abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 december 2009 @ 17:32:11 #276
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75695540
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:30 schreef Mikkie het volgende:
Eigenlijk best opvallend. Jarenlang gaat het kut met de F1... alleen maar kostenbesparingen etc. En dan in een tijd van crisis komen er drie (!) extra teams!
Onder welke steen heb jij gelegen?
Here we are now, entertain us.
pi_75696453
quote:
Helemaal omdat je in F1 gewoon veel geld nodig hebt om hard te gaan.
Denk jij dat die knakker niet bulklt van het geld?

Die kan (als ie wilt) makkelijk een jaar of 5 draaien dunkt me, puur van prive geld.

Weet iemand voor hoeveel die kerel in de boeken staat?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 december 2009 @ 18:04:30 #278
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75696554
Een F1-team beginnen is in ieder geval de snelste manier om miljonair te worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75696576
Salaris over 2008 +/- 365 miljoen engelse ponden.

En geschat vermogen van 2,5 miljard.

Als die vent het leuk vind kan ie er geld inpompen waar je akelig van wordt.

Overigens zag ik ook liever een Richards, maargoed
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_75696875
quote:
Op woensdag 16 december 2009 18:05 schreef vosss het volgende:
Salaris over 2008 +/- 365 miljoen engelse ponden.

En geschat vermogen van 2,5 miljard.

Als die vent het leuk vind kan ie er geld inpompen waar je akelig van wordt.

Overigens zag ik ook liever een Richards, maargoed

Ach, die Richards wordt ieder jaar genoemd, maar het komt er nooit van. Het mag schijnbaar geen cent kosten en dan heb je terecht niets in de koningsklasse te zoeken. Dave, tot volgend jaar bij de nieuwe geruchten!
pi_75697619
Even een iets minder serieus bericht.
quote:
Fernandes accepts Branson's challenge

Lotus chief Tony Fernandes has accepted fellow airline entrepreneur Richard Branson's challenge that whoever's Formula 1 team finishes lowest next season should act as a stewardess on one of the winner's flights.

Fernandes - the founder of Air Asia - joked at last week's Motor Sport Business Forum that he really wanted his Lotus squad to beat air travel rival Branson's Virgin team in 2010, saying: "Number one we have to be ahead of Branson, otherwise I will retire and kill myself."

At yesterday's Virgin Racing launch, Branson raised the stakes further by suggesting a forfeit for the losing team boss.

"Having come from a music background, I suppose we might be able to choose the music for the funeral," Branson was quoted as saying by Reuters. "But I like Tony a lot so I hope he doesn't have to kill himself.

"At the same obviously we would like to beat him. Maybe we can think of another challenge. He has an airline, we have an airline and if we beat him he can come and work on our airline as a Virgin stewardess.

"We will make sure that the stewardess outfit is perfect. I suspect that he might ask us to reciprocate. I'll have to check how fetching his stewardess outfits are but I'd be game to do it while totally confident of winning."

Now Fernandes has accepted the challenge, with Lotus publishing a mock-up picture on its website featuring Branson in an Air Asia stewardess uniform.

"It's quite fitting, don't you think?" said Fernandes. "Our passengers will be delighted to be served by a Knight of the Realm.

"But, knowing Richard, the real challenge will be to prevent him from asking our guests 'coffee, tea or me?' That would be scary."
Bericht op site van Lotus
pi_75698088
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_75698131
quote:
Op woensdag 16 december 2009 18:44 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[ afbeelding ]
blablablablablablablablablablablablablabla
  woensdag 16 december 2009 @ 18:50:24 #284
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_75698296
quote:
Op woensdag 16 december 2009 18:01 schreef vosss het volgende:

[..]

Denk jij dat die knakker niet bulklt van het geld?

Die kan (als ie wilt) makkelijk een jaar of 5 draaien dunkt me, puur van prive geld.

Weet iemand voor hoeveel die kerel in de boeken staat?
alsof hij dat zou doen
Please, make yourself uncomfortable.
pi_75701615
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:09 schreef bodylotion het volgende:

[..]

hij zat vorig jaar natuurlijk wel gebakken en voor een duppie op de eerste rij bij Brawn. Dit kan hem nog wel eens vies gaan tegenvallen. Helemaal omdat je in F1 gewoon veel geld nodig hebt om hard te gaan.
Zelfs dat is geen garantie, zie Toyota. Maar ik zou het een goede zaak vinden als er door innovatie en niet door veel geld eens een team bovenaan komt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 16 december 2009 @ 20:40:30 #286
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75703252
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:06 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Zelfs dat is geen garantie, zie Toyota. Maar ik zou het een goede zaak vinden als er door innovatie en niet door veel geld eens een team bovenaan komt.
Maar voorlopig is de F1 zo zwaar gereguleerd dat wezenlijke innovatie niet kan. Active suspension, four-wheel drive etc zijn allemaal taboe. Hadden de teams Mosley´s voorstel maar overgenomen dan was het echt spannend geworden. Nu rijden we met techniek van voor de tachtiger jaren.
Here we are now, entertain us.
  woensdag 16 december 2009 @ 20:51:39 #287
34586 kepler
No bounce, no play
pi_75703758
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:40 schreef voyeur het volgende:

[..]

Maar voorlopig is de F1 zo zwaar gereguleerd dat wezenlijke innovatie niet kan. Active suspension, four-wheel drive etc zijn allemaal taboe. Hadden de teams Mosley´s voorstel maar overgenomen dan was het echt spannend geworden. Nu rijden we met techniek van voor de tachtiger jaren.
Weet je hoe inmens duur dat dan gaat worden? Niet dat ik de techniek niet zou waarderen, maar dat is in het huidige economische klimaat niet echt te doen. Blijven er maar 2 teams over
The line is a dot to you!
  woensdag 16 december 2009 @ 22:17:18 #288
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75707778
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:51 schreef kepler het volgende:

[..]

Weet je hoe inmens duur dat dan gaat worden? Niet dat ik de techniek niet zou waarderen, maar dat is in het huidige economische klimaat niet echt te doen. Blijven er maar 2 teams over
Het voorstel was: technische vrijheid binnen een financiele beperking (30/40 miljoen).
Here we are now, entertain us.
  woensdag 16 december 2009 @ 22:31:25 #289
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_75708433
quote:
Op woensdag 16 december 2009 22:17 schreef voyeur het volgende:

[..]

Het voorstel was: technische vrijheid binnen een financiele beperking (30/40 miljoen).
wat waren de budgetten ongeveer pre 1993, toen al die driver aids verboden werden?
Please, make yourself uncomfortable.
  woensdag 16 december 2009 @ 22:37:58 #290
34586 kepler
No bounce, no play
pi_75708753
quote:
Op woensdag 16 december 2009 22:17 schreef voyeur het volgende:

[..]

Het voorstel was: technische vrijheid binnen een financiele beperking (30/40 miljoen).
ow, dat had ik dan gemist Is opzich een goed idee jah
The line is a dot to you!
  woensdag 16 december 2009 @ 22:49:29 #291
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75709220
quote:
Op woensdag 16 december 2009 22:31 schreef bodylotion het volgende:

[..]

wat waren de budgetten ongeveer pre 1993, toen al die driver aids verboden werden?
Vergelijkbaar met die 40 miljoen pond (let wel: het voorstel voor de cap was dat dit bedrag niet de salarissen van de rijders hoefde te dekken, de PR en de motoren, dus een team kan nog makkelijk een veelvoud spenderen als ze willen)
Here we are now, entertain us.
  woensdag 16 december 2009 @ 22:52:17 #292
34586 kepler
No bounce, no play
pi_75709342
quote:
Op woensdag 16 december 2009 22:49 schreef voyeur het volgende:

[..]

Vergelijkbaar met die 40 miljoen pond (let wel: het voorstel voor de cap was dat dit bedrag niet de salarissen van de rijders hoefde te dekken, de PR en de motoren, dus een team kan nog makkelijk een veelvoud spenderen als ze willen)
ja, dan schiet je er nog steeds niks mee op. Dat zijn 3 dure posten
The line is a dot to you!
  woensdag 16 december 2009 @ 22:56:58 #293
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75709562
quote:
Op woensdag 16 december 2009 22:52 schreef kepler het volgende:

[..]

ja, dan schiet je er nog steeds niks mee op. Dat zijn 3 dure posten
Maar dat hoef je niet uit te geven. Virgin zit naar verluidt nog onder de 40 miljoen pond voor dit jaar. Salarissen zijn flink naar beneden gegaan (maximaal zo´n 8 miljoen dollar voor een toprijder, andere brengen geld mee), PR is wat de gek uit wil geven en hoeveel je terug verwacht. Ferrari verdient geld door zijn PR, marketing, petjes en shirtjes. Williams doet daar vrijwel niets aan, maar hoeft dan ook geen auto´s te verkopen.

Motoren kosten vijf miljoen per jaar als ik het goed heb. Dus met pak ´m beet 60 miljoen per jaar kan een team draaien met redelijk goede rijders etc. Dat is andere koek dan de 400 miljoen van Toyota. Als je daarbij technische vrijheid zou hebben werd het rete spannend.
Here we are now, entertain us.
pi_75712280
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:05 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

die leren jassen vind ik nou juist totaal niet "rock&roll" eigenlijk
dat is gewoon een compleet en zorgvuldig uitgedacht idee om een imago te kweken, er is nota bene meer tijd gestoken in de outfits dan in het goed spellen van de naam van de coureur
als ie écht rock&roll was geweest, had ie er weinig om gegeven wat voor imago zijn team zou hebben, als ie zelf maar plezier heeft.
ik vind die branson echt een rasvoorbeeld van mensen die de f1 nou juist NIET kan gebruiken, HET voorbeeld van de vercommercialisering (is dat eigenlijk wel een bestaand woord ) van de sport.
ik durf er een krat hertog jan op te verwedden dat we na 2 seizoenen al niks meer van hem horen of zien en dat het team een andere naam heeft gekregen.
ik verwacht de woorden "jong, dynamisch en lekker eigenwijs" ook nog wel een paar keer uit zijn mond te horen volgend seizoen als ie het over zijn team heeft

erg jammer dat dit soort mensen de plaatsen op de grid wel krijgen, en mensen zoals dave richards, die wel een echt race-hart hebben niet. imo zijn DAT de soort mensen die de f1 goed kan gebruiken...
sportmensen die er alles voor over hebben om te winnen, en ook durven zeggen wat ze denken( net als stoddart bijv. dat vind ik ook al zo'n held )

m.i gebruikt die branson de f1 alleen om als een playboy een beetje door de pitstraat te wandelen. een soort van 2e flavio eigenlijk

maar goed, gezien de vele positieve reacties sta ik hierin alleen

bovenstaande baseer ik op de beelden van hem van vorig jaar en een beetje onderbuikgevoel ( )
die jasjes versterken dat gevoel alleen maar
Nou, je staat niet alleen: ik denk er precies zo over. Het is té; te popi, en overdone bovendien.

Steek die tijd (en het geld voor deze campagne) maar in testen, je rijders, de auto... En inderdaad had er wel even 1 PR-persoontje even naar die namen moeten kijken. Schande, vind ik het. Echt.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  donderdag 17 december 2009 @ 00:16:01 #295
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75712419
Ach Sally, een leren jasje is niet het einde en erg duur zijn ze ook niet voor een teampresentatie.
Dit was ook niet duur en best leuk
Here we are now, entertain us.
  donderdag 17 december 2009 @ 00:19:18 #296
34586 kepler
No bounce, no play
pi_75712522
quote:
Op woensdag 16 december 2009 22:56 schreef voyeur het volgende:

[..]

Maar dat hoef je niet uit te geven. Virgin zit naar verluidt nog onder de 40 miljoen pond voor dit jaar. Salarissen zijn flink naar beneden gegaan (maximaal zo´n 8 miljoen dollar voor een toprijder, andere brengen geld mee), PR is wat de gek uit wil geven en hoeveel je terug verwacht. Ferrari verdient geld door zijn PR, marketing, petjes en shirtjes. Williams doet daar vrijwel niets aan, maar hoeft dan ook geen auto´s te verkopen.

Motoren kosten vijf miljoen per jaar als ik het goed heb. Dus met pak ´m beet 60 miljoen per jaar kan een team draaien met redelijk goede rijders etc. Dat is andere koek dan de 400 miljoen van Toyota. Als je daarbij technische vrijheid zou hebben werd het rete spannend.
Virgin zit erg laag inderdaad, maar eerst eens kijken hoever ze ermee komen. Technische vrijheid klinkt erg mooi, maar daar gaat stiekem ook veel geld inzitten. Ik vraag me dan af hoever je met 40 miljoen zou komen (wat voor een groot gedeelte naar de 'standaard' ontwikkeling gaat). Je moet dan echt wel een heel simpel en goed idee hebben. Verder ben ik dan bang dat iedereen toch stiekem dezelfde richting op gaat. Je zal dan wel actieve vering moeten hebben, en een turbo, etc. Gaat al het geld toch weer op aan die 'standaard'-dingen.

Vergeet ook niet dat die dingen zoals traction control, actieve vering, die afzuiging aan de onderkant, etc. meestal ook gewoon gaten in de toenmalige wetgeving waren en later alsnog verboden werden (of juist toegestaan). Dat gebeurt nu toch precies hetzelfde? Denk aan de diffuser van dit jaar, of de flex-wings van vorig jaar.

Teveel vrijheid is ook niet goed
The line is a dot to you!
pi_75712684
quote:
Op donderdag 17 december 2009 00:16 schreef voyeur het volgende:
Ach Sally, een leren jasje is niet het einde en erg duur zijn ze ook niet voor een teampresentatie.
Dit was ook niet duur en best leuk
[ afbeelding ]



Ik moet zeggen: het is WEL typisch Branson De ouwe Playboy-snoeper
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  donderdag 17 december 2009 @ 00:52:41 #298
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75713267
quote:
Op donderdag 17 december 2009 00:19 schreef kepler het volgende:

[..]

Virgin zit erg laag inderdaad, maar eerst eens kijken hoever ze ermee komen. Technische vrijheid klinkt erg mooi, maar daar gaat stiekem ook veel geld inzitten. Ik vraag me dan af hoever je met 40 miljoen zou komen (wat voor een groot gedeelte naar de 'standaard' ontwikkeling gaat). Je moet dan echt wel een heel simpel en goed idee hebben. Verder ben ik dan bang dat iedereen toch stiekem dezelfde richting op gaat. Je zal dan wel actieve vering moeten hebben, en een turbo, etc. Gaat al het geld toch weer op aan die 'standaard'-dingen.

Vergeet ook niet dat die dingen zoals traction control, actieve vering, die afzuiging aan de onderkant, etc. meestal ook gewoon gaten in de toenmalige wetgeving waren en later alsnog verboden werden (of juist toegestaan). Dat gebeurt nu toch precies hetzelfde? Denk aan de diffuser van dit jaar, of de flex-wings van vorig jaar.

Teveel vrijheid is ook niet goed
Het is helaas dan ook afgeblazen door de fabrikanten. Geen technische vrijheid in F1 dus het zou veel harder kunnen, maar het mag niet. Zelfs waar het mag (Kers) hebben de teams afgesproken het niet te gebruiken. Vind dat niet de spirit van F1.

Ik had best een vierwiel aangedreven auto zien concurreren met een active suspension car etc., maar het moch niet zo zijn. Mass dampers waren ook een prima idee, maar sneuvelden indertijd ook. De laatste vijftien jaar ligt de innovatie in F1 op zijn gat.
Here we are now, entertain us.
pi_75721579
quote:
Officieel: Kobayashi vindt onderdak bij Sauber
17 december 2009

Kamui Kobayashi zal volgend seizoen voor Sauber in de Formule 1 rijden. Dit is donderdag bekendgemaakt. De 23-jarige Japanner maakte dit jaar veel indruk als invaller van de geblesseerde Timo Glock, bij het team van Toyota. Kobayashi schuwde het duel niet en ging zelfs in gevecht met Jenson Button.

"Ik ben enorm blij dat de twee races die ik dit jaar heb gereden, mij een stoeltje voor volgend seizoen hebben opgeleverd", reageerde Kobayashi, die daarmee de eerste Japanner is die een racestoeltje voor 2010 heeft bemachtigd. "Ik zal mij maximaal inzetten voor het team van Peter Sauber. Ook zal ik mijn best doen om de Japanse eer hoog te houden in de Formule 1."

Sauber, die het team onlangs overnam van de Duitse autofabrikant BMW, laat weten dat hij erg onder de indruk was van de prestaties van Kobayashi in Brazilië en Abu Dhabi. "Ik kijk er erg naar uit om met Kobayashi samen te werken", vertelde Sauber. "Kamui kreeg dit jaar een onverwachte kans om zijn kwaliteiten te tonen en greep die kans met beide handen aan. Vooral in Abu Dhabi liet hij zien dat hij niet alleen heel erg snel is, maar dat hij ook zeer succesvol een strategie ten uitvoer kan brengen. Ik weet zeker dat deze jongen erg veel potentie heeft en alles eruit wil halen."
nice
Please, make yourself uncomfortable.
pi_75722031
dan ziet het er nu ongeveer zo uit:



met eventueel een stippellijntje van Kubica naar Merc
Please, make yourself uncomfortable.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')