Vergeet niet dat de auto’s veel meer meerwaartse druk hebben door de diffusersquote:Op donderdag 11 februari 2010 12:42 schreef vosss het volgende:
Even wat anders:
[..]
Wat vreemd. Bijna geen aanpassing aan de banden en dan rijdt hij ze binnen 10 rondjes finaal op de sokken? Is die auto dan wel goed genoeg gebouwd, of rijdt hij er te ruw mee?
Vooralsnog is hij iig de enige zo te zien die er problemen mee heeft.
Dan komt F1.2009 voor de Wii alsnog realistisch over.. daar is de tirewear ook zo dramatischquote:Op donderdag 11 februari 2010 13:00 schreef vosss het volgende:
Whoeps, ik had niet gezien dat ik de laatste post had anders had ik wel even een nieuwe gemaakt
Anyway, ik vind 2 seconde per ronde ook behoorlijk.
En als ie het maar 10 rondjes vol gaan houden die banden en het regent een hele race, dan krijgen we een stuk of 6 pitstops per wagen of wat?
Dat weet ik, maar zou het echt zo veel meer zijn dan afgelopen jaar? En als het zoveel meer is, waarom is dat vanuit die teams niet in overleg met Bridgestone gegaan zovan hoi Bridgestone, we moeten betere banden hebben want onze auto's hebben nu zoveel meer neerwaartse druk dat we jullie banden binnen 8 rondjes finaal aan gort rijden dus doe daar eens wat aan anders hebben we straks 6 pitstops per auto per race!!quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:53 schreef sanger het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de auto’s veel meer meerwaartse druk hebben door de diffusers
quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:03 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dan komt F1.2009 voor de Wii alsnog realistisch over.. daar is de tirewear ook zo dramatisch
Ik dacht dat dat DLR was. Maar inderdaad Hockenheim 2000.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:08 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat was Verstappen... die heeft de helft van de race zonder engine-cover gereden en ook uitgereden. Jos ging tijdens die race ook wel lekker... Was de GP van Hockenheim in 2000 geloof ik.
Nicht mehrquote:Op donderdag 11 februari 2010 13:13 schreef TJDoornbos het volgende:
jawel op de helmen zag ik ze nog vandeweek
Red Bull Cola is ook van de achtervleugel af. is dat spul al eens te koop in NL trouwens?quote:
Absoluut, wil graag schaalmodel van die helm (mits betaalbaar)quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:25 schreef vosss het volgende:
Ik blijf de helm van Vettel geniaal vinden
quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:30 schreef Automatic_Rock het volgende:
Button gaat vandaag ook lekker
Schaalmodel?quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:27 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Absoluut, wil graag schaalmodel van die helm (mits betaalbaar)
leuke site, maar betaal jij?quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:40 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Schaalmodel?
http://www.f1fanstore.com/category/283418
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | 2. J. Button McLaren MP4-25 1:20.618 +0.592 29 pit 3. N. Hülkenberg Williams FW32 1:20.637 +0.611 42 4. M. Schumacher Mercedes GP W01 1:21.907 +1.881 68 pit 5. F. Alonso Ferrari F10 1:21.928 +1.902 79 pit 6. R. Kubica Renault R30 1:22.129 +2.103 55 7. V. Liuzzi Force India VJM-03 1:22.886 +2.860 45 pit 8. M. Webber Red Bull Racing RB6 1:23.164 +3.138 60 pit 9. K. Kobayashi Sauber C29 1:23.190 +3.164 46 pit 10. T. Glock Virgin Racing VR-01 1:29.964 +9.938 11 pit |
Te koop bij elke supermarkt...quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:27 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Absoluut, wil graag schaalmodel van die helm (mits betaalbaar)
Zijn die ook te gebruiken voor Karting of Scooter?quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:40 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Schaalmodel?
http://www.f1fanstore.com/category/283418
quote:It is intended only for exhibition, and do not offer real protection against crashes
neem Albers dan krijg je steevast een blauwe vlagquote:Op donderdag 11 februari 2010 14:10 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zijn die ook te gebruiken voor Karting of Scooter?
De mijne is inmiddels te klein en wil toch graag iets voor recreatie karting!
Zou ik ook graag willen zien Porschequote:Op donderdag 11 februari 2010 14:06 schreef Mr_Moon het volgende:
TVauP...
Met wel merk zou VW in de F1 komen volgend jaar als ze Campos overnemen?
Seat?Skoda
? Volkswagen?
... Ik denk Audi, maar ik hoop:
[ afbeelding ]
het is maar een geruchtquote:Op donderdag 11 februari 2010 14:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zou ik ook graag willen zien Porsche, toch vind het vreemd omdat Volkswagen niet zo lang geleden liet weten alleen in F1 te willen als motoren leverancier en dan per 2012 omdat dan de regels weer veranderen ten aanzien van de motoren.
Wat opstart problemen dus... hoop voor ze dat ze genoeg onderdelen gaan hebben als ze stuk blijven gaan om nog iets aan de tests te gaan hebben...quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:24 schreef Peterselieman het volgende:
Virgin Racing komt vandaag niet meer in actie. Ze hebben geen reservedelen genoeg bij zich.
Het probleem betrof de ophanging van de voorvleugel.
Ik denk SEAT. Dat heeft het jongste imago en is een de sportiefste merken van VAG. Als het team flopt, dan is dat minder erg dan wanneer dat gebeurt bij een merk als Porsche. Het jongste F1-avontuur van Jaguar is ook gruwelijk geflopt, en dat heeft het merk geen goed gedaan.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:06 schreef Mr_Moon het volgende:
TVauP...
Met wel merk zou VW in de F1 komen volgend jaar als ze Campos overnemen?
Seat?Skoda
? Volkswagen?
... Ik denk Audi, maar ik hoop:
[ afbeelding ]
http://www.f1times.co.uk/(...)cue-rumour-1817.htmlquote:Volkswagen and Colin Kolles on Thursday denied reports they are part of a package to rescue the beleaguered Campos team.
Earlier Spanish reports said Campos team president Jose Ramon Carabante had joined forces with Bernie Ecclestone to get the team running in 2010 ahead of a Volkswagen takeover for 2011.
More rumours on Thursday said both Adrian Campos and commercial boss Daniele Audetto will be departing, with former Force India team chief Kolles taking over at the helm.
"I do not work for Campos," the German-Romanian said.
"I know who I work for, what I do and why I do it," Kolles, who has also been linked with the hopeful Serbian entrant Stefan GP, added.
When also asked by the German website motorsport-total.com, Volkswagen's motor sport representative Hans-Joachim Stuck also denied the report of the Spanish newspaper Diario AS.
"That is complete nonsense," he said.
"We are flattered about such rumours, but Formula One at the moment is not at all a topic for us.
"If it should ever become a topic, then it will be surely on the basis of a world engine," the German former F1 driver added.
http://www.f1times.co.uk/(...)by-porsche-1818.htmlquote:The flywheel-based KERS system developed by Williams for Formula One will instead be fitted to Porsche's new 911 GT3 R Hybrid road car.
The Grove based team told the media on Thursday that its energy recovery system, developed throughout 2009 but disallowed as part of a FOTA agreement this year, will be unveiled in the Porsche at the Geneva Motor Show next month.
"We hope that this will be just the start of the evolution of hybrid systems developed for Formula One moving across to applications where they can contribute to cleaner and more powerful vehicles," said Williams' chief operating officer Alex Burns.
Williams said the technology will also be available to buses, trains, ships and wind power generation.
Aboard the Porsche 911, however, Williams' KERS will see some racing action, with the German carmaker announcing it will contest May's Nurburgring 24 hour race.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | 1. Kobayashi BMW-Sauber (B) 1:19.950 103 2. Buemi Toro Rosso Ferrari (B) 1:20.026 121 3. Button McLaren-Mercedes (B) 1:20.618 83 4. Hulkenberg Williams-Cosworth (B) 1:20.629 67 5. Liuzzi Force India- Mercedes (B) 1:20.754 80 6. M.Schumacher Mercedes GP (B) 1:21.083 124 7. Alonso Ferrari (B) 1:21.424 129 8. Kubica Renault (B) 1:22.003 103 9. Webber Red Bull-Renault (B) 1:22.043 99 10. Glock Virgin-Cosworth (B) 1:29.964 11 All Timing Unofficial |
Dat wordt hem niet helemaal als je de officiele site bekijktquote:Op donderdag 11 februari 2010 18:51 schreef Atreidez het volgende:
Weet nog niet wat ik moet vinden van het nieuwe Silverstone circuit, ziet eruit als wel een mooie plek om m ergens naast een ander te krijgen of een aanloop te nemen voor op het rechte stuk![]()
[ afbeelding ]
Zal ook wel minder rondjes worden per race.
"Lotusen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst."quote:Op donderdag 11 februari 2010 18:56 schreef Red_85 het volgende:
Lotus. Maakt me niets uit hoe traag ze vooruit gaan, het is mijn favo team voor het komende jaar.
Weird idd, die op hun site is heel andersquote:Op donderdag 11 februari 2010 19:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat wordt hem niet helemaal als je de officiele site bekijkt
http://www.formula1.com/news/headlines/2010/2/10426.html
Het rechte stuk gaat nu naar het rechte stuk tussen Club en Abbey ipv tussen Woodcote en Copse. En Abbey wordt een snelle rechter ipv een langzame zoals zoals op die afbeelding.
Silverstone is altijd al snel geweest maar ik denk dat de gemiddelde snelheid toch nog iets omhoog zal gaan. Ik kijk wel naar deze GP uit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
Het is iig mijn favoriete nieuwe teamquote:Op donderdag 11 februari 2010 18:56 schreef Red_85 het volgende:
Lotus. Maakt me niets uit hoe traag ze vooruit gaan, het is mijn favo team voor het komende jaar.
De Zippercarquote:Op donderdag 11 februari 2010 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
zou niet gek staan trouwens. Ze moeten dan wel een van de twee kleurenschema's kiezen. Beide binnen één team zijn niet toegestaan. Daar kwam BAR in 1999 ook achter
quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:35 schreef Sinister-D- het volgende:
Ik vind de Audi's uit het vorige topic wel tof![]()
Vandaar nog maar eens dat plaatje posten
[ afbeelding ]Overigens is het de Renault van 2006 (qua bolideSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.)
Volgens mij moeten F1 wagens voor een groot % overeenkomen qua livery!
Die zipperwagen is wel een legend! Heb 'm op 1:18 heheheFrits van Eerd 1:1
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:43 schreef Burnie88 het volgende:
TVP
BAR probeerde het in 1999, maar de FIA schoot dat proefbalonnetje meteen af. Oh.. dat staat ook op de pagina hiervoor.quote:Op donderdag 11 februari 2010 20:45 schreef vosss het volgende:
Ik vind het overigens wel jammer dat beide auto;s van 1 team dezelfde livery moeten hebben.
Nu moet je kijken naar het oranje of gele ding bovenop de auto of de helm.
Ik vind eik dat ze het gewoon moeten toestaan, net als in de IRL bv. Daar herken je ook de meeste coureurs gewoon in 1 oogopslag
Ik denk dat Seat niet mondiaal en als merknaam niet prestigieus/premium genoeg is. (Ze hebben nota bene een re-badged oud model A4 in het gamma).quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:53 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Ik denk SEAT. Dat heeft het jongste imago en is een de sportiefste merken van VAG.
Gewoon niet sterk genoegquote:Op donderdag 11 februari 2010 20:38 schreef vosss het volgende:
Op 13/14 seconde zie je de vleugel ineens aan beide kanten doorknakken en dan sleept ie zo goed als over de grond aan de uiteinden en vervolgens op de curb knalt ie eraf.
Wel vreemd hoe hij doorknakt zo tegelijk aan beide kanten
Kijk Virgin heeft gelukkig nog tijd om te testen en kunnen dit probleem wel verhelpen maar hoe zit het met de snelheid, ook van de andere nieuwe teams? Als die Bahrein al halen hebben ze weinig of geen test kilometers gereden en wordt het eigenlijk gevaarlijk om ze mee te laten doen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:31 schreef kepler het volgende:
[..]
Gewoon niet sterk genoegTerug naar het tekenbord!
VW heeft als merk toch eigenlijk vrijwel niks met autosport van doen gehad? Doe dan Bentley.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik denk dat Seat niet mondiaal en als merknaam niet prestigieus/premium genoeg is. (Ze hebben nota bene een re-badged oud model A4 in het gamma).
Leuk voor het WTCC, maar op het hoogste niveau wil je het beste paard uit de stal gebruiken.
VW of Audi zouden een in mijn ogen logischere keuze maken.
Ik volg al die regeltjes niet zo, maar zijn er nu dan echt 26 plekjes beschikbaar op de startgrid?quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kijk Virgin heeft gelukkig nog tijd om te testen en kunnen dit probleem wel verhelpen maar hoe zit het met de snelheid, ook van de andere nieuwe teams? Als die Bahrein al halen hebben ze weinig of geen test kilometers gereden en wordt het eigenlijk gevaarlijk om ze mee te laten doen.
Het wordt tijd om die 107% regel weer in te voeren om rijdende chicanes of erger te voorkomen
Nog niet gezien. Heb t in Praag wel gekocht en het was niet te zuipen. En dat terwijl ik gek ben op zowel cola als Red Bull.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:21 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Red Bull Cola is ook van de achtervleugel af. is dat spul al eens te koop in NL trouwens?
De Zippercar is echt 1 van me favo f1 auto's gewoon omdat ie bijzonder is.quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:42 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
De ZippercarZo'n gedrocht en toch cool
![]()
[ afbeelding ]
Jawel hoor, check rally's maar. Dakar bv met de Touareg> Daarnaast zijn ze ook goed vertegewoordigd in de S1600 klasse met de VW Polo.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:28 schreef k_man het volgende:
[..]
VW heeft als merk toch eigenlijk vrijwel niks met autosport van doen gehad? Doe dan Bentley.
Ja goed, maar da's niet echt circuit racen op hoog niveau.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:57 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Jawel hoor, check rally's maar. Dakar bv met de Touareg> Daarnaast zijn ze ook goed vertegewoordigd in de S1600 klasse met de VW Polo.
ik zou zeggen: Doe Lamborghini. Al zouden die geen gezichtsverlies willen lijden tov Ferrari.
Die was vet!quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:42 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
De ZippercarZo'n gedrocht en toch cool
![]()
[ afbeelding ]
Nee maar ik heb wel een soortgelijk artikel gelezen, waar gewezen wordt op het gevaar van de nieuwe teams op gebied van snelheid en veiligheid, zeker als ze voor de eerste GP niet getest hebben.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:35 schreef Atreidez het volgende:
Iemand anders de weblog van Olav nog gelezen, waar hij verwijst naar ontwerper Nick Wirth en het loslaten van vleugels op zijn auto..
Ik ben het wel eens met de 107% regel, maar dan moet de kwalificatie weer een uur worden zonder opdelingen. Anders is het gewoon niet te doen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee maar ik heb wel een soortgelijk artikel gelezen, waar gewezen wordt op het gevaar van de nieuwe teams op gebied van snelheid en veiligheid, zeker als ze voor de eerste GP niet getest hebben.
Daarom lijkt het mij noodzakelijk dat de FIA de 107% regel weer invoert
Hij doelt meer op het feit dat de ontwerper van de Virgin auto, ook de ontwerper was van de SImtek van Ratzenberger... En die is verongelukt omdat de voorvleugel afbrak....quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee maar ik heb wel een soortgelijk artikel gelezen, waar gewezen wordt op het gevaar van de nieuwe teams op gebied van snelheid en veiligheid, zeker als ze voor de eerste GP niet getest hebben.
Daarom lijkt het mij noodzakelijk dat de FIA de 107% regel weer invoert
ja dat begrijp ik maar Virgin is als enige nieuweling op de baan en kan dit nog herstellen voor de eerste GP, de andere nieuwe teams, zeker Campos en USF1 hebben voor de eerste GP eigenlijk geen of nauwelijks tijd om dit soort kinderziektes uit de auto te halen en zijn dus een gevaar en de kans dat ze de snelheid niet hebben wordt alleen maar groter.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:03 schreef kepler het volgende:
[..]
Hij doelt meer op het fout dat de ontwerper van de Virgin auto, ook de ontwerper was van de SImtek van Ratzenberger... En die is verongelukt omdat de voorvleugel afbrak....
snelheid /= veiligheid/sterktequote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja dat begrijp ik maar Virgin is als enige nieuweling op de baan en kan dit nog herstellen voor de eerste GP, de andere nieuwe teams, zeker Campos en USF1 hebben voor de eerste GP eigenlijk geen of nauwelijks tijd om dit soort kinderziektes uit de auto te halen en zijn dus een gevaar en de kans dat ze de snelheid niet hebben wordt alleen maar groter.
Alleen was die voorvleugel al beschadigd voordat die afbrak. Dus of dat aan het ontwerp lag ...?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:03 schreef kepler het volgende:
[..]
Hij doelt meer op het feit dat de ontwerper van de Virgin auto, ook de ontwerper was van de SImtek van Ratzenberger... En die is verongelukt omdat de voorvleugel afbrak....
in die video - die inmiddels weg is gehaald door de FOM - is te zien dat hij eerst knakt tijdens het remmen en ater helemaal afbreekt. Dus het is wel een ontwerpfout (of een productiefout)quote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen was die voorvleugel al beschadigd voordat die afbrak. Dus of dat aan het ontwerp lag ...?
Ik doelde op de crash van Ratzenberger. Zijn voorvleugel was al beschadigd voordat hij in die fatale ronde tegen de muur reed.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:26 schreef bodylotion het volgende:
[..]
in die video - die inmiddels weg is gehaald door de FOM - is te zien dat hij eerst knakt tijdens het remmen en ater helemaal afbreekt. Dus het is wel een ontwerpfout (of een productiefout)
Dat de andere nieuwe teams nog niet getest hebben en dat in het kader van de veiligheid is wel een goeie. Hebben Campos en USF1 wel een windtunnel? En houdt CFD wel rekening met de sterkte van de materialen?
Nee maar wel tegen rijdende chicanesquote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:13 schreef kepler het volgende:
[..]
snelheid /= veiligheid/sterkte
Die 107% regel zal natuurlijk niet helpen tegen het afbreken van vleugels
oh my badquote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik doelde op de crash van Ratzenberger. Zijn voorvleugel was al beschadigd voordat hij in die fatale ronde tegen de muur reed.
CFD houdt, zover ik weet, geen echte rekening met de sterkte van de materialen. Dan kom je weer in het FEM-gedeelte. Je kan wel de krachten uitrekenen in CFD, en dan gebruiken in FEMquote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:26 schreef bodylotion het volgende:
[..]
in die video - die inmiddels weg is gehaald door de FOM - is te zien dat hij eerst knakt tijdens het remmen en ater helemaal afbreekt. Dus het is wel een ontwerpfout (of een productiefout)
Dat de andere nieuwe teams nog niet getest hebben en dat in het kader van de veiligheid is wel een goeie. Hebben Campos en USF1 wel een windtunnel? En houdt CFD wel rekening met de sterkte van de materialen?
Als VAG de Formule 1 instapt doen ze dat om meer auto's te verkopen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 08:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja goed, maar da's niet echt circuit racen op hoog niveau.
Bugatti kan ook nog...
Hmm, waarschijnlijk niet dan. Toch zal die even terug hebben moeten denken aan dat momentquote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen was die voorvleugel al beschadigd voordat die afbrak. Dus of dat aan het ontwerp lag ...?
Inderdaad, dus het zal niet Bugatti of Lamborghini worden en ik twijfel zelfs over Porsche. Ik geef Audi of Seat de meeste kans... hoewel een Skoda F1 ook wel cool zou zijn...quote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Als VAG de Formule 1 instapt doen ze dat om meer auto's te verkopen.
Dan ga je niet de merknaam Bugatti gebruiken lijkt me.
of je probeert met de naam Bugatti sponsors aan te trekken, want Bugatti is natuulijk stoerder dan VW, en plempt net als Ferrari met Fiat heel groot Volkswagen op de neusquote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Als VAG de Formule 1 instapt doen ze dat om meer auto's te verkopen.
Dan ga je niet de merknaam Bugatti gebruiken lijkt me.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 2. P. de la Rosa Sauber C29 1:20.736 +0.817 34 pit 3. A. Sutil Force India VJM-03 1:21.428 +1.509 34 pit 4. F. Massa Ferrari F10 1:21.603 +1.684 35 5. S. Vettel Red Bull Racing RB6 1:21.783 +1.864 37 pit 6. V. Petrov Renault R30 1:22.000 +2.081 37 pit 7. N. Rosberg Mercedes GP W01 1:22.820 +2.901 20 pit 8. R. Barrichello Williams FW32 1:23.217 +3.298 59 9. L. Hamilton McLaren MP4-25 1:23.985 +4.066 42 |
Die was ik alweer vergetenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 13:59 schreef Mr_Moon het volgende:
Hoe laat is eigenlijk de Lotus Launch?
5PM volgens NobleF1 op Twitter - da's Engelse tijd dan denk ik.quote:
Er wordt het laatste halfuur weinig actie meer verwacht omdat de baan erg nat is.quote:14:46 Massa chases down and passes di Grassi. The Ferrari is lapping in the 1m27s and the Virgin in the 1m37s
quote:Rubens on the radio saying the track is like a river and un-driveable.
toen gingen ze ook al voor de diffuser zitten!quote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:45 schreef Mr_Moon het volgende:
in afwachting van de Lotus Launch, een golden oldie...
[ afbeelding ]
Senna met z'n Lotus 97T, een dag voor z'n eerste F1 overwinning op Estoril...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | de la Rosa BMW-Sauber (B) 1:20.736 58 Sutil Force India-Mercedes (B) 1:21.428 48 Massa Ferrari (B) 1:21.603 72 Vettel Red Bull-Renault (B) 1:21.783 59 Petrov Renault (B) 1:22.000 68 Rosberg Mercedes GP (B) 1:22.820 53 Barrichello Williams-Cosworth (B) 1:23.217 120 Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:23.985 68 di Grassi Virgin-Cosworth (B) 1:37.107 8 |
Die belofte hadden we al door de komst van de nieuwe teams, de terugkeer van Schumacher, en de reglementswijzigingenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 17:12 schreef Mr_Moon het volgende:
Ben toch aangenaam verrast door de snelheid van de Torro Rosso en de Sauber... Het belooft een interessant seizoen te worden...
Ze laten inderdaad zien dat er snelheid inzit maar vergeet niet dat de snelste tijd in december tijdens de" Rookie" dagen in de 1:17 was dus als de resultaten van Toro Rosso en Sauber met weinig brandstof zijn gehaald, zijn ze nog niet snel genoegquote:Op vrijdag 12 februari 2010 17:12 schreef Mr_Moon het volgende:
Ben toch aangenaam verrast door de snelheid van de Torro Rosso en de Sauber... Het belooft een interessant seizoen te worden...
vergeet niet dat de auto's 15kg zwaarder zijn, smallere voorbanden en een langere wielbasis hebben.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 17:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze laten inderdaad zien dat er snelheid inzit maar vergeet niet dat de snelste tijd in december tijdens de" Rookie" dagen in de 1:17 was dus als de resultaten van Toro Rosso en Sauber met weinig brandstof zijn gehaald, zijn ze nog niet snel genoeg
quote:Lotus launches 2010 challenger in London
Lotus became the latest Formula 1 team to launch its 2010 challenger, as the wraps officially came off the new car in London on Friday.
As revealed exclusively by AUTOSPORT's spy shot earlier this week, the new car - named T127 - carries the colours used by the legendary team back in the 1905s and 1960s.
The Lotus name is returning to Formula 1 this year after having quit the sport at the end of the 1994 season. The team is now owned by Malaysian businessman Tony Fernandes.
The new car was shaken down at the Silverstone circuit earlier this week and the team is scheduled to begin testing at the Jerez circuit alongside rivals from next week.
Jarno Trulli and Heikki Kovalainen will be the man in charge of racing the Lotus cars this year.
Lotus is the second new team to complete and launch its car ahead of the start of the 2010 season. Technical chief Mike Gascoyne said Lotus is aiming to do a professional job this year.
"We are looking in really good shape," Gascoyne told AUTOSPORT earlier this week. "We have to improve the pace of our car and the results from wind tunnel, but that will come with time.
"Our first aim was to be on the grid - to be a professional team where everything is to be F1 standard. We definitely will do that. The team will look good and step one has been achieved."
neequote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:19 schreef bodylotion het volgende:
[..]
vergeet niet dat de auto's 15kg zwaarder zijn, smallere voorbanden en een langere wielbasis hebben.
Oja en ze het risico om een auto plat te rijden niet zullen nemen
leuke website van Lotusquote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:32 schreef ElmarO het volgende:
Drie wat grotere plaatjes van de Lotus T127:
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Die hebben ze dan ook veranderd. Eerst was hij nog vrij simpeltjes.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
leuke website van Lotus
http://www.lotusracing.my/
quote:Michelin in Talks on Formula One Return, Seeks Rules Change
Feb. 12 (Bloomberg) -- Michelin & Cie. is in talks on returning to Formula One motor racing and wants a change of rules to favor energy-efficient tires, a senior executive said.
Michelin Managing Partner Jean-Dominique Senard said the world’s second-largest tire maker is holding “formal discussions” with the Federation Internationale de l’Automobile, the sport’s governing body.
“We might consider returning but there are some very clear conditions,” Senard said today in an interview in Paris. Rules on tire use would have to change to “show the performance they can bring, notably in terms of fuel saving and CO2 reductions.”
Formula One needs a new tire supplier for the 2011 season after Bridgestone said Nov. 2 it will withdraw at the end of this year to cut costs. Michelin equipped F1 teams for almost three decades until it pulled out in 2006, blaming the FIA’s decision to switch to a single tire maker and end competition between brands.
Michelin would now consider returning even as sole supplier if more emphasis were placed on tire performance, according to Senard.
“The major point is to make sure the tires show what they can bring to the automotive industry,” he said.
FIA spokesman Gus Glover said the Paris-based organization had no comment.
Clermont-Ferrand, France-based Michelin is betting on its fuel-saving tire technologies to boost pricing and power a return to the near-10 percent operating margins it recorded before the global economic downturn of 2008.
Tire Sales
Tires sold under the “Green X” label reserved for Michelin’s most fuel-efficient models accounted for more than two-thirds of its global volume last year. The “Energy Saver” range, introduced to Europe in 2007 and the U.S. last year, delivers further reductions in mass, rolling resistance and fuel consumption.
Under current F1 rules, introduced to maintain tactical interest after the move to a single supplier, teams are limited to 14 tire sets over a race weekend and have to use both “soft” and “hard” versions at some point in each event. There are no constraints on rolling resistance or environmental performance.
Jean Todt, the former Ferrari team manager who replaced Max Mosley as FIA president in October, has said the sport should be quicker to embrace technological advances by the auto industry in fuel economy and other areas.
Hele mooie en nette auto. Nu afwachten wie stewardesje mag spelenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:32 schreef ElmarO het volgende:
Drie wat grotere plaatjes van de Lotus T127:
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Sterker nog: die is hooguit 2 uurtjes online. Vanmiddag zag ie er nog niet zo mooi uit.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:43 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Die hebben ze dan ook veranderd. Eerst was hij nog vrij simpeltjes.
Klopt. Vanmiddag was er idd nog een ander design live. Dat was trouwens al het tweede design van de sitequote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:06 schreef beantherio het volgende:
[..]
Sterker nog: die is hooguit 2 uurtjes online. Vanmiddag zag ie er nog niet zo mooi uit.
strakke wagen..beetje "hoekig", niet te veel poespas. erg mooiquote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:32 schreef ElmarO het volgende:
Drie wat grotere plaatjes van de Lotus T127:
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
British racing green en een gele streep. aaah.. gelukkig zijn er nog mensen die heel goed weten hoe het moetquote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:32 schreef ElmarO het volgende:
Drie wat grotere plaatjes van de Lotus T127:
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Ik zeg: Hou het lekker op 1 bandenleverancier.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:46 schreef ElmarO het volgende:
En nog wat nieuws op het bandenfront:
[..]
Schijnt niet waar te zijn, zie Ferrari topic.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 20:24 schreef Atreidez het volgende:
Ik las ergens over een Massa vs. Alonso fitti nadat Massa een interview had gegeven aan een spaanse krant? Kan het nergens meer terugvinden
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
British racing green en een gele gouden streep. aaah.. gelukkig zijn er nog mensen die heel goed weten hoe het moet![]()
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:46 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Hele mooie en nette auto. Nu afwachten wie stewardesje mag spelen.
Van mij mag het beginnen.
Niet echt helemaal mee eens. Ik had toch wel het idee dat er vaker wat spektakel was in de jaren toen er bridgestone en michelin waren. De banden waren veel meer op hun limiet in tegen stelling tot vandaag de dag. Je ziet nooit meer een band klappen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik zeg: Hou het lekker op 1 bandenleverancier.
Een extra leverancier voegt voor ons als kijkers geen hol toe, behalve dat we weer krankzinnige situaties gaan krijgen zoals in Indianapolis '05.
Dat laatste vind ik wel vaag... noem eens 1 auto van 'm op die een WK heeft gewonnen!quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:26 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Ik vind het geen mooie auto. Het ding ziet er wat plomp en zwaar uit, maar oke dat hoeft niks te zeggen. Het is wel een auto die in ieder geval in de windtunnel heeft gestaan en Gascoyne is een gerespecteerd ontwerper.
quote:Op zaterdag 13 februari 2010 05:52 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik wel vaag... noem eens 1 auto van 'm op die een WK heeft gewonnen!
Volgens mij was de Jordan of Stewart van '99 uit zijn hand die het redelijk deed maar meer ook niet!
Bridgestone stopt er aan het eind van 2010 mee. Dus we blijven er gewoon één houden.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik zeg: Hou het lekker op 1 bandenleverancier.
Een extra leverancier voegt voor ons als kijkers geen hol toe, behalve dat we weer krankzinnige situaties gaan krijgen zoals in Indianapolis '05.
Heb er gekeken, maar zag t daar ook niet hoorquote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:26 schreef Trystar het volgende:
[..]
Schijnt niet waar te zijn, zie Ferrari topic.
Maar nu staat ie stilquote:Op zaterdag 13 februari 2010 13:43 schreef Mikkie het volgende:
Schumacher gaat lekker in Jerez.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Adrian Sutil Force India 1m20.180s + 0.597s 83 Rubens Barrichello Williams 1m20.341s + 0.758s 90 Robert Kubica Renault 1m20.358s + 0.775s 85 Michael Schumacher Mercedes 1m20.613s + 1.030s 83 Sebastian Vettel Red Bull 1m21.203s + 1.620s 89 Felipe Massa Ferrari 1m21.485s + 1.902s 160 Pedro de la Rosa Sauber 1m22.134s + 2.551s 105 Lucas di Grassi Virgin 1m22.912s + 3.329s 63 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1m24.072s + 4.489s 98 |
Dat is elk jaar slimpiequote:Op zaterdag 13 februari 2010 18:14 schreef Stiggie het volgende:
Nu moet ik wel zeggen.... ik weet toch na al deze testdagen nog steeds niet hoe de teams er voor staan
![]()
Nog een maand tot de seizoensopener!
http://www.f1fanatic.co.uk/2010/02/13/jerez-test-1-statistics/quote:Op zaterdag 13 februari 2010 18:19 schreef k_man het volgende:
Is ook ergens een totaaloverzicht te vinden van de tijden? Of alleen per afzonderlijke dag?
Ligt aan jou denk ikquote:Op zaterdag 13 februari 2010 20:55 schreef nils7 het volgende:
Ligt het nou aan mij of is de Mac niet symmetrisch?
[ afbeelding ]
Ligt aan jou, a symetrisch is verboden.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 20:55 schreef nils7 het volgende:
Ligt het nou aan mij of is de Mac niet symmetrisch?
[ afbeelding ]
Hij was niet de ontwerper van de gloriejaren van Renault met Alonso!quote:Op zaterdag 13 februari 2010 09:49 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
De Jordan was van zijn hand en hij was daarna technisch directeur van Renault. De Force India van afgelopen jaar is volgens mij ook grotendeels van zijn hand.
autosport.comquote:Teams had limited dry running during last week's four-day test and the weather for this week's second test at the Spanish circuit is expected to be much the same.
The worst of the rain is expected on Thursday, but forecasts predict a threat of showers on Wednesday, Friday and Saturday as well.
AUTOSPORT understands that the teams looked into the possibility of relocating the test to Portimao or Barcelona, but abandoned the idea because of the logistical challenges involved.
Lotus is due to test for the first time this week, while fellow new team Virgin is eager for more dry mileage after its running was limited last week due a problem with its front wing mounting.
The test begins at Jerez on Wednesday.
Hopelijk valt het meequote:Op maandag 15 februari 2010 15:10 schreef Tarado het volgende:
More rain forecast for second Jerez test
By Steven English Monday, February 15th 2010, 13:54 GMT
Formula 1 testing at Jerez is expected to be hit by rain again this week.
[..]
autosport.com
gpupdate.nlquote:Michelin overweegt terugkeer in Formule 1
15 februari 2010
Bandenfabrikant Michelin keert volgend jaar mogelijk terug in de Formule 1. Dit heeft Michelin-directeur Jean Dominique Senard bevestigd. De Franse onderneming voert hier momenteel gesprekken over met de internationale autosportbond FIA.
"We nemen het misschien in overweging", zei Senard tegen Bloomberg. "Er zijn echter enkele strenge voorwaarden verbonden aan een eventuele terugkeer. Zo moeten de bandenregels zo veranderd worden dat duidelijker naar voren komt wat de voordelen zijn van goede banden, zoals een lager brandstofverbruik en minder CO2-uitstoot."
Michelin stopt eind 2006 met het leveren van banden aan de Formule 1, omdat zij het niet eens wat met de bandenmonopolie die in 2008 werd ingevoerd. Sinds 2007 is Bridgestone de enige bandenleverancier, maar het Japanse bedrijf stopt hier na 2010 mee omdat het meer geld wil gaan steken in 'research and development'.
Owh dat wist ik niet.quote:Op maandag 15 februari 2010 15:33 schreef Peterselieman het volgende:
oud nieuws, want voor het weekend was dit al bekend
De rechterkant lijkt veel boller inderdaad, maar zoals eerder gezegd zal dat gezichtsbedrog zijnquote:Op zaterdag 13 februari 2010 20:55 schreef nils7 het volgende:
Ligt het nou aan mij of is de Mac niet symmetrisch?
[ afbeelding ]
Dit is wat Ferrari schrijft:quote:
Ik las het net. De teams wilde ook proberen om de test van deze week ergens anders te houden, maar dat zat er om verschillende redenen niet in.quote:Op maandag 15 februari 2010 17:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit is wat Ferrari schrijft:
The weather wasn't good and it is getting worse. Next year it would be more efficient to go in another warmer and drier country for testing.
http://twitter.com/InsideFerrari
lullig als je een eigen testbaan in Italië hebt.quote:Op maandag 15 februari 2010 17:57 schreef Trystar het volgende:
[..]
Ik las het net. De teams wilde ook proberen om de test van deze week ergens anders te houden, maar dat zat er om verschillende redenen niet in.
Een rondje voordat Ratzenberger dodelijk verongelukte ging hij van de baan af, dus ik denk niet dat je het ontwerp de schuld kan geven.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:03 schreef kepler het volgende:
[..]
Hij doelt meer op het feit dat de ontwerper van de Virgin auto, ook de ontwerper was van de SImtek van Ratzenberger... En die is verongelukt omdat de voorvleugel afbrak....
Is dat niet morgen ?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:12 schreef Mr_Moon het volgende:
Vandaag zou Campos volgens geruchten hun investeerder bekend maken...
Link doet het nietquote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:59 schreef Trystar het volgende:
'Teams experiments show what Ferrari’s plan might be'
Hier het verhaal geplaktquote:
http://www.jamesallenonf1.com/quote:The third official test starts tomorrow. Analysing the lap time sheets from last week in Jerez, it is clear that the front running teams have already begun experimenting with the tyres and how to use them in qualifying and the race. This is critical this year because the fastest ten cars will have to start the race on their qualifying tyres so it’s essential to make sure you pick the right one.
The work done by Ferrari and Mercedes last week in particular gives us some clues about how the race weekends might play out and it tells us a bit about what the Ferrari may have been designed to do.
Looking at lap times by themselves is meaningless, but if you look at groups of runs and the relative lap times, you can work out on which ones the car was fuel of fuel and from that benchmark lap time you can calculate how much fuel they were carrying at various stages.
One of the problems the teams will face is that there will simply not be enough time during free practice sessions at the Grands Prix to evaluate how the tyres degrade over a long run. However in testing we have seen Ferrari, McLaren and Mercedes doing 35 to 45 lap long runs and it’s clear that there was quite a bit of work done on evaluating whether qualifying on the harder tyre might be the way to go.
Stints of 45 laps are unprecedented in recent F1. They are also a significant factor for the drivers as the lap times will be some three or fours seconds slower at the start of the race than in previous years and that means far lower cornering g forces, which is good news for 41 year old Michael Schumacher and a key part of the reason why the new rules made a comeback more feasible.
Looking at last week, Alonso and Schumacher carried out some short three or four lap qualifying runs, then pitted and went out for long stint race runs on around 110kg of fuel, to evaluate how it might work, although they did not carry low fuel for the qualifying evaluation at this stage. Alonso used the medium and Schumacher the harder tyre.
The interesting thing was that the medium on the Ferrari seemed to be quickest on its 2nd flying lap and it then it went into a long drop off period. So Jerez showed that it could be used in qualifying on a four lap run and then prove a good race tyre despite the drop off period.
It takes quite a few laps before the performance comes back, but when it does it is pretty constant so that by the end of the run, the falling fuel weight is far more significant for lap time than the tyre degradation.
But if you are at the front and the cars behind cannot pass you then it’s a good option.
If this is the character of 2010 tyre on some tracks it will be very hard to find out during practice sessions whether stopping earlier than your rival is going to be the better option, as some people have been suggesting. So much will depend on track characteristics and how the tyres degrade on those tracks.
Alonso’s performance showed that if Ferrari can weather the long drop off period of the softer tyre without getting overtaken, then they have the faster qualifying tyre and one which will still be going strong 45 laps into the race.
Ferrari may have designed their car with a tactic in mind; it seems to work the tyre well in qualifying trim, so they will be well placed on the grid and once the tyres are through the drop off period, caused by the rears graining, it looks fast and consistent, so they are in good shape.
Schumacher’s long run on the harder tyre on the Mercedes was very consistent and showed another way of doing it. But that tyre was up to half a second slower on the qualifying lap.
But, as I said, it will be hard for the teams to get a thorough evaluation of the tyres in the time they have allocated for practice sessions, as no-one does huge long runs like that in practice.
So you might see teams split with one driver pounding round doing a long run tyre evaluation on Friday afternoons while the other works on fine tuning set up. This is what the drivers mean when they talk about working together for the team, because they will have to be well organized.
At Williams, for example, I could see Hulkenberg being sent out to do the long run, with Barrichello responsible for setting the car up across a range of different fuel loads.
Virgin op de baan.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:04 schreef Peterselieman het volgende:
Lotus lijkt het redelijk te doen vandaag. Bij Renault hebben ze nog maar weinig gereden na twee uur en van Virgin Racing is nog geen spoor te zien.
Sponsoren die overstappen ..quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:31 schreef Mr_Moon het volgende:
Er lijken zich ook meer en meer donkere wolken te vormen boven het USF1 team; salarissen die niet meer betaald worden, stafleden die het team verlaten...
bron
Virgin is sowieso erg weinig op de baan te vinden.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:22 schreef Ermanon het volgende:
Hamilton en Massa doen wedstrijdje snelste rondeEn ondertussen zetten ze de rest op +3 seconden....
Lotus en Virgin zijn helemaal triest, bijde 11 seconden langzamer dan Massa of Hamilton.......
Het probleem bij Stefan GP is dat ze geen officiële F1 banden kunnen/mogen gebruiken omdat ze (nog) geen officieel F1 team zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:12 schreef Mr_Moon het volgende:
De indiase GP2 coureur Karun Chandhok lijkt getekend te hebben bij Stefan GP en ze gaan volgende week de wagen testen...
bron
Het gerucht gaat dat ze GP2 banden gaan gebruiken. Ferrari heeft hiermee in het verleden ook al eens getest.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het probleem bij Stefan GP is dat ze geen officiële F1 banden kunnen/mogen gebruiken omdat ze (nog) geen officieel F1 team zijn.
Aldus de twitter van teambaas Tony Fernandesquote:50 laps done. Without power steering FAUZY has done an awesome job. 1.31 2 seconds behind williams and 3 ahead of virgin.
Zit in een Elise ook nietquote:Op woensdag 17 februari 2010 16:21 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Maar nu de vraag; Waarom heeft lotus geen stuurbekrachtiging?
quote:14:08 Lotus's tech chief Mike Gascoyne says Fauzy is driving without power steering because of a supplier issue
een probleempje met een leverancier staat op autosportquote:Op woensdag 17 februari 2010 16:21 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Maar nu de vraag; Waarom heeft lotus geen stuurbekrachtiging?
Aha, ach bij arrows hadden ze ook pas laat stuurbekrachtiging en hadden ze het daarna maar op 1 auto.......quote:
???quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:13 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Meteen een levenslange Ban.....
Ze winnen het charter, moet je ook aanwezig zijn bij de start van het seizoen. Lukt dat niet? Waarom heb je je dan ingeschreven en de plek ingenomen van een team wat wel had kunnen starten en waar wij naar hadden kunnen kijken. Ze zijn overal laat mee waardoor (normaal gesproken) een ander team de plek niet kan innemen. Er zijn diverse regels opgesteld zodat juist kleine priveteams kunnen meedoen en nu zit er dus een team wat niet aan zijn verplichtingen kan voldoen.quote:
de nieuwe teams hebben iets van 40 mln. aan borg moeten betalen, dat zijn ze dan sowieso al kwijtquote:Op woensdag 17 februari 2010 23:57 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ze winnen het charter, moet je ook aanwezig zijn bij de start van het seizoen. Lukt dat niet? Waarom heb je je dan ingeschreven en de plek ingenomen van een team wat wel had kunnen starten en waar wij naar hadden kunnen kijken. Ze zijn overal laat mee waardoor (normaal gesproken) een ander team de plek niet kan innemen. Er zijn diverse regels opgesteld zodat juist kleine priveteams kunnen meedoen en nu zit er dus een team wat niet aan zijn verplichtingen kan voldoen.
Dat is toch afgeschaft om nieuwe teams een kans te geven en sowieso met lager budgetten te kunnen werken?quote:Op donderdag 18 februari 2010 07:35 schreef bodylotion het volgende:
[..]
de nieuwe teams hebben iets van 40 mln. aan borg moeten betalen, dat zijn ze dan sowieso al kwijt
http://f1.gpupdate.net/en(...)bmits-fia-entry-fee/quote:For those having doubts over whether or not the new USF1 team is able to make it to next year's grid, governing body the FIA revealed has that the Charlotte-based squad paid its Formula One entry fee earlier this month. By making the non-refundable imbursement, the outfit has now fully secured its slot on next season's grid.
It was newly-elected FIA senate President Nick Craw who revealed that the team, headed by Ken Anderson and Peter Windsor, has lodged its entry fee to participate in next year's Formula One World Championship.
"I have taken a complete tour on two occasions and was very impressed," Craw explained to American broadcaster Speed. "If you want any proof to whether USF1 is going to be there or not, they sent their entry fee 10 days ago and the number is close to $440,000 (£264,000), so they are going to be there and going to make us proud."
Villeneuve linked to Stefan GP returnquote:Op donderdag 18 februari 2010 09:52 schreef Gijsje het volgende:
Hopelijk laat de FIA Stefan GP toe en gaat Campos Meta met steun van de bailouts van USF1 ook serieus aan de slag de komende drie weken.
autosport.comquote:Jacques Villeneuve could return to Formula 1 this year if the Stefan GP team gains an entry to compete in the championship, AUTOSPORT has learned.
The 1997 F1 world champion is understood to have agreed terms to join the Serbian squad, which is still hoping to race in Formula 1 this year despite not having an entry, and an announcement could come as early as next week.
Sources close to the team have told AUTOSPORT that the 38-year-old Canadian would likely be joined by Japanese driver Kazuki Nakajima with Indian Karun Chandhok serving as a reserve driver.
Chandhok wrote on his Twitter account, however, that nothing had been signed yet.
"To clarify, at the moment there is no agreement with Stefan GP," he wrote. "Trust me, if I have an F1 deal signed and confirmed, I would shout it out proudly from the roof tops."
Villeneuve has not raced in Formula 1 since competing for BMW in 2006, although the Canadian has admitted he was actively seeking an option to return to grand prix racing.
The former Williams, BAR and Renault is understood to be training in the Austrian Alps and has remained active since leaving grand prix racing - having participated in two Le Mans 24 Hours races for Peugeot and an aborted NASCAR campaign. Should Villeneuve make a third return to F1, it is will be the first time since 1985 that five world champions were on the grid.
Stefan GP, who has bought the rights to use Toyota's design for this year, is scheduled to test at the Portimao circuit at the end of the month. The team has also sent equipment both to Bahrain and Malaysia in case it receives an entry to race.
Although the Serbian squad does not have an entry, doubts still surround the future of the US F1 and Campos Meta projects, both of which are listed in the 2010 line-up but are yet to launch their cars or finalise their driver line-up.
USF1 had al in 2008 aangegeven in de F1 te willen, dus voor de voorgestelde budgetcap en openstelling door de FIA. Dus de keuze van de FIA voor USF1 snap ik wel. Alleen heeft USF1 problemen met het verkrijgen van (Amerikaanse) sponsoren voor het team (uitgezonderd YouTube), waardoor het nu het budget niet rond krijgt. Heel jammer allemaal, maar dat kan je USF1 niet echt verwijten. Dat ligt eerder aan de economie waardoor sponsoren niet echt willen toehappen. Dat probleem heeft Campos ook.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:52 schreef Gijsje het volgende:
Heel jammer van USF1, snap de keus ook niet helemaal waarom juist USF1 gekozen is destijds (ja vanwege de amerikaanse markt). Ik denk dat een Lola of Prodrive een betere keus was geweest, dat zijn toch bedrijven die een rijke race geschiedenis hebben.
Hopelijk laat de FIA Stefan GP toe en gaat Campos Meta met steun van de bailouts van USF1 ook serieus aan de slag de komende drie weken.
Zou Toyota geen due dilligence hebben gedaan voor ze de tent verkochten?quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:41 schreef sasquatsch het volgende:
Daarnaast vraag ik me af hoe serieus Stefan GP is. Stefanovic bedrijf (AMCO) zou op papier geen geld hebben. Misschien is het eigen geld of worden ze gesteund door de Servische regering, maar hun financiering is niet echt duidelijk.
quote:“Ook nieuwkomer Virgin Racing heeft snode plannen, maar maakt tegelijkertijd bekend dat het bij het ontwerpen en bouwen van de bolides geen gebruik maakt van een windtunnel.
Op z'n zachtst gezegd een vreemde beslissing van een team dat onder leiding staat van 'vliegtuigbaas' Richard Branson.
Het is niet te hopen dat ze bij zijn vliegtuigmaatschappij Virgin de vliegtuigen ook zonder gebruik van een windtunnel bouwen, want dan stap ik echt niet meer in een kist van die maatschappij.”
quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:14 schreef vosss het volgende:
Stukje uit een column van Jos Verstappen:
[..]
quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:14 schreef vosss het volgende:
Stukje uit een column van Jos Verstappen:
[..]
Alsof Virgin zelf vliegtuigen bouwtquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:26 schreef Waffle het volgende:
[..]Alsof Verstappen daar verstand van heeft..
Ach, als Villeneuve en Schumacher terugkeren, kan Mansell niet achterblijven.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:25 schreef Atreidez het volgende:
[ afbeelding ]
Er was toch maar 1 Red Five ?
Dat zou pas een dream come true zijnquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:56 schreef k_man het volgende:
Ach, als Villeneuve en Schumacher terugkeren, kan Mansell niet achterblijven.
Niet. Ze zijn gewoon gaan rijden zonder presentatie.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:31 schreef SimtekF1 het volgende:
Wanneer showt Williams hun nieuwe auto eigenlijk?
Volgens mij doen ze de presentatie op het circuit zelf, ze staan tenminste elke keer stil, misschien een foto momentjequote:Op donderdag 18 februari 2010 12:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Niet. Ze zijn gewoon gaan rijden zonder presentatie.
Niet alleen de Williams. Ook Virgin en Lotus hebben (dezelfde?) hydraulische problemen. Heeft misschien te maken met de Cosworth motor?quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:39 schreef Schunckelstar het volgende:
de williams lijkt niet echt heel betrouwbaar te zijn
Ik lees net dat Stefan GP Toyota nog niet betaald zou hebben.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:05 schreef k_man het volgende:
[..]
Zou Toyota geen due dilligence hebben gedaan voor ze de tent verkochten?
quote:14:07 Cryptic stuff from @redbullf1spy: "The older German driver had lunch at our place today. Who? A clue: he won the championship more than six times. You know the one. Him..!"
Maar 8 ronden voor Massaquote:Op donderdag 18 februari 2010 17:16 schreef Tarado het volgende:
Today's times:
Pos Driver Team Time Laps
1. Barrichello Williams-Cosworth (B) 1:27.145 70
2. Petrov Renault (B) 1:27.828 57
3. Vettel Red Bull-Renault (B) 1:28.162 92
4. Rosberg Mercedes GP (B) 1:28.515 57
5. Massa Ferrari (B) 1:28.879 8
6. de la Rosa BMW-Sauber (B) 1:29.691 33
7. di Resta Force India-Mercedes (B) 1:30.344 56
8. Glock Virgin-Cosworth (B) 1:30.476 98
9. Liuzzi Force India-Mercedes (B) 1:30.666 71
10. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:31.633 72
11. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:32.678 24
12. Kovalainen Lotus-Cosworth (B) 1:33.554 30
Klopt niet. Hij heeft 92 gereden.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | 1. Barrichello Williams-Cosworth (B) 1:27.145 98 2. Petrov Renault (B) 1:27.828 56 3. Vettel Red Bull-Renault (B) 1:28.162 70 4. Rosberg Mercedes GP (B) 1:28.515 71 5. Massa Ferrari (B) 1:28.879 92 6. de la Rosa BMW-Sauber (B) 1:29.691 8 7. di Resta Force India-Mercedes (B) 1:30.344 33 8. Glock Virgin-Cosworth (B) 1:30.476 72 9. Liuzzi Force India-Mercedes (B) 1:30.666 24 10. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:31.633 57 11. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:32.678 57 12. Kovalainen Lotus-Cosworth (B) 1:33.554 30 |
als dat toch eens door zou gaanquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Villeneuve linked to Stefan GP return
By Pablo Elizalde Thursday, February 18th 2010, 08:51 GMT
[..]
autosport.com
Die geruchten dat de betaling niet in orde was bleken niet juist te zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:00 schreef vosss het volgende:
Hoe zit dat nou met die Petrov?
Vorige week was hij nagenoeg exit en vervolgens horen we niets meer en zit hij wel weer in die auto.
Iemand die daar meer over weet?
quote:A statement from Vitaly Petrov's management has attempted to draw a line under question marks over the Russian driver's funding, claiming that the speculation had arisen from an "incorrect interpretation" of quotes from Petrov's father.
Petrov is widely known to be paying around 15 million Euros for the second seat at Renault this year, in a move that Renault have insisted has nothing to do with them really rather desperately needing 15 million Euros.
But a quote from Petrov's father, Alexander Petrovic, yesterday suggested that a bank loan that is crucial to the driver's budget has "still not been received". In the build-up to Petrov's signing, it was widely reported that the driver had the backing of a number of Russian companies, but after the deal was done, Petrov admitted that the funds were coming from his family.
However, in a statement released on website F1news.ru, Petrov's management has denied that there is any issue with the deal that will see him become the first Russian F1 driver in history.
"Recently many Formula 1 publications brought their attention to speculations about Renault F1 Team and Vitaly Petrov. [The] driver's managers hereby refute all rumors that could have appeared from [an] incorrect interpretation of driver's father words," the badly-translated statement read.
"We want to inform everyone that Renault F1 Team and Vitaly Petrov's management reached an agreement and signed a contract for 2010, obligatory for both parties involved. Vitaly will take part in all 19 Grand Prix of the FIA Formula 1 World Championship.
"Currently the driver and the team are preparing for the next round of the official F1 tests, which will take place on Feb. 10-13 in Jerez.
"We won't comment on this topic anymore."
The uncertainty around Petrov's future, though, has allowed F1's vultures to start circling. By which we mean F1's resident balding Canadian hanger-on Jacques Villeneuve.
"I continue to work hard to explain to teams why it is a good idea to put me in their car and, frankly, I feel that the message is getting better and better," Villeneuve explained regarding the situation at Renault.
"It is not always easy to be fighting against drivers who bring millions, but I am not afraid of a challenge."
quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:25 schreef Atreidez het volgende:
[ afbeelding ]
Er was toch maar 1 Red Five ?
en nu door Kobayashi...........quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
Weer een rode vlag door Kovalainen
Beter dat je de races kan terugzien op internet.quote:RTL behoudt uitzendrechten Formule 1
19 februari 2010
RTL heeft de uitzendrechten voor de Formule 1 weten te behouden. Zo heeft de zender bekendgemaakt. RTL heeft een overeenkomst voor drie jaar gesloten.
"De komende drie jaar zal RTL 7 de races in de Formule 1 uitzenden. Er waren meerdere partijen in de race voor deze rechten, maar RTL wist die te bemachtigen."
Nieuw is dat herhalingen van de races te zien zullen zijn op RTL Gemist.
f1racing.nl
Zou zomaar betaald kunnen worden, net als de uitzendingen van Dakar dit jaar.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:17 schreef Active_Topics het volgende:
[..]
Beter dat je de races kan terugzien op internet.
Als het net zo duur is als de uitzendingen van Dakar (¤ 1,30) heb ik dat er best voor over.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:18 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zou zomaar betaald kunnen worden, net als de uitzendingen van Dakar dit jaar.
Ja, of iets van een smsje van ¤ 1,50 per weekendquote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:51 schreef Atreidez het volgende:
Herhaling van de race is wel mooi, voornl. voor het commentaar van ik neem aan Olav. Betalen zou ik daar niet voor, maar die kans is ook niet echt groot. Er is geen 1 programma op uitzending gemist van welke zender waarvoor je zou moeten betalen
Zou wel betalen voor mogelijkheid trainingen live te kunnen zien dit jaar in goeie kwaliteit. Geen grote bedragen, maar eenmalig 20 eu ofzo vind ik dan echt geen probleem.. Wordt een beetje moe van die brakke streams met exotisch commentaar die je om de 2 min, moet herstarten omdat er teveel viewers zijn.
Das niet waar, vaak moet je voor buitenlandse series bij commerciele zenders wel betalen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:51 schreef Atreidez het volgende:
Er is geen 1 programma op uitzending gemist van welke zender waarvoor je zou moeten betalen
Ja, ik had idd moeten specificeren dat ik live uitzendingen en shows bedoelde, zoals X-Factor of de nieuwe Uriquote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:24 schreef Active_Topics het volgende:
Das niet waar, vaak moet je voor buitenlandse series bij commerciele zenders wel betalen.
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:18 schreef Mr_Moon het volgende:
Stefan GP heeft de de eerste auto klaar en draaiende. Tevens worden Nakajima en de geruchten rond Villeneuve bevestigd...
Van mij mogen ze komen...
Ik kan me voorstellen dat er nu heel snel duidelijkheid moet komen omtrent het al dan niet mee doen van Campos en USF1. Wellicht dat Stefan al sponsoren klaar heeft staan die enkel wachten op groen licht van Ecclestone.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:38 schreef Atreidez het volgende:
Zaken zijn goed, financien wat minder.. Kan me toch niet voorstellen dat Toyota hun auto's wil laten rondrijden eer ze betaald zijn, of was dat weer zo'n gerucht wat helemaal niet waar is?
quote:Carabante takes over Campos team
The Campos Meta team has confirmed that Jose Ramon Carabante has taken full control of the Spanish outfit, with former Midland, Spyker and Force India boss Colin Kolles being appointed as team principal instead of team founder Adrian Campos.
After weeks of speculation about the future of the team, it was announced on Friday that a deal had been reached with Campos to make Carabante, who was already a shareholder in the team, the new majority owner.
Carabante said he has secured a deal that will see the team competing in the 2010 championship.
"I would like to thank Bernie Ecclestone, who worked tremendously to support our efforts to keep the team viable," said Carabante.
"The whole rescue operation has been a race against time with the goal of always having the team run two competitive cars at the first Grand Prix of the F1 season in Bahrain.
"We have a lot of hard work still ahead of us but we are excited about making our F1 debut and looking forward to a competitive season."
Carabante said the team's base will remain in Spain and that Kolles will also act as managing director to ensure the team is fully operational and ready to make its Bahrain debut next month.
Kolles added, however, that the team needed to find 'extra funding' to guarantee its presence in Bahrain.
"I could not resist this tremendous challenge and am very excited to join forces in this new team," said Kolles.
"Over the next ten days we will review the entire operation, find the extra funding to ensure the team will make the first race in Bahrain, announce the line-up for 2010 in due time and make the operation viable under Jose Ramon Carabante's new ownership."
The team has a contract with Brazilian Bruno Senna, with rumours having linked Jose Maria Lopez with the second seat, despite the Argentinean having a contract with the US F1 squad.
op www.f1today.nl heb je het ookquote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:29 schreef Atreidez het volgende:
Het is vandaag weer lekker droog zo te zien, Button heeft al een 1m18 neergezet.
Live timing
Eerste internationale race winnen op een kletsnatte baan. Ik denk dat hij zn vader achterna gaat en dat we hem over een aantal jaar best wel eens in de F1 zouden kunnen zienquote:Verstappen als een duiveltje uit een doosje
Max Verstappen maakt deze week zijn Internationale debuut tijdens de Wintercup in Lonato. De zoon van Nederlands succesvolste F1 coureur kende een drukke week. Vooral de laatste paar dagen stonden in het teken van trainen en testen, maar dat deden niet alleen de Verstappens. De deelname in de KF3 is heel zwaar met meer dan honderd concurrenten.
Tijdens de testdagen op het circuit van South Garda Karting moesten er nog verschillende zaken gestroomlijnd worden, maar langzaam maar zeker kwam men bij het fabrieksteam van CRG bij de goede afstelling. Ook Max moest nog wat wennen bij zijn eerste krachtmeting met alle toppers ter wereld. De vele deelnemers, de nieuwe banden, welke afstelling en ga zo maar door.
Vanmiddag stond de kwalificatie op het menu en de eerste serie. Verstappen Junior pakte de draad goed op met een vierde positie in de kwalificatie. In de eerste serie had Max de smaak te pakken en won. Een beter debuut kon hij zich niet wensen. “Het was verschrikkelijk nat, maar Max heeft zichzelf en zijn rijstijl goed aangepast aan de situatie. Hij won met een straatlengte voorsprong”, zei Jos Verstappen tegenover RaceXpress.com. “Maar we moeten niet gelijk te hoge verwachtingen hebben van Max. Het is tenslotte pas zijn eerste internationale race. Dat moeten we niet vergeten. We moeten hem de kans geven om te rijpen en we doen ons best, maar de concurrentie staat ook niet stil.”
In ieder geval is de kop eraf en met de eerste zege in de pocket kan men zich in het kamp van CRG gaan voorbereiden op morgen, wanneer er nog meer series op het programma staan. RaceXpress.com houdt u op de hoogte.
Ik hoop echt dattie z'n vader niet achterna gaat. Ik denk dat Jos daar hetzelfde over denkt.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:57 schreef vosss het volgende:
[offtopic]
[..]
Eerste internationale race winnen op een kletsnatte baan. Ik denk dat hij zn vader achterna gaat en dat we hem over een aantal jaar best wel eens in de F1 zouden kunnen zien![]()
quote:USF1 seeks permission to miss races
USF1 co-founder Ken Anderson has admitted that he is in discussion with the FIA to reach an agreement that will allow for the new team to miss the first four races of the 2010 Formula 1 season.
While rival Campos now looks likely to make the start of the season after Jose Ramon Carabante took control of the project and installed Colin Kolles as team boss, speculation that USF1 has fallen behind in preparations and is struggling to secure the necessary funding has intensified in recent weeks.
In an interview with the New York Times yesterday, Anderson revealed that USF1 was unlikely to make it to Bahrain on March 14, and was seeking to miss the Australian, Malaysian and Chinese Grands Prix as well.
"We're working with the FIA to clarify how many races we can miss," Anderson told the newspaper. "In an ideal world, we can miss the first four races and show up in Barcelona."
Despite recent revelations that the Concorde Agreement includes a clause allowing teams to miss up to three races before officially being deemed to have failed to participate, the FIA made it clear earlier this month that new teams would breach the regulations if they missed any event.
Anderson indicated however that he believed the governing body sympathetic to USF1's predicament and wanted to assist him in ensuring it made the grid.
"I guess anything's possible," he said when asked about incurring fines for missing races. "But what would be the point of that? Why would they give us a franchise and just, the first time there's a bump in the road, yank it and put it out of business?
"That's definitely not the message that I'm getting from them. They want to help us, not shut us down."
Anderson insisted that both co-founder Peter Windsor and investor Chad Hurley, who co-founded YouTube, are still involved with the project. Windsor told AUTOSPORT's Grapevine column earlier this week: "I am still with the team", while the latter responded with: "Peter is still here at the moment, not sure what he is up to, stay tuned."
But the American revealed to the NYT that the project's progress was dependant on sponsorship falling in to place soon: "We have a timeline in place that if we get a decision quickly, that triggers funding and we're good to go.
"If it takes another week or two to make a decision, it keeps backing up," he added.
autosport.com/f1quote:Button: Ferrari strongest at present
By Steven English and Mark Glendenning Friday, February 19th 2010, 17:59 GMT
Fernando Alonso, Ferrari, Jerez testing February 2010Jenson Button believes the Ferrari is the strongest-looking car after the first full dry day of testing at Jerez this week.
Mark Webber set the best time of the day for Red Bull, with Fernando Alonso second quickest for Ferrari and Button's McLaren third. Alonso and Button both completed several long runs today and Button was impressed by the consistent pace of the Ferrari.
"I think the Ferrari is a very strong car," he said. "If you look at their runs today, they're very consistent. I think they have better consistency than anyone at the moment.
"It's always interesting to observe what they're up to. I think our pace is good, but there are still areas we need to work on for me to be happy with the car."
Button spent some time behind both Alonso and the Mercedes of Michael Schumacher on track today and reckons the Ferrari is handling best so far.
"I followed a few drivers today, Fernando, Michael. It's always interesting to see what's happening," said Button. "You never know what fuel loads people are on but you can see what sort of balance they have.
"The Mercedes to me seemed like it was a little bit twitchy at the rear, and braking it looked like it was locking the rears, but if they're on 150kg it's understandable. It's interesting. The Ferrari looked good on the circuit, good consistency."
And on the performance of the MP4-25, he says McLaren is heading in the right direction but the car is not yet where he wants it.
"For me, our car over one lap is getting there," Button added. "We're improving step by step. And on the long runs, we're improving every run we do. There's so much information we've got from today - more than any other test day, for me anyway. We'll go through all of that this evening and hopefully have another good day of testing tomorrow."
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:57 schreef Mr_Moon het volgende:
regels zijn regels... Tijd om Stefan GP er in te brengen...
Jammer maar helaas.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | 1. Jenson Button McLaren 1m18.871s 108 2. Robert Kubica Renault 1m19.114s + 0.243s 117 3. Kamui Kobayashi Sauber 1m19.188s + 0.317s 117 4. Tonio Liuzzi Force India 1m19.650s + 0.779s 80 5. Nico Rosberg Mercedes 1m20.061s + 1.190s 130 6. Fernando Alonso Ferrari 1m20.436s + 1.565s 137 7. Jaime Alguersuari Toro Rosso 1m21.053s + 2.182s 139 8. Mark Webber Red Bull 1m21.194s + 2.323s 87 9. Nico Hulkenberg Williams 1m21.919s + 3.048s 137 10. Timo Glock Virgin 1m22.433s + 3.562s 28 11. Jarno Trulli Lotus 1m23.470s + 4.599s 141 |
ik heb zo'n voorgevoel dat die Sauber retesnel isquote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:44 schreef vosss het volgende:
Ik ben echt benieuwd naar hoe Kamui en die andere Nico het gaat doen komend jaar.
Beiden hebben imo laten zien dat ze wel degelijk een potje kunnen sturen
Dat even afgezien van Lewis die de titel terug wil, Massa die wil laten zien dat hij helemaal de oude is, Button die zn titel wil verdedigen, Alonso die zich wil bewijzen bij de rooie, schumacher die wil laten zien dattie het nog niet verleerd is en Rosberg die niet onder wil doen voor hem.
En dan heb ik het nog niet eens over de nieuwe teams.
Dit gaat een seizoen worden om te smullen en ik lik mijn vingers er nu al bij af![]()
Hehheeh en mijn ouders willen begin juni naar Canada moehahah!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:44 schreef vosss het volgende:
Dit gaat een seizoen worden om te smullen en ik lik mijn vingers er nu al bij af![]()
Ik ken ook nog ene Meike hier op het forumquote:Op zondag 21 februari 2010 02:57 schreef vosss het volgende:
Sally, je bent het enige mokkel wat ik ken die oprecht met interesse Formule 1 volgt.
Kudo's daarvoor dus!![]()
quote:Alonso: Ferrari best car I've ever had
Fernando Alonso has declared the Ferrari F10 the best car he has ever driven - and says the team is yet to show what it can really do.
Ferrari was quickest throughout the first test of the winter at Valencia a fortnight ago, but has kept a lower profile during the past fortnight at Jerez.
However Alonso has set some eye-catching times on long runs, and he ended this week's test full of confidence.
"There are no reasons to be pessimistic," the double champion told Spanish media. "As of today, this is the best car I've ever had."
Having taken over from team-mate Felipe Massa on Friday, Alonso enjoyed the best of the weather at Jerez this week, and was able to accumulate plenty of mileage - logging 269 laps over the past two days.
"The two days that I tested it was sunny and the track was dry and I could work more than I thought so I'm very happy," he said. "We have done a good job in terms of reliability and long runs."
Alonso said he was not underestimating Ferrari's rivals - but warned them that the Italian squad had not displayed its real potential yet.
"Red Bull, McLaren and Renault have been very quick and they have shown their cards, while we are still hiding ours," he said. "We are going to analyse the data, but we are very optimistic. As of today, if I were in a different team I would be looking at Ferrari because everything is going very well.
"Maybe where Ferrari needs to improve is in the short runs with little fuel onboard. That's where the Red Bull and the McLaren have been quicker, and they will be the reference to try and improve the F10 in the next test in Barcelona."
The Spaniard's declaration comes after McLaren's Jenson Button said that he also reckoned Ferrari could be the team to beat.
"I think the Ferrari is a very strong car," Button said yesterday. "If you look at their runs today, they're very consistent. I think they have better consistency than anyone at the moment."
Owja. Dan zijn jullie met zn tweeenquote:Op zondag 21 februari 2010 07:23 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik ken ook nog ene Meike hier op het forum
Leuk, dat quote minenquote:Op zondag 21 februari 2010 02:57 schreef vosss het volgende:
Sally, je bent het enige mokkel wat ik ken.
Ik gok plek 5/6.quote:Op zondag 21 februari 2010 12:42 schreef Mikkie het volgende:
Ik ben zo fucking benieuwd waar Schumacher nu uiteindelijk staat over een paar weken...
Dat wordt een bittere pil voor Schumacher dan, die zou het liefst weer meteen vooraan rijden. En ik zou dat ook het liefst hebbenquote:Op zondag 21 februari 2010 17:07 schreef svenistheman het volgende:
[..]
Ik gok plek 5/6.
Achter Ferrari en McLaren. Ik schat Red Bull op hetzelfde niveau als Mercedes.
Ferrari in de long runs is absoluut het beste van het hele veld.
Ik denk dat hij met zijn ervaring richting het midden van het seizoen met de top mee zal draaien. Een topseizoen gaat het worden. Alleen moeten de teams nu even een tandje bij gaan zetten die Ferrari willen bestrijden, want de pace van Ferrari is op de long runs indrukwekkend te noemen.quote:Op zondag 21 februari 2010 17:08 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat wordt een bittere pil voor Schumacher dan, die zou het liefst weer meteen vooraan rijden. En ik zou dat ook het liefst hebben
Ik denk Ferrari , Red Bull, McLaren, Mercedes GP, ik schat Red Bull dus wat hoger in, gelukkig weten we dat over 3 weken want het blijft koffiedik kijkenquote:Op zondag 21 februari 2010 17:07 schreef svenistheman het volgende:
[..]
Ik gok plek 5/6.
Achter Ferrari en McLaren. Ik schat Red Bull op hetzelfde niveau als Mercedes.
Ferrari in de long runs is absoluut het beste van het hele veld.
Tip: als het goed is, zitten in je knoppenbalk twee knoppen waarmee je juist meer of minder decimalen kan laten weergeven. Dit kun je per cel/rij/kolom instellen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:35 schreef nils7 het volgende:
De volledige tijden (t/m duizendsten zijn ingegeven maar geeft Excel niet weer)
Ook nog een artikel van James Allen hierover:quote:Op zondag 21 februari 2010 18:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk Ferrari , Red Bull, McLaren, Mercedes GP, ik schat Red Bull dus wat hoger in, gelukkig weten we dat over 3 weken want het blijft koffiedik kijken
Hele korte samenvatting:quote:Decoding Jerez – Button tops times, but it’s all to play for
After a rainy first couple of days, the second Jerez test actually turned out to be quite revealing and a picture has emerged of how the teams line up with the new season now less than a month away.
So far most of the testing has been reliability based, with some performance work this week by the more advanced teams. Next week’s final test in Barcelona will be more about performance and many teams will bring major updates to their cars in preparation for the first race. From what we saw this week, the field is close enough for this to change the order, if someone finds a significant aerodynamic step. It is all to play for.
Jenson Button set the fastest time of the test on Saturday morning, a 1m18.871 on the first lap of a two lap run. The second lap was almost a second slower, most of the time being lost in the final sector of the second lap, presumably as the tyres started to go off. Fernando Alonso did not go for a short run in the Ferrari and set a time half a second slower on the second lap of a 13 lap run. Once again the Ferrari’s characteristic of causing a long period of drop off on the tyres was evident.
However Alonso did a run starting in the 1m 21s on which he must have had 80 kilos to cover the laps he did. Fuel corrected this means he was lapping at around 1m18.9, so very close to Button’s time.
At the end of the day Alonso did a 48 lap partial race simulation, with a pit stop on lap 13. The 35 lap run which then followed was very fast and consistent, laps in the 1m 22s moving into the 1m21s as the fuel burned off.
Engineers tell me that the established teams are covered by no more than 7/10ths of a second. Ferrari and McLaren are close but Ferrari has so far been more reliable. Red Bull follow. They don’t seem to have the advantage I expected them to have, given where they finished last season and it will be interesting to see what new parts they bring next week and where they end up. Mercedes are in pursuit as well, as are Force India.
Renault looked more competitive on Saturday, with a 24 lap run in the low 1m 21s and high 1m 20s and a fastest time set on the second lap of a seven lap run.
Williams are more difficult to judge as they have done predominantly long runs with heavy fuel and have been putting the new Cosworth engine through exhaustive reliability runs, which make it hard to judge their true pace. But presuming that they have been quite conservative so far, they look like they could be in reasonable shape come the first race weekend.
Alonso gave some very bullish quotes about the Ferrari car to the media yesterday, which have raised the stakes quite a bit.
“This is the best car I’ve ever had,” he said. “Red Bull, McLaren and Renault have been very quick and have shown their cards, while we are still hiding ours. We will analyse the data, but we are very optimistic. If I were in a different team I would be looking at Ferrari because everything is going really well.
“Maybe where Ferrari has to improve is the short runs with little fuel onboard.”
He’s being a little disingenuous here as the Ferrari looks pretty impressive on the first lap, it’s just that they haven’t been doing short low-fuel runs.
As it looks increasingly likely that teams are looking to run predominantly one stop strategies with one very long stint, Bridgestone are likely to err on the side of caution – they have always been a very conservative company and this is their final year in the sport – and bring tyres to races which are not marginal to allow for this kind of strategy.
Being able to qualify on the harder of the two tyres will be an advantage and it looks like the Ferrari in particular and the McLaren can switch the tyres on over a single lap.
Alonso is being quoted at 4-1 for the championship and that looks like a very good bet to me at this stage of the game.
quote:Wirth admits Virgin behind schedule
Virgin Racing technical director Nick Wirth has admitted that the persistent hydraulic problems his team suffered at Jerez this week have delayed its test programme.
Wirth said the intention had been to bring aerodynamic developments to Barcelona next week, but with Lucas di Grassi and Timo Glock only able to complete 144 laps between them over the past four days at Jerez, Virgin will now have to keep focusing on reliability work in the final test.
"It has been a character-building week, that's for sure," said Wirth. "Despite our best efforts to cure the hydraulic problem which has beset our entire test, this was simply not achievable with the components that we had available in the field.
"The specific problem is that we have been losing hydraulic oil at a rate which has limited the number of laps we can achieve on each run and so we look forward to receiving updated parts for the Barcelona test, which we expect to fully resolve the problem.
"Having said that, we will now need to continue focusing on reliability work when we would have liked to introduce our Bahrain-specification aerodynamic updates. The revised programme means we will be reserving our full set of aero warpaint for the first race."
But Wirth added that while the test delays were a blow, he was very optimistic about the VR-01's pace.
"On a positive note, despite these issues, we have actually completed a lot of good race preparation work and it is satisfying to see the car's potential with minimum set-up changes or development, bearing in mind that we have consistently run with a healthy amount of fuel," he said.
"Indeed, none of our lap times have been achieved with anything close to qualifying fuel and therefore we are not letting the frustrations in one specific area overshadow what has generally been an encouraging start to our development programme."
Het is altijd vet als een klein team goede resultaten behaaldquote:
spa 1998quote:Op zondag 21 februari 2010 19:52 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Het is altijd vet als een klein team goede resultaten behaald
Monza '08
Spa '09
Paul Ricard 1990...quote:Op zondag 21 februari 2010 19:52 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Het is altijd vet als een klein team goede resultaten behaald
Monza '08
Spa '09
EDIT
Sally had de OP wiki toch gefixt, dus aan jou de eer?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |