abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport vrijdag 26 februari 2010 @ 08:34:49 #26
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78468404
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 01:00 schreef SpeedyRich het volgende:
apart dat NS ICE 3 M van NS FSC is en niet van NSR
NSR zou helemaal onlogisch zijn, NS HiSpeed is dan nog logischer
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator vrijdag 26 februari 2010 @ 09:12:11 #27
155227 crew  Guppy
dus
pi_78469116
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_78469340
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 22:37 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]

Hoewel het totaal niet bij de stationsgebouwen zelf past, vind ik die gekleurde paaltjes bij elk groot Belgisch station best leuk gevonden.
Hebben die ook nog nut, of is het alleen versiering?
quote:
Wat de railcatering betreft; elke keer als ik ze zie, krijg ik medelijden met ze. Dat blije gegroet als ze de coupé binnenkomen en de daaropvolgende chagrijnige reacties van alle inzittenden die helemaal niet op 'm zitten te wachten, 'k vraag me af waarom ze het überhaupt niet volledig hebben afgeschaft. Niemand gaat toch 2 euro betalen voor een plastic bekertje gevuld met koffie uit een thermoskan .
Het is oploskoffie, nescafe. Als ik van Amsterdam naar Maastricht ga neem ik heeeeel soms toch een kopje, want vieze koffie is beter dan 2.5 uur geen koffie.
pi_78470434

Terugvind Virm Plaatje

12 bakken op amsterdam CS naar den haag CS
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:01:42 #30
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78472201
Kunnen ze die vervelende, arrogante meisjes die vergroeid zijn met hun telefoon niet gewoon verbannen uit de trein?

Setting: stiltecoupé, flink gevuld. Meisje begint in onbegrijpelijke taal in haar telefoon te blèren. Duvel, attent als altijd, wijst het meisje op het feit dat het een stiltecoupé is en verzoekt haar ergens anders te gaan bellen.
Meisje: "...onverstaanbaar gebrabbel...ik ben je hond niet...onverstaanbaar gebrabbel..."

In plaats van ad rem te vermelden dat mijn hond:
- knapper;
- slimmer;
- beter opgevoed
is, ben ik op zoek gegaan naar de conducteur. Die zat in het andere treinstel, dus pas op het volgende station kon ik hem op het grietje af sturen. Omdat dat ook mijn eindstation was, heb ik de afloop niet mee mogen maken. Helaas.

Maar echt: dit soort hoerige kutkinderen moet gewoon naar een heropvoedingskamp met stokslagen, isoleercellen met glasscherven aan de wand, tochtige barakken en wat nog meer nodig is om er wat fatsoen in te rammen.

Lief hè!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator vrijdag 26 februari 2010 @ 11:21:34 #31
155227 crew  Guppy
dus
pi_78472953
Duvel
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_78473378
Tja, het beste is om die mensen gewoon te negeren. Ik snap overigens ook niet hoe iemand het in z'n hoofd krijgt om te gaan bellen als er 30+ mensen niets zeggen. Of vaak vrouwen die in de trein even gezellig gaan bijkletsen en dan natuurlijk met een niveau dat 3 keer te hard is; want ze zouden elkaar eens niet verstaan.

Je kan mensen niet dwingen om totaal stil te zijn maar enigszins rekening houden en op een laag geluidsniveau praten of onnodge conversaties ergens anders houden, nee helaas.
pi_78473408
Herinneren jullie jullie nog dat ik enkele topics geleden een melding maakte dat de Voith Maxima nu ook in België te zien was?
Dit was dus maar voor even, nu zal hij voorlopig (?) niet meer te zien zijn; de nokkenas werd verkeerd gemonteerd...
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:39:35 #34
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78473666
Gister ook meegemaakt, in de eerste klas..

Kwamen er 3 zakenlui binnen, gaan bijelkaar zitten, en pakken alle 3 hun laptops.
En toen begon het: Ze gingen vergaderen, tot ergernis van mij, en nog een aantal anderen.. Het was de Stiltecoupé van de eerste klas (als je de ramen mocht geloven).
Ik zei er iets van, en ze begrepen het maar al te goed. Toen gingen ze maar in zo'n coupé hok zitten, die dicht kan.
  Moderator vrijdag 26 februari 2010 @ 11:46:44 #35
155227 crew  Guppy
dus
pi_78473972
Mag je nog blij wezen dat je een trein met compartimenten had
pi_78474115
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:32 schreef Kyoshi het volgende:
Tja, het beste is om die mensen gewoon te negeren. Ik snap overigens ook niet hoe iemand het in z'n hoofd krijgt om te gaan bellen als er 30+ mensen niets zeggen. Of vaak vrouwen die in de trein even gezellig gaan bijkletsen en dan natuurlijk met een niveau dat 3 keer te hard is; want ze zouden elkaar eens niet verstaan.

Je kan mensen niet dwingen om totaal stil te zijn maar enigszins rekening houden en op een laag geluidsniveau praten of onnodge conversaties ergens anders houden, nee helaas.
Eng he, mensen?
  Moderator vrijdag 26 februari 2010 @ 11:53:24 #37
155227 crew  Guppy
dus
pi_78474297
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 22:18 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Eng he, mensen.
Niet bijster origineel meer Die qoute wordt hier vaker gebruikt.
pi_78474416
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:53 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Niet bijster origineel meer Die qoute wordt hier vaker gebruikt.
alsnog is er niks mis mee mensen gewoon te vragen om wat stiller te zijn. Sommige mensen zijn iets wat te makkelijk geïntimideerd. Oké als meisje van 17 van 50 kilo ga je niet vragen 6 stonende antilianen vragen om wat stiller te doen, maar je weet wat ik bedoel
  Moderator vrijdag 26 februari 2010 @ 11:58:29 #39
155227 crew  Guppy
dus
pi_78474576
Je hebt ook gelijk. Ik zou het ook niet zomaar negeren. Ik moest alleen even lachen om wat je zei
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:10:32 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78475093
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:39 schreef greavy het volgende:
Ik zei er iets van, en ze begrepen het maar al te goed. Toen gingen ze maar in zo'n coupé hok zitten, die dicht kan.
Misschien hadden ze gewoon niet door dat het een stiltecoupé was... netjes dat ze daarna verhuisd zijn naar een compartiment.

Ik heb er ook wel eens wat van gezegd. Situatie: stiltecoupé 2e klas (de BDs) in de 3600, op een willekeurige namiddag. Ik had een slechte dag op 't werk en wilde even stilte, dus ik zocht die stiltecoupé op. Het was er ook doodstil, maar één koppel (m+v) vond het nodig om luid over allerlei wissewasjes te discussiëren. Toen ik vroeg of het stil kon zijn, werd het ook stil...

In een ander geval niet. Tweedeklas VIRM (non-stiltecoupé), Amsterdam - Dordrecht. Bij Schiphol stappen een paar meiden in (die niet roomblank waren ) en die het nodig vonden om hun mobiele dj-booth a.k.a. blikje te gebruiken om geluid te produceren. Verder was het erg stil, zij waren het luidruchtigste aanwezig. "Dames, het is hier geen discotheek dus mag het alsjeblieft wat zachter" van mijn kant werd me niet in dank afgenomen.

In zo'n geval ben ik het dus ook roerend met Duvel eens: heropvoedingskamp a.u.b.. Waar is het rekening houden met elkaar gebleven, vraag ik me soms af?
pi_78475411
tja ach stiltecoupes, er zijn ergere dingen dan geluid maken in een trein.

En als ik een 2e klas instap, hou ik er geen rekening mee als er stiltecoupe staat...

Ik vind dat je lekker wel normaal moet kunnen praten

en jongeren houden er echt geen rekening mee...
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:23:57 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78475633
Een stiltecoupé is er juist om het geluid tot een minimum te beperken, omdat er reizigers zijn die dat willen. Na een klotedag op werk/school, om je ergens op voor te bereiden, enzovoorts. Er zijn meestal genoeg bakken in een trein, als je zonodig wil praten kun je beter een andere bak opzoeken.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:29:35 #43
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78475899
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
tja ach stiltecoupes, er zijn ergere dingen dan geluid maken in een trein.
Misschien, maar er zijn weinig ergere dingen dan gewoon totaal geen rekening houden met je medemens, of medereiziger.
quote:
En als ik een 2e klas instap, hou ik er geen rekening mee als er stiltecoupe staat...

Ik vind dat je lekker wel normaal moet kunnen praten
Dan loop je toch gewoon even door naar een plek waar dat wel kan? Vrij egoïstisch gedrag hoor: 'ik vind dat je gewoon moet kunnen praten dus doe ik dat en dan houd ik er geen rekening mee of ik in een stiltecoupe zit waar andere mensen voor stilte komen'.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78476939
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:23 schreef James1988 het volgende:
Een stiltecoupé is er juist om het geluid tot een minimum te beperken, omdat er reizigers zijn die dat willen. Na een klotedag op werk/school, om je ergens op voor te bereiden, enzovoorts. Er zijn meestal genoeg bakken in een trein, als je zonodig wil praten kun je beter een andere bak opzoeken.
In de spits ga ik er niet op letten. Dan mag je al blij zijn als er uberhaupt een zitplaats beschikbaar is. Maar volgens mij heeft de DD-AR ook geen stiltecoupe
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_78477542
Stel je voor dat er gepraat wordt in een trein. En er sociale interactie is.

vrijdag 26 februari 2010 @ 13:12:14 #46
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78477649
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:09 schreef Socios het volgende:
Stel je voor dat er gepraat wordt in een trein. En er sociale interactie is.

Ja ok, of het concept-stiltecoupe goed is of niet kun je over discussiëren. Maar ze zijn er nu eenmaal en dan vind ik dat je je er ook aan moet houden.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78477812
Volgende stap is: instappen, op een plaats gaan zitten (bij voorkeur niet naast iemand als er voldoende ruimte is), in elkaar duiken met MP3-spelert op en/ of in een boek, vooruit starend dan wel uit het raam kijkend (maar niet een ander een blik gunnen!), niets zeggen of andere geluiden maken, uitstappen.

Oh, wacht, zo gaat het al!
pi_78478066
Ik vind die stilte coupes gewoon bullshit, als je stilte wilt ga je maar 1e klas zitten.

Zit er een lekkere chick naast me, oooh mond houden...stilte coupe
pi_78478137
Ja, want anders play je haar natuurlijk tantu hard.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 13:27:17 #50
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78478323
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:20 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik vind die stilte coupes gewoon bullshit, als je stilte wilt ga je maar 1e klas zitten.
Dus als je stilte wilt moet je meer betalen voor je kaartje in plaats van naar de daarvoor bedoelde ruimte te gaan, alleen omdat jij niet het fatsoen om je daar aan die afspraak te houden?
quote:
Zit er een lekkere chick naast me, oooh mond houden...stilte coupe
Ga er dan niet zitten. Dat doe ik ook, want even voor de duidelijkheid, ik heb zelf ook niet zo veel met die stiltecoupes. Maar als je er dan wel zit, omdat je toevallig zelf niet oplette of om welke reden dan ook, houd dan ook een beetje rekening met de mensen die wèl van rust houden en juist daarom daar zijn gaan zitten.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')