Owh dat wist ik niet.quote:Op maandag 15 februari 2010 15:33 schreef Peterselieman het volgende:
oud nieuws, want voor het weekend was dit al bekend
De rechterkant lijkt veel boller inderdaad, maar zoals eerder gezegd zal dat gezichtsbedrog zijnquote:Op zaterdag 13 februari 2010 20:55 schreef nils7 het volgende:
Ligt het nou aan mij of is de Mac niet symmetrisch?
[ afbeelding ]
Dit is wat Ferrari schrijft:quote:
Ik las het net. De teams wilde ook proberen om de test van deze week ergens anders te houden, maar dat zat er om verschillende redenen niet in.quote:Op maandag 15 februari 2010 17:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit is wat Ferrari schrijft:
The weather wasn't good and it is getting worse. Next year it would be more efficient to go in another warmer and drier country for testing.
http://twitter.com/InsideFerrari
lullig als je een eigen testbaan in Italië hebt.quote:Op maandag 15 februari 2010 17:57 schreef Trystar het volgende:
[..]
Ik las het net. De teams wilde ook proberen om de test van deze week ergens anders te houden, maar dat zat er om verschillende redenen niet in.
Een rondje voordat Ratzenberger dodelijk verongelukte ging hij van de baan af, dus ik denk niet dat je het ontwerp de schuld kan geven.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:03 schreef kepler het volgende:
[..]
Hij doelt meer op het feit dat de ontwerper van de Virgin auto, ook de ontwerper was van de SImtek van Ratzenberger... En die is verongelukt omdat de voorvleugel afbrak....
Is dat niet morgen ?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:12 schreef Mr_Moon het volgende:
Vandaag zou Campos volgens geruchten hun investeerder bekend maken...
Link doet het nietquote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:59 schreef Trystar het volgende:
'Teams experiments show what Ferrari’s plan might be'
Hier het verhaal geplaktquote:
http://www.jamesallenonf1.com/quote:The third official test starts tomorrow. Analysing the lap time sheets from last week in Jerez, it is clear that the front running teams have already begun experimenting with the tyres and how to use them in qualifying and the race. This is critical this year because the fastest ten cars will have to start the race on their qualifying tyres so it’s essential to make sure you pick the right one.
The work done by Ferrari and Mercedes last week in particular gives us some clues about how the race weekends might play out and it tells us a bit about what the Ferrari may have been designed to do.
Looking at lap times by themselves is meaningless, but if you look at groups of runs and the relative lap times, you can work out on which ones the car was fuel of fuel and from that benchmark lap time you can calculate how much fuel they were carrying at various stages.
One of the problems the teams will face is that there will simply not be enough time during free practice sessions at the Grands Prix to evaluate how the tyres degrade over a long run. However in testing we have seen Ferrari, McLaren and Mercedes doing 35 to 45 lap long runs and it’s clear that there was quite a bit of work done on evaluating whether qualifying on the harder tyre might be the way to go.
Stints of 45 laps are unprecedented in recent F1. They are also a significant factor for the drivers as the lap times will be some three or fours seconds slower at the start of the race than in previous years and that means far lower cornering g forces, which is good news for 41 year old Michael Schumacher and a key part of the reason why the new rules made a comeback more feasible.
Looking at last week, Alonso and Schumacher carried out some short three or four lap qualifying runs, then pitted and went out for long stint race runs on around 110kg of fuel, to evaluate how it might work, although they did not carry low fuel for the qualifying evaluation at this stage. Alonso used the medium and Schumacher the harder tyre.
The interesting thing was that the medium on the Ferrari seemed to be quickest on its 2nd flying lap and it then it went into a long drop off period. So Jerez showed that it could be used in qualifying on a four lap run and then prove a good race tyre despite the drop off period.
It takes quite a few laps before the performance comes back, but when it does it is pretty constant so that by the end of the run, the falling fuel weight is far more significant for lap time than the tyre degradation.
But if you are at the front and the cars behind cannot pass you then it’s a good option.
If this is the character of 2010 tyre on some tracks it will be very hard to find out during practice sessions whether stopping earlier than your rival is going to be the better option, as some people have been suggesting. So much will depend on track characteristics and how the tyres degrade on those tracks.
Alonso’s performance showed that if Ferrari can weather the long drop off period of the softer tyre without getting overtaken, then they have the faster qualifying tyre and one which will still be going strong 45 laps into the race.
Ferrari may have designed their car with a tactic in mind; it seems to work the tyre well in qualifying trim, so they will be well placed on the grid and once the tyres are through the drop off period, caused by the rears graining, it looks fast and consistent, so they are in good shape.
Schumacher’s long run on the harder tyre on the Mercedes was very consistent and showed another way of doing it. But that tyre was up to half a second slower on the qualifying lap.
But, as I said, it will be hard for the teams to get a thorough evaluation of the tyres in the time they have allocated for practice sessions, as no-one does huge long runs like that in practice.
So you might see teams split with one driver pounding round doing a long run tyre evaluation on Friday afternoons while the other works on fine tuning set up. This is what the drivers mean when they talk about working together for the team, because they will have to be well organized.
At Williams, for example, I could see Hulkenberg being sent out to do the long run, with Barrichello responsible for setting the car up across a range of different fuel loads.
Virgin op de baan.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:04 schreef Peterselieman het volgende:
Lotus lijkt het redelijk te doen vandaag. Bij Renault hebben ze nog maar weinig gereden na twee uur en van Virgin Racing is nog geen spoor te zien.
Sponsoren die overstappen ..quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:31 schreef Mr_Moon het volgende:
Er lijken zich ook meer en meer donkere wolken te vormen boven het USF1 team; salarissen die niet meer betaald worden, stafleden die het team verlaten...
bron
Virgin is sowieso erg weinig op de baan te vinden.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:22 schreef Ermanon het volgende:
Hamilton en Massa doen wedstrijdje snelste rondeEn ondertussen zetten ze de rest op +3 seconden....
Lotus en Virgin zijn helemaal triest, bijde 11 seconden langzamer dan Massa of Hamilton.......
Het probleem bij Stefan GP is dat ze geen officiële F1 banden kunnen/mogen gebruiken omdat ze (nog) geen officieel F1 team zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:12 schreef Mr_Moon het volgende:
De indiase GP2 coureur Karun Chandhok lijkt getekend te hebben bij Stefan GP en ze gaan volgende week de wagen testen...
bron
Het gerucht gaat dat ze GP2 banden gaan gebruiken. Ferrari heeft hiermee in het verleden ook al eens getest.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het probleem bij Stefan GP is dat ze geen officiële F1 banden kunnen/mogen gebruiken omdat ze (nog) geen officieel F1 team zijn.
Aldus de twitter van teambaas Tony Fernandesquote:50 laps done. Without power steering FAUZY has done an awesome job. 1.31 2 seconds behind williams and 3 ahead of virgin.
Zit in een Elise ook nietquote:Op woensdag 17 februari 2010 16:21 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Maar nu de vraag; Waarom heeft lotus geen stuurbekrachtiging?
quote:14:08 Lotus's tech chief Mike Gascoyne says Fauzy is driving without power steering because of a supplier issue
een probleempje met een leverancier staat op autosportquote:Op woensdag 17 februari 2010 16:21 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Maar nu de vraag; Waarom heeft lotus geen stuurbekrachtiging?
Aha, ach bij arrows hadden ze ook pas laat stuurbekrachtiging en hadden ze het daarna maar op 1 auto.......quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |