeruRail staan?
Erg mooie foto. Je ziet de helling inderdaad erg goed, die enorme loc voor twee wagons helpt natuurlijk ook wel. Ik ben benieuwd of die RegioShuttles wel zo makkelijk boven komen eigenlijk.quote:
Tsja, computersystemen zijn niet helderziend.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 08:51 schreef greavy het volgende:
Gebeurt wel vaker.. Stom is dat..
Word ook wel eens omgeroepen: "Dames en heren, over ongeveer 5 minuten vertrekt vanaf spoor 1 de InterCity naar Rotterdam Centraal, Den Haag Holland Spoor, Leiden Centraal, Schiphol en Amsterdam Centraal."
Vertrekt op dat moment die trein net..
En dan worden de buffeltjes verkocht aan polen ofzoquote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:52 schreef dennistd het volgende:
Ze staan daar om klaargemaakt te worden voor opslag, dus koelwater en olie aftappen e.d.
Daarna zouden ze naar de loods in Amersfoort gaan, maar daar staan nog wat Wadjes en U'tjes in de weg.
quote:Treinvervoer Vechtdallijnen in 2012 naar Arriva
Arriva neemt het treinvervoer op de spoorlijnen Zwolle - Emmen en Almelo - Mariënberg, de zogenoemde Vechtdallijnen, over van NS en Connexxion. Dit is de uitkomst van de Europese aanbestedingsprocedure die de provincies Overijssel, Drenthe en Regio Twente hebben uitgevoerd. Het treinvervoer wordt verleend tot en met 2027.
Vier vervoerders hadden een offerte ingediend: Arriva, Syntus, Veolia en nieuwkomer Pollarisrail. Na de beoordeling van de offerte van Arriva Openbaar Vervoer NV is als winnaar naar voren gekomen. Arriva gaat vanaf december 2012 de lijn Zwolle-Emmen rijden en vanaf december 2013 ook de lijn Almelo - Mariënberg.
Verbeteringen
De belangrijkste verbeteringen uit de aanbieding van Arriva zijn:
- Op de lijn Zwolle - Emmen gaan nieuwe, snellere treinen rijden van de Zwitserse fabrikant Stadler. Deze treinen rijden ook elders in Nederland (o.a. Friesland, Groningen en Limburg).
- De treinen op de lijn Almelo - Mariënberg worden gemoderniseerd en onder andere voorzien van 1e klas zitplaatsen.
- De dienstregeling Zwolle - Emmen wordt uitgebreid met extra snelritten in de avonduren en vroegere ritten op zondag, waardoor een logische, regelmatige dienstregeling ontstaat.
- Op werkdagen tijdens de ochtend- en middagspits rijden er extra treinen tussen Zwolle en Coevorden. Op deze manier wordt de drukte opgevangen.
- Er komt een betere verbinding tussen Drenthe en Twente door een extra stop van de sneltrein ontstaat er een overstapmogelijkheid in Mariënberg van de trein Zwolle - Emmen.
- Op alle treinen op de lijn Zwolle - Emmen komt een steward in plaats van een conducteur. Deze heeft een balie tot zijn beschikking en kan alle reizigers op allerlei manieren van dienst te zijn (o.a. sociale veiligheid, reisinformatie, kaartcontrole e.d.). Op de lijn Almelo -Mariënberg zijn nu geen conducteurs aanwezig. Daar zullen stewards flexibel worden ingezet.
Een andere vernieuwing is dat de provincies Overijssel en Drenthe en Regio Twente samen opbrengstverantwoordelijk zijn. Zij streven samen met Arriva naar meer reizigers in de trein door de verbetering van de kwaliteit.
Bezwaartermijn
De provincies Overijssel en Drenthe en Regio Twente willen het treinvervoer op de Vechtdallijnen voor een periode van 15 jaar gunnen aan vervoerbedrijf Arriva. Voor het zover is, geldt er eerst nog een wettelijke bezwaartermijn van 6 weken waarin de overige inschrijvers nog kunnen reageren. Pas na deze termijn wordt de gunning aan Arriva definitief.
Wanneer er ruimte in Amersfoort is in 'de Loods' worden de stellen daar gestald, voor een 'reserve', kan je het zien. Ze worden niet ergens onbeheerd neergekwakt, waar ze helemaal naar de tering geholpen worden door lastige jeugd en dergelijke. Zoals wel met de T'tjes, V'tjes te Zwolle Rangeer gebeurd.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:44 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat gebeurd er eigenlijk met die buffeltjes? ze staan terzijde en dat is het? Ik zie ze soms ze er alleen maar mee rangeren
quote:
Dat zou zomaar kunnen, alleen zou ik dat vreemd vinden omdat Arriva geen LINT in Nederland in dienst heeft. Een D-GTW 2/6 inzetten lijkt me dan handiger.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:25 schreef greavy het volgende:
[..]
![]()
![]()
Begrijp ik goed dat er geen nieuw mat op Almelo-Marienberg komt, maar de LINT-stellen blijven met aanpassingen, of worden die wel vernieuwd?
Inderdaad, daarnaast, een Lint moderniseren klinkt ook wat vreemd. Maar zo staat het er wel..quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zou zomaar kunnen, alleen zou ik dat vreemd vinden omdat Arriva geen LINT in Nederland in dienst heeft. Een D-GTW 2/6 inzetten lijkt me dan handiger.
Weer Arriva he. Ik zat er gisteren nog aan te denken. Op termijn zijn CXX, veo en syntus allemaal weg of kapot en hebben we alleen NS en Arriva over..quote:
CXX rijd dus nog maar op 1 lijn straks...Amersfoort -> Barneveld...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weer Arriva he. Ik zat er gisteren nog aan te denken. Op termijn zijn CXX, veo en syntus allemaal weg of kapot en hebben we alleen NS en Arriva over..
Ofwel, alleen NS en DB..quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weer Arriva he. Ik zat er gisteren nog aan te denken. Op termijn zijn CXX, veo en syntus allemaal weg of kapot en hebben we alleen NS en Arriva over..
Is dat traject niet te druk daarvoor?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:42 schreef dennistd het volgende:
Amersfoort-Ede=Wageningen is het he, en die zie ik ook nog wel doorgetrokken worden naar Arnhem.
In plaats van de NS-stopper Ede=Wageningen-Arnhem dan he. Dat is voor NS nu een klein k*t-lijntje met 4 stationsquote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:48 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Is dat traject niet te druk daarvoor?
Zutphen-Oldenzaal loopt ook maar tot december 2013 zie ik, dus dat is ook niet heel lang meer.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:44 schreef greavy het volgende:
Syntus houdt alleen nog Zutphen - Oldenzaal over met de treinen, en nog busgebieden.
Zal volgend jaar ook wel in de aanbesteding gaan.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:54 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zutphen-Oldenzaal loopt ook maar tot december 2013 zie ik, dus dat is ook niet heel lang meer.
Ik kan geen gedachten lezen neequote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:00 schreef dennistd het volgende:
Kun jij gedachten lezen ofzo? Ik roep net hetzelfde op OHIH
Dan moeten ze het spreiden tussen Leeuwarden en Blerickquote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:09 schreef greavy het volgende:
Het zal vast Voith worden, want Arriva doet niet zelf onderhouden..
Doen ze het niet, zal er veel LM richting Leeuwarden moeten.
t was maar een grapjequote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:16 schreef greavy het volgende:
Arnhem - Winterswijk hoort volgens mij toch bij de concessie Achterhoek / Rivierenland, eveneens als Tiel - Arnhem. Zutphen - Winterswijk ook.
Dat is Arriva straks ook.
Kan ArrivaDeutsche Bahn nog meegenieten van de 'kinderziektes'quote:
Met subsidies kun je een heel eind komenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:19 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik snap niet waarom er überhaupt iemand de lijn Almelo - Marienberg wil. Zo'n lijn is toch nooit winstgevend?
Nee. Die lijn is zelfs verreweg de meest verliesgevende van het land. Voor elke 100 euro die die lijn kost, brengt ie 8 euro op. Elke andere kansloze lijn zit toch wel boven de 25.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:19 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik snap niet waarom er überhaupt iemand de lijn Almelo - Marienberg wil. Zo'n lijn is toch nooit winstgevend?
De hoeveelste dag op rij is dit? Ik ben even de tel kwijt...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:50 schreef greavy het volgende:
ProFail heeft het wederom voorelkaar.. Tenminste, is mijn vermoeden.
Vertragingen tussen Wehl/Zevenaar lopen weer op, dus de verstoring zal vast er weer zijn..
De 5e of de 6e.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:38 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De hoeveelste dag op rij is dit? Ik ben even de tel kwijt...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |