In Almelo staat nog wel een hele mooie wagen op het stationquote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan ga je maar in een veewagen zitten, domme kutboer
Het wilde weer eens niet lukken.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik dacht ff dat er wat te rellen was. Sorry he
Twee weken stil... de weinige reizigers die er nog waren na de knip in Nijverdal jaag je op die manier wel helemaal wegquote:Het treinverkeer tussen Zwolle en Nijverdal ligt de eerste twee weken van mei stil. In opdracht van ProRail worden het spoor, wissels en overwegen vernieuwd. NS zet bussen in.
Het gaat om twintig kilometer spoor tussen Nijverdal en Zwolle. In april richt ProRail op verschillende plaatsen in Zwolle, Raalte en Hellendoorn opslagplaatsen in voor het materiaal dat nodig is voor de werkzaamheden. De werkzaamheden en het aan- en afvoeren van materiaal zorgen voor overlast voor omwonenden.
Als ie dat had gewild, had zijn partij jaren geleden niet zo'n groot voorstander moeten zijn van meer marktwerking in de spoorwereld.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Vandaag was Mark Rutte op station ArnhemIk heb 'm even gesproken, en hij was ook van mening dat het station maar eens af moest
Goede aansluiting in Deventer aanbieden (wat zowiezo rampzalig is qua aansluitingen) zou al veel problemen oplossen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
Twee weken stil... de weinige reizigers die er nog waren na de knip in Nijverdal jaag je op die manier wel helemaal weg
Jij hebt aan die mensen geróken?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:45 schreef James1988 het volgende:
De laatste vraag:
Heeft u verder nog opmerkingen over de uniformen van het Fyra personeel?
"Toen ik in september met Fyra reisde deed de geur me denken aan een tapijtwinkel. Wellicht omdat de uniformen toen nog nieuw waren?"
Normaal gesproken wachten de treinen daar altijd op elkaarquote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:52 schreef Brembo het volgende:
[..]
Goede aansluiting in Deventer aanbieden (wat zowiezo rampzalig is qua aansluitingen) zou al veel problemen oplossen.
Laatst trouwens wel mooi opgelost, 3600 van Rsd naar Zl en Zl naar Rsd die elkaar precies kruizen op station Deventer op spoor 3A en 3B. Aan de overkant stond de Intercity naar Enschede klaar.
Nee, maar als de HC voorbijkomt en het 5 minuten later nog naar CarpetRight ruikt...quote:
quote:Wat ben je trouwens enorm negatief. Het uniform past juist perfect bij Fyra: veel geschreeuw, weinig wol.
Op het spoor bestaan geen "normaal gesprokens" maar alleen toevalligheden met grotere incidentie.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:54 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Normaal gesproken wachten de treinen daar altijd op elkaar
Dat van die wol weet ik niet zeker natuurlijk, maar als het naar CarpetRight ruikt zal er wel veel plastic in zitten.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, maar als de HC voorbijkomt en het 5 minuten later nog naar CarpetRight ruikt...
[..]
Richting Zwolle - Enschede en vice versa. Maar vanuit Zp naar Apd wordt je gedwongen om met RegioNS te gaan. Want er is een overstap van jawel 28 minuten ?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:54 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Normaal gesproken wachten de treinen daar altijd op elkaar
En dat noemen we WRT.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Op het spoor bestaan geen "normaal gesprokens" maar alleen toevalligheden met grotere incidentie.
Ah wel nee, gewoon met de bus of via Nijverdal Centrum omreizen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
Twee weken stil... de weinige reizigers die er nog waren na de knip in Nijverdal jaag je op die manier wel helemaal weg
Je vindt dat uniform gewoon niks omdat je tegen FYRA ft. NS HiSpeed bent. Heeft niets met die kleding te maken.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:45 schreef James1988 het volgende:
Ik had een mailtje van NS Hispeed, of ik mijn mening wilde geven over de Fyra-uniformen. Sure, maar ik ben wel eerlijk gebleven.
Ik wens NS Hispeed met Fyra alle geluk van de wereld, maar dan moet er wel normaal gedaan worden. Ik vind het uniform gewoon niet mooi.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 22:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Je vindt dat uniform gewoon niks omdat je tegen FYRA ft. NS HiSpeed bent. Heeft niets met die kleding te maken.
Die heb ik ook vorige week ergens ingevuld.. mijn opmerking was iets in de trend van; "Het grijs is saai, de roze accenten zijn nogal homoseksueel en de cateringmedewerkster lijkt op een willekeurige middelbare scholier die een eindpresentatie houdt." En toen had ik geen tekens meer overquote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:45 schreef James1988 het volgende:
Ik had een mailtje van NS Hispeed, of ik mijn mening wilde geven over de Fyra-uniformen. Sure, maar ik ben wel eerlijk gebleven.
Voor degene die mijn antwoorden wil zien:
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
De laatste vraag:
Heeft u verder nog opmerkingen over de uniformen van het Fyra personeel?
"Toen ik in september met Fyra reisde deed de geur me denken aan een tapijtwinkel. Wellicht omdat de uniformen toen nog nieuw waren?"
![]()
Even gezocht:quote:
Dus nou ga je op hem stemmenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Vandaag was Mark Rutte op station ArnhemIk heb 'm even gesproken, en hij was ook van mening dat het station maar eens af moest
Die's wel nice, supernice die zondag is blauwkapel, o.a. plan U en 386 (als ik het goed heb, ben geen specialistquote:Op zaterdag 27 februari 2010 00:40 schreef greavy het volgende:
Je kan op Google Maps gaan kijken, hoe er situaties bijliggen. Op Somda kan je ook kijken.
Dit lijkt mij een mooie plek:
Utrecht - Waterlinieweg (klik voor meer informatie)
Er komen ook veel treinen langs, aldus de Doorkomststaat.
Met Google Maps heb je (via de satelliet beeld) best goede beelden, van de locaties, en kan je zelf keuzes maken.
Inderdaad. Er zijn gewoon afspraken over hoeveel minuten je een vertrekkende trein mag laten wachten voor een aansluiting. Langer laten wachten kan vaak betekenen dat je (a) aansluitingen later op de route verknalt, (b) je perron blokkeert voor binnenkomende treinen en (c) bij enkelsporige lijnen problemen kan krijgen met kruisingen van tegentreinen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 23:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Even gezocht:
Treingerelateerde afspraken: WRT - Wachttijden Reizigerstreinen, afhandelingsstrategieën per trein/treinserie en if-then-scenario’s. Deze zijn gebundeld in het zogenoemde TreinAfhandelingsDocument (TAD).
Zie een docje over Routelint: http://www.routelint.nl/P(...)ndelingsdocument.pdf
in de lokale verkiezingen in Arnhem is dat een heel belangrijk partijpunt. Maar inderdaad, hij is niet de enige die dat vindtquote:Op vrijdag 26 februari 2010 23:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus nou ga je op hem stemmenWant niemand anders vindt dat
![]()
quote:Op zaterdag 27 februari 2010 00:40 schreef greavy het volgende:
Je kan op Google Maps gaan kijken, hoe er situaties bijliggen. Op Somda kan je ook kijken.
Dit lijkt mij een mooie plek:
Utrecht - Waterlinieweg (klik voor meer informatie)
Er komen ook veel treinen langs, aldus de Doorkomststaat.
Met Google Maps heb je (via de satelliet beeld) best goede beelden, van de locaties, en kan je zelf keuzes maken.
