abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 mei 2010 @ 09:16:09 #226
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_81076202
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ze mogen wel lering trekken uit de gevolgen van de Beeching Axe.
[..]
Heb gelijk weer de melodie van Oh Doctor Beeching in m'n hoofd.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 mei 2010 @ 09:41:29 #227
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81076684
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 09:14 schreef Stefanovic83 het volgende:
geen somda-fans hier he
Ze hebben wel altijd de eerste nieuwtjes..
Ik lees daar wel wat mee, maar posten doe ik er niet. Veel te veel autisten daar
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 6 mei 2010 @ 11:17:56 #228
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81079422
Plan is vanaf 10 Mei ook SLT in de 5500 (Utrecht - Baarn) SLT in te gaan zetten, en natuurlijk de spitstrein 14100 (Rotterdam - Vlaardingen Centrum). Straks dus 7 SLT'tjes op de Hoekse Lijn te vinden, en op Utrecht - Baarn willen ze met 3x SLT-VI gaan rijden om de dagen rond te komen.

Aldus Somda (lees ik vooral mee)
  donderdag 6 mei 2010 @ 11:18:36 #229
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_81079456
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 09:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik lees daar wel wat mee, maar posten doe ik er niet. Veel te veel autisten daar
Idem. Daarnaast ben ik niet zo geinteresseerd in materieel, meer in infra en beveiliging.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_81080043
Materieel vind ik altijd wel interessant.. Zo kom je nog eens wat te weten over de treinen waar je in zit / die je ziet rijden
En daarnaast kijk ik elke dag met spanning of er weer wat Mat64 naar de schroothoop gaat

En HSL-shizzle enzo.. Ook leuk
pi_81080147
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:32 schreef James1988 het volgende:
> "Zeg jongens, we maken meer verlies dan we eigenlijk mogen volgens de contracten die we hebben"
< "Oh, euh, daar moeten we iets aan doen"
> "Jazeker"
< "We zouden B-Cargo kunnen verkopen"
> "Nee joh, dan kunnen we niet meer zeggen dat we de grootste cargovervoerder zijn"
< "Okay
... misschien kunnen we wat middenkaderfunctionarissen ontslaan?"
> "Nee, dat gaan de vakbonden niet leuk vinden"
< "Oh, euhm... we zouden in de zomermaanden minder treinen kunnen laten rijden met minder materieel"
> "Goed idee! Doe maar! En op sommige lijnen hoeven we dan helemaal niet meer te rijden, een paar bussen voldoen ook wel voor dat klootjesvolk"
< "Maar da's nog niet genoeg"
> "Oh crap. Schrap dan maar nog meer treinen, wat maakt ons die reizigers nou uit?"


Waarom treinen, als je je ook toe kan leggen op het organiseren van Macarena feestjes met dance versies van musicals in de stationshallen?

  donderdag 6 mei 2010 @ 11:59:04 #232
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81081077
Hierbij alweer deel 5 van mijn reisjes door Nederland.
Deze reis heeft plaatsgevonden op 24 April. Voor deel 4 en eerder verwijs ik je naar de OP.

Zaterdag, 24 April 2010. Een reis van vele kilometers, welke ik niet heb berekend.

Zaterdag ochtend, 24 april. Mijn planning was om al zeer vroeg te vertrekken, want ik was immers ook laat thuis. De geplande planning zal ik maar niet posten, omdat ik alles heb omgegooid. Heb zelf een deel achterwege moeten laten. De foto's zijn ook niet helemaal geworden zoals gehoopt, omdat mijn gedachten bij een ander onderwerp zaten, waardoor de reis eerder is afgekapt.

Het was 4 uur in de ochtend, de wekker gaat. Wakker worden, douchen en dergelijke, en checken of mijn tas compleet is. Genoeg batterijen? Ja, dat was er. 3 Reserve batterijen (Blokbatterijen) en 4x een setje van 2 AA batterijen. Ik heb namelijk 2 camera's, voor het geval ik én film én fotografie tegelijk wil doen, of een camera ermee stopt. De nieuwste gebruik ik hoofdzakelijk.

Het was nu 4.45. Ik wou niet nóg een uur wachten. Mijn planning was om 6.10 uit Zwijndrecht naar Rotterdam te vertrekken. Ik ben hierop gaan kijken wat wél een mogelijkheid was, en dat was de trein van 5.36 uit Zwijndrecht. Zogezegd zo gedaan. Trein kwam mooi op tijd aan.

Station Zwijndrecht

DD-AR 7819 komt Zwijndrecht binnen om als trein 5110 te vertrekken naar Rotterdam en Den Haag.

We kwamen zelf met -3 aan in Rotterdam Centraal, wat mij een goede gelegenheid gaf om een FYRA-stel te fotograferen, welke even te niksen stond op Spoor 10 (geen perronspoor).
Hierna vertrok deze trein richting de tuin, of als hij verder ging, durf ik niet te zeggen.


Hierop ben ik naar mijn trein gelopen, de IC van 6.05 naar Utrecht Centraal. Vlak voor vertrek al controle. De trein vertrok niet voor de vervoersbewijzen waren gecontroleerd. Liepen ze een deur voorbij, werd deze direct gesloten. De trein werd gereden door één ICM-III, dus dat was niet het moeilijkste. 2 Conducteurs, dus zo gepiept. Dachten ze. aangekomen in de laatste bak zaten daar 2 jongens, welke bekende klanten waren. Ze waren bekend om het uitschelden, bedreigen en lastigvallen van reizigers op het traject Rotterdam C. - Gouda, in de vroege treinen. Er waren ook 2 meiden bij, deze 2 hadden geen vervoersbewijs, en werden zonder pardon de trein uitgezet. De 2 jongens gingen ook weg. Hierna konden wij dan met +2 vertrekken.


Zonsopgang met wat ochtenddauw. Het zal een mooie dag worden qua weer.

Aangekomen in Utrecht Centraal naar de AH To Go gewandeld, om mijn ontbijt te halen. Heerlijk, een Breaker en een Goedemorgen en een bakkie thee. Hierop richting de trein naar Amersfoort gegaan, van 6.42. Trein was heerlijk rustig, dus kon ik nog even mijn ogen dicht doen. Ik ging maar tot Amersfoort, dus bleef niet veel tijd over. In Amersfoort moest ik de trein verlaten, om vervolgens de volgende trein naar Zwolle te nemen. In Zwolle moest ik er weer uit, omdat ik naar Leeuwarden wou. Deze trein werd leeg voorgerangeerd. Het betrof een ICM-IV (stel 4224). Omdat ik een ruime 6 minuten de tijd had, en 's ochtend een bakkie thee erin gaat, wederom de Kiosk opgezocht. Daarna de trein in, naar Leeuwarden.

We kwamen met -4 aan in Leeuwarden, waar ik nog een shot kon maken van de 1619+Rangeerloc 6702 + cargo.

De 1619 staat klaar om de trein te trekken richting Rotterdam (?), met de rangeerlok in opzending.

Te Leeuwarden had ik nog een paar minuten over, voor de trein naar Stavoren vertrok. Dat gaf mij gelegenheid om even een paar foto's te schieten.

D-GTW "Spurt" staat lucht te happen op het opstel van Leeuwarden.

ICMm-III en ICM-IV staan ook weer lucht te happen in Leeuwarden.

Toen de trein naar Stavoren genomen van 9:03.

Linkerspoor gaat naar Sneek/Stavoren, rechterspoor naar Harlingen.

En hier is de splitsing.

Aangekomen te Stavoren.

Terug naar Leeuwarden, en de trein naar Harlingen. Ik zou uitstappen, want ik moest naar spoor 1 toe, en dacht dat we weer op spoor 2 aankwamen. Maar nee, de trein kwam op spoor 1, en gaf zodoende zonder overstap de verbinding naar Harlingen.


Overzicht van het opstelterrein Leeuwarden.

Te Franeker passeerden wij de trein die naar Leeuwarden ging, en wij gingen door naar Harlingen

Aangekomen in Harlingen kunnen we niet verder, omdat het spoor opgebroken ligt.


D-GTW "Spurt" 240 staat klaar in Harlingen om naar Leeuwarden te vertrekken.
Terug in Leeuwarden nog 2x Spurt naastelkaar mogen fotograferen:


Vanaf Leeuwarden ben ik doorgegaan naar Zwolle. In Zwolle ben ik om 14:05 via Nijverdal (West) naar Enschede gegaan. Vanaf hier liepen de foto's minder succes, omdat ik niet een fijn bericht van het thuisfront kreeg. Later heb ik de reis ook onderbroken. Maar toch nog een paar foto's.


[i]Terzijdestaande buffels te Zwolle


Buffel 3417 komt Zwolle binnen vanuit Nijverdal West.

Loc 1773 staat klaar met een ICRm stam te Zwolle om richting Roosendaal te vertrekken.

De trein in, en door naar Nijverdal West. Hier moesten we met de bus naar station Nijverdal om de reis te vervolgen.

Buffel 3417 te Nijverdal West.


Een buffel komt binnen te Nijverdal.

Van de machinist mocht ik een paar foto's in de cabine maken, en dat wou ik wel. Deze laat ik even achterwege, je kan ze vinden via mijn foto album (link onderaan).

Vanuit Nijverdal door naar Enschede, en vanaf Enschede terug naar Hengelo met de intercity van 15:57.

Buffels terzijde te Hengelo

In Hengelo overgestapt op de trein naar Oldenzaal, gereden door Lint 22.

Lint 22 staat klaar te Oldenzaal om richting Zutphen te vertrekken.


Te Zutphen gemaakt. Zoek het verschil.

Buffel 3404 staat klaar te Zutphen voor de ZAP-dienst.

Vanaf hier naar Arnhem gegaan, om daar naar Utrecht over te stappen. Even bij Charlies Chiu's gegeten, en naar huis.
Mijn planning was echter om uit Zutphen naar Deventer te gaan, via Almelo naar Utrecht, en dan naar Den Haag Centraal, en uiteindelijk Zwijndrecht. Uit Zutphen ben ik rechtstreekser gegaan om privé omstandigheden.

Overige foto's zijn in dit album te bezichtigen.

Have fun!

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 06-05-2010 23:27:53 ]
pi_81081460
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:17 schreef greavy het volgende:
Plan is vanaf 10 Mei ook SLT in de 5500 (Utrecht - Baarn) SLT in te gaan zetten, en natuurlijk de spitstrein 14100 (Rotterdam - Vlaardingen Centrum). Straks dus 7 SLT'tjes op de Hoekse Lijn te vinden, en op Utrecht - Baarn willen ze met 3x SLT-VI gaan rijden om de dagen rond te komen.

Aldus Somda (lees ik vooral mee)
SLT-VI op Utrecht - Baarn? Is dat niet een beetje erg veel van het goede?
pi_81081695
Het spoor naar Harlingen Haven ligt er weer (vrijwel) helemaal inmiddels. Afgelopen week is er al een ´werktrein´ naartoe gereden.
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:20:35 #235
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81081875
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:07 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

SLT-VI op Utrecht - Baarn? Is dat niet een beetje erg veel van het goede?
Lijkt mij ook, maar Broek53 van Somda meldt het, en dat is vaak wel te vertrouwen..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 mei 2010 @ 12:20:48 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81081881
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:59 schreef greavy het volgende:
We kwamen met -4 aan in Leeuwarden, waar ik nog een shot kon maken van de 1619+Rangeerloc ???? + cargo.
[ afbeelding ]
De 1619 staat klaar om de trein te trekken richting Rotterdam (?), met de rangeerlok in opzending.
Dat is de 6702 die voor het rangeerwerk zorgt
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:21:17 #237
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81081894
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:15 schreef Socios het volgende:
Het spoor naar Harlingen Haven ligt er weer (vrijwel) helemaal inmiddels. Afgelopen week is er al een ´werktrein´ naartoe gereden.
Aha, oke. Toen nog niet. Binnenkort daar maar weer eens gaan kijken
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is de 6702 die voor het rangeerwerk zorgt
Zal het direct aanpassen. De loc ziet er niet zo netjes meer uit
pi_81082174
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:20 schreef greavy het volgende:

[..]

Lijkt mij ook, maar Broek53 van Somda meldt het, en dat is vaak wel te vertrouwen..
Ja het zal inderdaad wel kloppen, maar ik denk dat ze op de Hoekse Lijn eerder een 6je kunnen gebruiken dan op de Stichtse Lijn...
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:32:15 #239
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_81082335
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:15 schreef Socios het volgende:
Het spoor naar Harlingen Haven ligt er weer (vrijwel) helemaal inmiddels. Afgelopen week is er al een ´werktrein´ naartoe gereden.
We kregen onlangs een melding van een beschadigde overweg op dat baanvak. Of we maar met aanwijzing wilden gaan rijden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:47:34 #240
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_81082968
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

We kregen onlangs een melding van een beschadigde overweg op dat baanvak. Of we maar met aanwijzing wilden gaan rijden.
Die kan in het humorboek!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_81083941
Wat houd een ZAP-dienst in ?
pi_81083969
En toen ging er een ICE kapot...


In de vroege ochtend van 5 mei 2010 is de ICE 11 uit Bruxelles-Midi naar Frankfurt(Main) Hbf ergens tussen Luik en Aachen defect geraakt. Nadat de reizigers ongetwijfeld zijn opgepikt door de half uur daar achter rijdende Thalys uit Paris Nord naar Köln Hbf, werd pas uren later het defecte stel weggesleept. Omdat de ICE3 treinstellen BR 406 van automatische centrale bufferkoppelingen (Scharffenbergkoppeling) zijn voorzien, kan niet zomaar elk loktype een ICE stel verslepen. De Deutsche Bahn heeft daarom enkele setjes van 2 BR 218 dieselloks zo aangepast dat zij wel een ICE kunnen wegslepen. Zo passeerde in een flauw zonnetje ruim 4 uur later dan de planning ICE 4607 achter de DB 218 833 en 218 825 het station van Eschweiler op weg naar Köln Deutzerfeld.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 mei 2010 @ 13:18:33 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81084254
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat houd een ZAP-dienst in ?
Stel dat rijdt op het traject Zutphen - Apeldoorn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_81085681
Huh, ik heb gisteren 39,20 op mijn rekening gestort gekregen van 'NS GROEP NSR CUST SERV' met als betalingskenmerk:
0000000023292612
RESTITUTIE NS KLANTCONTACTCENTER
KLANT NR. blabla

Maar ik heb nooit restitutie aangevraagd... Heeft iemand enig idee waar dit geld opeens vandaan kan komen?
pi_81085947
Iemand zeker een fout rekening nummer ingevuld.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 mei 2010 @ 14:03:44 #246
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81086145
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:52 schreef KapiteinT het volgende:
Huh, ik heb gisteren 39,20 op mijn rekening gestort gekregen van 'NS GROEP NSR CUST SERV' met als betalingskenmerk:
0000000023292612
RESTITUTIE NS KLANTCONTACTCENTER
KLANT NR. blabla

Maar ik heb nooit restitutie aangevraagd... Heeft iemand enig idee waar dit geld opeens vandaan kan komen?
Heb je een jaarabonnement? Dan zou het nog vanwege de strenge winter kunnen zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 6 mei 2010 @ 14:18:03 #247
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81086730
Binnenkort is VIRM 9522 het tweede OV-Chipkaart stel. Stel staat nog in Haarlem, en zal zeer binnenkort actief in de dienst komen.

Kunnen we meer pijn aan de ogen krijgen
pi_81086879
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Heb je een jaarabonnement? Dan zou het nog vanwege de strenge winter kunnen zijn.
Nee, ik heb wel een VDU-abonnement gehad, maar die heb ik al bijna een jaar geleden opgezegd en dat is verder helemaal goed gegaan.
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:58 schreef Fixers het volgende:
Iemand zeker een fout rekening nummer ingevuld.
En toevallig ook mijn naam?
  donderdag 6 mei 2010 @ 15:19:17 #249
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81089259
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 07:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jij post op Somda?
Iedereen maakt fouten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 mei 2010 @ 15:59:40 #250
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_81091024
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:22 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Nee, ik heb wel een VDU-abonnement gehad, maar die heb ik al bijna een jaar geleden opgezegd en dat is verder helemaal goed gegaan.
[..]

En toevallig ook mijn naam?
Niet alle banken hebben een naam nodig als je geld overmaakt. Soms is een rekeningnummer al genoeg.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')