Lol, ff URL?quote:Op maandag 19 april 2010 15:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Post op Rolandrail eens een foto met sluitseinen op een trein ipv frontseinen. Kan je lachen![]()
Toevallig vandaag nog ingezeten, tussen Hengelo en Almelo de riet.quote:Op maandag 19 april 2010 15:46 schreef Ofyles2 het volgende:
Overigens ben ik de Vrijheidstrein nog niet tegengekomen, de OV-chipkaarttrein helaas meermaals.
Nee ik ook niet. Zal eens opzoeken wanneer die hier in de buurt komt, best leuk natuurlijk, voor een keertjequote:Op maandag 19 april 2010 16:38 schreef Guppyfriend het volgende:
De Vrijheidstrein heb ik ook nog niet gezien helaas
Ik bied 5 cent.quote:Op maandag 19 april 2010 17:11 schreef Socios het volgende:
'Deutsche Bahn biedt 2,7 miljard voor Arriva'
Ze willen het wel graag.quote:Op maandag 19 april 2010 17:11 schreef Socios het volgende:
'Deutsche Bahn biedt 2,7 miljard voor Arriva'
Ik ben sowieso voor.quote:Op maandag 19 april 2010 17:17 schreef Ascendancy het volgende:
Ze willen het wel graag.
Als ze een ICE over de merwede-lingelijn laten rijden ben ik voor
Ik ga volgende week pas voor het eerst met DB reizenquote:
loketquote:Op maandag 19 april 2010 17:21 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik ga volgende week pas voor het eerst met DB reizen![]()
Even een vraagje overigens. Ik ga volgende week met de ICE naar Munchen en daar verder, met interrail. Hoe kom ik aan een kaartje utrecht-emmerich grens. Als ik dit op NS-hispeed zoek, zegt de site dat dit niet mogelijk is.
En dat is zeker duurder als ik het 10 minuten voor vertrek doe.quote:
Nee, dat maakt niet uit wanneer je het koopt. Je betaalt wel lokettoeslag van 50 cent, en als je pech hebt 3,50 als ze het als een internationaal biljet zien.quote:Op maandag 19 april 2010 17:24 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En dat is zeker duurder als ik het 10 minuten voor vertrek doe.
Ik kom tot dinsdag niet meer op een groot station
Laat maar komen.quote:Op maandag 19 april 2010 17:11 schreef Socios het volgende:
'Deutsche Bahn biedt 2,7 miljard voor Arriva'
Ik heb bij mijn Interrail meteen mijn kaartje naar Roosendaal grens gekocht, toen hoefde ik volgens mij helemaal niks bij te betalen. Zo'n 50% kortingskaartje kan je niet in de automaat kopen, dus dan lijkt het mij wel logisch dat je niet bij hoeft te betalen.quote:Op maandag 19 april 2010 17:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, dat maakt niet uit wanneer je het koopt. Je betaalt wel lokettoeslag van 50 cent, en als je pech hebt 3,50 als ze het als een internationaal biljet zien.
Jij wilt graag het dubbele betalen voor om en nabij 0 minuten tijdswinst?quote:Op maandag 19 april 2010 17:17 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ze willen het wel graag.
Als ze een ICE over de merwede-lingelijn laten rijden ben ik voor
Helaas zitten er (in Utrecht tenminste) meestal mensen achter die balie die er anders over denken. En ook niet even zeggen als ik vraag om een binnenlands kaartje (grens-->Utrecht) dat er 3,50 toeslag bijkomt om dat het "internationaal" zou zijn.quote:Op maandag 19 april 2010 17:47 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik heb bij mijn Interrail meteen mijn kaartje naar Roosendaal grens gekocht, toen hoefde ik volgens mij helemaal niks bij te betalen. Zo'n 50% kortingskaartje kan je niet in de automaat kopen, dus dan lijkt het mij wel logisch dat je niet bij hoeft te betalen.
Mij best.quote:Op maandag 19 april 2010 19:06 schreef ReisT het volgende:
Jij wilt graag het dubbele betalen voor om en nabij 0 minuten tijdswinst?
Als er dan een ICE iedere ochtend staat wel ja.quote:Op maandag 19 april 2010 19:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Jij wilt graag het dubbele betalen voor om en nabij 0 minuten tijdswinst?
Dus het is eigenlijk beter om via venlo te gaan en dan in dusseldorf op de ICE te springen?quote:[..]
Helaas zitten er (in Utrecht tenminste) meestal mensen achter die balie die er anders over denken. En ook niet even zeggen als ik vraag om een binnenlands kaartje (grens-->Utrecht) dat er 3,50 toeslag bijkomt om dat het "internationaal" zou zijn.
Huh, hoezo moet je eigenlijk nog een ticket van Utrecht naar Duitsland? Is Interrail niet geldig in treinen van Nederland naar het buitenland?quote:Op maandag 19 april 2010 19:39 schreef Ascendancy het volgende:
Dus het is eigenlijk beter om via venlo te gaan en dan in dusseldorf op de ICE te springen?
Nee.quote:Op maandag 19 april 2010 19:43 schreef Socios het volgende:
[..]
Huh, hoezo moet je eigenlijk nog een ticket van Utrecht naar Duitsland? Is Interrail niet geldig in treinen van Nederland naar het buitenland?
Dat is dan ook het idee. Bij venlo de grens overspringen.quote:Op maandag 19 april 2010 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Tuurlijk wel. Zeker vanaf Kaldenkirchen.
Ja dat wel ja. Maar de indruk kon ontstaan dat de hele eerste rit vanuit Nederland betaald moet worden. Lekker als je dan begint met een CNL naar Praag of zoquote:Op maandag 19 april 2010 19:52 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat is dan ook het idee. Bij venlo de grens overspringen.
Maar de eurobahn venlo-kalderkirchen moet ik dan gewoon betalen.
De CNL leek me inderdaad logisch dat dat niet hoeft. Maar de ICE to wel tot emerich?quote:Op maandag 19 april 2010 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat wel ja. Maar de indruk kon ontstaan dat de hele eerste rit vanuit Nederland betaald moet worden. Lekker als je dan begint met een CNL naar Praag of zo
Minimaal tot emmerich ja. Met wat pech tot Oberhausen zelfs, aangezien hij daar als eerste pas stopt. Dat soort dingen is vaak voor een deel afhankelijk van hoe de pet van de conducteur staat. Als ze kwaad willen smijten ze je gewoon op de bon.quote:Op maandag 19 april 2010 19:56 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De CNL leek me inderdaad logisch dat dat niet hoeft. Maar de ICE to wel tot emerich?
Ik ga wel alsnog even langs de NShispeed balie van de week.quote:Op maandag 19 april 2010 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Minimaal tot emmerich ja. Met wat pech tot Oberhausen zelfs, aangezien hij daar als eerste pas stopt. Dat soort dingen is vaak voor een deel afhankelijk van hoe de pet van de conducteur staat. Als ze kwaad willen smijten ze je gewoon op de bon.
Maar er is ook een speciaal interrailforum ergens. Zou nuttig zijn als we zoiets noueens gewoon helder en zeker wisten.
Ik ben wel blij dat Nederland voor binnenlandse reizen gewoon 1 tarief heeft. Dus niet dat als een dag vantevoren opeens ergens heen moet, dehoofdprijs betaald.quote:Op maandag 19 april 2010 20:03 schreef JDude het volgende:
Hulde voor de mobiele treinplanner van Deutsche Bahn!
Dat ding werkt voor treinreizen binnen Nederland (!) beter dan alle Nederlandse probeersels bij elkaar.
Yield managementquote:Op maandag 19 april 2010 20:06 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik ben wel blij dat Nederland voor binnenlandse reizen gewoon 1 tarief heeft. Dus niet dat als een dag vantevoren opeens ergens heen moet, dehoofdprijs betaald.
Lol, wij betalen in Nederland daarom juist altijd de hoofdprijs!quote:Op maandag 19 april 2010 20:06 schreef Ascendancy het volgende:
Ik ben wel blij dat Nederland voor binnenlandse reizen gewoon 1 tarief heeft. Dus niet dat als een dag vantevoren opeens ergens heen moet, dehoofdprijs betaald.
Mja, zo kun je het zien. Je kunt ook naar het Engelse model kijken, waar je dus echt onwaarschijnlijke bedragen kwijt bent als je op een populaire route kort van tevoren boekt.quote:Op maandag 19 april 2010 20:10 schreef Socios het volgende:
[..]
Lol, wij betalen in Nederland daarom juist altijd de hoofdprijs!
Hadden we in Nederland ook maar een Dauer Spezial/ Spar Preise o.i.d.
quote:Op maandag 19 april 2010 20:14 schreef italiaan1987 het volgende:
Weet je welke trein echt lelijk is van buiten.
De Corail Teoz
Ik bedenkt zelden meer dan een dag vantevoren dat ik ergens heenga.quote:Op maandag 19 april 2010 20:10 schreef Socios het volgende:
[..]
Lol, wij betalen in Nederland daarom juist altijd de hoofdprijs!
Hadden we in Nederland ook maar een Dauer Spezial/ Spar Preise o.i.d.
Mja precies. ALleen voor de vakantie, voor lange afstanden wil ik nog weleens van tevoren boeken. Maar dat zijn meestal ook nog resplichtige treinen, dus dan ontkom je er sowieso niet aan.quote:Op maandag 19 april 2010 20:26 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik bedenkt zelden meer dan een dag vantevoren dat ik ergens heenga.
En ik wil ook gewoon felixibiliteit hebben. Met een dagje weg, toch een train later pakken etc.
Ik denk ook dat t gros van de mensen met geen OV-kaart of trajectkaart gewoon 2 minuten vantevoren het kaartje kopen. Was dat niet zo, dan waren in ieder geval de laagst geprijsde tickets van de fyra wel beter verkopend.quote:Op maandag 19 april 2010 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja precies. ALleen voor de vakantie, voor lange afstanden wil ik nog weleens van tevoren boeken. Maar dat zijn meestal ook nog resplichtige treinen, dus dan ontkom je er sowieso niet aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |