Mooi, weer een record van Schumacher dat uit de boeken verdwijnt: Meeste punten behaald in 1 seizoen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 15:45 schreef kepler het volgende:
ow ja, de bron
http://f1.gpupdate.net/nl(...)nieuw-puntensysteem/
Jammer dat Brazil niet de afsluiter isquote:Op vrijdag 11 december 2009 16:00 schreef Tarado het volgende:
voorlopig nieuwe kalender;
2010 FIA Formula One World Championship
14/3 BHR Bahrain
28/3 AUS Australia
4/4 MYS Malaysia
18/4 CHN China
9/5 ESP Spain
16/5 MCO Monaco
30/5 TUR Turkey
13/6 CAN Canada
27/6 ESP Europe (Valencia)
11/7 GBR Great Britain
25/7 DEU Germany
1/8 HUN Hungary
29/8 BEL Belgium
12/9 ITA Italy
26/9 SGP Singapore
10/10 JPN Japan
24/10 KOR Korea*
7/11 BRA Brazil
14/11 ARE Abu Dhabi
*Subject to the homologation of the circuit.
Note: The races in Australia and Abu Dhabi will start at 1700 local time, in Malaysia at 1600 local time, in Canada at 1200 local time, in Singapore at 2000 local time, and in Japan at 1500 local time.
Tja allemaal een kwestie van geld, laat dat maar aan Bernie over.......quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:58 schreef vosss het volgende:
Daar waren ze toch nog mee bezig en alleen als Brazilie akkoord ging konden die omgeruild worden toch?
Heb ik iets gemist en is Brazilie al akkoord gegaan?
Daar is nu juist niets aan gedaan. 10/8 is niet anders dan 25/20quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:16 schreef Atreidez het volgende:
Het lijkt me wel een goeie verbetering, zeker met de betrouwbaarheid van tegenwoordig was de kans op punten toch al klein voor de langzamere teams. De grote fout van vorige keer, om het verschil tussen 1 en 2 veels te klein te maken, is iig gerectificeerd
Met meer teams op de grid is de kans op punten feitelijk iets gedaald tov 2009.quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:36 schreef 4-elements het volgende:
Als fan van statistieken: het lijstje met 'door coureurs gescoorde punten' wordt flink in de war geschopt met de nieuwe puntentelling. Dit is wel de grootste verandering ooit. Er zijn wel vaker veranderingen geweest, zo kreeg de winnaar tot eind jaren tachtig maar 9 punten en in het begin van het WK kreeg de coureur met de snelste ronde ook een punt, maar nog nooit zo radicaal als nu. Het maakt het WK wel spannender denk ik, maar het scoren van een punt is wel een stuk makkelijker geworden nu. Taferelen dat een team uit zijn dak gaat bij het scoren van een punt, zoals in het verleden bijvoorbeeld Minardi, worden schaarser.
Dan moet je het gaan vergelijken als 'gemiddeld behaalde punten per race', en daarna een verrekenfactor toepassen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:36 schreef 4-elements het volgende:
Als fan van statistieken: het lijstje met 'door coureurs gescoorde punten' wordt flink in de war geschopt met de nieuwe puntentelling.
Ach, elk puntje teltquote:Dit is wel de grootste verandering ooit. Er zijn wel vaker veranderingen geweest, zo kreeg de winnaar tot eind jaren tachtig maar 9 punten en in het begin van het WK kreeg de coureur met de snelste ronde ook een punt, maar nog nooit zo radicaal als nu. Het maakt het WK wel spannender denk ik, maar het scoren van een punt is wel een stuk makkelijker geworden nu. Taferelen dat een team uit zijn dak gaat bij het scoren van een punt, zoals in het verleden bijvoorbeeld Minardi, worden schaarser.
Je hebt groot gelijk. Ik dacht niet na.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, Massa! Raikkonen zou sowieso al komen, en als Schumacher zou blijven, zou Massa niet kunnen racen.
idd ja, tha intarwebz staat er vol mee en van alle kanten.quote:De geruchten over een terugkeer van Der Michael worden echt steeds sterker.
Ik denk echt niet dat hij naar Mercedes GP gaat, dat zal hij Ferrari niet aandoen, bij Mercedes GP wachten ze tot Kubica onder zijn contract uitkomt (dat kan zodra Renault F1 of een deel van Renault F1 is verkocht) en nemen Kubica.quote:Op zaterdag 12 december 2009 02:57 schreef vosss het volgende:
[..]
idd ja, tha intarwebz staat er vol mee en van alle kanten.
Ik persoonlijk zou het echt super vinden en ik ben niet eens fan van die kutmof![]()
quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:38 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Mooi, weer een record van Schumacher dat uit de boeken verdwijnt: Meeste punten behaald in 1 seizoen.
Hmmm ja, in procenten.. Maar 1 race uitvallen of 6e worden is wel een klap tov een winst. Ik zie toch wel voordelen, maar het verschil tussen 1 en 2 is idd niet aan de orde als de aankomende titelkandidaten alleen 1e en 2e plekken scorenquote:Op vrijdag 11 december 2009 19:37 schreef voyeur het volgende:
Daar is nu juist niets aan gedaan. 10/8 is niet anders dan 25/20
hij komt uit de Mercedes-stal hé vroeger net als HH Frentzen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 08:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk echt niet dat hij naar Mercedes GP gaat, dat zal hij Ferrari niet aandoen, bij Mercedes GP wachten ze tot Kubica onder zijn contract uitkomt (dat kan zodra Renault F1 of een deel van Renault F1 is verkocht) en nemen Kubica.
Een statistiek die door wijzigingen in de puntentelling door de jaren heen toch al niet al veel voorstelde. Tevens zit je ook nog met het aantal races in een seizoen. Iets dat ook niet echt constant is.quote:
Hoe de stand in 2009 zou zijn op basis van dit nieuwe puntensysteem:quote:What the new points mean for F1
The previous two changes to the Formula 1 points scoring system were implemented to alter the weighting between each position. The new-for-1991 system increased the winner's score from 9 to 10, then the 2003 tweak increased the prize for second place from 6 to 8, and extended to eighth place.
The latest change, confirmed by the FIA World Motor Sport Council today, although it seems to be the most dramatic in the sport's history, is not intended to - and will not - significantly alter the outcome of a championship.
Instead, it is simply to further increase the number of scoring cars from eight to 10 in accordance with the grid being boosted to 26 cars. In essence, it is just to make the smaller teams more likely to score and to give them something to fight for.
The higher scores will punish retirements more heavily, but in turn a driver can recover more quickly with a greater number of points on offer for a win or podium finish.
Under the 2010 system, the result of this year's championship would have been exactly the same. Jenson Button would have beaten Sebastian Vettel (243 points to 203), with Rubens Barrichello third (187), Mark Webber fourth (178), Lewis Hamilton fifth (123), Kimi Raikkonen sixth (119), etc.
The close finishes of 2007 and 2008 would have retained the same order under the new system, with the following scores:
2008
Lewis Hamilton 240
Felipe Massa 239
2007
Kimi Raikkonen 271
Lewis Hamilton 270
Fernando Alonso 268
The close finish of 2003 would also have produced the same result, with Michael Schumacher beating Raikkonen 225 to 221.
In fact, you'd have to go back to 1999 to find the first change of place. Under the 2010 system, Eddie Irvine would have beaten Mika Hakkinen to the title 230 to 218. But Irvine would also have won that title under the 2003-2009 system.
The only major impact next season's system will have is the effect the 2.5x increase to the available points has on the statistical history of F1.
For example, in their careers Ayrton Senna scored 614 points, Nigel Mansell 482 and Jackie Stewart 360. A rookie driver now could pass all three in three seasons. Even Schumacher's 1369 wouldn't take all that much catching, which makes rather a mess of history for those that value the all-time stats.
But equally, you could already have argued that the statistics are skewed by the increase from 9 to 10 for a win, from six to eight cars scoring, by the varying amount of dropped scores between 1967 and 1990, and by the number of races in a season - from seven in 1950 to 19 in 2005.
Procentueel gezien valt dat juist wel weer mee.quote:Op zaterdag 12 december 2009 10:35 schreef Mikkie het volgende:
Dat nieuwe puntensysteem lijkt me maar niks. De verhoudingen in de top zijn hetzelfde, alleen wordt het voor de rest van de teams makkelijker om punten te scoren. Al speelt natuurlijk wel mee dat er weer 26 wagens op de grid staan... belooft een leuk seizoen te worden!
Precies. Eigenlijk zijn alle statistieken in de F1 moeilijk vergelijkbaar. Schumacher heeft wel veruit de meeste overwinningen, maar in zijn tijd waren er 16-18 races per jaar, terwijl er in de tijd van Fangio maar 6 of 7 waren. Maar toen mocht je weer tijdens de race met een ander van wagen wisselen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 10:31 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Een statistiek die door wijzigingen in de puntentelling door de jaren heen toch al niet al veel voorstelde. Tevens zit je ook nog met het aantal races in een seizoen. Iets dat ook niet echt constant is.
[..]
quote:'Schumacher handtekening weg van rentree'
Bevestiging van terugkeer op komst
[12-12-2009] Het zetten van de handtekeningen scheidt Michael Schumacher nog van een terugkeer in de Formule 1. Mercedes en de Duitse coureur zijn mondeling akkoord. Met dit bericht pakken Duitse media uit.
Het lijkt erop dat het echt gaat gebeuren.Onder meer Bild en Focus maken melding van het bericht. Met name de Duitse boulevardkrant pakt groots uit: “Schumi und Mercedes: Jetzt fehlt nur noch die Unterschrift!” Focus brengt het bericht zakelijker.
Schumacher zou met Mercedes-sportchef Norbert Haug en teambaas Brawn, die hij goed kent van zijn tijd bij Benetton en Ferrari, een mondeling akkoord hebben gesloten. Het gaat om een éénjarig contract.
Waar eerder deze week nog het nieuws opdook dat Luca di Montezemolo er niks voor voelde om de 40-jarige Schumacher vrij te geven, verschijnt nu het bericht dat Ferrari toch bereid is de zevenvoudig kampioen te laten gaan. Als dank voor het bezorgen van vele successen.
“Die handtekening komt er wel, dat is slechts een laatste formaliteit”, aldus een insider. “Schumacher voelt zich volledig fit, is fysiek in orde. De laatste tests kennen een zeer positieve uitkomst. Hij heeft erg veel zin in een terugkeer.”
De overeenkomst wordt komende week wereldkundig gemaakt, claimen beide Duitse publicaties.
hoe kan de reputatie van een 41 jarige 7-voudig wereldkampioen F1 nou naar de filistijnen gaanquote:Op zaterdag 12 december 2009 19:28 schreef Sinister-D- het volgende:
Ze worden toch wel heel hardnekkig nu die geruchten. Als dat mocht gebeuren zullen er genoeg rooie een gezellige spandoek gaan uithangen tijdens de GP's, en al niet te spreken over wat voor een rel dat kan geven op Monza![]()
Ik zou het niet erg vinden iig. Zo'n rentree maken toont toch wel dat de man flinke noten aan z'n lijf heeft hangen, aangezien ie zijn reputatie wel eens naar de filistijnen kan helpen.
Hij wil ook doorwerken tot z'n 67equote:Op zaterdag 12 december 2009 19:35 schreef ArcticBlizzard het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)-jaar-naar-lotus-f1/
Trulli wellicht voor 3! jaar naar Lotus.
Er zou in het contract staan dat hij na elk seizoen kan aangeven dat hij ermee wil stoppen. Dus er is nog hoop dat deze trein vervroegd uit de dienstregeling wordt genomen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 20:09 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hij wil ook doorwerken tot z'n 67e
Ben ik volledig met je eens, maar kijk eens naar de gewone kijker ipv fan. De meeste leken zijn er van overtuigd dat Der Michael zelfs in een Minardi kon winnen, en die groep gaat teleurgesteld zijn mocht het niet goed uitpakken. En als de Mercedes volgend jaar lang niet zo goed is als de Brawn van afgelopen jaar dan zal een andere groep weer gaan schreeuwen van ''zie je wel dat het aan de Ferrari lag dat ie won''.quote:Op zaterdag 12 december 2009 19:39 schreef bodylotion het volgende:
[..]
hoe kan de reputatie van een 41 jarige 7-voudig wereldkampioen F1 nou naar de filistijnen gaan
IMO heeft ie niks te verliezen. Als ie niet mee kan komen zijn daar genoeg redenen voor.
7 voudig wereld kampioen.quote:aangezien ie zijn reputatie wel eens naar de filistijnen kan helpen.
En als hij wel wint gaan ze zeggen: "zie je wel, het komt door Brawn dat ie wint"quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:32 schreef Sinister-D- het volgende:
En als de Mercedes volgend jaar lang niet zo goed is als de Brawn van afgelopen jaar dan zal een andere groep weer gaan schreeuwen van ''zie je wel dat het aan de Ferrari lag dat ie won''.
Is niet zo zeer naar de filistijnen helpen dan, meer een deuk oplopen dan
In 2005 kon 'ie niet eens in een Ferrari winnen (alleen Indianapolis, maar toen deden er maar 6 mee). Dus dat de wagen flink wat uitmaakte, is al bewezen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ben ik volledig met je eens, maar kijk eens naar de gewone kijker ipv fan. De meeste leken zijn er van overtuigd dat Der Michael zelfs in een Minardi kon winnen, en die groep gaat teleurgesteld zijn mocht het niet goed uitpakken.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 19:35 schreef ArcticBlizzard het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)-jaar-naar-lotus-f1/
Trulli wellicht voor 3! jaar naar Lotus.
idd...quote:Op zondag 13 december 2009 09:55 schreef Mikkie het volgende:
Ik ben benieuwd of ie alles ook kan waarmaken...feitelijk kan hij met een echte rentree alleen maar verliezen. Vorig jaar met invallen was dat een ander verhaal.
Die vent heeft niks te verliezen. Ik snap niet dat iedereen daar zo tegenaan kijkt.quote:Op zondag 13 december 2009 09:55 schreef Mikkie het volgende:
Ik ben benieuwd of ie alles ook kan waarmaken...feitelijk kan hij met een echte rentree alleen maar verliezen. Vorig jaar met invallen was dat een ander verhaal.
Dat hoop ik dan weer niet, maar vooruitquote:Op zondag 13 december 2009 10:54 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
idd...
ik hoop hem keihard onderuit te zien gaan, dan word het gezellig op de f1-camping dit jaar tussen de duitsers
Mja, het is een man die heeft afgesloten met zeven wereldtitels, en vervolgens heeft besloten te stoppen. Bij zijn rentree zal iedereen hoge verwachtingen hebben, het is immers een man die fenomenaal kan presteren. Op het moment dat hij dat niet meer kan waarmaken, zullen veel mensen toch een wrang gevoel hebben denk ik.quote:Op zondag 13 december 2009 10:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Die vent heeft niks te verliezen. Ik snap niet dat iedereen daar zo tegenaan kijkt.
En natuurlijk wast ie Rosberg de oren, komop zeg, als je denkt dat Nico sneller gaat zijn dan Schumacher dan ben je gewoon niet wijs.
Wat kan ie verliezen dan? Zn wereldtitels pakt niemand hem meer af en zijn reputatie ook niet en die records wat hij allemaal heeft gaat de komende 15 jaar hem ook niemand afpakken.
plus dat veel mensen vinden dat ie toch wel op een té hoog voetstuk word geplaatst.quote:Op zondag 13 december 2009 11:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat hoop ik dan weer niet, maar vooruit.
[..]
Mja, het is een man die heeft afgesloten met zeven wereldtitels, en vervolgens heeft besloten te stoppen. Bij zijn rentree zal iedereen hoge verwachtingen hebben, het is immers een man die fenomenaal kan presteren. Op het moment dat hij dat niet meer kan waarmaken, zullen veel mensen toch een wrang gevoel hebben denk ik.
Ik vind het zelf bijvoorbeeld prachtig dat ie terug komt en de ballen heeft om het gewoon weer te gaan doen, maar ik ben wel bang dat hij zijn dagen misschien in het middenveld zal moeten slijten. Of dat komt door hem of door de auto maakt me niet uit, maar ik zou het wel enorm jammer vinden.
Of hij maakt zich onsterfelijk door nog drie wereldtitels te pakkenquote:Op zondag 13 december 2009 11:22 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
plus dat veel mensen vinden dat ie toch wel op een té hoog voetstuk word geplaatst.
hij heeft vaak genoeg aangetoond dat ie onder druk vreemde dingen gaat doen.
dat het een van de beste coureurs ooit is, dat lijkt me duidelijk, maar die bijna goddelijke status die hem toegedicht word kan ie met een rentree weldegelijk verliezen
dat zou ik echt beroerd vinden, maar als hem dat lukt word ie echt bigger than jesus denk ikquote:Op zondag 13 december 2009 11:26 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Of hij maakt zich onsterfelijk door nog drie wereldtitels te pakken
en dat is denk ik ook het verschil tussen een kijker en een fan. die Ferrari was zonder Schumi nooit zo snel geweest.quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ben ik volledig met je eens, maar kijk eens naar de gewone kijker ipv fan. De meeste leken zijn er van overtuigd dat Der Michael zelfs in een Minardi kon winnen, en die groep gaat teleurgesteld zijn mocht het niet goed uitpakken. En als de Mercedes volgend jaar lang niet zo goed is als de Brawn van afgelopen jaar dan zal een andere groep weer gaan schreeuwen van ''zie je wel dat het aan de Ferrari lag dat ie won''.
Is niet zo zeer naar de filistijnen helpen dan, meer een deuk oplopen dan
quote:Jarno Trulli en Heikki Kovalainen hebben bij het nieuwe team van Lotus F1. Dat maakte de Maleisische premier Najib Tun Razak bekend tijdens een persconferentie in de hoofdstad Kuala Lumpur. Fairuz Fauzy is benoemd tot test- en reservecoureur van het team uit Maleisië.
Lotus-teambaas Tony Fernandes twitterde afgelopen weekend al dat de coureurs van het team deze maandag bekend zouden worden en in de media werd meteen gespeculeerd over stoeltjes voor Trulli en Kovalainen, zeker nadat het management van Takuma Sato liet weten dat er voor de coureur geen plek was bij Lotus.
Trulli en Kovalainen hebben zo toch onderdak gevonden nadat ze om verschillende redenen hun contract niet verlengd zagen worden: de Italiaan zag Toyota uit de Formule 1 vertrekken, Kovalainen werd bij McLaren de deur gewezen om plaats te maken voor wereldkampioen Jenson Button.
"Ik vind het geweldig dat we Jarno, Heikki en Fairuz hebben weten te contracteren in ons debuutseizoen als Lotus F1 Racing. Het toont de kwaliteit en ambitie van het team aan. Jarno en Heikki zijn bewezen winnaars en zullen ons erg helpen bij het ontwikkelen van de auto in 2010", vertelde teambaas Fernandes. "Fairuz is zonder twijfel de beste coureur die Maleisië momenteel heeft en ik ben dan ook erg blij dat we hem kunnen verwelkomen."
"We hebben pas in september ons startbewijs voor 2010 gekregen, maar hebben nu al een auto in ontwikkeling en twee Formule 1-winnaars onder contract, evenals een geboren Maleisiër. Dat is geen slecht resultaat na drie maanden hard werken!", vervolgde hij. "We zijn nog niet klaar en we zullen na wat rust tijdens de feestdagen nog meer grenzen proberen te verleggen."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |