NSR zou helemaal onlogisch zijn, NS HiSpeed is dan nog logischerquote:Op vrijdag 26 februari 2010 01:00 schreef SpeedyRich het volgende:
apart dat NS ICE 3 M van NS FSC is en niet van NSR
Hebben die ook nog nut, of is het alleen versiering?quote:Op donderdag 25 februari 2010 22:37 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]
Hoewel het totaal niet bij de stationsgebouwen zelf past, vind ik die gekleurde paaltjes bij elk groot Belgisch station best leuk gevonden.
Het is oploskoffie, nescafe. Als ik van Amsterdam naar Maastricht ga neem ik heeeeel soms toch een kopje, want vieze koffie is beter dan 2.5 uur geen koffie.quote:Wat de railcatering betreft; elke keer als ik ze zie, krijg ik medelijden met ze. Dat blije gegroet als ze de coupé binnenkomen en de daaropvolgende chagrijnige reacties van alle inzittenden die helemaal niet op 'm zitten te wachten, 'k vraag me af waarom ze het überhaupt niet volledig hebben afgeschaft. Niemand gaat toch 2 euro betalen voor een plastic bekertje gevuld met koffie uit een thermoskan.
Eng he, mensen?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 11:32 schreef Kyoshi het volgende:
Tja, het beste is om die mensen gewoon te negeren. Ik snap overigens ook niet hoe iemand het in z'n hoofd krijgt om te gaan bellen als er 30+ mensen niets zeggen. Of vaak vrouwen die in de trein even gezellig gaan bijkletsen en dan natuurlijk met een niveau dat 3 keer te hard is; want ze zouden elkaar eens niet verstaan.
Je kan mensen niet dwingen om totaal stil te zijn maar enigszins rekening houden en op een laag geluidsniveau praten of onnodge conversaties ergens anders houden, nee helaas.
Niet bijster origineel meerquote:
alsnog is er niks mis mee mensen gewoon te vragen om wat stiller te zijn. Sommige mensen zijn iets wat te makkelijk geïntimideerd. Oké als meisje van 17 van 50 kilo ga je niet vragen 6 stonende antilianen vragen om wat stiller te doen, maar je weet wat ik bedoelquote:Op vrijdag 26 februari 2010 11:53 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Niet bijster origineel meerDie qoute wordt hier vaker gebruikt.
Misschien hadden ze gewoon niet door dat het een stiltecoupé was... netjes dat ze daarna verhuisd zijn naar een compartiment.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 11:39 schreef greavy het volgende:
Ik zei er iets van, en ze begrepen het maar al te goed. Toen gingen ze maar in zo'n coupé hok zitten, die dicht kan.
Misschien, maar er zijn weinig ergere dingen dan gewoon totaal geen rekening houden met je medemens, of medereiziger.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
tja ach stiltecoupes, er zijn ergere dingen dan geluid maken in een trein.
Dan loop je toch gewoon even door naar een plek waar dat wel kan? Vrij egoïstisch gedrag hoor: 'ik vind dat je gewoon moet kunnen praten dus doe ik dat en dan houd ik er geen rekening mee of ik in een stiltecoupe zit waar andere mensen voor stilte komen'.quote:En als ik een 2e klas instap, hou ik er geen rekening mee als er stiltecoupe staat...
Ik vind dat je lekker wel normaal moet kunnen praten
In de spits ga ik er niet op letten. Dan mag je al blij zijn als er uberhaupt een zitplaats beschikbaar is. Maar volgens mij heeft de DD-AR ook geen stiltecoupequote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:23 schreef James1988 het volgende:
Een stiltecoupé is er juist om het geluid tot een minimum te beperken, omdat er reizigers zijn die dat willen. Na een klotedag op werk/school, om je ergens op voor te bereiden, enzovoorts. Er zijn meestal genoeg bakken in een trein, als je zonodig wil praten kun je beter een andere bak opzoeken.
Ja ok, of het concept-stiltecoupe goed is of niet kun je over discussiëren. Maar ze zijn er nu eenmaal en dan vind ik dat je je er ook aan moet houden.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:09 schreef Socios het volgende:
Stel je voor dat er gepraat wordt in een trein.En er sociale interactie is.
![]()
![]()
Dus als je stilte wilt moet je meer betalen voor je kaartje in plaats van naar de daarvoor bedoelde ruimte te gaan, alleen omdat jij niet het fatsoen om je daar aan die afspraak te houden?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:20 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik vind die stilte coupes gewoon bullshit, als je stilte wilt ga je maar 1e klas zitten.
Ga er dan niet zitten. Dat doe ik ook, want even voor de duidelijkheid, ik heb zelf ook niet zo veel met die stiltecoupes. Maar als je er dan wel zit, omdat je toevallig zelf niet oplette of om welke reden dan ook, houd dan ook een beetje rekening met de mensen die wèl van rust houden en juist daarom daar zijn gaan zitten.quote:Zit er een lekkere chick naast me, oooh mond houden...stilte coupe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |