Haha, ja, die nieuwe verbindingen van die trein zijn wel mooi.quote:Op maandag 19 april 2010 22:22 schreef Ascendancy het volgende:
Ik vond het wel tof dat ie als IC Breda-Maastricht reedt. Scheelt je een cross-platform
En morgen begint ie als IC Lelystad-Den Helder.quote:Op maandag 19 april 2010 22:25 schreef Socios het volgende:
[..]
Haha, ja, die nieuwe verbindingen van die trein zijn wel mooi.
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 224: klikspanen.quote:Op maandag 19 april 2010 21:53 schreef thats-me het volgende:
[ afbeelding ]
In de trein zijn allemaal dingen te doen en te zien..
Jan Terlouw was ook te gast in de trein.. (geen foto)
Here the same..quote:Op maandag 19 april 2010 22:31 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En morgen begint ie als IC Lelystad-Den Helder.
Maar ik heb besloten dat ik heb niet mag, want hij slaat Dordrecht over als IC Haarlem-Vlissingen
Jezus wat is dat donker en met die blauwe gloed denk ik eerder aan een aquarium dan een station. Ik dacht dat de NS juist betere verlichting wilde?quote:Op maandag 19 april 2010 21:53 schreef thats-me het volgende:
[ afbeelding ]
Ook zijn er al gedeeltes klaar..
Op de foto lijkt het heel donker hoorquote:Op maandag 19 april 2010 23:37 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Jezus wat is dat donker en met die blauwe gloed denk ik eerder aan een aquarium dan een station. Ik dacht dat de NS juist betere verlichting wilde?
Zeg, hoe staat het met het voorschrift dat treinen op het front minimaal een groot geel vlak dienen te hebben? Iemand enig idee?quote:Op maandag 19 april 2010 16:36 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Toevallig vandaag nog ingezeten, tussen Hengelo en Almelo de riet.
Foto's:
[ afbeelding ]
Hengelo
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jan Terlouw die een lezing gaf
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Almelo de Riet
Ja, retard, daar is een ontheffing voor dus. AL die tijd alquote:Op dinsdag 20 april 2010 18:32 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Zeg, hoe staat het met het voorschrift dat treinen op het front minimaal een groot geel vlak dienen te hebben? Iemand enig idee?
Met dit verhaal in mijn achterhoofd zat ik vandaag in de trein van Schiphol naar Utrecht. Tot Bijlmer Arena zat ik alleen en daarna kreeg ik 1 reisgenoot. Het was weleens waar die naar Eindhoven, maar ook in de trein naar Nijmegen is dit geen uitzondering. Bovendien stapt nagenoeg iedereen uit op Utrecht. Of de vervoersvraag vanaf Schiphol naar Arnhem nou echt groter is dan dan die vanaf Den Haag betwijfel ik...quote:Op maandag 19 april 2010 10:38 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat had er ķķk mee te maken dat de vervoersvraag op de relatie Arnhem-Schiphol toenam en men verwachtte dat die vraag rond 2010 groter zou worden Arnhem-Den Haag. Ook zonder de verbouwing in Utrecht zou de rechtstreekse IC Gvc-Ah dus verdwenen zijn.
(afgelopen weekend was 'ie er overigens weer even, zij het met een omweg via Schiphol)
Ik vind het ook bijzonder. Den haag Centraal is een drukker station dan Schiphol en het grootste deel daarvan gaat naat Utrecht. Voor de richting amsterdam en Rotterdam is HS sneller/makkelijker.quote:Op dinsdag 20 april 2010 18:53 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Met dit verhaal in mijn achterhoofd zat ik vandaag in de trein van Schiphol naar Utrecht. Tot Bijlmer Arena zat ik alleen en daarna kreeg ik 1 reisgenoot. Het was weleens waar die naar Eindhoven, maar ook in de trein naar Nijmegen is dit geen uitzondering. Bovendien stapt nagenoeg iedereen uit op Utrecht. Of de vervoersvraag vanaf Schiphol naar Arnhem nou echt groter is dan dan die vanaf Den Haag betwijfel ik...
Ik vind Schiphol sowieso een overschat station, alleen de treinen naar Amsterdam Centraal zijn echt druk en toch gaan er hoe langer hoe meer treinen rijden. Maar goed, ik klaag niet, ik vind het allemaal wel best als Hoofddorper!
Komt er nog iets of iemand achter die glazen te zitten? Wat een hoerentunnel zeg..quote:Op maandag 19 april 2010 23:46 schreef dennistd het volgende:
Toen ik er een paar weken terug was was het meer roze, volgens mij verandert het steeds:
[ afbeelding ]
Zometeen (19.50) op NL2quote:Rail away
Ned 2
Serie documentaires
over markante spoorlijnen overal ter wereld. Er wordt een traject afgelegd waarbij onderweg ook veel aandacht is voor de geschiedenis en bijzondere locaties.
Een treinreis over de kortste spoorverbinding tussen Parijs en Marseille met de Cevénol Express. Deze lijn werd in de negentiende eeuw aangelegd langs de rivier de Allier door het Massif Central. In dit woeste en slecht toegankelijke gebied werden meer dan honderd tunnels en viaducten aangelegd. Daardoor is deze treinreis van Nimes naar Langeac een goede manier om dit deel van Frankrijk te ontdekken.
Moet je er met een megafoon gaan zitten en aanmoedigingen gevenquote:Op dinsdag 20 april 2010 19:40 schreef greavy het volgende:
Emmen plaatst tribune bij werk aan spoor
Whaha, wel een leuk initiatief trouwens.
Pak de treinen van 1728/1743/1758 richting Leiden/Den Haag eensquote:Op dinsdag 20 april 2010 18:53 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik vind Schiphol sowieso een overschat station, alleen de treinen naar Amsterdam Centraal zijn echt druk en toch gaan er hoe langer hoe meer treinen rijden. Maar goed, ik klaag niet, ik vind het allemaal wel best als Hoofddorper!
Toch gaat het grootste deel naar Amsterdam. Veruit.quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:52 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Pak de treinen van 1728/1743/1758 richting Leiden/Den Haag eens
Een spandoek met een master über giant vingerverfsmileyquote:Op dinsdag 20 april 2010 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Moet je er met een megafoon gaan zitten en aanmoedigingen geven
Richting Leiden? Daar komt ie niet.quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:52 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Pak de treinen van 1728/1743/1758 richting Leiden/Den Haag eens
Vet. Schiphol - Den Haag NIET via Leiden. Aardig stukje klûnen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:59 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Richting Leiden? Daar komt ie niet.
Van alle pech die je kan hebben vind ik dat toch wel verreweg de meest hoerige: een andere trein die ineens je zicht blokkeert. Ik moet nog STEEDS Papenburg a/d Ems jaquote:Op dinsdag 20 april 2010 21:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Soms heeft een fotograaf pech.
[ link | afbeelding ]
ACTS 1619 heeft de 24 uur vertraagde zonnebloempittentrein 58350 in Venlo van LTE overgenomen en passeert Duivendrecht op weg naar de Amsterdam Westhaven.
Trein 1700 is de IC Enschede - Den Haag. Die komt voor zover ik weet niet op Leiden en Schiphol.quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vet. Schiphol - Den Haag NIET via Leiden. Aardig stukje klûnen.
1728 - 1743 - 1758 zijn sowieso niet treinen in dezelfde richtingquote:Op dinsdag 20 april 2010 21:32 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Trein 1700 is de IC Enschede - Den Haag. Die komt voor zover ik weet niet op Leiden en Schiphol.
Aááh, dat verklaart een boel! Maar dat is niet eerlijk, wat die treinen beginnen niet te Schiphol.quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
1728 - 1743 - 1758 zijn sowieso niet treinen in dezelfde richtingZou meneer misschien vertrektijden bedoeld hebben denk je?
De treinen naar Amsterdam CS toch ook niet.quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:39 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Aááh, dat verklaart een boel! Maar dat is niet eerlijk, wat die treinen beginnen niet te Schiphol.
quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:52 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Pak de treinen van 1728/1743/1758 richting Leiden/Den Haag eens
Ik verwacht dat die gast vertrektijden bedoelt.. Moet ie dat ook duidelijker aangevenquote:Op dinsdag 20 april 2010 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
1728 - 1743 - 1758 zijn sowieso niet treinen in dezelfde richtingZou meneer misschien vertrektijden bedoeld hebben denk je?
Nee, maar daar staan altijd flink wat mensen op te wachten. Op de treinen richting Leiden minder.quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:42 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
De treinen naar Amsterdam CS toch ook niet.
Ja dat klinkt inderdaad vrij logisch, maar toch zit mijn trein van Utrecht naar Schiphol, ook in de spits, nooit echt vol. Andere kant op zal wel drukker zijn, maar daar wordt dan ook met gekoppelde VIRMs gereden.quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:44 schreef Ascendancy het volgende:
Aah, nu snap ik het ook pas.
Maar dat is niet echt een goed argument. 3 treinen in een half uur die vol zitten is imo niet bijzonder. Dat is in de spits op zo goed als ieder traject zo. En dat gold vast en zeker ook voor de IC Den haag-Arnhem.
Nou nou, beetje meer inlevingsvermogen kan wel hoor. Even en oneven getallen door elkaar terwijl er treinen in dezelfde richting bedoeld worden, dat zal wel niet over treinnummers gaan dan he. Treinnummers die 30 van elkaar verschillen rijden ook 7,5 uur na elkaar dus zeker niet allebei in de spits. Dat kan je toch aan het denken zetten.quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:42 schreef greavy het volgende:
Ik verwacht dat die gast vertrektijden bedoelt.. Moet ie dat ook duidelijker aangeven
Ja, maar zoals eerder vermeld is de reizigersstroom tussen Den Haag en Arnhem inderdaad groter, er was echter door perronperikelen te Utrecht geen mogelijkheid om een trein Schiphol - Utrecht in Utrecht te laten keren, terwijl men wel een IC-kwartierdienst Schiphol - Utrecht wilde aanbieden.quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik vind het ook bijzonder. Den haag Centraal is een drukker station dan Schiphol en het grootste deel daarvan gaat naat Utrecht. Voor de richting amsterdam en Rotterdam is HS sneller/makkelijker.
Een gave reportage en ik moet je compimenteren met je gevoel voor timing bij de foto's van het koninklijk rijtuig: op iedere foto wel een paal voor de loc.quote:
In principe reizen per dag evenveel mensen een traject heen, als terug. Rondreizende mensen daargelaten.quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:52 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Nee, maar daar staan altijd flink wat mensen op te wachten. Op de treinen richting Leiden minder.
[..]
Ja dat klinkt inderdaad vrij logisch, maar toch zit mijn trein van Utrecht naar Schiphol, ook in de spits, nooit echt vol. Andere kant op zal wel drukker zijn, maar daar wordt dan ook met gekoppelde VIRMs gereden.
Het is inderdaad niet gebruikelijk, maar uit de context werd (mij) wel duidelijk wat je bedoeldequote:Op dinsdag 20 april 2010 22:00 schreef Thetallguy het volgende:
Dus als je hier post 'de trein van 900' denkt iedereen dat treinserie 900 bedoelt wordt ipv. die van 9:00 uur
Gewoon een beetje helder lezen scheelt een hoop
Antwoord: Amsterdam Zuid/WTC.quote:Op dinsdag 20 april 2010 22:00 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
In principe reizen per dag evenveel mensen een traject heen, als terug. Rondreizende mensen daargelaten.
Ik vind schiphol ook nooit zo druk ogen.
Wat wel kan is dat schiphol een veel gelijkmatigere drukte heeft.
Stations als Den Haag CS, Rotterdam CS etc worden gebruikt door forenzen. Dit is het grootste deel van het treinverkeer.
Schiphol kent denk ik weinig forenzen, maar vooral reizigers, voor de vliegtuigen(duur parkeren voor een maand of met de trein gaan?) Vliegtuigen vertrekken de hele dag door.
Maar dat verklaard niet waarom er een trein naar Arnhem vanaf daar nodig is. De mensen die daar aankomen zullen vooral naar Den Haag(overheid) en Amsterdam gaan. Niet naar Arnhem.
Ik doe altijd vliegtuignummertjes lezen, en daar zie ik ook veel vreemde dingen, maar als je een beetje logisch nadenkt snap je het wel.quote:Op dinsdag 20 april 2010 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet gebruikelijk, maar uit de context werd (mij) wel duidelijk wat je bedoelde
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |