abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75681976
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:44 schreef bodylotion het volgende:
Virgin rijdt met minder dan 44 miljoen, staat op GPUpdate
ze maken geen gebruik van een windtunnel, hierdoor kunnen ze aardig wat geld besparen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  woensdag 16 december 2009 @ 11:51:26 #252
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_75682025
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:50 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

ze maken geen gebruik van een windtunnel, hierdoor kunnen ze aardig wat geld besparen.
hoe kun je dan concurreren? Als je ook bijna niet mag testen
Please, make yourself uncomfortable.
pi_75682201
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:51 schreef bodylotion het volgende:

[..]

hoe kun je dan concurreren? Als je ook bijna niet mag testen
Computational Fluid Dynamics technology.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  woensdag 16 december 2009 @ 11:56:08 #254
34586 kepler
No bounce, no play
pi_75682220
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:51 schreef bodylotion het volgende:

[..]

hoe kun je dan concurreren? Als je ook bijna niet mag testen
CFD misschien?
The line is a dot to you!
  woensdag 16 december 2009 @ 12:07:14 #255
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_75682686
quote:
Op woensdag 16 december 2009 06:40 schreef Schunckelstar het volgende:
die leren jassen
nee, ik vind het er iets té "kijk ons eens tof zijn" uit zien
De leren jassen vind ik juist wel "rock&roll", dat kan de F1 wel gebruiken.
Maar omdat iedereen daar in hetzelfde jack zit krijgt het idd een beetje een "kijk ons eens tof zijn" gehalte.

Ze hadden gewoon de drie coureurs in een leren jas neer moeten zetten en het management in een zwart strak gesneden colbert met hetzelfde logo en een nette bloes eronder.
  woensdag 16 december 2009 @ 12:07:17 #256
267694 CAP.
Child Approved Porn
pi_75682689
Die leren jassen bazen.
  woensdag 16 december 2009 @ 12:16:01 #257
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_75683032
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:55 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Computational Fluid Dynamics technology.
Gewaagd om zonder windtunnel een auto te bouwen. Hopen dat het geen volledige miskleun wordt à la Lola in de jaren negentig...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_75683211
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  woensdag 16 december 2009 @ 12:23:53 #259
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_75683304
Renault blijft onder haar eigen naam racen
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:55 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Computational Fluid Dynamics technology.
oja doh
kan een team daarme concurreren met een team met windtunnel? wat zijn de beperkingen van CFD?
Please, make yourself uncomfortable.
pi_75684420
quote:
Op woensdag 16 december 2009 12:23 schreef bodylotion het volgende:
Renault blijft onder haar eigen naam racen
[..]

oja doh
kan een team daarme concurreren met een team met windtunnel? wat zijn de beperkingen van CFD?
De beperkingen zijn rekenkracht, eventuele fouten in berekeningen, beperkingen aan de programma's zelf.
Ook met windtunnels kunnen fouten worden gemaakt (de reden waarom Honda zo slecht ging 2 jaar geleden).
Voordeel is dat je niet de hoge runningcosts hebt van een windtunnel en je niet diverse modellen hoeft te bouwen.

Overige teams hebben vaak een windtunnel en CFD, in principe zouden ze prima moeten kunnen concurreren met deze teams, alleen is het wat risicovoller omdat je niets hebt kunnen testen in de windtunnel en je alleen maar afgaat op berekeningen.

Sauber was 1 van de eerste teams waarbij CFD een grote rol speelde bij het ontwikkelen van de auto, hadden toendertijd een "supercomputer" die ze Einstein noemde.

Wellicht tung in de F1, zat zou wel erg grappig zijn omdat er juist zo weinig media aandacht voor hem was mbt een stoeltje in de F1.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_75684708
Tung in de F1 grappig? Als het maar niet pijnlijk gaat worden. Ik ben bang dat hij flink wat snelheid tekort zal komen.
pi_75684754
quote:
Op woensdag 16 december 2009 12:23 schreef bodylotion het volgende:
Renault blijft onder haar eigen naam racen
[..]

oja doh
kan een team daarme concurreren met een team met windtunnel? wat zijn de beperkingen van CFD?
Zeker kunnen ze concurreren. Wirth heeft met CFD de Acura ALMS racer ontworpen, die het afgelopen jaar een aantal races heeft gewonnen. De SpaceShipOne is met alleen CFD ontworpen en ook Aston Martin BDR9 is met CFD ontworpen.

De meeste teams gebruiken CFD in combinatie met een windtunnel, maar CFD lijkt nu zo volwassen te zijn dat ze de gok zonder windtunnel aandurven. En voor BMW Sauber was dit ook de reden van de investering in de supercomputer in plaats van een tweede windtunnel.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 16 december 2009 @ 13:07:49 #263
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_75684844
quote:
Op woensdag 16 december 2009 12:56 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Wellicht tung in de F1, zat zou wel erg grappig zijn omdat er juist zo weinig media aandacht voor hem was mbt een stoeltje in de F1.
Aan de ene kant leuk dat er misschien weer een (halve) Nederlander in de F1 komt te rijden. Aan de andere kant vrees ik dat hij veldvulling wordt: echt indrukwekkende prestaties heeft hij nog niet neergezet tijdens zijn carrière. Een maatje te klein voor de Formule 1. Daarom zou ik liever een talent in die wagen zetten.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_75684851
quote:
Op woensdag 16 december 2009 13:05 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Zeker kunnen ze concurreren. Wirth heeft met CFD de Acura ALMS racer ontworpen, die het afgelopen jaar een aantal races heeft gewonnen. De SpaceShipOne is met alleen CFD ontworpen en ook Aston Martin BDR9 is met CFD ontworpen.

De meeste teams gebruiken CFD in combinatie met een windtunnel, maar CFD lijkt nu zo volwassen te zijn dat ze de gok zonder windtunnel aandurven. En voor BMW Sauber was dit ook de reden van de investering in de supercomputer in plaats van een tweede windtunnel.

Het eerste jaar moet je denk ik helemaal niets van het team verwachten. Ik denk zelfs dat we Minardi-achtige praktijken niet uit moeten sluiten, tijdsgaten van 2 tot 3 seconden met het middenveld enzo.
pi_75685020
Nieuwe regels voor 2010
quote:
The new changes include:

* Changes to how drivers are given time penalties after a race
* A reduction in the amount of one-day aerodynamic tests a team may conduct from eight to six
* Teams may now substitute aerodynamic test days for 24 hours of full-scale wind tunnel testing
* Teams which choose to bring in a driver with no prior F1 experience will be permitted an extra days’ testing on a non-calendar track
* A new clause stipulates that pit space will be allocated “on a strictly equal basis” – this space will be under pressure with the addition of new teams in 2010
* Teams are no longer allowed to use powered devices to lift the cars in the pit lane
* Although tyre warmers remain legal a new clause says the heating element may only act on the surface of the tyre
* There are new restrictions on how teams can test tyres
* Drivers who use two additional engines during a weekend will be moved back ten places on the grid at that race and the next one
* Drivers who get away slowly on the formation lap and cannot start from their designated starting position must start the race from the pit lane.
* During safety car periods drivers must lap slower than a designated lap time displayed in their cars

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_75685840
quote:
* Teams are no longer allowed to use powered devices to lift the cars in the pit lane
Where facts are few, experts are many.
pi_75686358
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:51 schreef bodylotion het volgende:

[..]

hoe kun je dan concurreren? Als je ook bijna niet mag testen

Dan neem je niet 1 maar 2 testrijders in dienst!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 december 2009 @ 13:52:27 #268
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75686654
quote:
Op woensdag 16 december 2009 13:34 schreef Atreidez het volgende:

[..]
Daarmee pakken ze Williams
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75692295
Nieuwe FIA-regels 2010 gepubliceerd

Zal mij benieuwen hoe dit gaat uitpakken:
quote:
* Verandering in hoe coureurs tijdstraffen te geven na afloop van een race;
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_75694577
quote:
Op woensdag 16 december 2009 12:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

De leren jassen vind ik juist wel "rock&roll", dat kan de F1 wel gebruiken.
Maar omdat iedereen daar in hetzelfde jack zit krijgt het idd een beetje een "kijk ons eens tof zijn" gehalte.

Ze hadden gewoon de drie coureurs in een leren jas neer moeten zetten en het management in een zwart strak gesneden colbert met hetzelfde logo en een nette bloes eronder.

die leren jassen vind ik nou juist totaal niet "rock&roll" eigenlijk
dat is gewoon een compleet en zorgvuldig uitgedacht idee om een imago te kweken, er is nota bene meer tijd gestoken in de outfits dan in het goed spellen van de naam van de coureur
als ie écht rock&roll was geweest, had ie er weinig om gegeven wat voor imago zijn team zou hebben, als ie zelf maar plezier heeft.
ik vind die branson echt een rasvoorbeeld van mensen die de f1 nou juist NIET kan gebruiken, HET voorbeeld van de vercommercialisering (is dat eigenlijk wel een bestaand woord ) van de sport.
ik durf er een krat hertog jan op te verwedden dat we na 2 seizoenen al niks meer van hem horen of zien en dat het team een andere naam heeft gekregen.
ik verwacht de woorden "jong, dynamisch en lekker eigenwijs" ook nog wel een paar keer uit zijn mond te horen volgend seizoen als ie het over zijn team heeft

erg jammer dat dit soort mensen de plaatsen op de grid wel krijgen, en mensen zoals dave richards, die wel een echt race-hart hebben niet. imo zijn DAT de soort mensen die de f1 goed kan gebruiken...
sportmensen die er alles voor over hebben om te winnen, en ook durven zeggen wat ze denken( net als stoddart bijv. dat vind ik ook al zo'n held )

m.i gebruikt die branson de f1 alleen om als een playboy een beetje door de pitstraat te wandelen. een soort van 2e flavio eigenlijk

maar goed, gezien de vele positieve reacties sta ik hierin alleen

bovenstaande baseer ik op de beelden van hem van vorig jaar en een beetje onderbuikgevoel ( )
die jasjes versterken dat gevoel alleen maar
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_75694644
oh, het is wel een beetje een smiley-overload post geworden, maar ja
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_75694706
quote:
goed nieuws
blablablablablablablablablablablablablabla
  woensdag 16 december 2009 @ 17:09:31 #273
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_75694719
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:05 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]


hij zat vorig jaar natuurlijk wel gebakken en voor een duppie op de eerste rij bij Brawn. Dit kan hem nog wel eens vies gaan tegenvallen. Helemaal omdat je in F1 gewoon veel geld nodig hebt om hard te gaan.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_75694779
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:09 schreef bodylotion het volgende:

[..]

hij zat vorig jaar natuurlijk wel gebakken en voor een duppie op de eerste rij bij Brawn. Dit kan hem nog wel eens vies gaan tegenvallen. Helemaal omdat je in F1 gewoon veel geld nodig hebt om hard te gaan.
daarom denk ik ook dat we over 2 jaar niks meer van hem horen
het zal hem tegenvallen en dan zoekt ie een ander speeltje
blablablablablablablablablablablablablabla
  woensdag 16 december 2009 @ 17:30:05 #275
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_75695481
Eigenlijk best opvallend. Jarenlang gaat het kut met de F1... alleen maar kostenbesparingen etc. En dan in een tijd van crisis komen er drie (!) extra teams!
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')