Bedankt voor de tips, als ik nog tijd over heb ga ik zeker eens gaan kijkenquote:Op zaterdag 27 februari 2010 01:22 schreef bork het volgende:
Die's wel nice, supernice die zondag is blauwkapel, o.a. plan U en 386 (als ik het goed heb, ben geen specialist)
linkje: http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=blauwkapel&sll=61.449136,10.192318&sspn=0.670781,2.688904&ie=UTF8&hq=&hnear=Blauwkapel,+Utrecht&ll=52.115363,5.141603&spn=0.02804,0.084028&t=h&z=14&layer=c&cbll=52.115551,5.14167&panoid=NaTwlG1-brQHp-9Zneme2A&cbp=12,154.1,,0,17.43
spoor Utrecht Overvecht - Hilversum, Utrecht Maliebaan - Hilversum, Utrecht Overvecht - Amersfoort, Utrecht Overvecht - Baarn dus lekker druk
De overgang aan de Darwindreef kan ook leuk zijn, het is theoretisch mogelijk om daar 4 treinen te pakken (mij nog nooit gelukt, wel gezien)
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=blauwkapel&sll=61.449136,10.192318&sspn=0.670781,2.688904&ie=UTF8&hq=&hnear=Blauwkapel,+Utrecht&ll=52.113885,5.147481&spn=0.014126,0.042014&t=h&z=15&layer=c&cbll=52.112301,5.136933&panoid=2-y2rX9b0pEHw1TBdMQ4uw&cbp=12,346.24,,0,8.95
Volgens de spots op Somda was dit de 2423quote:Op zondag 28 februari 2010 00:16 schreef greavy het volgende:
Enne: Duvel: alsnog Gefeliciteerd
Vandaag tevens SLT 2437 te Zwolle zien staan.
Er zullen wel een hoop machinisten op dat ding gescholden hebben gisterenquote:Op zondag 28 februari 2010 00:46 schreef bork het volgende:
Het meest bijzondere was denk ik de passage in een Hondekop met een rode plan U ter hoogte van Blauwkapel.
Oh dat zuigt. In het weekend ander materieel dan door de week, of zou er weer eens een nieuwe materieelomloop zijn ingegaan? Ik zie doordeweeks echt alleen maar TV naar Rhenen...quote:Op zondag 28 februari 2010 11:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, ik had dus zowel van Bunnik naar Utrecht als van Utrecht naar Rhenen een SGMm in plaats van een plan VSta ik daar mooi voor lul met mijn dure eersteklaskaartje in die gore rooie pauperstoeltjes
vet kut. Maar goed.
Heb je die CTA goed bekeken? Hoe wil je in vredesnaam van Utrecht Overvecht, Hilversum, Naarden-Bussum en Almere ineens naar Deventer komen? Ik denk dat dit een trein naar Lelystad was...quote:Op zondag 28 februari 2010 13:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Aangekomen in Utrecht Centraal werd ik onaangenaam verrast door de materieelkeuze voor de Intercity richting Deventer. "Gelukkig" hoef ik daar voorlopig nog niet te zijn
Achteraf wel natuurlijk. Maar ja. Achteraf heeft iedereen gelijkquote:Op zondag 28 februari 2010 16:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuk tochtje Fles, beetje geamuseerd? Was het geen optie om op de volgende trein te wachten, ivm SGMm ipv mat64?
Die gaan gewoon wel hoor.quote:Op zondag 28 februari 2010 16:49 schreef Sjoegerd het volgende:
Sinds wanneer gaat er geen Intercity meer naar Schiphol vanaf Amersfoort?
NS reisadvies zegt dat ik via Utrecht moet.quote:
Bij mij niet...quote:Op zondag 28 februari 2010 16:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
NS reisadvies zegt dat ik via Utrecht moet.
Ik krijg wel gewoon een rechtstreeks adviesquote:Op zondag 28 februari 2010 16:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
NS reisadvies zegt dat ik via Utrecht moet.
Typ eens Amsterdam Bijlmer Arena in.. Lijkt me dezelfde trein. Moet morgenochtend vanaf Putten naar de Arena.quote:
Die rijdt gewoon hoor.quote:Op zondag 28 februari 2010 16:49 schreef Sjoegerd het volgende:
Sinds wanneer gaat er geen Intercity meer naar Schiphol vanaf Amersfoort?
Oh eikel.quote:Op zondag 28 februari 2010 17:01 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Typ eens Amsterdam Bijlmer Arena in.. Lijkt me dezelfde trein. Moet morgenochtend vanaf Putten naar de Arena.
Ehm ik pakte naar een vriend van me vaak vanaf Amersfoort vaak de intercity naar Schiphol.quote:Op zondag 28 februari 2010 17:02 schreef Peterselieman het volgende:
logisch dat ie dan een ander advies geeft, want de rechtstreekse trein Amersfoort - Schiphol gaat niet langs Bijlmer ArenA
Of de treinnummersquote:Op zondag 28 februari 2010 17:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh eikel.![]()
"Lijkt me de zelfde trein."
Tip: bestudeer de spoorkaart.
Vage shit, dan mis ik gewoon een deel in mijn geheugenquote:Op zondag 28 februari 2010 17:06 schreef greavy het volgende:
[..]
Of de treinnummers![]()
Dat zijn dus echt niet dezelfde treinen, wat je alleen al kan herkennen aan de treinnummers.
En dat het een andere trein is, kan je ook op de spoorkaart vinden.
Lopen vanaf Duivendrecht kan ookquote:Op zondag 28 februari 2010 17:08 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vage shit, dan mis ik gewoon een deel in mijn geheugen
Ben echt bij de Arena zelf uitgestapt toen naar dat concert. Misschien mis ik een overstap bij Duivendrecht ofzoquote:Op zondag 28 februari 2010 17:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lopen vanaf Duivendrecht kan ook
Dat moet wel jaquote:Op zondag 28 februari 2010 17:11 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ben echt bij de Arena zelf uitgestapt toen naar dat concert. Misschien mis ik een overstap bij Duivendrecht ofzo
quote:Trein
Station Duivendrecht (noord) en station Bijlmer ArenA (zuid) liggen op loopafstand van het stadion. Reizigers in de richting Schiphol en Amersfoort worden geadviseerd via Duivendrecht te reizen. Reizigers in de richting Amsterdam CS en Utrecht worden geadviseerd via Bijlmer ArenA te reizen.
Klopt, je loopt er zo heen. Via een weggetje met bordjes die waarschuwen voor zakkenrollers.quote:Op zondag 28 februari 2010 17:15 schreef greavy het volgende:
Vanaf station Duivendrecht ben je er ook na een paar minuten lopen (me pa meerdere keren gedaan).
[..]
Nahja dan maar via Utrecht. Kan wel moeilijk doen en eerst naar Schiphol en dan terug, maar dat duurt alleen maar langerquote:
Idd vanaf Dvd. Daar stopt die IC wel? Anders vanaf Zuid lijn 50 richting Gein.quote:
Alleen de stoppertjes halteren op Duivendrecht richting de ArenAquote:Op zondag 28 februari 2010 17:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Idd vanaf Dvd. Daar stopt die IC wel? Anders vanaf Zuid lijn 50 richting Gein.
Ik bedoelde meer die lijn daar onder: de zuidtak.quote:Op zondag 28 februari 2010 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alleen de stoppertjes halteren op Duivendrecht richting de ArenA
Ik weet niet WAAR je moet zijn, maar als je uit Duivendrecht uitstapt, sta je ook al bijna in de ArenA.. En alle InterCity's vanaf Amersfoort stoppen te Duivendrechtquote:Op zondag 28 februari 2010 17:17 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nahja dan maar via Utrecht. Kan wel moeilijk doen en eerst naar Schiphol en dan terug, maar dat duurt alleen maar langer
Daar halteren de IC's zeker. De gemiddelde snelheid op de zuidtak ligt trouwens erg laag in vergelijking met de rest van het net, omdat het allemaal precies moet passen in de schipholtunnel.quote:Op zondag 28 februari 2010 18:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer die lijn daar onder: de zuidtak.
We moeten met een groep mensen verzamelen bij het station Arenaquote:Op zondag 28 februari 2010 18:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik weet niet WAAR je moet zijn, maar als je uit Duivendrecht uitstapt, sta je ook al bijna in de ArenA.. En alle InterCity's vanaf Amersfoort stoppen te Duivendrecht
of 50 meter zwartrijdenquote:Op zondag 28 februari 2010 19:34 schreef KapiteinT het volgende:
Dan kan je het best naar Duivendrecht en dan met de metro. Lijn 50 of 54. Rijden allebei elke 10 minuten, dus overstappen is geen probleem.
Moet je wel een OV-chipkaart hebben.![]()
Het laatste bericht en de foto van de DM'90 over een witvlakquote:Op zondag 28 februari 2010 19:01 schreef Zug-Chef het volgende:
[ afbeelding ]
Sindskort heeft Syntus enkele DM90-stellen van NSFS gehuurd, vanwege de hoge defectenstand aan de Lint-treinstellen. Treinstel 3443 uit Zutphen staat op het station van Delden te wachten op vertrek naar Hengelo en Oldenzaal. Vrijdag 26 februari 2010
[ afbeelding ]
De oerklaas van HGK, de DE 61, was op vrijdag 26 februari 2010 voorlopig weer voor het laatst op weg met de lege kolentrein 47710 uit Möllen naar de Amsterdam Westhaven en passeert even voor Driebergen eerst een ICE naar Frankfurt/Main en vervolgens de fotograaf in het allerlaatste licht van de dag. Alle treinen en lokomotieven op het Nederlandse spoor moeten een wit of geel contrastvlak op de voorkant hebben. De HGK DE61 is hiervan gevrijwaard, omdat de lok is toegelaten in Nederland, alvorens deze nieuwe wetgeving van kracht werd. Vrijdag 26 februari 2010
Wit of geel volgens mij. En DM'90 valt niet onder de regeling vanwege de ouderdom.quote:Op zondag 28 februari 2010 21:49 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het laatste bericht en de foto van de DM'90 over een witvlakIs DM'90 ook gevrijwaard?
In ieder geval van ná 1997 want aan de neus van de Thalys heb ik ook nooit veel wit of geels kunnen ontdekkken.quote:Op zondag 28 februari 2010 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Van wanneer is die regel eigenlijk??
spam? Verkoop je nu ook al treinen?quote:Op zondag 28 februari 2010 23:09 schreef James1988 het volgende:
Deze zal vast geen enkel probleem zijn voor het IVW?
[ link | afbeelding ]
Hij's
Spam spam spam...
Kijk James, hij wordt wel langzaam verstandig.quote:Op maandag 1 maart 2010 07:02 schreef greavy het volgende:
[..]
Dank! VIRM is wel mooi, maar Mat'64 zijn ook nog steeds dé echte treintjes in mijn ogen
Ja, dat ben ik al hoor.quote:Op maandag 1 maart 2010 08:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kijk James, hij wordt wel langzaam verstandig.
Dat is zo'n enkel motorwagentje? Terug naar de tijd van DE-I.quote:Op maandag 1 maart 2010 11:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Beetje met zo'n rooie LINT naar Mariënberg tuffen is altijd wel leukJammer dat er geen LINT27 in NL rijdt, dat lijkt me mooi mat voor dat lijntje. EN goed voor de diversiteit op het Nederlandse spoor
Die rode LINT in Twents kleurstelling is niet het fijnste.. Toen ik er in zat (LINT 45), afgelopen Donderdag struikelde ik in Almelo bijna door de afstap...quote:Op maandag 1 maart 2010 11:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Beetje met zo'n rooie LINT naar Mariënberg tuffen is altijd wel leukJammer dat er geen LINT27 in NL rijdt, dat lijkt me mooi mat voor dat lijntje. EN goed voor de diversiteit op het Nederlandse spoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |