Tsja, computersystemen zijn niet helderziend.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 08:51 schreef greavy het volgende:
Gebeurt wel vaker.. Stom is dat..
Word ook wel eens omgeroepen: "Dames en heren, over ongeveer 5 minuten vertrekt vanaf spoor 1 de InterCity naar Rotterdam Centraal, Den Haag Holland Spoor, Leiden Centraal, Schiphol en Amsterdam Centraal."
Vertrekt op dat moment die trein net..
En dan worden de buffeltjes verkocht aan polen ofzoquote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:52 schreef dennistd het volgende:
Ze staan daar om klaargemaakt te worden voor opslag, dus koelwater en olie aftappen e.d.
Daarna zouden ze naar de loods in Amersfoort gaan, maar daar staan nog wat Wadjes en U'tjes in de weg.
quote:Treinvervoer Vechtdallijnen in 2012 naar Arriva
Arriva neemt het treinvervoer op de spoorlijnen Zwolle - Emmen en Almelo - Mariënberg, de zogenoemde Vechtdallijnen, over van NS en Connexxion. Dit is de uitkomst van de Europese aanbestedingsprocedure die de provincies Overijssel, Drenthe en Regio Twente hebben uitgevoerd. Het treinvervoer wordt verleend tot en met 2027.
Vier vervoerders hadden een offerte ingediend: Arriva, Syntus, Veolia en nieuwkomer Pollarisrail. Na de beoordeling van de offerte van Arriva Openbaar Vervoer NV is als winnaar naar voren gekomen. Arriva gaat vanaf december 2012 de lijn Zwolle-Emmen rijden en vanaf december 2013 ook de lijn Almelo - Mariënberg.
Verbeteringen
De belangrijkste verbeteringen uit de aanbieding van Arriva zijn:
- Op de lijn Zwolle - Emmen gaan nieuwe, snellere treinen rijden van de Zwitserse fabrikant Stadler. Deze treinen rijden ook elders in Nederland (o.a. Friesland, Groningen en Limburg).
- De treinen op de lijn Almelo - Mariënberg worden gemoderniseerd en onder andere voorzien van 1e klas zitplaatsen.
- De dienstregeling Zwolle - Emmen wordt uitgebreid met extra snelritten in de avonduren en vroegere ritten op zondag, waardoor een logische, regelmatige dienstregeling ontstaat.
- Op werkdagen tijdens de ochtend- en middagspits rijden er extra treinen tussen Zwolle en Coevorden. Op deze manier wordt de drukte opgevangen.
- Er komt een betere verbinding tussen Drenthe en Twente door een extra stop van de sneltrein ontstaat er een overstapmogelijkheid in Mariënberg van de trein Zwolle - Emmen.
- Op alle treinen op de lijn Zwolle - Emmen komt een steward in plaats van een conducteur. Deze heeft een balie tot zijn beschikking en kan alle reizigers op allerlei manieren van dienst te zijn (o.a. sociale veiligheid, reisinformatie, kaartcontrole e.d.). Op de lijn Almelo -Mariënberg zijn nu geen conducteurs aanwezig. Daar zullen stewards flexibel worden ingezet.
Een andere vernieuwing is dat de provincies Overijssel en Drenthe en Regio Twente samen opbrengstverantwoordelijk zijn. Zij streven samen met Arriva naar meer reizigers in de trein door de verbetering van de kwaliteit.
Bezwaartermijn
De provincies Overijssel en Drenthe en Regio Twente willen het treinvervoer op de Vechtdallijnen voor een periode van 15 jaar gunnen aan vervoerbedrijf Arriva. Voor het zover is, geldt er eerst nog een wettelijke bezwaartermijn van 6 weken waarin de overige inschrijvers nog kunnen reageren. Pas na deze termijn wordt de gunning aan Arriva definitief.
Wanneer er ruimte in Amersfoort is in 'de Loods' worden de stellen daar gestald, voor een 'reserve', kan je het zien. Ze worden niet ergens onbeheerd neergekwakt, waar ze helemaal naar de tering geholpen worden door lastige jeugd en dergelijke. Zoals wel met de T'tjes, V'tjes te Zwolle Rangeer gebeurd.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:44 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat gebeurd er eigenlijk met die buffeltjes? ze staan terzijde en dat is het? Ik zie ze soms ze er alleen maar mee rangeren
quote:
Dat zou zomaar kunnen, alleen zou ik dat vreemd vinden omdat Arriva geen LINT in Nederland in dienst heeft. Een D-GTW 2/6 inzetten lijkt me dan handiger.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:25 schreef greavy het volgende:
[..]
![]()
![]()
Begrijp ik goed dat er geen nieuw mat op Almelo-Marienberg komt, maar de LINT-stellen blijven met aanpassingen, of worden die wel vernieuwd?
Inderdaad, daarnaast, een Lint moderniseren klinkt ook wat vreemd. Maar zo staat het er wel..quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zou zomaar kunnen, alleen zou ik dat vreemd vinden omdat Arriva geen LINT in Nederland in dienst heeft. Een D-GTW 2/6 inzetten lijkt me dan handiger.
Weer Arriva he. Ik zat er gisteren nog aan te denken. Op termijn zijn CXX, veo en syntus allemaal weg of kapot en hebben we alleen NS en Arriva over..quote:
CXX rijd dus nog maar op 1 lijn straks...Amersfoort -> Barneveld...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weer Arriva he. Ik zat er gisteren nog aan te denken. Op termijn zijn CXX, veo en syntus allemaal weg of kapot en hebben we alleen NS en Arriva over..
Ofwel, alleen NS en DB..quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weer Arriva he. Ik zat er gisteren nog aan te denken. Op termijn zijn CXX, veo en syntus allemaal weg of kapot en hebben we alleen NS en Arriva over..
Is dat traject niet te druk daarvoor?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:42 schreef dennistd het volgende:
Amersfoort-Ede=Wageningen is het he, en die zie ik ook nog wel doorgetrokken worden naar Arnhem.
In plaats van de NS-stopper Ede=Wageningen-Arnhem dan he. Dat is voor NS nu een klein k*t-lijntje met 4 stationsquote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:48 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Is dat traject niet te druk daarvoor?
Zutphen-Oldenzaal loopt ook maar tot december 2013 zie ik, dus dat is ook niet heel lang meer.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:44 schreef greavy het volgende:
Syntus houdt alleen nog Zutphen - Oldenzaal over met de treinen, en nog busgebieden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |