abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78647949
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:

Of gaat het over de Rheinuferstrecke (of hoe dat heet)?
Men heeft het over de Rhein in de herfstkleuren. Dus Rheinufer ja.

Verders, nog van 27 februari 2010:


DB Regio rijdt eenmaal per uur de Regionalexpress Koblenz - Emmerich. DB Regio 146 031 zal weldra een korte stop op station Mehrhoog maken, alvorens verder te rijden als trein 11014 naar Emmerich.


SBB Cargo 186 182 is ter hoogte van Mehrhoog met 19 lege Tads´n op weg van Mainzlar naar de Amsterdam Westhaven. Aldaar worden in de Coenhaven de wagens beladen met DBM (Dead Burned Magnesia).


De nog steeds prachtige 'Tulpenlok' 189 065 is met de 189 084 in dubbeltractie met een beladen kolentrein onderweg bij Mehrhoog naar Oberhausen West.

Meer foto's staan op mijn www
  dinsdag 2 maart 2010 @ 21:29:39 #252
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78655592
Kan dat nou niet echt een super-aantrekkelijke locatie noemen Zug
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78655852
Die bovenleiding ziet er best vet uit
  dinsdag 2 maart 2010 @ 21:45:28 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78656714
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:33 schreef Ireyon het volgende:
Die bovenleiding ziet er best vet uit
Draadjukken! Die hebben we niet meer in Nederland...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 2 maart 2010 @ 22:08:49 #255
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78658294
Mooie platen Zug!

Kwam tevens deze laatst tegen:
19 Februari 2010

Utrecht Centraal: Te Spoor 15 zou Alpen Expres (of Ski Trein) 13215 vertrekken richting Zell am See.
Helaas gaven de treinaanwijzers het verkeerde aan: Een vakantietrein naar Den Haag HS.
Dit leverde een aantal verontwaardigde gezichten op, en mensen die het niet vertrouwden.


Deze DD-AR stam kwam Zwijndrecht binnen als Stoptrein, en staat op het punt te vertrekken richting Dordrecht, tevens het eindpunt van deze trein.


Hier komt dezelfde DD-AR stam even later weer retour, in de richting van Rotterdam, na een korte haltering te Zwijndrecht.

[ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 02-03-2010 22:18:26 ]
  Redactie Sport dinsdag 2 maart 2010 @ 23:02:27 #256
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78661982
Morgen naar Hannover Messe (Cebit), wel met allemaal stoptreintreintjes aangezien het Niedersachsenticket niet geldig is in de IC

Mijn laatste reismogelijkheid terug naar Bentheim is trouwens al om 18.41 (a. 22.03), terwijl er om 23.03 ook nog een trein aankomt. Maar ik krijg op bahn.de alleen reisadviezen via trajecten waarop dat kaartje niet geldig is. Waarom is er geen mogelijkheid als 'nur Niedersachsenticket'?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_78662439
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 23:02 schreef dennistd het volgende:
Morgen naar Hannover Messe (Cebit), wel met allemaal stoptreintreintjes aangezien het Niedersachsenticket niet geldig is in de IC

Mijn laatste reismogelijkheid terug naar Bentheim is trouwens al om 18.41 (a. 22.03), terwijl er om 23.03 ook nog een trein aankomt. Maar ik krijg op bahn.de alleen reisadviezen via trajecten waarop dat kaartje niet geldig is. Waarom is er geen mogelijkheid als 'nur Niedersachsenticket'?
Die trein Hannover-Rheine rijdt maar om de 2 uur, dat is het probleem.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2010 23:10:13 ]
pi_78663958
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 23:02 schreef dennistd het volgende:
Morgen naar Hannover Messe (Cebit), wel met allemaal stoptreintreintjes aangezien het Niedersachsenticket niet geldig is in de IC

Mijn laatste reismogelijkheid terug naar Bentheim is trouwens al om 18.41 (a. 22.03), terwijl er om 23.03 ook nog een trein aankomt. Maar ik krijg op bahn.de alleen reisadviezen via trajecten waarop dat kaartje niet geldig is. Waarom is er geen mogelijkheid als 'nur Niedersachsenticket'?
Cebit

Als je erg zakelijk bent ingesteld dan is het wat voor je, anders totaal niet.
Ik ben er al een keer geweest
  woensdag 3 maart 2010 @ 08:32:15 #259
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78669157
De Tulpenloc blijft mooi ja.
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:03:53 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78669794
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 23:38 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Cebit

Als je erg zakelijk bent ingesteld dan is het wat voor je, anders totaal niet.
Ik ben er al een keer geweest
Vroegah was ht wel leuk hoor tegenwoordig is het veel meer business to business idd. Maar ach, een slagje Hannover - Hildesheim doodt de tijd ook aardig natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78669925
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vroegah was ht wel leuk hoor tegenwoordig is het veel meer business to business idd. Maar ach, een slagje Hannover - Hildesheim doodt de tijd ook aardig natuurlijk
En is nog lekker avontuurlijk ook, omdat je wegens de defecte kantelbaktechniek van te voren niet kan weten hoe veel vertraging je zal oplopen.

Of is dat intussen gerepareerd of de dienstregeling aangepast?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2010 09:10:58 ]
pi_78671103
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 23:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Die trein Hannover-Rheine rijdt maar om de 2 uur, dat is het probleem.
Het andere uur kan je reizen met de WFB tussen Rheine en Herford. Tussen Hannover en Herford kan je wel elk uur reizen.
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:16:20 #263
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_78674119
Komt er opeens zoeen nieuwe HSL-trein langsgereden.
pi_78674771
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:16 schreef JDude het volgende:
Komt er opeens zoeen nieuwe HSL-trein langsgereden.
Tijdstip, locatie, richting?
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:34:03 #265
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_78674851
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:31 schreef Zug-Chef het volgende:

Tijdstip, locatie, richting?
Ohja, wel handig he .

Breda, ten oosten van het station, richting Tilburg, rond 11:15.
  woensdag 3 maart 2010 @ 20:30:22 #266
284825 Baggert.
Dit keer zonder bagger
pi_78698696
Misschien een béétje spam (stond ook al in MUZ) maar toch, omdat:
1. Plaatje trein
2. Aanmoediging OV gebruik



Mijn eerste poging tot Nederpop.
  Redactie Sport woensdag 3 maart 2010 @ 20:59:51 #267
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78700458
Cebit was inderdaad niks, maar foto's maken op Hannover Hbf (met onder andere vier ICE's in één beeld) maakte veel goed
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:41:59 #268
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78703141
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:59 schreef dennistd het volgende:
Cebit was inderdaad niks, maar foto's maken op Hannover Hbf (met onder andere vier ICE's in één beeld) maakte veel goed
Nog een CTA met Deventer erop gezien?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 3 maart 2010 @ 21:49:18 #269
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78703741
Volgens mij stond Deventer er niet op.... (alleen Hengelo en Schiphol als NL-stations)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 3 maart 2010 @ 22:04:49 #270
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78704933
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:49 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij stond Deventer er niet op.... (alleen Hengelo en Schiphol als NL-stations)
Zonde
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 4 maart 2010 @ 07:31:08 #271
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78717403
quote:
Minister geeft punctualiteitsgegevens winter vrij

Het was bekend dat de punctualiteit door de sneeuw in december en januari lager uit zou vallen. Maar hoeveel treinen er precies vertraagd waren en werden opgeheven door het winterweer was nog niet bekend. Eurlings heeft die gegevens vandaag vrijgegeven.
Bron en meer
  donderdag 4 maart 2010 @ 09:23:50 #272
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78718953
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 07:31 schreef greavy het volgende:

[..]

Bron en meer
Whoow! Rond 20 december!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:34:45 #273
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78723504
Maar hoe zit het nou met die 85 % uitval waar iedereen het over had? Of was dat een kwestie van "nooddienstregeling waarvan maar 40 % uitvalt" of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 4 maart 2010 @ 15:14:43 #274
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78732303
Het trieste einde van een aantal Plan T's (foto via OHIH):
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 4 maart 2010 @ 15:20:01 #275
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78732545
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:14 schreef dennistd het volgende:
Het trieste einde van een aantal Plan T's (foto via OHIH):
[ afbeelding ]
Ja, die stond ook al in de laatste Rail Magazine idd..
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 4 maart 2010 @ 15:20:23 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78732562
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar hoe zit het nou met die 85 % uitval waar iedereen het over had? Of was dat een kwestie van "nooddienstregeling waarvan maar 40 % uitvalt" of zo?
Een goede vraag, ik heb het antwoord nog niet gevonden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 4 maart 2010 @ 16:29:03 #277
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_78735349
Mocht iemand zich vervelen, dan ben je hier wel een paar uurtjes zoet met treintje rijden: http://www.google.ru/intl/ru/landing/transsib/en.html

