abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78456751

Welkom in alweer deel 215 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere actie-dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dergelijke dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

Voor reizen naar het buitenland is je dagkaart geldig tot en met het laatste station voor de grens. Vanaf het betreffende station moet de volledige prijs voor een kaartje betaald worden, dus inclusief het Nederlandse traject tot aan de grens.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Harlingen Haven - Socios
VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy
SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy
Zwitserland - sander89

>> Materieel Informatie
Er is veel materieel in de omloop. Hiervoor zijn enkele bestanden gemaakt, met informatie.
Hierin is onder andere te vinden welk materieel nog in de omloop is, maar ook informatie over het terzijde gesteld materieel.
Plan T (Last update: 24-1-09 (Excel) )

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
pi_78456783
Momenteel in de studioooo, dus later nog een mooi plaatje.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 februari 2010 @ 22:25:14 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78456985

Een GTW'tje tussen Sauwerd en Groningen Noord
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 25 februari 2010 @ 22:28:36 #4
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78457191
Tijd Voor een Plaatje:

30-09-2007, VIRM 9520 tijdens open dag in Hengelo
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 25 februari 2010 @ 22:30:02 #5
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78457274
Die Plan V's met rode banken hebben bij revisies groene of grijze bekleding gekregen. Het rood is dus gewoon uitgestorven. Er zijn volgens mij geen Plan V's met rode banken buiten dienst gegaan door iets anders dan schade...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78457746

Hoewel het totaal niet bij de stationsgebouwen zelf past, vind ik die gekleurde paaltjes bij elk groot Belgisch station best leuk gevonden.

Wat de railcatering betreft; elke keer als ik ze zie, krijg ik medelijden met ze. Dat blije gegroet als ze de coupé binnenkomen en de daaropvolgende chagrijnige reacties van alle inzittenden die helemaal niet op 'm zitten te wachten, 'k vraag me af waarom ze het überhaupt niet volledig hebben afgeschaft. Niemand gaat toch 2 euro betalen voor een plastic bekertje gevuld met koffie uit een thermoskan .
pi_78458342
Warm water in de ketel, oplosspul in je bakkie
Volgens mij doen ze amersfoort - utrecht (-den haag/r'dam) ook af en toe nog.
dag
pi_78458953
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 22:37 schreef Ireyon het volgende:
Hoewel het totaal niet bij de stationsgebouwen zelf past, vind ik die gekleurde paaltjes bij elk groot Belgisch station best leuk gevonden.
Ja. Al zijn we er nog steeds niet over uit waar ze precies allemaal wel en niet staan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 25 februari 2010 @ 22:57:51 #9
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78459008
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 22:30 schreef Duvel het volgende:
Het rood is dus gewoon uitgestorven.
Volgens mij zitten er in DDM-1 nog wel rode bankjes
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 februari 2010 @ 23:17:59 #10
Maffe Fries
pi_78460163
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 22:57 schreef dennistd het volgende:

[..]

Eerste klas in het ICMm
  Redactie Sport donderdag 25 februari 2010 @ 23:26:11 #11
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78460654
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Eerste klas in het ICMm
Dat zijn rode stoelen, geen bankjes
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 februari 2010 @ 23:29:26 #12
Maffe Fries
pi_78460818
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:26 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat zijn rode stoelen, geen bankjes
Ik had het over de kleur, niet over of het stoelen of bankjes zijn
pi_78460987
Mooi foto's
  donderdag 25 februari 2010 @ 23:32:41 #14
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_78460996
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_78461356
quote:
Wat de railcatering betreft; elke keer als ik ze zie, krijg ik medelijden met ze. Dat blije gegroet als ze de coupé binnenkomen en de daaropvolgende chagrijnige reacties van alle inzittenden die helemaal niet op 'm zitten te wachten, 'k vraag me af waarom ze het überhaupt niet volledig hebben afgeschaft. Niemand gaat toch 2 euro betalen voor een plastic bekertje gevuld met koffie uit een thermoskan .
Soms koop ik een kopje thee, de laatste keer (is al weer even geleden) kostte dat 1,50, dat vind ik nog best netjes.
  donderdag 25 februari 2010 @ 23:41:12 #16
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78461457
Volgens mij is een kopje thee nu al ¤1,80. Ik koop (als ik lange afstand moet) vaak een bakkie thee.
pi_78461507
Als er een mooi meisje langsloopt koop ik nog weleens een cappuccino.
  donderdag 25 februari 2010 @ 23:46:58 #18
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78461736
Hoi luitjes What's up?

Ik kan duidelijk merken dat nog lang niet alle conducteurs zin hebben in de OV-chipkaart. Bij de een duurt het lang voor hij 'm gescand heeft ("Hey, je bent niet ingecheckt... oh wacht hier staat van wel"), en de ander neemt al genoegen met slechts het pasje bekijken. Vanochtend had ik er eentje die wél snel was... al is 't niet zo snel als op zicht.

Overigens heb ik geen studentenchipkaart, maar een persoonlijke van TLS. Zo'n gele.
pi_78461827
Waarom is de Berlijn IC eigenlijk geen Eurocity?
bier
pi_78462079
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:48 schreef italiaan1987 het volgende:
Waarom is de Berlijn IC eigenlijk geen Eurocity?
Eurocity? je bedoeld een ICE?

Nou voor de ICE moet je toeslag betalen, en de Berlijn IC rijdt als normale IC in Nederland.
  donderdag 25 februari 2010 @ 23:58:42 #21
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78462252
Eurocity is een internationale intercity. Waarom dat de Berlijntrein niet als EC wordt aangekondigd weet ik niet.
pi_78462503
Kwaliteitseisen aan de trein.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 01:00:08 #23
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_78464537
apart dat NS ICE 3 M van NS FSC is en niet van NSR
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  vrijdag 26 februari 2010 @ 08:07:29 #24
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78468080
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 22:57 schreef dennistd het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in.

@SpeedyRich: heel veel treinen zijn van NS FSC. Wat maakt het voor jou bijzonder voor de ICE?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78468333
De railcatering, alleen in de benelux kwam ik ze nog tegen met de trolleys. Die deden nog best goede zaken volgens mij. In de IC tussen Utrecht en Den Bosch kom ik nog wel eens van die rugzakkers tegen. Die koffie is echt niet te hachelen, die bij de vernieuwde kiosks e.d. wel maar dat komt uit een standaard wmf automaat. Geen kunst aan, die staan bij veel restaurants ook.

Daarnet weer helemaal vrolijk geworden van de omroep in de trein. In het plat Rotterdams . Dat mis ik wel, de humor: op rijm, in 6 talen, verwarring zaaien over 's Gravenhage en Den Haag, machinisten die liever piloot hadden geworden... De omroepen zijn nu veel meer uniform en functioneel.
  Redactie Sport vrijdag 26 februari 2010 @ 08:34:49 #26
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78468404
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 01:00 schreef SpeedyRich het volgende:
apart dat NS ICE 3 M van NS FSC is en niet van NSR
NSR zou helemaal onlogisch zijn, NS HiSpeed is dan nog logischer
PM mij!
  Moderator vrijdag 26 februari 2010 @ 09:12:11 #27
155227 crew  Guppy
dus
pi_78469116
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_78469340
quote:
[ afbeelding ]

Hebben die ook nog nut, of is het alleen versiering?
quote:
Het is oploskoffie, nescafe. Als ik van Amsterdam naar Maastricht ga neem ik heeeeel soms toch een kopje, want vieze koffie is beter dan 2.5 uur geen koffie.
pi_78470434

Terugvind Virm Plaatje

12 bakken op amsterdam CS naar den haag CS
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:01:42 #30
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78472201
Kunnen ze die vervelende, arrogante meisjes die vergroeid zijn met hun telefoon niet gewoon verbannen uit de trein?

Setting: stiltecoupé, flink gevuld. Meisje begint in onbegrijpelijke taal in haar telefoon te blčren. Duvel, attent als altijd, wijst het meisje op het feit dat het een stiltecoupé is en verzoekt haar ergens anders te gaan bellen.
Meisje: "...onverstaanbaar gebrabbel...ik ben je hond niet...onverstaanbaar gebrabbel..."

In plaats van ad rem te vermelden dat mijn hond:
- knapper;
- slimmer;
- beter opgevoed
is, ben ik op zoek gegaan naar de conducteur. Die zat in het andere treinstel, dus pas op het volgende station kon ik hem op het grietje af sturen. Omdat dat ook mijn eindstation was, heb ik de afloop niet mee mogen maken. Helaas.

Maar echt: dit soort hoerige kutkinderen moet gewoon naar een heropvoedingskamp met stokslagen, isoleercellen met glasscherven aan de wand, tochtige barakken en wat nog meer nodig is om er wat fatsoen in te rammen.

Lief hč!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator vrijdag 26 februari 2010 @ 11:21:34 #31
155227 crew  Guppy
dus
pi_78472953
Duvel
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_78473378
Tja, het beste is om die mensen gewoon te negeren. Ik snap overigens ook niet hoe iemand het in z'n hoofd krijgt om te gaan bellen als er 30+ mensen niets zeggen. Of vaak vrouwen die in de trein even gezellig gaan bijkletsen en dan natuurlijk met een niveau dat 3 keer te hard is; want ze zouden elkaar eens niet verstaan.

Je kan mensen niet dwingen om totaal stil te zijn maar enigszins rekening houden en op een laag geluidsniveau praten of onnodge conversaties ergens anders houden, nee helaas.
pi_78473408
Herinneren jullie jullie nog dat ik enkele topics geleden een melding maakte dat de Voith Maxima nu ook in België te zien was?
Dit was dus maar voor even, nu zal hij voorlopig (?) niet meer te zien zijn; de nokkenas werd verkeerd gemonteerd...
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:39:35 #34
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78473666
Gister ook meegemaakt, in de eerste klas..

Kwamen er 3 zakenlui binnen, gaan bijelkaar zitten, en pakken alle 3 hun laptops.
En toen begon het: Ze gingen vergaderen, tot ergernis van mij, en nog een aantal anderen.. Het was de Stiltecoupé van de eerste klas (als je de ramen mocht geloven).
Ik zei er iets van, en ze begrepen het maar al te goed. Toen gingen ze maar in zo'n coupé hok zitten, die dicht kan.
  Moderator vrijdag 26 februari 2010 @ 11:46:44 #35
155227 crew  Guppy
dus
pi_78473972
Mag je nog blij wezen dat je een trein met compartimenten had
pi_78474115
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:32 schreef Kyoshi het volgende:
Tja, het beste is om die mensen gewoon te negeren. Ik snap overigens ook niet hoe iemand het in z'n hoofd krijgt om te gaan bellen als er 30+ mensen niets zeggen. Of vaak vrouwen die in de trein even gezellig gaan bijkletsen en dan natuurlijk met een niveau dat 3 keer te hard is; want ze zouden elkaar eens niet verstaan.

Je kan mensen niet dwingen om totaal stil te zijn maar enigszins rekening houden en op een laag geluidsniveau praten of onnodge conversaties ergens anders houden, nee helaas.
Eng he, mensen?
  Moderator vrijdag 26 februari 2010 @ 11:53:24 #37
155227 crew  Guppy
dus
pi_78474297
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:18 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Eng he, mensen.
Niet bijster origineel meer Die qoute wordt hier vaker gebruikt.
pi_78474416
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:53 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Niet bijster origineel meer Die qoute wordt hier vaker gebruikt.
alsnog is er niks mis mee mensen gewoon te vragen om wat stiller te zijn. Sommige mensen zijn iets wat te makkelijk geīntimideerd. Oké als meisje van 17 van 50 kilo ga je niet vragen 6 stonende antilianen vragen om wat stiller te doen, maar je weet wat ik bedoel
  Moderator vrijdag 26 februari 2010 @ 11:58:29 #39
155227 crew  Guppy
dus
pi_78474576
Je hebt ook gelijk. Ik zou het ook niet zomaar negeren. Ik moest alleen even lachen om wat je zei
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:10:32 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78475093
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:39 schreef greavy het volgende:
Ik zei er iets van, en ze begrepen het maar al te goed. Toen gingen ze maar in zo'n coupé hok zitten, die dicht kan.
Misschien hadden ze gewoon niet door dat het een stiltecoupé was... netjes dat ze daarna verhuisd zijn naar een compartiment.

Ik heb er ook wel eens wat van gezegd. Situatie: stiltecoupé 2e klas (de BDs) in de 3600, op een willekeurige namiddag. Ik had een slechte dag op 't werk en wilde even stilte, dus ik zocht die stiltecoupé op. Het was er ook doodstil, maar één koppel (m+v) vond het nodig om luid over allerlei wissewasjes te discussiëren. Toen ik vroeg of het stil kon zijn, werd het ook stil...

In een ander geval niet. Tweedeklas VIRM (non-stiltecoupé), Amsterdam - Dordrecht. Bij Schiphol stappen een paar meiden in (die niet roomblank waren ) en die het nodig vonden om hun mobiele dj-booth a.k.a. blikje te gebruiken om geluid te produceren. Verder was het erg stil, zij waren het luidruchtigste aanwezig. "Dames, het is hier geen discotheek dus mag het alsjeblieft wat zachter" van mijn kant werd me niet in dank afgenomen.

In zo'n geval ben ik het dus ook roerend met Duvel eens: heropvoedingskamp a.u.b.. Waar is het rekening houden met elkaar gebleven, vraag ik me soms af?
pi_78475411
tja ach stiltecoupes, er zijn ergere dingen dan geluid maken in een trein.

En als ik een 2e klas instap, hou ik er geen rekening mee als er stiltecoupe staat...

Ik vind dat je lekker wel normaal moet kunnen praten

en jongeren houden er echt geen rekening mee...
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:23:57 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78475633
Een stiltecoupé is er juist om het geluid tot een minimum te beperken, omdat er reizigers zijn die dat willen. Na een klotedag op werk/school, om je ergens op voor te bereiden, enzovoorts. Er zijn meestal genoeg bakken in een trein, als je zonodig wil praten kun je beter een andere bak opzoeken.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:29:35 #43
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78475899
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
tja ach stiltecoupes, er zijn ergere dingen dan geluid maken in een trein.
Misschien, maar er zijn weinig ergere dingen dan gewoon totaal geen rekening houden met je medemens, of medereiziger.
quote:
En als ik een 2e klas instap, hou ik er geen rekening mee als er stiltecoupe staat...

Dan loop je toch gewoon even door naar een plek waar dat wel kan? Vrij egoīstisch gedrag hoor: 'ik vind dat je gewoon moet kunnen praten dus doe ik dat en dan houd ik er geen rekening mee of ik in een stiltecoupe zit waar andere mensen voor stilte komen'.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78476939
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:23 schreef James1988 het volgende:
Een stiltecoupé is er juist om het geluid tot een minimum te beperken, omdat er reizigers zijn die dat willen. Na een klotedag op werk/school, om je ergens op voor te bereiden, enzovoorts. Er zijn meestal genoeg bakken in een trein, als je zonodig wil praten kun je beter een andere bak opzoeken.
In de spits ga ik er niet op letten. Dan mag je al blij zijn als er uberhaupt een zitplaats beschikbaar is. Maar volgens mij heeft de DD-AR ook geen stiltecoupe
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_78477542
Stel je voor dat er gepraat wordt in een trein. En er sociale interactie is.

vrijdag 26 februari 2010 @ 13:12:14 #46
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78477649
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:09 schreef Socios het volgende:
Stel je voor dat er gepraat wordt in een trein. En er sociale interactie is.

Ja ok, of het concept-stiltecoupe goed is of niet kun je over discussiëren. Maar ze zijn er nu eenmaal en dan vind ik dat je je er ook aan moet houden.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78477812
Volgende stap is: instappen, op een plaats gaan zitten (bij voorkeur niet naast iemand als er voldoende ruimte is), in elkaar duiken met MP3-spelert op en/ of in een boek, vooruit starend dan wel uit het raam kijkend (maar niet een ander een blik gunnen!), niets zeggen of andere geluiden maken, uitstappen.

Oh, wacht, zo gaat het al!
pi_78478066
Ik vind die stilte coupes gewoon bullshit, als je stilte wilt ga je maar 1e klas zitten.

Zit er een lekkere chick naast me, oooh mond houden...stilte coupe
pi_78478137
Ja, want anders play je haar natuurlijk tantu hard.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 13:27:17 #50
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78478323
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:20 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik vind die stilte coupes gewoon bullshit, als je stilte wilt ga je maar 1e klas zitten.
Dus als je stilte wilt moet je meer betalen voor je kaartje in plaats van naar de daarvoor bedoelde ruimte te gaan, alleen omdat jij niet het fatsoen om je daar aan die afspraak te houden?
quote:
Zit er een lekkere chick naast me, oooh mond houden...stilte coupe
Ga er dan niet zitten. Dat doe ik ook, want even voor de duidelijkheid, ik heb zelf ook niet zo veel met die stiltecoupes. Maar als je er dan wel zit, omdat je toevallig zelf niet oplette of om welke reden dan ook, houd dan ook een beetje rekening met de mensen die wčl van rust houden en juist daarom daar zijn gaan zitten.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78478496
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:27 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dus als je stilte wilt moet je meer betalen voor je kaartje in plaats van naar de daarvoor bedoelde ruimte te gaan, alleen omdat jij niet het fatsoen om je daar aan die afspraak te houden?
[..]

Ga er dan niet zitten. Dat doe ik ook, want even voor de duidelijkheid, ik heb zelf ook niet zo veel met die stiltecoupes. Maar als je er dan wel zit, omdat je toevallig zelf niet oplette of om welke reden dan ook, houd dan ook een beetje rekening met de mensen die wčl van rust houden en juist daarom daar zijn gaan zitten.
We gaan er toch niet uitkomen
  vrijdag 26 februari 2010 @ 13:35:55 #52
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78478681
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:31 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

We gaan er toch niet uitkomen
Als je in een stiltecoupé gaat zitten heb je gewoon je luidruchtige kutkop te houden. Daar is verder geen discussie voor nodig, dat is een regel. Als je zonodig wilt gaan zitten bellen of een leuteren dan zoek je een niet-stiltecoupé op. Vrij simpel.

En dat gezeik over sociale interactie: welkom in 2010.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 26 februari 2010 @ 13:36:33 #53
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78478707
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:32 schreef trainfreak het volgende:
Herinneren jullie jullie nog dat ik enkele topics geleden een melding maakte dat de Voith Maxima nu ook in België te zien was?
Dit was dus maar voor even, nu zal hij voorlopig (?) niet meer te zien zijn; de nokkenas werd verkeerd gemonteerd...
Er zijn nieuwe kleppen onderweg?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78478751
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als je in een stiltecoupé gaat zitten heb je gewoon je luidruchtige kutkop te houden. Daar is verder geen discussie voor nodig, dat is een regel. Als je zonodig wilt gaan zitten bellen of een leuteren dan zoek je een niet-stiltecoupé op. Vrij simpel.

Wie zegt dat ik luidruchtig in een trein gaat zitten? Ik vind dat je gewoon normaal moet kunnen praten in de trein.
  Moderator vrijdag 26 februari 2010 @ 13:38:03 #55
155227 crew  Guppy
dus
pi_78478789
quote:

[..]

Soms kan ik wel heel erg genieten van een gesprek in de trein met een wildvreemde Maar dat gebeurt niet zo heel vaak

En nee, dat was niet in een stiltecoupé
pi_78478804
quote:
Bedankt voor het verwelkomen, maar stuur mij a.u.b. terug naar de Jaren ´90. Ook voor de treinen.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 13:39:49 #57
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78478867
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:38 schreef Socios het volgende:

[..]

Bedankt voor het verwelkomen, maar stuur mij a.u.b. terug naar de Jaren ´90. Ook voor de treinen.
De Plan U rijdt weer.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 februari 2010 @ 13:40:23 #58
Maffe Fries
pi_78478893
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:37 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik luidruchtig in een trein gaat zitten? Ik vind dat je gewoon normaal moet kunnen praten in de trein.
Plaats genoeg daarvoor. Maar in een stiltecoupé hoort gewoon geen luidruchtig gesprek te zijn. Op gedempte toon zou nog wel kunnen
  vrijdag 26 februari 2010 @ 13:41:33 #59
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78478939
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:37 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Prima. Ik ook, is gezellig. En dus gaan we allebei niet in een stiltecoupé zitten.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 26 februari 2010 @ 13:56:08 #60
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78479425
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:38 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]
Maar dat gebeurt niet zo heel vaak
Ik weet niet wat het is, maar ik word alleen maar aangesproken door heel speciale mensen waar je nooit meer vanaf komt... Heel raar eigenlijk.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78479487
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:

Dan ga je maar in een veewagen zitten, domme kutboer
pi_78479599
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

maar goed, ik zit alleen maar in een SGMm of een DM90..dus nooit een stiltecoupe

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2010 14:02:40 ]
pi_78479662
dat zeg ik, een veewagen
pi_78479687
hehe
  vrijdag 26 februari 2010 @ 14:05:31 #65
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78479733
quote:

[..]

Ah, daar zijn de stoottroepen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78479992
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ah, daar zijn de stoottroepen.
Ik dacht ff dat er wat te rellen was. Sorry he
pi_78479993
Mensen die bewust luidruchtig zijn in de stiltecoupé verdienen gewoon een nekschot. Via hun anus .
  vrijdag 26 februari 2010 @ 14:14:21 #68
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78480052
wegens defecte bovenleiding(lees:sdoor werkmensen op sp3/4 schuingedrukte bovenleidingsmast met kraan) zijn sp 1b,2,5 en 6 buiten gebruik. 3/4 waren dat al wegens verbouwing.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 14:15:35 #69
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78480112
En op welk station? Ik denk Rotterdam als ik dit zo lees.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator vrijdag 26 februari 2010 @ 14:15:57 #70
155227 crew  Guppy
dus
pi_78480126
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:56 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik weet niet wat het is, maar ik word alleen maar aangesproken door heel speciale mensen waar je nooit meer vanaf komt... Heel raar eigenlijk.
Hihihi! De laatste keer dat ik echt een tof gesprek had, was toen ik terugkwam van een sollicitatie Kan je je voorstellen dat mn hoofd er dan niet echt naar staat? Maar goed, ik trok de aandacht met een grote portfoliomap, dus dat is voor mensen vaak aanleiding om te vragen of ik schilderijen maak

Maar die keer werd het echt leuk! Gezellige grote neger die een heel leuke kijk had op dingen
  vrijdag 26 februari 2010 @ 14:17:00 #71
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78480169
Dat klinkt als Rotterdam ja. Daar staan/stonden namelijk graafmachines op spoor 3/4.

Vraag me wel af hoe ze daar nu alles regelen... Thalys vertrekt van spoor 1 en de Benelux van spoor 6... die zijn nu beide buiten gebruik
pi_78480180
Wanneer gaan we keer met de trein naar Breukelen muffins halen dan, Guppyfriend?
  Moderator vrijdag 26 februari 2010 @ 14:18:20 #73
155227 crew  Guppy
dus
pi_78480213
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:17 schreef Socios het volgende:
Wanneer gaan we keer met de trein naar Breukelen muffins halen dan, Guppyfriend?
Muffins...
  vrijdag 26 februari 2010 @ 14:19:40 #74
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78480261
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:17 schreef Socios het volgende:
Kun je daar muffins halen in de buurt van het station?? Daar staat toch alleen een muffe frietkraam?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78480302
In het hotel aldaar.

Keertje geslapen daar. Ik vroeg specifiek naar een kamer aan de kant van de spoorlijn.

"Nou, daar heeft nog nķķit iemand naar gevraagd"

Vervolgens superchill vanuit bed alle treinen voorbij zien kunnen komen.
pi_78480567
Vraagje: ik moet maandag van Keulen naar Utrecht. Lekker met de ICE dus
Alleen ik reis met een (weliswaar studenten) OV-chipkaart. Moet ik nou als ik in Arnhem ben keihard die trein uitsprinten, inchecken en weer terug gaan?
Ik check het liefst gewoon in, want ik heb een keer gehad dat ik niet had ingecheckt (dat zijn waren de instructies) en toen vond de scanner van de conducteur geen reisrecht op m'n kaart. Na veel gezeur kwam er een andere conducteur bij, die gelukkig wel een geldige scanner had. Sindsdien altijd maar ingecheckt, just to be sure.
  Moderator vrijdag 26 februari 2010 @ 14:32:50 #77
155227 crew  Guppy
dus
pi_78480712
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Kun je daar muffins halen in de buurt van het station?? Daar staat toch alleen een muffe frietkraam?
Hotel Breukelen, know your muffins

Chocolademuffins met stukken chocolade erin, en in het midden een kern van chocolade-creme
pi_78481203
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Vraagje: ik moet maandag van Keulen naar Utrecht. Lekker met de ICE dus
Alleen ik reis met een (weliswaar studenten) OV-chipkaart. Moet ik nou als ik in Arnhem ben keihard die trein uitsprinten, inchecken en weer terug gaan?
Ik check het liefst gewoon in, want ik heb een keer gehad dat ik niet had ingecheckt (dat zijn waren de instructies) en toen vond de scanner van de conducteur geen reisrecht op m'n kaart. Na veel gezeur kwam er een andere conducteur bij, die gelukkig wel een geldige scanner had. Sindsdien altijd maar ingecheckt, just to be sure.
Dan heb je geen studenten ov-chipkaart...

Je kunt niet in en uitchecken met zo'n chipkaart namelijk dat is nog niet actief bij de NS, evenals het op saldo reizen nog niet met een studenten ov-chipkaart mogelijk is. Je kunt alleen in bus/tram/metro in/uit checken en op saldo reizen in als het vrij reizen niet geldig is.

De conducteurs checken alleen het product wat aanwezig is op de kaart meer niet.
pi_78481265
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:46 schreef weps het volgende:

[..]

Je kunt niet in en uitchecken met zo'n chipkaart namelijk dat is nog niet actief bij de NS, evenals het op saldo reizen nog niet met een studenten ov-chipkaart mogelijk is. Je kunt alleen in bus/tram/metro in/uit checken en op saldo reizen in als het vrij reizen niet geldig is.

De conducteurs checken alleen het product wat aanwezig is op de kaart meer niet.
Je kán met een studenten ov-chipkaart wel in- en uitchecken, maar het hoeft gewoon niet. Elke conducteur die anders beweert, weet niet waar-tie over praat .
pi_78481581
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:46 schreef weps het volgende:

[..]

Het kan inderdaad wel. Als je incheckt dan staat er: Goede reis. Student week.
Maar goed, dan check ik gewoon niet in, dan moet het ook lukken. Alleen dan moet ik wel aan een toeslagkaartje komen voor mijn Nederlandse deel van de reis. Kan ik die in Keulen halen?
pi_78481897
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er zijn nieuwe kleppen onderweg?
Geen idee hoor, maar hoe dom kan je zijn om de nokkenas verkeerd te monteren?
  vrijdag 26 februari 2010 @ 15:06:55 #82
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_78481959
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Maar in een stiltecoupé hoort gewoon geen luidruchtig gesprek te zijn.
Er horen helemaal geen luidruchtige gesprekken te zijn in de trein. Ook in een gewone coupé niet.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 15:09:21 #83
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78482052
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:56 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Het kan inderdaad wel. Als je incheckt dan staat er: Goede reis. Student week.
Maar goed, dan check ik gewoon niet in, dan moet het ook lukken. Alleen dan moet ik wel aan een toeslagkaartje komen voor mijn Nederlandse deel van de reis. Kan ik die in Keulen halen?
Dat denk ik niet. Maar je kunt die misschien wel bij de conducteur krijgen.
pi_78482257
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:06 schreef ReisT het volgende:

[..]

Er horen helemaal geen luidruchtige gesprekken te zijn in de trein. Ook in een gewone coupé niet.
pi_78482465
Ik heb ooit met een paar vrienden "iets" te hard kutmuziek als Mexico van Zangeres zonder naam meegezongen en na een paar minuten zaten alleen wij nog in de coupe
  Moderator vrijdag 26 februari 2010 @ 15:46:01 #86
155227 crew  Guppy
dus
pi_78483406
quote:
Zo zat ik ook eens in een trein met 'supporters'
pi_78484016
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:46 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Zo zat ik ook eens in een trein met 'supporters'
In Duitsland gebeurt het zo vaak dat je groepen supporters treft. Veel gezelliger wel. Daar lopen ze ook van allerlei clubs door elkaar heen, delen elkaars bier, dat soort dingen. Moet je hier eens proberen
pi_78484125
Keertje in de laatste trein naar Leeuwarden gezeten met allemaal Cambuursupporters erin. Bijna 02.00u in de nacht en maar polonaise´s houden door het hele treinstel na een succesvolle uitwedstrijd.
pi_78484228
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 16:02 schreef Socios het volgende:
Keertje in de laatste trein naar Leeuwarden gezeten met allemaal Cambuursupporters erin. Bijna 02.00u in de nacht en maar polonaise´s houden door het hele treinstel na een succesvolle uitwedstrijd.
Whehe, ook door de stiltecoupe ?
Wel geniaal

Ik ga ook zovaak met de trein naar uitduels...

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2010 16:06:49 ]
pi_78484282
Die waren er toen nog niet.

Ik chillde wel lekker op een oranje bank. Meestal is het niet zo druk in die trein en slaap ik lekker half. Nu was dat wel even anders.
  Moderator vrijdag 26 februari 2010 @ 16:22:31 #91
155227 crew  Guppy
dus
pi_78484982
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 16:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

In Duitsland gebeurt het zo vaak dat je groepen supporters treft. Veel gezelliger wel. Daar lopen ze ook van allerlei clubs door elkaar heen, delen elkaars bier, dat soort dingen. Moet je hier eens proberen
Precies, hier in NL heerst altijd meteen zo'n vijandige sfeer. In Duitsland hebben we ook wel eens een supporterstrein getroffen, maar dat was hardstikke lollig
  vrijdag 26 februari 2010 @ 16:34:35 #92
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78485498
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:17 schreef James1988 het volgende:
Dat klinkt als Rotterdam ja. Daar staan/stonden namelijk graafmachines op spoor 3/4.

Vraag me wel af hoe ze daar nu alles regelen... Thalys vertrekt van spoor 1 en de Benelux van spoor 6... die zijn nu beide buiten gebruik
Rotterdam ja. Vergeten te melden.

Thalys ging (of gaat) naar Spoor 8, de Benelux gaar naar Spoor 7, overige InterCity's naar Dordt + Sneltrein + Stoptreinen op Spoor 7, met een aantal uitvallende stoptreinen (dacht de 5000).
De 5100 rijdt nog wel gewoon. Hoe de situatie nu is, weet ik zo niet.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 18:28:53 #93
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78489169
Hierbij mijn reisverslag van vandaag; Een rondreis die plaatsvond vanaf Zwijndrecht.
Deze reis heeft plaats gevonden in de eerste klas (waar mogelijk).

De route zou er zo uit zien:
Klik hier voor de geplande route
Wegens een defecte trein bij Dalfsen, was ik te laat aan in Zwolle, en heb ik de 14.19 Stoptrein naar Kampen genomen, en uit Kampen de 14.33. Hierdoor kwam de verbinding van 14.46 ook te vervallen, en heb ik gekozen voor 15.17 te vertrekken uit Zwolle.
Hieronder het verslag

Eenmaal aangekomen op het station Zwijndrecht, begint de lange tocht pas echt.

Station Zwijndrecht, voorzijde

De trein vertrekt op tijd met een DD-AR stam 7859, en is ook exact op tijd aan te Rotterdam Centraal, wat me de gelegenheid geeft om nog even naar de Kiosk te lopen voor een bakje thee.

DD-AR stam 7859 te Zwijndrecht

Vanaf de Loopbrug in Rotterdam: DD-AR stam 7859 vertrekt richting Den Haag en verder

Hierna naar Sp 15 gelopen, om de IC naar Enschede te nemen. Hierin reden de 4247 (achter) en de 4037 (voor). Omdat ik het liefst ICMm heb, ben ik in de 4037 gaan zitten.

ICM 4247 komt binnen te Rotterdam Centraal om later weer te keren naar Enschede

Eenmaal aangekomen in Utrecht blijven we lang staan. Om 9.55 word er eindelijk omgeroepen, dat de reizigers die in het treingedeelte zitten, die niet aan het perron staat, naar voren moeten lopen. Er is namelijk een stel bijgeplaatst, welke niet volledig aan het perron staat.

Vertrokken met +11 uit Utrecht, bedenk ik me dat ik een overstap heb van 7 minuten te Almelo. De trein maakt veel tijd goed, en komt met +4 aan in Almelo.

Eurailscout UFM 120(?) te Utrecht

In Almelo moeten overstappen op de Stoptrein naar Mariënberg.

Syntus-Lint 45 in Twents kleurstelling. Syntus rijdt in opdracht van Connexxion de lijn Almelo - Mariënberg. De machinist had zijn kind bij zich.
Om eerlijk te zijn, het zijn geen treinen waar je voor je plezier in gaat zitten. Ze maken veel herrie, en de stoelen zitten ook erg rot. En de trein trilt enorm, wat bij het optrekken, en stilstaan, vaak goed merkbaar was. Daarnaast was me niet opgevallen, dat er in Almelo een 'afstap' is van een aantal centimeter. Je zal maar lelijk vallen.. De trein lag, sowieso bij de achterste deur, een aantal centimeter lager.

In Mariënberg blijkt de Stoptrein naar Emmen een vertraging van 6 minuten te hebben. Wachten dus!

Emmer-V 964 komt als Stoptrein richting Emmen binnen te Mariënberg.

De trein heeft na Nieuw Amsterdam snelheid gemaakt, en goed doorgereden. De uiteindelijke vertraging was weer 0 minuten. Hij heeft alles in kunnen lopen. Klasse!
Na kering te Emmen rijdt de 964 weer als Stoptrein terug naar Zwolle. In Nieuw-Amsterdam moesten we wachten op de Sneltrein (?), die vertraagd was. Onze vertraging bedroeg toen +4.

(oud) stationsgebouw van Ommen

Aangekomen bij Dalfsen, bleek er een Emmer-V defect te staan, in de richting van Zwolle.
Wegens dit defect, was besloten dat ons stel, de 964, de defecte moest duwen naar Zwolle.
Tevens werkten meerdere overwegen niet bij Dalfsen, wat waarschijnlijk met onze trein te maken had (die naar Sp. 2 moest).

Na de koppeling met de defecte Emmer-V reden we een deel terug richting Ommen, om daar bij een sein naar Zwolle te wachten op 'Groen' sein. In deze tussentijd stond de trein naar Emmen ook te wachten in Dalfsen, welke niet vķķr ons weg mocht. Wij moesten eerst weg met de defecte Emmer-V.
Met een +22 aangekomen in Zwolle, was gelijk zeker dat de Stoptrein naar Kampen van 13.49 al weg was, en de volgende om 14.19 kwam. Omdat dit binnen het schema paste (moest persé rond 16.25 in Groningen zijn) heb ik alsnog de Kamperlijn bereden.

Terug vanaf Kampen, in Zwolle.

Een NS-Buffel staat te niksen in Zwolle.

V-IRM 8721 komt binnen als IC vanuit Roosendaal, en keert weer, om terug naar Roosendaal te gaan

In Zwolle de InterCity naar Groningen gepakt van 15.17. Aankomst was 16.14 in Groningen.

ICMm 4241, 4011 en 4074 komen in Zwolle binnen om door te gaan naar Groningen

Spurt 345 staat klaar in Groningen om weer te vertrekken

Hier kwam me zus van de universiteit, en ook naar Leeuwarden moest.
De Stoptrein van 16.34 zat al redelijk vol, dus gewacht op de Sneltrein van 16.53, met een aankomst van 17.29.

Stoptrein (Spurt 315) richting Leeuwarden, vanuit Groningen. Vertrektijd 16.34.

Stel 242 (voor) met nog een onbekende Spurt bracht ons richting Leeuwarden. Sneltrein van 16.53 uit Groningen.

Aangekomen in Leeuwarden nemen we weer afscheid, en gaat me zus richting Dronrijp met de Stoptrein van Arriva van 17.34. Ik stap op de InterCity richting Rotterdam van 17.45, en stap in Zwolle uit.

Tweemaal Spurt naastelkaar. Linkse gaat naar Harlingen, en de rechtse naar Sneek. De linkse heeft nog bestickering van de Vroege Vogel Kortingsactie.

ICM-Stel 4208 brengt ons richting Zwolle, 17.45 vertrek uit Leeuwarden.

In Zwolle staat de overstap op de InterCity naar Roosendaal gepland, welke netjes gehaald werd.

ICRm zittingen in de eerste klas

Aangekomen in Breda, stap ik uit om plaats te nemen in de InterCity naar Den Haag Centraal. Deze werd gereden door V-IRM 9434, die 8 minuten vertraging had.
Hierdoor de aansluiting in Dordrecht bijna gemist, omdat ik 1,5 minuut had om van Sp 1 naar Sp 2 te gaan. Gelukkig zag de Conducteur mij aankomen rennen, en wachtte nog eventjes, toen ik zei dat er nog een paar mee wilden. Hij heeft ongeveer een halve minuut gewacht, en daardoor konden er nog 5 mensen extra mee.

Tot zover mijn reisverslag, van mijn succesvolle reis.
Voor al mijn gemaakte foto's verwijs ik je door naar Dit Foto album.
pi_78489622
Leuk hoor. Nog fotootje van je zus erbij?
  vrijdag 26 februari 2010 @ 18:46:36 #95
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78489668
Leuk verslag!

Waar zijn de foto's van je zus?

Edit: GMTA.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 26 februari 2010 @ 18:50:01 #96
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78489754
Nee, die heb ik niet gemaakt. Niet tijdens deze rit, dus eigenlijk ook niet relevant hieraan

[ Bericht 32% gewijzigd door greavy op 26-02-2010 19:39:28 ]
pi_78489821
Denk je dat ze het leuk vindt als je haar foto online zet?
dag
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 februari 2010 @ 19:17:05 #98
Maffe Fries
pi_78490776
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 16:02 schreef Socios het volgende:
Laatst heeft de NS zelfs een extra trein naar Leeuwarden laten rijden omdat de supporters te laat vanuit het zuiden terug waren in Amersfoort
  vrijdag 26 februari 2010 @ 19:35:40 #99
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78491531
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 18:52 schreef Peter het volgende:
Denk je dat ze het leuk vindt als je haar foto online zet?
'Ik vermoed van niet, het was een grapje, haal maar snel weg.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport vrijdag 26 februari 2010 @ 19:42:13 #100
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78491775
quote:

[..]

In Almelo staat nog wel een hele mooie wagen op het station
PM mij!
  vrijdag 26 februari 2010 @ 20:17:57 #101
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78493175
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik dacht ff dat er wat te rellen was. Sorry he
Het wilde weer eens niet lukken.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator vrijdag 26 februari 2010 @ 21:10:15 #102
155227 crew  Guppy
dus
pi_78495661
Vandaag was Mark Rutte op station Arnhem Ik heb 'm even gesproken, en hij was ook van mening dat het station maar eens af moest
  Redactie Sport vrijdag 26 februari 2010 @ 21:22:03 #103
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78496296
quote:
Het treinverkeer tussen Zwolle en Nijverdal ligt de eerste twee weken van mei stil. In opdracht van ProRail worden het spoor, wissels en overwegen vernieuwd. NS zet bussen in.

Het gaat om twintig kilometer spoor tussen Nijverdal en Zwolle. In april richt ProRail op verschillende plaatsen in Zwolle, Raalte en Hellendoorn opslagplaatsen in voor het materiaal dat nodig is voor de werkzaamheden. De werkzaamheden en het aan- en afvoeren van materiaal zorgen voor overlast voor omwonenden.
Twee weken stil... de weinige reizigers die er nog waren na de knip in Nijverdal jaag je op die manier wel helemaal weg
PM mij!
  vrijdag 26 februari 2010 @ 21:45:53 #104
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78497653
Ik had een mailtje van NS Hispeed, of ik mijn mening wilde geven over de Fyra-uniformen. Sure, maar ik ben wel eerlijk gebleven.

Voor degene die mijn antwoorden wil zien:

De laatste vraag:
Heeft u verder nog opmerkingen over de uniformen van het Fyra personeel?
"Toen ik in september met Fyra reisde deed de geur me denken aan een tapijtwinkel. Wellicht omdat de uniformen toen nog nieuw waren?"

vrijdag 26 februari 2010 @ 21:52:28 #105
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78498043
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Vandaag was Mark Rutte op station Arnhem Ik heb 'm even gesproken, en hij was ook van mening dat het station maar eens af moest
Als ie dat had gewild, had zijn partij jaren geleden niet zo'n groot voorstander moeten zijn van meer marktwerking in de spoorwereld.

heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78498055
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:22 schreef dennistd het volgende:

[..]

Twee weken stil... de weinige reizigers die er nog waren na de knip in Nijverdal jaag je op die manier wel helemaal weg
Goede aansluiting in Deventer aanbieden (wat zowiezo rampzalig is qua aansluitingen) zou al veel problemen oplossen.

Laatst trouwens wel mooi opgelost, 3600 van Rsd naar Zl en Zl naar Rsd die elkaar precies kruizen op station Deventer op spoor 3A en 3B. Aan de overkant stond de Intercity naar Enschede klaar .
  vrijdag 26 februari 2010 @ 21:54:11 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78498147
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:45 schreef James1988 het volgende:

De laatste vraag:
"Toen ik in september met Fyra reisde deed de geur me denken aan een tapijtwinkel. Wellicht omdat de uniformen toen nog nieuw waren?"
Jij hebt aan die mensen gerķken?

Wat ben je trouwens enorm negatief. Het uniform past juist perfect bij Fyra: veel geschreeuw, weinig wol.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78498180
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:52 schreef Brembo het volgende:

[..]

Goede aansluiting in Deventer aanbieden (wat zowiezo rampzalig is qua aansluitingen) zou al veel problemen oplossen.

Laatst trouwens wel mooi opgelost, 3600 van Rsd naar Zl en Zl naar Rsd die elkaar precies kruizen op station Deventer op spoor 3A en 3B. Aan de overkant stond de Intercity naar Enschede klaar .
Normaal gesproken wachten de treinen daar altijd op elkaar
  vrijdag 26 februari 2010 @ 21:57:21 #109
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78498314
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jij hebt aan die mensen gerķken?
Nee, maar als de HC voorbijkomt en het 5 minuten later nog naar CarpetRight ruikt...
quote:
Wat ben je trouwens enorm negatief. Het uniform past juist perfect bij Fyra: veel geschreeuw, weinig wol.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 21:57:51 #110
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78498354
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:54 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Op het spoor bestaan geen "normaal gesprokens" maar alleen toevalligheden met grotere incidentie.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 26 februari 2010 @ 21:58:37 #111
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78498401
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:57 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nee, maar als de HC voorbijkomt en het 5 minuten later nog naar CarpetRight ruikt...
[..]

Dat van die wol weet ik niet zeker natuurlijk, maar als het naar CarpetRight ruikt zal er wel veel plastic in zitten.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78498720
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:54 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Richting Zwolle - Enschede en vice versa. Maar vanuit Zp naar Apd wordt je gedwongen om met RegioNS te gaan. Want er is een overstap van jawel 28 minuten ?
  vrijdag 26 februari 2010 @ 22:04:49 #113
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78498791
Ik heb laatst bijna een half uur staan wachten in Apeldoorn op die kloteboemel omdat mijn ic +4 had. En dan is de overstaptijd van twee minuten is dan te krap.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 26 februari 2010 @ 22:05:28 #114
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_78498829
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Op het spoor bestaan geen "normaal gesprokens" maar alleen toevalligheden met grotere incidentie.
En dat noemen we WRT.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_78499166
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:22 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ah wel nee, gewoon met de bus of via Nijverdal Centrum omreizen.
pi_78499649
quote:
Ik had een mailtje van NS Hispeed, of ik mijn mening wilde geven over de Fyra-uniformen. Sure, maar ik ben wel eerlijk gebleven.
Je vindt dat uniform gewoon niks omdat je tegen FYRA ft. NS HiSpeed bent. Heeft niets met die kleding te maken.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 22:34:01 #117
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78500254
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 22:21 schreef Socios het volgende:

[..]

Je vindt dat uniform gewoon niks omdat je tegen FYRA ft. NS HiSpeed bent. Heeft niets met die kleding te maken.
Ik wens NS Hispeed met Fyra alle geluk van de wereld, maar dan moet er wel normaal gedaan worden. Ik vind het uniform gewoon niet mooi.
pi_78503135
quote:

Voor degene die mijn antwoorden wil zien:
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]

De laatste vraag:

Die heb ik ook vorige week ergens ingevuld.. mijn opmerking was iets in de trend van; "Het grijs is saai, de roze accenten zijn nogal homoseksueel en de cateringmedewerkster lijkt op een willekeurige middelbare scholier die een eindpresentatie houdt." En toen had ik geen tekens meer over
  vrijdag 26 februari 2010 @ 23:27:16 #119
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78503918
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 22:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

En dat noemen we WRT.
Wat is "WRT"?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 februari 2010 @ 23:30:43 #120
Maffe Fries
pi_78504152
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 23:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat is "WRT"?
Even gezocht:
Treingerelateerde afspraken: WRT - Wachttijden Reizigerstreinen, afhandelingsstrategieën per trein/treinserie en if-then-scenario’s. Deze zijn gebundeld in het zogenoemde TreinAfhandelingsDocument (TAD).

Zie een docje over Routelint: http://www.routelint.nl/P(...)ndelingsdocument.pdf
pi_78504874
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Dus nou ga je op hem stemmen Want niemand anders vindt dat
pi_78507031
Weet er iemand enkele leuke spotplaatsen in de omgeving van Utrecht?
Qua materieel maakt het niet zoveel uit wat er langskomt, als het maar op regelmatige basis is.

Ik ga zondag naar het spoorwegmuseum (ontraxs) en zou daarna wat foto's willen maken.
Liefst niet superver van Utrecht af, max +-20km
  zaterdag 27 februari 2010 @ 00:40:26 #123
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78507610
Je kan op Google Maps gaan kijken, hoe er situaties bijliggen. Op Somda kan je ook kijken.

Dit lijkt mij een mooie plek:
Utrecht - Waterlinieweg (klik voor meer informatie)
Er komen ook veel treinen langs, aldus de Doorkomststaat.

Met Google Maps heb je (via de satelliet beeld) best goede beelden, van de locaties, en kan je zelf keuzes maken.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 01:22:53 #124
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_78508935
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 00:40 schreef greavy het volgende:
Je kan op Google Maps gaan kijken, hoe er situaties bijliggen. Op Somda kan je ook kijken.

Met Google Maps heb je (via de satelliet beeld) best goede beelden, van de locaties, en kan je zelf keuzes maken.
Die's wel nice, supernice die zondag is blauwkapel, o.a. plan U en 386 (als ik het goed heb, ben geen specialist )
linkje: http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=blauwkapel&sll=61.449136,10.192318&sspn=0.670781,2.688904&ie=UTF8&hq=&hnear=Blauwkapel,+Utrecht&ll=52.115363,5.141603&spn=0.02804,0.084028&t=h&z=14&layer=c&cbll=52.115551,5.14167&panoid=NaTwlG1-brQHp-9Zneme2A&cbp=12,154.1,,0,17.43

spoor Utrecht Overvecht - Hilversum, Utrecht Maliebaan - Hilversum, Utrecht Overvecht - Amersfoort, Utrecht Overvecht - Baarn dus lekker druk

De overgang aan de Darwindreef kan ook leuk zijn, het is theoretisch mogelijk om daar 4 treinen te pakken (mij nog nooit gelukt, wel gezien)

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=blauwkapel&sll=61.449136,10.192318&sspn=0.670781,2.688904&ie=UTF8&hq=&hnear=Blauwkapel,+Utrecht&ll=52.113885,5.147481&spn=0.014126,0.042014&t=h&z=15&layer=c&cbll=52.112301,5.136933&panoid=2-y2rX9b0pEHw1TBdMQ4uw&cbp=12,346.24,,0,8.95
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 27 februari 2010 @ 11:59:44 #125
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_78515238
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 23:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Even gezocht:
Treingerelateerde afspraken: WRT - Wachttijden Reizigerstreinen, afhandelingsstrategieën per trein/treinserie en if-then-scenario’s. Deze zijn gebundeld in het zogenoemde TreinAfhandelingsDocument (TAD).

Zie een docje over Routelint: http://www.routelint.nl/P(...)ndelingsdocument.pdf
Inderdaad. Er zijn gewoon afspraken over hoeveel minuten je een vertrekkende trein mag laten wachten voor een aansluiting. Langer laten wachten kan vaak betekenen dat je (a) aansluitingen later op de route verknalt, (b) je perron blokkeert voor binnenkomende treinen en (c) bij enkelsporige lijnen problemen kan krijgen met kruisingen van tegentreinen.

[ Bericht 0% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 27-02-2010 12:28:53 ]
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 12:13:43 #126
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_78515546

Feli Duveltje
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 27 februari 2010 @ 12:31:46 #127
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78516039
Ahhhhw, dat had je nou niet hoeven doen!

Die laatste foto is wel op zich!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78517188
Tijd Voor Plaatjes

"Arriva Lint" in Silkeborg (Denemarken)

En ik zie in Aperture pas dat er 2 sporen liggen, die waren gisteren echt niet te zien door de sneeuw.

[ Bericht 26% gewijzigd door Rian. op 27-02-2010 13:24:29 ]
  Moderator zaterdag 27 februari 2010 @ 14:45:55 #129
155227 crew  Guppy
dus
pi_78520085
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 23:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dus nou ga je op hem stemmen Want niemand anders vindt dat
in de lokale verkiezingen in Arnhem is dat een heel belangrijk partijpunt. Maar inderdaad, hij is niet de enige die dat vindt
  zaterdag 27 februari 2010 @ 16:16:46 #130
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78522402
Ik kwam net "Carnet de Voyages" tegen op de SNCF-website... heel veel foto's en wat sound effects erbij van "A day in the life of SNCF". Best leuk gedaan: http://www.evenement.sncf.com/sncf/carnetdevoyage/index.html
pi_78523640
Gisteren stond de Fyra V250 in Blerick. Stiekem best wel een mooie trein, op de open koppeling na dan.
"Dat is een artikeltje 5"
pi_78525814
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 00:40 schreef greavy het volgende:

quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 01:22 schreef bork het volgende:

Die's wel nice, supernice die zondag is blauwkapel, o.a. plan U en 386 (als ik het goed heb, ben geen specialist )
linkje: http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=blauwkapel&sll=61.449136,10.192318&sspn=0.670781,2.688904&ie=UTF8&hq=&hnear=Blauwkapel,+Utrecht&ll=52.115363,5.141603&spn=0.02804,0.084028&t=h&z=14&layer=c&cbll=52.115551,5.14167&panoid=NaTwlG1-brQHp-9Zneme2A&cbp=12,154.1,,0,17.43

spoor Utrecht Overvecht - Hilversum, Utrecht Maliebaan - Hilversum, Utrecht Overvecht - Amersfoort, Utrecht Overvecht - Baarn dus lekker druk

De overgang aan de Darwindreef kan ook leuk zijn, het is theoretisch mogelijk om daar 4 treinen te pakken (mij nog nooit gelukt, wel gezien)

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=blauwkapel&sll=61.449136,10.192318&sspn=0.670781,2.688904&ie=UTF8&hq=&hnear=Blauwkapel,+Utrecht&ll=52.113885,5.147481&spn=0.014126,0.042014&t=h&z=15&layer=c&cbll=52.112301,5.136933&panoid=2-y2rX9b0pEHw1TBdMQ4uw&cbp=12,346.24,,0,8.95
Bedankt voor de tips, als ik nog tijd over heb ga ik zeker eens gaan kijken
pi_78526078
Gefeli Duuf
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 februari 2010 @ 19:18:42 #134
Maffe Fries
pi_78527655
Gefeliciteerd Duvel
  Redactie Sport zaterdag 27 februari 2010 @ 21:15:04 #135
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78532294
Een filmpje van gisteren (reisje naar Essen):

[ Bericht 19% gewijzigd door dennistd op 28-02-2010 09:36:22 ]
PM mij!
pi_78534582
Gefeli!
dag
  zaterdag 27 februari 2010 @ 22:17:46 #137
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78534868
Bedankt allemaal!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78536478
Duvel gefeliciteerd
pi_78539135
zo, nou. Weer 59 km gereden vandaag foto's komen morgen wel
  zondag 28 februari 2010 @ 00:16:05 #140
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78539960
Enne: Duvel: alsnog Gefeliciteerd

Vandaag tevens SLT 2437 te Zwolle zien staan.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 februari 2010 @ 00:19:00 #141
Maffe Fries
pi_78540072
quote:
Op zondag 28 februari 2010 00:16 schreef greavy het volgende:
Enne: Duvel: alsnog Gefeliciteerd

Vandaag tevens SLT 2437 te Zwolle zien staan.
Volgens de spots op Somda was dit de 2423
  zondag 28 februari 2010 @ 00:35:12 #142
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78540652
Ja, dat las ik in het SLT topic..
Heb ik het fout opgeschreven, in mijn boekje.. De 2423 was het dus.
  zondag 28 februari 2010 @ 00:46:32 #143
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_78541034
Late feli voor Duvel, veel gezien vandaag, je mag niet fotograferen in de koninklijke wachtkamer te Baarn, die van Amsterdam zijn voor "thuis-gebruik" en in Den Haag was het pikkedonker, wel heel mooi!
Vogelbekdier te Watergraafsmeer en een ongekend groot aantal 1700's bij Dijksgracht.
Het meest bijzondere was denk ik de passage in een Hondekop met een rode plan U ter hoogte van Blauwkapel .
  zondag 28 februari 2010 @ 11:16:55 #144
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78546343
quote:
Op zondag 28 februari 2010 00:46 schreef bork het volgende:
Het meest bijzondere was denk ik de passage in een Hondekop met een rode plan U ter hoogte van Blauwkapel .
Er zullen wel een hoop machinisten op dat ding gescholden hebben gisteren Eerst zag ik hem bij Maarn Goederen voorbij komen tuffen, met kort erachter een stapvoets rijdende ICE. En hier heb ik hem gefotografeerd vanuit de sprinter naar Breukelen die Utrecht Centraal niet binnen mocht omdat de Plan U voorlangs moest kruisen. Inclusief uitgebreide en niet-geamuseerde toelichting van de mcn

Oh, ik weet dat er nog wat kleinigheidjes mankeren aan de foto, dank jullie wel
  zondag 28 februari 2010 @ 11:20:28 #145
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78546415
Oh ja, ik had dus zowel van Bunnik naar Utrecht als van Utrecht naar Rhenen een SGMm in plaats van een plan V Sta ik daar mooi voor lul met mijn dure eersteklaskaartje in die gore rooie pauperstoeltjes vet kut. Maar goed.
  zondag 28 februari 2010 @ 12:25:01 #146
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78547878
quote:
Op zondag 28 februari 2010 11:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, ik had dus zowel van Bunnik naar Utrecht als van Utrecht naar Rhenen een SGMm in plaats van een plan V Sta ik daar mooi voor lul met mijn dure eersteklaskaartje in die gore rooie pauperstoeltjes vet kut. Maar goed.
Oh dat zuigt. In het weekend ander materieel dan door de week, of zou er weer eens een nieuwe materieelomloop zijn ingegaan? Ik zie doordeweeks echt alleen maar TV naar Rhenen...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 28 februari 2010 @ 12:31:04 #147
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78548077
ik heb het gevraagd aan de HC in rhenen, en die zei dat er eigenlijk SLT hoorde te rijden . De trein van een half uur later was trouwens wel 2 keer V
  Redactie Sport zondag 28 februari 2010 @ 12:36:49 #148
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78548280
Dit is de verdeling zoals deze zou moeten zijn in de 7400 op een zaterdag:
1 DDAR+mDDM
28 Mat'64
15 SGMm
36 SLT
PM mij!
  zondag 28 februari 2010 @ 13:40:37 #149
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78550289
Dan de andere foto's van gisteren. Als eerste passeert een vierbaks VIRMstel door Bunnik. Op het bankje zit een mannetje met een filmcamera.

Met een vertraging van een minuut of 8 komt SGMm 2975 binnen in Bunnik als sprinter richting Utrecht Centraal en Breukelen.

Aangekomen in Utrecht Centraal werd ik onaangenaam verrast door de materieelkeuze voor de Intercity richting Deventer. "Gelukkig" hoef ik daar voorlopig nog niet te zijn

Er wordt in Utrecht trouwens wel druk gewerkt aan spoor 5 zo te zien. Ben benieuwd wat dit gaat worden in ieder geval.

De museumpendel werd gereden met een dubbele plan V. Heb niet echt op nummers gelet. Er was nog iemand die een foto van die trein maakte. Die figuur staat helemaal rechts op de volgende foto. Eerst de museumpendel:

Vervolgens een VIRM richting Nijmegen op spoor 14, met spotter. Op spoor 14 staat vlak bij de kop nog een tweede spotter. Het was gezellig

Daarna ging ik voor de lange rit naar Rhenen. Hier staat SGMm 2977 uit te rusten op het eindpunt van de lijn.

Tot slot op de terugweg: Bij de kruising in Veenendaal Centrum bleek dat de trein van een half uur later wel met Plan V reed. Nou ja, toch een leuk ritje, volgende keer beter. Ik was eigenlijk allang blij dat het droog bleef

pi_78555166
Leuk tochtje Fles, beetje geamuseerd? Was het geen optie om op de volgende trein te wachten, ivm SGMm ipv mat64?
  zondag 28 februari 2010 @ 16:22:23 #151
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78555664
quote:
Op zondag 28 februari 2010 13:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

Aangekomen in Utrecht Centraal werd ik onaangenaam verrast door de materieelkeuze voor de Intercity richting Deventer. "Gelukkig" hoef ik daar voorlopig nog niet te zijn
Heb je die CTA goed bekeken? Hoe wil je in vredesnaam van Utrecht Overvecht, Hilversum, Naarden-Bussum en Almere ineens naar Deventer komen? Ik denk dat dit een trein naar Lelystad was...

Verder: leuke foto's. En VIRM
  zondag 28 februari 2010 @ 16:48:13 #152
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78556616
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuk tochtje Fles, beetje geamuseerd? Was het geen optie om op de volgende trein te wachten, ivm SGMm ipv mat64?
Achteraf wel natuurlijk. Maar ja. Achteraf heeft iedereen gelijk
pi_78556677
Sinds wanneer gaat er geen Intercity meer naar Schiphol vanaf Amersfoort?
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 februari 2010 @ 16:52:28 #154
Maffe Fries
pi_78556787
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:49 schreef Sjoegerd het volgende:
Die gaan gewoon wel hoor.
pi_78556814
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die gaan gewoon wel hoor.
NS reisadvies zegt dat ik via Utrecht moet.
  zondag 28 februari 2010 @ 16:58:22 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78557039
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:52 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Bij mij niet...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 februari 2010 @ 16:59:51 #157
Maffe Fries
pi_78557091
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:52 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ik krijg wel gewoon een rechtstreeks advies
pi_78557138
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bij mij niet...
Typ eens Amsterdam Bijlmer Arena in.. Lijkt me dezelfde trein. Moet morgenochtend vanaf Putten naar de Arena.
  zondag 28 februari 2010 @ 17:02:21 #159
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78557177
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:49 schreef Sjoegerd het volgende:
Die rijdt gewoon hoor.
Er komt sowieso één per uur uit Lw, maar ook uit Gn, en uit Es.. En dan heb je nog de ICBerlin, welke uit Berlijn komt. Binnen Nederland rijdt deze als een InterCity, zonder toeslag binnen NL.
Deze treinen rijden onder de nummers 700 (IC Gn - Shl), 1600 (Es - Shl), 10700 (Lw - Shl, vleugeltrein van de 700).
Al deze treinen stoppen te: Amf, Hvs, Dvd en Asdz.

De ICBerlin rijdt onder nummers 140 t/m 149, en rijdt éénmaal per 2 uur

Overstapmogelijkheden heb je ook; Dezen kunnen plaatsvinden (volgens de reisplanner) te Asd & Wp,
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 februari 2010 @ 17:02:53 #160
Maffe Fries
pi_78557206
logisch dat ie dan een ander advies geeft, want de rechtstreekse trein Amersfoort - Schiphol gaat niet langs Bijlmer ArenA
  zondag 28 februari 2010 @ 17:03:58 #161
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78557259
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:01 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Typ eens Amsterdam Bijlmer Arena in.. Lijkt me dezelfde trein. Moet morgenochtend vanaf Putten naar de Arena.
Oh eikel.
"Lijkt me de zelfde trein."

Tip: bestudeer de spoorkaart.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78557307
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:02 schreef Peterselieman het volgende:
logisch dat ie dan een ander advies geeft, want de rechtstreekse trein Amersfoort - Schiphol gaat niet langs Bijlmer ArenA
Ehm ik pakte naar een vriend van me vaak vanaf Amersfoort vaak de intercity naar Schiphol.

Edit: En naar een concert ook, moest ik er uit bij de Arena.
  zondag 28 februari 2010 @ 17:06:27 #163
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78557341
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Oh eikel.
"Lijkt me de zelfde trein."

Tip: bestudeer de spoorkaart.
Of de treinnummers

Dat zijn dus echt niet dezelfde treinen, wat je alleen al kan herkennen aan de treinnummers.
En dat het een andere trein is, kan je ook op de spoorkaart vinden.
pi_78557436
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:06 schreef greavy het volgende:

[..]

Of de treinnummers

Dat zijn dus echt niet dezelfde treinen, wat je alleen al kan herkennen aan de treinnummers.
En dat het een andere trein is, kan je ook op de spoorkaart vinden.
Vage shit, dan mis ik gewoon een deel in mijn geheugen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 februari 2010 @ 17:09:22 #165
Maffe Fries
pi_78557466
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:08 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Vage shit, dan mis ik gewoon een deel in mijn geheugen
Lopen vanaf Duivendrecht kan ook
pi_78557546
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Lopen vanaf Duivendrecht kan ook
Ben echt bij de Arena zelf uitgestapt toen naar dat concert. Misschien mis ik een overstap bij Duivendrecht ofzo
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 februari 2010 @ 17:12:37 #167
Maffe Fries
pi_78557601
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:11 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ben echt bij de Arena zelf uitgestapt toen naar dat concert. Misschien mis ik een overstap bij Duivendrecht ofzo
Dat moet wel ja
  zondag 28 februari 2010 @ 17:15:15 #168
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78557716
Vanaf station Duivendrecht ben je er ook na een paar minuten lopen (me pa meerdere keren gedaan).
quote:
Trein
Station Duivendrecht (noord) en station Bijlmer ArenA (zuid) liggen op loopafstand van het stadion. Reizigers in de richting Schiphol en Amersfoort worden geadviseerd via Duivendrecht te reizen. Reizigers in de richting Amsterdam CS en Utrecht worden geadviseerd via Bijlmer ArenA te reizen.
  zondag 28 februari 2010 @ 17:16:53 #169
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78557773
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:15 schreef greavy het volgende:
Vanaf station Duivendrecht ben je er ook na een paar minuten lopen (me pa meerdere keren gedaan).
[..]
Klopt, je loopt er zo heen. Via een weggetje met bordjes die waarschuwen voor zakkenrollers.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78557812
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat moet wel ja
Nahja dan maar via Utrecht. Kan wel moeilijk doen en eerst naar Schiphol en dan terug, maar dat duurt alleen maar langer
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 februari 2010 @ 17:21:57 #171
Maffe Fries
pi_78557950
Of je pakt de metro
  zondag 28 februari 2010 @ 17:24:27 #172
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78558043
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:21 schreef Peterselieman het volgende:
Of je pakt de metro
Idd vanaf Dvd. Daar stopt die IC wel? Anders vanaf Zuid lijn 50 richting Gein.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 februari 2010 @ 17:27:19 #173
Maffe Fries
pi_78558147
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:24 schreef Duvel het volgende:

[..]

Idd vanaf Dvd. Daar stopt die IC wel? Anders vanaf Zuid lijn 50 richting Gein.
Alleen de stoppertjes halteren op Duivendrecht richting de ArenA
  zondag 28 februari 2010 @ 18:06:56 #174
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78559328
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Alleen de stoppertjes halteren op Duivendrecht richting de ArenA
Ik bedoelde meer die lijn daar onder: de zuidtak.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 28 februari 2010 @ 18:09:55 #175
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78559387
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:17 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Nahja dan maar via Utrecht. Kan wel moeilijk doen en eerst naar Schiphol en dan terug, maar dat duurt alleen maar langer
Ik weet niet WAAR je moet zijn, maar als je uit Duivendrecht uitstapt, sta je ook al bijna in de ArenA.. En alle InterCity's vanaf Amersfoort stoppen te Duivendrecht
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 februari 2010 @ 18:59:35 #176
Maffe Fries
pi_78560936
quote:
Op zondag 28 februari 2010 18:06 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer die lijn daar onder: de zuidtak.
Daar halteren de IC's zeker. De gemiddelde snelheid op de zuidtak ligt trouwens erg laag in vergelijking met de rest van het net, omdat het allemaal precies moet passen in de schipholtunnel.
pi_78561004

Sindskort heeft Syntus enkele DM90-stellen van NSFS gehuurd, vanwege de hoge defectenstand aan de Lint-treinstellen. Treinstel 3443 uit Zutphen staat op het station van Delden te wachten op vertrek naar Hengelo en Oldenzaal. Vrijdag 26 februari 2010

De oerklaas van HGK, de DE 61, was op vrijdag 26 februari 2010 voorlopig weer voor het laatst op weg met de lege kolentrein 47710 uit Möllen naar de Amsterdam Westhaven en passeert even voor Driebergen eerst een ICE naar Frankfurt/Main en vervolgens de fotograaf in het allerlaatste licht van de dag. Alle treinen en lokomotieven op het Nederlandse spoor moeten een wit of geel contrastvlak op de voorkant hebben. De HGK DE61 is hiervan gevrijwaard, omdat de lok is toegelaten in Nederland, alvorens deze nieuwe wetgeving van kracht werd. Vrijdag 26 februari 2010
pi_78561027
quote:
Op zondag 28 februari 2010 18:09 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik weet niet WAAR je moet zijn, maar als je uit Duivendrecht uitstapt, sta je ook al bijna in de ArenA.. En alle InterCity's vanaf Amersfoort stoppen te Duivendrecht
We moeten met een groep mensen verzamelen bij het station Arena
pi_78562302
Dan kan je het best naar Duivendrecht en dan met de metro. Lijn 50 of 54. Rijden allebei elke 10 minuten, dus overstappen is geen probleem.

Moet je wel een OV-chipkaart hebben.
pi_78567444
quote:
Op zondag 28 februari 2010 19:34 schreef KapiteinT het volgende:
Dan kan je het best naar Duivendrecht en dan met de metro. Lijn 50 of 54. Rijden allebei elke 10 minuten, dus overstappen is geen probleem.

Moet je wel een OV-chipkaart hebben.
of 50 meter zwartrijden

Zag op leiden net een enkele plan v als sneltrein naar breda
pi_78569509
quote:
Op zondag 28 februari 2010 19:01 schreef Zug-Chef het volgende:
[ afbeelding ]
Sindskort heeft Syntus enkele DM90-stellen van NSFS gehuurd, vanwege de hoge defectenstand aan de Lint-treinstellen. Treinstel 3443 uit Zutphen staat op het station van Delden te wachten op vertrek naar Hengelo en Oldenzaal. Vrijdag 26 februari 2010

[ afbeelding ]
De oerklaas van HGK, de DE 61, was op vrijdag 26 februari 2010 voorlopig weer voor het laatst op weg met de lege kolentrein 47710 uit Möllen naar de Amsterdam Westhaven en passeert even voor Driebergen eerst een ICE naar Frankfurt/Main en vervolgens de fotograaf in het allerlaatste licht van de dag. Alle treinen en lokomotieven op het Nederlandse spoor moeten een wit of geel contrastvlak op de voorkant hebben. De HGK DE61 is hiervan gevrijwaard, omdat de lok is toegelaten in Nederland, alvorens deze nieuwe wetgeving van kracht werd. Vrijdag 26 februari 2010
Het laatste bericht en de foto van de DM'90 over een witvlak Is DM'90 ook gevrijwaard?
  zondag 28 februari 2010 @ 21:50:18 #182
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78569600
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:49 schreef Brembo het volgende:

[..]

Het laatste bericht en de foto van de DM'90 over een witvlak Is DM'90 ook gevrijwaard?
Wit of geel volgens mij. En DM'90 valt niet onder de regeling vanwege de ouderdom.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zondag 28 februari 2010 @ 21:51:00 #183
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78569651
Ik denk dat het geel aan de zijkanten van DM'90 wel genoeg is (en anders is DM'90 sowieso van voor die regel)
PM mij!
  zondag 28 februari 2010 @ 22:13:00 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78570882
Van wanneer is die regel eigenlijk??

Uitzonderingen zijn er alleen voor museummaterieel (en dus voor spul wat al eerder toegelaten was). De destijds nog rijvaardige groene museum-plan V 419 heeft in 2004 nog met een groot wit laken voorop een wegleerrit gereden om die regel. klik daar staat ook een foto.
  zondag 28 februari 2010 @ 22:55:16 #185
146033 ReisT
pi_78572985
quote:
Op zondag 28 februari 2010 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Van wanneer is die regel eigenlijk??
In ieder geval van ná 1997 want aan de neus van de Thalys heb ik ook nooit veel wit of geels kunnen ontdekkken.
  zondag 28 februari 2010 @ 23:09:31 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78573703
Deze zal vast geen enkel probleem zijn voor het IVW?

Hij's

Spam spam spam...
  zondag 28 februari 2010 @ 23:31:46 #187
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78574785

In de regen en harde wind: Plan V 480 (voor) en 858 (achter) komen Dordrecht binnen om 14.55. Hierna zal deze trein weer vertrekken richting Roosendaal, om 14.56 onder nummer 5153.
Op de achtergrond zie je een vertrekkende DD-AR stam 7859 als trein 2246 (Breda - Amsterdam).

VIRM 8608 komt binnen te Dordrecht vanuit Den Haag Centraal, om hier even later weer te vertrekken richting Venlo onder nummer 1953.

VIRM 8739 vertrekt te Dordrecht als InterCity naar Amsterdam Centraal, onder nummer 2146.

Foto's genomen vanaf de loopbrug. Buiten regende het enorm, en er stond een zeer stevige wind.
  zondag 28 februari 2010 @ 23:34:31 #188
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78574909
quote:
Op zondag 28 februari 2010 23:09 schreef James1988 het volgende:
Deze zal vast geen enkel probleem zijn voor het IVW?

[ link | afbeelding ]

Hij's

Spam spam spam...
spam? Verkoop je nu ook al treinen?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 1 maart 2010 @ 00:21:10 #189
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78576352
Nee, mijn bedrijf verkoopt software. Ik heb die alleen al vaker gedumpt

@Greavy: nice. VIRM blijft mooi he?
  maandag 1 maart 2010 @ 07:02:51 #190
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78579503
quote:
Op maandag 1 maart 2010 00:21 schreef James1988 het volgende:

@Greavy: nice. VIRM blijft mooi he?
Dank! VIRM is wel mooi, maar Mat'64 zijn ook nog steeds dé echte treintjes in mijn ogen
  maandag 1 maart 2010 @ 08:37:27 #191
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78580062
quote:
Op maandag 1 maart 2010 07:02 schreef greavy het volgende:

[..]

Dank! VIRM is wel mooi, maar Mat'64 zijn ook nog steeds dé echte treintjes in mijn ogen
Kijk James, hij wordt wel langzaam verstandig.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 1 maart 2010 @ 10:38:51 #192
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78582379
quote:
Op maandag 1 maart 2010 08:37 schreef Duvel het volgende:

[..]

Kijk James, hij wordt wel langzaam verstandig.
Ja, dat ben ik al hoor.
Die VIRM schommelen erg
De V/T'tjes zijn tenminste vertrouwd, en de techniek faalt minder vaak
De V250 is het lelijkst, en de SLT staat daar ook vlakbij.
Geef mij maar een T'tje of V'tje.
  maandag 1 maart 2010 @ 11:22:14 #193
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78583563
Virm is kut
pi_78583724
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Virm is kut
Veewagens daarin tegen
  maandag 1 maart 2010 @ 11:29:43 #195
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78583766
Beetje met zo'n rooie LINT naar Mariënberg tuffen is altijd wel leuk Jammer dat er geen LINT27 in NL rijdt, dat lijkt me mooi mat voor dat lijntje. EN goed voor de diversiteit op het Nederlandse spoor
  maandag 1 maart 2010 @ 11:37:52 #196
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78583996
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Beetje met zo'n rooie LINT naar Mariënberg tuffen is altijd wel leuk Jammer dat er geen LINT27 in NL rijdt, dat lijkt me mooi mat voor dat lijntje. EN goed voor de diversiteit op het Nederlandse spoor
Dat is zo'n enkel motorwagentje? Terug naar de tijd van DE-I.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 1 maart 2010 @ 11:40:06 #197
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78584070

En de grap is: ALLES zit erin (als je dat wil natuurlijk). 1e klas, 2e klas, fietsenafdeling, rolstoelgeschikt toilet, frisdrankautomaat, alles
  maandag 1 maart 2010 @ 11:42:44 #198
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78584153
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Die rode LINT in Twents kleurstelling is niet het fijnste.. Toen ik er in zat (LINT 45), afgelopen Donderdag struikelde ik in Almelo bijna door de afstap...
Ze reden wel redelijk goed. Alleen vond ik ze (vooral bij het optrekken) enorm trillen..
Der was zo'n mannetje die een opmerking maakte: Wat een lelijke kut trein. En dan rijden ze ook nog zwaar klote.
Die machinist heeft daar ook een saaie baan, nooit afwisseling. Continu op dezelfde lijn
pi_78584222
Inderdaad, volgens mij zijn het ook (oude) buschauffeurs die machinisten. baanvakkennis van (Hengelo) Almelo tot Marienberg

Wel oppassen waar je loopt he Greavy
  maandag 1 maart 2010 @ 11:53:36 #200
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78584451
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:45 schreef MarkoAlmelo het volgende:

Wel oppassen waar je loopt he Greavy
wie verwacht nou dat de instap een x aantal cm lager ligt.. In Emmen was het gelijkvloers.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 maart 2010 @ 11:58:29 #201
Maffe Fries
pi_78584614
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:42 schreef greavy het volgende:

[..]

Die rode LINT in Twents kleurstelling is niet het fijnste.. Toen ik er in zat (LINT 45), afgelopen Donderdag struikelde ik in Almelo bijna door de afstap...
Ze reden wel redelijk goed. Alleen vond ik ze (vooral bij het optrekken) enorm trillen..
Der was zo'n mannetje die een opmerking maakte: Wat een lelijke kut trein. En dan rijden ze ook nog zwaar klote.
Het is dan ook een railbus
  maandag 1 maart 2010 @ 11:59:37 #202
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78584657
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:53 schreef greavy het volgende:

[..]

wie verwacht nou dat de instap een x aantal cm lager ligt.. In Emmen was het gelijkvloers.
Je moet niet "verwachten". Je moet KIJKEN.

Lees de IVW-rapporten er maar op na: Vrijwel ALLE STS-passages komen doordat de machinist een groen sein verwachtte. Laat dat een goede les voor je zijn jongeman
  maandag 1 maart 2010 @ 12:04:28 #203
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78584895
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lees de IVW-rapporten er maar op na: Vrijwel ALLE STS-passages komen doordat de machinist een groen sein verwachtte. Laat dat een goede les voor je zijn jongeman
Luister naar Fles, hij is oud en wijs.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 1 maart 2010 @ 12:04:50 #204
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78584912
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

jaja, dat weet ik.. Alleen deed ik dt toen niet. En Ja, dat is niet altijd goed.
pi_78584949
Is geen schande bij je eerste treinreis.
  maandag 1 maart 2010 @ 12:08:42 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78585068
quote:
Op maandag 1 maart 2010 12:05 schreef Socios het volgende:

Zit dat joch niet zo te pesten jij
  maandag 1 maart 2010 @ 13:37:03 #207
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78588341
quote:
Op maandag 1 maart 2010 12:05 schreef Socios het volgende:
t is niet me eerste treinreis geweest
pi_78588649
Hoi,

Ik kwam zojuist onderstaande foto tegen op google met een zoekopdracht die geen sodeflikker met treinen te maken had:

Is er hier toevallig iemand die er iets meer over kan vertellen? Heeft dit ding ooit echt gereden of rijdt hij nog steeds ergens????

Bedankt alvast
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_78588784
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:37 schreef greavy het volgende:
t is niet me eerste treinreis geweest
Geintje toch.
  maandag 1 maart 2010 @ 13:47:41 #210
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78588876
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:42 schreef vosss het volgende:
Hoi,

Ik kwam zojuist onderstaande foto tegen op google met een zoekopdracht die geen sodeflikker met treinen te maken had:

[ afbeelding ]

Is er hier toevallig iemand die er iets meer over kan vertellen? Heeft dit ding ooit echt gereden of rijdt hij nog steeds ergens????

Bedankt alvast
Beetje rondkijken op wiki levert dit op: http://en.wikipedia.org/wiki/Turbojet_train
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 1 maart 2010 @ 14:00:17 #211
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78589399
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:45 schreef Socios het volgende:

[..]

Geintje toch.
had ik ook al door.
  maandag 1 maart 2010 @ 15:15:38 #212
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78592675
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:42 schreef vosss het volgende:
Hoi,

[ afbeelding ]

Bedankt alvast
Hier een hele pagina met dit soort dingen, lollig!

http://www.darkroastedble(...)turistic-trains.html
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 1 maart 2010 @ 16:05:15 #213
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78594705
Het zou wel nice zijn als die dingen nog rijden / reden.
  maandag 1 maart 2010 @ 16:59:11 #214
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_78597012
In de oude Sovjet Tijd wisten ze ook wel het een en ander van geld in bodemloze putten gooien -> http://en.wikipedia.org/wiki/Baikal_Amur_Mainline
Wel weer geinig die speculaties om heel die zooi door te trekken naar Japan.
pi_78603536
Was vanmiddag op Koln Hbf. Die hebben gewoon een Lufthansa incheckbalie
  maandag 1 maart 2010 @ 19:58:37 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78605737
Prettig geregeld toch? Met drie kwartier sta je op Frankfurt Main Flughafen immers
pi_78605863
Dat is waar. Misschien op het vernieuwde Rtd maar gelijk KLM-balies aanleggen
Over Rtd gesproken, wat is er daar aan het gebeuren op (ik dacht) perron 3-4?
  maandag 1 maart 2010 @ 20:06:20 #218
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78606168
De verbouwing. Over een tijdje gaan ze verder met 6/7, daarna 8/9, enz.
pi_78606725
quote:
Op maandag 1 maart 2010 20:01 schreef Irritatie100 het volgende:
Dat is waar. Misschien op het vernieuwde Rtd maar gelijk KLM-balies aanleggen
Over Rtd gesproken, wat is er daar aan het gebeuren op (ik dacht) perron 3-4?
Daar zijn ook plannen voor.
  maandag 1 maart 2010 @ 20:41:09 #220
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78607978
quote:
Op maandag 1 maart 2010 20:06 schreef James1988 het volgende:
De verbouwing. Over een tijdje gaan ze verder met 6/7, daarna 8/9, enz.
als 3/4 afgerond is gaan ze sp 1/3 er eerst uit gooien, dacht ik te lezen in de tunnel afgelopen week.
Ze hebben nu voor dat hek bij de trappen naar 3/4 een houten informatiewand omheen gebouwd. Wel netter zo.
pi_78610123
Zal ongetwijfeld al een keer langs gekomen zijn, maar waarom gaat er bij sommige oudere treinstellen een belletje bij het naderen van het station? (Plan V / Sprinter)

pi_78610621
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:20 schreef new_guy1 het volgende:
Zal ongetwijfeld al een keer langs gekomen zijn, maar waarom gaat er bij sommige oudere treinstellen een belletje bij het naderen van het station? (Plan V / Sprinter)

Dat is niet alleen bij oudere treinstellen hoor.. dat is het ATB (beveiligingssysteem) belletje wat aangeeft dat de maximumsnelheid is veranderd (bij het naderen van stations bijv. tot 40km/h)
pi_78615572
En 3 keer bellen betekent, als ik mij niet vergis, dat de maximale snelheid is bereikt.
  maandag 1 maart 2010 @ 22:46:27 #224
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78615823
Lange bel = remopdracht, niet snel genoeg reageren is noodremming.;
Drie keer belletje = opgelegde snelheid bereikt (dus na een remming): nu mag de rem pas worden gelost;
Enkele "ping" = codewisseling ATB.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 1 maart 2010 @ 23:15:36 #225
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78617513
Foto's genomen op 30 Januari 2010. Alles te Antwerpen Centraal tenzij anders vermeld

Het wachten is in Rotterdam Centraal op de Thalys naar Antwerpen van 8.58.
Er ligt een paar centimeter sneeuw.

Rotterdam Centraal: De Thalys komt binnen te Rotterdam, om even later weer te vertrekken richting Antwerpen, Brussel en Parijs.

Dit treinstel van de reeks MS80 staat klaar om te vertrekken, de kou in.

NMBS stel 566 van de serie MS96 staat samen met nog een aantal andere soortgenoten te wachten in Antwerpen Centraal, om weer te mogen vertrekken.

De bovenste verdieping van Antwerpen Centraal. Hier komt de ouderwetse muur sterk naar voren.
Antwerpen Centraal is in 3 sporenniveaus verdeeld: -2 (o.a. Thalys), -1 en +1. Dit is +1.

2 Soortgenoten, de zogenoemde varkensneuzen staan klaar te Antwerpen Centraal. Het linkse stel hoeft niet weg, maar het rechtse stel gaat naar Roosendaal als Stoptrein.

Een Dubbeldekstrein staat te Antwerpen Centraal te wachten om te mogen vertrekken
pi_78618396
Keurige foto´s, hoor!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 08:08:31 #227
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78623406
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:32 schreef Socios het volgende:
Keurige foto´s, hoor!
Zeker, jammer alleen dat veel van die Belgische treinen gemaakt zijn door een blinde ontwerper.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78623642
Thanks voor de antwoorden heren.
  Moderator dinsdag 2 maart 2010 @ 09:31:26 #229
155227 crew  Guppy
dus
pi_78624697
Ik ben van het weekend naar Leiden geweest Leuk station wel, alleen erg 'kil'. Maar dat is het nieuwe concept geloof ik.

Op de terugweg reden we via Alphen aan den Rijn, grappig, want daar ben ik geboren. Tot mn 7de gewoond, dus leuk om eens terug te zien. Maar wat een bouwput is dat!! Verschrikkelijk, ik herkende bijna niks
  dinsdag 2 maart 2010 @ 09:51:04 #230
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78625146
ja, veel stations zijn een bouwput.
Morgen of vanavond eens een paar fotootjes van rotterdam uploaden, met name het afbreken sp 3/4, het perron.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 10:22:55 #231
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78626096
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Op de terugweg reden we via Alphen aan den Rijn, grappig, want daar ben ik geboren. Tot mn 7de gewoond, dus leuk om eens terug te zien. Maar wat een bouwput is dat!! Verschrikkelijk, ik herkende bijna niks
Alphen kan er alleen maar op vooruit gaan...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78626867
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:51 schreef greavy het volgende:
ja, veel stations zijn een bouwput.
Morgen of vanavond eens een paar fotootjes van rotterdam uploaden, met name het afbreken sp 3/4, het perron.
Wat gaan ze in Rotterdam doen dan? Het golvende perron eens vlak maken?
  dinsdag 2 maart 2010 @ 11:07:29 #233
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78627709
Woon jij onder een steen of zo?
http://www.rotterdamcentraal.nl
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78629780
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:07 schreef Duvel het volgende:
Nee dat wist ik wel, maar 'k had niet verwacht dat ze zo snel ( ) al met perrons e.d. bezig zouden zijn . 't Leek aan de buitenkant al een jaar stil te liggen ofzo..
  dinsdag 2 maart 2010 @ 12:09:45 #235
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78630484
Ze zijn aan de voorkant al een tijd bezig met het storten van beton voor de fundering, en echt opschieten deed het verder niet. Ze zij alleen ook afhankelijk van de vorderingen op het gebied van het metrostation: dat moet min of meer af zijn voor ze het treinstation er overheen kunnen bouwen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 2 maart 2010 @ 12:26:50 #236
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78631162
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:07 schreef Duvel het volgende:
Ik zoek alleen maar antwoord op "Wanneer is het klaar?". Staat er niet.
pi_78631407
Weet iemand trouwens waar in Rotterdam op spoor 1 dat uitstekende stukje perron voor is? Treinen kunnen hierdoor niet meer rechtdoor door de wissel, maar dat kan sowieso al niet want er zit een stootjuk voor. Ik zal er wel een keer een foto van maken als ik in Rotterdam ben.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 12:36:17 #238
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78631537
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 12:33 schreef KapiteinT het volgende:
Weet iemand trouwens waar in Rotterdam op spoor 1 dat uitstekende stukje perron voor is? Treinen kunnen hierdoor niet meer rechtdoor door de wissel, maar dat kan sowieso al niet want er zit een stootjuk voor. Ik zal er wel een keer een foto van maken als ik in Rotterdam ben.
Komt er niet een tijdelijk perron te staan of zo?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78631539
schijnt voor de Thalys te zijn die net iets te lang was.
Bron: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=7&t=10315&p=275842#275842 Zie bijna onderaan
  dinsdag 2 maart 2010 @ 12:36:33 #240
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78631546
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zoek alleen maar antwoord op "Wanneer is het klaar?". Staat er niet.
Verstandig. Niemand die zich daar aan waagt.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 maart 2010 @ 13:27:53 #241
Maffe Fries
pi_78633576
Studenten sturen deur op reis

Nu maar hopen dat ze een kaartje hadden gekocht voor het object

[ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 02-03-2010 13:35:36 (typo) ]
  dinsdag 2 maart 2010 @ 13:31:59 #242
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78633717
Ha, goede grap!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:12:13 #243
146033 ReisT
pi_78635280
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 12:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Verstandig. Niemand die zich daar aan waagt.
Op slechts één klik verwijderd van de hoofdpagina kwam ik de voorspelling "voorjaar 2013" tegen.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:26:10 #244
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78635851
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:12 schreef ReisT het volgende:

[..]

Op slechts één klik verwijderd van de hoofdpagina kwam ik de voorspelling "voorjaar 2013" tegen.
Stond de kristallen bol er ook bij?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:52:06 #245
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78636966
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 12:33 schreef KapiteinT het volgende:
De Sprinters richting Hoek van Holland vertrekken buiten de overkapping, waar nu een stootjuk staat, om de treinen niet verder te laten rijden.
Een paar meter verderop is dat uitstekende stukje, omdat anders de Thalys niet aan het perron past. Om de Thalys op een ander spoor af te handelen, en een andere IC daar neer te zetten, leek ook niet een strak plan. Hierdoor is er voor dit idee gekozen, en het werkt ook nog.
Deze Thalys komt via het 2e spoor, wat echter geen perronspoor is, binnen in Rtd en gaat via een wissel (303A / 303B), net iets verder dan sein 300, terug naar 1.

Heb er alleen geen foto van kunnen maken, dat de thalys daar stond, toen ik er was, omdat op Sp 1 t/m 6 geen treinen werden afgehandeld, omdat een kraan op het perron van sp 3/4 een mast van de bovenleiding schuin had gedrukt.
pi_78640534
Rotterdam Centraal heeft maar één perron, en dat is perron 0.
pi_78643486
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:27 schreef Peterselieman het volgende:
Studenten sturen deur op reis

Nu maar hopen dat ze een kaartje hadden gekocht voor het object
Doet mij denken aan een vriend van mij. Hij kwam vanuit Utrecht en stapte in Arnhem uit, ging wat eten en kwam er toen achter dat hij zijn tas vergeten was. Vervolgens zag hij een trein vanuit Nijmegen staan en daarin stond zijn tas. Zijn tas had dus een extra ritje Arnhem-Nijmegen gemaakt.
pi_78644708
Vanavond Köln Hbf - Frankfurt (Main) Hbf op Nederland 2 om 19.50u.
pi_78644771
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 17:58 schreef Socios het volgende:
Vanavond Köln Hbf - Frankfurt (Main) Hbf op Nederland 2 om 19.50u.
Ik vrees dat de machinist dat net niet haalt binnen één uitzending.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2010 18:00:46 ]
  dinsdag 2 maart 2010 @ 18:02:11 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78644846
driekwart is tunnel. Zal me een lekker spannende aflevering worden

Of gaat het over de Rheinuferstrecke (of hoe dat heet)?
pi_78647949
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:

Of gaat het over de Rheinuferstrecke (of hoe dat heet)?
Men heeft het over de Rhein in de herfstkleuren. Dus Rheinufer ja.

Verders, nog van 27 februari 2010:

DB Regio rijdt eenmaal per uur de Regionalexpress Koblenz - Emmerich. DB Regio 146 031 zal weldra een korte stop op station Mehrhoog maken, alvorens verder te rijden als trein 11014 naar Emmerich.

SBB Cargo 186 182 is ter hoogte van Mehrhoog met 19 lege Tads´n op weg van Mainzlar naar de Amsterdam Westhaven. Aldaar worden in de Coenhaven de wagens beladen met DBM (Dead Burned Magnesia).

De nog steeds prachtige 'Tulpenlok' 189 065 is met de 189 084 in dubbeltractie met een beladen kolentrein onderweg bij Mehrhoog naar Oberhausen West.

Meer foto's staan op mijn www
  dinsdag 2 maart 2010 @ 21:29:39 #252
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78655592
Kan dat nou niet echt een super-aantrekkelijke locatie noemen Zug
pi_78655852
Die bovenleiding ziet er best vet uit
  dinsdag 2 maart 2010 @ 21:45:28 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78656714
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:33 schreef Ireyon het volgende:
Die bovenleiding ziet er best vet uit
Draadjukken! Die hebben we niet meer in Nederland...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 2 maart 2010 @ 22:08:49 #255
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78658294
Mooie platen Zug!

Kwam tevens deze laatst tegen:
19 Februari 2010

Utrecht Centraal: Te Spoor 15 zou Alpen Expres (of Ski Trein) 13215 vertrekken richting Zell am See.
Helaas gaven de treinaanwijzers het verkeerde aan: Een vakantietrein naar Den Haag HS.
Dit leverde een aantal verontwaardigde gezichten op, en mensen die het niet vertrouwden.

Deze DD-AR stam kwam Zwijndrecht binnen als Stoptrein, en staat op het punt te vertrekken richting Dordrecht, tevens het eindpunt van deze trein.

Hier komt dezelfde DD-AR stam even later weer retour, in de richting van Rotterdam, na een korte haltering te Zwijndrecht.

[ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 02-03-2010 22:18:26 ]
  Redactie Sport dinsdag 2 maart 2010 @ 23:02:27 #256
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78661982
Morgen naar Hannover Messe (Cebit), wel met allemaal stoptreintreintjes aangezien het Niedersachsenticket niet geldig is in de IC

Mijn laatste reismogelijkheid terug naar Bentheim is trouwens al om 18.41 (a. 22.03), terwijl er om 23.03 ook nog een trein aankomt. Maar ik krijg op bahn.de alleen reisadviezen via trajecten waarop dat kaartje niet geldig is. Waarom is er geen mogelijkheid als 'nur Niedersachsenticket'?
PM mij!
pi_78662439
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 23:02 schreef dennistd het volgende:
Morgen naar Hannover Messe (Cebit), wel met allemaal stoptreintreintjes aangezien het Niedersachsenticket niet geldig is in de IC

Mijn laatste reismogelijkheid terug naar Bentheim is trouwens al om 18.41 (a. 22.03), terwijl er om 23.03 ook nog een trein aankomt. Maar ik krijg op bahn.de alleen reisadviezen via trajecten waarop dat kaartje niet geldig is. Waarom is er geen mogelijkheid als 'nur Niedersachsenticket'?
Die trein Hannover-Rheine rijdt maar om de 2 uur, dat is het probleem.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2010 23:10:13 ]
pi_78663958
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 23:02 schreef dennistd het volgende:

Cebit

Als je erg zakelijk bent ingesteld dan is het wat voor je, anders totaal niet.
Ik ben er al een keer geweest
  woensdag 3 maart 2010 @ 08:32:15 #259
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78669157
De Tulpenloc blijft mooi ja.
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:03:53 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78669794
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 23:38 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Cebit

Als je erg zakelijk bent ingesteld dan is het wat voor je, anders totaal niet.
Ik ben er al een keer geweest
Vroegah was ht wel leuk hoor tegenwoordig is het veel meer business to business idd. Maar ach, een slagje Hannover - Hildesheim doodt de tijd ook aardig natuurlijk
pi_78669925
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vroegah was ht wel leuk hoor tegenwoordig is het veel meer business to business idd. Maar ach, een slagje Hannover - Hildesheim doodt de tijd ook aardig natuurlijk
En is nog lekker avontuurlijk ook, omdat je wegens de defecte kantelbaktechniek van te voren niet kan weten hoe veel vertraging je zal oplopen.

Of is dat intussen gerepareerd of de dienstregeling aangepast?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2010 09:10:58 ]
pi_78671103
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 23:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Die trein Hannover-Rheine rijdt maar om de 2 uur, dat is het probleem.
Het andere uur kan je reizen met de WFB tussen Rheine en Herford. Tussen Hannover en Herford kan je wel elk uur reizen.
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:16:20 #263
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_78674119
Komt er opeens zoeen nieuwe HSL-trein langsgereden.
pi_78674771
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:16 schreef JDude het volgende:
Komt er opeens zoeen nieuwe HSL-trein langsgereden.
Tijdstip, locatie, richting?
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:34:03 #265
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_78674851
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:31 schreef Zug-Chef het volgende:

Tijdstip, locatie, richting?
Ohja, wel handig he .

Breda, ten oosten van het station, richting Tilburg, rond 11:15.
  woensdag 3 maart 2010 @ 20:30:22 #266
284825 Baggert.
Dit keer zonder bagger
pi_78698696
Misschien een béétje spam (stond ook al in MUZ) maar toch, omdat:
1. Plaatje trein
2. Aanmoediging OV gebruik

Mijn eerste poging tot Nederpop.
  Redactie Sport woensdag 3 maart 2010 @ 20:59:51 #267
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78700458
Cebit was inderdaad niks, maar foto's maken op Hannover Hbf (met onder andere vier ICE's in één beeld) maakte veel goed
PM mij!
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:41:59 #268
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78703141
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:59 schreef dennistd het volgende:
Cebit was inderdaad niks, maar foto's maken op Hannover Hbf (met onder andere vier ICE's in één beeld) maakte veel goed
Nog een CTA met Deventer erop gezien?
  Redactie Sport woensdag 3 maart 2010 @ 21:49:18 #269
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78703741
Volgens mij stond Deventer er niet op.... (alleen Hengelo en Schiphol als NL-stations)
PM mij!
  woensdag 3 maart 2010 @ 22:04:49 #270
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78704933
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:49 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij stond Deventer er niet op.... (alleen Hengelo en Schiphol als NL-stations)
Zonde
  donderdag 4 maart 2010 @ 07:31:08 #271
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78717403
quote:
Minister geeft punctualiteitsgegevens winter vrij

Het was bekend dat de punctualiteit door de sneeuw in december en januari lager uit zou vallen. Maar hoeveel treinen er precies vertraagd waren en werden opgeheven door het winterweer was nog niet bekend. Eurlings heeft die gegevens vandaag vrijgegeven.
Bron en meer
  donderdag 4 maart 2010 @ 09:23:50 #272
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78718953
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 07:31 schreef greavy het volgende:

[..]

Bron en meer
Whoow! Rond 20 december!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:34:45 #273
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78723504
Maar hoe zit het nou met die 85 % uitval waar iedereen het over had? Of was dat een kwestie van "nooddienstregeling waarvan maar 40 % uitvalt" of zo?
  Redactie Sport donderdag 4 maart 2010 @ 15:14:43 #274
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78732303
Het trieste einde van een aantal Plan T's (foto via OHIH):
PM mij!
  donderdag 4 maart 2010 @ 15:20:01 #275
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78732545
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:14 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, die stond ook al in de laatste Rail Magazine idd..
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 4 maart 2010 @ 15:20:23 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78732562
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar hoe zit het nou met die 85 % uitval waar iedereen het over had? Of was dat een kwestie van "nooddienstregeling waarvan maar 40 % uitvalt" of zo?
Een goede vraag, ik heb het antwoord nog niet gevonden.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 4 maart 2010 @ 16:29:03 #277
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_78735349
Mocht iemand zich vervelen, dan ben je hier wel een paar uurtjes zoet met treintje rijden: http://www.google.ru/intl/ru/landing/transsib/en.html

Tellen print screens van stationsborden ook mee Fles?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 4 maart 2010 @ 17:49:28 #278
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78738932
Nee natuurlijk niet
pi_78742585
Vandaag ging weer lekker, IC Roosendaal - Zwolle, vertrok om 7.10 vanaf Breda. Midden in een weiland opeens een noodstop leek het wel. Zag conducteurs door de trein heen lopen, dus dacht noodrem... Werd er na 10 min omgeroepen dat de machinist niet meer doorkreeg dat alle deuren goed dicht waren en dat we wel verder gingen naar Tilburg, maar vooral weg moesten blijven bij de deuren..

die kende ik nog niet
  donderdag 4 maart 2010 @ 19:50:39 #280
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78743843
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 19:25 schreef Hugo__Boss het volgende:
Vandaag ging weer lekker, IC Roosendaal - Zwolle, vertrok om 7.10 vanaf Breda. Midden in een weiland opeens een noodstop leek het wel. Zag conducteurs door de trein heen lopen, dus dacht noodrem... Werd er na 10 min omgeroepen dat de machinist niet meer doorkreeg dat alle deuren goed dicht waren en dat we wel verder gingen naar Tilburg, maar vooral weg moesten blijven bij de deuren..

die kende ik nog niet
De machinist heeft een groene lamp die aangeeft of alle deuren dicht zijn. Als die lamp ineens dooft betekent het dat ergens een deurvergrendeling niet in orde is. Nogal logisch dat ie dan nogal heftig remt, voor het zelfde geld heeft een of andere idioot de boel geforceerd.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78743977
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:14 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Oh jee, een paar stukken oud roest, waarin later extra oncomfortabele kutstoeltjes gezet zijn, zijn uit hun lijden verlost!
  donderdag 4 maart 2010 @ 20:00:11 #282
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78744298
De nieuwe 'actie-kaarten' die de NS uitgeeft, zijn niet meer geldig bij de overige vervoerders.
Deze kaarten zijn (onder andere) te herkennen aan prijs C.
Vervoerders waar ze sowieso NIET geldig zijn: Arriva, Veolia, Syntus & Connexxion.
Wachtende op een reactie van NS HiSpeed of ze in FYRA etc geldig zijn, laat ik dat nog even achterwege.
Onder de actiekaarten word gezien: Kruitvatkaartje, Blokkerkaartje en andere actiekaarten.

Edit: De Actietarieven zijn nog steeds geldig bij NSHiSpeed, desnoods met toeslag.
  donderdag 4 maart 2010 @ 20:06:14 #283
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78744577
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 19:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Oh jee, een paar stukken oud roest, waarin later extra oncomfortabele kutstoeltjes gezet zijn, zijn uit hun lijden verlost!
Geef mij Plan T maar weer terug.
Plan V moet ook rijdend blijven. Dát zijn tenminste echte treinen.
Of natuurlijk de diesel en stoomlocs van vroeger met de rijtuigen
  donderdag 4 maart 2010 @ 20:08:43 #284
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78744702
Igen heeft een punt, NSR heeft ruim 10 jaar geleden Plan T bij de laatste grote revisie zeer vakkundig volledig naar de tering geholpen door er stoelen in te zetten waarin nog geen smurf past*.

*(Behalve eentje zonder benen.)
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78744991
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 20:06 schreef greavy het volgende:

[..]

Heb je ooit in zo'n ding gezeten (of een poging tot zitten gewaagd) ? Ik heb nog nooit in een slechtere trein gezeten dan dat, zelfs ooit een extra halfuur op 't station gewacht toen er zo'n stel als intercity naar Roosendaal reed. Die hadden jaren geleden al gesloopt moeten worden, toen er mensen rondliepen langer dan 1.40m.
pi_78745056
quote:

[..]

Plan V moet ook rijdend blijven. Dát zijn tenminste echte treinen.
Of natuurlijk de diesel en stoomlocs van vroeger met de rijtuigen
Doe mij maar ICMm. Of ICL met een stoere elektrische lokomotief ervoor, een Br189 ofzo.

Of voor stoptreinen SGMm, dat zijn ook prachtige treinen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2010 20:17:15 ]
  donderdag 4 maart 2010 @ 20:26:37 #287
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78745621
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 20:14 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Heb je ooit in zo'n ding gezeten (of een poging tot zitten gewaagd) ? Ik heb nog nooit in een slechtere trein gezeten dan dat, zelfs ooit een extra halfuur op 't station gewacht toen er zo'n stel als intercity naar Roosendaal reed. Die hadden jaren geleden al gesloopt moeten worden, toen er mensen rondliepen langer dan 1.40m.
Voordat ze terugkomen moeten ze toch een revisie krijgen, en dan gelijk een bredere positie bij de stoelen
  donderdag 4 maart 2010 @ 20:48:03 #288
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78746679
quote:

[..]

Denk na, stop aids

In Plan T kan je in de EERSTE klas nog niet eens normaal zitten
  donderdag 4 maart 2010 @ 20:59:21 #289
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_78747221
Morgen EuroStar, ben benieuwd .
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:03:19 #290
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78747445
Eurostar is tof.
pi_78748754
Plan T en Plan V mogen best blijven. Ja die groene stoffen stoelen in de Plan T van vandaag zijn ietsjes minder dan de rode lederen banken die er eerst zaten.

de SGMm heeft nu ook een stoffen interieur, terwijl daar eerst ook een lederen interieur in zat.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:32:16 #292
284825 Baggert.
Dit keer zonder bagger
pi_78748882
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
Plan T en Plan V mogen best blijven. Ja die groene stoffen stoelen in de Plan T van vandaag zijn ietsjes minder dan de rode lederen banken die er eerst zaten.

de SGMm heeft nu ook een stoffen interieur, terwijl daar eerst ook een lederen interieur in zat.
[ afbeelding ]
SGMm

DDaR

Plan T / V

ICMm

IRM
pi_78749726
nee, nee de ICM (zonder m), zoooo heerlijk die lederen bankjes. oranjeachtig rood .. zat perfect!
en dan die goede oude koersrollen, de ICM had ze zelfs binnen aan boord
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:51:03 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78749891
Ja en doorloopkoppen, en railcatering, vroegah was alles betah
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 maart 2010 @ 21:52:02 #295
Maffe Fries
pi_78749928
Bij het ICMm heb ik altijd het gevoel dat de zitting van de stoel wat los zit.

Geef mij ook maar gewoon ICM
pi_78749985
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
nee, nee de ICM (zonder m), zoooo heerlijk die lederen bankjes. oranjeachtig rood .. zat perfect!
en dan die goede oude koersrollen, de ICM had ze zelfs binnen aan boord
Volgens mij ben ik een van de weinigen hier die die ICM ook nog een tikkeltje beter vind zitten dan de ICMm.

Overigens zat ik mij vandaag in de trein te bedenken: Hoe vaak zal een treinstel gemiddeld draaien? D.w.z. hoe vaak gebeurd het dat Cabine 1 richting bijv. Enschede en Cabine 2 richting Hengelo, dat dat omdraait? Gebeurd dat uberhaupt wel? Zo niet, waarom zijn niet alle cabines dezelfde kant op?
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:58:04 #297
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78750252
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
Bij het ICMm heb ik altijd het gevoel dat de zitting van de stoel wat los zit.

Geef mij ook maar gewoon ICM
Dat is geen gevoel, dat is de realiteit, want ik voel het ook als ik niet gedronken heb!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78750396
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 19:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

De machinist heeft een groene lamp die aangeeft of alle deuren dicht zijn. Als die lamp ineens dooft betekent het dat ergens een deurvergrendeling niet in orde is. Nogal logisch dat ie dan nogal heftig remt, voor het zelfde geld heeft een of andere idioot de boel geforceerd.
Ja het verbaasde me dus dat er opeens weer verder werd gereden terwijl ze geen idee hadden waar het vandaan kwam...
pi_78750490
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:00 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Ja het verbaasde me dus dat er opeens weer verder werd gereden terwijl ze geen idee hadden waar het vandaan kwam...
Dat mag gewoon, maar er moet dan wel een waarschuwing gegeven worden over de intercom..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 maart 2010 @ 22:04:17 #300
Maffe Fries
pi_78750537
en bovendien moet het treinstel dan zsm vervangen worden.

Dat kan bij de grotere stations waar wel wat reserve is vaak.
pi_78750622
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:32 schreef Baggert. het volgende:

[..]

SGMm

DDaR

Plan T / V

ICMm

IRM
IRM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo