Nee. Maar laat maar zien hoorquote:Op zaterdag 1 mei 2010 15:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Fles, heb jij het bordje van Planegg al op de foto?
Ik wel
Commentaar van de Duitser die meereisde toen ik die foto maakte: "ah, de foto voor Fles"quote:Op zaterdag 1 mei 2010 16:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Maar laat maar zien hoor
Tevens TVP
Fixed.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Mensen die met Koninginnedag naar Amsterdam gaan sowieso
quote:Groningen-Leeuwarden
De beperkingen tussen Leeuwarden en Hurdegaryp als gevolg van een sein- en overwegstoring zijn voorbij.
Er rijden stopbussen tussen Leeuwarden en Hurdegaryp.
Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
Nja, dan reis je maar om, of wacht je even godskolere lang op een station. Er worden geen bussen of andere vervoersmiddelen tijdelijk ingezet op het stuk waar dan geen trein komt.quote:ProRail (link) meldt:
WO-II-bom Bunnik op zondag 2 mei
Zondag 2 mei van circa 8.00 tot 9.00 uur:
Tussen Utrecht Centraal en Driebergen Zeist moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 45 minuten.
Door het onschadelijk maken van een WO II bom rijden er tussen Utrecht Centraal en Driebergen Zeist geen treinen.
* Doorgaande reizigers tussen Amsterdam Centraal en Arnhem kunnen omreizen via Amersfoort.
* Doorgaande reizigers tussen Utrecht Centraal en Arnhem kunnen omreizen via Den Bosch.
Prognose:
* Einde 2 mei tussen 9.00 en 10.00 uur.
Bij dezen.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 19:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vandaag bij de nieuwe IJsselbrug wezen kijken. Foto's volgen misschien nog.
Zal nog wel een likje krigen,quote:
Bron: Prorailquote:Defecte brug Lage Zwaluwe-Roosendaal
Tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een defecte brug rijden er tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal geen treinen.oorgaande reizigers tussen Dordrecht en Roosendaal en tussen Rotterdam Centraal en Roosendaal kunnen omreizen via Breda.
Prognose:
*Treindienst normaal om 14.00 uur
Op het scherm in de achtergrond, naar de tentoonstelling Royal Class, affijn zit natuurlijk een verhaal achter wat niet te reproduceren is door mij momenteelquote:
Hoe vaak zijn we al aan een ramp ontsnapt?quote:104 Teletekst zo 02 mei
***************************************
Vliegtuigbom in Bunnik opgeruimd
***************************************
` In Bunnik is een bom uit de Tweede
Wereldoorlog opgeruimd.Het was een
Engelse duizendponder,die is afgeworpen
tijdens een luchtaanval op de spoorlijn
op 16 januari 1945.De bom was gevonden
door iemand met een metaaldetector.
Vanwege het ontmantelen van de bom door
de Explosieven Opruimingsdienst werd
een deel van de snelweg A12 korte tijd
afgezet.Ook het treinverkeer tussen
Utrecht en Ede werd in verband met het
ruimen van de bom stilgelegd.
De Britse vliegtuigbom is inmiddels
door de Explosieven Opruimingsdienst
opgeslagen en wordt op een later moment
tot ontploffing gebracht.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Aan mij ookquote:Op zondag 2 mei 2010 14:26 schreef Dr_Flash het volgende:
nou die vrijheidstrein gaat dus ook aan mij voorbij. Jammer
Check, zelfs aan mijquote:Op zondag 2 mei 2010 14:26 schreef Dr_Flash het volgende:
nou die vrijheidstrein gaat dus ook aan mij voorbij. Jammer
Gaaf uitzicht! 'k Ga er komende week ook eens langsrijden, dan zou-tie volgens mij op z'n plek moeten zittenquote:Op zondag 2 mei 2010 00:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bij dezen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat merk je wel als je er in zit. Dat ding rammelt aan alle kanten en alles behalve de stof op de stoelen is van plastic. :-)quote:Op zondag 2 mei 2010 22:46 schreef sararaats het volgende:
toffe foto's !!!!
maar waarom noemt die ene trein "Playmobil"?
ow ok. ik laat je het wel weten als ik geklutst uit die trein komquote:Op maandag 3 mei 2010 00:03 schreef Yaku het volgende:
[..]
Dat merk je wel als je er in zit. Dat ding rammelt aan alle kanten en alles behalve de stof op de stoelen is van plastic. :-)
Ik dacht eerst dat er een VIRM bedoeld werd, maar I'm wrong.quote:Op maandag 3 mei 2010 00:03 schreef Yaku het volgende:
[..]
Dat merk je wel als je er in zit. Dat ding rammelt aan alle kanten en alles behalve de stof op de stoelen is van plastic. :-)
quote:Treinstellen gebotst op Rotterdam CS
ROTTERDAM - Op station Rotterdam Centraal zijn zondagavond tegen elf uur twee treinstellen op elkaar gebotst.
Š NU.nl/Ron Nie
Dat hebben de politie en hulpverleningsdiensten gemeld.
De treinstellen zijn niet ontspoord. Zij botsten op elkaar tijdens het rangeren. Bij het incident vielen geen gewonden.
Rangeerterrein
De NS liet weten dat dit soort incidenten ''wel eens voorkomt''. De botsing vond plaats op een rangeerterrein aan de Blijdorpzijde van het station. Er was maar één machinist bij het incident betrokken.
De NS kon nog niet zeggen hoe groot de schade is. Het ongeval heeft geen gevolgen voor passagierstreinen.
Dat zou wat zijn.. Maar ik neem toch aan dat er een constructeur bij die bouwer zit die wel wat afweet van staal en hittequote:Op maandag 3 mei 2010 08:46 schreef Duvel het volgende:
Die brug hč, dat is veel te veel staal voor warme dagen. Mark my words!
Tuurlijk wel, maar dat leidt niet altijd tot een voor alle partijen bevredigende oplossing.quote:Op maandag 3 mei 2010 12:25 schreef lezut het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn.. Maar ik neem toch aan dat er een constructeur bij die bouwer zit die wel wat afweet van staal en hitte
Bayerische Oberlandbahn, Berner Oberland-Bahnen, Bodensee-Oberschwaben Bahn...?quote:Op maandag 3 mei 2010 11:07 schreef Ascendancy het volgende:
treinen met de deutsche bahn
Hoewel de tgv mooier is is het zo ideaal dat j bij de db gewoon iedere trein in kan springen.
En de duitse rb treintjes naar afgelegen gebieden, terwijl ze geluiden maken alsof ze het spoor proberen te breken
alleen gisteren even met de BOB gereist
Die van Enchten is mooi. En van een van die anderen krijg ik dorst.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
En tenslotte nog een leuk oogstplaatje:
[ afbeelding ]
Wat is dan precies het probleem? Iets met uitzetten en krimpen?quote:Op maandag 3 mei 2010 08:46 schreef Duvel het volgende:
Die brug hč, dat is veel te veel staal voor warme dagen. Mark my words!
Het is 2010quote:Op maandag 3 mei 2010 08:46 schreef Duvel het volgende:
Die brug hč, dat is veel te veel staal voor warme dagen. Mark my words!
Die heeft niet zulke lange stalen aanbruggen.quote:Op maandag 3 mei 2010 14:15 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Het is 2010denk je dat ze daar geen rekening mee hebben gehouden? De brug ernaast is ook van staal.. gaat toch ook altijd goed?
de 1equote:Op maandag 3 mei 2010 13:53 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Bayerische Oberlandbahn, Berner Oberland-Bahnen, Bodensee-Oberschwaben Bahn...?
Enghien staat erquote:Op maandag 3 mei 2010 13:55 schreef De_Hertog het volgende:
Die van Enchten is mooi. En van een van die anderen krijg ik dorst.
Deze? Niet zo'n last van hoorquote:Op maandag 3 mei 2010 14:39 schreef Ascendancy het volgende:
de 1e
met zijn diesel elektrische treintjes vanuit lenggries
ongelofelijk lelijk en herriemakend rotding
Wat is dat voor plastic bouwpakket??quote:Op maandag 3 mei 2010 15:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Deze? Niet zo'n last van hoor![]()
[ afbeelding ]
Integral Verkehrstechnik AG in Jenbachquote:Op maandag 3 mei 2010 15:11 schreef Peterselieman het volgende:
Wat voor tramfabrikant bouwt die dingen?
Ach ja, ze zijn wel beter te lezen, die nieuwe bordjesquote:Op maandag 3 mei 2010 15:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Enghien staat erEn waar krijg je dorst van?
www.bredavandaag.nlquote:Heel mei vertragingen op spoor tussen Breda en Tilburg
BREDA – De intercity’s tussen Breda en Tilburg lopen deze hele maand vertraging op. De oorzaak is het afbrokkelende voegwerk aan het middenperron op station Gilze-Rijen. Daarom moeten de intercity’s stapvoets rijden bij het passeren van het station.
ProRail is momenteel bezig met spoedreparaties aan het centraal station in Gilze-Rijen. Vannacht gaat het bedrijf kijken wat de beste oplossing is om het station op te knappen.
“Of we gaan de komende dertig dagen elke dag een stukje doen, of we gaan het eind van de maand doen. Dan staan namelijk al werkzaamheden gepland", zegt Rob Hageman van ProRail. De schade is ontstaan door de strenge vorst van de afgelopen winter, zo geeft de woordvoerder van ProRail aan.
De intercity’s hebben vanwege de reparaties een snelheidsbeperking toegewezen gekregen. Maar volgens NS voorlichtster Mea op ’t Hoog hebben reizigers er niet veel last van. “Alleen de intercity’s lopen misschien enkele minuten vertraging op.”
Volgens Hageman is er wel extra toezicht op de overwegen bij het spoor. "Mensen willen oversteken maar de spoorovergang blijft nu langer dicht omdat de treinen langzamer voorbij komen. Daardoor raken ze ongeduldig en willen ze misschien toch nog even snel oversteken."
De revisietermijn is toch ook afgelopen van dat ding?quote:Op maandag 3 mei 2010 20:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
gaat de vrijheidstrein na 5 mei uit de dienstregeling?
Daarom worden er dus een soort hydraulische buffers ingebouwd aan de uiteinden zodat de brug lekker kan in- en uitrekken. De meest geavanceerde versies daarvan vind je op de Millau brug in Frankrijk, daar zit ie niet alleen in de lengte maar ook in de hoogte, over die brug zijn flink wat docu's gemaakt, dus met wat Googlen kan je vast wel wat video's van dat systeem vindenquote:Op maandag 3 mei 2010 08:46 schreef Duvel het volgende:
Die brug hč, dat is veel te veel staal voor warme dagen. Mark my words!
Dat is dan tamelijk dom. En "allerlei technieken" valt ook wel mee. Om de zoveel meter een compensatielas doet al heel veel.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:06 schreef davidov2009 het volgende:
Overigens, als er iéts langs het spoor is dat last kan hebben van in- en uitrekken bij warmte, dan zijn het wel de spoorstaven zelf, die zijn nog langer dan de brug (namelijk naadloos vulkanisch gelast)![]()
Als je richting Utrecht reist is er ook nog buffertijd zat op Den Bosch. Is de overstap van 14½ minuten op de IC naar Alkmaar nog ergens goed voor.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:02 schreef Ireyon het volgende:
Richting Breda werden alle intercities vanmiddag ook via dat zijspoor omgeleid.. 't Lijkt me sterk dat het voor vertraging gaat zorgen aangezien je tussen Bd - Tb wel een redelijke buffer hebt qua tijd.
Die tijd is helemaal volgepland met pissen, bier halen, frikandellentrekken en goederentreinen spotten op het puntje van spoor 7, dat weet je bestquote:Op maandag 3 mei 2010 22:25 schreef Fixers het volgende:
[..]
Als je richting Utrecht reist is er ook nog buffertijd zat op Den Bosch. Is de overstap van 14½ minuten op de IC naar Alkmaar nog ergens goed voor.
Prima spoortjequote:Op maandag 3 mei 2010 22:06 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Daarom worden er dus een soort hydraulische buffers ingebouwd aan de uiteinden zodat de brug lekker kan in- en uitrekken. De meest geavanceerde versies daarvan vind je op de Millau brug in Frankrijk, daar zit ie niet alleen in de lengte maar ook in de hoogte, over die brug zijn flink wat docu's gemaakt, dus met wat Googlen kan je vast wel wat video's van dat systeem vinden
Overigens, als er iéts langs het spoor is dat last kan hebben van in- en uitrekken bij warmte, dan zijn het wel de spoorstaven zelf, die zijn nog langer dan de brug (namelijk naadloos vulkanisch gelast)Daar zijn ook allerlei technieken nodig om dit te voorkomen:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Ja ik ben ook niet debiel, er was alleen iets met deze brug, weet niet meer precies wat.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:06 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Daarom worden er dus een soort hydraulische buffers ingebouwd aan de uiteinden zodat de brug lekker kan in- en uitrekken. De meest geavanceerde versies daarvan vind je op de Millau brug in Frankrijk, daar zit ie niet alleen in de lengte maar ook in de hoogte, over die brug zijn flink wat docu's gemaakt, dus met wat Googlen kan je vast wel wat video's van dat systeem vinden
Ja, je moet er wat voorover hebben om je loc te kunnen draaien.quote:geen idee hoe ze het voor elkaar gekregen hebben maar op emplacement IJsselmonde stond rond 17.30 uur een rangeerlocje van Shunter diagonaal op een kaarsrecht stuk spoor De ongevallenbestrijding was druk aan 't kijken hoe ze die nu weer op z'n plek gingen krijgen.
quote:Op maandag 3 mei 2010 23:06 schreef greavy het volgende:
Ik lees nu iets heel vreemds op OV In Nederland:
[..]
Ja, je moet er wat voorover hebben om je loc te kunnen draaien.
Er wordt ook geopperd dat er bij Waardenburg koperdiefstal heeft plaatsgevonden waardoor seinen in de storing zijn. Er rijden nu een pendelstoptrein tussen Den Bosch en Geldermalsen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 08:19 schreef Fixers het volgende:
Prutsrail doet weer eens waar ze goed in is: vingerverven.
-Seinstoring bij geldermalsen.
Frankrijk.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:39 schreef its_me_ het volgende:
quizvraagje, waar is deze foto genomen?
[ afbeelding ]
Dat klopt, ja.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:10 schreef JeePee83 het volgende:
Das de brug in Lyon over de Rhône. Ten oosten van station Perrache.
Geen idee, ik kom nooit in Frankrijk, ik herkende het aan de seinen.quote:
http://www.gelderlander.n(...)poor-Waardenburg.ecequote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Er wordt ook geopperd dat er bij Waardenburg koperdiefstal heeft plaatsgevonden waardoor seinen in de storing zijn. Er rijden nu een pendelstoptrein tussen Den Bosch en Geldermalsen.
Meer pica's van die chick bittequote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:20 schreef its_me_ het volgende:
Op de brug een regionale TER trein en een sportieve chick op de kade
[ afbeelding ]
Inderdaad, filmpjes van die sportieve ballonnenquote:
Ik zou nog maar eens heel goed gaan kijken als ik jou was. Hier een stukje van de gedetailleerde netkaart van de SNCF van 1-1-2007:quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:15 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Het SNCF-logo prijkt aan de gevel in het Franse dorpje Condom*. Er is echter geen treinstation in de buurt te bekennen.
* I kid you not.
Daar zijn internationaal wat variaties op, vandaan dat ik allerlei zei. T principe blijft t zelfde natuurlijk.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is dan tamelijk dom. En "allerlei technieken" valt ook wel mee. Om de zoveel meter een compensatielas doet al heel veel.
[ afbeelding ]
één zaterdag of één zondag. Morgen is het?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:52 schreef greavy het volgende:
Weet iemand hier of je op een feestdag (morgen, 5 mei) ook met kruidvat kaarten mag reizen?
Alvast bedankt!
Bij Veolia bussen wordt morgen als zaterdag-dienstregeling gereden...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
één zaterdag of één zondag. Morgen is het?
Nee dus
maar het is woensdagquote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:09 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Bij Veolia bussen wordt morgen als zaterdag-dienstregeling gereden...
Vast een sterk verhaal, in een NS-treinquote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:09 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Bij Veolia bussen wordt morgen als zaterdag-dienstregeling gereden...
auto, toch lekker rustig op de wegquote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Morgen maar weer eens naar Good Old Roosendaal treinen. Of toch met de auto... Wat zal het worden...
Ja, maar als ik in mn eentje ga, kan die auto echt niet tegen de trein op qua kosten. Magoed, dat ligt er dus nog maar even aan.quote:
Thank you!!quote:
Zo duur is je golfje toch niet? Maar ik herken het probleem wel jaquote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:44 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja, maar als ik in mn eentje ga, kan die auto echt niet tegen de trein op qua kosten. Magoed, dat ligt er dus nog maar even aan.
[..]
Thank you!!Hij is Koninginnedag/WK stijl, leuk he. Terwijl ik helemaal niet van voetbal hou...
Hey, nu je het zegtquote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:44 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja, maar als ik in mn eentje ga, kan die auto echt niet tegen de trein op qua kosten. Magoed, dat ligt er dus nog maar even aan.
[..]
Thank you!!Hij is Koninginnedag/WK stijl, leuk he. Terwijl ik helemaal niet van voetbal hou...
Nee, dat is ook wel weer zo. Zo duur issie niet, ondanks dat ie ook niet zo'n hele kleine motor heeft. Eigenlijk issie best zuinig, mijn barreltjequote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:47 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Zo duur is je golfje toch niet? Maar ik herken het probleem wel jaheb de extra centen wel over voor wat meer vrijheid toch
![]()
Niet te opvallend, maar precies goedquote:Hey, nu je het zegtLeuk idd
Phoe, goede... Stiens in ieder geval ook nog.. in minnertsga staan nogoude loodsen... lastige vraag, veel stations zijn onherkenbaar verbouwd...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee Lexxie dat Dockumse ding van je, welke stationnetjes staan daar nog wel en niet van overeind? IK weet van Marrum-Westernijeterp en Tjummarum, maar verder???
Ik heb nog nooit in een golfje II gereden, vind het echt leuke autootjesquote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:52 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nee, dat is ook wel weer zo. Zo duur issie niet, ondanks dat ie ook niet zo'n hele kleine motor heeft. Eigenlijk issie best zuinig, mijn barreltjeIn augustus moet ie naar de keuring... Spannend!
Maar goed, ik heb ook weer geen hekel aan de trein. Het is ook wel weer makkelijk. Ik ben er nog niet helemaal uit hoor, wat ik ga doen
[..]
Niet te opvallend, maar precies goed
Heb je dat filmpje nou al eens bekeken?quote:
Hahahaha! Zo eentje heb ik er ongeveer inderdaad, dit is de mijne:quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb jij een Golf Gups? Weet je WAT je daar mee moet doen???![]()
![]()

Golf II is aan te radenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:57 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb nog nooit in een golfje II gereden, vind het echt leuke autootjesHeb mn rijbewijs gehaald in een golf V
Ondanks dat mijn Lada terreinwagen stervensduur is in onderhoud, wegenbelasting en brandstof kies ik toch 9 van de 10 keer voor de auto
Waar je met de trein vast zit aan de rails, ben ik met de auto niet eens aan wegen gebonden
zo heelrijk die vrijheid
Maar lekker eenboek kunnen lezenonderweg is ook ok
Grootste voordeelvan de auto vind ik wel dat IK degene ben die bepaalt wie er op de stoelen om me heen zitten
en precies goed inderdaad
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb jij een Golf Gups? Weet je WAT je daar mee moet doen???![]()
![]()
jatuurlijk, wat denk jij danquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb je dat filmpje nou al eens bekeken?
Ik parkeer vaak bij een rustig station aan de rand van een stadquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:15 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Hahahaha! Zo eentje heb ik er ongeveer inderdaad, dit is de mijne:
[ afbeelding ]
Kennerskwiss, bij welk station sta ik hier geparkeerd??![]()
[..]
Golf II is aan te radenLeuke auto, al was ie aanvankelijk niet mijn eerste keuze. Ik wilde weer een Citroen AX terug, dat was mijn eerste auto. Dit is pas m'n tweede, maar ik rijd er alweer 3 jaar in, in de Golf.
Al is het wel goed zoeken naar een Golf II, de meesten zijn volledig afgeragt. Die van mij is uit 1990, en heeft 109.000 km op de teller staan. Ik vraag me dus ook af tot in hoeverre dat klopt, maar misschien is het ook wel zo. Hij rijdt immers nog lekker. Al komt ouderdom met de gebreken, dat wel.
Ik heb mijn rijbewijs gehaald in een Opel AstraGeen verkeerde auto om het in te leren, maar niet mijn ding.
De auto is ook wel fijn hoor, maar als ik naar een stad moet, geniet de trein wel mijn voorkeur. Geen gezeik met parkeermeters enz enz. Maar voor een dorp, de auto
Visa'squote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:20 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
En ik heb twee stuks van de voorganger van de AX, Citroën Visa'sAlleen die zijnin restauratie
[ afbeelding ]
De enige van mn auto's die wel in rijdende staat is momenteel
Ik heb een rode tegen een voorganger geparkeerd, was meteen het moment dat ik stopte met Visas voor dagelijks gebruik te rijdenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:22 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Visa'sMijn ouders hadden vroegah, toen ik een jaar of drie was, een oranje Visa
Maar die is om een lantaarnpaal gevouwen
Als ik ooit een auto neem dan wordt het een Mogquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:18 schreef Alexxxxx het volgende:
en de trein isniet kut, het halt het alleen niet bij een Lada Niva
Als ik dan ooit vast zit in de blubs (hey! heb wegbanden onder mn niva) bel ik jouquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als ik ooit een auto neem dan wordt het een Mog
[ afbeelding ]
Maar ja...*zucht....*
Ik kan me nog herinneren dat er eentje als titel van de PTA SC in 1294 stukken tussen Cornjum en Jelsum langs de baan lag. Noem je dat "in reparatie"? Hmmmkay..quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:20 schreef Alexxxxx het volgende:
En ik heb twee stuks van de voorganger van de AX, Citroën Visa'sAlleen die zijnin restauratie
Een 404 radiobak heb je voor een paar duizend wel. Alleen je moet ze laten terugkeuren tot TMM 3500 kg anders mag je er niet op rijden met normaal B rijbewijsquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:25 schreef Alexxxxx het volgende:
* Alexxxxx heeft ook een aantal Unimog boeken, en een enorm zwak voor dit beestje
Kan me voorstellen. Mijn vader was toentertijd ook geen voorstander van die AX, om die reden. Maar goed, ik moest en zou die auto hebben. Nooit wat aan gehad, tot opeens de bodem eruit vielquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:23 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik heb een rode tegen een voorganger geparkeerd, was meteen het moment dat ik stopte met Visas voor dagelijks gebruik te rijdenMet 30 km/h een motorblok op schoot was me net ff wat te gortig
Datsi dus degene die ik plat hebgereden, en toch mee naar huis ben gereden terwijl de onderdelen er van af vielenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat er eentje als titel van de PTA SC in 1294 stukken tussen Cornjum en Jelsum langs de baan lag. Noem je dat "in reparatie"? Hmmmkay..
Of je hangt er een 45 km bordje op, en iedereenvan ouder dan 18 mag er zoner papieren op rijden, en je mag nog rode diesel tanken ook...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een 404 radiobak heb je voor een paar duizend wel. Alleen je moet ze laten terugkeuren tot TTM 3500 kg anders mag je er niet op rijden met normaal B rijbewijsEn als zoiets leeg al dacht ik 2700 weegt, is de lol er gauw af
Probeer de PTA SC, vinden ze leukquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:33 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik dacht dat ik in het treintopic zat![]()
Sorryff verder zoeken
AX is ook leukquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:32 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Kan me voorstellen. Mijn vader was toentertijd ook geen voorstander van die AX, om die reden. Maar goed, ik moest en zou die auto hebben. Nooit wat aan gehad, tot opeens de bodem eruit viel
Dalek weer, nu ff mogfappenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:33 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik dacht dat ik in het treintopic zat![]()
Sorryff verder zoeken
Dat is dan weer NIET leuk. De grap is om je met een mooie mog op het parkeerterrein van de lokale supermarkt te vertonen, 2 barbecues, honderd kilo vlees en twee pallets bier in te laden en weer weg te rijdenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:33 schreef Alexxxxx het volgende:
Of je hangt er een 45 km bordje op, en iedereenvan ouder dan 18 mag er zoner papieren op rijden, en je mag nog rode diesel tanken ook...
quote:
je doet langer met je auto's dan ikquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:41 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Een beetje wel. Maar toch ook weer 2,5 jaar mee rondgehobbeld.
ja,maar jij googlet, en ik keek in het zweiwegtopic op BBquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
dat zijn toch lelijke dingen man
ZOOO doe je dat!
[ afbeelding ]
Ach, ik moet zeggen dat ik ook geluk met mn auto's heb gehad tot nu toe. Had het slechter kunnen treffenquote:
ik heb juist altijd veel pechquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:50 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ach, ik moet zeggen dat ik ook geluk met mn auto's heb gehad tot nu toe. Had het slechter kunnen treffen
Ik heb die foto zelf gemaakt kneutertjequote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:48 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ja,maar jij googlet, en ik keek in het zweiwegtopic op BB
In dat geval, wil je m ook hier posten?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb die foto zelf gemaakt kneutertje
Valkenburg FTWquote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:27 schreef Ireyon het volgende:
'k Snap echt nog steeds niet hoe ze dit soort dingen voor elkaar krijgen![]()
[ afbeelding ]
De mensen die die dingen erin moeten doen, zijn wel erg lompquote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:27 schreef Ireyon het volgende:
'k Snap echt nog steeds niet hoe ze dit soort dingen voor elkaar krijgen![]()
[ afbeelding ]
Dat is inderdaad een faal!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:27 schreef Ireyon het volgende:
'k Snap echt nog steeds niet hoe ze dit soort dingen voor elkaar krijgen![]()
[ afbeelding ]
Zijn allemaal externe bedrijven die het voor de NS doen, sommige mensen daar hebben een beetje ik voer het uit, doeiquote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:27 schreef Ireyon het volgende:
'k Snap echt nog steeds niet hoe ze dit soort dingen voor elkaar krijgen![]()
[ afbeelding ]
quote:Belangrijker nieuws - en uit zo'n beetje de meest betrouwbare bron - is dat de op dit moment van kracht zijnde inzetplannen van het materieel luiden dat - bij een ongestoorde instroming van SLT - in februari 2011 aan mat '64 alleen nog de stellen van Zwolle - Emmen in actieve dienst zullen zijn !
Da's wel kut ja.quote:Op woensdag 5 mei 2010 09:46 schreef Peterselieman het volgende:
Slecht nieuws volgens Broek53 op Somda:
[..]
Eindelijk van die rammelende herriedingen af.quote:Op woensdag 5 mei 2010 09:46 schreef Peterselieman het volgende:
Slecht nieuws volgens Broek53 op Somda:
[..]
moet je het wel goed verbeterenquote:
Lekker bezig.quote:Op woensdag 5 mei 2010 11:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
moet je het wel goed verbeteren
De 5100 SLT klopt wel, maar het is de 5000 die aan de 5700 gekoppeld is en niet de 5100
"Er gaat niets boven Valkenburg"quote:
quote:Op woensdag 5 mei 2010 11:29 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Eindelijk van die rammelende herriedingen af.![]()
De volgende serie die wordt geSLT't is de 5100 (Den Haag - Dordrecht - Roosendaal). De planning is dat dat 13 juni gaat gebeuren. Al het DD-AR uit die serie schuift dan door naar de 5700 / 5000.
En bedankt. Vroeg ik daarom?quote:Geachte mevrouw, mijnheer,
In het kader van een onderzoek aan de Universiteit van Amsterdam naar internationaal reisgedrag hebben wij een enquęte uitgezet. U bent hiervoor geselecteerd aangezien u in het afgelopen jaar een reis heeft gemaakt naar het buitenland met de hogesnelheidstrein. NS Hispeed ondersteunt het onderzoek door de e-mailadressen beschikbaar te stellen, verder is het onderzoek onafhankelijk van NS Hispeed.
Dat is wel erg ja. Het zou me niet verbazen als je daar ook nooit eerder toestemming voor hebt gegeven.quote:Op woensdag 5 mei 2010 17:15 schreef Dr_Flash het volgende:
net in de mail:
[..]
En bedankt. Vroeg ik daarom?
Kan me geen enkele reden voorstellen waarom ik dat ever ooit gedaan zou kunnen hebben, dus nee.quote:Op woensdag 5 mei 2010 17:29 schreef James1988 het volgende:
Dat is wel erg ja. Het zou me niet verbazen als je daar ook nooit eerder toestemming voor hebt gegeven.
Greavy had dat ding gewoon over die balie moeten smijten "Mens, hou je kutkaart. Hier. En bedankt!"quote:@greavy: dat is toch gewoon om je kapot voor te schamen? Het hele OV-chipkaartsysteem zit gewoon bagger in elkaar... dat wisten we al, maar wordt nu alleen maar duidelijker...
Dom onderzoek ook.. 'k Zie niet in wat mijn postcode met Hogesnelheidsreizen te maken heeft.quote:Op woensdag 5 mei 2010 17:15 schreef Dr_Flash het volgende:
net in de mail:
[..]
En bedankt. Vroeg ik daarom?
Oh daar heb ik nog niet eens naar gekeken. Ik heb wel even hun eigen privacybeleid er op nageslagen. En daar staat bijvoorbeeld het volgende:quote:Op woensdag 5 mei 2010 17:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dom onderzoek ook.. 'k Zie niet in wat mijn postcode met Hogesnelheidsreizen te maken heeft.
Reizen met de hogesnelheids trein is?
Langzaam - Snel
Duur - Goedkoop
Onveilig - Veilig
![]()
't Zal wel, het mailtje zat in m'n Spamfolder en nu dus enkeltje Prullenbak.
Overigens; www.thesistools.com/afmeldenonderzoekns
Het mag duidelijk zijn dat ik geen genoegen neem met een verdediging in de trant van "ja maar dit zijn geen commerciële doeleinden".quote:Geen verstrekking van gegevens aan derden voor commerciële doeleinden
Regelmatig worden wij benaderd door partners met wie we samenwerken. Deze partners benaderen ons met de vraag of zij u als klant van NS een aantrekkelijke aanbieding mogen doen. U kunt daarbij denken aan kortingen op reizen, theaterbezoek of bijvoorbeeld boeken. Deze aanbiedingen willen wij u als klant natuurlijk niet onthouden. We zullen daarbij echter onder geen beding uw gegevens ter beschikking stellen aan derden. Ook zullen uw gegevens niet worden verkocht. Een aanbieding van een samenwerkende partner zal dus altijd door NS aan u kenbaar worden gemaakt en nooit door de betreffende partner zelf. Dat betekent dat uw gegevens bij ons veilig zijn en dat u tegelijkertijd op de hoogte wordt gehouden van interessante aanbiedingen.
Mooi zo, geen SGM's meer op de series 5700 en 5000 als ik het goed begrijp.quote:Op woensdag 5 mei 2010 11:29 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Eindelijk van die rammelende herriedingen af.![]()
De volgende serie die wordt geSLT't is de 5100 (Den Haag - Dordrecht - Roosendaal). De planning is dat dat 13 juni gaat gebeuren. Al het DD-AR uit die serie schuift dan door naar de 5700 / 5000.
Translink aanklagen.quote:Op woensdag 5 mei 2010 16:58 schreef greavy het volgende:
Ik reis nog regelmatig met losse kaartjes, maar wissel het ook wel eens af met de chipkaart.
Nu wordt het weer meer los kaartjeomdat die kutkaart kaduuk is
Er zit een sein (en een overweg) tussen. De hoek was erg klein natuurlijk. Ik neem tenminste aan dat je de 3146 en de cargo bedoelt?quote:Op woensdag 5 mei 2010 19:13 schreef JDude het volgende:
@Fles: die uitvergrote foto, vertekent dat nou heel erg? Die treinen lijken zowat op elkaars bumper te staan.
quote:Op woensdag 5 mei 2010 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Er zit een sein (en een overweg) tussen. De hoek was erg klein natuurlijk. Ik neem tenminste aan dat je de 3146 en de cargo bedoelt?
Sue them.quote:Op woensdag 5 mei 2010 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh daar heb ik nog niet eens naar gekeken. Ik heb wel even hun eigen privacybeleid er op nageslagen. En daar staat bijvoorbeeld het volgende:
[..]
Het mag duidelijk zijn dat ik geen genoegen neem met een verdediging in de trant van "ja maar dit zijn geen commerciële doeleinden".
Roosendaalquote:Op woensdag 5 mei 2010 19:21 schreef Guppyfriend het volgende:
het is toch de trein geworden naar Roosendaal
Vanuit Roosendaal ben ik dan ook met de bus verder gegaanquote:Op woensdag 5 mei 2010 19:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Roosendaal![]()
Waar verder niks te beleven valt
Maar de treinen sluiten wel goed op elkaar aan.quote:Op woensdag 5 mei 2010 19:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Roosendaal![]()
Waar verder niks te beleven valt
Van puntje perron (zeg maar waar die jongen staat) tot aan die overweg is het volgens Google Earth ongeveer 460 meter. De hoek op het spoor is dus aanzienlijk kleiner dan één graad. Zie ook de lengte/breedte van die Virm erachter bijvoorbeeld. En dat vertekent dus behoorlijk.quote:
Och jee, niet weer Vervangend Busvervoer naar België he?quote:Op woensdag 5 mei 2010 19:24 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Vanuit Roosendaal ben ik dan ook met de bus verder gegaan
naar waar?quote:Op woensdag 5 mei 2010 19:24 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Vanuit Roosendaal ben ik dan ook met de bus verder gegaan
Nee nee, geen zorgen. Ik ben naar Stampersgat geweestquote:Op woensdag 5 mei 2010 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Och jee, niet weer Vervangend Busvervoer naar België he?
Ja, nu je het zegt. De bovenleidingportalen lijken ook een halve meter uit elkaar te staanquote:Op woensdag 5 mei 2010 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Van puntje perron (zeg maar waar die jongen staat) tot aan die overweg is het volgens Google Earth ongeveer 460 meter. De hoek op het spoor is dus aanzienlijk kleiner dan één graad. Zie ook de lengte/breedte van die Virm erachter bijvoorbeeld. En dat vertekent dus behoorlijk.
Ze is nog wel vrijgezelquote:Op woensdag 5 mei 2010 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, dan de NS HiSpeed Klantenservice. Of wat daarvoor moet doorgaan.
[ afbeelding ]
Fles en vrouwen, dat komt niet meer goed
"Ik weet het antwoord op je vraag niet, maar ik heb wel zin in wat er onder die broek groeit"quote:Op woensdag 5 mei 2010 20:20 schreef Alexxxxx het volgende:
waarom wijst ze telkens naar het witte vlak ONDER het antwoord?
vraag haar dat anders eens
Wat groeit er onder jou broek dan?quote:Op woensdag 5 mei 2010 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Ik weet het antwoord op je vraag niet, maar ik heb wel zin in wat er onder die broek groeit"
Ermm volgens mij gaat dit topic een beetje de verkeerde kant op nuquote:Op woensdag 5 mei 2010 20:25 schreef Alexxxxx het volgende:
* Alexxxxx draagt geen broeken als hij thuis is
Ze mogen wel lering trekken uit de gevolgen van de Beeching Axe.quote:Op woensdag 5 mei 2010 20:35 schreef Ofyles2 het volgende:
Even het topic op de rails helpen: http://www.hbvl.be/nieuws(...)13-eacddcf38f80.aspx
maarquote:The 'Beeching Axe' is an informal name for the British Government's attempt in the 1960s to reduce the cost of running British Railways [..] it is remembered for recommending wholesale closure of what it considered little-used and unprofitable railway lines, the removal of stopping passenger trains and closure of local stations on other lines..
quote:The closures failed in their main purpose of trying to restore the railways to profitability, with the promised savings failing to materialise. By closing almost a third of the rail network, Beeching managed to achieve a saving of just Ŗ30 million, whilst overall losses were running in excess of Ŗ100 million. The shortfall arose mainly because the branch lines acted as feeders to the main lines and that feeder traffic was lost when the branches closed. This in turn meant less traffic and less income for the increasingly vulnerable main lines.
Pricelessquote:Op woensdag 5 mei 2010 20:11 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ze is nog wel vrijgezel![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vrees het ergste...quote:Op woensdag 5 mei 2010 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze mogen wel lering trekken uit de gevolgen van de Beeching Axe.
Met welke reden dan? Mooie cijfers? Financieel? Punctueel? Reizigerstevredenheid? Ik heb echt geen ideequote:
Allerlei middelen mogelijk.quote:Op woensdag 5 mei 2010 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met welke reden dan? Mooie cijfers? Financieel? Punctueel? Reizigerstevredenheid? Ik heb echt geen idee
Verbaast mij nog in Nederland:quote:Op woensdag 5 mei 2010 21:56 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Allerlei middelen mogelijk.
O.a. de punctualiteit verhogen door de treinritten te verlengen met enkele minuten.
Overigens blijft de reisplanner nog steeds volkomen kut, de site raakt overstuur als ik meerdere reisverzoeken wil plegen.
En ik heb zojuist Vincent Van Quickenborne getwitterd over het implementeren van het OV-netwerk van VVM De Lijn. Ik vernam twee maanden geleden dat hij daar werk van zou maken, maar de plannen liggen nog ergens in de laden of staan op het punt in de prullenbak/shredder te verdwijnen.
Wist ik maar iets af van Google Maps en AJAX, dan was ik per direct begonnen.
De reisplanner wordt steeds kutter. Probeer maar eens een kilometerafstand tussen twee stations op te vragen zonder aan te geven hoe oud je bent EN hoe vaak je denkt die reis te gaan maken. Lukt je nietquote:Op woensdag 5 mei 2010 21:56 schreef Ofyles2 het volgende:
Overigens blijft de reisplanner nog steeds volkomen kut,
Wie zit er op te wachtenquote:Op woensdag 5 mei 2010 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De reisplanner wordt steeds kutter. Probeer maar eens een kilometerafstand tussen twee stations op te vragen zonder aan te geven hoe oud je bent EN hoe vaak je denkt die reis te gaan maken. Lukt je niet
Camiel Eurlings heeft er de mond van vol, maar hij houdt het eerder bij woorden dan bij daden.quote:Op woensdag 5 mei 2010 21:59 schreef Brembo het volgende:
[..]
Verbaast mij nog in Nederland:
- Geen file integratie in Google maps
- Geen openbaar vervoer integratie in google maps
Beiden implementeren met tijden, zou de consument alweer een stuk helpen.
Klopt, maar die kosten in België ook 2 keer zo veel als hier. Plus dat er nauwelijks gedrukt worden. Die hebben in België maar een oplage van 8000 of zo.quote:
Ikquote:
Geen idee, maar Somda is inderdaad wel de plek voor zo'n vraag. Ik heb even een topic geopend voor jequote:Op woensdag 5 mei 2010 22:50 schreef SevenWonders het volgende:
Op 15 mei ga ik met een speciale trein van Dordrecht naar Utrecht voor een grote landelijke scoutingmanifestatie. Het enige dat ik weet is dat deze trein om 10:22u vertrekt.
Nu lees ik wel eens iets over Somda? Kun je daar zien wat de verdere dienstregeling van deze trein zal zijn?
Zit Piet Paulusma ook al daar? Waarschijnlijk gaat het wel of niet regenenquote:Op woensdag 5 mei 2010 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen idee, maar Somda is inderdaad wel de plek voor zo'n vraag. Ik heb even een topic geopend voor je
Kom op, ik probeer niet METEEN oorlog te hebben daarquote:Op woensdag 5 mei 2010 23:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Zit Piet Paulusma ook al daar? Waarschijnlijk gaat het wel of niet regenen.
WAT een mongolensite is het ook zeg, teringquote:Spiketrain: vragen naar dienstregelingen is niet toegestaan.
Jij post op Somda?quote:Op woensdag 5 mei 2010 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:
WTF een slotje![]()
[..]
WAT een mongolensite is het ook zeg, tering
Heb gelijk weer de melodie van Oh Doctor Beeching in m'n hoofd.quote:Op woensdag 5 mei 2010 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze mogen wel lering trekken uit de gevolgen van de Beeching Axe.
[..]
Ik lees daar wel wat mee, maar posten doe ik er niet. Veel te veel autisten daarquote:Op donderdag 6 mei 2010 09:14 schreef Stefanovic83 het volgende:
geen somda-fans hier he![]()
Ze hebben wel altijd de eerste nieuwtjes..
Idem. Daarnaast ben ik niet zo geinteresseerd in materieel, meer in infra en beveiliging.quote:Op donderdag 6 mei 2010 09:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik lees daar wel wat mee, maar posten doe ik er niet. Veel te veel autisten daar
Waarom treinen, als je je ook toe kan leggen op het organiseren van Macarena feestjes met dance versies van musicals in de stationshallen?quote:Op woensdag 5 mei 2010 22:32 schreef James1988 het volgende:
> "Zeg jongens, we maken meer verlies dan we eigenlijk mogen volgens de contracten die we hebben"
< "Oh, euh, daar moeten we iets aan doen"
> "Jazeker"
< "We zouden B-Cargo kunnen verkopen"
> "Nee joh, dan kunnen we niet meer zeggen dat we de grootste cargovervoerder zijn"
< "Okay
... misschien kunnen we wat middenkaderfunctionarissen ontslaan?"
> "Nee, dat gaan de vakbonden niet leuk vinden"
< "Oh, euhm... we zouden in de zomermaanden minder treinen kunnen laten rijden met minder materieel"
> "Goed idee! Doe maar! En op sommige lijnen hoeven we dan helemaal niet meer te rijden, een paar bussen voldoen ook wel voor dat klootjesvolk"
< "Maar da's nog niet genoeg"
> "Oh crap. Schrap dan maar nog meer treinen, wat maakt ons die reizigers nou uit?"
SLT-VI op Utrecht - Baarn? Is dat niet een beetje erg veel van het goede?quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:17 schreef greavy het volgende:
Plan is vanaf 10 Mei ook SLT in de 5500 (Utrecht - Baarn) SLT in te gaan zetten, en natuurlijk de spitstrein 14100 (Rotterdam - Vlaardingen Centrum). Straks dus 7 SLT'tjes op de Hoekse Lijn te vinden, en op Utrecht - Baarn willen ze met 3x SLT-VI gaan rijden om de dagen rond te komen.
Aldus Somda (lees ik vooral mee)
Lijkt mij ook, maar Broek53 van Somda meldt het, en dat is vaak wel te vertrouwen..quote:Op donderdag 6 mei 2010 12:07 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
SLT-VI op Utrecht - Baarn? Is dat niet een beetje erg veel van het goede?
Dat is de 6702 die voor het rangeerwerk zorgtquote:Op donderdag 6 mei 2010 11:59 schreef greavy het volgende:
We kwamen met -4 aan in Leeuwarden, waar ik nog een shot kon maken van de 1619+Rangeerloc ???? + cargo.
[ afbeelding ]
De 1619 staat klaar om de trein te trekken richting Rotterdam (?), met de rangeerlok in opzending.
Aha, oke. Toen nog niet. Binnenkort daar maar weer eens gaan kijkenquote:Op donderdag 6 mei 2010 12:15 schreef Socios het volgende:
Het spoor naar Harlingen Haven ligt er weer (vrijwel) helemaal inmiddels. Afgelopen week is er al een ´werktrein´ naartoe gereden.
Zal het direct aanpassen. De loc ziet er niet zo netjes meer uitquote:Op donderdag 6 mei 2010 12:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is de 6702 die voor het rangeerwerk zorgt
Ja het zal inderdaad wel kloppen, maar ik denk dat ze op de Hoekse Lijn eerder een 6je kunnen gebruiken dan op de Stichtse Lijn...quote:Op donderdag 6 mei 2010 12:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, maar Broek53 van Somda meldt het, en dat is vaak wel te vertrouwen..
We kregen onlangs een melding van een beschadigde overweg op dat baanvak. Of we maar met aanwijzing wilden gaan rijden.quote:Op donderdag 6 mei 2010 12:15 schreef Socios het volgende:
Het spoor naar Harlingen Haven ligt er weer (vrijwel) helemaal inmiddels. Afgelopen week is er al een ´werktrein´ naartoe gereden.
Die kan in het humorboek!quote:Op donderdag 6 mei 2010 12:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
We kregen onlangs een melding van een beschadigde overweg op dat baanvak. Of we maar met aanwijzing wilden gaan rijden.
Heb je een jaarabonnement? Dan zou het nog vanwege de strenge winter kunnen zijn.quote:Op donderdag 6 mei 2010 13:52 schreef KapiteinT het volgende:
Huh, ik heb gisteren 39,20 op mijn rekening gestort gekregen van 'NS GROEP NSR CUST SERV' met als betalingskenmerk:
0000000023292612
RESTITUTIE NS KLANTCONTACTCENTER
KLANT NR. blabla
Maar ik heb nooit restitutie aangevraagd... Heeft iemand enig idee waar dit geld opeens vandaan kan komen?
Nee, ik heb wel een VDU-abonnement gehad, maar die heb ik al bijna een jaar geleden opgezegd en dat is verder helemaal goed gegaan.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heb je een jaarabonnement? Dan zou het nog vanwege de strenge winter kunnen zijn.
En toevallig ook mijn naam?quote:Op donderdag 6 mei 2010 13:58 schreef Fixers het volgende:
Iemand zeker een fout rekening nummer ingevuld.
Niet alle banken hebben een naam nodig als je geld overmaakt. Soms is een rekeningnummer al genoeg.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:22 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Nee, ik heb wel een VDU-abonnement gehad, maar die heb ik al bijna een jaar geleden opgezegd en dat is verder helemaal goed gegaan.
[..]
En toevallig ook mijn naam?
En mijn date verruīneren zekerquote:Op donderdag 6 mei 2010 19:56 schreef Duvel het volgende:
Toch lijkt het me nog wel eens grappig om dan gewoon door te fotograferen. Er komt op een gegeven moment vast SpoPo bij. En die moeten dan maar bewijzen dat wat jij doet, illegaal is.
Ondertussen rijden de treinen normaal rondom Rotterdam Centraal, richting Amersfoort zijn er nog problemen.quote:@BreakingNews Train crash in northwest Turkey injures 16, officials say - AP
Heeft ze zelf verdiendquote:Op donderdag 6 mei 2010 19:58 schreef Ofyles2 het volgende:
richting Amersfoort zijn er nog problemen.
Ook die BOA's hebben zich aan de regels te houden, en anders bel jij toch gewoon 09008844 en vraag je naar de SpoPo?quote:Op donderdag 6 mei 2010 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee het punt is dat die BOA's gewoon best vervelend kunnen doen, en je hebt maar naar ze te luisteren, ondanks dat je in je recht staat. Al dat gezeik heb ik gewoon totaal geen zin in![]()
quote:Achterop het opstelterrein werd van stel 4052 alle zittingen vervangen (twee grote Nedtrainbusjes stonden erbij en er lagen allemaal zittingen op de grond bij het treinstel).
Oh, waren er weer een paar klojo's met messen aan de gang geweest? Ik heb ze dat trouwens een keer tijdens de rit in een DD-AR zien doen, die zittingen verwisselen...quote:Op donderdag 6 mei 2010 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag in Groningen volgens een bericht op Somda:
[..]
Heb ik aan zitten denken ja, maar goed. Ik print die richtlijnen wel uit voor een volgende keer. Het vervelende is gewoon dat iedereen met een fototoestel tegenwoordig als een risico gezien wordt en aangepakt moet worden. En als je dan nog een foto van een TREIN maakt, okee. Maar van een BORDJE? Nee, dan ben je vast kwaad volkquote:Op donderdag 6 mei 2010 20:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ook die BOA's hebben zich aan de regels te houden, en anders bel jij toch gewoon 09008844 en vraag je naar de SpoPo?
Ik leer dat van vrouwen. Ja zeggen en nee doen.quote:
Ik vind het best wel een kick, een bankstel naar huis nemen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 20:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh, waren er weer een paar klojo's met messen aan de gang geweest? Ik heb ze dat trouwens een keer tijdens de rit in een DD-AR zien doen, die zittingen verwisselen...
Om ļ over 12, dat staat er toch?quote:Op donderdag 6 mei 2010 20:54 schreef Socios het volgende:
Hoelaat vertrekt deze trein??????????????????????????????????????????????????????????????
[ afbeelding ]
Ja zou kunnen. Ik heb ooit in een ver verleden (4 jaar terug) ook geld terug gekregen van de NS. Misschien sta ik nog ergens in een computer en is het naar de verkeerde verzonden.quote:Op donderdag 6 mei 2010 15:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Niet alle banken hebben een naam nodig als je geld overmaakt. Soms is een rekeningnummer al genoeg.
Pics or it didn´t happen inderdaad.quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:20 schreef KapiteinT het volgende:
Zei iemand hier 18 jarige meisjes?
Oh, haha. Rotterdam Centraal. Een foutje in de CTA van spoor 8 die er al een tijdje is... Moet 12:02 zijnquote:Op donderdag 6 mei 2010 20:54 schreef Socios het volgende:
Hoelaat vertrekt deze trein??????????????????????????????????????????????????????????????
[ afbeelding ]
En verwachtten dat ze je doorverbinden? Vaak niet.. "Wij zitten niet in verbinden met de Spoorwegpolitie." is hun antwoord.. Alhoewel het wél een KLPD-dienst is.quote:Op donderdag 6 mei 2010 20:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ook die BOA's hebben zich aan de regels te houden, en anders bel jij toch gewoon 09008844 en vraag je naar de SpoPo?
Naja, een mooi eerste klas dagkaartjequote:"[....]
Uw klacht is in behandeling genomen, en veelvoudig besproken. Ik begrijp uw ongenoegen hierover.
Wij zullen trachten onze medewerkers beter in te lichten over het wel en niet mogen fotograferen, en wanneer er toestemming nodig is, en wanneer niet.
[....]
De situatie waar U mee te maken had, hebben wij niet als een fijne ervaring kunnen erkennen. U maakt foto's en filmpjes voor uw hobby. Zoals u al aangaf, is hiervoor geen toestemming van de Nederlandse Spoorwegen van nodig.
[....]
Als compensatie voor deze slechte behandeling door onze Service & Veiligheidmedewerkers kan ik u een compensatie aanbieden in de vorm van een gratis dagkaart 1e klas.
Deze dagkaart is geldig van 1 mei 2010 tot en met 1 mei 2011.
U mag hierbij door heel Nederland reizen, en is dus ook geldig bij Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia.
Voor overige productvoorwaarden verwijs ik u naar de aangehechte strook bij het bijgevoegde kaartje.
Indien U niet akkoord gaat met deze compensatie verwacht ik van u een reactie. De Nederlandse Spoorwegen zal dan kijken of er aan uw wensen voldaan kan worden.
[....]"
Aangezien ik heb bijgedragen aan de klachtenbrief verwacht ik natuurlijk wel een complete scan in mijn PM-box.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:50 schreef greavy het volgende:
Vandaag een reactie van de Nederlandse Spoorwegen gekregen, naar aanleiding van mijn klacht over de S&V medewerkers die mij aanspraken over fotograferen & erg moeilijk deden.![]()
![]()
![]()
Een gedeeltelijke quote uit de brief:
[..]
Naja, een mooi eerste klas dagkaartje
Wel netjes van de NS dat ik een reactie kreeg. Het betrof een brief van ruim 2,25 A4'tjes.
FYPquote:Op donderdag 6 mei 2010 23:31 schreef Duvel het volgende:
Aangezien ik heb bijgedragen aan de klachtenbrief verwacht ik natuurlijk wel een complete scan in dit topic.
quote:
netjes opgelostquote:Op donderdag 6 mei 2010 22:50 schreef greavy het volgende:
Vandaag een reactie van de Nederlandse Spoorwegen gekregen, naar aanleiding van mijn klacht over de S&V medewerkers die mij aanspraken over fotograferen & erg moeilijk deden.![]()
![]()
![]()
Een gedeeltelijke quote uit de brief:
[..]
Naja, een mooi eerste klas dagkaartje
Wel netjes van de NS dat ik een reactie kreeg. Het betrof een brief van ruim 2,25 A4'tjes van de NS.
Lol.quote:Op donderdag 6 mei 2010 23:34 schreef Duvel het volgende:
"Fuck You Prutser"?
Is hun Nederlands trouwens echt zo beroerd? Of beetje lam overgetypt?quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:50 schreef greavy het volgende:
Vandaag een reactie van de Nederlandse Spoorwegen gekregen, naar aanleiding van mijn klacht over de S&V medewerkers die mij aanspraken over fotograferen & erg moeilijk deden.![]()
![]()
![]()
Een gedeeltelijke quote uit de brief:
[..]
Naja, een mooi eerste klas dagkaartje
Wel netjes van de NS dat ik een reactie kreeg. Het betrof een brief van ruim 2,25 A4'tjes van de NS.
Dat is inderdaad een tijdelijke vervanging. NS Hispeed heeft de Prio-rijtuigen (die roze/wit/rode zuurstokken) nodig voor de Fyra, dus worden die Belgische rijtuigen tijdelijk gehuurd voor de Benelux.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 00:10 schreef sandsucker het volgende:
ik zag vandaag een traxx locomotief + enkele belgische rijtuigen. is dit ter vervanging van de oude benelux? en rijden die oude locomotieven+wagons nog?
Dat klopt. Dat ding heeft ERTMS-testritten gedaan op Asd - Ut v.v.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 00:50 schreef Duvel het volgende:
Op station Utrecht kwam vandaag een losse HSA Traxx binnen. En ja, er zijn foto's van.
Die kwam 's ochtends iets voor half negen langs, maar toen had ik mijn camera niet paraat helaas. Of gelukkig, net hoe je het ziet.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 02:19 schreef Yreal het volgende:
ik heb ook een slechte foto van een v250 die utrecht CS aandeed vandaag
Thx Flash http://sncf.com/fr_FR/htm(...)2-Lire-larticle.htmlquote:Op donderdag 6 mei 2010 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
De bordjesboer had er eentje te veel gemaakt met Amersfoort erop
[ afbeelding ]
Kort na deze foto werd ik trouwens aangesproken door een klein blond meisje van een jaar of 18 met sproetjes en een BOA-pakje aan. Waarvan of ik foto's maakte want bla bla toestemming tōktōktōk veiligheid bla bla regels tōktōktōk weggestuurd bla dinges nogwat. Volgende keer steek ik een madeliefje in d'r haar want nu ben ik verliefd![]()
Serieus: Natuurlijk had ik daar geen toestemming voor nodig, maar steeds meer kom je van die verveelies tegen die even moeten aangeven hoe belangrijk ze wel zijn. Mooi moment om iedereen nogeens te wijzen op een geniaal topic op HGBTF ( KLIK HIER ) waar voor een hoop landen url's verzameld worden van de richtlijnen op dit gebied. Print die boel nou maar gewoon uit en steek het bij je, sommige mensen kennen de regeltjes niet die ze zelf moeten handhaven. Dan kan het geen kwaad ze een handje te helpen
De Binckhorstboog ligt er en ja het kan gewoon, omdat het weekend isquote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:13 schreef Ascendancy het volgende:
8 en 9 mei rijden de IC's Rotterdam-utrecht via Den Haag HS. Maar daar is vanaf HS toch helemaal geen boog in de richting van Utrecht?
En kan de oude lijn die druk, met nog 4 IC;s erbij, wel aan?
Maak daar voor de gein eens xxxx km vanquote:Op donderdag 6 mei 2010 23:02 schreef greavy het volgende:
Klopt, en zal ik zeker goed besteden, aan een reisje van xxx kilometer
Na een klacht gekregen?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:25 schreef Guppyfriend het volgende:
Nu je het zegt. Ik heb nog een Kiosk voucher voor een bakkie thee
Ik denk inderdaad aan een ritje zoiets als Zwijndrecht - Den Helder- Maastricht - Vlissingen - Den Haag - Groningen - Den Haag - Rotterdam - Zwijjndrecht, binnenkort eens uitpluizen hoe en watquote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:22 schreef KapiteinT het volgende:
Zoiets: Zwijndrecht - Den Helder - Vlissingen - Groningen - Zwijndrecht? Een luttele 1081,6 km.
Nee, nadat mijn vaste fietsenstalling gesloten werdquote:
Vandaar ook dequote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |