abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 april 2010 @ 19:51:14 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80533375
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 19:40 schreef greavy het volgende:
Emmen plaatst tribune bij werk aan spoor

Whaha, wel een leuk initiatief trouwens.
Moet je er met een megafoon gaan zitten en aanmoedigingen geven
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80533448
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 18:53 schreef KapiteinT het volgende:

[..]
Ik vind Schiphol sowieso een overschat station, alleen de treinen naar Amsterdam Centraal zijn echt druk en toch gaan er hoe langer hoe meer treinen rijden. Maar goed, ik klaag niet, ik vind het allemaal wel best als Hoofddorper!
Pak de treinen van 1728/1743/1758 richting Leiden/Den Haag eens
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_80533646
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 19:52 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Pak de treinen van 1728/1743/1758 richting Leiden/Den Haag eens
Toch gaat het grootste deel naar Amsterdam. Veruit.
En ik heb nog nooit geen zitplek gehad van Schiphol naar Den Haag.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 20 april 2010 @ 20:53:21 #79
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80536121
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 19:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Moet je er met een megafoon gaan zitten en aanmoedigingen geven
Een spandoek met een master über giant vingerverfsmiley

Rail Away was een leuke aflevering trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80536391
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 19:52 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Pak de treinen van 1728/1743/1758 richting Leiden/Den Haag eens
Richting Leiden? Daar komt ie niet.
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:05:47 #81
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80536707
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 20:59 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Richting Leiden? Daar komt ie niet.
Vet. Schiphol - Den Haag NIET via Leiden. Aardig stukje klûnen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80536950
Soms heeft een fotograaf pech.


ACTS 1619 heeft de 24 uur vertraagde zonnebloempittentrein 58350 in Venlo van LTE overgenomen en passeert Duivendrecht op weg naar de Amsterdam Westhaven.
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:14:45 #83
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80537143
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Soms heeft een fotograaf pech.

[ link | afbeelding ]
ACTS 1619 heeft de 24 uur vertraagde zonnebloempittentrein 58350 in Venlo van LTE overgenomen en passeert Duivendrecht op weg naar de Amsterdam Westhaven.
Van alle pech die je kan hebben vind ik dat toch wel verreweg de meest hoerige: een andere trein die ineens je zicht blokkeert. Ik moet nog STEEDS Papenburg a/d Ems ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:27:30 #84
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_80537740
Tvp.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_80537988
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vet. Schiphol - Den Haag NIET via Leiden. Aardig stukje klûnen.
Trein 1700 is de IC Enschede - Den Haag. Die komt voor zover ik weet niet op Leiden en Schiphol.
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:35:19 #86
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80538129
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:32 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Trein 1700 is de IC Enschede - Den Haag. Die komt voor zover ik weet niet op Leiden en Schiphol.
1728 - 1743 - 1758 zijn sowieso niet treinen in dezelfde richting Zou meneer misschien vertrektijden bedoeld hebben denk je?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 20 april 2010 @ 21:38:18 #87
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80538278
En de 1758 bestaat niet aangezien er een 1658 is
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_80538341
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

1728 - 1743 - 1758 zijn sowieso niet treinen in dezelfde richting Zou meneer misschien vertrektijden bedoeld hebben denk je?
Aááh, dat verklaart een boel! Maar dat is niet eerlijk, wat die treinen beginnen niet te Schiphol.
pi_80538460
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:39 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Aááh, dat verklaart een boel! Maar dat is niet eerlijk, wat die treinen beginnen niet te Schiphol.
De treinen naar Amsterdam CS toch ook niet.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:42:55 #90
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80538517
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 19:52 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Pak de treinen van 1728/1743/1758 richting Leiden/Den Haag eens
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

1728 - 1743 - 1758 zijn sowieso niet treinen in dezelfde richting Zou meneer misschien vertrektijden bedoeld hebben denk je?
Ik verwacht dat die gast vertrektijden bedoelt.. Moet ie dat ook duidelijker aangeven
pi_80538573
Aah, nu snap ik het ook pas.
Maar dat is niet echt een goed argument. 3 treinen in een half uur die vol zitten is imo niet bijzonder. Dat is in de spits op zo goed als ieder traject zo. En dat gold vast en zeker ook voor de IC Den haag-Arnhem.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_80538996
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:42 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

De treinen naar Amsterdam CS toch ook niet.
Nee, maar daar staan altijd flink wat mensen op te wachten. Op de treinen richting Leiden minder.
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:44 schreef Ascendancy het volgende:
Aah, nu snap ik het ook pas.
Maar dat is niet echt een goed argument. 3 treinen in een half uur die vol zitten is imo niet bijzonder. Dat is in de spits op zo goed als ieder traject zo. En dat gold vast en zeker ook voor de IC Den haag-Arnhem.
Ja dat klinkt inderdaad vrij logisch, maar toch zit mijn trein van Utrecht naar Schiphol, ook in de spits, nooit echt vol. Andere kant op zal wel drukker zijn, maar daar wordt dan ook met gekoppelde VIRMs gereden.
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:57:22 #93
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80539265
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:42 schreef greavy het volgende:
Ik verwacht dat die gast vertrektijden bedoelt.. Moet ie dat ook duidelijker aangeven
Nou nou, beetje meer inlevingsvermogen kan wel hoor. Even en oneven getallen door elkaar terwijl er treinen in dezelfde richting bedoeld worden, dat zal wel niet over treinnummers gaan dan he. Treinnummers die 30 van elkaar verschillen rijden ook 7,5 uur na elkaar dus zeker niet allebei in de spits. Dat kan je toch aan het denken zetten.

Laten we niet allemaal Rolandrailertjes worden die doodvallen over een dubbele punt meer of minder alsjeblieft.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:58:44 #94
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80539345
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 19:46 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik vind het ook bijzonder. Den haag Centraal is een drukker station dan Schiphol en het grootste deel daarvan gaat naat Utrecht. Voor de richting amsterdam en Rotterdam is HS sneller/makkelijker.
Ja, maar zoals eerder vermeld is de reizigersstroom tussen Den Haag en Arnhem inderdaad groter, er was echter door perronperikelen te Utrecht geen mogelijkheid om een trein Schiphol - Utrecht in Utrecht te laten keren, terwijl men wel een IC-kwartierdienst Schiphol - Utrecht wilde aanbieden. Dus heeft men er Shl - Ah van gemaakt, omdat men sowieso verwachtte dat dit met de ontwikkeling van de Zuid-as in de toekomst de dominante stroom zou worden vergeleken met Den Haag. Nog steeds heeft ook Den Haag vier IC's per uur naar Utrecht (en Rotterdam ook, dus Gouwenaren hebben acht IC's per uur naar Utrecht).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 20 april 2010 @ 22:00:04 #95
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80539408
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 09:44 schreef greavy het volgende:
Have Fun!
Een gave reportage en ik moet je compimenteren met je gevoel voor timing bij de foto's van het koninklijk rijtuig: op iedere foto wel een paal voor de loc.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80539412
Dus als je hier post 'de trein van 900' denkt iedereen dat treinserie 900 bedoelt wordt ipv. die van 9:00 uur

Gewoon een beetje helder lezen scheelt een hoop
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_80539436
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:52 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Nee, maar daar staan altijd flink wat mensen op te wachten. Op de treinen richting Leiden minder.
[..]

Ja dat klinkt inderdaad vrij logisch, maar toch zit mijn trein van Utrecht naar Schiphol, ook in de spits, nooit echt vol. Andere kant op zal wel drukker zijn, maar daar wordt dan ook met gekoppelde VIRMs gereden.
In principe reizen per dag evenveel mensen een traject heen, als terug. Rondreizende mensen daargelaten.
Ik vind schiphol ook nooit zo druk ogen.
Wat wel kan is dat schiphol een veel gelijkmatigere drukte heeft.
Stations als Den Haag CS, Rotterdam CS etc worden gebruikt door forenzen. Dit is het grootste deel van het treinverkeer.
Schiphol kent denk ik weinig forenzen, maar vooral reizigers, voor de vliegtuigen(duur parkeren voor een maand of met de trein gaan?) Vliegtuigen vertrekken de hele dag door.
Maar dat verklaard niet waarom er een trein naar Arnhem vanaf daar nodig is. De mensen die daar aankomen zullen vooral naar Den Haag(overheid) en Amsterdam gaan. Niet naar Arnhem.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 20 april 2010 @ 22:01:44 #98
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80539495
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 22:00 schreef Thetallguy het volgende:
Dus als je hier post 'de trein van 900' denkt iedereen dat treinserie 900 bedoelt wordt ipv. die van 9:00 uur

Gewoon een beetje helder lezen scheelt een hoop
Het is inderdaad niet gebruikelijk, maar uit de context werd (mij) wel duidelijk wat je bedoelde
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 20 april 2010 @ 22:02:38 #99
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80539542
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 22:00 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

In principe reizen per dag evenveel mensen een traject heen, als terug. Rondreizende mensen daargelaten.
Ik vind schiphol ook nooit zo druk ogen.
Wat wel kan is dat schiphol een veel gelijkmatigere drukte heeft.
Stations als Den Haag CS, Rotterdam CS etc worden gebruikt door forenzen. Dit is het grootste deel van het treinverkeer.
Schiphol kent denk ik weinig forenzen, maar vooral reizigers, voor de vliegtuigen(duur parkeren voor een maand of met de trein gaan?) Vliegtuigen vertrekken de hele dag door.
Maar dat verklaard niet waarom er een trein naar Arnhem vanaf daar nodig is. De mensen die daar aankomen zullen vooral naar Den Haag(overheid) en Amsterdam gaan. Niet naar Arnhem.
Antwoord: Amsterdam Zuid/WTC.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80539773
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is inderdaad niet gebruikelijk, maar uit de context werd (mij) wel duidelijk wat je bedoelde
Ik doe altijd vliegtuignummertjes lezen, en daar zie ik ook veel vreemde dingen, maar als je een beetje logisch nadenkt snap je het wel.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')