Ja. Al zijn we er nog steeds niet over uit waar ze precies allemaal wel en niet staanquote:Op donderdag 25 februari 2010 22:37 schreef Ireyon het volgende:
Hoewel het totaal niet bij de stationsgebouwen zelf past, vind ik die gekleurde paaltjes bij elk groot Belgisch station best leuk gevonden.
Volgens mij zitten er in DDM-1 nog wel rode bankjesquote:
Eerste klas in het ICMmquote:Op donderdag 25 februari 2010 22:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij zitten er in DDM-1 nog wel rode bankjes
Dat zijn rode stoelen, geen bankjesquote:
Ik had het over de kleur, niet over of het stoelen of bankjes zijnquote:Op donderdag 25 februari 2010 23:26 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat zijn rode stoelen, geen bankjes
Soms koop ik een kopje thee, de laatste keer (is al weer even geleden) kostte dat 1,50, dat vind ik nog best netjes.quote:Op donderdag 25 februari 2010 22:37 schreef Ireyon het volgende:
Wat de railcatering betreft; elke keer als ik ze zie, krijg ik medelijden met ze. Dat blije gegroet als ze de coupé binnenkomen en de daaropvolgende chagrijnige reacties van alle inzittenden die helemaal niet op 'm zitten te wachten, 'k vraag me af waarom ze het überhaupt niet volledig hebben afgeschaft. Niemand gaat toch 2 euro betalen voor een plastic bekertje gevuld met koffie uit een thermoskan.
Eurocity? je bedoeld een ICE?quote:Op donderdag 25 februari 2010 23:48 schreef italiaan1987 het volgende:
Waarom is de Berlijn IC eigenlijk geen Eurocity?
Daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 25 februari 2010 22:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij zitten er in DDM-1 nog wel rode bankjes
NSR zou helemaal onlogisch zijn, NS HiSpeed is dan nog logischerquote:Op vrijdag 26 februari 2010 01:00 schreef SpeedyRich het volgende:
apart dat NS ICE 3 M van NS FSC is en niet van NSR
Hebben die ook nog nut, of is het alleen versiering?quote:Op donderdag 25 februari 2010 22:37 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]
Hoewel het totaal niet bij de stationsgebouwen zelf past, vind ik die gekleurde paaltjes bij elk groot Belgisch station best leuk gevonden.
Het is oploskoffie, nescafe. Als ik van Amsterdam naar Maastricht ga neem ik heeeeel soms toch een kopje, want vieze koffie is beter dan 2.5 uur geen koffie.quote:Wat de railcatering betreft; elke keer als ik ze zie, krijg ik medelijden met ze. Dat blije gegroet als ze de coupé binnenkomen en de daaropvolgende chagrijnige reacties van alle inzittenden die helemaal niet op 'm zitten te wachten, 'k vraag me af waarom ze het überhaupt niet volledig hebben afgeschaft. Niemand gaat toch 2 euro betalen voor een plastic bekertje gevuld met koffie uit een thermoskan.
Eng he, mensen?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 11:32 schreef Kyoshi het volgende:
Tja, het beste is om die mensen gewoon te negeren. Ik snap overigens ook niet hoe iemand het in z'n hoofd krijgt om te gaan bellen als er 30+ mensen niets zeggen. Of vaak vrouwen die in de trein even gezellig gaan bijkletsen en dan natuurlijk met een niveau dat 3 keer te hard is; want ze zouden elkaar eens niet verstaan.
Je kan mensen niet dwingen om totaal stil te zijn maar enigszins rekening houden en op een laag geluidsniveau praten of onnodge conversaties ergens anders houden, nee helaas.
Niet bijster origineel meerquote:
alsnog is er niks mis mee mensen gewoon te vragen om wat stiller te zijn. Sommige mensen zijn iets wat te makkelijk geīntimideerd. Oké als meisje van 17 van 50 kilo ga je niet vragen 6 stonende antilianen vragen om wat stiller te doen, maar je weet wat ik bedoelquote:Op vrijdag 26 februari 2010 11:53 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Niet bijster origineel meerDie qoute wordt hier vaker gebruikt.
Misschien hadden ze gewoon niet door dat het een stiltecoupé was... netjes dat ze daarna verhuisd zijn naar een compartiment.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 11:39 schreef greavy het volgende:
Ik zei er iets van, en ze begrepen het maar al te goed. Toen gingen ze maar in zo'n coupé hok zitten, die dicht kan.
Misschien, maar er zijn weinig ergere dingen dan gewoon totaal geen rekening houden met je medemens, of medereiziger.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
tja ach stiltecoupes, er zijn ergere dingen dan geluid maken in een trein.
Dan loop je toch gewoon even door naar een plek waar dat wel kan? Vrij egoīstisch gedrag hoor: 'ik vind dat je gewoon moet kunnen praten dus doe ik dat en dan houd ik er geen rekening mee of ik in een stiltecoupe zit waar andere mensen voor stilte komen'.quote:En als ik een 2e klas instap, hou ik er geen rekening mee als er stiltecoupe staat...
Ik vind dat je lekker wel normaal moet kunnen praten
In de spits ga ik er niet op letten. Dan mag je al blij zijn als er uberhaupt een zitplaats beschikbaar is. Maar volgens mij heeft de DD-AR ook geen stiltecoupequote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:23 schreef James1988 het volgende:
Een stiltecoupé is er juist om het geluid tot een minimum te beperken, omdat er reizigers zijn die dat willen. Na een klotedag op werk/school, om je ergens op voor te bereiden, enzovoorts. Er zijn meestal genoeg bakken in een trein, als je zonodig wil praten kun je beter een andere bak opzoeken.
Ja ok, of het concept-stiltecoupe goed is of niet kun je over discussiëren. Maar ze zijn er nu eenmaal en dan vind ik dat je je er ook aan moet houden.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:09 schreef Socios het volgende:
Stel je voor dat er gepraat wordt in een trein.En er sociale interactie is.
![]()
![]()
Dus als je stilte wilt moet je meer betalen voor je kaartje in plaats van naar de daarvoor bedoelde ruimte te gaan, alleen omdat jij niet het fatsoen om je daar aan die afspraak te houden?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:20 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik vind die stilte coupes gewoon bullshit, als je stilte wilt ga je maar 1e klas zitten.
Ga er dan niet zitten. Dat doe ik ook, want even voor de duidelijkheid, ik heb zelf ook niet zo veel met die stiltecoupes. Maar als je er dan wel zit, omdat je toevallig zelf niet oplette of om welke reden dan ook, houd dan ook een beetje rekening met de mensen die wčl van rust houden en juist daarom daar zijn gaan zitten.quote:Zit er een lekkere chick naast me, oooh mond houden...stilte coupe
We gaan er toch niet uitkomenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:27 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dus als je stilte wilt moet je meer betalen voor je kaartje in plaats van naar de daarvoor bedoelde ruimte te gaan, alleen omdat jij niet het fatsoen om je daar aan die afspraak te houden?
[..]
Ga er dan niet zitten. Dat doe ik ook, want even voor de duidelijkheid, ik heb zelf ook niet zo veel met die stiltecoupes. Maar als je er dan wel zit, omdat je toevallig zelf niet oplette of om welke reden dan ook, houd dan ook een beetje rekening met de mensen die wčl van rust houden en juist daarom daar zijn gaan zitten.
Als je in een stiltecoupé gaat zitten heb je gewoon je luidruchtige kutkop te houden. Daar is verder geen discussie voor nodig, dat is een regel. Als je zonodig wilt gaan zitten bellen of een leuteren dan zoek je een niet-stiltecoupé op. Vrij simpel.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:31 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
We gaan er toch niet uitkomen
Er zijn nieuwe kleppen onderweg?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 11:32 schreef trainfreak het volgende:
Herinneren jullie jullie nog dat ik enkele topics geleden een melding maakte dat de Voith Maxima nu ook in België te zien was?
Dit was dus maar voor even, nu zal hij voorlopig (?) niet meer te zien zijn; de nokkenas werd verkeerd gemonteerd...
Wie zegt dat ik luidruchtig in een trein gaat zitten? Ik vind dat je gewoon normaal moet kunnen praten in de trein.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je in een stiltecoupé gaat zitten heb je gewoon je luidruchtige kutkop te houden. Daar is verder geen discussie voor nodig, dat is een regel. Als je zonodig wilt gaan zitten bellen of een leuteren dan zoek je een niet-stiltecoupé op. Vrij simpel.
En dat gezeik over sociale interactie: welkom in 2010.
Soms kan ik wel heel erg genieten van een gesprek in de trein met een wildvreemdequote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je in een stiltecoupé gaat zitten heb je gewoon je luidruchtige kutkop te houden. Daar is verder geen discussie voor nodig, dat is een regel. Als je zonodig wilt gaan zitten bellen of een leuteren dan zoek je een niet-stiltecoupé op. Vrij simpel.
En dat gezeik over sociale interactie: welkom in 2010.
Bedankt voor het verwelkomen, maar stuur mij a.u.b. terug naar de Jaren ´90. Ook voor de treinen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:35 schreef Duvel het volgende:
En dat gezeik over sociale interactie: welkom in 2010.
De Plan U rijdt weer.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:38 schreef Socios het volgende:
[..]
Bedankt voor het verwelkomen, maar stuur mij a.u.b. terug naar de Jaren ´90. Ook voor de treinen.![]()
Plaats genoeg daarvoor. Maar in een stiltecoupé hoort gewoon geen luidruchtig gesprek te zijn. Op gedempte toon zou nog wel kunnenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:37 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik luidruchtig in een trein gaat zitten? Ik vind dat je gewoon normaal moet kunnen praten in de trein.
Prima. Ik ook, is gezellig. En dus gaan we allebei niet in een stiltecoupé zitten.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:37 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik luidruchtig in een trein gaat zitten? Ik vind dat je gewoon normaal moet kunnen praten in de trein.
Ik weet niet wat het is, maar ik word alleen maar aangesproken door heel speciale mensen waar je nooit meer vanaf komt... Heel raar eigenlijk.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:38 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Maar dat gebeurt niet zo heel vaak
Dan ga je maar in een veewagen zitten, domme kutboerquote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
En als ik een 2e klas instap, hou ik er geen rekening mee als er stiltecoupe staat...
Ik vind dat je lekker wel normaal moet kunnen praten
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan ga je maar in een veewagen zitten, domme kutboer
Ah, daar zijn de stoottroepen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan ga je maar in een veewagen zitten, domme kutboer
Ik dacht ff dat er wat te rellen was. Sorry hequote:
Hihihi! De laatste keer dat ik echt een tof gesprek had, was toen ik terugkwam van een sollicitatiequote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik weet niet wat het is, maar ik word alleen maar aangesproken door heel speciale mensen waar je nooit meer vanaf komt... Heel raar eigenlijk.
Muffins...quote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:17 schreef Socios het volgende:
Wanneer gaan we keer met de trein naar Breukelen muffins halen dan, Guppyfriend?
Kun je daar muffins halen in de buurt van het station?? Daar staat toch alleen een muffe frietkraam?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:17 schreef Socios het volgende:
Wanneer gaan we keer met de trein naar Breukelen muffins halen dan, Guppyfriend?
Hotel Breukelen, know your muffinsquote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kun je daar muffins halen in de buurt van het station?? Daar staat toch alleen een muffe frietkraam?
Dan heb je geen studenten ov-chipkaart...quote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Vraagje: ik moet maandag van Keulen naar Utrecht. Lekker met de ICE dus
Alleen ik reis met een (weliswaar studenten) OV-chipkaart. Moet ik nou als ik in Arnhem ben keihard die trein uitsprinten, inchecken en weer terug gaan?
Ik check het liefst gewoon in, want ik heb een keer gehad dat ik niet had ingecheckt (dat zijn waren de instructies) en toen vond de scanner van de conducteur geen reisrecht op m'n kaart. Na veel gezeur kwam er een andere conducteur bij, die gelukkig wel een geldige scanner had. Sindsdien altijd maar ingecheckt, just to be sure.
Je kán met een studenten ov-chipkaart wel in- en uitchecken, maar het hoeft gewoon niet. Elke conducteur die anders beweert, weet niet waar-tie over praatquote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:46 schreef weps het volgende:
[..]
Dan heb je geen studenten ov-chipkaart...
Je kunt niet in en uitchecken met zo'n chipkaart namelijk dat is nog niet actief bij de NS, evenals het op saldo reizen nog niet met een studenten ov-chipkaart mogelijk is. Je kunt alleen in bus/tram/metro in/uit checken en op saldo reizen in als het vrij reizen niet geldig is.
De conducteurs checken alleen het product wat aanwezig is op de kaart meer niet.
Het kan inderdaad wel. Als je incheckt dan staat er: Goede reis. Student week.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:46 schreef weps het volgende:
[..]
Dan heb je geen studenten ov-chipkaart...
Je kunt niet in en uitchecken met zo'n chipkaart namelijk dat is nog niet actief bij de NS, evenals het op saldo reizen nog niet met een studenten ov-chipkaart mogelijk is. Je kunt alleen in bus/tram/metro in/uit checken en op saldo reizen in als het vrij reizen niet geldig is.
De conducteurs checken alleen het product wat aanwezig is op de kaart meer niet.
Er horen helemaal geen luidruchtige gesprekken te zijn in de trein. Ook in een gewone coupé niet.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Maar in een stiltecoupé hoort gewoon geen luidruchtig gesprek te zijn.
Dat denk ik niet. Maar je kunt die misschien wel bij de conducteur krijgen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:56 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Het kan inderdaad wel. Als je incheckt dan staat er: Goede reis. Student week.
Maar goed, dan check ik gewoon niet in, dan moet het ook lukken. Alleen dan moet ik wel aan een toeslagkaartje komen voor mijn Nederlandse deel van de reis. Kan ik die in Keulen halen?
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 15:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Er horen helemaal geen luidruchtige gesprekken te zijn in de trein. Ook in een gewone coupé niet.
Zo zat ik ook eens in een trein met 'supporters'quote:
In Duitsland gebeurt het zo vaak dat je groepen supporters treft. Veel gezelliger wel. Daar lopen ze ook van allerlei clubs door elkaar heen, delen elkaars bier, dat soort dingen. Moet je hier eens proberenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 15:46 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Zo zat ik ook eens in een trein met 'supporters'
Whehe, ook door de stiltecoupequote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:02 schreef Socios het volgende:
Keertje in de laatste trein naar Leeuwarden gezeten met allemaal Cambuursupporters erin. Bijna 02.00u in de nacht en maar polonaise´s houden door het hele treinstel na een succesvolle uitwedstrijd.
Precies, hier in NL heerst altijd meteen zo'n vijandige sfeer. In Duitsland hebben we ook wel eens een supporterstrein getroffen, maar dat was hardstikke lolligquote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In Duitsland gebeurt het zo vaak dat je groepen supporters treft. Veel gezelliger wel. Daar lopen ze ook van allerlei clubs door elkaar heen, delen elkaars bier, dat soort dingen. Moet je hier eens proberen
Rotterdam ja. Vergeten te melden.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:17 schreef James1988 het volgende:
Dat klinkt als Rotterdam ja. Daar staan/stonden namelijk graafmachines op spoor 3/4.
Vraag me wel af hoe ze daar nu alles regelen... Thalys vertrekt van spoor 1 en de Benelux van spoor 6... die zijn nu beide buiten gebruik
Laatst heeft de NS zelfs een extra trein naar Leeuwarden laten rijden omdat de supporters te laat vanuit het zuiden terug waren in Amersfoortquote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:02 schreef Socios het volgende:
Keertje in de laatste trein naar Leeuwarden gezeten met allemaal Cambuursupporters erin. Bijna 02.00u in de nacht en maar polonaise´s houden door het hele treinstel na een succesvolle uitwedstrijd.
'Ik vermoed van niet, het was een grapje, haal maar snel weg.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 18:52 schreef Peter het volgende:
Denk je dat ze het leuk vindt als je haar foto online zet?
In Almelo staat nog wel een hele mooie wagen op het stationquote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan ga je maar in een veewagen zitten, domme kutboer
Het wilde weer eens niet lukken.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik dacht ff dat er wat te rellen was. Sorry he
Twee weken stil... de weinige reizigers die er nog waren na de knip in Nijverdal jaag je op die manier wel helemaal wegquote:Het treinverkeer tussen Zwolle en Nijverdal ligt de eerste twee weken van mei stil. In opdracht van ProRail worden het spoor, wissels en overwegen vernieuwd. NS zet bussen in.
Het gaat om twintig kilometer spoor tussen Nijverdal en Zwolle. In april richt ProRail op verschillende plaatsen in Zwolle, Raalte en Hellendoorn opslagplaatsen in voor het materiaal dat nodig is voor de werkzaamheden. De werkzaamheden en het aan- en afvoeren van materiaal zorgen voor overlast voor omwonenden.
Als ie dat had gewild, had zijn partij jaren geleden niet zo'n groot voorstander moeten zijn van meer marktwerking in de spoorwereld.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Vandaag was Mark Rutte op station ArnhemIk heb 'm even gesproken, en hij was ook van mening dat het station maar eens af moest
Goede aansluiting in Deventer aanbieden (wat zowiezo rampzalig is qua aansluitingen) zou al veel problemen oplossen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
Twee weken stil... de weinige reizigers die er nog waren na de knip in Nijverdal jaag je op die manier wel helemaal weg
Jij hebt aan die mensen gerķken?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:45 schreef James1988 het volgende:
De laatste vraag:
Heeft u verder nog opmerkingen over de uniformen van het Fyra personeel?
"Toen ik in september met Fyra reisde deed de geur me denken aan een tapijtwinkel. Wellicht omdat de uniformen toen nog nieuw waren?"
Normaal gesproken wachten de treinen daar altijd op elkaarquote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:52 schreef Brembo het volgende:
[..]
Goede aansluiting in Deventer aanbieden (wat zowiezo rampzalig is qua aansluitingen) zou al veel problemen oplossen.
Laatst trouwens wel mooi opgelost, 3600 van Rsd naar Zl en Zl naar Rsd die elkaar precies kruizen op station Deventer op spoor 3A en 3B. Aan de overkant stond de Intercity naar Enschede klaar.
Nee, maar als de HC voorbijkomt en het 5 minuten later nog naar CarpetRight ruikt...quote:
quote:Wat ben je trouwens enorm negatief. Het uniform past juist perfect bij Fyra: veel geschreeuw, weinig wol.
Op het spoor bestaan geen "normaal gesprokens" maar alleen toevalligheden met grotere incidentie.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:54 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Normaal gesproken wachten de treinen daar altijd op elkaar
Dat van die wol weet ik niet zeker natuurlijk, maar als het naar CarpetRight ruikt zal er wel veel plastic in zitten.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, maar als de HC voorbijkomt en het 5 minuten later nog naar CarpetRight ruikt...
[..]
Richting Zwolle - Enschede en vice versa. Maar vanuit Zp naar Apd wordt je gedwongen om met RegioNS te gaan. Want er is een overstap van jawel 28 minuten ?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:54 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Normaal gesproken wachten de treinen daar altijd op elkaar
En dat noemen we WRT.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Op het spoor bestaan geen "normaal gesprokens" maar alleen toevalligheden met grotere incidentie.
Ah wel nee, gewoon met de bus of via Nijverdal Centrum omreizen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
Twee weken stil... de weinige reizigers die er nog waren na de knip in Nijverdal jaag je op die manier wel helemaal weg
Je vindt dat uniform gewoon niks omdat je tegen FYRA ft. NS HiSpeed bent. Heeft niets met die kleding te maken.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:45 schreef James1988 het volgende:
Ik had een mailtje van NS Hispeed, of ik mijn mening wilde geven over de Fyra-uniformen. Sure, maar ik ben wel eerlijk gebleven.
Ik wens NS Hispeed met Fyra alle geluk van de wereld, maar dan moet er wel normaal gedaan worden. Ik vind het uniform gewoon niet mooi.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 22:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Je vindt dat uniform gewoon niks omdat je tegen FYRA ft. NS HiSpeed bent. Heeft niets met die kleding te maken.
Die heb ik ook vorige week ergens ingevuld.. mijn opmerking was iets in de trend van; "Het grijs is saai, de roze accenten zijn nogal homoseksueel en de cateringmedewerkster lijkt op een willekeurige middelbare scholier die een eindpresentatie houdt." En toen had ik geen tekens meer overquote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:45 schreef James1988 het volgende:
Ik had een mailtje van NS Hispeed, of ik mijn mening wilde geven over de Fyra-uniformen. Sure, maar ik ben wel eerlijk gebleven.
Voor degene die mijn antwoorden wil zien:
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
De laatste vraag:
Heeft u verder nog opmerkingen over de uniformen van het Fyra personeel?
"Toen ik in september met Fyra reisde deed de geur me denken aan een tapijtwinkel. Wellicht omdat de uniformen toen nog nieuw waren?"
![]()
Even gezocht:quote:
Dus nou ga je op hem stemmenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Vandaag was Mark Rutte op station ArnhemIk heb 'm even gesproken, en hij was ook van mening dat het station maar eens af moest
Die's wel nice, supernice die zondag is blauwkapel, o.a. plan U en 386 (als ik het goed heb, ben geen specialistquote:Op zaterdag 27 februari 2010 00:40 schreef greavy het volgende:
Je kan op Google Maps gaan kijken, hoe er situaties bijliggen. Op Somda kan je ook kijken.
Dit lijkt mij een mooie plek:
Utrecht - Waterlinieweg (klik voor meer informatie)
Er komen ook veel treinen langs, aldus de Doorkomststaat.
Met Google Maps heb je (via de satelliet beeld) best goede beelden, van de locaties, en kan je zelf keuzes maken.
Inderdaad. Er zijn gewoon afspraken over hoeveel minuten je een vertrekkende trein mag laten wachten voor een aansluiting. Langer laten wachten kan vaak betekenen dat je (a) aansluitingen later op de route verknalt, (b) je perron blokkeert voor binnenkomende treinen en (c) bij enkelsporige lijnen problemen kan krijgen met kruisingen van tegentreinen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 23:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Even gezocht:
Treingerelateerde afspraken: WRT - Wachttijden Reizigerstreinen, afhandelingsstrategieën per trein/treinserie en if-then-scenario’s. Deze zijn gebundeld in het zogenoemde TreinAfhandelingsDocument (TAD).
Zie een docje over Routelint: http://www.routelint.nl/P(...)ndelingsdocument.pdf
in de lokale verkiezingen in Arnhem is dat een heel belangrijk partijpunt. Maar inderdaad, hij is niet de enige die dat vindtquote:Op vrijdag 26 februari 2010 23:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus nou ga je op hem stemmenWant niemand anders vindt dat
![]()
quote:Op zaterdag 27 februari 2010 00:40 schreef greavy het volgende:
Je kan op Google Maps gaan kijken, hoe er situaties bijliggen. Op Somda kan je ook kijken.
Dit lijkt mij een mooie plek:
Utrecht - Waterlinieweg (klik voor meer informatie)
Er komen ook veel treinen langs, aldus de Doorkomststaat.
Met Google Maps heb je (via de satelliet beeld) best goede beelden, van de locaties, en kan je zelf keuzes maken.
Bedankt voor de tips, als ik nog tijd over heb ga ik zeker eens gaan kijkenquote:Op zaterdag 27 februari 2010 01:22 schreef bork het volgende:
Die's wel nice, supernice die zondag is blauwkapel, o.a. plan U en 386 (als ik het goed heb, ben geen specialist)
linkje: http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=blauwkapel&sll=61.449136,10.192318&sspn=0.670781,2.688904&ie=UTF8&hq=&hnear=Blauwkapel,+Utrecht&ll=52.115363,5.141603&spn=0.02804,0.084028&t=h&z=14&layer=c&cbll=52.115551,5.14167&panoid=NaTwlG1-brQHp-9Zneme2A&cbp=12,154.1,,0,17.43
spoor Utrecht Overvecht - Hilversum, Utrecht Maliebaan - Hilversum, Utrecht Overvecht - Amersfoort, Utrecht Overvecht - Baarn dus lekker druk
De overgang aan de Darwindreef kan ook leuk zijn, het is theoretisch mogelijk om daar 4 treinen te pakken (mij nog nooit gelukt, wel gezien)
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=blauwkapel&sll=61.449136,10.192318&sspn=0.670781,2.688904&ie=UTF8&hq=&hnear=Blauwkapel,+Utrecht&ll=52.113885,5.147481&spn=0.014126,0.042014&t=h&z=15&layer=c&cbll=52.112301,5.136933&panoid=2-y2rX9b0pEHw1TBdMQ4uw&cbp=12,346.24,,0,8.95
Volgens de spots op Somda was dit de 2423quote:Op zondag 28 februari 2010 00:16 schreef greavy het volgende:
Enne: Duvel: alsnog Gefeliciteerd
Vandaag tevens SLT 2437 te Zwolle zien staan.
Er zullen wel een hoop machinisten op dat ding gescholden hebben gisterenquote:Op zondag 28 februari 2010 00:46 schreef bork het volgende:
Het meest bijzondere was denk ik de passage in een Hondekop met een rode plan U ter hoogte van Blauwkapel.
Oh dat zuigt. In het weekend ander materieel dan door de week, of zou er weer eens een nieuwe materieelomloop zijn ingegaan? Ik zie doordeweeks echt alleen maar TV naar Rhenen...quote:Op zondag 28 februari 2010 11:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, ik had dus zowel van Bunnik naar Utrecht als van Utrecht naar Rhenen een SGMm in plaats van een plan VSta ik daar mooi voor lul met mijn dure eersteklaskaartje in die gore rooie pauperstoeltjes
vet kut. Maar goed.
Heb je die CTA goed bekeken? Hoe wil je in vredesnaam van Utrecht Overvecht, Hilversum, Naarden-Bussum en Almere ineens naar Deventer komen? Ik denk dat dit een trein naar Lelystad was...quote:Op zondag 28 februari 2010 13:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Aangekomen in Utrecht Centraal werd ik onaangenaam verrast door de materieelkeuze voor de Intercity richting Deventer. "Gelukkig" hoef ik daar voorlopig nog niet te zijn
Achteraf wel natuurlijk. Maar ja. Achteraf heeft iedereen gelijkquote:Op zondag 28 februari 2010 16:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuk tochtje Fles, beetje geamuseerd? Was het geen optie om op de volgende trein te wachten, ivm SGMm ipv mat64?
Die gaan gewoon wel hoor.quote:Op zondag 28 februari 2010 16:49 schreef Sjoegerd het volgende:
Sinds wanneer gaat er geen Intercity meer naar Schiphol vanaf Amersfoort?
NS reisadvies zegt dat ik via Utrecht moet.quote:
Bij mij niet...quote:Op zondag 28 februari 2010 16:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
NS reisadvies zegt dat ik via Utrecht moet.
Ik krijg wel gewoon een rechtstreeks adviesquote:Op zondag 28 februari 2010 16:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
NS reisadvies zegt dat ik via Utrecht moet.
Typ eens Amsterdam Bijlmer Arena in.. Lijkt me dezelfde trein. Moet morgenochtend vanaf Putten naar de Arena.quote:
Die rijdt gewoon hoor.quote:Op zondag 28 februari 2010 16:49 schreef Sjoegerd het volgende:
Sinds wanneer gaat er geen Intercity meer naar Schiphol vanaf Amersfoort?
Oh eikel.quote:Op zondag 28 februari 2010 17:01 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Typ eens Amsterdam Bijlmer Arena in.. Lijkt me dezelfde trein. Moet morgenochtend vanaf Putten naar de Arena.
Ehm ik pakte naar een vriend van me vaak vanaf Amersfoort vaak de intercity naar Schiphol.quote:Op zondag 28 februari 2010 17:02 schreef Peterselieman het volgende:
logisch dat ie dan een ander advies geeft, want de rechtstreekse trein Amersfoort - Schiphol gaat niet langs Bijlmer ArenA
Of de treinnummersquote:Op zondag 28 februari 2010 17:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh eikel.![]()
"Lijkt me de zelfde trein."
Tip: bestudeer de spoorkaart.
Vage shit, dan mis ik gewoon een deel in mijn geheugenquote:Op zondag 28 februari 2010 17:06 schreef greavy het volgende:
[..]
Of de treinnummers![]()
Dat zijn dus echt niet dezelfde treinen, wat je alleen al kan herkennen aan de treinnummers.
En dat het een andere trein is, kan je ook op de spoorkaart vinden.
Lopen vanaf Duivendrecht kan ookquote:Op zondag 28 februari 2010 17:08 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vage shit, dan mis ik gewoon een deel in mijn geheugen
Ben echt bij de Arena zelf uitgestapt toen naar dat concert. Misschien mis ik een overstap bij Duivendrecht ofzoquote:Op zondag 28 februari 2010 17:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lopen vanaf Duivendrecht kan ook
Dat moet wel jaquote:Op zondag 28 februari 2010 17:11 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ben echt bij de Arena zelf uitgestapt toen naar dat concert. Misschien mis ik een overstap bij Duivendrecht ofzo
quote:Trein
Station Duivendrecht (noord) en station Bijlmer ArenA (zuid) liggen op loopafstand van het stadion. Reizigers in de richting Schiphol en Amersfoort worden geadviseerd via Duivendrecht te reizen. Reizigers in de richting Amsterdam CS en Utrecht worden geadviseerd via Bijlmer ArenA te reizen.
Klopt, je loopt er zo heen. Via een weggetje met bordjes die waarschuwen voor zakkenrollers.quote:Op zondag 28 februari 2010 17:15 schreef greavy het volgende:
Vanaf station Duivendrecht ben je er ook na een paar minuten lopen (me pa meerdere keren gedaan).
[..]
Nahja dan maar via Utrecht. Kan wel moeilijk doen en eerst naar Schiphol en dan terug, maar dat duurt alleen maar langerquote:
Idd vanaf Dvd. Daar stopt die IC wel? Anders vanaf Zuid lijn 50 richting Gein.quote:
Alleen de stoppertjes halteren op Duivendrecht richting de ArenAquote:Op zondag 28 februari 2010 17:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Idd vanaf Dvd. Daar stopt die IC wel? Anders vanaf Zuid lijn 50 richting Gein.
Ik bedoelde meer die lijn daar onder: de zuidtak.quote:Op zondag 28 februari 2010 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alleen de stoppertjes halteren op Duivendrecht richting de ArenA
Ik weet niet WAAR je moet zijn, maar als je uit Duivendrecht uitstapt, sta je ook al bijna in de ArenA.. En alle InterCity's vanaf Amersfoort stoppen te Duivendrechtquote:Op zondag 28 februari 2010 17:17 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nahja dan maar via Utrecht. Kan wel moeilijk doen en eerst naar Schiphol en dan terug, maar dat duurt alleen maar langer
Daar halteren de IC's zeker. De gemiddelde snelheid op de zuidtak ligt trouwens erg laag in vergelijking met de rest van het net, omdat het allemaal precies moet passen in de schipholtunnel.quote:Op zondag 28 februari 2010 18:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer die lijn daar onder: de zuidtak.
We moeten met een groep mensen verzamelen bij het station Arenaquote:Op zondag 28 februari 2010 18:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik weet niet WAAR je moet zijn, maar als je uit Duivendrecht uitstapt, sta je ook al bijna in de ArenA.. En alle InterCity's vanaf Amersfoort stoppen te Duivendrecht
of 50 meter zwartrijdenquote:Op zondag 28 februari 2010 19:34 schreef KapiteinT het volgende:
Dan kan je het best naar Duivendrecht en dan met de metro. Lijn 50 of 54. Rijden allebei elke 10 minuten, dus overstappen is geen probleem.
Moet je wel een OV-chipkaart hebben.![]()
Het laatste bericht en de foto van de DM'90 over een witvlakquote:Op zondag 28 februari 2010 19:01 schreef Zug-Chef het volgende:
[ afbeelding ]
Sindskort heeft Syntus enkele DM90-stellen van NSFS gehuurd, vanwege de hoge defectenstand aan de Lint-treinstellen. Treinstel 3443 uit Zutphen staat op het station van Delden te wachten op vertrek naar Hengelo en Oldenzaal. Vrijdag 26 februari 2010
[ afbeelding ]
De oerklaas van HGK, de DE 61, was op vrijdag 26 februari 2010 voorlopig weer voor het laatst op weg met de lege kolentrein 47710 uit Möllen naar de Amsterdam Westhaven en passeert even voor Driebergen eerst een ICE naar Frankfurt/Main en vervolgens de fotograaf in het allerlaatste licht van de dag. Alle treinen en lokomotieven op het Nederlandse spoor moeten een wit of geel contrastvlak op de voorkant hebben. De HGK DE61 is hiervan gevrijwaard, omdat de lok is toegelaten in Nederland, alvorens deze nieuwe wetgeving van kracht werd. Vrijdag 26 februari 2010
Wit of geel volgens mij. En DM'90 valt niet onder de regeling vanwege de ouderdom.quote:Op zondag 28 februari 2010 21:49 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het laatste bericht en de foto van de DM'90 over een witvlakIs DM'90 ook gevrijwaard?
In ieder geval van ná 1997 want aan de neus van de Thalys heb ik ook nooit veel wit of geels kunnen ontdekkken.quote:Op zondag 28 februari 2010 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Van wanneer is die regel eigenlijk??
spam? Verkoop je nu ook al treinen?quote:Op zondag 28 februari 2010 23:09 schreef James1988 het volgende:
Deze zal vast geen enkel probleem zijn voor het IVW?
[ link | afbeelding ]
Hij's
Spam spam spam...
Kijk James, hij wordt wel langzaam verstandig.quote:Op maandag 1 maart 2010 07:02 schreef greavy het volgende:
[..]
Dank! VIRM is wel mooi, maar Mat'64 zijn ook nog steeds dé echte treintjes in mijn ogen
Ja, dat ben ik al hoor.quote:Op maandag 1 maart 2010 08:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kijk James, hij wordt wel langzaam verstandig.
Dat is zo'n enkel motorwagentje? Terug naar de tijd van DE-I.quote:Op maandag 1 maart 2010 11:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Beetje met zo'n rooie LINT naar Mariënberg tuffen is altijd wel leukJammer dat er geen LINT27 in NL rijdt, dat lijkt me mooi mat voor dat lijntje. EN goed voor de diversiteit op het Nederlandse spoor
Die rode LINT in Twents kleurstelling is niet het fijnste.. Toen ik er in zat (LINT 45), afgelopen Donderdag struikelde ik in Almelo bijna door de afstap...quote:Op maandag 1 maart 2010 11:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Beetje met zo'n rooie LINT naar Mariënberg tuffen is altijd wel leukJammer dat er geen LINT27 in NL rijdt, dat lijkt me mooi mat voor dat lijntje. EN goed voor de diversiteit op het Nederlandse spoor
Het is dan ook een railbusquote:Op maandag 1 maart 2010 11:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Die rode LINT in Twents kleurstelling is niet het fijnste.. Toen ik er in zat (LINT 45), afgelopen Donderdag struikelde ik in Almelo bijna door de afstap...![]()
Ze reden wel redelijk goed. Alleen vond ik ze (vooral bij het optrekken) enorm trillen..
Der was zo'n mannetje die een opmerking maakte: Wat een lelijke kut trein. En dan rijden ze ook nog zwaar klote.
Je moet niet "verwachten". Je moet KIJKEN.quote:Op maandag 1 maart 2010 11:53 schreef greavy het volgende:
[..]
wie verwacht nou dat de instap een x aantal cm lager ligt.. In Emmen was het gelijkvloers.
Luister naar Fles, hij is oud en wijs.quote:Op maandag 1 maart 2010 11:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je moet niet "verwachten". Je moet KIJKEN.
Lees de IVW-rapporten er maar op na: Vrijwel ALLE STS-passages komen doordat de machinist een groen sein verwachtte. Laat dat een goede les voor je zijn jongeman
jaja, dat weet ik.. Alleen deed ik dt toen niet. En Ja, dat is niet altijd goed.quote:Op maandag 1 maart 2010 11:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je moet niet "verwachten". Je moet KIJKEN.
Lees de IVW-rapporten er maar op na: Vrijwel ALLE STS-passages komen doordat de machinist een groen sein verwachtte. Laat dat een goede les voor je zijn jongeman
t is niet me eerste treinreis geweestquote:Op maandag 1 maart 2010 12:05 schreef Socios het volgende:
Is geen schande bij je eerste treinreis.
Geintje toch.quote:Op maandag 1 maart 2010 13:37 schreef greavy het volgende:
t is niet me eerste treinreis geweest
Beetje rondkijken op wiki levert dit op: http://en.wikipedia.org/wiki/Turbojet_trainquote:Op maandag 1 maart 2010 13:42 schreef vosss het volgende:
Hoi,
Ik kwam zojuist onderstaande foto tegen op google met een zoekopdracht die geen sodeflikker met treinen te maken had:
[ afbeelding ]
Is er hier toevallig iemand die er iets meer over kan vertellen? Heeft dit ding ooit echt gereden of rijdt hij nog steeds ergens????
Bedankt alvast
Hier een hele pagina met dit soort dingen, lollig!quote:Op maandag 1 maart 2010 13:42 schreef vosss het volgende:
Hoi,
Ik kwam zojuist onderstaande foto tegen op google met een zoekopdracht die geen sodeflikker met treinen te maken had:
[ afbeelding ]
Is er hier toevallig iemand die er iets meer over kan vertellen? Heeft dit ding ooit echt gereden of rijdt hij nog steeds ergens????
Bedankt alvast
Daar zijn ook plannen voor.quote:Op maandag 1 maart 2010 20:01 schreef Irritatie100 het volgende:
Dat is waar. Misschien op het vernieuwde Rtd maar gelijk KLM-balies aanleggen
Over Rtd gesproken, wat is er daar aan het gebeuren op (ik dacht) perron 3-4?
als 3/4 afgerond is gaan ze sp 1/3 er eerst uit gooien, dacht ik te lezen in de tunnel afgelopen week.quote:Op maandag 1 maart 2010 20:06 schreef James1988 het volgende:
De verbouwing. Over een tijdje gaan ze verder met 6/7, daarna 8/9, enz.
Dat is niet alleen bij oudere treinstellen hoor.. dat is het ATB (beveiligingssysteem) belletje wat aangeeft dat de maximumsnelheid is veranderd (bij het naderen van stations bijv. tot 40km/h)quote:Op maandag 1 maart 2010 21:20 schreef new_guy1 het volgende:
Zal ongetwijfeld al een keer langs gekomen zijn, maar waarom gaat er bij sommige oudere treinstellen een belletje bij het naderen van het station? (Plan V / Sprinter)
Zeker, jammer alleen dat veel van die Belgische treinen gemaakt zijn door een blinde ontwerper.quote:
Alphen kan er alleen maar op vooruit gaan...quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Op de terugweg reden we via Alphen aan den Rijn, grappig, want daar ben ik geboren. Tot mn 7de gewoond, dus leuk om eens terug te zien. Maar wat een bouwput is dat!! Verschrikkelijk, ik herkende bijna niks
Wat gaan ze in Rotterdam doen dan? Het golvende perron eens vlak maken?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:51 schreef greavy het volgende:
ja, veel stations zijn een bouwput.
Morgen of vanavond eens een paar fotootjes van rotterdam uploaden, met name het afbreken sp 3/4, het perron.
Nee dat wist ik wel, maar 'k had niet verwacht dat ze zo snel (quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:07 schreef Duvel het volgende:
Woon jij onder een steen of zo?
http://www.rotterdamcentraal.nl
Ik zoek alleen maar antwoord op "Wanneer is het klaar?". Staat er niet.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:07 schreef Duvel het volgende:
Woon jij onder een steen of zo?
http://www.rotterdamcentraal.nl
Komt er niet een tijdelijk perron te staan of zo?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:33 schreef KapiteinT het volgende:
Weet iemand trouwens waar in Rotterdam op spoor 1 dat uitstekende stukje perron voor is? Treinen kunnen hierdoor niet meer rechtdoor door de wissel, maar dat kan sowieso al niet want er zit een stootjuk voor. Ik zal er wel een keer een foto van maken als ik in Rotterdam ben.
Verstandig. Niemand die zich daar aan waagt.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zoek alleen maar antwoord op "Wanneer is het klaar?". Staat er niet.
Op slechts één klik verwijderd van de hoofdpagina kwam ik de voorspelling "voorjaar 2013" tegen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Verstandig. Niemand die zich daar aan waagt.
Stond de kristallen bol er ook bij?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:12 schreef ReisT het volgende:
[..]
Op slechts één klik verwijderd van de hoofdpagina kwam ik de voorspelling "voorjaar 2013" tegen.
De Sprinters richting Hoek van Holland vertrekken buiten de overkapping, waar nu een stootjuk staat, om de treinen niet verder te laten rijden.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:33 schreef KapiteinT het volgende:
Weet iemand trouwens waar in Rotterdam op spoor 1 dat uitstekende stukje perron voor is? Treinen kunnen hierdoor niet meer rechtdoor door de wissel, maar dat kan sowieso al niet want er zit een stootjuk voor. Ik zal er wel een keer een foto van maken als ik in Rotterdam ben.
Doet mij denken aan een vriend van mij. Hij kwam vanuit Utrecht en stapte in Arnhem uit, ging wat eten en kwam er toen achter dat hij zijn tas vergeten was. Vervolgens zag hij een trein vanuit Nijmegen staan en daarin stond zijn tas. Zijn tas had dus een extra ritje Arnhem-Nijmegen gemaakt.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:27 schreef Peterselieman het volgende:
Studenten sturen deur op reis
Nu maar hopen dat ze een kaartje hadden gekocht voor het object
Ik vrees dat de machinist dat net niet haalt binnen één uitzending.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:58 schreef Socios het volgende:
Vanavond Köln Hbf - Frankfurt (Main) Hbf op Nederland 2 om 19.50u.
Men heeft het over de Rhein in de herfstkleuren. Dus Rheinufer ja.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Of gaat het over de Rheinuferstrecke (of hoe dat heet)?
Draadjukken! Die hebben we niet meer in Nederland...quote:
Die trein Hannover-Rheine rijdt maar om de 2 uur, dat is het probleem.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:02 schreef dennistd het volgende:
Morgen naar Hannover Messe (Cebit), wel met allemaal stoptreintreintjes aangezien het Niedersachsenticket niet geldig is in de IC
Mijn laatste reismogelijkheid terug naar Bentheim is trouwens al om 18.41 (a. 22.03), terwijl er om 23.03 ook nog een trein aankomt. Maar ik krijg op bahn.de alleen reisadviezen via trajecten waarop dat kaartje niet geldig is. Waarom is er geen mogelijkheid als 'nur Niedersachsenticket'?
Cebitquote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:02 schreef dennistd het volgende:
Morgen naar Hannover Messe (Cebit), wel met allemaal stoptreintreintjes aangezien het Niedersachsenticket niet geldig is in de IC
Mijn laatste reismogelijkheid terug naar Bentheim is trouwens al om 18.41 (a. 22.03), terwijl er om 23.03 ook nog een trein aankomt. Maar ik krijg op bahn.de alleen reisadviezen via trajecten waarop dat kaartje niet geldig is. Waarom is er geen mogelijkheid als 'nur Niedersachsenticket'?
Vroegah was ht wel leuk hoorquote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:38 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Cebit![]()
Als je erg zakelijk bent ingesteld dan is het wat voor je, anders totaal niet.
Ik ben er al een keer geweest
En is nog lekker avontuurlijk ook, omdat je wegens de defecte kantelbaktechniek van te voren niet kan weten hoe veel vertraging je zal oplopen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vroegah was ht wel leuk hoortegenwoordig is het veel meer business to business idd. Maar ach, een slagje Hannover - Hildesheim doodt de tijd ook aardig natuurlijk
Het andere uur kan je reizen met de WFB tussen Rheine en Herford. Tussen Hannover en Herford kan je wel elk uur reizen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Die trein Hannover-Rheine rijdt maar om de 2 uur, dat is het probleem.
Tijdstip, locatie, richting?quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:16 schreef JDude het volgende:
Komt er opeens zoeen nieuwe HSL-trein langsgereden.
Nog een CTA met Deventer erop gezien?quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:59 schreef dennistd het volgende:
Cebit was inderdaad niks, maar foto's maken op Hannover Hbf (met onder andere vier ICE's in één beeld) maakte veel goed
Zondequote:Op woensdag 3 maart 2010 21:49 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij stond Deventer er niet op.... (alleen Hengelo en Schiphol als NL-stations)
Bron en meerquote:Minister geeft punctualiteitsgegevens winter vrij
Het was bekend dat de punctualiteit door de sneeuw in december en januari lager uit zou vallen. Maar hoeveel treinen er precies vertraagd waren en werden opgeheven door het winterweer was nog niet bekend. Eurlings heeft die gegevens vandaag vrijgegeven.
Ja, die stond ook al in de laatste Rail Magazine idd..quote:Op donderdag 4 maart 2010 15:14 schreef dennistd het volgende:
Het trieste einde van een aantal Plan T's (foto via OHIH):
[ afbeelding ]
Een goede vraag, ik heb het antwoord nog niet gevonden.quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar hoe zit het nou met die 85 % uitval waar iedereen het over had? Of was dat een kwestie van "nooddienstregeling waarvan maar 40 % uitvalt" of zo?
De machinist heeft een groene lamp die aangeeft of alle deuren dicht zijn. Als die lamp ineens dooft betekent het dat ergens een deurvergrendeling niet in orde is. Nogal logisch dat ie dan nogal heftig remt, voor het zelfde geld heeft een of andere idioot de boel geforceerd.quote:Op donderdag 4 maart 2010 19:25 schreef Hugo__Boss het volgende:
Vandaag ging weer lekker, IC Roosendaal - Zwolle, vertrok om 7.10 vanaf Breda. Midden in een weiland opeens een noodstop leek het wel. Zag conducteurs door de trein heen lopen, dus dacht noodrem... Werd er na 10 min omgeroepen dat de machinist niet meer doorkreeg dat alle deuren goed dicht waren en dat we wel verder gingen naar Tilburg, maar vooral weg moesten blijven bij de deuren..
die kende ik nog niet
Oh jee, een paar stukken oud roest, waarin later extra oncomfortabele kutstoeltjes gezet zijn, zijn uit hun lijden verlost!quote:Op donderdag 4 maart 2010 15:14 schreef dennistd het volgende:
Het trieste einde van een aantal Plan T's (foto via OHIH):
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 4 maart 2010 19:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Oh jee, een paar stukken oud roest, waarin later extra oncomfortabele kutstoeltjes gezet zijn, zijn uit hun lijden verlost!
Heb je ooit in zo'n ding gezeten (of een poging tot zitten gewaagd)quote:
Doe mij maar ICMm. Of ICL met een stoere elektrische lokomotief ervoor, een Br189 ofzo.quote:Op donderdag 4 maart 2010 20:06 schreef greavy het volgende:
[..]
Geef mij Plan T maar weer terug.
Plan V moet ook rijdend blijven. Dát zijn tenminste echte treinen.
Of natuurlijk de diesel en stoomlocs van vroeger met de rijtuigen
Voordat ze terugkomen moeten ze toch een revisie krijgen, en dan gelijk een bredere positie bij de stoelenquote:Op donderdag 4 maart 2010 20:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Heb je ooit in zo'n ding gezeten (of een poging tot zitten gewaagd)? Ik heb nog nooit in een slechtere trein gezeten dan dat, zelfs ooit een extra halfuur op 't station gewacht toen er zo'n stel als intercity naar Roosendaal reed. Die hadden jaren geleden al gesloopt moeten worden, toen er mensen rondliepen langer dan 1.40m.
Denk na, stop aidsquote:
SGMmquote:Op donderdag 4 maart 2010 21:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
Plan T en Plan V mogen best blijven. Ja die groene stoffen stoelen in de Plan T van vandaag zijn ietsjes minder dan de rode lederen banken die er eerst zaten.
de SGMm heeft nu ook een stoffen interieur, terwijl daar eerst ook een lederen interieur in zat.
[ afbeelding ]
Volgens mij ben ik een van de weinigen hier die die ICM ook nog een tikkeltje beter vind zitten dan de ICMm.quote:Op donderdag 4 maart 2010 21:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
nee, nee de ICM (zonder m), zoooo heerlijk die lederen bankjes. oranjeachtig rood .. zat perfect!
en dan die goede oude koersrollen, de ICM had ze zelfs binnen aan boord
Dat is geen gevoel, dat is de realiteit, want ik voel het ook als ik niet gedronken heb!quote:Op donderdag 4 maart 2010 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
Bij het ICMm heb ik altijd het gevoel dat de zitting van de stoel wat los zit.
Geef mij ook maar gewoon ICM
Ja het verbaasde me dus dat er opeens weer verder werd gereden terwijl ze geen idee hadden waar het vandaan kwam...quote:Op donderdag 4 maart 2010 19:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
De machinist heeft een groene lamp die aangeeft of alle deuren dicht zijn. Als die lamp ineens dooft betekent het dat ergens een deurvergrendeling niet in orde is. Nogal logisch dat ie dan nogal heftig remt, voor het zelfde geld heeft een of andere idioot de boel geforceerd.
Dat mag gewoon, maar er moet dan wel een waarschuwing gegeven worden over de intercom..quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:00 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Ja het verbaasde me dus dat er opeens weer verder werd gereden terwijl ze geen idee hadden waar het vandaan kwam...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |