Nee. Maar laat maar zien hoorquote:Op zaterdag 1 mei 2010 15:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Fles, heb jij het bordje van Planegg al op de foto?
Ik wel
Commentaar van de Duitser die meereisde toen ik die foto maakte: "ah, de foto voor Fles"quote:Op zaterdag 1 mei 2010 16:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Maar laat maar zien hoor
Tevens TVP
Fixed.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Mensen die met Koninginnedag naar Amsterdam gaan sowieso
quote:Groningen-Leeuwarden
De beperkingen tussen Leeuwarden en Hurdegaryp als gevolg van een sein- en overwegstoring zijn voorbij.
Er rijden stopbussen tussen Leeuwarden en Hurdegaryp.
Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
Nja, dan reis je maar om, of wacht je even godskolere lang op een station. Er worden geen bussen of andere vervoersmiddelen tijdelijk ingezet op het stuk waar dan geen trein komt.quote:ProRail (link) meldt:
WO-II-bom Bunnik op zondag 2 mei
Zondag 2 mei van circa 8.00 tot 9.00 uur:
Tussen Utrecht Centraal en Driebergen Zeist moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 45 minuten.
Door het onschadelijk maken van een WO II bom rijden er tussen Utrecht Centraal en Driebergen Zeist geen treinen.
* Doorgaande reizigers tussen Amsterdam Centraal en Arnhem kunnen omreizen via Amersfoort.
* Doorgaande reizigers tussen Utrecht Centraal en Arnhem kunnen omreizen via Den Bosch.
Prognose:
* Einde 2 mei tussen 9.00 en 10.00 uur.
Bij dezen.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 19:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vandaag bij de nieuwe IJsselbrug wezen kijken. Foto's volgen misschien nog.
Zal nog wel een likje krigen,quote:
Bron: Prorailquote:Defecte brug Lage Zwaluwe-Roosendaal
Tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een defecte brug rijden er tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal geen treinen.oorgaande reizigers tussen Dordrecht en Roosendaal en tussen Rotterdam Centraal en Roosendaal kunnen omreizen via Breda.
Prognose:
*Treindienst normaal om 14.00 uur
Op het scherm in de achtergrond, naar de tentoonstelling Royal Class, affijn zit natuurlijk een verhaal achter wat niet te reproduceren is door mij momenteelquote:
Hoe vaak zijn we al aan een ramp ontsnapt?quote:104 Teletekst zo 02 mei
***************************************
Vliegtuigbom in Bunnik opgeruimd
***************************************
` In Bunnik is een bom uit de Tweede
Wereldoorlog opgeruimd.Het was een
Engelse duizendponder,die is afgeworpen
tijdens een luchtaanval op de spoorlijn
op 16 januari 1945.De bom was gevonden
door iemand met een metaaldetector.
Vanwege het ontmantelen van de bom door
de Explosieven Opruimingsdienst werd
een deel van de snelweg A12 korte tijd
afgezet.Ook het treinverkeer tussen
Utrecht en Ede werd in verband met het
ruimen van de bom stilgelegd.
De Britse vliegtuigbom is inmiddels
door de Explosieven Opruimingsdienst
opgeslagen en wordt op een later moment
tot ontploffing gebracht.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Aan mij ookquote:Op zondag 2 mei 2010 14:26 schreef Dr_Flash het volgende:
nou die vrijheidstrein gaat dus ook aan mij voorbij. Jammer
Check, zelfs aan mijquote:Op zondag 2 mei 2010 14:26 schreef Dr_Flash het volgende:
nou die vrijheidstrein gaat dus ook aan mij voorbij. Jammer
Gaaf uitzicht! 'k Ga er komende week ook eens langsrijden, dan zou-tie volgens mij op z'n plek moeten zittenquote:Op zondag 2 mei 2010 00:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bij dezen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat merk je wel als je er in zit. Dat ding rammelt aan alle kanten en alles behalve de stof op de stoelen is van plastic. :-)quote:Op zondag 2 mei 2010 22:46 schreef sararaats het volgende:
toffe foto's !!!!
maar waarom noemt die ene trein "Playmobil"?
ow ok. ik laat je het wel weten als ik geklutst uit die trein komquote:Op maandag 3 mei 2010 00:03 schreef Yaku het volgende:
[..]
Dat merk je wel als je er in zit. Dat ding rammelt aan alle kanten en alles behalve de stof op de stoelen is van plastic. :-)
Ik dacht eerst dat er een VIRM bedoeld werd, maar I'm wrong.quote:Op maandag 3 mei 2010 00:03 schreef Yaku het volgende:
[..]
Dat merk je wel als je er in zit. Dat ding rammelt aan alle kanten en alles behalve de stof op de stoelen is van plastic. :-)
quote:Treinstellen gebotst op Rotterdam CS
ROTTERDAM - Op station Rotterdam Centraal zijn zondagavond tegen elf uur twee treinstellen op elkaar gebotst.
Š NU.nl/Ron Nie
Dat hebben de politie en hulpverleningsdiensten gemeld.
De treinstellen zijn niet ontspoord. Zij botsten op elkaar tijdens het rangeren. Bij het incident vielen geen gewonden.
Rangeerterrein
De NS liet weten dat dit soort incidenten ''wel eens voorkomt''. De botsing vond plaats op een rangeerterrein aan de Blijdorpzijde van het station. Er was maar één machinist bij het incident betrokken.
De NS kon nog niet zeggen hoe groot de schade is. Het ongeval heeft geen gevolgen voor passagierstreinen.
Dat zou wat zijn.. Maar ik neem toch aan dat er een constructeur bij die bouwer zit die wel wat afweet van staal en hittequote:Op maandag 3 mei 2010 08:46 schreef Duvel het volgende:
Die brug hč, dat is veel te veel staal voor warme dagen. Mark my words!
Tuurlijk wel, maar dat leidt niet altijd tot een voor alle partijen bevredigende oplossing.quote:Op maandag 3 mei 2010 12:25 schreef lezut het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn.. Maar ik neem toch aan dat er een constructeur bij die bouwer zit die wel wat afweet van staal en hitte
Bayerische Oberlandbahn, Berner Oberland-Bahnen, Bodensee-Oberschwaben Bahn...?quote:Op maandag 3 mei 2010 11:07 schreef Ascendancy het volgende:
treinen met de deutsche bahn
Hoewel de tgv mooier is is het zo ideaal dat j bij de db gewoon iedere trein in kan springen.
En de duitse rb treintjes naar afgelegen gebieden, terwijl ze geluiden maken alsof ze het spoor proberen te breken
alleen gisteren even met de BOB gereist
Die van Enchten is mooi. En van een van die anderen krijg ik dorst.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
En tenslotte nog een leuk oogstplaatje:
[ afbeelding ]
Wat is dan precies het probleem? Iets met uitzetten en krimpen?quote:Op maandag 3 mei 2010 08:46 schreef Duvel het volgende:
Die brug hč, dat is veel te veel staal voor warme dagen. Mark my words!
Het is 2010quote:Op maandag 3 mei 2010 08:46 schreef Duvel het volgende:
Die brug hč, dat is veel te veel staal voor warme dagen. Mark my words!
Die heeft niet zulke lange stalen aanbruggen.quote:Op maandag 3 mei 2010 14:15 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Het is 2010denk je dat ze daar geen rekening mee hebben gehouden? De brug ernaast is ook van staal.. gaat toch ook altijd goed?
de 1equote:Op maandag 3 mei 2010 13:53 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Bayerische Oberlandbahn, Berner Oberland-Bahnen, Bodensee-Oberschwaben Bahn...?
Enghien staat erquote:Op maandag 3 mei 2010 13:55 schreef De_Hertog het volgende:
Die van Enchten is mooi. En van een van die anderen krijg ik dorst.
Deze? Niet zo'n last van hoorquote:Op maandag 3 mei 2010 14:39 schreef Ascendancy het volgende:
de 1e
met zijn diesel elektrische treintjes vanuit lenggries
ongelofelijk lelijk en herriemakend rotding
Wat is dat voor plastic bouwpakket??quote:Op maandag 3 mei 2010 15:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Deze? Niet zo'n last van hoor![]()
[ afbeelding ]
Integral Verkehrstechnik AG in Jenbachquote:Op maandag 3 mei 2010 15:11 schreef Peterselieman het volgende:
Wat voor tramfabrikant bouwt die dingen?
Ach ja, ze zijn wel beter te lezen, die nieuwe bordjesquote:Op maandag 3 mei 2010 15:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Enghien staat erEn waar krijg je dorst van?
www.bredavandaag.nlquote:Heel mei vertragingen op spoor tussen Breda en Tilburg
BREDA – De intercity’s tussen Breda en Tilburg lopen deze hele maand vertraging op. De oorzaak is het afbrokkelende voegwerk aan het middenperron op station Gilze-Rijen. Daarom moeten de intercity’s stapvoets rijden bij het passeren van het station.
ProRail is momenteel bezig met spoedreparaties aan het centraal station in Gilze-Rijen. Vannacht gaat het bedrijf kijken wat de beste oplossing is om het station op te knappen.
“Of we gaan de komende dertig dagen elke dag een stukje doen, of we gaan het eind van de maand doen. Dan staan namelijk al werkzaamheden gepland", zegt Rob Hageman van ProRail. De schade is ontstaan door de strenge vorst van de afgelopen winter, zo geeft de woordvoerder van ProRail aan.
De intercity’s hebben vanwege de reparaties een snelheidsbeperking toegewezen gekregen. Maar volgens NS voorlichtster Mea op ’t Hoog hebben reizigers er niet veel last van. “Alleen de intercity’s lopen misschien enkele minuten vertraging op.”
Volgens Hageman is er wel extra toezicht op de overwegen bij het spoor. "Mensen willen oversteken maar de spoorovergang blijft nu langer dicht omdat de treinen langzamer voorbij komen. Daardoor raken ze ongeduldig en willen ze misschien toch nog even snel oversteken."
De revisietermijn is toch ook afgelopen van dat ding?quote:Op maandag 3 mei 2010 20:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
gaat de vrijheidstrein na 5 mei uit de dienstregeling?
Daarom worden er dus een soort hydraulische buffers ingebouwd aan de uiteinden zodat de brug lekker kan in- en uitrekken. De meest geavanceerde versies daarvan vind je op de Millau brug in Frankrijk, daar zit ie niet alleen in de lengte maar ook in de hoogte, over die brug zijn flink wat docu's gemaakt, dus met wat Googlen kan je vast wel wat video's van dat systeem vindenquote:Op maandag 3 mei 2010 08:46 schreef Duvel het volgende:
Die brug hč, dat is veel te veel staal voor warme dagen. Mark my words!
Dat is dan tamelijk dom. En "allerlei technieken" valt ook wel mee. Om de zoveel meter een compensatielas doet al heel veel.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:06 schreef davidov2009 het volgende:
Overigens, als er iéts langs het spoor is dat last kan hebben van in- en uitrekken bij warmte, dan zijn het wel de spoorstaven zelf, die zijn nog langer dan de brug (namelijk naadloos vulkanisch gelast)![]()
Als je richting Utrecht reist is er ook nog buffertijd zat op Den Bosch. Is de overstap van 14½ minuten op de IC naar Alkmaar nog ergens goed voor.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:02 schreef Ireyon het volgende:
Richting Breda werden alle intercities vanmiddag ook via dat zijspoor omgeleid.. 't Lijkt me sterk dat het voor vertraging gaat zorgen aangezien je tussen Bd - Tb wel een redelijke buffer hebt qua tijd.
Die tijd is helemaal volgepland met pissen, bier halen, frikandellentrekken en goederentreinen spotten op het puntje van spoor 7, dat weet je bestquote:Op maandag 3 mei 2010 22:25 schreef Fixers het volgende:
[..]
Als je richting Utrecht reist is er ook nog buffertijd zat op Den Bosch. Is de overstap van 14½ minuten op de IC naar Alkmaar nog ergens goed voor.
Prima spoortjequote:Op maandag 3 mei 2010 22:06 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Daarom worden er dus een soort hydraulische buffers ingebouwd aan de uiteinden zodat de brug lekker kan in- en uitrekken. De meest geavanceerde versies daarvan vind je op de Millau brug in Frankrijk, daar zit ie niet alleen in de lengte maar ook in de hoogte, over die brug zijn flink wat docu's gemaakt, dus met wat Googlen kan je vast wel wat video's van dat systeem vinden
Overigens, als er iéts langs het spoor is dat last kan hebben van in- en uitrekken bij warmte, dan zijn het wel de spoorstaven zelf, die zijn nog langer dan de brug (namelijk naadloos vulkanisch gelast)Daar zijn ook allerlei technieken nodig om dit te voorkomen:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Ja ik ben ook niet debiel, er was alleen iets met deze brug, weet niet meer precies wat.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:06 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Daarom worden er dus een soort hydraulische buffers ingebouwd aan de uiteinden zodat de brug lekker kan in- en uitrekken. De meest geavanceerde versies daarvan vind je op de Millau brug in Frankrijk, daar zit ie niet alleen in de lengte maar ook in de hoogte, over die brug zijn flink wat docu's gemaakt, dus met wat Googlen kan je vast wel wat video's van dat systeem vinden
Ja, je moet er wat voorover hebben om je loc te kunnen draaien.quote:geen idee hoe ze het voor elkaar gekregen hebben maar op emplacement IJsselmonde stond rond 17.30 uur een rangeerlocje van Shunter diagonaal op een kaarsrecht stuk spoor De ongevallenbestrijding was druk aan 't kijken hoe ze die nu weer op z'n plek gingen krijgen.
quote:Op maandag 3 mei 2010 23:06 schreef greavy het volgende:
Ik lees nu iets heel vreemds op OV In Nederland:
[..]
Ja, je moet er wat voorover hebben om je loc te kunnen draaien.
Er wordt ook geopperd dat er bij Waardenburg koperdiefstal heeft plaatsgevonden waardoor seinen in de storing zijn. Er rijden nu een pendelstoptrein tussen Den Bosch en Geldermalsen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 08:19 schreef Fixers het volgende:
Prutsrail doet weer eens waar ze goed in is: vingerverven.
-Seinstoring bij geldermalsen.
Frankrijk.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:39 schreef its_me_ het volgende:
quizvraagje, waar is deze foto genomen?
[ afbeelding ]
Dat klopt, ja.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:10 schreef JeePee83 het volgende:
Das de brug in Lyon over de Rhône. Ten oosten van station Perrache.
Geen idee, ik kom nooit in Frankrijk, ik herkende het aan de seinen.quote:
http://www.gelderlander.n(...)poor-Waardenburg.ecequote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Er wordt ook geopperd dat er bij Waardenburg koperdiefstal heeft plaatsgevonden waardoor seinen in de storing zijn. Er rijden nu een pendelstoptrein tussen Den Bosch en Geldermalsen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |