Nee maar ik heb wel een soortgelijk artikel gelezen, waar gewezen wordt op het gevaar van de nieuwe teams op gebied van snelheid en veiligheid, zeker als ze voor de eerste GP niet getest hebben.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:35 schreef Atreidez het volgende:
Iemand anders de weblog van Olav nog gelezen, waar hij verwijst naar ontwerper Nick Wirth en het loslaten van vleugels op zijn auto..
Ik ben het wel eens met de 107% regel, maar dan moet de kwalificatie weer een uur worden zonder opdelingen. Anders is het gewoon niet te doen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee maar ik heb wel een soortgelijk artikel gelezen, waar gewezen wordt op het gevaar van de nieuwe teams op gebied van snelheid en veiligheid, zeker als ze voor de eerste GP niet getest hebben.
Daarom lijkt het mij noodzakelijk dat de FIA de 107% regel weer invoert
Hij doelt meer op het feit dat de ontwerper van de Virgin auto, ook de ontwerper was van de SImtek van Ratzenberger... En die is verongelukt omdat de voorvleugel afbrak....quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee maar ik heb wel een soortgelijk artikel gelezen, waar gewezen wordt op het gevaar van de nieuwe teams op gebied van snelheid en veiligheid, zeker als ze voor de eerste GP niet getest hebben.
Daarom lijkt het mij noodzakelijk dat de FIA de 107% regel weer invoert
ja dat begrijp ik maar Virgin is als enige nieuweling op de baan en kan dit nog herstellen voor de eerste GP, de andere nieuwe teams, zeker Campos en USF1 hebben voor de eerste GP eigenlijk geen of nauwelijks tijd om dit soort kinderziektes uit de auto te halen en zijn dus een gevaar en de kans dat ze de snelheid niet hebben wordt alleen maar groter.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:03 schreef kepler het volgende:
[..]
Hij doelt meer op het fout dat de ontwerper van de Virgin auto, ook de ontwerper was van de SImtek van Ratzenberger... En die is verongelukt omdat de voorvleugel afbrak....
snelheid /= veiligheid/sterktequote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja dat begrijp ik maar Virgin is als enige nieuweling op de baan en kan dit nog herstellen voor de eerste GP, de andere nieuwe teams, zeker Campos en USF1 hebben voor de eerste GP eigenlijk geen of nauwelijks tijd om dit soort kinderziektes uit de auto te halen en zijn dus een gevaar en de kans dat ze de snelheid niet hebben wordt alleen maar groter.
Alleen was die voorvleugel al beschadigd voordat die afbrak. Dus of dat aan het ontwerp lag ...?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:03 schreef kepler het volgende:
[..]
Hij doelt meer op het feit dat de ontwerper van de Virgin auto, ook de ontwerper was van de SImtek van Ratzenberger... En die is verongelukt omdat de voorvleugel afbrak....
in die video - die inmiddels weg is gehaald door de FOM - is te zien dat hij eerst knakt tijdens het remmen en ater helemaal afbreekt. Dus het is wel een ontwerpfout (of een productiefout)quote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen was die voorvleugel al beschadigd voordat die afbrak. Dus of dat aan het ontwerp lag ...?
Ik doelde op de crash van Ratzenberger. Zijn voorvleugel was al beschadigd voordat hij in die fatale ronde tegen de muur reed.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:26 schreef bodylotion het volgende:
[..]
in die video - die inmiddels weg is gehaald door de FOM - is te zien dat hij eerst knakt tijdens het remmen en ater helemaal afbreekt. Dus het is wel een ontwerpfout (of een productiefout)
Dat de andere nieuwe teams nog niet getest hebben en dat in het kader van de veiligheid is wel een goeie. Hebben Campos en USF1 wel een windtunnel? En houdt CFD wel rekening met de sterkte van de materialen?
Nee maar wel tegen rijdende chicanesquote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:13 schreef kepler het volgende:
[..]
snelheid /= veiligheid/sterkte
Die 107% regel zal natuurlijk niet helpen tegen het afbreken van vleugels
oh my badquote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik doelde op de crash van Ratzenberger. Zijn voorvleugel was al beschadigd voordat hij in die fatale ronde tegen de muur reed.
CFD houdt, zover ik weet, geen echte rekening met de sterkte van de materialen. Dan kom je weer in het FEM-gedeelte. Je kan wel de krachten uitrekenen in CFD, en dan gebruiken in FEMquote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:26 schreef bodylotion het volgende:
[..]
in die video - die inmiddels weg is gehaald door de FOM - is te zien dat hij eerst knakt tijdens het remmen en ater helemaal afbreekt. Dus het is wel een ontwerpfout (of een productiefout)
Dat de andere nieuwe teams nog niet getest hebben en dat in het kader van de veiligheid is wel een goeie. Hebben Campos en USF1 wel een windtunnel? En houdt CFD wel rekening met de sterkte van de materialen?
Als VAG de Formule 1 instapt doen ze dat om meer auto's te verkopen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 08:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja goed, maar da's niet echt circuit racen op hoog niveau.
Bugatti kan ook nog...
Hmm, waarschijnlijk niet dan. Toch zal die even terug hebben moeten denken aan dat momentquote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen was die voorvleugel al beschadigd voordat die afbrak. Dus of dat aan het ontwerp lag ...?
Inderdaad, dus het zal niet Bugatti of Lamborghini worden en ik twijfel zelfs over Porsche. Ik geef Audi of Seat de meeste kans... hoewel een Skoda F1 ook wel cool zou zijn...quote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Als VAG de Formule 1 instapt doen ze dat om meer auto's te verkopen.
Dan ga je niet de merknaam Bugatti gebruiken lijkt me.
of je probeert met de naam Bugatti sponsors aan te trekken, want Bugatti is natuulijk stoerder dan VW, en plempt net als Ferrari met Fiat heel groot Volkswagen op de neusquote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Als VAG de Formule 1 instapt doen ze dat om meer auto's te verkopen.
Dan ga je niet de merknaam Bugatti gebruiken lijkt me.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 2. P. de la Rosa Sauber C29 1:20.736 +0.817 34 pit 3. A. Sutil Force India VJM-03 1:21.428 +1.509 34 pit 4. F. Massa Ferrari F10 1:21.603 +1.684 35 5. S. Vettel Red Bull Racing RB6 1:21.783 +1.864 37 pit 6. V. Petrov Renault R30 1:22.000 +2.081 37 pit 7. N. Rosberg Mercedes GP W01 1:22.820 +2.901 20 pit 8. R. Barrichello Williams FW32 1:23.217 +3.298 59 9. L. Hamilton McLaren MP4-25 1:23.985 +4.066 42 |
Die was ik alweer vergetenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 13:59 schreef Mr_Moon het volgende:
Hoe laat is eigenlijk de Lotus Launch?
5PM volgens NobleF1 op Twitter - da's Engelse tijd dan denk ik.quote:
Er wordt het laatste halfuur weinig actie meer verwacht omdat de baan erg nat is.quote:14:46 Massa chases down and passes di Grassi. The Ferrari is lapping in the 1m27s and the Virgin in the 1m37s
quote:Rubens on the radio saying the track is like a river and un-driveable.
toen gingen ze ook al voor de diffuser zitten!quote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:45 schreef Mr_Moon het volgende:
in afwachting van de Lotus Launch, een golden oldie...
[ afbeelding ]
Senna met z'n Lotus 97T, een dag voor z'n eerste F1 overwinning op Estoril...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | de la Rosa BMW-Sauber (B) 1:20.736 58 Sutil Force India-Mercedes (B) 1:21.428 48 Massa Ferrari (B) 1:21.603 72 Vettel Red Bull-Renault (B) 1:21.783 59 Petrov Renault (B) 1:22.000 68 Rosberg Mercedes GP (B) 1:22.820 53 Barrichello Williams-Cosworth (B) 1:23.217 120 Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:23.985 68 di Grassi Virgin-Cosworth (B) 1:37.107 8 |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |