Ik heb liever spectaculaire acties op de baan omdat coureurs aan elkaar gewaagd zijn, niet omdat ze een paydriver uit india/china/rusland/dubai proberen te ontwijken die elke 3 ronde op een lap zal worden gezet en waarvan zijn teamgenoot niet eens wegkwam van de startlijn omdat zijn accu niet was opgeladen.....quote:Op donderdag 3 december 2009 15:01 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Wilde even de knuppel in het hoenderhok gooien!Tuurlijk hoort Ferrari erbij, maar de rest meen ik wel. Begin jaren 90 reden er heel veel privateers rond en waren de budgetten kleiner. Er was gewoon veel meer actie op de baan. Meer uitvallers, ook rare clowns(paydrivers) als coureur die soms de meest vreemde acties uithaalden en er waren meer markante figuren die de sport kleur gaven.
de goeie oude tijdquote:Op donderdag 3 december 2009 15:42 schreef kepler het volgende:
Vroeger, toen Simtek nog elke kwalificatie buiten de 107% viel
Toro Rosso mag ook zijn eigen auto gaan bouwen dit jaar als ik het goed begrepen hebquote:Op donderdag 3 december 2009 15:52 schreef sasquatsch het volgende:
Zolang de charme van de F1 maar blijft, dat ieder team zelf zijn auto moet bouwen, maakt het (imho) niet veel uit.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | 2. Di Resta Force India 1m18.736s + 1.318s 53 3. Paffett McLaren 1m18.746s + 1.328s 59 4. Conway Brawn 1m19.096s + 1.678s 77 5. Hulkenberg Williams 1m19.226s + 1.808s 106 6. Baguette Sauber 1m19.356s + 1.938s 70 7. Turvey McLaren 1m19.358s + 1.940s 32 8. Ericsson Brawn 1m19.382s + 1.964s 49 9. Di Grassi Renault 1m19.602s + 2.184s 123 10. Hildebrand Force India 1m19.873s + 2.455s 41 11. Sanchez Ferrari 1m21.147s + 3.650s 39 12. Zampieri Ferrari 1m21.279s + 3.861s 42 12. Zipoli Ferrari 1m21.725s + 4.307s 41 13. Hartley Toro Rosso 1m22.493s + 5.075s 50 15. Bortolotti Toro Rosso 1m23.271s + 5.853s 34 16. Tung Renault 1m32.477s + 15.059s 4 |
heeft Tung de achteruit van de Renault getest ofzoquote:Op donderdag 3 december 2009 17:45 schreef Trystar het volgende:
Tijden derde testdag Jerez
[ code verwijderd ]
quote:FIA bevestigt Sauber als dertiende team voor 2010
Sauber zal als dertiende team worden toegevoegd aan de Formule 1-grid van 2010. Zo heeft de FIA donderdagmiddag laten weten. Daarmee komt een einde aan een lange periode van onzekerheid die ontstond na het vertrek van Toyota uit de Formule 1 en de onduidelijkheid of het team zou worden overgenomen door een andere partij.
Eerder dit jaar trok BMW zich al terug uit de Formule 1 en omdat de overname van het Duitse team lang duurde besloot de FIA Lotus toe te laten als dertiende team. Sauber, met steun van investeringsmaatschappij QADBAK, kreeg daarbij wel de eerste plek op de reservelijst voor als er nog een team zou wegvallen.
Toyota besloot later ook de Formule 1 te verlaten, maar lange tijd was onduidelijk of het Japanse team zou worden verkocht aan een andere partij. Een anonieme bron meldde deze week echter al aan het Britse tijdschrift Autosport dat er geen verkoop zou plaatsvinden en de FIA heeft nu dus besloten de plek op de grid aan Sauber te geven. QADBAK is niet meer bij het project betrokken en dus keert het Zwitserse team voor het eerst sinds 2005 weer echt terug in de Formule 1.
"De inschrijving van Sauber voor het wereldkampioenschap Formule 1 van 2010 is goedgekeurd door de FIA. Na het ondertekenen van het Concorde-verdrag zal het team de dertiende plek op de grid krijgen, in plaats van het vertrekkende team van Toyota", viel in een verklaring van de FIA te lezen. "De FIA heeft de afgelopen weken nauw samengewerkt met de houder van de commerciële rechten en is blij met de uitkomst, die voor de sport het beste is."
De FIA verklaarde ook nog spoedig met een nieuwe deelnemerslijst van 2010 te komen. Eerder deze week werd al een lijst gepubliceerd, maar daarop ontbrak het dertiende team nog.
quote:Op donderdag 3 december 2009 16:04 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Toro Rosso mag ook zijn eigen auto gaan bouwen dit jaar als ik het goed begrepen heb
Yup.quote:
donequote:Op donderdag 3 december 2009 18:32 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Yup.
Zou je ook gelijk nog onzeker dat achter Sauber staat in de OP willen weghalen. Dan is die weer vrij aardig up to date.
Lijkt mij ook. Ben wel benieuwd wie de tweede coureur gaat worden bij Sauber. Stiekem hoop ik dat het Kobayashi wordt. Wil die gozer toch wel eens een heel seizoen in de F1 aan de gang zien. En als extra bonus schijnt hij Panasonic mee te nemen als sponsor.quote:Op donderdag 3 december 2009 18:37 schreef bodylotion het volgende:
[..]
done
het is nu heel erg likely dat Heidfeld bij z'n oude team blijft
quote:Op donderdag 3 december 2009 18:40 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Lijkt mij ook. Ben wel benieuwd wie de tweede coureur gaat worden bij Sauber. Stiekem hoop ik dat het Kobayashi wordt. Wil die gozer toch wel eens een heel seizoen in de F1 aan de gang zien. En als extra bonus schijnt hij Panasonic mee te nemen als sponsor.
Mercedes niet. Maar andere kleinere teams wel. En dan zijn er, denk ik, slechtere opties denkbaar dan Kobayashi. Las zelfs dat Panasonic zo'n $30 miljoen kan meebrengen. En als dat waar is, is het een leuke bonus voor veel teams.quote:Op donderdag 3 december 2009 18:44 schreef bodylotion het volgende:
[..]
zien de teams hem ook als (super)talent eigenlijk? dat is wel nodig voor een team als Merc, en ik denk niet dat ze het geld van Panasonic zo hard nodig hebben.
quote:Officieel: Raikkonen rijdt volgend jaar in WRC
04 december 2009
Kimi Raikkonen zal volgend jaar voor Citroën in het wereldkampioenschap rally actief zijn. Dit heeft de Franse autofabrikant donderdag officieel aangekondigd. De Fin zal uitkomen voor het door Red Bull gesponsorde Citroën Junior Team.
Snel meer.
Ontworpen door wijlen Dr. Harvey Postlethwaitequote:Op donderdag 3 december 2009 22:02 schreef Big-Ern het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De eerste F1 auto's van Sauber
quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ontworpen door wijlen Dr. Harvey Postlethwaite
quote:Vijfhonderd ontslagen bij Toyota Motorsport
Uitgegeven: 4 december 2009 11:42
Laatst gewijzigd: 4 december 2009 11:42
KEULEN - Bij Toyota Motorsport in de Duitse stad Keulen verdwijnen vijfhonderd van de 650 banen. Dat meldt de Japanse autofabrikant vrijdag. De grootscheepse ontslagronde is het directe gevolg van Toyota's besluit om zich terug te trekken uit de Formule 1.
© ANP
De autosportfabriek blijft in afgeslankte vorm toch voortbestaan, omdat het technisch centrum in Keulen met zijn hightech proefopstellingen en twee windtunnels voor aerodynamische testen uniek in de wereld is.
zij reden in 1995 (de onderste foto) al met een hoge cockpitrand toen dat nog niet eens verplicht was.quote:Op donderdag 3 december 2009 22:02 schreef Big-Ern het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De eerste F1 auto's van Sauber
in 94 werd Schumacher anders wel WDC met een Ford motor en op die onderste foto rijdt Sauber ook met Fordquote:Op vrijdag 4 december 2009 10:59 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Sauber is vanaf hun binnenkomst altijd een team geweest dat een dusdanige auto wist te ontwerpen waar altijd punten mee gepakt kon worden. Ze hebben ook altijd een goede motor gehad, i.t.t. tot mindere prive teams die zich moesten behelpen met een klanten V8 van Ford. Had je zo'n Ford klantenmotor dan wist je bij voorbaat al dat het seizoen mislukt was. Financieel had Sauber zijn zaakjes ook altijd op orde. Goed dat sauber terug is.
quote:Op vrijdag 4 december 2009 12:55 schreef bodylotion het volgende:
[..]
in 94 werd Schumacher anders wel WDC met een Ford motor en op die onderste foto rijdt Sauber ook met Ford
Na wat Google misbruik over dat Junior team zag ik dat 't een nieuw team is sinds 2009. Geen noemenswaardig resultaat behaald. En ik dacht dat Kimi alleen wou rijden met een wagen die kans maakte om races (rally's in dit geval) te winnen. Komt er dus op neer dat de contacten er nu zijn met Red Bull, dus zou bekans zeggen voor 2011 dat Webber een ander team mag gaan zoeken.quote:
als ie ooit nog terugkeertquote:Op vrijdag 4 december 2009 21:41 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Na wat Google misbruik over dat Junior team zag ik dat 't een nieuw team is sinds 2009. Geen noemenswaardig resultaat behaald. En ik dacht dat Kimi alleen wou rijden met een wagen die kans maakte om races (rally's in dit geval) te winnen. Komt er dus op neer dat de contacten er nu zijn met Red Bull, dus zou bekans zeggen voor 2011 dat Webber een ander team mag gaan zoeken.
Probeer 'm terug te lokken met wat wodkaquote:
quote:Toekomst Britse GP maandag bekend
Komende maandag zal er eindelijk duidelijkheid komen over de toekomst van de Britse Grand Prix. Dan geeft de eigenaar van Silverstone, British Racing Drivers' Club, een persconferentie over het Formule 1-evenement.
Het blijft een mooie kerel, die Brawn. Altijd eerlijk en correct als je het mij vraagtquote:Ross Brawn onthult drijfveer Jenson Button
Ross Brawn heeft zijn teleurstelling uitgesproken in Jenson Button en zijn overstap van Brawn GP naar het McLaren F1 Team. De teambaas van het succesvolste team van 2009 liet echter wel blijken dat de overstap niets met geld te maken had. De geruchten gingen namelijk dat de Brit een matig aanbod had gekregen van Brawn GP en daardoor op zoek ging naar een ander team.
"Zijn beslissing is teleurstellend want we hebben ontzettend goed samengewerkt", verklaarde Brawn gisteren in Auto Motor und Sport. "Maar wat er ook gezegd is, het had niets te maken met geld. Uiteindelijk was ons aanbod aantrekkelijker dan dat van McLaren. Maar het heeft geen zin een rijder vast te leggen die niet gelukkig zou zijn en elders een grotere uitdaging ziet. Verdere onderhandelingen zouden nutteloos zijn geweest. Jenson wilde gewoonweg in dezelfde auto de strijd aangaan met Lewis. Dat is dapper en dat respecteer ik."
quote:Op vrijdag 4 december 2009 22:57 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Probeer 'm terug te lokken met wat wodka
Maar ik denk niet dat we Kimi nog terug zullen zien in de F1.
Persoonlijk vind ik het niet zo erg dat hij vertrekt, nooit mijn favo coureur geweest. Laat koppie hangen als hij geen wagen heeft om te winnen.quote:
quote:Op zaterdag 5 december 2009 16:01 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het niet zo erg dat hij vertrekt, nooit mijn favo coureur geweest. Laat koppie hangen als hij geen wagen heeft om te winnen.
Nee, de enige reden dat de FIA het nog opgaf als BMW Sauber is, naar mijn idee, dat er nog een verzoek tot naamswijziging moet komen. En die moet dan ook nog worden goedgekeurd. Daarom zie je nu ook nog op de lijst voor volgend seizoen Brawn GP staan.quote:Op zaterdag 5 december 2009 20:04 schreef Atreidez het volgende:
Ik heb volgens mij een topicje gemist, maar begrijp ik het nou goed dat BMW Sauber als team verder gaat, dus met BMW motoren?
datquote:
quote:Officieel: Britse Grand Prix blijft op Silverstone
7 december 2009
Silverstone blijft voorlopig de gastheer van de Grand Prix van Groot-Brittannië. Dat heeft Damon Hill, de president van de British Racing Drivers' Club (BRDC), maandag laten weten op een persconferentie in Londen. De BRDC heeft een contract voor zeventien jaar gesloten met Formule 1-baas Bernie Ecclestone.
Aanvankelijk zou de Britse Formule 1-race vanaf volgend jaar op Donington Park worden verreden, maar dat circuit kwam maar niet met de benodigde financiële garanties over de brug, waarna Ecclestone weer in gesprek ging met de BRDC, die eigenaar is van het circuit van Silverstone. Na wekenlange onderhandelingen zijn Ecclestone en de BRDC het nu eindelijk eens geworden over de toekomst van de Britse Grand Prix.
De Britse Grand Prix wordt volgend jaar op 11 juli verreden. Op diezelfde dag wordt ook de finale van het wereldkampioenschap voetbal in Zuid-Afrika gespeeld.
De officiele site meldt nog steeds:quote:
20.30quote:Op maandag 7 december 2009 12:15 schreef kepler het volgende:
17 jaar![]()
Drukke dag dan trouwens op 11 juliHoe laat begint de finale? (kan het nergens vinden zo snel
)
toch kun je er wel vanuit gaan dat het op Silverstone isquote:Op maandag 7 december 2009 12:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De officiele site meldt nog steeds:
10 2010 FORMULA 1 BRITISH GRAND PRIX (Donington Park) * 9-11 jul
http://www.formula1.com/races/calendar_preview.html
Aha, dank. Geen conflict dus met de F1quote:Op maandag 7 december 2009 12:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
20.30
http://www.fifa.com/mm/do(...)dulefinalversion.pdf
en de kosten moeten naar benedenquote:Op maandag 7 december 2009 16:27 schreef Glijdt_licht het volgende:
En met wat voor kosten?!
2010 will cost them 12,000,000 UK£, 2011 will increase that by about a million, 2012 + 7% of 13 million and so on. They're very quickly going to end up paying more than double what they pay now
Het contract dat Ecclestone eerst met Donington had, had ook een duur van 17 jaar. Dus het zal waarschijnlijk wel (bijna) hetzelfde contract zijn.quote:Op maandag 7 december 2009 14:49 schreef rubbereend het volgende:
Damon Hill heeft er een best contract uitgesleept17 jaar
quote:Heb even het rooster van RTL 7 bekeken en het Formule 1 jaaroverzicht staat ingepland op Zondag 27 december om 22:35 tot 24:00
dat is wel erg in een hoekje van eht programma schema weg gestoptquote:Op maandag 7 december 2009 21:16 schreef Sinister-D- het volgende:
hoppa Silverstone terug.
2 geliefde circuits terug op de kalender, nieuwe teams, veel stoeltjes dansen, veel rookies en de hereniging met een oud team. Het seizoen kan nu al niet meer stuk![]()
ow, en voor de geintresseerden: dit stond er nog in een reactie op Mols blog:
[..]
ik kan je de review van de BBC aanraden! die hebben er ook een iets andere draai aangegeven.quote:Op maandag 7 december 2009 21:16 schreef Sinister-D- het volgende:
ow, en voor de geintresseerden: dit stond er nog in een reactie op Mols blog:
[..]
Denk niet dat ze er door komen, Sauber zal denk ik de voorkeur krijgen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:34 schreef Peterselieman het volgende:
Dat Stefan GP lijkt nu toch echt werk te gaan maken van de Formule 1-plannen:
Stefan GP gaat door met Formule 1-plannen
Sauber is al doorquote:Op dinsdag 8 december 2009 15:27 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Denk niet dat ze er door komen, Sauber zal denk ik de voorkeur krijgen.
quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:34 schreef Peterselieman het volgende:
Dat Stefan GP lijkt nu toch echt werk te gaan maken van de Formule 1-plannen:
Stefan GP gaat door met Formule 1-plannen
Ze gokken op het vertrek van Renault? Of kan dat ook niet?quote:Op dinsdag 8 december 2009 17:31 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Waarom ze nog een poging doen is mij compleet vreemd. Misschien hopen ze in 2011 in te stromen?
Heb ik de 7de november al gezienquote:Op dinsdag 8 december 2009 10:49 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ik kan je de review van de BBC aanraden! die hebben er ook een iets andere draai aangegeven.
"Jenson Button's Glorious Season"
Als Renault vertrekt zie ik het eerder gebeuren dat Dave Richards zich erin gaat mengen zoals vaker genoemd wordt de laatste tijd. Die heeft de hoop ook nog niet opgegeven, maar die blaast niet zo hoog van de toren zoals andere partijen dat doen. En Richards is toch een bekende bij de FIA tegenover een Servier die net als Alex Shnaider in 2006 met MF1 ff geld wil/wou inkasseren via de F1. Dan zou ik als FIA zijnde toch liever een team(eigenaar) met een bekende race-achtergrond hebben.quote:Op dinsdag 8 december 2009 17:59 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ze gokken op het vertrek van Renault? Of kan dat ook niet?
dat het niet goed ging was al bekend, maar nu is het echt gebeurd?quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:57 schreef kepler het volgende:
ok, misschien niet helemaal het juiste topic, maar ik hoor net op Hart van Nederland dat de vrouw van Olav Mol opgegeven is door de artsen...
edit: nieuws blijkt al ouder te zijn, maar ik wist het iig nog niet
nee, dat niet. Maar ze had nog 2 maanden, en die schijnen nu voorbij te zijn. Maar dat stukje was ook weer echt Hart van NL kwaliteit... Oftwel gewoon voorlezen uit de storyquote:Op dinsdag 8 december 2009 23:27 schreef bodylotion het volgende:
[..]
dat het niet goed ging was al bekend, maar nu is het echt gebeurd?
In singapore waarschijnlijk wel, overige circuits denk ik niet.quote:Op woensdag 9 december 2009 13:29 schreef bodylotion het volgende:
gaan we volgend jaar ook vaker vonken zien, omdat de wagens zwaarder/lager zijn? of verpest de plank dat allemaal![]()
[ afbeelding ]
prachtige wagensquote:Op woensdag 9 december 2009 13:29 schreef bodylotion het volgende:
gaan we volgend jaar ook vaker vonken zien, omdat de wagens zwaarder/lager zijn? of verpest de plank dat allemaal![]()
[ afbeelding ]
de smalle voorbanden zijn straks gelukkig ook weer terug. en hopelijk wordt de voorvleugel ook iets smaller. ik weet alleen niet of de voorvleugel net zo breed als de voorbanden of het bodywork mag zijnquote:
whehehequote:Gemengde gevoelens bij Horner over Silverstone
09 december 2009
Christian Horner, de teambaas van Red Bull, heeft gemengde gevoelens over het nieuwe, zeventienjarige contract dat Silverstone heeft gekregen. Volgens de Brit is de nieuwe deal goed voor de Britse autosport, maar minder goed voor zijn tuin.
"Ik dacht dat vorig jaar de Britse Grand Prix voor het laatst op Silverstone zou worden gehouden. Ik had daarom aan het eind van het weekend een groot feest bij mij thuis. De tuin was daarna volledig verwoest. Nu er een nieuwe zeventienjarige deal is gesloten, kan ik de tuin waarschijnlijk wel definitief afschrijven", zei Horner, die niet ver van het circuit woont. "Maar voor de Britse autosport is het natuurlijk geweldig dat de toekomst van de Britse Grand Prix voor de lange termijn is veilig gesteld."
Volgens Horner ziet de Formule 1-kalender voor 2010 er goed uit. Horner: "Het is goed dat we ook volgend jaar weer een goede mix hebben van historische races als Monza en Silverstone en nieuwe races als Abu Dhabi en Singapore."
mischien gaf eddie jordan zijn band een optredenquote:Op woensdag 9 december 2009 16:52 schreef vosss het volgende:
De tuin compleet verwoest door een feest? Wat voor feest was dat? Dat moet haast wel beregezellig zijn geweest
dat worden volgend jaar teamorders zodat Red Bull niet weer een 1-2 scoortquote:Op woensdag 9 december 2009 16:48 schreef Schunckelstar het volgende:
één man is minder blij met de silverstone-overeenkomst![]()
[..]
whehehe
Geen Bridge meerquote:Op maandag 7 december 2009 16:27 schreef Glijdt_licht het volgende:
En met wat voor kosten?!
2010 will cost them 12,000,000 UK£, 2011 will increase that by about a million, 2012 + 7% of 13 million and so on. They're very quickly going to end up paying more than double what they pay now
Nieuwe map wss:
[ afbeelding ]
quote:Teampresentaties 2010 op 30 januari in Valencia
Volgens Spaanse media zijn de meeste teams overeengekomen om de teampresentaties op 30 januari te houden. Afgelopen maanden werd er door de teams gesproken om een gezamelijke presentatie te houden in verband met kostenbesparingen.
De teampresentaties zullen plaatsvinden op het hypermoderne Ciudad de las Artes y de las Ciencias-complex in Valencia. Twee dagen later zal de eerste officiele testweek beginnen voor 2010 op het Ricardo Tormo Circuit in Valencia
Ik denk ook dat dat best leuk is om alles tegelijk te doen!quote:
inderdaad, gewoon in één grote zaal. Moet opzich prima te regelen zijn. En als je het dan via live broadcast uitzend via internet dan gaat dat ook nog best wat kijkers trekken.quote:Op donderdag 10 december 2009 14:29 schreef vosss het volgende:
Lijkt me ook ja, en ja kan meteen de verschillen zien.
Ik weet niet hoe ze het gaan aanpakken, maar ik zou er gewoon een gezamenlijk spektakel van maken en dan eerst beginnen met onthullen van de teams die vorig jaar de minste punten hadden, en dan ipv als laatste nummers 1, 2 en 3 in het kampioenschap vorig jaar de 4 nieuwe teams laten onthullen en als laatste nummers 3,2 en 1 ofzo.
En dan gewoon allemaal in dezelfde hal zegmaar.
Mij lijkt het vet. Maargoed, geen idee hoe ze het aanpakken.
Waarschijnlijk zullen ze wel gewoon tegelijkertijd in dezelfde locatie maar in andere ruimte onthullen. Weer een gemiste kans. Maar zo mist de F1 er wel meer
De banken hebben toch vooral de rechtenquote:Op donderdag 10 december 2009 14:34 schreef vosss het volgende:
Tuurlijk gaat dat kijkers trekken, maar Bernie heeft geen flauw idee hoeveel geld hij laat liggen online.
Echt niet.
Als je ziet wat ze in amerika allemaal doen online bij bv indycar of nascar. Dat is echt vet, gewoon zelf je camera onboard kiezen van de coureur die jij wilt zien op dat moment bv.
Waarom is dat in de F1 niet? Waarschijnlijk omdat nog nooit iemand tegen Bernie gezegd heeft dat hij bakken met geld links laat liggen en iemand anders mag het niet, want hij heeft alle rechten.
Die vent moet gewoon dood, dat zou een verademing voor de sport zijn als je het mij vraagt.
Ik roep het al jaren. Hopelijk gaan ze hier snel wat mee doen jaquote:Formule 1 krijgt nadrukkelijke advies om meer met internet te doen
Prominenten hebben op het Motor Sport Business Forum in Monaco de Formule 1 gewezen op de mogelijkheden van internet en nieuwe media. Lotus F1 Racing-teambaas Tony Fernandes en potentiële Renault-koper Gerard Lopez zijn van mening dat de koningsklasse het risico loopt achter te raken op andere sporten.
Lopez: “De teams kunnen de sport dichter bij de teams brengen. De sport en de omgeving zijn gedwongen om te veranderen. De meeste uitzendcontracten zijn gebaseerd op de stand van zaken van 20, 25 jaar geleden. Feit is dat over drie, vier jaar tijd de meeste mensen in veel landen het niet meer zullen volgen via de televisie, maar via internet.”
“Dat herdefinieert de onderhandeling over contracten en de manier van verspreiding volledig. Je kan internetpubliek niet controleren op de manier dat je televisiepubliek kan controleren. De muziekindustrie heeft dezelfde ontwikkeling meegemaakt. Je dient nieuwe manieren te vinden om hier geld aan te verdienen, want dat houdt de sport levend.”
Fernandes: “Ik zie de toekomst zoals de Formule 1 die tegemoet kan gaan, mits goed geleid. Het is een massale sport die nog niet de hele wereld bereikt, via online. Ik verliet de muziekindustrie omdat die het internet niet wilde omarmen. Bij Time Warner zei ik al dat ze het internet moesten omarmen, anders zou de muziekindustrie kapot gaan.”
“Iedereen vindt me gek omdat ik in de Formule 1 stap, maar hier liggen geweldige mogelijkheden in het werken met online properties en mensen bereiken die voorheen nooit bereikt werden. De kans bestaat om er echt een globale sport, zoals voetbal is, van te maken. Het kan en ik denk dat we er daarom in geïnteresseerd in zijn.”
Artikel geplaatst op 9 december 2009 om 15:53
Bron: www.f1today.nl
Kijk, misschien gaat dat dan toch goed komen met die presentatiesquote:Fry: "Ik wil niet te veel ingaan op details, maar de teams hebben al overeenstemming bereikt over een gezamenlijke presentatie. We willen er alleen voor zorgen dat het een degelijk evenement gaat worden."
"Het is een enorm initiatief waarbij wij als teams onze samenwerking onderstrepen. We gaan niet meer op eigen houtje onze auto’s presenteren en daarom willen we iets organiseren dat veel klantvriendelijker is."
Bernie zal zelf wel geen internet hebben - die gast is al over de honderdquote:Op donderdag 10 december 2009 14:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik roep het al jaren. Hopelijk gaan ze hier snel wat mee doen ja
Net ook al met PSM op irc over gehad: dit werkt helaas niet. Je kunt beter de poster + datum/tijd hier neerzetten want ik krijg alleen post #501 te zien, en elke andere post die je aanklikt heeft #502...quote:Op donderdag 10 december 2009 15:21 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Het is maar een forum met een gebruiker die een aantal dingen claimt te weten, maar ik vond dit toch wel enigszins geloofwaardig overkomen:
http://forums.autosport.com/index.php?s=&showtopic=118878&view=findpost&p=4033119
Vanaf die post even tot het einde doorlezen....
Ohh, ok. Het gaat om post 583 van user: Italiano Tifoso Tijd: Today, 12:26.quote:Op donderdag 10 december 2009 16:16 schreef Sally het volgende:
[..]
Net ook al met PSM op irc over gehad: dit werkt helaas niet. Je kunt beter de poster + datum/tijd hier neerzetten want ik krijg alleen post #501 te zien, en elke andere post die je aanklikt heeft #502...
Edit: of de tekst doe je bedoelt hier kopieren.
Overigens:
[15:58:01] <Sal|lt> maar goed, het is en blijft los zand, tot Mercedes GP zelf met nieuws komt
[15:58:12] <Sal|lt> dus ik zou zeggen houd die site in de gaten
Ook die link werkt nietquote:Op donderdag 10 december 2009 16:18 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ohh, ok. Het gaat om post 583 van user: Italiano Tifoso Tijd: Today, 12:26.
http://forums.autosport.com/index.php?showtopic=118878&st=560
Op die pagina
1 |
quote:I've just heard from a contact in Geneva that the deal has now been done. 1 + 1 year contract at Schumi's option.
quote:I've just heard from a contact in Geneva that the deal has now been done. 1 + 1 year contract at Schumi's option.
Hier werktie nietquote:Op donderdag 10 december 2009 17:09 schreef vosss het volgende:
Die link doet het wel gewoon, maargoed, deze post dus:
[..]
Door te zoeken op 12:26 en 'today', maar ik vond alleen die van today om 11:26. En die leek me plausibel genoeg om de post te zijn die F_A bedoelt.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:13 schreef vosss het volgende:
Als die link niet werkt, hoe kom je dan bij die post terecht??
Blijkbaar kriebelt het nog steeds. Volgens mij wilde hij niet stoppen in 2006, maar moest hij plaats maken voor Ferrari's nieuwe troetelkind Massa. Toen hij afgelopen jaar kon invallen voor Massa (wat helaas niet doorging) kreeg hij het virus weer te pakken. En sindsdien traint hij meer dan daarvoor om fit genoeg te zijn om in 2010 in te kunnen stappen.quote:Op donderdag 10 december 2009 16:27 schreef bodylotion het volgende:
wat precies Schumi's motivatie is weet ik niet, maar het kan nooit het salaris zijn
Nee, want ik zag geen enkele post, op de eerste na van 17 november. Ik moest ZELF doorbladeren naar pagina 6 van de thread. Ik ben niet voor 1 gat te vangen hoor.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:21 schreef vosss het volgende:
Je klikt op die link, en je komt op die site terecht. En je vind die post.
WAT WERKT ER DAN NIET?????
dat heb ik nooit begrepen. waarom zouden ze van de meest succesvolle coureur/combinatie afwillen voor Massa?quote:Op donderdag 10 december 2009 17:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Blijkbaar kriebelt het nog steeds. Volgens mij wilde hij niet stoppen in 2006, maar moest hij plaats maken voor Ferrari's nieuwe troetelkind Massa. Toen hij afgelopen jaar kon invallen voor Massa (wat helaas niet doorging) kreeg hij het virus weer te pakken. En sindsdien traint hij meer dan daarvoor om fit genoeg te zijn om in 2010 in te kunnen stappen.
Massa was eerste rijder in 2007.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:33 schreef bodylotion het volgende:
[..]
dat heb ik nooit begrepen. waarom zouden ze van de meest succesvolle coureur/combinatie afwillen voor Massa?
Trouwens, was Raikkonen niet de eerste rijder in 2007?
mwah, voor de nrs 3/4/5 is het interessanter om een plaatsje omhoog te schuiven in dit systeemquote:Op donderdag 10 december 2009 21:22 schreef bodylotion het volgende:
en ondertussen werkt de FIA aan een nieuw puntensysteem
werkt dat "safe rijden" alleen maar in de hand imo
Ik vind het wel prima om meer wagens punten te geven, zeker gezien de betrouwbaarheid van de huidige wagensquote:Op donderdag 10 december 2009 21:33 schreef bodylotion het volgende:
ik snap het ook niet zo goed. er hebben in het verleden wel vaker zoveel auto's meegedaan en toen kregen alleen de eerste 6 punten.
Vreemd, dat hij bij jou niet werkte, maar goed dat je zelf even doorzocht. Het was idd die post, maar ik had de tijd letterlijk gekopieerd. Waarschijnlijk heb ik bij registratie mijn tijdzone ingesteld ofzoquote:Op donderdag 10 december 2009 17:25 schreef Sally het volgende:
[..]
Nee, want ik zag geen enkele post, op de eerste na van 17 november. Ik moest ZELF doorbladeren naar pagina 6 van de thread. Ik ben niet voor 1 gat te vangen hoor.
Deze site werkt bij mijn browser oid gewoon niet zoals het bij een ander werkt. Klaar.
Toen viel driekwart van het veld ook uit.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:33 schreef bodylotion het volgende:
ik snap het ook niet zo goed. er hebben in het verleden wel vaker zoveel auto's meegedaan en toen kregen alleen de eerste 6 punten.
Die niet echt klopt. Het is wel goed om de eerste 10 punten te geven, maar dan wel met een groter verschil tussen 1 en 2 en 2 en 3. En het verschil mag bij een lagere klassering niet groter worden, zoals nu de 3 punten voor de 8ste plaats en 5 punten voor de 7e plaats.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:38 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik vind het wel prima om meer wagens punten te geven, zeker gezien de betrouwbaarheid van de huidige wagens
Het is alleen even wennen aan de nieuwe puntentelling
Ja zo is de telling wel ietsje beterquote:Op donderdag 10 december 2009 22:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die niet echt klopt. Het is wel goed om de eerste 10 punten te geven, maar dan wel met een groter verschil tussen 1 en 2 en 2 en 3. En het verschil mag bij een lagere klassering niet groter worden, zoals nu de 3 punten voor de 8ste plaats en 5 punten voor de 7e plaats.
Dan zie ik liever zo'n puntentelling: 20-15-12-10-8-6-4-3-2-1
Lijkt me een veel beter voorstel dan dat van Ecclestone. Lijkt me ook goed als je er dan ook een punt voor de poleposition en eentje voor de snelste ronde bij doet.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die niet echt klopt. Het is wel goed om de eerste 10 punten te geven, maar dan wel met een groter verschil tussen 1 en 2 en 2 en 3. En het verschil mag bij een lagere klassering niet groter worden, zoals nu de 3 punten voor de 8ste plaats en 5 punten voor de 7e plaats.
Dan zie ik liever zo'n puntentelling: 20-15-12-10-8-6-4-3-2-1
quote:Op donderdag 10 december 2009 17:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Blijkbaar kriebelt het nog steeds. Volgens mij wilde hij niet stoppen in 2006, maar moest hij plaats maken voor Ferrari's nieuwe troetelkind Massa Raikkonen. Toen hij afgelopen jaar kon invallen voor Massa (wat helaas niet doorging) kreeg hij het virus weer te pakken. En sindsdien traint hij meer dan daarvoor om fit genoeg te zijn om in 2010 in te kunnen stappen.
Luca de Montezemelo probeerde al drie rijders per team aan de start te krijgen om Michael te laten terugkeren. Alleen wordt dat plan nooit goedgekeurd, dus nu probeert Michael op deze manier terug te komen. Bij een ander team omdat er bij Ferrari geen plaats voor hem is (als rijder).
en alleen de beste 15 resultaten mee laat tellen, oid. Net als vroeger. Kun je nog meer risico nemen.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lijkt me een veel beter voorstel dan dat van Ecclestone. Lijkt me ook goed als je er dan ook een punt voor de poleposition en eentje voor de snelste ronde bij doet.
Dan wordt het helemaal ingewikkeld voor de kijkerquote:Op vrijdag 11 december 2009 01:00 schreef bodylotion het volgende:
[..]
en alleen de beste 15 resultaten mee laat tellen, oid. Net als vroeger. Kun je nog meer risico nemen.
Nee, Massa! Raikkonen zou sowieso al komen, en als Schumacher zou blijven, zou Massa niet kunnen racen.quote:
Idd.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, Massa! Raikkonen zou sowieso al komen, en als Schumacher zou blijven, zou Massa niet kunnen racen.
Klinkt inderdaad net wat beter. Al vind ik het huidige voorstel ook niet echt slecht. Stukken beter in ieder geval dan dat achterlijke medaillesysteem.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die niet echt klopt. Het is wel goed om de eerste 10 punten te geven, maar dan wel met een groter verschil tussen 1 en 2 en 2 en 3. En het verschil mag bij een lagere klassering niet groter worden, zoals nu de 3 punten voor de 8ste plaats en 5 punten voor de 7e plaats.
Dan zie ik liever zo'n puntentelling: 20-15-12-10-8-6-4-3-2-1
En de kans op punten is procentueel met dit voorgestelde systeem zelfs nog ietsjes kleiner dan afgelopen seizoen.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:38 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik vind het wel prima om meer wagens punten te geven, zeker gezien de betrouwbaarheid van de huidige wagens
Het is alleen even wennen aan de nieuwe puntentelling
Kan er niets meer over zeggen dan eerst. Als de probs van de Voetbalmanager opgelost zijn, kunnen we beginnen aan de F1-manager. En dat laatste hoeft dan niet zo lang te duren om het op te zetten.quote:Op vrijdag 11 december 2009 14:23 schreef vosss het volgende:
Sorry, maar nee. Ik wil meedoen met de F1 manager.
Hoe staan de zaken daarmee, ik heb er al lang niets meer over gehoord?
Klopt niet helemaal natuurlijkquote:"Ik vind het een geweldig idee. Het is toch mooi dat je bij een overwinning vijf punten meer kunt pakken dan de nummer twee. Het is ook belangrijk, want we houden in de Formule 1 allemaal van winnen. Vorig seizoen won ik zes races, maar ik pakte iedere keer maar twee punten meer dan degene achter mij," aldus Button.
Mooi, weer een record van Schumacher dat uit de boeken verdwijnt: Meeste punten behaald in 1 seizoen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 15:45 schreef kepler het volgende:
ow ja, de bron
http://f1.gpupdate.net/nl(...)nieuw-puntensysteem/
Jammer dat Brazil niet de afsluiter isquote:Op vrijdag 11 december 2009 16:00 schreef Tarado het volgende:
voorlopig nieuwe kalender;
2010 FIA Formula One World Championship
14/3 BHR Bahrain
28/3 AUS Australia
4/4 MYS Malaysia
18/4 CHN China
9/5 ESP Spain
16/5 MCO Monaco
30/5 TUR Turkey
13/6 CAN Canada
27/6 ESP Europe (Valencia)
11/7 GBR Great Britain
25/7 DEU Germany
1/8 HUN Hungary
29/8 BEL Belgium
12/9 ITA Italy
26/9 SGP Singapore
10/10 JPN Japan
24/10 KOR Korea*
7/11 BRA Brazil
14/11 ARE Abu Dhabi
*Subject to the homologation of the circuit.
Note: The races in Australia and Abu Dhabi will start at 1700 local time, in Malaysia at 1600 local time, in Canada at 1200 local time, in Singapore at 2000 local time, and in Japan at 1500 local time.
Tja allemaal een kwestie van geld, laat dat maar aan Bernie over.......quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:58 schreef vosss het volgende:
Daar waren ze toch nog mee bezig en alleen als Brazilie akkoord ging konden die omgeruild worden toch?
Heb ik iets gemist en is Brazilie al akkoord gegaan?
Daar is nu juist niets aan gedaan. 10/8 is niet anders dan 25/20quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:16 schreef Atreidez het volgende:
Het lijkt me wel een goeie verbetering, zeker met de betrouwbaarheid van tegenwoordig was de kans op punten toch al klein voor de langzamere teams. De grote fout van vorige keer, om het verschil tussen 1 en 2 veels te klein te maken, is iig gerectificeerd
Met meer teams op de grid is de kans op punten feitelijk iets gedaald tov 2009.quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:36 schreef 4-elements het volgende:
Als fan van statistieken: het lijstje met 'door coureurs gescoorde punten' wordt flink in de war geschopt met de nieuwe puntentelling. Dit is wel de grootste verandering ooit. Er zijn wel vaker veranderingen geweest, zo kreeg de winnaar tot eind jaren tachtig maar 9 punten en in het begin van het WK kreeg de coureur met de snelste ronde ook een punt, maar nog nooit zo radicaal als nu. Het maakt het WK wel spannender denk ik, maar het scoren van een punt is wel een stuk makkelijker geworden nu. Taferelen dat een team uit zijn dak gaat bij het scoren van een punt, zoals in het verleden bijvoorbeeld Minardi, worden schaarser.
Dan moet je het gaan vergelijken als 'gemiddeld behaalde punten per race', en daarna een verrekenfactor toepassen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:36 schreef 4-elements het volgende:
Als fan van statistieken: het lijstje met 'door coureurs gescoorde punten' wordt flink in de war geschopt met de nieuwe puntentelling.
Ach, elk puntje teltquote:Dit is wel de grootste verandering ooit. Er zijn wel vaker veranderingen geweest, zo kreeg de winnaar tot eind jaren tachtig maar 9 punten en in het begin van het WK kreeg de coureur met de snelste ronde ook een punt, maar nog nooit zo radicaal als nu. Het maakt het WK wel spannender denk ik, maar het scoren van een punt is wel een stuk makkelijker geworden nu. Taferelen dat een team uit zijn dak gaat bij het scoren van een punt, zoals in het verleden bijvoorbeeld Minardi, worden schaarser.
Je hebt groot gelijk. Ik dacht niet na.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, Massa! Raikkonen zou sowieso al komen, en als Schumacher zou blijven, zou Massa niet kunnen racen.
idd ja, tha intarwebz staat er vol mee en van alle kanten.quote:De geruchten over een terugkeer van Der Michael worden echt steeds sterker.
Ik denk echt niet dat hij naar Mercedes GP gaat, dat zal hij Ferrari niet aandoen, bij Mercedes GP wachten ze tot Kubica onder zijn contract uitkomt (dat kan zodra Renault F1 of een deel van Renault F1 is verkocht) en nemen Kubica.quote:Op zaterdag 12 december 2009 02:57 schreef vosss het volgende:
[..]
idd ja, tha intarwebz staat er vol mee en van alle kanten.
Ik persoonlijk zou het echt super vinden en ik ben niet eens fan van die kutmof![]()
quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:38 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Mooi, weer een record van Schumacher dat uit de boeken verdwijnt: Meeste punten behaald in 1 seizoen.
Hmmm ja, in procenten.. Maar 1 race uitvallen of 6e worden is wel een klap tov een winst. Ik zie toch wel voordelen, maar het verschil tussen 1 en 2 is idd niet aan de orde als de aankomende titelkandidaten alleen 1e en 2e plekken scorenquote:Op vrijdag 11 december 2009 19:37 schreef voyeur het volgende:
Daar is nu juist niets aan gedaan. 10/8 is niet anders dan 25/20
hij komt uit de Mercedes-stal hé vroeger net als HH Frentzen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 08:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk echt niet dat hij naar Mercedes GP gaat, dat zal hij Ferrari niet aandoen, bij Mercedes GP wachten ze tot Kubica onder zijn contract uitkomt (dat kan zodra Renault F1 of een deel van Renault F1 is verkocht) en nemen Kubica.
Een statistiek die door wijzigingen in de puntentelling door de jaren heen toch al niet al veel voorstelde. Tevens zit je ook nog met het aantal races in een seizoen. Iets dat ook niet echt constant is.quote:
Hoe de stand in 2009 zou zijn op basis van dit nieuwe puntensysteem:quote:What the new points mean for F1
The previous two changes to the Formula 1 points scoring system were implemented to alter the weighting between each position. The new-for-1991 system increased the winner's score from 9 to 10, then the 2003 tweak increased the prize for second place from 6 to 8, and extended to eighth place.
The latest change, confirmed by the FIA World Motor Sport Council today, although it seems to be the most dramatic in the sport's history, is not intended to - and will not - significantly alter the outcome of a championship.
Instead, it is simply to further increase the number of scoring cars from eight to 10 in accordance with the grid being boosted to 26 cars. In essence, it is just to make the smaller teams more likely to score and to give them something to fight for.
The higher scores will punish retirements more heavily, but in turn a driver can recover more quickly with a greater number of points on offer for a win or podium finish.
Under the 2010 system, the result of this year's championship would have been exactly the same. Jenson Button would have beaten Sebastian Vettel (243 points to 203), with Rubens Barrichello third (187), Mark Webber fourth (178), Lewis Hamilton fifth (123), Kimi Raikkonen sixth (119), etc.
The close finishes of 2007 and 2008 would have retained the same order under the new system, with the following scores:
2008
Lewis Hamilton 240
Felipe Massa 239
2007
Kimi Raikkonen 271
Lewis Hamilton 270
Fernando Alonso 268
The close finish of 2003 would also have produced the same result, with Michael Schumacher beating Raikkonen 225 to 221.
In fact, you'd have to go back to 1999 to find the first change of place. Under the 2010 system, Eddie Irvine would have beaten Mika Hakkinen to the title 230 to 218. But Irvine would also have won that title under the 2003-2009 system.
The only major impact next season's system will have is the effect the 2.5x increase to the available points has on the statistical history of F1.
For example, in their careers Ayrton Senna scored 614 points, Nigel Mansell 482 and Jackie Stewart 360. A rookie driver now could pass all three in three seasons. Even Schumacher's 1369 wouldn't take all that much catching, which makes rather a mess of history for those that value the all-time stats.
But equally, you could already have argued that the statistics are skewed by the increase from 9 to 10 for a win, from six to eight cars scoring, by the varying amount of dropped scores between 1967 and 1990, and by the number of races in a season - from seven in 1950 to 19 in 2005.
Procentueel gezien valt dat juist wel weer mee.quote:Op zaterdag 12 december 2009 10:35 schreef Mikkie het volgende:
Dat nieuwe puntensysteem lijkt me maar niks. De verhoudingen in de top zijn hetzelfde, alleen wordt het voor de rest van de teams makkelijker om punten te scoren. Al speelt natuurlijk wel mee dat er weer 26 wagens op de grid staan... belooft een leuk seizoen te worden!
Precies. Eigenlijk zijn alle statistieken in de F1 moeilijk vergelijkbaar. Schumacher heeft wel veruit de meeste overwinningen, maar in zijn tijd waren er 16-18 races per jaar, terwijl er in de tijd van Fangio maar 6 of 7 waren. Maar toen mocht je weer tijdens de race met een ander van wagen wisselen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 10:31 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Een statistiek die door wijzigingen in de puntentelling door de jaren heen toch al niet al veel voorstelde. Tevens zit je ook nog met het aantal races in een seizoen. Iets dat ook niet echt constant is.
[..]
quote:'Schumacher handtekening weg van rentree'
Bevestiging van terugkeer op komst
[12-12-2009] Het zetten van de handtekeningen scheidt Michael Schumacher nog van een terugkeer in de Formule 1. Mercedes en de Duitse coureur zijn mondeling akkoord. Met dit bericht pakken Duitse media uit.
Het lijkt erop dat het echt gaat gebeuren.Onder meer Bild en Focus maken melding van het bericht. Met name de Duitse boulevardkrant pakt groots uit: “Schumi und Mercedes: Jetzt fehlt nur noch die Unterschrift!” Focus brengt het bericht zakelijker.
Schumacher zou met Mercedes-sportchef Norbert Haug en teambaas Brawn, die hij goed kent van zijn tijd bij Benetton en Ferrari, een mondeling akkoord hebben gesloten. Het gaat om een éénjarig contract.
Waar eerder deze week nog het nieuws opdook dat Luca di Montezemolo er niks voor voelde om de 40-jarige Schumacher vrij te geven, verschijnt nu het bericht dat Ferrari toch bereid is de zevenvoudig kampioen te laten gaan. Als dank voor het bezorgen van vele successen.
“Die handtekening komt er wel, dat is slechts een laatste formaliteit”, aldus een insider. “Schumacher voelt zich volledig fit, is fysiek in orde. De laatste tests kennen een zeer positieve uitkomst. Hij heeft erg veel zin in een terugkeer.”
De overeenkomst wordt komende week wereldkundig gemaakt, claimen beide Duitse publicaties.
hoe kan de reputatie van een 41 jarige 7-voudig wereldkampioen F1 nou naar de filistijnen gaanquote:Op zaterdag 12 december 2009 19:28 schreef Sinister-D- het volgende:
Ze worden toch wel heel hardnekkig nu die geruchten. Als dat mocht gebeuren zullen er genoeg rooie een gezellige spandoek gaan uithangen tijdens de GP's, en al niet te spreken over wat voor een rel dat kan geven op Monza![]()
Ik zou het niet erg vinden iig. Zo'n rentree maken toont toch wel dat de man flinke noten aan z'n lijf heeft hangen, aangezien ie zijn reputatie wel eens naar de filistijnen kan helpen.
Hij wil ook doorwerken tot z'n 67equote:Op zaterdag 12 december 2009 19:35 schreef ArcticBlizzard het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)-jaar-naar-lotus-f1/
Trulli wellicht voor 3! jaar naar Lotus.
Er zou in het contract staan dat hij na elk seizoen kan aangeven dat hij ermee wil stoppen. Dus er is nog hoop dat deze trein vervroegd uit de dienstregeling wordt genomen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 20:09 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hij wil ook doorwerken tot z'n 67e
Ben ik volledig met je eens, maar kijk eens naar de gewone kijker ipv fan. De meeste leken zijn er van overtuigd dat Der Michael zelfs in een Minardi kon winnen, en die groep gaat teleurgesteld zijn mocht het niet goed uitpakken. En als de Mercedes volgend jaar lang niet zo goed is als de Brawn van afgelopen jaar dan zal een andere groep weer gaan schreeuwen van ''zie je wel dat het aan de Ferrari lag dat ie won''.quote:Op zaterdag 12 december 2009 19:39 schreef bodylotion het volgende:
[..]
hoe kan de reputatie van een 41 jarige 7-voudig wereldkampioen F1 nou naar de filistijnen gaan
IMO heeft ie niks te verliezen. Als ie niet mee kan komen zijn daar genoeg redenen voor.
7 voudig wereld kampioen.quote:aangezien ie zijn reputatie wel eens naar de filistijnen kan helpen.
En als hij wel wint gaan ze zeggen: "zie je wel, het komt door Brawn dat ie wint"quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:32 schreef Sinister-D- het volgende:
En als de Mercedes volgend jaar lang niet zo goed is als de Brawn van afgelopen jaar dan zal een andere groep weer gaan schreeuwen van ''zie je wel dat het aan de Ferrari lag dat ie won''.
Is niet zo zeer naar de filistijnen helpen dan, meer een deuk oplopen dan
In 2005 kon 'ie niet eens in een Ferrari winnen (alleen Indianapolis, maar toen deden er maar 6 mee). Dus dat de wagen flink wat uitmaakte, is al bewezen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ben ik volledig met je eens, maar kijk eens naar de gewone kijker ipv fan. De meeste leken zijn er van overtuigd dat Der Michael zelfs in een Minardi kon winnen, en die groep gaat teleurgesteld zijn mocht het niet goed uitpakken.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 19:35 schreef ArcticBlizzard het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)-jaar-naar-lotus-f1/
Trulli wellicht voor 3! jaar naar Lotus.
idd...quote:Op zondag 13 december 2009 09:55 schreef Mikkie het volgende:
Ik ben benieuwd of ie alles ook kan waarmaken...feitelijk kan hij met een echte rentree alleen maar verliezen. Vorig jaar met invallen was dat een ander verhaal.
Die vent heeft niks te verliezen. Ik snap niet dat iedereen daar zo tegenaan kijkt.quote:Op zondag 13 december 2009 09:55 schreef Mikkie het volgende:
Ik ben benieuwd of ie alles ook kan waarmaken...feitelijk kan hij met een echte rentree alleen maar verliezen. Vorig jaar met invallen was dat een ander verhaal.
Dat hoop ik dan weer niet, maar vooruitquote:Op zondag 13 december 2009 10:54 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
idd...
ik hoop hem keihard onderuit te zien gaan, dan word het gezellig op de f1-camping dit jaar tussen de duitsers
Mja, het is een man die heeft afgesloten met zeven wereldtitels, en vervolgens heeft besloten te stoppen. Bij zijn rentree zal iedereen hoge verwachtingen hebben, het is immers een man die fenomenaal kan presteren. Op het moment dat hij dat niet meer kan waarmaken, zullen veel mensen toch een wrang gevoel hebben denk ik.quote:Op zondag 13 december 2009 10:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Die vent heeft niks te verliezen. Ik snap niet dat iedereen daar zo tegenaan kijkt.
En natuurlijk wast ie Rosberg de oren, komop zeg, als je denkt dat Nico sneller gaat zijn dan Schumacher dan ben je gewoon niet wijs.
Wat kan ie verliezen dan? Zn wereldtitels pakt niemand hem meer af en zijn reputatie ook niet en die records wat hij allemaal heeft gaat de komende 15 jaar hem ook niemand afpakken.
plus dat veel mensen vinden dat ie toch wel op een té hoog voetstuk word geplaatst.quote:Op zondag 13 december 2009 11:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat hoop ik dan weer niet, maar vooruit.
[..]
Mja, het is een man die heeft afgesloten met zeven wereldtitels, en vervolgens heeft besloten te stoppen. Bij zijn rentree zal iedereen hoge verwachtingen hebben, het is immers een man die fenomenaal kan presteren. Op het moment dat hij dat niet meer kan waarmaken, zullen veel mensen toch een wrang gevoel hebben denk ik.
Ik vind het zelf bijvoorbeeld prachtig dat ie terug komt en de ballen heeft om het gewoon weer te gaan doen, maar ik ben wel bang dat hij zijn dagen misschien in het middenveld zal moeten slijten. Of dat komt door hem of door de auto maakt me niet uit, maar ik zou het wel enorm jammer vinden.
Of hij maakt zich onsterfelijk door nog drie wereldtitels te pakkenquote:Op zondag 13 december 2009 11:22 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
plus dat veel mensen vinden dat ie toch wel op een té hoog voetstuk word geplaatst.
hij heeft vaak genoeg aangetoond dat ie onder druk vreemde dingen gaat doen.
dat het een van de beste coureurs ooit is, dat lijkt me duidelijk, maar die bijna goddelijke status die hem toegedicht word kan ie met een rentree weldegelijk verliezen
dat zou ik echt beroerd vinden, maar als hem dat lukt word ie echt bigger than jesus denk ikquote:Op zondag 13 december 2009 11:26 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Of hij maakt zich onsterfelijk door nog drie wereldtitels te pakken
en dat is denk ik ook het verschil tussen een kijker en een fan. die Ferrari was zonder Schumi nooit zo snel geweest.quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ben ik volledig met je eens, maar kijk eens naar de gewone kijker ipv fan. De meeste leken zijn er van overtuigd dat Der Michael zelfs in een Minardi kon winnen, en die groep gaat teleurgesteld zijn mocht het niet goed uitpakken. En als de Mercedes volgend jaar lang niet zo goed is als de Brawn van afgelopen jaar dan zal een andere groep weer gaan schreeuwen van ''zie je wel dat het aan de Ferrari lag dat ie won''.
Is niet zo zeer naar de filistijnen helpen dan, meer een deuk oplopen dan
quote:Jarno Trulli en Heikki Kovalainen hebben bij het nieuwe team van Lotus F1. Dat maakte de Maleisische premier Najib Tun Razak bekend tijdens een persconferentie in de hoofdstad Kuala Lumpur. Fairuz Fauzy is benoemd tot test- en reservecoureur van het team uit Maleisië.
Lotus-teambaas Tony Fernandes twitterde afgelopen weekend al dat de coureurs van het team deze maandag bekend zouden worden en in de media werd meteen gespeculeerd over stoeltjes voor Trulli en Kovalainen, zeker nadat het management van Takuma Sato liet weten dat er voor de coureur geen plek was bij Lotus.
Trulli en Kovalainen hebben zo toch onderdak gevonden nadat ze om verschillende redenen hun contract niet verlengd zagen worden: de Italiaan zag Toyota uit de Formule 1 vertrekken, Kovalainen werd bij McLaren de deur gewezen om plaats te maken voor wereldkampioen Jenson Button.
"Ik vind het geweldig dat we Jarno, Heikki en Fairuz hebben weten te contracteren in ons debuutseizoen als Lotus F1 Racing. Het toont de kwaliteit en ambitie van het team aan. Jarno en Heikki zijn bewezen winnaars en zullen ons erg helpen bij het ontwikkelen van de auto in 2010", vertelde teambaas Fernandes. "Fairuz is zonder twijfel de beste coureur die Maleisië momenteel heeft en ik ben dan ook erg blij dat we hem kunnen verwelkomen."
"We hebben pas in september ons startbewijs voor 2010 gekregen, maar hebben nu al een auto in ontwikkeling en twee Formule 1-winnaars onder contract, evenals een geboren Maleisiër. Dat is geen slecht resultaat na drie maanden hard werken!", vervolgde hij. "We zijn nog niet klaar en we zullen na wat rust tijdens de feestdagen nog meer grenzen proberen te verleggen."
Scheelt een hoop inderdaad.quote:Op maandag 14 december 2009 10:16 schreef Beach het volgende:
Ach, nu is de Trulli Train achterin het veld en gelukkig niet meer vooraan.
trulli zelf denkt daar anders overquote:Op maandag 14 december 2009 10:08 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ik heb Trulli altijd een degelijke coureur gevonden, er moet een reden zijn waarom hij zo lang bij Toyota heeft gereden. Ik hoop dat de samenwerking met gascoyne goed verloopt en ze het middenveld weten te bereiken. Kwalificeren kan die als de beste, het is alleen jammer dat hij de laatste 10 ronden van een wedstrijd een beetje inzakt![]()
Kovalainen daarentegen...........
hebben die eigenlijk al een rijder vastgelegd?quote:Op maandag 14 december 2009 17:04 schreef bodylotion het volgende:
het is trouwens wel erg stil rondom USF1![]()
Ik hoop dat hij over de nieuwe teams heeft, maar dat zal waarschijnlijk niet. Er moet een reden zijn waarom hij al 14 seizoenen F1 achter zijn naam heeft staan.quote:Op maandag 14 december 2009 17:00 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
trulli zelf denkt daar anders over
quote:Ferrari bereid om Schumacher te laten gaan
14 december 2009
Ferrari zal een eventuele rentree van Michael Schumacher niet in de weg staan. Dit heeft Luca di Montezemolo, de president van het Italiaanse sportautomerk, maandag verklaard. Volgens Duitse media is de zevenvoudig wereldkampioen dicht bij een overeenkomst met Mercedes Grand Prix voor een racefunctie in 2010.
Sinds zijn laatste Formule 1-race in 2006 is Schumacher als adviseur werkzaam gebleven voor Ferrari. Ook voerde hij enkele tests uit voor de Italiaanse renstal. De 40-jarige Duitser zou nog een contract voor drie jaar hebben met Ferrari, maar Ferrari zal Schumacher dus niet tegenhouden als hij voor een ander merk wil gaan racen. "Nee, we zullen hem niet aan die overeenkomst houden", zei Di Montezemolo tegen persbureau Reuters. "Ik heb hem hier nog niet over gesproken."
Schumacher, die voor zijn Formule 1-carrière in Mercedes in de sportscars reed, zou bij Mercedes Grand Prix de teamgenoot kunnen worden van Nico Rosberg. Volgens Bild is alles al in kannen en kruiken en zal de deal spoedig bekend worden gemaakt.
daar ik wil ik dit nog even aan toevoegen (van het autosport-forum):quote:Op maandag 14 december 2009 22:26 schreef vosss het volgende:
Ik zie het helemaal zitten, offie nou finaal op zn bek gaat, of dat ie er een paar de oren wast.
Schumi bij Mercedes, geniaal
en daar ben ik het he-le-maal mee eensquote:[...]
And about reputations I don't think he has to worry at all or does, even if he goes q 0-18 to rosberg he will still be the legend years on. Some people said the same about Armstrong, like if he didn't win the Tour his image would be diminished or so, but that's nonsense.
People realize persons get older and everybody was just cool with it to see him riding the bike hard again 3 weeks. Schu will be the same, even his haters will love him back just for the sake of it cause face it he's a living legend
Ik zet 'm even in het Silly Season topicquote:Op dinsdag 15 december 2009 11:28 schreef bodylotion het volgende:
Di Grassi in een Virgin volgend seizoen
(bron: autosport.com)
ga je eens inlezenquote:Op dinsdag 15 december 2009 12:01 schreef Klonk het volgende:
Schumacher in een Mercedes en het contract is al ondertekend, die gast staat wel vaker op de foto met een Benz
ik bedoel, er is meer aan de hand dan dat ie alleen in een Mercedes aankomt in Kerpenquote:Op dinsdag 15 december 2009 12:06 schreef Klonk het volgende:
ik zie nog nergens staan dat ie ergens een krabbel heeft gezet
zou kunnen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 13:06 schreef Atreidez het volgende:
Ik zat net te denken (ja, deed pijn), maar zou Schumacher niet terug willen in F1 omdat zijn uitstapje naar motoren toch niet zo'n succes wasHet is altijd maar vertaald als hobby, maar ik kan me gewoon moeilijk voorstellen dat Schumi een sport beoefend en niet wil winnen.
quote:F1's new points system could be scrapped before the first race in 2010 for two reasons, according to Germany's Auto Motor und Sport.
The report claims the system was adopted illegally by the F1 Commission, and subsequently ratified by the World Motor Sport Council.
Auto Motor und Sport said the F1 Commission, which had not met for several years prior to its recent Monaco meeting, can only vote on desired rule changes that are put forward in full by the Sporting and Technical Working Groups.
It is revealed, however, that the sporting group discussed the points system for only two minutes during its 4 December meeting, with only USF1's Peter Windsor pushing for a change.
Meanwhile, the FIA has confirmed that the new points system, awarding points down to tenth place, was devised due to "the expanded grid of 13 teams".
But if fewer than 13 teams ultimately turn up in Bahrain next March, F1 could face a situation where nearly half of the entire grid is awarded points at the end of races.
Wel jammer dat het dan een diesel is, en niet de S65 AMGquote:
Irvine een vriend?quote:Op dinsdag 15 december 2009 17:44 schreef bodylotion het volgende:
Michael Schumacher will return, predicts Timo Glock
staat ook een interview met Eddie Irvine op. leuk om het van een vriend van Schumi te horen
Ik ben benieuwd, ik denk dat ze er gewoon uitstappen...quote:LONDEN - Renault komt woensdag met nieuws naar buiten over de toekomst van het formule 1-team. De verwachting is dat de Franse autofabrikant een groot deel van de aandelen in het team verkoopt.
© ANP
Vorige week maakte de Luxemburgse zakenman Gerard Lopez zijn interesse in Renault bekend. Ook het autosportconcern Prodrive, van de Welshman David Richards, zou de Franse renstal wel willen overnemen.
Renault twijfelt al langer over voortzetting van de activiteiten in de Formule 1.
De top van de Franse autofabrikant kwam onlangs bijeen voor crisisberaad. Bernard Rey, voorzitter van de renstal, en algemeen directeur Jean-François Caubet staan woensdag de pers te woord over ''de positie van Renault in de Formule 1'', zo maakte het team dinsdag bekend.
Alonso
Renault leverde in 2005 en 2006 met de Spaanse coureur Fernando Alonso de wereldkampioen. De Franse renstal maakte dit jaar echter een turbulent seizoen door, vooral door de affaire die bekend werd als 'crashgate'.
De zaak leidde tot het ontslag van teambaas Flavio Briatore en een voorwaardelijke schorsing van twee jaar voor Renault.
nee ze pokeren met elkaar omdat ie een teringhekel aan hem heeftquote:
Sorry, maar dit is nog nauwelijks nieuwsquote:Op dinsdag 15 december 2009 21:56 schreef kepler het volgende:
http://www.nu.nl/sport/21(...)annen-f1-bekend.html
[..]
Ik ben benieuwd, ik denk dat ze er gewoon uitstappen...
Ja zeg, hoe moet ik dat weten?quote:Op dinsdag 15 december 2009 23:33 schreef bodylotion het volgende:
[..]
nee ze pokeren met elkaar omdat ie een teringhekel aan hem heeft
Voor zover ik weet (ik volgde alleen seizoen 1) deed hij altijd wel redelijk meequote:Op woensdag 16 december 2009 07:40 schreef vosss het volgende:
Hoe deed die Alvaro Parente het ook al weer in de A1GP? Ik ben het helemaal kwijt
Ze verkopen (een deel) van het team, houden de motorenafdeling en blijven motoren leveren aan de F1.quote:Op dinsdag 15 december 2009 21:56 schreef kepler het volgende:
http://www.nu.nl/sport/21(...)annen-f1-bekend.html
[..]
Ik ben benieuwd, ik denk dat ze er gewoon uitstappen...
ze maken geen gebruik van een windtunnel, hierdoor kunnen ze aardig wat geld besparen.quote:Op woensdag 16 december 2009 11:44 schreef bodylotion het volgende:
Virgin rijdt met minder dan 44 miljoen, staat op GPUpdate
hoe kun je dan concurreren? Als je ook bijna niet mag testenquote:Op woensdag 16 december 2009 11:50 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
ze maken geen gebruik van een windtunnel, hierdoor kunnen ze aardig wat geld besparen.
Computational Fluid Dynamics technology.quote:Op woensdag 16 december 2009 11:51 schreef bodylotion het volgende:
[..]
hoe kun je dan concurreren? Als je ook bijna niet mag testen
CFD misschien?quote:Op woensdag 16 december 2009 11:51 schreef bodylotion het volgende:
[..]
hoe kun je dan concurreren? Als je ook bijna niet mag testen
De leren jassen vind ik juist wel "rock&roll", dat kan de F1 wel gebruiken.quote:Op woensdag 16 december 2009 06:40 schreef Schunckelstar het volgende:
die leren jassen![]()
nee, ik vind het er iets té "kijk ons eens tof zijn" uit zien
Gewaagd om zonder windtunnel een auto te bouwen. Hopen dat het geen volledige miskleun wordt à la Lola in de jaren negentig...quote:Op woensdag 16 december 2009 11:55 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Computational Fluid Dynamics technology.
oja dohquote:Op woensdag 16 december 2009 11:55 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Computational Fluid Dynamics technology.
De beperkingen zijn rekenkracht, eventuele fouten in berekeningen, beperkingen aan de programma's zelf.quote:Op woensdag 16 december 2009 12:23 schreef bodylotion het volgende:
Renault blijft onder haar eigen naam racen
[..]
oja doh![]()
kan een team daarme concurreren met een team met windtunnel? wat zijn de beperkingen van CFD?
Zeker kunnen ze concurreren. Wirth heeft met CFD de Acura ALMS racer ontworpen, die het afgelopen jaar een aantal races heeft gewonnen. De SpaceShipOne is met alleen CFD ontworpen en ook Aston Martin BDR9 is met CFD ontworpen.quote:Op woensdag 16 december 2009 12:23 schreef bodylotion het volgende:
Renault blijft onder haar eigen naam racen
[..]
oja doh![]()
kan een team daarme concurreren met een team met windtunnel? wat zijn de beperkingen van CFD?
Aan de ene kant leuk dat er misschien weer een (halve) Nederlander in de F1 komt te rijden. Aan de andere kant vrees ik dat hij veldvulling wordt: echt indrukwekkende prestaties heeft hij nog niet neergezet tijdens zijn carrière. Een maatje te klein voor de Formule 1. Daarom zou ik liever een talent in die wagen zetten.quote:Op woensdag 16 december 2009 12:56 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Wellicht tung in de F1, zat zou wel erg grappig zijn omdat er juist zo weinig media aandacht voor hem was mbt een stoeltje in de F1.
quote:Op woensdag 16 december 2009 13:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zeker kunnen ze concurreren. Wirth heeft met CFD de Acura ALMS racer ontworpen, die het afgelopen jaar een aantal races heeft gewonnen. De SpaceShipOne is met alleen CFD ontworpen en ook Aston Martin BDR9 is met CFD ontworpen.
De meeste teams gebruiken CFD in combinatie met een windtunnel, maar CFD lijkt nu zo volwassen te zijn dat ze de gok zonder windtunnel aandurven. En voor BMW Sauber was dit ook de reden van de investering in de supercomputer in plaats van een tweede windtunnel.
quote:The new changes include:
* Changes to how drivers are given time penalties after a race
* A reduction in the amount of one-day aerodynamic tests a team may conduct from eight to six
* Teams may now substitute aerodynamic test days for 24 hours of full-scale wind tunnel testing
* Teams which choose to bring in a driver with no prior F1 experience will be permitted an extra days’ testing on a non-calendar track
* A new clause stipulates that pit space will be allocated “on a strictly equal basis” – this space will be under pressure with the addition of new teams in 2010
* Teams are no longer allowed to use powered devices to lift the cars in the pit lane
* Although tyre warmers remain legal a new clause says the heating element may only act on the surface of the tyre
* There are new restrictions on how teams can test tyres
* Drivers who use two additional engines during a weekend will be moved back ten places on the grid at that race and the next one
* Drivers who get away slowly on the formation lap and cannot start from their designated starting position must start the race from the pit lane.
* During safety car periods drivers must lap slower than a designated lap time displayed in their cars
quote:* Teams are no longer allowed to use powered devices to lift the cars in the pit lane
quote:Op woensdag 16 december 2009 11:51 schreef bodylotion het volgende:
[..]
hoe kun je dan concurreren? Als je ook bijna niet mag testen
quote:* Verandering in hoe coureurs tijdstraffen te geven na afloop van een race;
quote:Op woensdag 16 december 2009 12:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
De leren jassen vind ik juist wel "rock&roll", dat kan de F1 wel gebruiken.
Maar omdat iedereen daar in hetzelfde jack zit krijgt het idd een beetje een "kijk ons eens tof zijn" gehalte.
Ze hadden gewoon de drie coureurs in een leren jas neer moeten zetten en het management in een zwart strak gesneden colbert met hetzelfde logo en een nette bloes eronder.
goed nieuwsquote:Op woensdag 16 december 2009 12:21 schreef Beach het volgende:
Ik lees net dat Kobayashi heeft getekend bij Sauber.
http://f1-club.clint.be/nieuws/verslag.php?id=2094
http://f1.gpupdate.net/nl(...)stoeltje-bij-sauber/
hij zat vorig jaar natuurlijk wel gebakken en voor een duppie op de eerste rij bij Brawn. Dit kan hem nog wel eens vies gaan tegenvallen. Helemaal omdat je in F1 gewoon veel geld nodig hebt om hard te gaan.quote:
daarom denk ik ook dat we over 2 jaar niks meer van hem horenquote:Op woensdag 16 december 2009 17:09 schreef bodylotion het volgende:
[..]
hij zat vorig jaar natuurlijk wel gebakken en voor een duppie op de eerste rij bij Brawn. Dit kan hem nog wel eens vies gaan tegenvallen. Helemaal omdat je in F1 gewoon veel geld nodig hebt om hard te gaan.
Onder welke steen heb jij gelegen?quote:Op woensdag 16 december 2009 17:30 schreef Mikkie het volgende:
Eigenlijk best opvallend. Jarenlang gaat het kut met de F1... alleen maar kostenbesparingen etc. En dan in een tijd van crisis komen er drie (!) extra teams!
Denk jij dat die knakker niet bulklt van het geld?quote:Helemaal omdat je in F1 gewoon veel geld nodig hebt om hard te gaan.
quote:Op woensdag 16 december 2009 18:05 schreef vosss het volgende:
Salaris over 2008 +/- 365 miljoen engelse ponden.
En geschat vermogen van 2,5 miljard.
Als die vent het leuk vind kan ie er geld inpompen waar je akelig van wordt.
Overigens zag ik ook liever een Richards, maargoed
Bericht op site van Lotusquote:Fernandes accepts Branson's challenge
Lotus chief Tony Fernandes has accepted fellow airline entrepreneur Richard Branson's challenge that whoever's Formula 1 team finishes lowest next season should act as a stewardess on one of the winner's flights.
Fernandes - the founder of Air Asia - joked at last week's Motor Sport Business Forum that he really wanted his Lotus squad to beat air travel rival Branson's Virgin team in 2010, saying: "Number one we have to be ahead of Branson, otherwise I will retire and kill myself."
At yesterday's Virgin Racing launch, Branson raised the stakes further by suggesting a forfeit for the losing team boss.
"Having come from a music background, I suppose we might be able to choose the music for the funeral," Branson was quoted as saying by Reuters. "But I like Tony a lot so I hope he doesn't have to kill himself.
"At the same obviously we would like to beat him. Maybe we can think of another challenge. He has an airline, we have an airline and if we beat him he can come and work on our airline as a Virgin stewardess.
"We will make sure that the stewardess outfit is perfect. I suspect that he might ask us to reciprocate. I'll have to check how fetching his stewardess outfits are but I'd be game to do it while totally confident of winning."
Now Fernandes has accepted the challenge, with Lotus publishing a mock-up picture on its website featuring Branson in an Air Asia stewardess uniform.
"It's quite fitting, don't you think?" said Fernandes. "Our passengers will be delighted to be served by a Knight of the Realm.
"But, knowing Richard, the real challenge will be to prevent him from asking our guests 'coffee, tea or me?' That would be scary."
alsof hij dat zou doenquote:Op woensdag 16 december 2009 18:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Denk jij dat die knakker niet bulklt van het geld?
Die kan (als ie wilt) makkelijk een jaar of 5 draaien dunkt me, puur van prive geld.
Weet iemand voor hoeveel die kerel in de boeken staat?
Zelfs dat is geen garantie, zie Toyota. Maar ik zou het een goede zaak vinden als er door innovatie en niet door veel geld eens een team bovenaan komt.quote:Op woensdag 16 december 2009 17:09 schreef bodylotion het volgende:
[..]
hij zat vorig jaar natuurlijk wel gebakken en voor een duppie op de eerste rij bij Brawn. Dit kan hem nog wel eens vies gaan tegenvallen. Helemaal omdat je in F1 gewoon veel geld nodig hebt om hard te gaan.
Maar voorlopig is de F1 zo zwaar gereguleerd dat wezenlijke innovatie niet kan. Active suspension, four-wheel drive etc zijn allemaal taboe. Hadden de teams Mosley´s voorstel maar overgenomen dan was het echt spannend geworden. Nu rijden we met techniek van voor de tachtiger jaren.quote:Op woensdag 16 december 2009 20:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zelfs dat is geen garantie, zie Toyota. Maar ik zou het een goede zaak vinden als er door innovatie en niet door veel geld eens een team bovenaan komt.
Weet je hoe inmens duur dat dan gaat worden? Niet dat ik de techniek niet zou waarderen, maar dat is in het huidige economische klimaat niet echt te doen. Blijven er maar 2 teams overquote:Op woensdag 16 december 2009 20:40 schreef voyeur het volgende:
[..]
Maar voorlopig is de F1 zo zwaar gereguleerd dat wezenlijke innovatie niet kan. Active suspension, four-wheel drive etc zijn allemaal taboe. Hadden de teams Mosley´s voorstel maar overgenomen dan was het echt spannend geworden. Nu rijden we met techniek van voor de tachtiger jaren.
Het voorstel was: technische vrijheid binnen een financiele beperking (30/40 miljoen).quote:Op woensdag 16 december 2009 20:51 schreef kepler het volgende:
[..]
Weet je hoe inmens duur dat dan gaat worden? Niet dat ik de techniek niet zou waarderen, maar dat is in het huidige economische klimaat niet echt te doen. Blijven er maar 2 teams over
wat waren de budgetten ongeveer pre 1993, toen al die driver aids verboden werden?quote:Op woensdag 16 december 2009 22:17 schreef voyeur het volgende:
[..]
Het voorstel was: technische vrijheid binnen een financiele beperking (30/40 miljoen).
ow, dat had ik dan gemistquote:Op woensdag 16 december 2009 22:17 schreef voyeur het volgende:
[..]
Het voorstel was: technische vrijheid binnen een financiele beperking (30/40 miljoen).
Vergelijkbaar met die 40 miljoen pond (let wel: het voorstel voor de cap was dat dit bedrag niet de salarissen van de rijders hoefde te dekken, de PR en de motoren, dus een team kan nog makkelijk een veelvoud spenderen als ze willen)quote:Op woensdag 16 december 2009 22:31 schreef bodylotion het volgende:
[..]
wat waren de budgetten ongeveer pre 1993, toen al die driver aids verboden werden?
ja, dan schiet je er nog steeds niks mee op. Dat zijn 3 dure postenquote:Op woensdag 16 december 2009 22:49 schreef voyeur het volgende:
[..]
Vergelijkbaar met die 40 miljoen pond (let wel: het voorstel voor de cap was dat dit bedrag niet de salarissen van de rijders hoefde te dekken, de PR en de motoren, dus een team kan nog makkelijk een veelvoud spenderen als ze willen)
Maar dat hoef je niet uit te geven. Virgin zit naar verluidt nog onder de 40 miljoen pond voor dit jaar. Salarissen zijn flink naar beneden gegaan (maximaal zo´n 8 miljoen dollar voor een toprijder, andere brengen geld mee), PR is wat de gek uit wil geven en hoeveel je terug verwacht. Ferrari verdient geld door zijn PR, marketing, petjes en shirtjes. Williams doet daar vrijwel niets aan, maar hoeft dan ook geen auto´s te verkopen.quote:Op woensdag 16 december 2009 22:52 schreef kepler het volgende:
[..]
ja, dan schiet je er nog steeds niks mee op. Dat zijn 3 dure posten
Nou, je staat niet alleen: ik denk er precies zo over. Het is té; te popi, en overdone bovendien.quote:Op woensdag 16 december 2009 17:05 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
die leren jassen vind ik nou juist totaal niet "rock&roll" eigenlijk![]()
dat is gewoon een compleet en zorgvuldig uitgedacht idee om een imago te kweken, er is nota bene meer tijd gestoken in de outfits dan in het goed spellen van de naam van de coureur![]()
als ie écht rock&roll was geweest, had ie er weinig om gegeven wat voor imago zijn team zou hebben, als ie zelf maar plezier heeft.
ik vind die branson echt een rasvoorbeeld van mensen die de f1 nou juist NIET kan gebruiken, HET voorbeeld van de vercommercialisering (is dat eigenlijk wel een bestaand woord) van de sport.
ik durf er een krat hertog jan op te verwedden dat we na 2 seizoenen al niks meer van hem horen of zien en dat het team een andere naam heeft gekregen.
ik verwacht de woorden "jong, dynamisch en lekker eigenwijs" ook nog wel een paar keer uit zijn mond te horen volgend seizoen als ie het over zijn team heeft![]()
erg jammer dat dit soort mensen de plaatsen op de grid wel krijgen, en mensen zoals dave richards, die wel een echt race-hart hebben niet. imo zijn DAT de soort mensen die de f1 goed kan gebruiken...
sportmensen die er alles voor over hebben om te winnen, en ook durven zeggen wat ze denken( net als stoddart bijv. dat vind ik ook al zo'n held)
m.i gebruikt die branson de f1 alleen om als een playboy een beetje door de pitstraat te wandelen. een soort van 2e flavio eigenlijk![]()
maar goed, gezien de vele positieve reacties sta ik hierin alleen![]()
bovenstaande baseer ik op de beelden van hem van vorig jaar en een beetje onderbuikgevoel ()
die jasjes versterken dat gevoel alleen maar
Virgin zit erg laag inderdaad, maar eerst eens kijken hoever ze ermee komen. Technische vrijheid klinkt erg mooi, maar daar gaat stiekem ook veel geld inzitten. Ik vraag me dan af hoever je met 40 miljoen zou komen (wat voor een groot gedeelte naar de 'standaard' ontwikkeling gaat). Je moet dan echt wel een heel simpel en goed idee hebben. Verder ben ik dan bang dat iedereen toch stiekem dezelfde richting op gaat. Je zal dan wel actieve vering moeten hebben, en een turbo, etc. Gaat al het geld toch weer op aan die 'standaard'-dingen.quote:Op woensdag 16 december 2009 22:56 schreef voyeur het volgende:
[..]
Maar dat hoef je niet uit te geven. Virgin zit naar verluidt nog onder de 40 miljoen pond voor dit jaar. Salarissen zijn flink naar beneden gegaan (maximaal zo´n 8 miljoen dollar voor een toprijder, andere brengen geld mee), PR is wat de gek uit wil geven en hoeveel je terug verwacht. Ferrari verdient geld door zijn PR, marketing, petjes en shirtjes. Williams doet daar vrijwel niets aan, maar hoeft dan ook geen auto´s te verkopen.
Motoren kosten vijf miljoen per jaar als ik het goed heb. Dus met pak ´m beet 60 miljoen per jaar kan een team draaien met redelijk goede rijders etc. Dat is andere koek dan de 400 miljoen van Toyota. Als je daarbij technische vrijheid zou hebben werd het rete spannend.
quote:Op donderdag 17 december 2009 00:16 schreef voyeur het volgende:
Ach Sally, een leren jasje is niet het einde en erg duur zijn ze ook niet voor een teampresentatie.
Dit was ook niet duur en best leuk
[ afbeelding ]
Het is helaas dan ook afgeblazen door de fabrikanten. Geen technische vrijheid in F1 dus het zou veel harder kunnen, maar het mag niet. Zelfs waar het mag (Kers) hebben de teams afgesproken het niet te gebruiken. Vind dat niet de spirit van F1.quote:Op donderdag 17 december 2009 00:19 schreef kepler het volgende:
[..]
Virgin zit erg laag inderdaad, maar eerst eens kijken hoever ze ermee komen. Technische vrijheid klinkt erg mooi, maar daar gaat stiekem ook veel geld inzitten. Ik vraag me dan af hoever je met 40 miljoen zou komen (wat voor een groot gedeelte naar de 'standaard' ontwikkeling gaat). Je moet dan echt wel een heel simpel en goed idee hebben. Verder ben ik dan bang dat iedereen toch stiekem dezelfde richting op gaat. Je zal dan wel actieve vering moeten hebben, en een turbo, etc. Gaat al het geld toch weer op aan die 'standaard'-dingen.
Vergeet ook niet dat die dingen zoals traction control, actieve vering, die afzuiging aan de onderkant, etc. meestal ook gewoon gaten in de toenmalige wetgeving waren en later alsnog verboden werden (of juist toegestaan). Dat gebeurt nu toch precies hetzelfde? Denk aan de diffuser van dit jaar, of de flex-wings van vorig jaar.
Teveel vrijheid is ook niet goed
nicequote:Officieel: Kobayashi vindt onderdak bij Sauber
17 december 2009
Kamui Kobayashi zal volgend seizoen voor Sauber in de Formule 1 rijden. Dit is donderdag bekendgemaakt. De 23-jarige Japanner maakte dit jaar veel indruk als invaller van de geblesseerde Timo Glock, bij het team van Toyota. Kobayashi schuwde het duel niet en ging zelfs in gevecht met Jenson Button.
"Ik ben enorm blij dat de twee races die ik dit jaar heb gereden, mij een stoeltje voor volgend seizoen hebben opgeleverd", reageerde Kobayashi, die daarmee de eerste Japanner is die een racestoeltje voor 2010 heeft bemachtigd. "Ik zal mij maximaal inzetten voor het team van Peter Sauber. Ook zal ik mijn best doen om de Japanse eer hoog te houden in de Formule 1."
Sauber, die het team onlangs overnam van de Duitse autofabrikant BMW, laat weten dat hij erg onder de indruk was van de prestaties van Kobayashi in Brazilië en Abu Dhabi. "Ik kijk er erg naar uit om met Kobayashi samen te werken", vertelde Sauber. "Kamui kreeg dit jaar een onverwachte kans om zijn kwaliteiten te tonen en greep die kans met beide handen aan. Vooral in Abu Dhabi liet hij zien dat hij niet alleen heel erg snel is, maar dat hij ook zeer succesvol een strategie ten uitvoer kan brengen. Ik weet zeker dat deze jongen erg veel potentie heeft en alles eruit wil halen."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |