Hierbij mijn reisverslag van vandaag; Een rondreis die plaatsvond vanaf Zwijndrecht.
Deze reis heeft plaats gevonden in de eerste klas (waar mogelijk).
De route zou er zo uit zien:
Klik hier voor de geplande routeWegens een defecte trein bij Dalfsen, was ik te laat aan in Zwolle, en heb ik de 14.19 Stoptrein naar Kampen genomen, en uit Kampen de 14.33. Hierdoor kwam de verbinding van 14.46 ook te vervallen, en heb ik gekozen voor 15.17 te vertrekken uit Zwolle.
Hieronder het verslagEenmaal aangekomen op het station Zwijndrecht, begint de lange tocht pas echt.
Station Zwijndrecht, voorzijdeDe trein vertrekt op tijd met een DD-AR stam 7859, en is ook exact op tijd aan te Rotterdam Centraal, wat me de gelegenheid geeft om nog even naar de Kiosk te lopen voor een bakje thee.
DD-AR stam 7859 te Zwijndrecht
Vanaf de Loopbrug in Rotterdam: DD-AR stam 7859 vertrekt richting Den Haag en verderHierna naar Sp 15 gelopen, om de IC naar Enschede te nemen. Hierin reden de 4247 (achter) en de 4037 (voor). Omdat ik het liefst ICMm heb, ben ik in de 4037 gaan zitten.
ICM 4247 komt binnen te Rotterdam Centraal om later weer te keren naar EnschedeEenmaal aangekomen in Utrecht blijven we lang staan. Om 9.55 word er eindelijk omgeroepen, dat de reizigers die in het treingedeelte zitten, die niet aan het perron staat, naar voren moeten lopen. Er is namelijk een stel bijgeplaatst, welke niet volledig aan het perron staat.
Vertrokken met +11 uit Utrecht, bedenk ik me dat ik een overstap heb van 7 minuten te Almelo. De trein maakt veel tijd goed, en komt met +4 aan in Almelo.
Eurailscout UFM 120(?) te UtrechtIn Almelo moeten overstappen op de Stoptrein naar Mariënberg.
Syntus-Lint 45 in Twents kleurstelling. Syntus rijdt in opdracht van Connexxion de lijn Almelo - Mariënberg. De machinist had zijn kind bij zich.Om eerlijk te zijn, het zijn geen treinen waar je voor je plezier in gaat zitten. Ze maken veel herrie, en de stoelen zitten ook erg rot. En de trein trilt enorm, wat bij het optrekken, en stilstaan, vaak goed merkbaar was. Daarnaast was me niet opgevallen, dat er in Almelo een 'afstap' is van een aantal centimeter. Je zal maar lelijk vallen.. De trein lag, sowieso bij de achterste deur, een aantal centimeter lager.
In Mariënberg blijkt de Stoptrein naar Emmen een vertraging van 6 minuten te hebben. Wachten dus!
Emmer-V 964 komt als Stoptrein richting Emmen binnen te Mariënberg.De trein heeft na Nieuw Amsterdam snelheid gemaakt, en goed doorgereden. De uiteindelijke vertraging was weer 0 minuten. Hij heeft alles in kunnen lopen. Klasse!
Na kering te Emmen rijdt de 964 weer als Stoptrein terug naar Zwolle. In Nieuw-Amsterdam moesten we wachten op de Sneltrein (?), die vertraagd was. Onze vertraging bedroeg toen +4.
(oud) stationsgebouw van OmmenAangekomen bij Dalfsen, bleek er een Emmer-V defect te staan, in de richting van Zwolle.
Wegens dit defect, was besloten dat ons stel, de 964, de defecte moest duwen naar Zwolle.
Tevens werkten meerdere overwegen niet bij Dalfsen, wat waarschijnlijk met onze trein te maken had (die naar Sp. 2 moest).
Na de koppeling met de defecte Emmer-V reden we een deel terug richting Ommen, om daar bij een sein naar Zwolle te wachten op 'Groen' sein. In deze tussentijd stond de trein naar Emmen ook te wachten in Dalfsen, welke niet vķķr ons weg mocht. Wij moesten eerst weg met de defecte Emmer-V.
Met een +22 aangekomen in Zwolle, was gelijk zeker dat de Stoptrein naar Kampen van 13.49 al weg was, en de volgende om 14.19 kwam. Omdat dit binnen het schema paste (moest persé rond 16.25 in Groningen zijn) heb ik alsnog de Kamperlijn bereden.
Terug vanaf Kampen, in Zwolle.
Een NS-Buffel staat te niksen in Zwolle.
V-IRM 8721 komt binnen als IC vanuit Roosendaal, en keert weer, om terug naar Roosendaal te gaanIn Zwolle de InterCity naar Groningen gepakt van 15.17. Aankomst was 16.14 in Groningen.
ICMm 4241, 4011 en 4074 komen in Zwolle binnen om door te gaan naar Groningen
Spurt 345 staat klaar in Groningen om weer te vertrekkenHier kwam me zus van de universiteit, en ook naar Leeuwarden moest.
De Stoptrein van 16.34 zat al redelijk vol, dus gewacht op de Sneltrein van 16.53, met een aankomst van 17.29.
Stoptrein (Spurt 315) richting Leeuwarden, vanuit Groningen. Vertrektijd 16.34.
Stel 242 (voor) met nog een onbekende Spurt bracht ons richting Leeuwarden. Sneltrein van 16.53 uit Groningen.Aangekomen in Leeuwarden nemen we weer afscheid, en gaat me zus richting Dronrijp met de Stoptrein van Arriva van 17.34. Ik stap op de InterCity richting Rotterdam van 17.45, en stap in Zwolle uit.
Tweemaal Spurt naastelkaar. Linkse gaat naar Harlingen, en de rechtse naar Sneek. De linkse heeft nog bestickering van de Vroege Vogel Kortingsactie.
ICM-Stel 4208 brengt ons richting Zwolle, 17.45 vertrek uit Leeuwarden.In Zwolle staat de overstap op de InterCity naar Roosendaal gepland, welke netjes gehaald werd.
ICRm zittingen in de eerste klasAangekomen in Breda, stap ik uit om plaats te nemen in de InterCity naar Den Haag Centraal. Deze werd gereden door V-IRM 9434, die 8 minuten vertraging had.
Hierdoor de aansluiting in Dordrecht bijna gemist, omdat ik 1,5 minuut had om van Sp 1 naar Sp 2 te gaan. Gelukkig zag de Conducteur mij aankomen rennen, en wachtte nog eventjes, toen ik zei dat er nog een paar mee wilden. Hij heeft ongeveer een halve minuut gewacht, en daardoor konden er nog 5 mensen extra mee.
Tot zover mijn reisverslag, van mijn succesvolle reis.
Voor al mijn gemaakte foto's verwijs ik je door naar
Dit Foto album.