abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 maart 2010 @ 15:20:23 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78732562
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar hoe zit het nou met die 85 % uitval waar iedereen het over had? Of was dat een kwestie van "nooddienstregeling waarvan maar 40 % uitvalt" of zo?
Een goede vraag, ik heb het antwoord nog niet gevonden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 4 maart 2010 @ 16:29:03 #277
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_78735349
Mocht iemand zich vervelen, dan ben je hier wel een paar uurtjes zoet met treintje rijden: http://www.google.ru/intl/ru/landing/transsib/en.html

Tellen print screens van stationsborden ook mee Fles?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 4 maart 2010 @ 17:49:28 #278
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78738932
Nee natuurlijk niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78742585
Vandaag ging weer lekker, IC Roosendaal - Zwolle, vertrok om 7.10 vanaf Breda. Midden in een weiland opeens een noodstop leek het wel. Zag conducteurs door de trein heen lopen, dus dacht noodrem... Werd er na 10 min omgeroepen dat de machinist niet meer doorkreeg dat alle deuren goed dicht waren en dat we wel verder gingen naar Tilburg, maar vooral weg moesten blijven bij de deuren..

die kende ik nog niet
  donderdag 4 maart 2010 @ 19:50:39 #280
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78743843
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 19:25 schreef Hugo__Boss het volgende:
Vandaag ging weer lekker, IC Roosendaal - Zwolle, vertrok om 7.10 vanaf Breda. Midden in een weiland opeens een noodstop leek het wel. Zag conducteurs door de trein heen lopen, dus dacht noodrem... Werd er na 10 min omgeroepen dat de machinist niet meer doorkreeg dat alle deuren goed dicht waren en dat we wel verder gingen naar Tilburg, maar vooral weg moesten blijven bij de deuren..

die kende ik nog niet
De machinist heeft een groene lamp die aangeeft of alle deuren dicht zijn. Als die lamp ineens dooft betekent het dat ergens een deurvergrendeling niet in orde is. Nogal logisch dat ie dan nogal heftig remt, voor het zelfde geld heeft een of andere idioot de boel geforceerd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78743977
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:14 schreef dennistd het volgende:
Het trieste einde van een aantal Plan T's (foto via OHIH):
[ afbeelding ]
Oh jee, een paar stukken oud roest, waarin later extra oncomfortabele kutstoeltjes gezet zijn, zijn uit hun lijden verlost!
  donderdag 4 maart 2010 @ 20:00:11 #282
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78744298
De nieuwe 'actie-kaarten' die de NS uitgeeft, zijn niet meer geldig bij de overige vervoerders.
Deze kaarten zijn (onder andere) te herkennen aan prijs C.
Vervoerders waar ze sowieso NIET geldig zijn: Arriva, Veolia, Syntus & Connexxion.
Wachtende op een reactie van NS HiSpeed of ze in FYRA etc geldig zijn, laat ik dat nog even achterwege.
Onder de actiekaarten word gezien: Kruitvatkaartje, Blokkerkaartje en andere actiekaarten.

Edit: De Actietarieven zijn nog steeds geldig bij NSHiSpeed, desnoods met toeslag.
  donderdag 4 maart 2010 @ 20:06:14 #283
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78744577
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 19:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Oh jee, een paar stukken oud roest, waarin later extra oncomfortabele kutstoeltjes gezet zijn, zijn uit hun lijden verlost!
Geef mij Plan T maar weer terug.
Plan V moet ook rijdend blijven. Dát zijn tenminste echte treinen.
Of natuurlijk de diesel en stoomlocs van vroeger met de rijtuigen
  donderdag 4 maart 2010 @ 20:08:43 #284
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78744702
Igen heeft een punt, NSR heeft ruim 10 jaar geleden Plan T bij de laatste grote revisie zeer vakkundig volledig naar de tering geholpen door er stoelen in te zetten waarin nog geen smurf past*.

*(Behalve eentje zonder benen.)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78744991
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 20:06 schreef greavy het volgende:

[..]

Geef mij Plan T maar weer terug.
Heb je ooit in zo'n ding gezeten (of een poging tot zitten gewaagd) ? Ik heb nog nooit in een slechtere trein gezeten dan dat, zelfs ooit een extra halfuur op 't station gewacht toen er zo'n stel als intercity naar Roosendaal reed. Die hadden jaren geleden al gesloopt moeten worden, toen er mensen rondliepen langer dan 1.40m.
pi_78745056
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 20:06 schreef greavy het volgende:

[..]

Geef mij Plan T maar weer terug.
Plan V moet ook rijdend blijven. Dát zijn tenminste echte treinen.
Of natuurlijk de diesel en stoomlocs van vroeger met de rijtuigen
Doe mij maar ICMm. Of ICL met een stoere elektrische lokomotief ervoor, een Br189 ofzo.

Of voor stoptreinen SGMm, dat zijn ook prachtige treinen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2010 20:17:15 ]
  donderdag 4 maart 2010 @ 20:26:37 #287
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78745621
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 20:14 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Heb je ooit in zo'n ding gezeten (of een poging tot zitten gewaagd) ? Ik heb nog nooit in een slechtere trein gezeten dan dat, zelfs ooit een extra halfuur op 't station gewacht toen er zo'n stel als intercity naar Roosendaal reed. Die hadden jaren geleden al gesloopt moeten worden, toen er mensen rondliepen langer dan 1.40m.
Voordat ze terugkomen moeten ze toch een revisie krijgen, en dan gelijk een bredere positie bij de stoelen
  donderdag 4 maart 2010 @ 20:48:03 #288
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78746679
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 20:06 schreef greavy het volgende:

[..]

Geef mij Plan T maar weer terug.
Denk na, stop aids

In Plan T kan je in de EERSTE klas nog niet eens normaal zitten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 4 maart 2010 @ 20:59:21 #289
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_78747221
Morgen EuroStar, ben benieuwd .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:03:19 #290
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78747445
Eurostar is tof.
pi_78748754
Plan T en Plan V mogen best blijven. Ja die groene stoffen stoelen in de Plan T van vandaag zijn ietsjes minder dan de rode lederen banken die er eerst zaten.

de SGMm heeft nu ook een stoffen interieur, terwijl daar eerst ook een lederen interieur in zat.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:32:16 #292
284825 Baggert.
Dit keer zonder bagger
pi_78748882
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
Plan T en Plan V mogen best blijven. Ja die groene stoffen stoelen in de Plan T van vandaag zijn ietsjes minder dan de rode lederen banken die er eerst zaten.

de SGMm heeft nu ook een stoffen interieur, terwijl daar eerst ook een lederen interieur in zat.
[ afbeelding ]
SGMm

DDaR

Plan T / V

ICMm

IRM
pi_78749726
nee, nee de ICM (zonder m), zoooo heerlijk die lederen bankjes. oranjeachtig rood .. zat perfect!
en dan die goede oude koersrollen, de ICM had ze zelfs binnen aan boord
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:51:03 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78749891
Ja en doorloopkoppen, en railcatering, vroegah was alles betah
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 maart 2010 @ 21:52:02 #295
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78749928
Bij het ICMm heb ik altijd het gevoel dat de zitting van de stoel wat los zit.

Geef mij ook maar gewoon ICM
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78749985
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
nee, nee de ICM (zonder m), zoooo heerlijk die lederen bankjes. oranjeachtig rood .. zat perfect!
en dan die goede oude koersrollen, de ICM had ze zelfs binnen aan boord
Volgens mij ben ik een van de weinigen hier die die ICM ook nog een tikkeltje beter vind zitten dan de ICMm.

Overigens zat ik mij vandaag in de trein te bedenken: Hoe vaak zal een treinstel gemiddeld draaien? D.w.z. hoe vaak gebeurd het dat Cabine 1 richting bijv. Enschede en Cabine 2 richting Hengelo, dat dat omdraait? Gebeurd dat uberhaupt wel? Zo niet, waarom zijn niet alle cabines dezelfde kant op?
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:58:04 #297
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78750252
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
Bij het ICMm heb ik altijd het gevoel dat de zitting van de stoel wat los zit.

Geef mij ook maar gewoon ICM
Dat is geen gevoel, dat is de realiteit, want ik voel het ook als ik niet gedronken heb!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78750396
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 19:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

De machinist heeft een groene lamp die aangeeft of alle deuren dicht zijn. Als die lamp ineens dooft betekent het dat ergens een deurvergrendeling niet in orde is. Nogal logisch dat ie dan nogal heftig remt, voor het zelfde geld heeft een of andere idioot de boel geforceerd.
Ja het verbaasde me dus dat er opeens weer verder werd gereden terwijl ze geen idee hadden waar het vandaan kwam...
pi_78750490
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:00 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Ja het verbaasde me dus dat er opeens weer verder werd gereden terwijl ze geen idee hadden waar het vandaan kwam...
Dat mag gewoon, maar er moet dan wel een waarschuwing gegeven worden over de intercom..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 maart 2010 @ 22:04:17 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78750537
en bovendien moet het treinstel dan zsm vervangen worden.

Dat kan bij de grotere stations waar wel wat reserve is vaak.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')