Prima spoortjequote:Op maandag 3 mei 2010 22:06 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Daarom worden er dus een soort hydraulische buffers ingebouwd aan de uiteinden zodat de brug lekker kan in- en uitrekken. De meest geavanceerde versies daarvan vind je op de Millau brug in Frankrijk, daar zit ie niet alleen in de lengte maar ook in de hoogte, over die brug zijn flink wat docu's gemaakt, dus met wat Googlen kan je vast wel wat video's van dat systeem vinden
Overigens, als er iéts langs het spoor is dat last kan hebben van in- en uitrekken bij warmte, dan zijn het wel de spoorstaven zelf, die zijn nog langer dan de brug (namelijk naadloos vulkanisch gelast)Daar zijn ook allerlei technieken nodig om dit te voorkomen:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Ja ik ben ook niet debiel, er was alleen iets met deze brug, weet niet meer precies wat.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:06 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Daarom worden er dus een soort hydraulische buffers ingebouwd aan de uiteinden zodat de brug lekker kan in- en uitrekken. De meest geavanceerde versies daarvan vind je op de Millau brug in Frankrijk, daar zit ie niet alleen in de lengte maar ook in de hoogte, over die brug zijn flink wat docu's gemaakt, dus met wat Googlen kan je vast wel wat video's van dat systeem vinden
Ja, je moet er wat voorover hebben om je loc te kunnen draaien.quote:geen idee hoe ze het voor elkaar gekregen hebben maar op emplacement IJsselmonde stond rond 17.30 uur een rangeerlocje van Shunter diagonaal op een kaarsrecht stuk spoor De ongevallenbestrijding was druk aan 't kijken hoe ze die nu weer op z'n plek gingen krijgen.
quote:Op maandag 3 mei 2010 23:06 schreef greavy het volgende:
Ik lees nu iets heel vreemds op OV In Nederland:
[..]
Ja, je moet er wat voorover hebben om je loc te kunnen draaien.
Er wordt ook geopperd dat er bij Waardenburg koperdiefstal heeft plaatsgevonden waardoor seinen in de storing zijn. Er rijden nu een pendelstoptrein tussen Den Bosch en Geldermalsen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 08:19 schreef Fixers het volgende:
Prutsrail doet weer eens waar ze goed in is: vingerverven.
-Seinstoring bij geldermalsen.
Frankrijk.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:39 schreef its_me_ het volgende:
quizvraagje, waar is deze foto genomen?
[ afbeelding ]
Dat klopt, ja.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:10 schreef JeePee83 het volgende:
Das de brug in Lyon over de Rhône. Ten oosten van station Perrache.
Geen idee, ik kom nooit in Frankrijk, ik herkende het aan de seinen.quote:
http://www.gelderlander.n(...)poor-Waardenburg.ecequote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Er wordt ook geopperd dat er bij Waardenburg koperdiefstal heeft plaatsgevonden waardoor seinen in de storing zijn. Er rijden nu een pendelstoptrein tussen Den Bosch en Geldermalsen.
Meer pica's van die chick bittequote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:20 schreef its_me_ het volgende:
Op de brug een regionale TER trein en een sportieve chick op de kade
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |