abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 april 2010 @ 21:44:04 #51
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80499105
Nieuwe camera.

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80499668

Vrijheidstrein Plan-T 520 komt hier als trein 7039 Wierden binnen rijden..


In de trein zijn allemaal dingen te doen en te zien..
Jan Terlouw was ook te gast in de trein.. (geen foto)


Hier vertrekt de Vrijheidstrein uit Hengelo..
Links staan wat NS Bussen, welke kunnen worden ingezet als er een verstoring is op een traject in Twente en de Achterhoek


In Hengelo wordt er druk gewerkt aan het station..


Ook zijn er al gedeeltes klaar..


Hier staat ICM 4240 als trein 1641 te Hengelo..
Over enkele dagen gaat zijn Olympische soort genoot, de 4201 in revisie..


Hier kom IC 1650 langs wierden rijden..


Sherloc kwam ook nog met gematigde snelheid langs wierden rijden.. Nog lekker in het zonnetje..


Tja deze foto wou ik graag nemen..Maar helaas een wolk gooide roet in het eten, 10 sec later en de trein was vol in de zon..


In het filmpje zien we ook dat de zon net te laat te voorschijn komt..

Hier staan meer foto's

[ Bericht 4% gewijzigd door thats-me op 19-04-2010 22:00:48 ]
  maandag 19 april 2010 @ 22:07:52 #53
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80500380
Ik heb die trein nog steeds niet gezien.

Wel steeds meer SLT op Gouda:


en

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80501043
Aah, daar heb ik nog maar 1 stationsplaat van gemaakt in Rotterdam.. Nog nooit in gezeten ..
Vandaag was ook de eerste keer dat ik de Vrijheidstrein zag hoor..
pi_80501159
Ik vond het wel tof dat ie als IC Breda-Maastricht reedt. Scheelt je een cross-platform
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_80501285
quote:
Op maandag 19 april 2010 22:22 schreef Ascendancy het volgende:
Ik vond het wel tof dat ie als IC Breda-Maastricht reedt. Scheelt je een cross-platform
Haha, ja, die nieuwe verbindingen van die trein zijn wel mooi.
pi_80501587
quote:
Op maandag 19 april 2010 22:25 schreef Socios het volgende:

[..]

Haha, ja, die nieuwe verbindingen van die trein zijn wel mooi.
En morgen begint ie als IC Lelystad-Den Helder.
Maar ik heb besloten dat ik heb niet mag, want hij slaat Dordrecht over als IC Haarlem-Vlissingen
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_80501598
quote:
Op maandag 19 april 2010 21:53 schreef thats-me het volgende:
[ afbeelding ]
In de trein zijn allemaal dingen te doen en te zien..
Jan Terlouw was ook te gast in de trein.. (geen foto)
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 224: klikspanen.



Stond jij toevallig ook op Hengelo toen de vrijheidstrein terug kwam uit Enschede?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2010 22:34:41 ]
  maandag 19 april 2010 @ 22:44:17 #59
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80502316
quote:
Op maandag 19 april 2010 22:31 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

En morgen begint ie als IC Lelystad-Den Helder.
Maar ik heb besloten dat ik heb niet mag, want hij slaat Dordrecht over als IC Haarlem-Vlissingen
Here the same..
Vrijdag halteert hij ook te Dordrecht, maar dat is zo erg vroeg. Elke keer zit school in de weg
Morgen dan maar als de wiedeweerga uit school naar het station, om hem tenminste op de foto vast te kunnen leggen. En zondag dan misschien maar even naar Den Haag, staat ie er toch een hele dag stil
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 april 2010 @ 22:52:22 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80502688
tvp
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80503012
@ MarkoAlmelo Nee daar stond ik niet, ik ben in Hengelo met de 7950 (vertrek Hengelo 13.57) terug naar Wierden gegaan zodat ik hem daar nog een keertje kon fotograferen..

[ Bericht 0% gewijzigd door thats-me op 19-04-2010 23:11:37 ]
pi_80504637
quote:
Op maandag 19 april 2010 21:53 schreef thats-me het volgende:
[ afbeelding ]
Ook zijn er al gedeeltes klaar..
Jezus wat is dat donker en met die blauwe gloed denk ik eerder aan een aquarium dan een station. Ik dacht dat de NS juist betere verlichting wilde?
pi_80504711
quote:
Op maandag 19 april 2010 23:37 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Jezus wat is dat donker en met die blauwe gloed denk ik eerder aan een aquarium dan een station. Ik dacht dat de NS juist betere verlichting wilde?
Op de foto lijkt het heel donker hoor
valt reuze mee in het echt
  Redactie Sport maandag 19 april 2010 @ 23:46:12 #64
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80504949
Toen ik er een paar weken terug was was het meer roze, volgens mij verandert het steeds:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 20 april 2010 @ 08:35:33 #65
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80508749
En het stomme is dat die tunnel niet eens OV-chipkaart palen heeft.. Je zal er daar maar uit gaan, en geen chip paal zien.. Moet je weer helemaal terug..
  dinsdag 20 april 2010 @ 08:48:04 #66
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80508948
Die tunnel is zowat een kopie van dat ding in Utrecht...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 20 april 2010 @ 09:44:43 #67
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80510292
Hierbij alweer Deel #4 van mijn reisjes door Nederland.
Deze reis heeft plaatsgevonden op 17 April 2010. Voor Deel 3 of eerder, verwijs ik je naar Deze pagina

Zaterdag 17 April 2010, een reis van 758,80 kilometer in nederland(niet Nieuweschans-Leer meegerekend).
16 April heb ik al een kleine wijziging aangebracht, om niet direct uit Groningen naar Rotterdam te gaan, maar via Den Haag Centraal. Daar nog wat eten, en door met de stoptrein naar Zwijndrecht. Deze planning uitgewerkt, en zou ik ook gaan doen.

Zaterdag ochtend, 17 april. Ik word vroeg wakker, en kan niet meer slapen. Er dan maar af.. Maar wat kan ik nou eens doen. Ja, ik weet het. Eerder vertrekken. Mijn planning was, om de trein 6u 50 naar Dordrecht te nemen, wat uiteindelijk niet doorging. Om 6.05 stond ik al op het station, en ben ik rechtstreeks met de stoptrein naar Rotterdam vertrokken. Dit was trein 5112, welke door Plan V 864 gereden werd.


Plan V 864 komt Zwijndrecht binnen

Aangekomen in Rotterdam Centraal was het dan 6.28. Geen zin om in de vroege ochtend een uur te wachten in Rotterdam, dus dan blijft er één keuze over: Een uur eerder naar Groningen vertrekken. Zo gezegd, zo gedaan. De trein 6.35 naar Rotterdam gepakt, welke door Solo-ICMm 4087 gereden werd. Me planning was om in Gouda naar het Groninger deel te gaan, maar dit heb ik laten schieten. Ik ben doorgegaan naar Utrecht. Dit heb ik gedaan, om nog tijd te hebben voor een Breaker en thee te halen bij de AH To Go. Hierna terug de trein in, die net aangekoppeld werd. en dan door naar Groningen. Deze werd gereden door 4069v (uit Den Haag).
Aangekomen in Amersfoort zag ik nog een Plan U staan, en had gelukkig me camera op tijd, wat dit resultaat gaf:


Plan U te Amersfoort.

Verder door naar Groningen. Het zou nog best een mooie dag kunnen worden, want het zonnetje ging volop schijnen, en geen wolkje te bekennen. Mooi, dat is nog eens een leuke dag. Daar hou ik van. Aangekomen in Groningen, een uur eerder dan gepland. Het was immers nog maar 9.14, en ik zou om 10.14 aankomen. Omdat de trein naar Leer pas om 10.19 vertrok, ben ik een rondje over de perrons gelopen, en een babbeltje met een NS-medewerker gemaakt.


ICMm 4062v, 4079m en 4069a staan nog te genieten in Groningen van de rust. Ze hoeven pas om 9.46 weer te vertrekken als trein 534, naar Den Haag Centraal. Eerstgenoemde 2 stellen zijn in Groningen bijgeplaatst.


ICMm 4084 staat te niksen in Groningen.


Arriva D-GTW 234 staat te wachten op vertrek naar Delfzijl als trein 37723.


Arriva D-GTW 314 staat gereed om te vertrekken als Sneltrein naar Leeuwarden, onder nummer 37336


Arriva D-GTW 326 word gerangeerd op het opstelterrein.

Ja, het werd dan tijd om mijn trein op te zoeken naar Leer. Deze werd gereden door 2x D-GTW, waarbij het voorste stel doorgaat naar Leer, Duitsland. Deze moest ik hebben, dus stap ik gelijk in het voorste stel in. Dit betrof stel 229 van Arriva.


Onderweg stonden 2 goederenlocs van DB aan de kant, met wagons erachter.


Te Leer stond deze trein ook al klaar, om richting Hannover te vertrekken.
Een opvallend iets vond ik wel dat de E-locs van de DB die hier de reizigerstreinen rijden/reden, op de loc ook een koersdisplay hebben. Handig is dat zeker.


De trein naar Hannover vanaf de andere kant.


Opvallend voor de Nederlanders is dat ze in Duitsland erg lage perrons hebben.


Een Spitzke-trein door Leer.

Even verderop buiten het station stonden rijtuigen van Euro Express, wat mijn aandacht trok. Zodoende ben ik daar heengelopen. De tijd liet het wel toe.

E-loc 185 631-9 van HGK staat klaar met rijtuigen van Euro Express
Rijtuigen:
D-EURO 5680 11-80 019-6 Am
D-EURO 5680 11-80 022-0 Am
D-EURO 5680 11-80 024-6 Am
D-EURO 5680 89-40 107-5 WGmkh
D-EURO 5680 22-80 036-7 Bm
D-EURO 5680 22-80 035-9 Bm

Weer terug gelopen richting het station, kwam ik bij de overweg een 2tal treinen tegen die elkaar passeerden.

Een Dubbeldeks-trein van DB Regio die richting Emden Hbf gaat.\

En even later kwam de Arriva D-GTW 229 weer terug, die in Leer weggerangeerd word.


De trein liep ter hoogte van Groningen Europapark een vertraging op van 5 minuten, door een rood sein. Hierdoor was de overstap voor een aantal richting Delzijl niet te halen. Dit had ik dan ook al niet in mijn planning gezet, maar het bleef wel een optie. Dus weer een rondje over het station van Groningen.


Een opvallend iets wat ik tegenkwam was dat ICMm 4071 met een blauwe vuilniszak over de koppeling gereed stond. Aan de andere kant stond ICMm 4013.

Toen maar naar Delfzijl, met trein 37741. Deze werd gereden door Arriva D-GTW 234.
Het betrof dezelfde Machinist als op de trein naar Leer, en in Delfzijl bood meneer mij aan om in de cabine wat foto's te maken.


Cabine van D-GTW van Arriva

De linkerkant van de cabine.

De rechterkant.


Door de cabineruit bij Delfzijl.

Aangekomen in Bedum bood de machinist mij aan om even een foto te maken van de tegemoetkomende trein die we tegenkwamen, en dat gaf het volgende resultaat:


Binnenkomst van een D-GTW die naar Delfzijl gaat; Te Bedum.

Na de haltering zijn we weer verder gegaan richting Sauwerd.
Hier ben ik de trein gaan verlaten, en gewacht op de trein naar Roodeschool, welke enkele minuten later aankwam.


Station Roodeschool

Arriva D-GTW 237 te Roodeschool.

Te Groningen ben ik vertrokken met de trein naar Schiphol, waar ik er in Amersfoort uit ging, om naar Utrecht te gaan. Onderweg las ik dat de koninklijke trein in aantocht was, dus snel wat eten gehaald in Utrecht, en als de wiedeweerga terug naar Amersfoort. Hij ging namelijk niet via Utrecht.


Een VIRM die halteert te Amersfoort.


En daar komt de koninklijke trein met rijtuig SR10, met voorop loc 1736, en achterop loc 1754. Achter de SR10 hangt nog een begeleidingsrijtuig.




Vanaf hier weer terug naar Rotterdam Centraal gegaan. Planning was via Den Haag, maar dit heb ik nu overgeslagen.

Voor een compleet overzicht van gemaakte foto's verwijs ik je naar mijn foto-album:
Klik hier voor mijn foto-album

Filmpjes

Koninklijke trein passeert Amersfoort om 20:06


Goederentrein passeert Zwijndrecht omstreeks 6:05


Filmpje door cabinedeur: Vertrek uit Leer richting Groningen


Spitzketrein door Leer, Duitsland


Filmpje door cabinedeur: Tussen Nieuweschans en Weener


2 Reizigerstreinen passeren elkaar te Leer, Duitsland


Straks meer filmpjes.

Have Fun!

[ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 20-04-2010 10:49:27 ]
  dinsdag 20 april 2010 @ 18:32:21 #68
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_80529889
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:36 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Toevallig vandaag nog ingezeten, tussen Hengelo en Almelo de riet.

Foto's:
[ afbeelding ]
Hengelo

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Jan Terlouw die een lezing gaf

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Almelo de Riet
Zeg, hoe staat het met het voorschrift dat treinen op het front minimaal een groot geel vlak dienen te hebben? Iemand enig idee?
  dinsdag 20 april 2010 @ 18:34:35 #69
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80529992
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 18:32 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Zeg, hoe staat het met het voorschrift dat treinen op het front minimaal een groot geel vlak dienen te hebben? Iemand enig idee?
Ja, retard, daar is een ontheffing voor dus. AL die tijd al
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80530751
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:38 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat had er óók mee te maken dat de vervoersvraag op de relatie Arnhem-Schiphol toenam en men verwachtte dat die vraag rond 2010 groter zou worden Arnhem-Den Haag. Ook zonder de verbouwing in Utrecht zou de rechtstreekse IC Gvc-Ah dus verdwenen zijn.
(afgelopen weekend was 'ie er overigens weer even, zij het met een omweg via Schiphol)
Met dit verhaal in mijn achterhoofd zat ik vandaag in de trein van Schiphol naar Utrecht. Tot Bijlmer Arena zat ik alleen en daarna kreeg ik 1 reisgenoot. Het was weleens waar die naar Eindhoven, maar ook in de trein naar Nijmegen is dit geen uitzondering. Bovendien stapt nagenoeg iedereen uit op Utrecht. Of de vervoersvraag vanaf Schiphol naar Arnhem nou echt groter is dan dan die vanaf Den Haag betwijfel ik...

Ik vind Schiphol sowieso een overschat station, alleen de treinen naar Amsterdam Centraal zijn echt druk en toch gaan er hoe langer hoe meer treinen rijden. Maar goed, ik klaag niet, ik vind het allemaal wel best als Hoofddorper!
  dinsdag 20 april 2010 @ 19:40:52 #71
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80532917
Emmen plaatst tribune bij werk aan spoor

Whaha, wel een leuk initiatief trouwens.
pi_80533140
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 18:53 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Met dit verhaal in mijn achterhoofd zat ik vandaag in de trein van Schiphol naar Utrecht. Tot Bijlmer Arena zat ik alleen en daarna kreeg ik 1 reisgenoot. Het was weleens waar die naar Eindhoven, maar ook in de trein naar Nijmegen is dit geen uitzondering. Bovendien stapt nagenoeg iedereen uit op Utrecht. Of de vervoersvraag vanaf Schiphol naar Arnhem nou echt groter is dan dan die vanaf Den Haag betwijfel ik...

Ik vind Schiphol sowieso een overschat station, alleen de treinen naar Amsterdam Centraal zijn echt druk en toch gaan er hoe langer hoe meer treinen rijden. Maar goed, ik klaag niet, ik vind het allemaal wel best als Hoofddorper!
Ik vind het ook bijzonder. Den haag Centraal is een drukker station dan Schiphol en het grootste deel daarvan gaat naat Utrecht. Voor de richting amsterdam en Rotterdam is HS sneller/makkelijker.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_80533168
quote:
Op maandag 19 april 2010 23:46 schreef dennistd het volgende:
Toen ik er een paar weken terug was was het meer roze, volgens mij verandert het steeds:
[ afbeelding ]
Komt er nog iets of iemand achter die glazen te zitten? Wat een hoerentunnel zeg..
  dinsdag 20 april 2010 @ 19:50:00 #74
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80533325
quote:
Rail away
Ned 2
Serie documentaires

over markante spoorlijnen overal ter wereld. Er wordt een traject afgelegd waarbij onderweg ook veel aandacht is voor de geschiedenis en bijzondere locaties.

Een treinreis over de kortste spoorverbinding tussen Parijs en Marseille met de Cevénol Express. Deze lijn werd in de negentiende eeuw aangelegd langs de rivier de Allier door het Massif Central. In dit woeste en slecht toegankelijke gebied werden meer dan honderd tunnels en viaducten aangelegd. Daardoor is deze treinreis van Nimes naar Langeac een goede manier om dit deel van Frankrijk te ontdekken.
Zometeen (19.50) op NL2
  dinsdag 20 april 2010 @ 19:50:01 #75
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80533328
Rail Away op Ned 2: Parijs Marseille dwars door het platteland.

NU dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')