abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75581186
Ik zal het geweldig vinden als Schumi terug komt. En zeker bij een andere team.
Ik las net dat Schumi de geruchten niet ontkent dan denk ik bijna wel zeker dat hij naar Mercedes gaat.
Het wordt toch een mooi seizoen met 26 auto's.

Alleen vindt ik dat de formule1 in HD mag uitgezonden worden ik kan namelijk al RTL7HD ontvangen.
pi_75604277
Trullie en Kovalainen tekenen bij Lotus.
quote:
Jarno Trulli en Heikki Kovalainen hebben bij het nieuwe team van Lotus F1. Dat maakte de Maleisische premier Najib Tun Razak bekend tijdens een persconferentie in de hoofdstad Kuala Lumpur. Fairuz Fauzy is benoemd tot test- en reservecoureur van het team uit Maleisië.

Lotus-teambaas Tony Fernandes twitterde afgelopen weekend al dat de coureurs van het team deze maandag bekend zouden worden en in de media werd meteen gespeculeerd over stoeltjes voor Trulli en Kovalainen, zeker nadat het management van Takuma Sato liet weten dat er voor de coureur geen plek was bij Lotus.

Trulli en Kovalainen hebben zo toch onderdak gevonden nadat ze om verschillende redenen hun contract niet verlengd zagen worden: de Italiaan zag Toyota uit de Formule 1 vertrekken, Kovalainen werd bij McLaren de deur gewezen om plaats te maken voor wereldkampioen Jenson Button.

"Ik vind het geweldig dat we Jarno, Heikki en Fairuz hebben weten te contracteren in ons debuutseizoen als Lotus F1 Racing. Het toont de kwaliteit en ambitie van het team aan. Jarno en Heikki zijn bewezen winnaars en zullen ons erg helpen bij het ontwikkelen van de auto in 2010", vertelde teambaas Fernandes. "Fairuz is zonder twijfel de beste coureur die Maleisië momenteel heeft en ik ben dan ook erg blij dat we hem kunnen verwelkomen."

"We hebben pas in september ons startbewijs voor 2010 gekregen, maar hebben nu al een auto in ontwikkeling en twee Formule 1-winnaars onder contract, evenals een geboren Maleisiër. Dat is geen slecht resultaat na drie maanden hard werken!", vervolgde hij. "We zijn nog niet klaar en we zullen na wat rust tijdens de feestdagen nog meer grenzen proberen te verleggen."
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  maandag 14 december 2009 @ 09:42:07 #203
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_75604494
Zucht, zijn we nog niet van Trulli af. Net als Kovalainen een grijze muis. Zo krijgt Lotus waarschijnlijk het imago van Toyota: saai.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_75605042
Ik heb Trulli altijd een degelijke coureur gevonden, er moet een reden zijn waarom hij zo lang bij Toyota heeft gereden. Ik hoop dat de samenwerking met gascoyne goed verloopt en ze het middenveld weten te bereiken. Kwalificeren kan die als de beste, het is alleen jammer dat hij de laatste 10 ronden van een wedstrijd een beetje inzakt
Kovalainen daarentegen...........
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_75605228
Ach, nu is de Trulli Train achterin het veld en gelukkig niet meer vooraan.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 14 december 2009 @ 10:44:15 #206
267694 CAP.
Child Approved Porn
pi_75606019
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:16 schreef Beach het volgende:
Ach, nu is de Trulli Train achterin het veld en gelukkig niet meer vooraan.
Scheelt een hoop inderdaad.
pi_75607188
Nieuwe Lotus logo met het oude geel en groen erin:

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_75607738
Wijs logo
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_75608224

Als ze nou ook het oude kleurenschema doen
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 14 december 2009 @ 12:14:23 #210
267694 CAP.
Child Approved Porn
pi_75608917

  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 december 2009 @ 16:47:34 #211
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75617527
Mercedes GP dacht een grote sponsor binnen te hebben gehaald. Niet dus:

Mercedes GP slachtoffer fraudeur
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75618019
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:08 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ik heb Trulli altijd een degelijke coureur gevonden, er moet een reden zijn waarom hij zo lang bij Toyota heeft gereden. Ik hoop dat de samenwerking met gascoyne goed verloopt en ze het middenveld weten te bereiken. Kwalificeren kan die als de beste, het is alleen jammer dat hij de laatste 10 ronden van een wedstrijd een beetje inzakt
Kovalainen daarentegen...........
trulli zelf denkt daar anders over
blablablablablablablablablablablablablabla
  maandag 14 december 2009 @ 17:04:58 #213
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_75618168
het is trouwens wel erg stil rondom USF1
Please, make yourself uncomfortable.
pi_75618248
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:04 schreef bodylotion het volgende:
het is trouwens wel erg stil rondom USF1
hebben die eigenlijk al een rijder vastgelegd?
nieuws over dit team is idd een beetje aan mij voorbij gegaan volgens mij
blablablablablablablablablablablablablabla
  maandag 14 december 2009 @ 17:07:35 #215
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_75618263


even een overzicht. komt van F1 Fanatic

Villeneuve werd aan Lotus gelinkt, maar dat gaat nu dus niet meer door
Please, make yourself uncomfortable.
pi_75618635
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:00 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

trulli zelf denkt daar anders over
Ik hoop dat hij over de nieuwe teams heeft, maar dat zal waarschijnlijk niet. Er moet een reden zijn waarom hij al 14 seizoenen F1 achter zijn naam heeft staan.

Erg jammer dat Kimi geen F1 zal rijden dit jaar, ik denk ook niet dat hij nog terugkomt.
Hoop vurig dat kobayashi een plaatsje krijgt.

Tung wellicht bij renault, dat zou bizar zijn.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  maandag 14 december 2009 @ 20:05:52 #217
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_75625168
quote:
Ferrari bereid om Schumacher te laten gaan

14 december 2009

Ferrari zal een eventuele rentree van Michael Schumacher niet in de weg staan. Dit heeft Luca di Montezemolo, de president van het Italiaanse sportautomerk, maandag verklaard. Volgens Duitse media is de zevenvoudig wereldkampioen dicht bij een overeenkomst met Mercedes Grand Prix voor een racefunctie in 2010.

Sinds zijn laatste Formule 1-race in 2006 is Schumacher als adviseur werkzaam gebleven voor Ferrari. Ook voerde hij enkele tests uit voor de Italiaanse renstal. De 40-jarige Duitser zou nog een contract voor drie jaar hebben met Ferrari, maar Ferrari zal Schumacher dus niet tegenhouden als hij voor een ander merk wil gaan racen. "Nee, we zullen hem niet aan die overeenkomst houden", zei Di Montezemolo tegen persbureau Reuters. "Ik heb hem hier nog niet over gesproken."

Schumacher, die voor zijn Formule 1-carričre in Mercedes in de sportscars reed, zou bij Mercedes Grand Prix de teamgenoot kunnen worden van Nico Rosberg. Volgens Bild is alles al in kannen en kruiken en zal de deal spoedig bekend worden gemaakt.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_75631943
Toch een mooi gebaar. Het is natuurlijk per direct een bedreiging voor ze als hij in de kamioenschapsauto van vorig jaar stapt.

Maargoed, na alles wat hij voor Ferrari gedaan is, is het aan de andere kant ook wel lullig als je dan zo iemand gaat tegenwerken.

Ik zie het helemaal zitten, offie nou finaal op zn bek gaat, of dat ie er een paar de oren wast.

Schumi bij Mercedes, geniaal
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 14 december 2009 @ 23:20:04 #219
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_75634509
quote:
Op maandag 14 december 2009 22:26 schreef vosss het volgende:

Ik zie het helemaal zitten, offie nou finaal op zn bek gaat, of dat ie er een paar de oren wast.

Schumi bij Mercedes, geniaal
daar ik wil ik dit nog even aan toevoegen (van het autosport-forum):
quote:
[...]

And about reputations I don't think he has to worry at all or does, even if he goes q 0-18 to rosberg he will still be the legend years on. Some people said the same about Armstrong, like if he didn't win the Tour his image would be diminished or so, but that's nonsense.

People realize persons get older and everybody was just cool with it to see him riding the bike hard again 3 weeks. Schu will be the same, even his haters will love him back just for the sake of it cause face it he's a living legend
en daar ben ik het he-le-maal mee eens
Please, make yourself uncomfortable.
pi_75634688
Als ie zelf zou vinden dat zn reputatie op het spel zou staan dan had ie ook niet in willen vallen voor Massa lijkt me.

Dus hij moet het maar gewoon doen.
Ik bel hem zo wel even
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 15 december 2009 @ 09:35:01 #221
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_75641226

Please, make yourself uncomfortable.
pi_75641754
Hehe eens geen rooie auto meer.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_75641884
Is het geen Karcher-auto, zoals ernaast staat?

"Onder 'hoge druk' bezwijkt Schumi voor een 2-jarig contract met Mercedes"



[ Bericht 0% gewijzigd door LeXX op 15-12-2009 11:36:36 ]
  dinsdag 15 december 2009 @ 11:28:57 #224
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_75644292
Di Grassi in een Virgin volgend seizoen

(bron: autosport.com)
Please, make yourself uncomfortable.
pi_75645235
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:28 schreef bodylotion het volgende:
Di Grassi in een Virgin volgend seizoen

(bron: autosport.com)
Ik zet 'm even in het Silly Season topic
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  dinsdag 15 december 2009 @ 12:01:30 #226
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75645307
Schumacher in een Mercedes en het contract is al ondertekend, die gast staat wel vaker op de foto met een Benz
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 15 december 2009 @ 12:05:53 #227
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_75645442
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 12:01 schreef Klonk het volgende:
Schumacher in een Mercedes en het contract is al ondertekend, die gast staat wel vaker op de foto met een Benz
ga je eens inlezen
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 15 december 2009 @ 12:06:43 #228
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_75645469
ik zie nog nergens staan dat ie ergens een krabbel heeft gezet
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 15 december 2009 @ 12:49:36 #229
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_75646822
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 12:06 schreef Klonk het volgende:
ik zie nog nergens staan dat ie ergens een krabbel heeft gezet
ik bedoel, er is meer aan de hand dan dat ie alleen in een Mercedes aankomt in Kerpen
Please, make yourself uncomfortable.
pi_75647405
Ik zat net te denken (ja, deed pijn), maar zou Schumacher niet terug willen in F1 omdat zijn uitstapje naar motoren toch niet zo'n succes was Het is altijd maar vertaald als hobby, maar ik kan me gewoon moeilijk voorstellen dat Schumi een sport beoefend en niet wil winnen.
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 15 december 2009 @ 14:34:59 #231
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_75650229
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:06 schreef Atreidez het volgende:
Ik zat net te denken (ja, deed pijn), maar zou Schumacher niet terug willen in F1 omdat zijn uitstapje naar motoren toch niet zo'n succes was Het is altijd maar vertaald als hobby, maar ik kan me gewoon moeilijk voorstellen dat Schumi een sport beoefend en niet wil winnen.
zou kunnen.

misschien vindt hij wegracen ook wel te gevaarlijk in vergelijking met F1 (helemaal met zijn leeftijd, vrouw, kinderen etc..)
Please, make yourself uncomfortable.
pi_75655530
Wordt het nieuwe puntensysteem weer geschrapt?
quote:
F1's new points system could be scrapped before the first race in 2010 for two reasons, according to Germany's Auto Motor und Sport.

