abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 april 2010 @ 21:44:04 #51
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80499105
Nieuwe camera.

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80499668

Vrijheidstrein Plan-T 520 komt hier als trein 7039 Wierden binnen rijden..


In de trein zijn allemaal dingen te doen en te zien..
Jan Terlouw was ook te gast in de trein.. (geen foto)


Hier vertrekt de Vrijheidstrein uit Hengelo..
Links staan wat NS Bussen, welke kunnen worden ingezet als er een verstoring is op een traject in Twente en de Achterhoek


In Hengelo wordt er druk gewerkt aan het station..


Ook zijn er al gedeeltes klaar..


Hier staat ICM 4240 als trein 1641 te Hengelo..
Over enkele dagen gaat zijn Olympische soort genoot, de 4201 in revisie..


Hier kom IC 1650 langs wierden rijden..


Sherloc kwam ook nog met gematigde snelheid langs wierden rijden.. Nog lekker in het zonnetje..


Tja deze foto wou ik graag nemen..Maar helaas een wolk gooide roet in het eten, 10 sec later en de trein was vol in de zon..


In het filmpje zien we ook dat de zon net te laat te voorschijn komt..

Hier staan meer foto's

[ Bericht 4% gewijzigd door thats-me op 19-04-2010 22:00:48 ]
  maandag 19 april 2010 @ 22:07:52 #53
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80500380
Ik heb die trein nog steeds niet gezien.

Wel steeds meer SLT op Gouda:


en

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80501043
Aah, daar heb ik nog maar 1 stationsplaat van gemaakt in Rotterdam.. Nog nooit in gezeten ..
Vandaag was ook de eerste keer dat ik de Vrijheidstrein zag hoor..
pi_80501159
Ik vond het wel tof dat ie als IC Breda-Maastricht reedt. Scheelt je een cross-platform
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_80501285
quote:
Op maandag 19 april 2010 22:22 schreef Ascendancy het volgende:
Ik vond het wel tof dat ie als IC Breda-Maastricht reedt. Scheelt je een cross-platform
Haha, ja, die nieuwe verbindingen van die trein zijn wel mooi.
pi_80501587
quote:
Op maandag 19 april 2010 22:25 schreef Socios het volgende:

[..]

Haha, ja, die nieuwe verbindingen van die trein zijn wel mooi.
En morgen begint ie als IC Lelystad-Den Helder.
Maar ik heb besloten dat ik heb niet mag, want hij slaat Dordrecht over als IC Haarlem-Vlissingen
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_80501598
quote:
Op maandag 19 april 2010 21:53 schreef thats-me het volgende:
[ afbeelding ]
In de trein zijn allemaal dingen te doen en te zien..
Jan Terlouw was ook te gast in de trein.. (geen foto)
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 224: klikspanen.



Stond jij toevallig ook op Hengelo toen de vrijheidstrein terug kwam uit Enschede?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2010 22:34:41 ]
  maandag 19 april 2010 @ 22:44:17 #59
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80502316
quote:
Op maandag 19 april 2010 22:31 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

En morgen begint ie als IC Lelystad-Den Helder.
Maar ik heb besloten dat ik heb niet mag, want hij slaat Dordrecht over als IC Haarlem-Vlissingen
Here the same..
Vrijdag halteert hij ook te Dordrecht, maar dat is zo erg vroeg. Elke keer zit school in de weg
Morgen dan maar als de wiedeweerga uit school naar het station, om hem tenminste op de foto vast te kunnen leggen. En zondag dan misschien maar even naar Den Haag, staat ie er toch een hele dag stil
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 april 2010 @ 22:52:22 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80502688
tvp
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80503012
@ MarkoAlmelo Nee daar stond ik niet, ik ben in Hengelo met de 7950 (vertrek Hengelo 13.57) terug naar Wierden gegaan zodat ik hem daar nog een keertje kon fotograferen..

[ Bericht 0% gewijzigd door thats-me op 19-04-2010 23:11:37 ]
pi_80504637
quote:
Op maandag 19 april 2010 21:53 schreef thats-me het volgende:
[ afbeelding ]
Ook zijn er al gedeeltes klaar..
Jezus wat is dat donker en met die blauwe gloed denk ik eerder aan een aquarium dan een station. Ik dacht dat de NS juist betere verlichting wilde?
pi_80504711
quote:
Op maandag 19 april 2010 23:37 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Jezus wat is dat donker en met die blauwe gloed denk ik eerder aan een aquarium dan een station. Ik dacht dat de NS juist betere verlichting wilde?
Op de foto lijkt het heel donker hoor
valt reuze mee in het echt
  Redactie Sport maandag 19 april 2010 @ 23:46:12 #64
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80504949
Toen ik er een paar weken terug was was het meer roze, volgens mij verandert het steeds:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 20 april 2010 @ 08:35:33 #65
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80508749
En het stomme is dat die tunnel niet eens OV-chipkaart palen heeft.. Je zal er daar maar uit gaan, en geen chip paal zien.. Moet je weer helemaal terug..
  dinsdag 20 april 2010 @ 08:48:04 #66
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80508948
Die tunnel is zowat een kopie van dat ding in Utrecht...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 20 april 2010 @ 09:44:43 #67
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80510292
Hierbij alweer Deel #4 van mijn reisjes door Nederland.
Deze reis heeft plaatsgevonden op 17 April 2010. Voor Deel 3 of eerder, verwijs ik je naar Deze pagina

Zaterdag 17 April 2010, een reis van 758,80 kilometer in nederland(niet Nieuweschans-Leer meegerekend).
16 April heb ik al een kleine wijziging aangebracht, om niet direct uit Groningen naar Rotterdam te gaan, maar via Den Haag Centraal. Daar nog wat eten, en door met de stoptrein naar Zwijndrecht. Deze planning uitgewerkt, en zou ik ook gaan doen.

Zaterdag ochtend, 17 april. Ik word vroeg wakker, en kan niet meer slapen. Er dan maar af.. Maar wat kan ik nou eens doen. Ja, ik weet het. Eerder vertrekken. Mijn planning was, om de trein 6u 50 naar Dordrecht te nemen, wat uiteindelijk niet doorging. Om 6.05 stond ik al op het station, en ben ik rechtstreeks met de stoptrein naar Rotterdam vertrokken. Dit was trein 5112, welke door Plan V 864 gereden werd.


Plan V 864 komt Zwijndrecht binnen

Aangekomen in Rotterdam Centraal was het dan 6.28. Geen zin om in de vroege ochtend een uur te wachten in Rotterdam, dus dan blijft er één keuze over: Een uur eerder naar Groningen vertrekken. Zo gezegd, zo gedaan. De trein 6.35 naar Rotterdam gepakt, welke door Solo-ICMm 4087 gereden werd. Me planning was om in Gouda naar het Groninger deel te gaan, maar dit heb ik laten schieten. Ik ben doorgegaan naar Utrecht. Dit heb ik gedaan, om nog tijd te hebben voor een Breaker en thee te halen bij de AH To Go. Hierna terug de trein in, die net aangekoppeld werd. en dan door naar Groningen. Deze werd gereden door 4069v (uit Den Haag).
Aangekomen in Amersfoort zag ik nog een Plan U staan, en had gelukkig me camera op tijd, wat dit resultaat gaf:


Plan U te Amersfoort.

Verder door naar Groningen. Het zou nog best een mooie dag kunnen worden, want het zonnetje ging volop schijnen, en geen wolkje te bekennen. Mooi, dat is nog eens een leuke dag. Daar hou ik van. Aangekomen in Groningen, een uur eerder dan gepland. Het was immers nog maar 9.14, en ik zou om 10.14 aankomen. Omdat de trein naar Leer pas om 10.19 vertrok, ben ik een rondje over de perrons gelopen, en een babbeltje met een NS-medewerker gemaakt.


ICMm 4062v, 4079m en 4069a staan nog te genieten in Groningen van de rust. Ze hoeven pas om 9.46 weer te vertrekken als trein 534, naar Den Haag Centraal. Eerstgenoemde 2 stellen zijn in Groningen bijgeplaatst.


ICMm 4084 staat te niksen in Groningen.


Arriva D-GTW 234 staat te wachten op vertrek naar Delfzijl als trein 37723.


Arriva D-GTW 314 staat gereed om te vertrekken als Sneltrein naar Leeuwarden, onder nummer 37336


Arriva D-GTW 326 word gerangeerd op het opstelterrein.

Ja, het werd dan tijd om mijn trein op te zoeken naar Leer. Deze werd gereden door 2x D-GTW, waarbij het voorste stel doorgaat naar Leer, Duitsland. Deze moest ik hebben, dus stap ik gelijk in het voorste stel in. Dit betrof stel 229 van Arriva.


Onderweg stonden 2 goederenlocs van DB aan de kant, met wagons erachter.


Te Leer stond deze trein ook al klaar, om richting Hannover te vertrekken.
Een opvallend iets vond ik wel dat de E-locs van de DB die hier de reizigerstreinen rijden/reden, op de loc ook een koersdisplay hebben. Handig is dat zeker.


De trein naar Hannover vanaf de andere kant.


Opvallend voor de Nederlanders is dat ze in Duitsland erg lage perrons hebben.


Een Spitzke-trein door Leer.

Even verderop buiten het station stonden rijtuigen van Euro Express, wat mijn aandacht trok. Zodoende ben ik daar heengelopen. De tijd liet het wel toe.

E-loc 185 631-9 van HGK staat klaar met rijtuigen van Euro Express
Rijtuigen:
D-EURO 5680 11-80 019-6 Am
D-EURO 5680 11-80 022-0 Am
D-EURO 5680 11-80 024-6 Am
D-EURO 5680 89-40 107-5 WGmkh
D-EURO 5680 22-80 036-7 Bm
D-EURO 5680 22-80 035-9 Bm

Weer terug gelopen richting het station, kwam ik bij de overweg een 2tal treinen tegen die elkaar passeerden.

Een Dubbeldeks-trein van DB Regio die richting Emden Hbf gaat.\

En even later kwam de Arriva D-GTW 229 weer terug, die in Leer weggerangeerd word.


De trein liep ter hoogte van Groningen Europapark een vertraging op van 5 minuten, door een rood sein. Hierdoor was de overstap voor een aantal richting Delzijl niet te halen. Dit had ik dan ook al niet in mijn planning gezet, maar het bleef wel een optie. Dus weer een rondje over het station van Groningen.


Een opvallend iets wat ik tegenkwam was dat ICMm 4071 met een blauwe vuilniszak over de koppeling gereed stond. Aan de andere kant stond ICMm 4013.

Toen maar naar Delfzijl, met trein 37741. Deze werd gereden door Arriva D-GTW 234.
Het betrof dezelfde Machinist als op de trein naar Leer, en in Delfzijl bood meneer mij aan om in de cabine wat foto's te maken.


Cabine van D-GTW van Arriva

De linkerkant van de cabine.

De rechterkant.


Door de cabineruit bij Delfzijl.

Aangekomen in Bedum bood de machinist mij aan om even een foto te maken van de tegemoetkomende trein die we tegenkwamen, en dat gaf het volgende resultaat:


Binnenkomst van een D-GTW die naar Delfzijl gaat; Te Bedum.

Na de haltering zijn we weer verder gegaan richting Sauwerd.
Hier ben ik de trein gaan verlaten, en gewacht op de trein naar Roodeschool, welke enkele minuten later aankwam.


Station Roodeschool

Arriva D-GTW 237 te Roodeschool.

Te Groningen ben ik vertrokken met de trein naar Schiphol, waar ik er in Amersfoort uit ging, om naar Utrecht te gaan. Onderweg las ik dat de koninklijke trein in aantocht was, dus snel wat eten gehaald in Utrecht, en als de wiedeweerga terug naar Amersfoort. Hij ging namelijk niet via Utrecht.


Een VIRM die halteert te Amersfoort.


En daar komt de koninklijke trein met rijtuig SR10, met voorop loc 1736, en achterop loc 1754. Achter de SR10 hangt nog een begeleidingsrijtuig.




Vanaf hier weer terug naar Rotterdam Centraal gegaan. Planning was via Den Haag, maar dit heb ik nu overgeslagen.

Voor een compleet overzicht van gemaakte foto's verwijs ik je naar mijn foto-album:
Klik hier voor mijn foto-album

Filmpjes

Koninklijke trein passeert Amersfoort om 20:06


Goederentrein passeert Zwijndrecht omstreeks 6:05


Filmpje door cabinedeur: Vertrek uit Leer richting Groningen


Spitzketrein door Leer, Duitsland


Filmpje door cabinedeur: Tussen Nieuweschans en Weener


2 Reizigerstreinen passeren elkaar te Leer, Duitsland


Straks meer filmpjes.

Have Fun!

[ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 20-04-2010 10:49:27 ]
  dinsdag 20 april 2010 @ 18:32:21 #68
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_80529889
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:36 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Toevallig vandaag nog ingezeten, tussen Hengelo en Almelo de riet.

Foto's:
[ afbeelding ]
Hengelo

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Jan Terlouw die een lezing gaf

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Almelo de Riet
Zeg, hoe staat het met het voorschrift dat treinen op het front minimaal een groot geel vlak dienen te hebben? Iemand enig idee?
  dinsdag 20 april 2010 @ 18:34:35 #69
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80529992
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 18:32 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Zeg, hoe staat het met het voorschrift dat treinen op het front minimaal een groot geel vlak dienen te hebben? Iemand enig idee?
Ja, retard, daar is een ontheffing voor dus. AL die tijd al
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80530751
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:38 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat had er ķķk mee te maken dat de vervoersvraag op de relatie Arnhem-Schiphol toenam en men verwachtte dat die vraag rond 2010 groter zou worden Arnhem-Den Haag. Ook zonder de verbouwing in Utrecht zou de rechtstreekse IC Gvc-Ah dus verdwenen zijn.
(afgelopen weekend was 'ie er overigens weer even, zij het met een omweg via Schiphol)
Met dit verhaal in mijn achterhoofd zat ik vandaag in de trein van Schiphol naar Utrecht. Tot Bijlmer Arena zat ik alleen en daarna kreeg ik 1 reisgenoot. Het was weleens waar die naar Eindhoven, maar ook in de trein naar Nijmegen is dit geen uitzondering. Bovendien stapt nagenoeg iedereen uit op Utrecht. Of de vervoersvraag vanaf Schiphol naar Arnhem nou echt groter is dan dan die vanaf Den Haag betwijfel ik...

Ik vind Schiphol sowieso een overschat station, alleen de treinen naar Amsterdam Centraal zijn echt druk en toch gaan er hoe langer hoe meer treinen rijden. Maar goed, ik klaag niet, ik vind het allemaal wel best als Hoofddorper!
  dinsdag 20 april 2010 @ 19:40:52 #71
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80532917
Emmen plaatst tribune bij werk aan spoor

Whaha, wel een leuk initiatief trouwens.
pi_80533140
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 18:53 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Met dit verhaal in mijn achterhoofd zat ik vandaag in de trein van Schiphol naar Utrecht. Tot Bijlmer Arena zat ik alleen en daarna kreeg ik 1 reisgenoot. Het was weleens waar die naar Eindhoven, maar ook in de trein naar Nijmegen is dit geen uitzondering. Bovendien stapt nagenoeg iedereen uit op Utrecht. Of de vervoersvraag vanaf Schiphol naar Arnhem nou echt groter is dan dan die vanaf Den Haag betwijfel ik...

Ik vind Schiphol sowieso een overschat station, alleen de treinen naar Amsterdam Centraal zijn echt druk en toch gaan er hoe langer hoe meer treinen rijden. Maar goed, ik klaag niet, ik vind het allemaal wel best als Hoofddorper!
Ik vind het ook bijzonder. Den haag Centraal is een drukker station dan Schiphol en het grootste deel daarvan gaat naat Utrecht. Voor de richting amsterdam en Rotterdam is HS sneller/makkelijker.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_80533168
quote:
Op maandag 19 april 2010 23:46 schreef dennistd het volgende:
Toen ik er een paar weken terug was was het meer roze, volgens mij verandert het steeds:
[ afbeelding ]
Komt er nog iets of iemand achter die glazen te zitten? Wat een hoerentunnel zeg..
  dinsdag 20 april 2010 @ 19:50:00 #74
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80533325
quote:
Rail away
Ned 2
Serie documentaires

over markante spoorlijnen overal ter wereld. Er wordt een traject afgelegd waarbij onderweg ook veel aandacht is voor de geschiedenis en bijzondere locaties.

Een treinreis over de kortste spoorverbinding tussen Parijs en Marseille met de Cevénol Express. Deze lijn werd in de negentiende eeuw aangelegd langs de rivier de Allier door het Massif Central. In dit woeste en slecht toegankelijke gebied werden meer dan honderd tunnels en viaducten aangelegd. Daardoor is deze treinreis van Nimes naar Langeac een goede manier om dit deel van Frankrijk te ontdekken.
Zometeen (19.50) op NL2
  dinsdag 20 april 2010 @ 19:50:01 #75
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80533328
Rail Away op Ned 2: Parijs Marseille dwars door het platteland.

NU dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 april 2010 @ 19:51:14 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80533375
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 19:40 schreef greavy het volgende:
Emmen plaatst tribune bij werk aan spoor

Whaha, wel een leuk initiatief trouwens.
Moet je er met een megafoon gaan zitten en aanmoedigingen geven
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80533448
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 18:53 schreef KapiteinT het volgende:

[..]
Ik vind Schiphol sowieso een overschat station, alleen de treinen naar Amsterdam Centraal zijn echt druk en toch gaan er hoe langer hoe meer treinen rijden. Maar goed, ik klaag niet, ik vind het allemaal wel best als Hoofddorper!
Pak de treinen van 1728/1743/1758 richting Leiden/Den Haag eens
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_80533646
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 19:52 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Pak de treinen van 1728/1743/1758 richting Leiden/Den Haag eens
Toch gaat het grootste deel naar Amsterdam. Veruit.
En ik heb nog nooit geen zitplek gehad van Schiphol naar Den Haag.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 20 april 2010 @ 20:53:21 #79
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80536121
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 19:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Moet je er met een megafoon gaan zitten en aanmoedigingen geven
Een spandoek met een master über giant vingerverfsmiley

Rail Away was een leuke aflevering trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80536391
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 19:52 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Pak de treinen van 1728/1743/1758 richting Leiden/Den Haag eens
Richting Leiden? Daar komt ie niet.
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:05:47 #81
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80536707
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 20:59 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Richting Leiden? Daar komt ie niet.
Vet. Schiphol - Den Haag NIET via Leiden. Aardig stukje klûnen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80536950
Soms heeft een fotograaf pech.


ACTS 1619 heeft de 24 uur vertraagde zonnebloempittentrein 58350 in Venlo van LTE overgenomen en passeert Duivendrecht op weg naar de Amsterdam Westhaven.
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:14:45 #83
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80537143
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Soms heeft een fotograaf pech.

[ link | afbeelding ]
ACTS 1619 heeft de 24 uur vertraagde zonnebloempittentrein 58350 in Venlo van LTE overgenomen en passeert Duivendrecht op weg naar de Amsterdam Westhaven.
Van alle pech die je kan hebben vind ik dat toch wel verreweg de meest hoerige: een andere trein die ineens je zicht blokkeert. Ik moet nog STEEDS Papenburg a/d Ems ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:27:30 #84
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_80537740
Tvp.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_80537988
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vet. Schiphol - Den Haag NIET via Leiden. Aardig stukje klûnen.
Trein 1700 is de IC Enschede - Den Haag. Die komt voor zover ik weet niet op Leiden en Schiphol.
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:35:19 #86
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80538129
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:32 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Trein 1700 is de IC Enschede - Den Haag. Die komt voor zover ik weet niet op Leiden en Schiphol.
1728 - 1743 - 1758 zijn sowieso niet treinen in dezelfde richting Zou meneer misschien vertrektijden bedoeld hebben denk je?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 20 april 2010 @ 21:38:18 #87
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80538278
En de 1758 bestaat niet aangezien er een 1658 is
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_80538341
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

1728 - 1743 - 1758 zijn sowieso niet treinen in dezelfde richting Zou meneer misschien vertrektijden bedoeld hebben denk je?
Aááh, dat verklaart een boel! Maar dat is niet eerlijk, wat die treinen beginnen niet te Schiphol.
pi_80538460
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:39 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Aááh, dat verklaart een boel! Maar dat is niet eerlijk, wat die treinen beginnen niet te Schiphol.
De treinen naar Amsterdam CS toch ook niet.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:42:55 #90
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80538517
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 19:52 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Pak de treinen van 1728/1743/1758 richting Leiden/Den Haag eens
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

1728 - 1743 - 1758 zijn sowieso niet treinen in dezelfde richting Zou meneer misschien vertrektijden bedoeld hebben denk je?
Ik verwacht dat die gast vertrektijden bedoelt.. Moet ie dat ook duidelijker aangeven
pi_80538573
Aah, nu snap ik het ook pas.
Maar dat is niet echt een goed argument. 3 treinen in een half uur die vol zitten is imo niet bijzonder. Dat is in de spits op zo goed als ieder traject zo. En dat gold vast en zeker ook voor de IC Den haag-Arnhem.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_80538996
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:42 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

De treinen naar Amsterdam CS toch ook niet.
Nee, maar daar staan altijd flink wat mensen op te wachten. Op de treinen richting Leiden minder.
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:44 schreef Ascendancy het volgende:
Aah, nu snap ik het ook pas.
Maar dat is niet echt een goed argument. 3 treinen in een half uur die vol zitten is imo niet bijzonder. Dat is in de spits op zo goed als ieder traject zo. En dat gold vast en zeker ook voor de IC Den haag-Arnhem.
Ja dat klinkt inderdaad vrij logisch, maar toch zit mijn trein van Utrecht naar Schiphol, ook in de spits, nooit echt vol. Andere kant op zal wel drukker zijn, maar daar wordt dan ook met gekoppelde VIRMs gereden.
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:57:22 #93
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80539265
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:42 schreef greavy het volgende:
Ik verwacht dat die gast vertrektijden bedoelt.. Moet ie dat ook duidelijker aangeven
Nou nou, beetje meer inlevingsvermogen kan wel hoor. Even en oneven getallen door elkaar terwijl er treinen in dezelfde richting bedoeld worden, dat zal wel niet over treinnummers gaan dan he. Treinnummers die 30 van elkaar verschillen rijden ook 7,5 uur na elkaar dus zeker niet allebei in de spits. Dat kan je toch aan het denken zetten.

Laten we niet allemaal Rolandrailertjes worden die doodvallen over een dubbele punt meer of minder alsjeblieft.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:58:44 #94
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80539345
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 19:46 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik vind het ook bijzonder. Den haag Centraal is een drukker station dan Schiphol en het grootste deel daarvan gaat naat Utrecht. Voor de richting amsterdam en Rotterdam is HS sneller/makkelijker.
Ja, maar zoals eerder vermeld is de reizigersstroom tussen Den Haag en Arnhem inderdaad groter, er was echter door perronperikelen te Utrecht geen mogelijkheid om een trein Schiphol - Utrecht in Utrecht te laten keren, terwijl men wel een IC-kwartierdienst Schiphol - Utrecht wilde aanbieden. Dus heeft men er Shl - Ah van gemaakt, omdat men sowieso verwachtte dat dit met de ontwikkeling van de Zuid-as in de toekomst de dominante stroom zou worden vergeleken met Den Haag. Nog steeds heeft ook Den Haag vier IC's per uur naar Utrecht (en Rotterdam ook, dus Gouwenaren hebben acht IC's per uur naar Utrecht).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 20 april 2010 @ 22:00:04 #95
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80539408
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 09:44 schreef greavy het volgende:
Have Fun!
Een gave reportage en ik moet je compimenteren met je gevoel voor timing bij de foto's van het koninklijk rijtuig: op iedere foto wel een paal voor de loc.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80539412
Dus als je hier post 'de trein van 900' denkt iedereen dat treinserie 900 bedoelt wordt ipv. die van 9:00 uur

Gewoon een beetje helder lezen scheelt een hoop
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_80539436
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:52 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Nee, maar daar staan altijd flink wat mensen op te wachten. Op de treinen richting Leiden minder.
[..]

Ja dat klinkt inderdaad vrij logisch, maar toch zit mijn trein van Utrecht naar Schiphol, ook in de spits, nooit echt vol. Andere kant op zal wel drukker zijn, maar daar wordt dan ook met gekoppelde VIRMs gereden.
In principe reizen per dag evenveel mensen een traject heen, als terug. Rondreizende mensen daargelaten.
Ik vind schiphol ook nooit zo druk ogen.
Wat wel kan is dat schiphol een veel gelijkmatigere drukte heeft.
Stations als Den Haag CS, Rotterdam CS etc worden gebruikt door forenzen. Dit is het grootste deel van het treinverkeer.
Schiphol kent denk ik weinig forenzen, maar vooral reizigers, voor de vliegtuigen(duur parkeren voor een maand of met de trein gaan?) Vliegtuigen vertrekken de hele dag door.
Maar dat verklaard niet waarom er een trein naar Arnhem vanaf daar nodig is. De mensen die daar aankomen zullen vooral naar Den Haag(overheid) en Amsterdam gaan. Niet naar Arnhem.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 20 april 2010 @ 22:01:44 #98
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80539495
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 22:00 schreef Thetallguy het volgende:
Dus als je hier post 'de trein van 900' denkt iedereen dat treinserie 900 bedoelt wordt ipv. die van 9:00 uur

Gewoon een beetje helder lezen scheelt een hoop
Het is inderdaad niet gebruikelijk, maar uit de context werd (mij) wel duidelijk wat je bedoelde
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 20 april 2010 @ 22:02:38 #99
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80539542
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 22:00 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

In principe reizen per dag evenveel mensen een traject heen, als terug. Rondreizende mensen daargelaten.
Ik vind schiphol ook nooit zo druk ogen.
Wat wel kan is dat schiphol een veel gelijkmatigere drukte heeft.
Stations als Den Haag CS, Rotterdam CS etc worden gebruikt door forenzen. Dit is het grootste deel van het treinverkeer.
Schiphol kent denk ik weinig forenzen, maar vooral reizigers, voor de vliegtuigen(duur parkeren voor een maand of met de trein gaan?) Vliegtuigen vertrekken de hele dag door.
Maar dat verklaard niet waarom er een trein naar Arnhem vanaf daar nodig is. De mensen die daar aankomen zullen vooral naar Den Haag(overheid) en Amsterdam gaan. Niet naar Arnhem.
Antwoord: Amsterdam Zuid/WTC.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80539773
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is inderdaad niet gebruikelijk, maar uit de context werd (mij) wel duidelijk wat je bedoelde
Ik doe altijd vliegtuignummertjes lezen, en daar zie ik ook veel vreemde dingen, maar als je een beetje logisch nadenkt snap je het wel.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')