Tellen print screens van stationsborden ook mee Fles?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 4 maart 2010 @ 17:49:28 #278
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78738932
Nee natuurlijk niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78742585
Vandaag ging weer lekker, IC Roosendaal - Zwolle, vertrok om 7.10 vanaf Breda. Midden in een weiland opeens een noodstop leek het wel. Zag conducteurs door de trein heen lopen, dus dacht noodrem... Werd er na 10 min omgeroepen dat de machinist niet meer doorkreeg dat alle deuren goed dicht waren en dat we wel verder gingen naar Tilburg, maar vooral weg moesten blijven bij de deuren..

die kende ik nog niet
  donderdag 4 maart 2010 @ 19:50:39 #280
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78743843
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 19:25 schreef Hugo__Boss het volgende:
Vandaag ging weer lekker, IC Roosendaal - Zwolle, vertrok om 7.10 vanaf Breda. Midden in een weiland opeens een noodstop leek het wel. Zag conducteurs door de trein heen lopen, dus dacht noodrem... Werd er na 10 min omgeroepen dat de machinist niet meer doorkreeg dat alle deuren goed dicht waren en dat we wel verder gingen naar Tilburg, maar vooral weg moesten blijven bij de deuren..

die kende ik nog niet
De machinist heeft een groene lamp die aangeeft of alle deuren dicht zijn. Als die lamp ineens dooft betekent het dat ergens een deurvergrendeling niet in orde is. Nogal logisch dat ie dan nogal heftig remt, voor het zelfde geld heeft een of andere idioot de boel geforceerd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78743977
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:14 schreef dennistd het volgende:
Het trieste einde van een aantal Plan T's (foto via OHIH):
[ afbeelding ]
Oh jee, een paar stukken oud roest, waarin later extra oncomfortabele kutstoeltjes gezet zijn, zijn uit hun lijden verlost!
  donderdag 4 maart 2010 @ 20:00:11 #282
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78744298
De nieuwe 'actie-kaarten' die de NS uitgeeft, zijn niet meer geldig bij de overige vervoerders.
Deze kaarten zijn (onder andere) te herkennen aan prijs C.
Vervoerders waar ze sowieso NIET geldig zijn: Arriva, Veolia, Syntus & Connexxion.
Wachtende op een reactie van NS HiSpeed of ze in FYRA etc geldig zijn, laat ik dat nog even achterwege.
Onder de actiekaarten word gezien: Kruitvatkaartje, Blokkerkaartje en andere actiekaarten.

Edit: De Actietarieven zijn nog steeds geldig bij NSHiSpeed, desnoods met toeslag.
  donderdag 4 maart 2010 @ 20:06:14 #283
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78744577
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 19:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Oh jee, een paar stukken oud roest, waarin later extra oncomfortabele kutstoeltjes gezet zijn, zijn uit hun lijden verlost!
Geef mij Plan T maar weer terug.
Plan V moet ook rijdend blijven. Dát zijn tenminste echte treinen.
Of natuurlijk de diesel en stoomlocs van vroeger met de rijtuigen
  donderdag 4 maart 2010 @ 20:08:43 #284
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78744702
Igen heeft een punt, NSR heeft ruim 10 jaar geleden Plan T bij de laatste grote revisie zeer vakkundig volledig naar de tering geholpen door er stoelen in te zetten waarin nog geen smurf past*.

*(Behalve eentje zonder benen.)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78744991
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 20:06 schreef greavy het volgende:

[..]

Geef mij Plan T maar weer terug.
Heb je ooit in zo'n ding gezeten (of een poging tot zitten gewaagd) ? Ik heb nog nooit in een slechtere trein gezeten dan dat, zelfs ooit een extra halfuur op 't station gewacht toen er zo'n stel als intercity naar Roosendaal reed. Die hadden jaren geleden al gesloopt moeten worden, toen er mensen rondliepen langer dan 1.40m.
pi_78745056
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 20:06 schreef greavy het volgende:

[..]

Geef mij Plan T maar weer terug.
Plan V moet ook rijdend blijven. Dát zijn tenminste echte treinen.
Of natuurlijk de diesel en stoomlocs van vroeger met de rijtuigen
Doe mij maar ICMm. Of ICL met een stoere elektrische lokomotief ervoor, een Br189 ofzo.

Of voor stoptreinen SGMm, dat zijn ook prachtige treinen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2010 20:17:15 ]
  donderdag 4 maart 2010 @ 20:26:37 #287
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78745621
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 20:14 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Heb je ooit in zo'n ding gezeten (of een poging tot zitten gewaagd) ? Ik heb nog nooit in een slechtere trein gezeten dan dat, zelfs ooit een extra halfuur op 't station gewacht toen er zo'n stel als intercity naar Roosendaal reed. Die hadden jaren geleden al gesloopt moeten worden, toen er mensen rondliepen langer dan 1.40m.
Voordat ze terugkomen moeten ze toch een revisie krijgen, en dan gelijk een bredere positie bij de stoelen
  donderdag 4 maart 2010 @ 20:48:03 #288
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78746679
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 20:06 schreef greavy het volgende:

[..]

Geef mij Plan T maar weer terug.
Denk na, stop aids

In Plan T kan je in de EERSTE klas nog niet eens normaal zitten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 4 maart 2010 @ 20:59:21 #289
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_78747221
Morgen EuroStar, ben benieuwd .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:03:19 #290
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78747445
Eurostar is tof.
pi_78748754
Plan T en Plan V mogen best blijven. Ja die groene stoffen stoelen in de Plan T van vandaag zijn ietsjes minder dan de rode lederen banken die er eerst zaten.

de SGMm heeft nu ook een stoffen interieur, terwijl daar eerst ook een lederen interieur in zat.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:32:16 #292
284825 Baggert.
Dit keer zonder bagger
pi_78748882
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
Plan T en Plan V mogen best blijven. Ja die groene stoffen stoelen in de Plan T van vandaag zijn ietsjes minder dan de rode lederen banken die er eerst zaten.

de SGMm heeft nu ook een stoffen interieur, terwijl daar eerst ook een lederen interieur in zat.
[ afbeelding ]
SGMm

DDaR

Plan T / V

ICMm

IRM
pi_78749726
nee, nee de ICM (zonder m), zoooo heerlijk die lederen bankjes. oranjeachtig rood .. zat perfect!
en dan die goede oude koersrollen, de ICM had ze zelfs binnen aan boord
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:51:03 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_78749891
Ja en doorloopkoppen, en railcatering, vroegah was alles betah
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 maart 2010 @ 21:52:02 #295
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78749928
Bij het ICMm heb ik altijd het gevoel dat de zitting van de stoel wat los zit.

Geef mij ook maar gewoon ICM
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78749985
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
nee, nee de ICM (zonder m), zoooo heerlijk die lederen bankjes. oranjeachtig rood .. zat perfect!
en dan die goede oude koersrollen, de ICM had ze zelfs binnen aan boord
Volgens mij ben ik een van de weinigen hier die die ICM ook nog een tikkeltje beter vind zitten dan de ICMm.

Overigens zat ik mij vandaag in de trein te bedenken: Hoe vaak zal een treinstel gemiddeld draaien? D.w.z. hoe vaak gebeurd het dat Cabine 1 richting bijv. Enschede en Cabine 2 richting Hengelo, dat dat omdraait? Gebeurd dat uberhaupt wel? Zo niet, waarom zijn niet alle cabines dezelfde kant op?
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:58:04 #297
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78750252
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
Bij het ICMm heb ik altijd het gevoel dat de zitting van de stoel wat los zit.

Geef mij ook maar gewoon ICM
Dat is geen gevoel, dat is de realiteit, want ik voel het ook als ik niet gedronken heb!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78750396
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 19:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

De machinist heeft een groene lamp die aangeeft of alle deuren dicht zijn. Als die lamp ineens dooft betekent het dat ergens een deurvergrendeling niet in orde is. Nogal logisch dat ie dan nogal heftig remt, voor het zelfde geld heeft een of andere idioot de boel geforceerd.
Ja het verbaasde me dus dat er opeens weer verder werd gereden terwijl ze geen idee hadden waar het vandaan kwam...
pi_78750490
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:00 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Ja het verbaasde me dus dat er opeens weer verder werd gereden terwijl ze geen idee hadden waar het vandaan kwam...
Dat mag gewoon, maar er moet dan wel een waarschuwing gegeven worden over de intercom..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 maart 2010 @ 22:04:17 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78750537
en bovendien moet het treinstel dan zsm vervangen worden.

Dat kan bij de grotere stations waar wel wat reserve is vaak.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')