The report claims the system was adopted illegally by the F1 Commission, and subsequently ratified by the World Motor Sport Council.

Auto Motor und Sport said the F1 Commission, which had not met for several years prior to its recent Monaco meeting, can only vote on desired rule changes that are put forward in full by the Sporting and Technical Working Groups.

It is revealed, however, that the sporting group discussed the points system for only two minutes during its 4 December meeting, with only USF1's Peter Windsor pushing for a change.

Meanwhile, the FIA has confirmed that the new points system, awarding points down to tenth place, was devised due to "the expanded grid of 13 teams".

But if fewer than 13 teams ultimately turn up in Bahrain next March, F1 could face a situation where nearly half of the entire grid is awarded points at the end of races.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 15 december 2009 @ 17:44:44 #233
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_75657835
Michael Schumacher will return, predicts Timo Glock

staat ook een interview met Eddie Irvine op. leuk om het van een vriend van Schumi te horen
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 15 december 2009 @ 17:55:22 #234
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_75658164
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 09:35 schreef bodylotion het volgende:
[ afbeelding ]
Wel jammer dat het dan een diesel is, en niet de S65 AMG
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_75661563
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:44 schreef bodylotion het volgende:
Michael Schumacher will return, predicts Timo Glock

staat ook een interview met Eddie Irvine op. leuk om het van een vriend van Schumi te horen
Irvine een vriend?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 15 december 2009 @ 21:56:51 #236
34586 kepler
No bounce, no play
pi_75668253
http://www.nu.nl/sport/21(...)annen-f1-bekend.html
quote:
LONDEN - Renault komt woensdag met nieuws naar buiten over de toekomst van het formule 1-team. De verwachting is dat de Franse autofabrikant een groot deel van de aandelen in het team verkoopt.


© ANP
Vorige week maakte de Luxemburgse zakenman Gerard Lopez zijn interesse in Renault bekend. Ook het autosportconcern Prodrive, van de Welshman David Richards, zou de Franse renstal wel willen overnemen.
Renault twijfelt al langer over voortzetting van de activiteiten in de Formule 1.

De top van de Franse autofabrikant kwam onlangs bijeen voor crisisberaad. Bernard Rey, voorzitter van de renstal, en algemeen directeur Jean-François Caubet staan woensdag de pers te woord over ''de positie van Renault in de Formule 1'', zo maakte het team dinsdag bekend.
Alonso
Renault leverde in 2005 en 2006 met de Spaanse coureur Fernando Alonso de wereldkampioen. De Franse renstal maakte dit jaar echter een turbulent seizoen door, vooral door de affaire die bekend werd als 'crashgate'.
De zaak leidde tot het ontslag van teambaas Flavio Briatore en een voorwaardelijke schorsing van twee jaar voor Renault.
Ik ben benieuwd, ik denk dat ze er gewoon uitstappen...
The line is a dot to you!
  dinsdag 15 december 2009 @ 23:33:01 #237
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_75672053
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 19:26 schreef Beach het volgende:

[..]

Irvine een vriend?
nee ze pokeren met elkaar omdat ie een teringhekel aan hem heeft
Please, make yourself uncomfortable.
pi_75672724
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 21:56 schreef kepler het volgende:
http://www.nu.nl/sport/21(...)annen-f1-bekend.html
[..]

Ik ben benieuwd, ik denk dat ze er gewoon uitstappen...
Sorry, maar dit is nog nauwelijks nieuws

Vooruit: woensdag wordt het bekend. Jeuj.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_75672801
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 23:33 schreef bodylotion het volgende:

[..]

nee ze pokeren met elkaar omdat ie een teringhekel aan hem heeft
Ja zeg, hoe moet ik dat weten?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  woensdag 16 december 2009 @ 00:50:59 #240
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_75674091
De Virgin Racing huiskleuren, het logo en de leren jassen maken het nu al een tof team.







Alleen is het toch jammer dat ze de naam van één van hun coureurs fout spellen in de presentatie.
pi_75674333
De a zit niet echt naast de i op een toetsenbord.

Wat een domme fout.

Als het hier al mis gaat houd ik mn hart vast voor dat team
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 16 december 2009 @ 01:19:47 #242
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_75674508
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 23:59 schreef Beach het volgende:

[..]

Ja zeg, hoe moet ik dat weten?
door de bron te lezen en het fragment te luisteren.
Please, make yourself uncomfortable.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 16 december 2009 @ 02:10:47 #243
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_75674993
Virgin wordt wel rock n Roll met Branson een welkome toevoeging
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_75676167
die leren jassen
nee, ik vind het er iets té "kijk ons eens tof zijn" uit zien
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_75676394
Hoe deed die Alvaro Parente het ook al weer in de A1GP? Ik ben het helemaal kwijt
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_75676401
quote:
Op woensdag 16 december 2009 07:40 schreef vosss het volgende:
Hoe deed die Alvaro Parente het ook al weer in de A1GP? Ik ben het helemaal kwijt
Voor zover ik weet (ik volgde alleen seizoen 1) deed hij altijd wel redelijk mee
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_75678140
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 21:56 schreef kepler het volgende:
http://www.nu.nl/sport/21(...)annen-f1-bekend.html
[..]

Ik ben benieuwd, ik denk dat ze er gewoon uitstappen...
Ze verkopen (een deel) van het team, houden de motorenafdeling en blijven motoren leveren aan de F1.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_75679209
Calmer than you are
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 december 2009 @ 10:51:19 #249
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75680046
Wehehe
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 16 december 2009 @ 11:44:36 #250
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_75681761
Virgin rijdt met minder dan 44 miljoen, staat op GPUpdate
Please, make yourself uncomfortable.
pi_75681976
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:44 schreef bodylotion het volgende:
Virgin rijdt met minder dan 44 miljoen, staat op GPUpdate
ze maken geen gebruik van een windtunnel, hierdoor kunnen ze aardig wat geld besparen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  woensdag 16 december 2009 @ 11:51:26 #252
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_75682025
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:50 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

ze maken geen gebruik van een windtunnel, hierdoor kunnen ze aardig wat geld besparen.
hoe kun je dan concurreren? Als je ook bijna niet mag testen
Please, make yourself uncomfortable.
pi_75682201
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:51 schreef bodylotion het volgende:

[..]

hoe kun je dan concurreren? Als je ook bijna niet mag testen
Computational Fluid Dynamics technology.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  woensdag 16 december 2009 @ 11:56:08 #254
34586 kepler
No bounce, no play
pi_75682220
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:51 schreef bodylotion het volgende:

[..]

hoe kun je dan concurreren? Als je ook bijna niet mag testen
CFD misschien?
The line is a dot to you!
  woensdag 16 december 2009 @ 12:07:14 #255
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_75682686
quote:
Op woensdag 16 december 2009 06:40 schreef Schunckelstar het volgende:
die leren jassen
nee, ik vind het er iets té "kijk ons eens tof zijn" uit zien
De leren jassen vind ik juist wel "rock&roll", dat kan de F1 wel gebruiken.
Maar omdat iedereen daar in hetzelfde jack zit krijgt het idd een beetje een "kijk ons eens tof zijn" gehalte.

Ze hadden gewoon de drie coureurs in een leren jas neer moeten zetten en het management in een zwart strak gesneden colbert met hetzelfde logo en een nette bloes eronder.
  woensdag 16 december 2009 @ 12:07:17 #256
267694 CAP.
Child Approved Porn
pi_75682689
Die leren jassen bazen.
  woensdag 16 december 2009 @ 12:16:01 #257
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_75683032
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:55 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Computational Fluid Dynamics technology.
Gewaagd om zonder windtunnel een auto te bouwen. Hopen dat het geen volledige miskleun wordt ŕ la Lola in de jaren negentig...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_75683211
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  woensdag 16 december 2009 @ 12:23:53 #259
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_75683304
Renault blijft onder haar eigen naam racen
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:55 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Computational Fluid Dynamics technology.
oja doh
kan een team daarme concurreren met een team met windtunnel? wat zijn de beperkingen van CFD?
Please, make yourself uncomfortable.
pi_75684420
quote:
Op woensdag 16 december 2009 12:23 schreef bodylotion het volgende:
Renault blijft onder haar eigen naam racen
[..]

oja doh
kan een team daarme concurreren met een team met windtunnel? wat zijn de beperkingen van CFD?
De beperkingen zijn rekenkracht, eventuele fouten in berekeningen, beperkingen aan de programma's zelf.
Ook met windtunnels kunnen fouten worden gemaakt (de reden waarom Honda zo slecht ging 2 jaar geleden).
Voordeel is dat je niet de hoge runningcosts hebt van een windtunnel en je niet diverse modellen hoeft te bouwen.

Overige teams hebben vaak een windtunnel en CFD, in principe zouden ze prima moeten kunnen concurreren met deze teams, alleen is het wat risicovoller omdat je niets hebt kunnen testen in de windtunnel en je alleen maar afgaat op berekeningen.

Sauber was 1 van de eerste teams waarbij CFD een grote rol speelde bij het ontwikkelen van de auto, hadden toendertijd een "supercomputer" die ze Einstein noemde.

Wellicht tung in de F1, zat zou wel erg grappig zijn omdat er juist zo weinig media aandacht voor hem was mbt een stoeltje in de F1.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_75684708
Tung in de F1 grappig? Als het maar niet pijnlijk gaat worden. Ik ben bang dat hij flink wat snelheid tekort zal komen.
pi_75684754
quote:
Op woensdag 16 december 2009 12:23 schreef bodylotion het volgende:
Renault blijft onder haar eigen naam racen
[..]

oja doh
kan een team daarme concurreren met een team met windtunnel? wat zijn de beperkingen van CFD?
Zeker kunnen ze concurreren. Wirth heeft met CFD de Acura ALMS racer ontworpen, die het afgelopen jaar een aantal races heeft gewonnen. De SpaceShipOne is met alleen CFD ontworpen en ook Aston Martin BDR9 is met CFD ontworpen.

De meeste teams gebruiken CFD in combinatie met een windtunnel, maar CFD lijkt nu zo volwassen te zijn dat ze de gok zonder windtunnel aandurven. En voor BMW Sauber was dit ook de reden van de investering in de supercomputer in plaats van een tweede windtunnel.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 16 december 2009 @ 13:07:49 #263
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_75684844
quote:
Op woensdag 16 december 2009 12:56 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Wellicht tung in de F1, zat zou wel erg grappig zijn omdat er juist zo weinig media aandacht voor hem was mbt een stoeltje in de F1.
Aan de ene kant leuk dat er misschien weer een (halve) Nederlander in de F1 komt te rijden. Aan de andere kant vrees ik dat hij veldvulling wordt: echt indrukwekkende prestaties heeft hij nog niet neergezet tijdens zijn carričre. Een maatje te klein voor de Formule 1. Daarom zou ik liever een talent in die wagen zetten.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_75684851
quote:
Op woensdag 16 december 2009 13:05 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Zeker kunnen ze concurreren. Wirth heeft met CFD de Acura ALMS racer ontworpen, die het afgelopen jaar een aantal races heeft gewonnen. De SpaceShipOne is met alleen CFD ontworpen en ook Aston Martin BDR9 is met CFD ontworpen.

De meeste teams gebruiken CFD in combinatie met een windtunnel, maar CFD lijkt nu zo volwassen te zijn dat ze de gok zonder windtunnel aandurven. En voor BMW Sauber was dit ook de reden van de investering in de supercomputer in plaats van een tweede windtunnel.

Het eerste jaar moet je denk ik helemaal niets van het team verwachten. Ik denk zelfs dat we Minardi-achtige praktijken niet uit moeten sluiten, tijdsgaten van 2 tot 3 seconden met het middenveld enzo.
pi_75685020
Nieuwe regels voor 2010
quote:
The new changes include:

* Changes to how drivers are given time penalties after a race
* A reduction in the amount of one-day aerodynamic tests a team may conduct from eight to six
* Teams may now substitute aerodynamic test days for 24 hours of full-scale wind tunnel testing
* Teams which choose to bring in a driver with no prior F1 experience will be permitted an extra days’ testing on a non-calendar track
* A new clause stipulates that pit space will be allocated “on a strictly equal basis” – this space will be under pressure with the addition of new teams in 2010
* Teams are no longer allowed to use powered devices to lift the cars in the pit lane
* Although tyre warmers remain legal a new clause says the heating element may only act on the surface of the tyre
* There are new restrictions on how teams can test tyres
* Drivers who use two additional engines during a weekend will be moved back ten places on the grid at that race and the next one
* Drivers who get away slowly on the formation lap and cannot start from their designated starting position must start the race from the pit lane.
* During safety car periods drivers must lap slower than a designated lap time displayed in their cars

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_75685840
quote:
* Teams are no longer allowed to use powered devices to lift the cars in the pit lane
Where facts are few, experts are many.
pi_75686358
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:51 schreef bodylotion het volgende:

[..]

hoe kun je dan concurreren? Als je ook bijna niet mag testen

Dan neem je niet 1 maar 2 testrijders in dienst!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 december 2009 @ 13:52:27 #268
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75686654
quote:
Op woensdag 16 december 2009 13:34 schreef Atreidez het volgende:

[..]
Daarmee pakken ze Williams
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75692295
Nieuwe FIA-regels 2010 gepubliceerd

Zal mij benieuwen hoe dit gaat uitpakken:
quote:
* Verandering in hoe coureurs tijdstraffen te geven na afloop van een race;
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_75694577
quote:
Op woensdag 16 december 2009 12:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

De leren jassen vind ik juist wel "rock&roll", dat kan de F1 wel gebruiken.
Maar omdat iedereen daar in hetzelfde jack zit krijgt het idd een beetje een "kijk ons eens tof zijn" gehalte.

Ze hadden gewoon de drie coureurs in een leren jas neer moeten zetten en het management in een zwart strak gesneden colbert met hetzelfde logo en een nette bloes eronder.

die leren jassen vind ik nou juist totaal niet "rock&roll" eigenlijk
dat is gewoon een compleet en zorgvuldig uitgedacht idee om een imago te kweken, er is nota bene meer tijd gestoken in de outfits dan in het goed spellen van de naam van de coureur
als ie écht rock&roll was geweest, had ie er weinig om gegeven wat voor imago zijn team zou hebben, als ie zelf maar plezier heeft.
ik vind die branson echt een rasvoorbeeld van mensen die de f1 nou juist NIET kan gebruiken, HET voorbeeld van de vercommercialisering (is dat eigenlijk wel een bestaand woord ) van de sport.
ik durf er een krat hertog jan op te verwedden dat we na 2 seizoenen al niks meer van hem horen of zien en dat het team een andere naam heeft gekregen.
ik verwacht de woorden "jong, dynamisch en lekker eigenwijs" ook nog wel een paar keer uit zijn mond te horen volgend seizoen als ie het over zijn team heeft

erg jammer dat dit soort mensen de plaatsen op de grid wel krijgen, en mensen zoals dave richards, die wel een echt race-hart hebben niet. imo zijn DAT de soort mensen die de f1 goed kan gebruiken...
sportmensen die er alles voor over hebben om te winnen, en ook durven zeggen wat ze denken( net als stoddart bijv. dat vind ik ook al zo'n held )

m.i gebruikt die branson de f1 alleen om als een playboy een beetje door de pitstraat te wandelen. een soort van 2e flavio eigenlijk

maar goed, gezien de vele positieve reacties sta ik hierin alleen

bovenstaande baseer ik op de beelden van hem van vorig jaar en een beetje onderbuikgevoel ( )
die jasjes versterken dat gevoel alleen maar
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_75694644
oh, het is wel een beetje een smiley-overload post geworden, maar ja
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_75694706
quote:
goed nieuws
blablablablablablablablablablablablablabla
  woensdag 16 december 2009 @ 17:09:31 #273
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_75694719
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:05 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]


hij zat vorig jaar natuurlijk wel gebakken en voor een duppie op de eerste rij bij Brawn. Dit kan hem nog wel eens vies gaan tegenvallen. Helemaal omdat je in F1 gewoon veel geld nodig hebt om hard te gaan.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_75694779
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:09 schreef bodylotion het volgende:

[..]

hij zat vorig jaar natuurlijk wel gebakken en voor een duppie op de eerste rij bij Brawn. Dit kan hem nog wel eens vies gaan tegenvallen. Helemaal omdat je in F1 gewoon veel geld nodig hebt om hard te gaan.
daarom denk ik ook dat we over 2 jaar niks meer van hem horen
het zal hem tegenvallen en dan zoekt ie een ander speeltje
blablablablablablablablablablablablablabla
  woensdag 16 december 2009 @ 17:30:05 #275
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_75695481
Eigenlijk best opvallend. Jarenlang gaat het kut met de F1... alleen maar kostenbesparingen etc. En dan in een tijd van crisis komen er drie (!) extra teams!
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 16 december 2009 @ 17:32:11 #276
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75695540
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:30 schreef Mikkie het volgende:
Eigenlijk best opvallend. Jarenlang gaat het kut met de F1... alleen maar kostenbesparingen etc. En dan in een tijd van crisis komen er drie (!) extra teams!
Onder welke steen heb jij gelegen?
Here we are now, entertain us.
pi_75696453
quote:
Helemaal omdat je in F1 gewoon veel geld nodig hebt om hard te gaan.
Denk jij dat die knakker niet bulklt van het geld?

Die kan (als ie wilt) makkelijk een jaar of 5 draaien dunkt me, puur van prive geld.

Weet iemand voor hoeveel die kerel in de boeken staat?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 december 2009 @ 18:04:30 #278
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75696554
Een F1-team beginnen is in ieder geval de snelste manier om miljonair te worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75696576
Salaris over 2008 +/- 365 miljoen engelse ponden.

En geschat vermogen van 2,5 miljard.

Als die vent het leuk vind kan ie er geld inpompen waar je akelig van wordt.

Overigens zag ik ook liever een Richards, maargoed
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_75696875
quote:
Op woensdag 16 december 2009 18:05 schreef vosss het volgende:
Salaris over 2008 +/- 365 miljoen engelse ponden.

En geschat vermogen van 2,5 miljard.

Als die vent het leuk vind kan ie er geld inpompen waar je akelig van wordt.

Overigens zag ik ook liever een Richards, maargoed

Ach, die Richards wordt ieder jaar genoemd, maar het komt er nooit van. Het mag schijnbaar geen cent kosten en dan heb je terecht niets in de koningsklasse te zoeken. Dave, tot volgend jaar bij de nieuwe geruchten!
pi_75697619
Even een iets minder serieus bericht.
quote:
Fernandes accepts Branson's challenge

Lotus chief Tony Fernandes has accepted fellow airline entrepreneur Richard Branson's challenge that whoever's Formula 1 team finishes lowest next season should act as a stewardess on one of the winner's flights.

Fernandes - the founder of Air Asia - joked at last week's Motor Sport Business Forum that he really wanted his Lotus squad to beat air travel rival Branson's Virgin team in 2010, saying: "Number one we have to be ahead of Branson, otherwise I will retire and kill myself."

At yesterday's Virgin Racing launch, Branson raised the stakes further by suggesting a forfeit for the losing team boss.

"Having come from a music background, I suppose we might be able to choose the music for the funeral," Branson was quoted as saying by Reuters. "But I like Tony a lot so I hope he doesn't have to kill himself.

"At the same obviously we would like to beat him. Maybe we can think of another challenge. He has an airline, we have an airline and if we beat him he can come and work on our airline as a Virgin stewardess.

"We will make sure that the stewardess outfit is perfect. I suspect that he might ask us to reciprocate. I'll have to check how fetching his stewardess outfits are but I'd be game to do it while totally confident of winning."

Now Fernandes has accepted the challenge, with Lotus publishing a mock-up picture on its website featuring Branson in an Air Asia stewardess uniform.

"It's quite fitting, don't you think?" said Fernandes. "Our passengers will be delighted to be served by a Knight of the Realm.

"But, knowing Richard, the real challenge will be to prevent him from asking our guests 'coffee, tea or me?' That would be scary."
Bericht op site van Lotus
pi_75698088
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_75698131
quote:
Op woensdag 16 december 2009 18:44 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[ afbeelding ]
blablablablablablablablablablablablablabla
  woensdag 16 december 2009 @ 18:50:24 #284
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_75698296
quote:
Op woensdag 16 december 2009 18:01 schreef vosss het volgende:

[..]

Denk jij dat die knakker niet bulklt van het geld?

Die kan (als ie wilt) makkelijk een jaar of 5 draaien dunkt me, puur van prive geld.

Weet iemand voor hoeveel die kerel in de boeken staat?
alsof hij dat zou doen
Please, make yourself uncomfortable.
pi_75701615
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:09 schreef bodylotion het volgende:

[..]

hij zat vorig jaar natuurlijk wel gebakken en voor een duppie op de eerste rij bij Brawn. Dit kan hem nog wel eens vies gaan tegenvallen. Helemaal omdat je in F1 gewoon veel geld nodig hebt om hard te gaan.
Zelfs dat is geen garantie, zie Toyota. Maar ik zou het een goede zaak vinden als er door innovatie en niet door veel geld eens een team bovenaan komt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 16 december 2009 @ 20:40:30 #286
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75703252
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:06 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Zelfs dat is geen garantie, zie Toyota. Maar ik zou het een goede zaak vinden als er door innovatie en niet door veel geld eens een team bovenaan komt.
Maar voorlopig is de F1 zo zwaar gereguleerd dat wezenlijke innovatie niet kan. Active suspension, four-wheel drive etc zijn allemaal taboe. Hadden de teams Mosley´s voorstel maar overgenomen dan was het echt spannend geworden. Nu rijden we met techniek van voor de tachtiger jaren.
Here we are now, entertain us.
  woensdag 16 december 2009 @ 20:51:39 #287
34586 kepler
No bounce, no play
pi_75703758
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:40 schreef voyeur het volgende:

[..]

Maar voorlopig is de F1 zo zwaar gereguleerd dat wezenlijke innovatie niet kan. Active suspension, four-wheel drive etc zijn allemaal taboe. Hadden de teams Mosley´s voorstel maar overgenomen dan was het echt spannend geworden. Nu rijden we met techniek van voor de tachtiger jaren.
Weet je hoe inmens duur dat dan gaat worden? Niet dat ik de techniek niet zou waarderen, maar dat is in het huidige economische klimaat niet echt te doen. Blijven er maar 2 teams over
The line is a dot to you!
  woensdag 16 december 2009 @ 22:17:18 #288
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75707778
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:51 schreef kepler het volgende:

[..]

Weet je hoe inmens duur dat dan gaat worden? Niet dat ik de techniek niet zou waarderen, maar dat is in het huidige economische klimaat niet echt te doen. Blijven er maar 2 teams over
Het voorstel was: technische vrijheid binnen een financiele beperking (30/40 miljoen).
Here we are now, entertain us.
  woensdag 16 december 2009 @ 22:31:25 #289
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_75708433
quote:
Op woensdag 16 december 2009 22:17 schreef voyeur het volgende:

[..]

Het voorstel was: technische vrijheid binnen een financiele beperking (30/40 miljoen).
wat waren de budgetten ongeveer pre 1993, toen al die driver aids verboden werden?
Please, make yourself uncomfortable.
  woensdag 16 december 2009 @ 22:37:58 #290
34586 kepler
No bounce, no play
pi_75708753
quote:
Op woensdag 16 december 2009 22:17 schreef voyeur het volgende:

[..]

Het voorstel was: technische vrijheid binnen een financiele beperking (30/40 miljoen).
ow, dat had ik dan gemist Is opzich een goed idee jah
The line is a dot to you!
  woensdag 16 december 2009 @ 22:49:29 #291
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75709220
quote:
Op woensdag 16 december 2009 22:31 schreef bodylotion het volgende:

[..]

wat waren de budgetten ongeveer pre 1993, toen al die driver aids verboden werden?
Vergelijkbaar met die 40 miljoen pond (let wel: het voorstel voor de cap was dat dit bedrag niet de salarissen van de rijders hoefde te dekken, de PR en de motoren, dus een team kan nog makkelijk een veelvoud spenderen als ze willen)
Here we are now, entertain us.
  woensdag 16 december 2009 @ 22:52:17 #292
34586 kepler
No bounce, no play
pi_75709342
quote:
Op woensdag 16 december 2009 22:49 schreef voyeur het volgende:

[..]

Vergelijkbaar met die 40 miljoen pond (let wel: het voorstel voor de cap was dat dit bedrag niet de salarissen van de rijders hoefde te dekken, de PR en de motoren, dus een team kan nog makkelijk een veelvoud spenderen als ze willen)
ja, dan schiet je er nog steeds niks mee op. Dat zijn 3 dure posten
The line is a dot to you!
  woensdag 16 december 2009 @ 22:56:58 #293
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75709562
quote:
Op woensdag 16 december 2009 22:52 schreef kepler het volgende:

[..]

ja, dan schiet je er nog steeds niks mee op. Dat zijn 3 dure posten
Maar dat hoef je niet uit te geven. Virgin zit naar verluidt nog onder de 40 miljoen pond voor dit jaar. Salarissen zijn flink naar beneden gegaan (maximaal zo´n 8 miljoen dollar voor een toprijder, andere brengen geld mee), PR is wat de gek uit wil geven en hoeveel je terug verwacht. Ferrari verdient geld door zijn PR, marketing, petjes en shirtjes. Williams doet daar vrijwel niets aan, maar hoeft dan ook geen auto´s te verkopen.

Motoren kosten vijf miljoen per jaar als ik het goed heb. Dus met pak ´m beet 60 miljoen per jaar kan een team draaien met redelijk goede rijders etc. Dat is andere koek dan de 400 miljoen van Toyota. Als je daarbij technische vrijheid zou hebben werd het rete spannend.
Here we are now, entertain us.
pi_75712280
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:05 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

die leren jassen vind ik nou juist totaal niet "rock&roll" eigenlijk
dat is gewoon een compleet en zorgvuldig uitgedacht idee om een imago te kweken, er is nota bene meer tijd gestoken in de outfits dan in het goed spellen van de naam van de coureur
als ie écht rock&roll was geweest, had ie er weinig om gegeven wat voor imago zijn team zou hebben, als ie zelf maar plezier heeft.
ik vind die branson echt een rasvoorbeeld van mensen die de f1 nou juist NIET kan gebruiken, HET voorbeeld van de vercommercialisering (is dat eigenlijk wel een bestaand woord ) van de sport.
ik durf er een krat hertog jan op te verwedden dat we na 2 seizoenen al niks meer van hem horen of zien en dat het team een andere naam heeft gekregen.
ik verwacht de woorden "jong, dynamisch en lekker eigenwijs" ook nog wel een paar keer uit zijn mond te horen volgend seizoen als ie het over zijn team heeft

erg jammer dat dit soort mensen de plaatsen op de grid wel krijgen, en mensen zoals dave richards, die wel een echt race-hart hebben niet. imo zijn DAT de soort mensen die de f1 goed kan gebruiken...
sportmensen die er alles voor over hebben om te winnen, en ook durven zeggen wat ze denken( net als stoddart bijv. dat vind ik ook al zo'n held )

m.i gebruikt die branson de f1 alleen om als een playboy een beetje door de pitstraat te wandelen. een soort van 2e flavio eigenlijk

maar goed, gezien de vele positieve reacties sta ik hierin alleen

bovenstaande baseer ik op de beelden van hem van vorig jaar en een beetje onderbuikgevoel ( )
die jasjes versterken dat gevoel alleen maar
Nou, je staat niet alleen: ik denk er precies zo over. Het is té; te popi, en overdone bovendien.

Steek die tijd (en het geld voor deze campagne) maar in testen, je rijders, de auto... En inderdaad had er wel even 1 PR-persoontje even naar die namen moeten kijken. Schande, vind ik het. Echt.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  donderdag 17 december 2009 @ 00:16:01 #295
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75712419
Ach Sally, een leren jasje is niet het einde en erg duur zijn ze ook niet voor een teampresentatie.
Dit was ook niet duur en best leuk
Here we are now, entertain us.
  donderdag 17 december 2009 @ 00:19:18 #296
34586 kepler
No bounce, no play
pi_75712522
quote:
Op woensdag 16 december 2009 22:56 schreef voyeur het volgende:

[..]

Maar dat hoef je niet uit te geven. Virgin zit naar verluidt nog onder de 40 miljoen pond voor dit jaar. Salarissen zijn flink naar beneden gegaan (maximaal zo´n 8 miljoen dollar voor een toprijder, andere brengen geld mee), PR is wat de gek uit wil geven en hoeveel je terug verwacht. Ferrari verdient geld door zijn PR, marketing, petjes en shirtjes. Williams doet daar vrijwel niets aan, maar hoeft dan ook geen auto´s te verkopen.

Motoren kosten vijf miljoen per jaar als ik het goed heb. Dus met pak ´m beet 60 miljoen per jaar kan een team draaien met redelijk goede rijders etc. Dat is andere koek dan de 400 miljoen van Toyota. Als je daarbij technische vrijheid zou hebben werd het rete spannend.
Virgin zit erg laag inderdaad, maar eerst eens kijken hoever ze ermee komen. Technische vrijheid klinkt erg mooi, maar daar gaat stiekem ook veel geld inzitten. Ik vraag me dan af hoever je met 40 miljoen zou komen (wat voor een groot gedeelte naar de 'standaard' ontwikkeling gaat). Je moet dan echt wel een heel simpel en goed idee hebben. Verder ben ik dan bang dat iedereen toch stiekem dezelfde richting op gaat. Je zal dan wel actieve vering moeten hebben, en een turbo, etc. Gaat al het geld toch weer op aan die 'standaard'-dingen.

Vergeet ook niet dat die dingen zoals traction control, actieve vering, die afzuiging aan de onderkant, etc. meestal ook gewoon gaten in de toenmalige wetgeving waren en later alsnog verboden werden (of juist toegestaan). Dat gebeurt nu toch precies hetzelfde? Denk aan de diffuser van dit jaar, of de flex-wings van vorig jaar.

Teveel vrijheid is ook niet goed
The line is a dot to you!
pi_75712684
quote:
Op donderdag 17 december 2009 00:16 schreef voyeur het volgende:
Ach Sally, een leren jasje is niet het einde en erg duur zijn ze ook niet voor een teampresentatie.
Dit was ook niet duur en best leuk
[ afbeelding ]



Ik moet zeggen: het is WEL typisch Branson De ouwe Playboy-snoeper
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  donderdag 17 december 2009 @ 00:52:41 #298
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75713267
quote:
Op donderdag 17 december 2009 00:19 schreef kepler het volgende:

[..]

Virgin zit erg laag inderdaad, maar eerst eens kijken hoever ze ermee komen. Technische vrijheid klinkt erg mooi, maar daar gaat stiekem ook veel geld inzitten. Ik vraag me dan af hoever je met 40 miljoen zou komen (wat voor een groot gedeelte naar de 'standaard' ontwikkeling gaat). Je moet dan echt wel een heel simpel en goed idee hebben. Verder ben ik dan bang dat iedereen toch stiekem dezelfde richting op gaat. Je zal dan wel actieve vering moeten hebben, en een turbo, etc. Gaat al het geld toch weer op aan die 'standaard'-dingen.

Vergeet ook niet dat die dingen zoals traction control, actieve vering, die afzuiging aan de onderkant, etc. meestal ook gewoon gaten in de toenmalige wetgeving waren en later alsnog verboden werden (of juist toegestaan). Dat gebeurt nu toch precies hetzelfde? Denk aan de diffuser van dit jaar, of de flex-wings van vorig jaar.

Teveel vrijheid is ook niet goed
Het is helaas dan ook afgeblazen door de fabrikanten. Geen technische vrijheid in F1 dus het zou veel harder kunnen, maar het mag niet. Zelfs waar het mag (Kers) hebben de teams afgesproken het niet te gebruiken. Vind dat niet de spirit van F1.

Ik had best een vierwiel aangedreven auto zien concurreren met een active suspension car etc., maar het moch niet zo zijn. Mass dampers waren ook een prima idee, maar sneuvelden indertijd ook. De laatste vijftien jaar ligt de innovatie in F1 op zijn gat.
Here we are now, entertain us.
pi_75721579
quote:
Officieel: Kobayashi vindt onderdak bij Sauber
17 december 2009

Kamui Kobayashi zal volgend seizoen voor Sauber in de Formule 1 rijden. Dit is donderdag bekendgemaakt. De 23-jarige Japanner maakte dit jaar veel indruk als invaller van de geblesseerde Timo Glock, bij het team van Toyota. Kobayashi schuwde het duel niet en ging zelfs in gevecht met Jenson Button.

"Ik ben enorm blij dat de twee races die ik dit jaar heb gereden, mij een stoeltje voor volgend seizoen hebben opgeleverd", reageerde Kobayashi, die daarmee de eerste Japanner is die een racestoeltje voor 2010 heeft bemachtigd. "Ik zal mij maximaal inzetten voor het team van Peter Sauber. Ook zal ik mijn best doen om de Japanse eer hoog te houden in de Formule 1."

Sauber, die het team onlangs overnam van de Duitse autofabrikant BMW, laat weten dat hij erg onder de indruk was van de prestaties van Kobayashi in Brazilië en Abu Dhabi. "Ik kijk er erg naar uit om met Kobayashi samen te werken", vertelde Sauber. "Kamui kreeg dit jaar een onverwachte kans om zijn kwaliteiten te tonen en greep die kans met beide handen aan. Vooral in Abu Dhabi liet hij zien dat hij niet alleen heel erg snel is, maar dat hij ook zeer succesvol een strategie ten uitvoer kan brengen. Ik weet zeker dat deze jongen erg veel potentie heeft en alles eruit wil halen."
nice
Please, make yourself uncomfortable.
pi_75722031
dan ziet het er nu ongeveer zo uit:



met eventueel een stippellijntje van Kubica naar Merc
Please, make yourself uncomfortable.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')