Ik roep het al jaren. Hopelijk gaan ze hier snel wat mee doen jaquote:Formule 1 krijgt nadrukkelijke advies om meer met internet te doen
Prominenten hebben op het Motor Sport Business Forum in Monaco de Formule 1 gewezen op de mogelijkheden van internet en nieuwe media. Lotus F1 Racing-teambaas Tony Fernandes en potentiële Renault-koper Gerard Lopez zijn van mening dat de koningsklasse het risico loopt achter te raken op andere sporten.
Lopez: “De teams kunnen de sport dichter bij de teams brengen. De sport en de omgeving zijn gedwongen om te veranderen. De meeste uitzendcontracten zijn gebaseerd op de stand van zaken van 20, 25 jaar geleden. Feit is dat over drie, vier jaar tijd de meeste mensen in veel landen het niet meer zullen volgen via de televisie, maar via internet.”
“Dat herdefinieert de onderhandeling over contracten en de manier van verspreiding volledig. Je kan internetpubliek niet controleren op de manier dat je televisiepubliek kan controleren. De muziekindustrie heeft dezelfde ontwikkeling meegemaakt. Je dient nieuwe manieren te vinden om hier geld aan te verdienen, want dat houdt de sport levend.”
Fernandes: “Ik zie de toekomst zoals de Formule 1 die tegemoet kan gaan, mits goed geleid. Het is een massale sport die nog niet de hele wereld bereikt, via online. Ik verliet de muziekindustrie omdat die het internet niet wilde omarmen. Bij Time Warner zei ik al dat ze het internet moesten omarmen, anders zou de muziekindustrie kapot gaan.”
“Iedereen vindt me gek omdat ik in de Formule 1 stap, maar hier liggen geweldige mogelijkheden in het werken met online properties en mensen bereiken die voorheen nooit bereikt werden. De kans bestaat om er echt een globale sport, zoals voetbal is, van te maken. Het kan en ik denk dat we er daarom in geïnteresseerd in zijn.”
Artikel geplaatst op 9 december 2009 om 15:53
Bron: www.f1today.nl
Kijk, misschien gaat dat dan toch goed komen met die presentatiesquote:Fry: "Ik wil niet te veel ingaan op details, maar de teams hebben al overeenstemming bereikt over een gezamenlijke presentatie. We willen er alleen voor zorgen dat het een degelijk evenement gaat worden."
"Het is een enorm initiatief waarbij wij als teams onze samenwerking onderstrepen. We gaan niet meer op eigen houtje onze auto’s presenteren en daarom willen we iets organiseren dat veel klantvriendelijker is."
Bernie zal zelf wel geen internet hebben - die gast is al over de honderdquote:Op donderdag 10 december 2009 14:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik roep het al jaren. Hopelijk gaan ze hier snel wat mee doen ja
Net ook al met PSM op irc over gehad: dit werkt helaas niet. Je kunt beter de poster + datum/tijd hier neerzetten want ik krijg alleen post #501 te zien, en elke andere post die je aanklikt heeft #502...quote:Op donderdag 10 december 2009 15:21 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Het is maar een forum met een gebruiker die een aantal dingen claimt te weten, maar ik vond dit toch wel enigszins geloofwaardig overkomen:
http://forums.autosport.com/index.php?s=&showtopic=118878&view=findpost&p=4033119
Vanaf die post even tot het einde doorlezen....
Ohh, ok. Het gaat om post 583 van user: Italiano Tifoso Tijd: Today, 12:26.quote:Op donderdag 10 december 2009 16:16 schreef Sally het volgende:
[..]
Net ook al met PSM op irc over gehad: dit werkt helaas niet. Je kunt beter de poster + datum/tijd hier neerzetten want ik krijg alleen post #501 te zien, en elke andere post die je aanklikt heeft #502...
Edit: of de tekst doe je bedoelt hier kopieren.
Overigens:
[15:58:01] <Sal|lt> maar goed, het is en blijft los zand, tot Mercedes GP zelf met nieuws komt
[15:58:12] <Sal|lt> dus ik zou zeggen houd die site in de gaten
Ook die link werkt nietquote:Op donderdag 10 december 2009 16:18 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ohh, ok. Het gaat om post 583 van user: Italiano Tifoso Tijd: Today, 12:26.
http://forums.autosport.com/index.php?showtopic=118878&st=560
Op die pagina
1 |
quote:I've just heard from a contact in Geneva that the deal has now been done. 1 + 1 year contract at Schumi's option.
quote:I've just heard from a contact in Geneva that the deal has now been done. 1 + 1 year contract at Schumi's option.
Hier werktie nietquote:Op donderdag 10 december 2009 17:09 schreef vosss het volgende:
Die link doet het wel gewoon, maargoed, deze post dus:
[..]
Door te zoeken op 12:26 en 'today', maar ik vond alleen die van today om 11:26. En die leek me plausibel genoeg om de post te zijn die F_A bedoelt.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:13 schreef vosss het volgende:
Als die link niet werkt, hoe kom je dan bij die post terecht??
Blijkbaar kriebelt het nog steeds. Volgens mij wilde hij niet stoppen in 2006, maar moest hij plaats maken voor Ferrari's nieuwe troetelkind Massa. Toen hij afgelopen jaar kon invallen voor Massa (wat helaas niet doorging) kreeg hij het virus weer te pakken. En sindsdien traint hij meer dan daarvoor om fit genoeg te zijn om in 2010 in te kunnen stappen.quote:Op donderdag 10 december 2009 16:27 schreef bodylotion het volgende:
wat precies Schumi's motivatie is weet ik niet, maar het kan nooit het salaris zijn
Nee, want ik zag geen enkele post, op de eerste na van 17 november. Ik moest ZELF doorbladeren naar pagina 6 van de thread. Ik ben niet voor 1 gat te vangen hoor.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:21 schreef vosss het volgende:
Je klikt op die link, en je komt op die site terecht. En je vind die post.
WAT WERKT ER DAN NIET?????
dat heb ik nooit begrepen. waarom zouden ze van de meest succesvolle coureur/combinatie afwillen voor Massa?quote:Op donderdag 10 december 2009 17:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Blijkbaar kriebelt het nog steeds. Volgens mij wilde hij niet stoppen in 2006, maar moest hij plaats maken voor Ferrari's nieuwe troetelkind Massa. Toen hij afgelopen jaar kon invallen voor Massa (wat helaas niet doorging) kreeg hij het virus weer te pakken. En sindsdien traint hij meer dan daarvoor om fit genoeg te zijn om in 2010 in te kunnen stappen.
Massa was eerste rijder in 2007.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:33 schreef bodylotion het volgende:
[..]
dat heb ik nooit begrepen. waarom zouden ze van de meest succesvolle coureur/combinatie afwillen voor Massa?
Trouwens, was Raikkonen niet de eerste rijder in 2007?
mwah, voor de nrs 3/4/5 is het interessanter om een plaatsje omhoog te schuiven in dit systeemquote:Op donderdag 10 december 2009 21:22 schreef bodylotion het volgende:
en ondertussen werkt de FIA aan een nieuw puntensysteem
werkt dat "safe rijden" alleen maar in de hand imo
Ik vind het wel prima om meer wagens punten te geven, zeker gezien de betrouwbaarheid van de huidige wagensquote:Op donderdag 10 december 2009 21:33 schreef bodylotion het volgende:
ik snap het ook niet zo goed. er hebben in het verleden wel vaker zoveel auto's meegedaan en toen kregen alleen de eerste 6 punten.
Vreemd, dat hij bij jou niet werkte, maar goed dat je zelf even doorzocht. Het was idd die post, maar ik had de tijd letterlijk gekopieerd. Waarschijnlijk heb ik bij registratie mijn tijdzone ingesteld ofzoquote:Op donderdag 10 december 2009 17:25 schreef Sally het volgende:
[..]
Nee, want ik zag geen enkele post, op de eerste na van 17 november. Ik moest ZELF doorbladeren naar pagina 6 van de thread. Ik ben niet voor 1 gat te vangen hoor.
Deze site werkt bij mijn browser oid gewoon niet zoals het bij een ander werkt. Klaar.
Toen viel driekwart van het veld ook uit.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:33 schreef bodylotion het volgende:
ik snap het ook niet zo goed. er hebben in het verleden wel vaker zoveel auto's meegedaan en toen kregen alleen de eerste 6 punten.
Die niet echt klopt. Het is wel goed om de eerste 10 punten te geven, maar dan wel met een groter verschil tussen 1 en 2 en 2 en 3. En het verschil mag bij een lagere klassering niet groter worden, zoals nu de 3 punten voor de 8ste plaats en 5 punten voor de 7e plaats.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:38 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik vind het wel prima om meer wagens punten te geven, zeker gezien de betrouwbaarheid van de huidige wagens
Het is alleen even wennen aan de nieuwe puntentelling
Ja zo is de telling wel ietsje beterquote:Op donderdag 10 december 2009 22:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die niet echt klopt. Het is wel goed om de eerste 10 punten te geven, maar dan wel met een groter verschil tussen 1 en 2 en 2 en 3. En het verschil mag bij een lagere klassering niet groter worden, zoals nu de 3 punten voor de 8ste plaats en 5 punten voor de 7e plaats.
Dan zie ik liever zo'n puntentelling: 20-15-12-10-8-6-4-3-2-1
Lijkt me een veel beter voorstel dan dat van Ecclestone. Lijkt me ook goed als je er dan ook een punt voor de poleposition en eentje voor de snelste ronde bij doet.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die niet echt klopt. Het is wel goed om de eerste 10 punten te geven, maar dan wel met een groter verschil tussen 1 en 2 en 2 en 3. En het verschil mag bij een lagere klassering niet groter worden, zoals nu de 3 punten voor de 8ste plaats en 5 punten voor de 7e plaats.
quote:Op donderdag 10 december 2009 17:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Blijkbaar kriebelt het nog steeds. Volgens mij wilde hij niet stoppen in 2006, maar moest hij plaats maken voor Ferrari's nieuwe troetelkind Massa Raikkonen. Toen hij afgelopen jaar kon invallen voor Massa (wat helaas niet doorging) kreeg hij het virus weer te pakken. En sindsdien traint hij meer dan daarvoor om fit genoeg te zijn om in 2010 in te kunnen stappen.
Luca de Montezemelo probeerde al drie rijders per team aan de start te krijgen om Michael te laten terugkeren. Alleen wordt dat plan nooit goedgekeurd, dus nu probeert Michael op deze manier terug te komen. Bij een ander team omdat er bij Ferrari geen plaats voor hem is (als rijder).
en alleen de beste 15 resultaten mee laat tellen, oid. Net als vroeger. Kun je nog meer risico nemen.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lijkt me een veel beter voorstel dan dat van Ecclestone. Lijkt me ook goed als je er dan ook een punt voor de poleposition en eentje voor de snelste ronde bij doet.
Dan wordt het helemaal ingewikkeld voor de kijkerquote:Op vrijdag 11 december 2009 01:00 schreef bodylotion het volgende:
[..]
en alleen de beste 15 resultaten mee laat tellen, oid. Net als vroeger. Kun je nog meer risico nemen.
Nee, Massa! Raikkonen zou sowieso al komen, en als Schumacher zou blijven, zou Massa niet kunnen racen.quote:
Idd.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, Massa! Raikkonen zou sowieso al komen, en als Schumacher zou blijven, zou Massa niet kunnen racen.
Klinkt inderdaad net wat beter. Al vind ik het huidige voorstel ook niet echt slecht. Stukken beter in ieder geval dan dat achterlijke medaillesysteem.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En de kans op punten is procentueel met dit voorgestelde systeem zelfs nog ietsjes kleiner dan afgelopen seizoen.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:38 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik vind het wel prima om meer wagens punten te geven, zeker gezien de betrouwbaarheid van de huidige wagens
Het is alleen even wennen aan de nieuwe puntentelling
Kan er niets meer over zeggen dan eerst. Als de probs van de Voetbalmanager opgelost zijn, kunnen we beginnen aan de F1-manager. En dat laatste hoeft dan niet zo lang te duren om het op te zetten.quote:Op vrijdag 11 december 2009 14:23 schreef vosss het volgende:
Sorry, maar nee. Ik wil meedoen met de F1 manager.
Hoe staan de zaken daarmee, ik heb er al lang niets meer over gehoord?
Klopt niet helemaal natuurlijkquote:"Ik vind het een geweldig idee. Het is toch mooi dat je bij een overwinning vijf punten meer kunt pakken dan de nummer twee. Het is ook belangrijk, want we houden in de Formule 1 allemaal van winnen. Vorig seizoen won ik zes races, maar ik pakte iedere keer maar twee punten meer dan degene achter mij," aldus Button.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |