Dat zie ik je vaker doen. Wat betekent dat eigenlijk?quote:
Wanneer stopt NS met dat Calimero-gedrag?quote:Op zondag 9 mei 2010 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat zou dat oplossen dan?![]()
Dat gezeik met in- n uitchecken bij iedere vervoerder is gewoon omdat ze er technisch niet uitkwamen hoe ze konden bepalen hoe de opbrengsten verdeeld moesten worden. Daarom hebben ze dat probleem gewoon bij jou en mij neergelegd. Zo simpel is het
Leer - Oldenburg - Bremen - Hannover - Rheine - Leerquote:Op zondag 9 mei 2010 12:57 schreef greavy het volgende:
Ik kom er achter dat ik hier nog een retour Nieuweschans - Leer liggen heb, geldig tot 15-5-2010.
Misschien aanstaande zaterdag nog een keer daarheen, en dan iets langer in Nieuweschans hangen blijven, om ietwat meer foto's te schieten
Of nog iets verder Duitsland in.
Iemand tips om vanuit Leer heen te gaan, en later weer via Leer terug?
Dat is zondermeer waar. Al schenken ze bij de Chinees op de hoek met plezier een koud biertje voor je.quote:Op zondag 9 mei 2010 13:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi ritje voor jeIn Nieuweschans is namelijk geen moer te beleven
![]()
Voor als je met Roodeschool nog onvoldoende het idee hebt dat de wereld daar ophoudtquote:
Dat mag niet. Ooit was het zo dat je tussen Leer en Emden ook de IC mocht nemen omdat de RE maar eens per 2 uur ging of zo, maar dat is al een paar jaar niet meer zo.quote:Op zondag 9 mei 2010 14:21 schreef greavy het volgende:
Oke. In welke treinen is het Nedersaksen ticket dan allemaal geldig? Ik las ergens RE, RB en S-Bahn.
Als ik die trip wil doen, heb je ook IC(E) ertussen.
Alleen Bad-Bentheim - Hengelo nog een kaartje kopen. Wat is verstandiger, uit de automaat of bij NS HiSpeed 1 kopen voor ¤8,40 ?quote:07:10 Zwijndrecht
07:30 Rotterdam Centraal
07:35 Rotterdam Centraal
07:53 Gouda
07:57 Gouda
10:14 Groningen
10:19 Groningen
10:41 Zuidbroek
10:45 Zuidbroek
11:55 Leer (Ostfriesl)
Leer(Ostfriesl) Za, 15.05.10 vertrek 13:42 4 RE 4423 Regional-Express
Bremen Hbf Za, 15.05.10 aankomst 15:05 3
Bremen Hbf Za, 15.05.10 vertrek 15:15 1 Süd RB 14822 Regionalbahn
Oldenburg(Oldb) Za, 15.05.10 aankomst 15:57 6
Oldenburg(Oldb) Za, 15.05.10 vertrek 16:33 6 RE 14538 Regional-Express
Leer(Ostfriesl) Za, 15.05.10 aankomst 17:15 4
Leer(Ostfriesl) Za, 15.05.10 vertrek 18:06 1 RE 14129 Regional-Express
Salzbergen Za, 15.05.10 aankomst 19:19 3
Salzbergen Za, 15.05.10 vertrek 19:53 4 WFB39630 WestfalenBahn
Bad Bentheim Za, 15.05.10 aankomst 20:03 2
Bad Bentheim V 20:44 IC - Berlijn 140
Amersfoort A 22:22
22:24 Amersfoort
23:25 Rotterdam Centraal
23:32 Rotterdam Centraal
23:50 Zwijndrecht
Ik zou er niet op gokken dat het loket in Bentheim na 20:00 nog open is. Je kan het beter meteen in Leer regelen (tijd zat) of anders in Osnabrück.quote:Op zondag 9 mei 2010 15:33 schreef greavy het volgende:
Ja, in Duitsland bedoel ik dat ja. Gewoon bij het loket kan dat neem ik aan. Heb ik Bad Bentheim toch wel even tijd.
Dat word een interessant ritje zaterdag
Precies, geregeldquote:Op zondag 9 mei 2010 15:40 schreef greavy het volgende:
Ja, daar heb je gelijk in. Leer moet ik toch al bij het loket zijn (verwacht ik), voor het Niedersachsen ticket.
En in Leer heb ik ruim de tijd.
Omdat je aan het loket misschien net iets beter duidelijk kunt maken wat je wilt, als je de Duitse taal niet zo goed beheerst bijvoorbeeldquote:Op zondag 9 mei 2010 16:33 schreef dennistd het volgende:
Maar waarom zou je een kaartje bij het loket halen, als de kaartautomaten zelfs briefgeld slikken?
Greavy kan gewoon Fries lullen, dat verstaan ze daar in Leer wel als het goed is.quote:Op zondag 9 mei 2010 16:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Omdat je aan het loket misschien net iets beter duidelijk kunt maken wat je wilt, als je de Duitse taal niet zo goed beheerst bijvoorbeeld
Heeft iemand je weleens verteld van het verschil tussen de theorie en de praktijk?quote:
Praktijk is eng.quote:Op zondag 9 mei 2010 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heeft iemand je weleens verteld van het verschil tussen de theorie en de praktijk?
Het verschil tussen de theorie en de praktijk is dat ze in theorie hetzelfde zijn, en in de praktijk nietquote:
Het ziet er daar tegenwoordig heel anders uit. Volgens mij veel meer begroeiing.quote:Op zondag 9 mei 2010 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Oeh dat weet ik nog![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Weener, 15 februari 1994.
Wauw, met een modern DB-logo nog wel!quote:Op zondag 9 mei 2010 18:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Praktijk is eng.
Dit reed trouwens vroeger tussen Groningen en Leer:
[ afbeelding ]
Moet er hard nodig weer eens heen eigenlijk. Sinds 1994 ben ik er alleen in 2006 een keer geweest.quote:Op zondag 9 mei 2010 18:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het ziet er daar tegenwoordig heel anders uit. Volgens mij veel meer begroeiing.
Kom duuf, volgende kruidvatkaartjeperiode gaan wij een keer naar Leerquote:Op zondag 9 mei 2010 18:58 schreef Duvel het volgende:
Ik ben er nog nooit geweest, mijn laatste poging om naar Leer te gaan, strandde in Nieuweschans waar de DB besloot één taxi in te zetten naar Leer. Toen ben ik maar weer naar Groningen gegaan.
Was? Wo?quote:Op zondag 9 mei 2010 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kom duuf, volgende kruidvatkaartjeperiode gaan wij een keer naar LeerEN naar Papenburg/Ems
Papenburg. Van de Mayer-werf die van die gigantische cruise-schepen maakt. Het hele stadje is erop ingericht, want behalve die werf kan ik geen enkele andere verklaring voor het aantal hotelbedden bedenken.quote:
Enige station wat ik nog mis van de Emslandstrecke. Kom kom, niet zo flauw.quote:
Men heeft net van 1 mei tot en met 5 mei gewerkt aan het spoor tussen Zevenaar en Winterswijk. Tussen Didam en Terborg zijn assentellers geplaatst. Blijkbaar een heel bijzonder soort assentellers, want voor ProRail een nieuw systeem.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mijn bron is een kaart met alle treindetectiesystemen in Nederland, op het intranet van ProRail. Datum kaart is 13-12-2009.![]()
Oh dat meen je nietquote:Op zondag 9 mei 2010 20:19 schreef Ofyles2 het volgende:
En het is weer raak op Arnhem-Winterswijk...
Nogmaals, van binnen voel je er niks vanquote:Op zondag 9 mei 2010 21:00 schreef James1988 het volgende:
Zojuist één van de OV-chipkaartVIRMs voorbij zien komen te Breda... het ding is nog lelijker dan op de foto's. Bah.
Ah okee, dan hebben ze die kaart nog niet bijgewerkt. Ik kom daar ook echt nooit.quote:Op zondag 9 mei 2010 20:10 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Men heeft net van 1 mei tot en met 5 mei gewerkt aan het spoor tussen Zevenaar en Winterswijk. Tussen Didam en Terborg zijn assentellers geplaatst. Blijkbaar een heel bijzonder soort assentellers, want voor ProRail een nieuw systeem.
Gelukkig staat er nog 24 uur per dag een storingsploeg klaar, want momenteel noteren we de vierde storing in vier dagen tijd.
Ik was er een paar weken terug nogquote:Op zondag 9 mei 2010 21:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ah okee, dan hebben ze die kaart nog niet bijgewerkt. Ik kom daar ook echt nooit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |