abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 maart 2010 @ 11:58:29 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78584614
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:42 schreef greavy het volgende:

[..]

Die rode LINT in Twents kleurstelling is niet het fijnste.. Toen ik er in zat (LINT 45), afgelopen Donderdag struikelde ik in Almelo bijna door de afstap...
Ze reden wel redelijk goed. Alleen vond ik ze (vooral bij het optrekken) enorm trillen..
Der was zo'n mannetje die een opmerking maakte: Wat een lelijke kut trein. En dan rijden ze ook nog zwaar klote.
Het is dan ook een railbus
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 1 maart 2010 @ 11:59:37 #202
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78584657
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:53 schreef greavy het volgende:

[..]

wie verwacht nou dat de instap een x aantal cm lager ligt.. In Emmen was het gelijkvloers.
Je moet niet "verwachten". Je moet KIJKEN.

Lees de IVW-rapporten er maar op na: Vrijwel ALLE STS-passages komen doordat de machinist een groen sein verwachtte. Laat dat een goede les voor je zijn jongeman
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 1 maart 2010 @ 12:04:28 #203
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78584895
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je moet niet "verwachten". Je moet KIJKEN.

Lees de IVW-rapporten er maar op na: Vrijwel ALLE STS-passages komen doordat de machinist een groen sein verwachtte. Laat dat een goede les voor je zijn jongeman
Luister naar Fles, hij is oud en wijs.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 1 maart 2010 @ 12:04:50 #204
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78584912
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je moet niet "verwachten". Je moet KIJKEN.

Lees de IVW-rapporten er maar op na: Vrijwel ALLE STS-passages komen doordat de machinist een groen sein verwachtte. Laat dat een goede les voor je zijn jongeman
jaja, dat weet ik.. Alleen deed ik dt toen niet. En Ja, dat is niet altijd goed.
pi_78584949
Is geen schande bij je eerste treinreis.
  maandag 1 maart 2010 @ 12:08:42 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78585068
quote:
Op maandag 1 maart 2010 12:05 schreef Socios het volgende:
Is geen schande bij je eerste treinreis.


Zit dat joch niet zo te pesten jij
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 1 maart 2010 @ 13:37:03 #207
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78588341
quote:
Op maandag 1 maart 2010 12:05 schreef Socios het volgende:
Is geen schande bij je eerste treinreis.
t is niet me eerste treinreis geweest
pi_78588649
Hoi,

Ik kwam zojuist onderstaande foto tegen op google met een zoekopdracht die geen sodeflikker met treinen te maken had:



Is er hier toevallig iemand die er iets meer over kan vertellen? Heeft dit ding ooit echt gereden of rijdt hij nog steeds ergens????

Bedankt alvast
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_78588784
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:37 schreef greavy het volgende:
t is niet me eerste treinreis geweest
Geintje toch.
  maandag 1 maart 2010 @ 13:47:41 #210
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78588876
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:42 schreef vosss het volgende:
Hoi,

Ik kwam zojuist onderstaande foto tegen op google met een zoekopdracht die geen sodeflikker met treinen te maken had:

[ afbeelding ]

Is er hier toevallig iemand die er iets meer over kan vertellen? Heeft dit ding ooit echt gereden of rijdt hij nog steeds ergens????

Bedankt alvast
Beetje rondkijken op wiki levert dit op: http://en.wikipedia.org/wiki/Turbojet_train
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 1 maart 2010 @ 14:00:17 #211
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78589399
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:45 schreef Socios het volgende:

[..]

Geintje toch.
had ik ook al door.
  maandag 1 maart 2010 @ 15:15:38 #212
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78592675
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:42 schreef vosss het volgende:
Hoi,

Ik kwam zojuist onderstaande foto tegen op google met een zoekopdracht die geen sodeflikker met treinen te maken had:

[ afbeelding ]

Is er hier toevallig iemand die er iets meer over kan vertellen? Heeft dit ding ooit echt gereden of rijdt hij nog steeds ergens????

Bedankt alvast
Hier een hele pagina met dit soort dingen, lollig!

http://www.darkroastedble(...)turistic-trains.html
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 1 maart 2010 @ 16:05:15 #213
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78594705
Het zou wel nice zijn als die dingen nog rijden / reden.
  maandag 1 maart 2010 @ 16:59:11 #214
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_78597012
In de oude Sovjet Tijd wisten ze ook wel het een en ander van geld in bodemloze putten gooien -> http://en.wikipedia.org/wiki/Baikal_Amur_Mainline
Wel weer geinig die speculaties om heel die zooi door te trekken naar Japan.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_78603536
Was vanmiddag op Koln Hbf. Die hebben gewoon een Lufthansa incheckbalie
  maandag 1 maart 2010 @ 19:58:37 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78605737
Prettig geregeld toch? Met drie kwartier sta je op Frankfurt Main Flughafen immers
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78605863
Dat is waar. Misschien op het vernieuwde Rtd maar gelijk KLM-balies aanleggen
Over Rtd gesproken, wat is er daar aan het gebeuren op (ik dacht) perron 3-4?
  maandag 1 maart 2010 @ 20:06:20 #218
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78606168
De verbouwing. Over een tijdje gaan ze verder met 6/7, daarna 8/9, enz.
pi_78606725
quote:
Op maandag 1 maart 2010 20:01 schreef Irritatie100 het volgende:
Dat is waar. Misschien op het vernieuwde Rtd maar gelijk KLM-balies aanleggen
Over Rtd gesproken, wat is er daar aan het gebeuren op (ik dacht) perron 3-4?
Daar zijn ook plannen voor.
  maandag 1 maart 2010 @ 20:41:09 #220
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78607978
quote:
Op maandag 1 maart 2010 20:06 schreef James1988 het volgende:
De verbouwing. Over een tijdje gaan ze verder met 6/7, daarna 8/9, enz.
als 3/4 afgerond is gaan ze sp 1/3 er eerst uit gooien, dacht ik te lezen in de tunnel afgelopen week.
Ze hebben nu voor dat hek bij de trappen naar 3/4 een houten informatiewand omheen gebouwd. Wel netter zo.
pi_78610123
Zal ongetwijfeld al een keer langs gekomen zijn, maar waarom gaat er bij sommige oudere treinstellen een belletje bij het naderen van het station? (Plan V / Sprinter)

pi_78610621
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:20 schreef new_guy1 het volgende:
Zal ongetwijfeld al een keer langs gekomen zijn, maar waarom gaat er bij sommige oudere treinstellen een belletje bij het naderen van het station? (Plan V / Sprinter)


Dat is niet alleen bij oudere treinstellen hoor.. dat is het ATB (beveiligingssysteem) belletje wat aangeeft dat de maximumsnelheid is veranderd (bij het naderen van stations bijv. tot 40km/h)
pi_78615572
En 3 keer bellen betekent, als ik mij niet vergis, dat de maximale snelheid is bereikt.
  maandag 1 maart 2010 @ 22:46:27 #224
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78615823
Lange bel = remopdracht, niet snel genoeg reageren is noodremming.;
Drie keer belletje = opgelegde snelheid bereikt (dus na een remming): nu mag de rem pas worden gelost;
Enkele "ping" = codewisseling ATB.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 1 maart 2010 @ 23:15:36 #225
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78617513
Foto's genomen op 30 Januari 2010. Alles te Antwerpen Centraal tenzij anders vermeld


Het wachten is in Rotterdam Centraal op de Thalys naar Antwerpen van 8.58.
Er ligt een paar centimeter sneeuw.


Rotterdam Centraal: De Thalys komt binnen te Rotterdam, om even later weer te vertrekken richting Antwerpen, Brussel en Parijs.


Dit treinstel van de reeks MS80 staat klaar om te vertrekken, de kou in.


NMBS stel 566 van de serie MS96 staat samen met nog een aantal andere soortgenoten te wachten in Antwerpen Centraal, om weer te mogen vertrekken.


De bovenste verdieping van Antwerpen Centraal. Hier komt de ouderwetse muur sterk naar voren.
Antwerpen Centraal is in 3 sporenniveaus verdeeld: -2 (o.a. Thalys), -1 en +1. Dit is +1.


2 Soortgenoten, de zogenoemde varkensneuzen staan klaar te Antwerpen Centraal. Het linkse stel hoeft niet weg, maar het rechtse stel gaat naar Roosendaal als Stoptrein.


Een Dubbeldekstrein staat te Antwerpen Centraal te wachten om te mogen vertrekken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')