ze maken geen gebruik van een windtunnel, hierdoor kunnen ze aardig wat geld besparen.quote:Op woensdag 16 december 2009 11:44 schreef bodylotion het volgende:
Virgin rijdt met minder dan 44 miljoen, staat op GPUpdate
hoe kun je dan concurreren? Als je ook bijna niet mag testenquote:Op woensdag 16 december 2009 11:50 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
ze maken geen gebruik van een windtunnel, hierdoor kunnen ze aardig wat geld besparen.
Computational Fluid Dynamics technology.quote:Op woensdag 16 december 2009 11:51 schreef bodylotion het volgende:
[..]
hoe kun je dan concurreren? Als je ook bijna niet mag testen
CFD misschien?quote:Op woensdag 16 december 2009 11:51 schreef bodylotion het volgende:
[..]
hoe kun je dan concurreren? Als je ook bijna niet mag testen
De leren jassen vind ik juist wel "rock&roll", dat kan de F1 wel gebruiken.quote:Op woensdag 16 december 2009 06:40 schreef Schunckelstar het volgende:
die leren jassen![]()
nee, ik vind het er iets té "kijk ons eens tof zijn" uit zien
Gewaagd om zonder windtunnel een auto te bouwen. Hopen dat het geen volledige miskleun wordt à la Lola in de jaren negentig...quote:Op woensdag 16 december 2009 11:55 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Computational Fluid Dynamics technology.
oja dohquote:Op woensdag 16 december 2009 11:55 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Computational Fluid Dynamics technology.
De beperkingen zijn rekenkracht, eventuele fouten in berekeningen, beperkingen aan de programma's zelf.quote:Op woensdag 16 december 2009 12:23 schreef bodylotion het volgende:
Renault blijft onder haar eigen naam racen
[..]
oja doh![]()
kan een team daarme concurreren met een team met windtunnel? wat zijn de beperkingen van CFD?
Zeker kunnen ze concurreren. Wirth heeft met CFD de Acura ALMS racer ontworpen, die het afgelopen jaar een aantal races heeft gewonnen. De SpaceShipOne is met alleen CFD ontworpen en ook Aston Martin BDR9 is met CFD ontworpen.quote:Op woensdag 16 december 2009 12:23 schreef bodylotion het volgende:
Renault blijft onder haar eigen naam racen
[..]
oja doh![]()
kan een team daarme concurreren met een team met windtunnel? wat zijn de beperkingen van CFD?
Aan de ene kant leuk dat er misschien weer een (halve) Nederlander in de F1 komt te rijden. Aan de andere kant vrees ik dat hij veldvulling wordt: echt indrukwekkende prestaties heeft hij nog niet neergezet tijdens zijn carrière. Een maatje te klein voor de Formule 1. Daarom zou ik liever een talent in die wagen zetten.quote:Op woensdag 16 december 2009 12:56 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Wellicht tung in de F1, zat zou wel erg grappig zijn omdat er juist zo weinig media aandacht voor hem was mbt een stoeltje in de F1.
quote:Op woensdag 16 december 2009 13:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zeker kunnen ze concurreren. Wirth heeft met CFD de Acura ALMS racer ontworpen, die het afgelopen jaar een aantal races heeft gewonnen. De SpaceShipOne is met alleen CFD ontworpen en ook Aston Martin BDR9 is met CFD ontworpen.
De meeste teams gebruiken CFD in combinatie met een windtunnel, maar CFD lijkt nu zo volwassen te zijn dat ze de gok zonder windtunnel aandurven. En voor BMW Sauber was dit ook de reden van de investering in de supercomputer in plaats van een tweede windtunnel.
quote:The new changes include:
* Changes to how drivers are given time penalties after a race
* A reduction in the amount of one-day aerodynamic tests a team may conduct from eight to six
* Teams may now substitute aerodynamic test days for 24 hours of full-scale wind tunnel testing
* Teams which choose to bring in a driver with no prior F1 experience will be permitted an extra days’ testing on a non-calendar track
* A new clause stipulates that pit space will be allocated “on a strictly equal basis” – this space will be under pressure with the addition of new teams in 2010
* Teams are no longer allowed to use powered devices to lift the cars in the pit lane
* Although tyre warmers remain legal a new clause says the heating element may only act on the surface of the tyre
* There are new restrictions on how teams can test tyres
* Drivers who use two additional engines during a weekend will be moved back ten places on the grid at that race and the next one
* Drivers who get away slowly on the formation lap and cannot start from their designated starting position must start the race from the pit lane.
* During safety car periods drivers must lap slower than a designated lap time displayed in their cars
quote:* Teams are no longer allowed to use powered devices to lift the cars in the pit lane
quote:Op woensdag 16 december 2009 11:51 schreef bodylotion het volgende:
[..]
hoe kun je dan concurreren? Als je ook bijna niet mag testen
quote:* Verandering in hoe coureurs tijdstraffen te geven na afloop van een race;
quote:Op woensdag 16 december 2009 12:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
De leren jassen vind ik juist wel "rock&roll", dat kan de F1 wel gebruiken.
Maar omdat iedereen daar in hetzelfde jack zit krijgt het idd een beetje een "kijk ons eens tof zijn" gehalte.
Ze hadden gewoon de drie coureurs in een leren jas neer moeten zetten en het management in een zwart strak gesneden colbert met hetzelfde logo en een nette bloes eronder.
goed nieuwsquote:Op woensdag 16 december 2009 12:21 schreef Beach het volgende:
Ik lees net dat Kobayashi heeft getekend bij Sauber.
http://f1-club.clint.be/nieuws/verslag.php?id=2094
http://f1.gpupdate.net/nl(...)stoeltje-bij-sauber/
hij zat vorig jaar natuurlijk wel gebakken en voor een duppie op de eerste rij bij Brawn. Dit kan hem nog wel eens vies gaan tegenvallen. Helemaal omdat je in F1 gewoon veel geld nodig hebt om hard te gaan.quote:
daarom denk ik ook dat we over 2 jaar niks meer van hem horenquote:Op woensdag 16 december 2009 17:09 schreef bodylotion het volgende:
[..]
hij zat vorig jaar natuurlijk wel gebakken en voor een duppie op de eerste rij bij Brawn. Dit kan hem nog wel eens vies gaan tegenvallen. Helemaal omdat je in F1 gewoon veel geld nodig hebt om hard te gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |