Die belofte hadden we al door de komst van de nieuwe teams, de terugkeer van Schumacher, en de reglementswijzigingenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 17:12 schreef Mr_Moon het volgende:
Ben toch aangenaam verrast door de snelheid van de Torro Rosso en de Sauber... Het belooft een interessant seizoen te worden...
Ze laten inderdaad zien dat er snelheid inzit maar vergeet niet dat de snelste tijd in december tijdens de" Rookie" dagen in de 1:17 was dus als de resultaten van Toro Rosso en Sauber met weinig brandstof zijn gehaald, zijn ze nog niet snel genoegquote:Op vrijdag 12 februari 2010 17:12 schreef Mr_Moon het volgende:
Ben toch aangenaam verrast door de snelheid van de Torro Rosso en de Sauber... Het belooft een interessant seizoen te worden...
vergeet niet dat de auto's 15kg zwaarder zijn, smallere voorbanden en een langere wielbasis hebben.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 17:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze laten inderdaad zien dat er snelheid inzit maar vergeet niet dat de snelste tijd in december tijdens de" Rookie" dagen in de 1:17 was dus als de resultaten van Toro Rosso en Sauber met weinig brandstof zijn gehaald, zijn ze nog niet snel genoeg
quote:Lotus launches 2010 challenger in London
Lotus became the latest Formula 1 team to launch its 2010 challenger, as the wraps officially came off the new car in London on Friday.
As revealed exclusively by AUTOSPORT's spy shot earlier this week, the new car - named T127 - carries the colours used by the legendary team back in the 1905s and 1960s.
The Lotus name is returning to Formula 1 this year after having quit the sport at the end of the 1994 season. The team is now owned by Malaysian businessman Tony Fernandes.
The new car was shaken down at the Silverstone circuit earlier this week and the team is scheduled to begin testing at the Jerez circuit alongside rivals from next week.
Jarno Trulli and Heikki Kovalainen will be the man in charge of racing the Lotus cars this year.
Lotus is the second new team to complete and launch its car ahead of the start of the 2010 season. Technical chief Mike Gascoyne said Lotus is aiming to do a professional job this year.
"We are looking in really good shape," Gascoyne told AUTOSPORT earlier this week. "We have to improve the pace of our car and the results from wind tunnel, but that will come with time.
"Our first aim was to be on the grid - to be a professional team where everything is to be F1 standard. We definitely will do that. The team will look good and step one has been achieved."
neequote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:19 schreef bodylotion het volgende:
[..]
vergeet niet dat de auto's 15kg zwaarder zijn, smallere voorbanden en een langere wielbasis hebben.
Oja en ze het risico om een auto plat te rijden niet zullen nemen
leuke website van Lotusquote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:32 schreef ElmarO het volgende:
Drie wat grotere plaatjes van de Lotus T127:
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Die hebben ze dan ook veranderd. Eerst was hij nog vrij simpeltjes.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
leuke website van Lotus
http://www.lotusracing.my/
quote:Michelin in Talks on Formula One Return, Seeks Rules Change
Feb. 12 (Bloomberg) -- Michelin & Cie. is in talks on returning to Formula One motor racing and wants a change of rules to favor energy-efficient tires, a senior executive said.
Michelin Managing Partner Jean-Dominique Senard said the world’s second-largest tire maker is holding “formal discussions” with the Federation Internationale de l’Automobile, the sport’s governing body.
“We might consider returning but there are some very clear conditions,” Senard said today in an interview in Paris. Rules on tire use would have to change to “show the performance they can bring, notably in terms of fuel saving and CO2 reductions.”
Formula One needs a new tire supplier for the 2011 season after Bridgestone said Nov. 2 it will withdraw at the end of this year to cut costs. Michelin equipped F1 teams for almost three decades until it pulled out in 2006, blaming the FIA’s decision to switch to a single tire maker and end competition between brands.
Michelin would now consider returning even as sole supplier if more emphasis were placed on tire performance, according to Senard.
“The major point is to make sure the tires show what they can bring to the automotive industry,” he said.
FIA spokesman Gus Glover said the Paris-based organization had no comment.
Clermont-Ferrand, France-based Michelin is betting on its fuel-saving tire technologies to boost pricing and power a return to the near-10 percent operating margins it recorded before the global economic downturn of 2008.
Tire Sales
Tires sold under the “Green X” label reserved for Michelin’s most fuel-efficient models accounted for more than two-thirds of its global volume last year. The “Energy Saver” range, introduced to Europe in 2007 and the U.S. last year, delivers further reductions in mass, rolling resistance and fuel consumption.
Under current F1 rules, introduced to maintain tactical interest after the move to a single supplier, teams are limited to 14 tire sets over a race weekend and have to use both “soft” and “hard” versions at some point in each event. There are no constraints on rolling resistance or environmental performance.
Jean Todt, the former Ferrari team manager who replaced Max Mosley as FIA president in October, has said the sport should be quicker to embrace technological advances by the auto industry in fuel economy and other areas.
Hele mooie en nette auto. Nu afwachten wie stewardesje mag spelenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:32 schreef ElmarO het volgende:
Drie wat grotere plaatjes van de Lotus T127:
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Sterker nog: die is hooguit 2 uurtjes online. Vanmiddag zag ie er nog niet zo mooi uit.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:43 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Die hebben ze dan ook veranderd. Eerst was hij nog vrij simpeltjes.
Klopt. Vanmiddag was er idd nog een ander design live. Dat was trouwens al het tweede design van de sitequote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:06 schreef beantherio het volgende:
[..]
Sterker nog: die is hooguit 2 uurtjes online. Vanmiddag zag ie er nog niet zo mooi uit.
strakke wagen..beetje "hoekig", niet te veel poespas. erg mooiquote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:32 schreef ElmarO het volgende:
Drie wat grotere plaatjes van de Lotus T127:
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
British racing green en een gele streep. aaah.. gelukkig zijn er nog mensen die heel goed weten hoe het moetquote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:32 schreef ElmarO het volgende:
Drie wat grotere plaatjes van de Lotus T127:
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Ik zeg: Hou het lekker op 1 bandenleverancier.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:46 schreef ElmarO het volgende:
En nog wat nieuws op het bandenfront:
[..]
Schijnt niet waar te zijn, zie Ferrari topic.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 20:24 schreef Atreidez het volgende:
Ik las ergens over een Massa vs. Alonso fitti nadat Massa een interview had gegeven aan een spaanse krant? Kan het nergens meer terugvinden
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
British racing green en een gele gouden streep. aaah.. gelukkig zijn er nog mensen die heel goed weten hoe het moet![]()
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:46 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Hele mooie en nette auto. Nu afwachten wie stewardesje mag spelen.
Van mij mag het beginnen.
Niet echt helemaal mee eens. Ik had toch wel het idee dat er vaker wat spektakel was in de jaren toen er bridgestone en michelin waren. De banden waren veel meer op hun limiet in tegen stelling tot vandaag de dag. Je ziet nooit meer een band klappen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik zeg: Hou het lekker op 1 bandenleverancier.
Een extra leverancier voegt voor ons als kijkers geen hol toe, behalve dat we weer krankzinnige situaties gaan krijgen zoals in Indianapolis '05.
Dat laatste vind ik wel vaag... noem eens 1 auto van 'm op die een WK heeft gewonnen!quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:26 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Ik vind het geen mooie auto. Het ding ziet er wat plomp en zwaar uit, maar oke dat hoeft niks te zeggen. Het is wel een auto die in ieder geval in de windtunnel heeft gestaan en Gascoyne is een gerespecteerd ontwerper.
quote:Op zaterdag 13 februari 2010 05:52 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik wel vaag... noem eens 1 auto van 'm op die een WK heeft gewonnen!
Volgens mij was de Jordan of Stewart van '99 uit zijn hand die het redelijk deed maar meer ook niet!
Bridgestone stopt er aan het eind van 2010 mee. Dus we blijven er gewoon één houden.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik zeg: Hou het lekker op 1 bandenleverancier.
Een extra leverancier voegt voor ons als kijkers geen hol toe, behalve dat we weer krankzinnige situaties gaan krijgen zoals in Indianapolis '05.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |