Voor niks toeslag gekocht dus, want ik heb een maandtrajectkaart voor Arnhem Utrecht. Ach, weet ik dat voor de volgende keerquote:Op zaterdag 8 mei 2010 08:29 schreef RubenK het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
(http://imgur.com/NscOh.png)
Hoeft men tegenwoordig geen wegbekendheid meer te hebben ofzo?quote:ALMELO - Machinisten van de Nederlandse Spoorwegen vallen niet in slaap. Dat is de stellige reactie van NS-woordvoerster Meja op ’t Hoog op vragen over de treinbestuurder die donderdagmiddag rond half zes vergat te stoppen bij station Almelo. Tot verbazing van de passagiers gleed de intercity uit Deventer het station in een slakkengang voorbij. Vervolgens stopte de trein wel bij het buurtstation Almelo De Riet.
Wat er is gebeurd is volgens de NS niet te vergelijken met rijden door rood. „Dat ervaren onze machinisten als traumatisch. Dit was alleen een heel vervelend gevolg van een menselijke vergissing”, zegt Op ’t Hoog.
Achterstevoren gestaan?
Op de vraag of de machinist dan achterstevoren of slapend in zijn cabine heeft gestaan - het perron in Almelo is toch behoorlijk lang, heeft een overkapping en er staan reizigers te wachten - antwoordt NS:„Het betrof een extra trein. De machinist kende het traject minder goed. Hij heeft gemist dat hij daar moest stoppen.”
Volgens Op ’t Hoog kwam de machinist zelf achter zijn fout zodra hij het station Almelo achter zich had. „Op een zogenoemd routelint ziet hij waar hij moet stoppen. Dat zag hij en hij besefte zijn fout. Hij nam meteen contact op met de verkeersdienstleiding en kreeg te horen dat hij in Almelo De Riet mocht stoppen."
Vervelend
„Machinisten mogen niet uit zichzelf bepalen waar ze de trein stilzetten. Dat zou op een zo druk traject als dit spoor ook zeer gevaarlijk zijn. Nu is de veiligheid niet in het geding geweest. Het was alleen heel vervelend. De passagiers konden met de stoptrein weer terug.”
Het gebeurt op andere trajecten ook wel eens, maar als het bij Almelo gebeurt, dan zijn de rapen opeens gaanquote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hoeft men tegenwoordig geen wegbekendheid meer te hebben ofzo?
Dat dus... Alsof er een ramp gebeurt...quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
Het gebeurt op andere trajecten ook wel eens, maar als het bij Almelo gebeurt, dan zijn de rapen opeens gaan
Nouja, een stoptreinstation vergeten kan ik me nog iets bij voorstellen, maar een IC-station vind ik nou niet echt heel begrijpelijk.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het gebeurt op andere trajecten ook wel eens, maar als het bij Almelo gebeurt, dan zijn de rapen opeens gaan
Mja, ze karren Rotterdam Alexander en Heerenveen soms ook voorbij, dus uniek is het niet.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:23 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nouja, een stoptreinstation vergeten kan ik me nog iets bij voorstellen, maar een IC-station vind ik nou niet echt heel begrijpelijk.
Ehm, ja. Vroeger reed er nog weleens een trek/ duwtrein met 2200-locs en Plan E-rijtuigen. Verwarmingswagen erbij. Hoef je nu niet meer te verwachten.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 16:05 schreef Guppyfriend het volgende:
Zou het nog steeds zo saai zijn?
We leven in de 21e eeuw, afgelopen met amateurs op het spoor. Het moet snel, gemakkelijk en goedkoop anders kan je de lijn net zo goed opheffen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 16:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Ehm, ja. Vroeger reed er nog weleens een trek/ duwtrein met 2200-locs en Plan E-rijtuigen. Verwarmingswagen erbij. Hoef je nu niet meer te verwachten.
nouquote:Op zaterdag 8 mei 2010 16:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Ehm, ja. Vroeger reed er nog weleens een trek/ duwtrein met 2200-locs en Plan E-rijtuigen. Verwarmingswagen erbij. Hoef je nu niet meer te verwachten.
ik ben er 1x geweest en dat was genoeg, want het is een soort van Bermuda driehoek daar.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:19 schreef Guppyfriend het volgende:
SATAN !!! Daarom sta ik al een kwartier stil bij Didam... Godverdegodver... Er rust een vloek op dat traject wanneer ik naar Doetinchem ga
nou ja, ik begon met +5... inmiddels is dat wel iets meer...quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik ben er 1x geweest en dat was genoeg, want het is een soort van Bermuda driehoek daar.
Zelf slechts +5 gehad, wat het reisschema niet in de war bracht
Vanuit Arnhem is de dienstregeling richting Utrecht iig een heel stuk betrouwbaarder dan vanaf het traject Winterswijk - Arnhemquote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:32 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
nou ja, ik begon met +5... inmiddels is dat wel iets meer...
Echt, ik ben zo blij dat we naar Arnhem zijn verhuisd
Volgens mij rust er sowieso een vloek op dat stuk. Heb dat stuk 1 keer gedaan en toen hadden we ook een flinke vertraging, maar dan omdat we een ree hadden aangereden.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:19 schreef Guppyfriend het volgende:
SATAN !!! Daarom sta ik al een kwartier stil bij Didam... Godverdegodver... Er rust een vloek op dat traject wanneer ik naar Doetinchem ga
Ik wil graag 200 euro inzetten voor een volgende storing op het traject Arnhem-Winterswijk, en dit binnen 7 dagen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Nou, ik sta in wehl en de trein gaat niet meer verder. Nu maar wachten op de bus (not). M'n vriend komt me ophalen.
Wegbekendheid? De seinen, de tientallen blauwe bakken met "ALMELO" erop, de CTA met "Intercity Enschede" erop en de omvang van het station&perron zouden toch voldoende moeten zijn om bij de mcn een belletje te doen rinkelen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hoeft men tegenwoordig geen wegbekendheid meer te hebben ofzo?
Misschien is een automatische besturing een oplossing, gewoon een computerprogramma opdracht geven te stoppen op bepaalde stations en elke zoveel kilometer de gegevens van het baanvak door te seinen?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:32 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Wegbekendheid? De seinen, de tientallen blauwe bakken met "ALMELO" erop, de CTA met "Intercity Enschede" erop en de omvang van het station&perron zouden toch voldoende moeten zijn om bij de mcn een belletje te doen rinkelen.Ik bedoel, ik niet eens een trein bestuurt, maar ik zou ook niet vergeten in Zwolle te stoppen als ik onderweg ben met de IC vanuit Leeuwarden
Het was een sectiestoring. Dat kan net zo goed wat ijzerslijpsel op een las of een fiets op het spoor zijn.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:29 schreef dennistd het volgende:
schijnbaar hebben de nieuwe kabels e.d. niet zo veel geholpen...
Goed idee. Zijn de treindienstleiders ook gelijk hun ogen en oren buiten kwijt.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Misschien is een automatische besturing een oplossing, gewoon een computerprogramma opdracht geven te stoppen op bepaalde stations en elke zoveel kilometer de gegevens van het baanvak door te seinen?
Met assentellers heb je geen lassen meer...quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het was een sectiestoring. Dat kan net zo goed wat ijzerslijpsel op een las of een fiets op het spoor zijn.
Hebben ze daar tegenwoordig ook al assentellers dan?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Met assentellers heb je geen lassen meer...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |