abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:35:56 #26
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81136433
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:27 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Dat is sowieso vrij knap, want de sneltrein naar Breda komt niet langs Zevenbergen.

Klopt. En daar kwamen ze uiteindelijk toch achter
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:37:08 #27
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81136508
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:26 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Hoezo ontlast het de lijn nijmegen-arnhem? Hij stopt toch juist niet op arnhem zuid? En bij Elst is toch minder ruimte om te keren?
Sowieso belachelijk hoe slecht het OV bij Tiel is.
Tussen Nijmegen en Arnhem komt dan een trein minder te rijden, waardoor er meer ruimte overblijft.
De kering te Elst zal dan opgevangen worden dmv een extra (kop)spoortje aan te leggen
pi_81136617
Of rijdt gewoon om en om van Tiel naar Arnhem en Nijmegen, net als vroeger?
  Redactie Sport vrijdag 7 mei 2010 @ 15:40:17 #29
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_81136682
Het probleem is meer dat je richting Arnhem de treinen Arnhem-Nijmegen moet kruisen, wat veel capaciteit kost
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:40:40 #30
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81136708
Ze spreken er ook al over een gecombineerde treindienst Dordrecht - Geldermalsen - Tiel - Arnhem.
Hiervoor moet het stukje Tiel - Geldermalsen wel vrijgegeven worden voor Arriva.
Zo kunnen ze combineren in Geldermalsen, en zodoende een directere verbinding creëren.
Opzich wel een goed idee, maar of dat rendabel/haalbaar zal worden?
Dit dan wanneer Arriva er rijdt hé.

Tenminste, dat zijn wensen van OHIH'ers.
pi_81137632
De trein vanuit Dordrecht door naar Tiel is lijkt mij uiteindelijk ook onvermijdelijk.
Tiel maakt ook eigenlijk geen deel uit van het hoofdnet en een pendeltje tiel-geldermalsen is natuurlijk helemaal niets.

Maar door naar Arnhem kan toch helemaal niet? Dan zou op het gehele traject dieseltreinen moeten rijden. En dat is vrij zonde als zo'n groot deel geëlectrificeerd.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 7 mei 2010 @ 16:03:52 #32
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81137850
In dat geval wordt er geopperd om het hele traject te elektrificeren.
Of de D-GTW gekoppeld met de E-GTW, alhoewel dat dat niet het verstandigste is, lijkt mij.
Gewoon alles elektrisch, veel makkelijker. Gekoppeld rijden is bij mijn weten mogelijk (desnoods kleine aanpassing)
  vrijdag 7 mei 2010 @ 16:05:24 #33
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81137930
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:39 schreef Socios het volgende:
Of rijdt gewoon om en om van Tiel naar Arnhem en Nijmegen, net als vroeger?
Dat gaat echt nooit meer kunnen of je moet de Betuweroute afbreken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_81138739
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:03 schreef greavy het volgende:
In dat geval wordt er geopperd om het hele traject te elektrificeren.
Of de D-GTW gekoppeld met de E-GTW, alhoewel dat dat niet het verstandigste is, lijkt mij.
Gewoon alles elektrisch, veel makkelijker. Gekoppeld rijden is bij mijn weten mogelijk (desnoods kleine aanpassing)
Ze kunnen misschien die stomme BOB's uit Beieren lenen
Als ik daar iedere dag in moet zitten koop ik direct een auto.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 7 mei 2010 @ 16:25:55 #35
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_81139009
Goedemorgenmiddag deze morgenmiddag.

Netjes opgelost, die reactie van NS.
pi_81139675
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat gaat echt nooit meer kunnen of je moet de Betuweroute afbreken
Kopmaken (op evt. aan te leggen extra spoortje) te Elst.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 mei 2010 @ 17:33:02 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81141756
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:45 schreef dennistd het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar?
[..]
Heerenveen zijn ze ook al een paar keer voorbij gereden
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 mei 2010 @ 17:38:48 #38
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_81141994
De Benelux blijft in ieder geval nog t/m november 2011 rijden.
quote:
Vanwege alle perikelen rond de Nederlandse HSL en bemoeienis in Vlaanderen, zal de Benelux nog een tijdje blijft bestaan in de huidige vorm via Den Haag HS en Roosendaal. In elk geval tot en met november 2011. Bron: Wandelgangen rond het Binnenhof.
(Bron: OHIH)
  vrijdag 7 mei 2010 @ 18:10:23 #39
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_81143093
t-v-psssl
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_81144566
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 17:38 schreef James1988 het volgende:
De Benelux blijft in ieder geval nog t/m november 2011 rijden.
[..]

(Bron: OHIH)
Komt er als ie vervalt eigenlijk een vervanging voor het binnenlandse traject van de benelux?
Maar 1 ic per uur naar Roosendaal vamuit Dordrecht is sowieso geen optie lijkt me. En tussen Dordrecht en Den haag is het ook geen overbodige luxe
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 7 mei 2010 @ 18:55:57 #41
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81144946
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 18:47 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Komt er als ie vervalt eigenlijk een vervanging voor het binnenlandse traject van de benelux?
Maar 1 ic per uur naar Roosendaal vamuit Dordrecht is sowieso geen optie lijkt me. En tussen Dordrecht en Den haag is het ook geen overbodige luxe
Zou het niet logisch zijn dat met het opdoeken van de Benelux ook de pendels naar Vlissingen eruit gaan en dat er gewoon elk half uur een IC Asd - Vs rijdt, die na Roosendaal overal stopt?

Gooi gewoon wat Krabbendijketjes dicht of zo, hou je een mooie lange IC over
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_81147354
Ja, hoi.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 19:54:31 #43
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81148045
Hallo, dakloze
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 mei 2010 @ 20:08:06 #44
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_81148788
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:41 schreef Socios het volgende:
Eerste bladzijde van de betreffende tabel in het Spoorboekje.
Als je iets daar niet kan vinden is het wel de werkelijke kilometerafstand.
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:03 schreef greavy het volgende:
Of de D-GTW gekoppeld met de E-GTW, alhoewel dat dat niet het verstandigste is, lijkt mij.
Daar schiet je dus niks mee op, dan moet je nog steeds de delen onder de draad dieselen. Het zou alleen zin hebben met een hybride GTW met een dieselmotor én een stroomafnemer, dat je dus kan kiezen tussen D of E (geen idee of dat al bestaat? zou in principe wel mogelijk moeten zijn).
pi_81149773
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zou het niet logisch zijn dat met het opdoeken van de Benelux ook de pendels naar Vlissingen eruit gaan en dat er gewoon elk half uur een IC Asd - Vs rijdt, die na Roosendaal overal stopt?

Gooi gewoon wat Krabbendijketjes dicht of zo, hou je een mooie lange IC over
Die ging toch ook op laan van NOI, Delft, Schiedam en blaak stoppen.
Daar word je ook ongelukkig van als treinreiziger naar vlissingen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 mei 2010 @ 20:25:10 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81149847
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 20:23 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Die ging toch ook op laan van NOI, Delft, Schiedam en blaak stoppen.
Daar word je ook ongelukkig van als treinreiziger naar vlissingen.
Sterker nog, ze laten m via Haarlem omrijden
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 mei 2010 @ 20:25:49 #47
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81149893
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 20:08 schreef ReisT het volgende:

[..]

Als je iets daar niet kan vinden is het wel de werkelijke kilometerafstand.
En toch reken ik daar wel mee

Enige traject war het serieus afwijkt is Breukelen - Woerden. Dat is 12 km, en niet 19. Reden is bekend (kortste weg Asd-Rtd telt voor t tarief, iedereen reist via Gv enz.). Voor de rest klopt het heel aardig hoor.

Oh en de HSL natuurlijk, één van de betere leugens van de laatste tijd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_81149999
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 20:08 schreef ReisT het volgende:

[..]

Als je iets daar niet kan vinden is het wel de werkelijke kilometerafstand.
[..]

Daar schiet je dus niks mee op, dan moet je nog steeds de delen onder de draad dieselen. Het zou alleen zin hebben met een hybride GTW met een dieselmotor én een stroomafnemer, dat je dus kan kiezen tussen D of E (geen idee of dat al bestaat? zou in principe wel mogelijk moeten zijn).
Dit monster heeft het
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_81150047
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 20:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Sterker nog, ze laten m via Haarlem omrijden
Dat is toch helemaal niet om?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 mei 2010 @ 20:34:58 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81150498
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 20:28 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dat is toch helemaal niet om?
Wel als je onderweg nog een paar keer extra gaat stoppen
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')