quote:
hij kan het dus nog steedsquote:Schumacher wint eerste heat in Braziliaanse kartrace
29 november 2009
Michael Schumacher heeft zaterdag de eerste race van het door Felipe Massa georganiseerde kartevenement in Brazilië op zijn naam geschreven. Massa, die de tweede helft van het Formule 1-seizoen moest missen door een zware crash in Hongarije, werd derde in de race in Florianópolis, achter Force India-coureur Vitantonio Liuzzi.
De strijd om de koppositie ging lange tijd tussen Liuzzi en IndyCar-coureur Vitor Meira, maar door een botsing tussen die twee greep de als zesde gestarte Schumacher de leiding en de winst, voor Liuzzi en Massa. Lucas di Grassi, testcoureur van Renault in de Formule 1, werd vierde, voor Meira, Rubens Barrichello, Tony Kanaan en Antonio Pizzonia. Nelson Piquet, die van pole-position was vertrokken in de race, viel na enkele fouten terug tot een negende plaats.
"Mijn start was erg moeilijk, waardoor ik enkele posities verloor", liet Schumacher na afloop van de race weten. "Ik was echter in staat om deze plekken langzaam terug te pakken." Hij kwam onderweg naar voren nog wel in aanraking met Di Grassi, maar deed dat af als een raceongeluk. "Ik kwam tot de derde plaats en wachtte vervolgens rustig tot er voor mij iets zou gebeuren en dat gebeurde, waardoor ik de twee mannen voor me wist te passeren."
Organisator Massa zei over zijn race: "Het was geweldig! Ik won wat posities bij de start en wist vervolgens nog wat karts in te halen. Ik lag lange tijde vierde en vond dat al een prachtig resultaat, maar dankzij de problemen tussen Liuzzi en Meira op het eind wist ik Meira nog in te halen."
Vandaag (zondag) wordt de tweede race van het evenement verreden, waarbij de grid wordt bepaald door de uitslag van race 1. De top-acht zal daarbij, zoals in zoveel klassen gebruikelijk is, worden omgedraaid.
quote:Massa wint tweede heat in kartrace Brazilië
Felipe Massa heeft de tweede heat van zijn kartevenement in Brazilië gewonnen. De Braziliaan was als zesde gestart en wist op te klimmen naar de eerste positie. Over beide heats genomen was het echter de winnaar van zaterdag, Michael Schumacher, die de meeste punten verzamelde, voor Massa en Vitor Meira.
De pole-position was voor Antonio Pizzonia, maar al gauw ontstond er een kopgroep bestaande uit Massa, Meira, Rubens Barrichello en Schumacher. Massa wist dit groepje achter zich te laten, terwijl Schumacher geen moeite had de overgebleven Brazilianen te passeren. Uiteindelijk wist hij het gat met Massa nog te dichten, maar hem passeren lukte niet meer.
Massa won dus, voor Schumacher, Meira en Barrichello. In het klassement was Schumacher de beste, voor Massa, Meira en Vitantonio Liuzzi. Barrichello eindigde als vijfde, voor Tony Kanaan, Lucas di Grassi, Marcos Gomes en Max Wilson. Pizzonia besloot de top-tien.
Schumacher was erg blij met de overwinning van zijn oud-teamgenoot bij Ferrari. "Het voelde net aan als vroeger, met Felipe en ik samen op het podium. Hij won de heat en ik ben erg blij voor hem", aldus de Duitser, die niet wilde ingaan op de geruchten of hij volgend jaar voor Mercedes zal rijden.
quote:SCHUMI REFUSES TO RULE OUT A COMEBACK
Monday 30th November 2009
Michael Schumacher has refused to rule out a Formula One comeback, amidst rumours that he's off to Mercedes GP next season.
Mercedes' buy-out of the Brawn GP team saw Schumacher being linked to a race-seat for next year's Championship.
However, the initial speculation has been dogged by pages of hints followed by denials made by some relevant and some not-so-relevant parties.
Schumacher, though, hasn't actually said anything himself - at least up until now.
Speaking to local reporters at this past weekend's charity karting event, the seven-time World Champ was asked whether he would be back racing in 2010.
He told Terra: "Who knows?"
quote:Contrary to earlier reports, it has emerged that Sauber will be missing from the FIA's forthcoming provisional 2010 entry list.
The specialist publications Blick and Auto Motor und Sport report that, in order to avoid a $150m fine for not honouring the Concorde Agreement, Toyota is instead looking to hand over its team entry to Serbian outfit Stefan Grand Prix.
Monday or Tuesday's FIA entry list, however, will reportedly precede detailed talks about the coveted thirteenth and final 2010 team spot.
Stefan GP, headed by the engineering company AMCO and its chief executive Zoran Stefanovic, filed a complaint with the European Commission in August about the FIA's team selection process.
It is reported that the team could use Toyota engines at a price of 5 million euros in 2010 and 2011, as well as the Japanese marque's Cologne facilities until a move thereafter to Serbia.
Auto Motor und Sport said Toyota technical boss Pascal Vasselon and driver Kamui Kobayashi, with $5 million in Toyota sponsorship, could be part of Stefan's plans, and it is also believed that the design of the TF110 may also be available.
Toyota's place on the provisional FIA entry list will however be conditional, with final decisions to be taken by the World Motor Sport Council in mid December.
The development is not necessarily devastating news for Sauber, because the departure of the dubious investor Qadbak means that fellow teams might unanimously agree to expand the 2010 grid from 13 to 14 teams.
Stefan Grand Prixquote:Op maandag 30 november 2009 10:49 schreef sasquatsch het volgende:
Toyota, not Sauber, to appear on FIA entry list
[..]
Lijkt me een heel sterk verhaal, zal waarschijnlijk doelen op renault die Nissan zal gaan heten/overgenomen zal worden. Renault heeft een aardige vinger in de pap bij Nissan, onwaarschijnlijk dat ze met zuster teams zullen deelnemen aan de F1.quote:Op maandag 30 november 2009 10:52 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Stefan Grand Prix![]()
op F1Fanatic schreef iemand over een overname door Nissan - kan daar echter niks over vinden.
Waarschijnlijk is dat hetquote:Op maandag 30 november 2009 10:58 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Lijkt me een heel sterk verhaal, zal waarschijnlijk doelen op renault die Nissan zal gaan heten/overgenomen zal worden. Renault heeft een aardige vinger in de pap bij Nissan, onwaarschijnlijk dat ze met zuster teams zullen deelnemen aan de F1.
Las ook ergens dat Renault misschien volgend jaar onder de naam Gordini (oud F1 team en tegenwoordig een Renault merk) zou meedoen.quote:
quote:De teams en coureurs van 2010:
Vodafone McLaren Mercedes
1 Jenson Button
2 Lewis Hamilton
Brawn GP-Mercedes
3 Nico Rosberg
4 Nog niet bekend
Red Bull-Renault
5 Sebastian Vettel
6 Mark Webber
Scuderia Ferrari Marlboro
7 Felipe Massa
8 Fernando Alonso
AT&TWilliams-Cosworth
9 Rubens Barrichello
10 Nico Hülkenberg
Renault F1 Team
11 Robert Kubica
12 Nog niet bekend
Force India-Mercedes
14 Adrian Sutil
15 Vitantonio Liuzzi
Scuderia Toro Rosso-Ferrari
16 Sébastien Buemi
17 Nog niet bekend
Lotus F1-Cosworth
18 Nog niet bekend
19 Nog niet bekend
Campos Meta 1-Dallara
20 Nog niet bekend
21 Bruno Senna
US F1 Team-Cosworth
22 Nog niet bekend
23 Nog niet bekend
Virgin-Cosworth
24 Timo Glock
25 Nog niet bekend
hahahahaquote:Op dinsdag 1 december 2009 02:23 schreef Glijdt_licht het volgende:
Mind your Manors! There's a Virgin on the grid!
quote:Op dinsdag 1 december 2009 02:23 schreef Glijdt_licht het volgende:
Mind your Manors! There's a Virgin on the grid!
toen we in Spa waren verkochten ze BrawnGP t-shirts op de tribunes voor iets van een tientje - maar dan liep je met heel groot 'Virgin' op je rugquote:Op dinsdag 1 december 2009 02:23 schreef Glijdt_licht het volgende:
Mind your Manors! There's a Virgin on the grid!
quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:47 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Kimi in 2011 bij redbull F1? Dat zou wel heel stoer zijn mits redbull nog steeds het sterke team is zoals ze dat dit jaar zijn geweest.
Lijkt me ook erg cool, al denk ik persoonlijk niet dat schumacher zou moeten terugkeren naar de F1.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:29 schreef bodylotion het volgende:
[..]
![]()
...en het gerucht gaat ook dat Mercedes slechts opvulling zoekt voor 1 seizoen om in 2011 Vettel binnen te halen. Vandaar dat Schumacher bij Mercedes genoemt wordt omdat die waarschijnlijk niet op een meerjarig contract zit te wachten.
Meestal werkt het om het tussen code-tags te zetten.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:08 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Zag er allemaal zo mooi kaarsrecht in kolommen uit in mijn scherm......
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | 1. Soucek Williams 1m19.158s 87 2. Di Resta Force India 1m19.369s + 0.221s 46 3. Paffett McLaren 1m19.426s + 0.268s 54 4. Ricciardo Red Bull 1m19.534s + 0.376s 112 5. Bianchi Ferrari 1m19.626s + 0.486s 90 6. Conway Brawn 1m19.920s + 0.762s 58 7. Rossi Sauber 1m20.227s + 1.069s 82 8. Ericsson Brawn 1m20.333s + 1.175s 49 9. Baguette Renault 1m20.511s + 1.363s 105 10. Hildebrand Force India 1m20.537s + 1.379s 49 11. Turvey McLaren 1m20.856s + 1.698s 27 11. Hartley Toro Rosso 1m21.325s + 2.167s 69 |
quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:36 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Meestal werkt het om het tussen code-tags te zetten.
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | 1. Paffett McLaren 1m18.718s 80 2. Hulkenberg Williams 1m19.184s + 0.466s 94 3. Ricciardo Red Bull 1m19.243s + 0.526s 93 4. Di Resta Force India 1m19.411s + 0.693s 58 5. Gutierrez Sauber 1m20.190s + 1.472s 68 6. Conway Brawn 1m20.222s + 1.504s 83 7. Ericsson Brawn 1m20.440s + 1.722s 37 8. Hildebrand Force India 1m20.517s + 1.799s 50 9. Bianchi Ferrari 1m20.585s + 1.868s 113 10. Di Grassi Renault 1m20.898s + 2.180s 55 11. Tung Renault 1m21.492s + 2.774s 67 12. Bortolotti Toro Rosso 1m21.761s + 3.043s 69 |
Wat lijkt die neus verschrikkelijk op die van Toyota...quote:Op woensdag 2 december 2009 11:57 schreef bodylotion het volgende:
[ afbeelding ]
Model van de Lotus, met smalle voorbanden als ik het goed zie.
quote:Bianchi signs long-term Ferrari deal
Ferrari has signed Formula 3 Euro Series champion Jules Bianchi to a long-term deal.
The 20-year-old Frenchman has been given an undefined role within the team, but could become test and reserve driver following his maiden Formula 1 outing at Jerez this week.
"We are very happy to do this long-term deal, which was completed a short time ago," Bianchi's manager Nicolas Todt told AUTOSPORT.
"His role is undefined for the moment, but from now on, he will be at Ferrari's disposal. His first Ferrari drive is obviously at this young driver test."
Ferrari is yet to announce its test and reserve driver for 2010, although it has Giancarlo Fisichella, Luca Badoer and Marc Gene under contract in addition to its race drivers Felipe Massa and Fernando Alonso.
"I am more than happy," said Bianchi, whose race programme next year will be in the GP2 Series with multiple champion team ART. "It is very difficult to explain how I feel, but it is something very special.
"I know this is the first step on a journey that could turn out very nicely, but I'm equally aware that there is still a long way to go to Formula 1."
Test zegt weinig, daarbij heeft hij alleen in de ochtend gereden met koudere termp dus langzamere rondes.quote:Op woensdag 2 december 2009 17:33 schreef Burnie88 het volgende:
Haha, lekker Tung! Oke, een test zegt niet zoveel, maar dit is vrij duidelijk. Tung is geen F1-materiaal.
Ricciardo daarentegen valt me erg mee. Netjes. Hij zit natuurlijk wel in de snelste bolide van het najaar 2009, oke.
Waarschijnlijk wel, maar voor zover ik weet heeft geen enkel nieuw team een wagen klaar. En verder was deze test niet om de auto te testen, maar om jonge coureurs een kans te geven met een F1 wagen te rijden.quote:Op woensdag 2 december 2009 18:46 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Test zegt weinig, daarbij heeft hij alleen in de ochtend gereden met koudere termp dus langzamere rondes.
Wel grappig, in het ene lijstje is het bmw, dan ineens sauber
Brawn is bij sommige al Mercedes gp
Mochten de nieuwe teams hier eigenlijk aan meedoen (aangezien het erop lijkt dat alleen degene van het vorige seizoen mogen meedoen bmw/sauber doet tenslotte mee terwijl die volgend jaar wellicht niet op de grid verschijnen).
dan nog is 2,7 sec langzaam, zelfs in een Renaultquote:Op woensdag 2 december 2009 18:46 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Test zegt weinig, daarbij heeft hij alleen in de ochtend gereden met koudere termp dus langzamere rondes.
http://www.formula1.com/quote:Op woensdag 2 december 2009 23:48 schreef vosss het volgende:
Ik ben echt benieuwd naar Hulkenberg wat die gaat laten zien.
Dat is ook echt wel een racertje hoor
Ik kan al niet wachten tot het nieuwe seizoen.
Is er niet een website met een teller ofzo hoeveel dagen het nog duurt?
Hülkenberg was langzamer op het moment dat Tung al klaar was:quote:Op woensdag 2 december 2009 22:35 schreef bodylotion het volgende:
[..]
dan nog is 2,7 sec langzaam, zelfs in een Renault
Zeker met Barrichello met zijn ervaring als teamgenootquote:Op woensdag 2 december 2009 23:48 schreef vosss het volgende:
Ik ben echt benieuwd naar Hulkenberg wat die gaat laten zien.
Dat is ook echt wel een racertje hoor
quote:Op woensdag 2 december 2009 17:33 schreef Burnie88 het volgende:
Haha, lekker Tung! Oke, een test zegt niet zoveel, maar dit is vrij duidelijk. Tung is geen F1-materiaal.
Ricciardo daarentegen valt me erg mee. Netjes. Hij zit natuurlijk wel in de snelste bolide van het najaar 2009, oke.
quote:Op donderdag 3 december 2009 10:48 schreef sasquatsch het volgende:
Het lijkt er steeds meer op dat Renault de F1 wil verlaten. Blijkbaar wordt er onderzocht of een deal met Prodrive mogelijk is.
quote:Op donderdag 3 december 2009 14:31 schreef Big-Ern het volgende:
Ik juich het verdwijnenen van fabrikanten toe.
quote:Nu Ferrari nog.
dude?quote:Terug naar kleinere budgetten en de charme van weleer!
Ferrari is zo'n beetje de reden waarom F1 er nu nog is, bij het ontstaan van de F1 was Ferrari erbij.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:31 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Ik juich het verdwijnenen van fabrikanten toe. Nu Ferrari nog. Terug naar kleinere budgetten en de charme van weleer!
quote:Op donderdag 3 december 2009 14:31 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Ik juich het verdwijnenen van fabrikanten toe. Nu Ferrari nog. Terug naar kleinere budgetten en de charme van weleer!
dat.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:43 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ferrari is zo'n beetje de reden waarom F1 er nu nog is, bij het ontstaan van de F1 was Ferrari erbij.
Daarbij is er alweer een fabrikant bijgekomen.
Ik kijk liever naar fabrikanten dan naar privateers, als ik graag naar privateers keek dan keek ik wel gp2.
Wilde even de knuppel in het hoenderhok gooien!quote:Op donderdag 3 december 2009 14:43 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ferrari is zo'n beetje de reden waarom F1 er nu nog is, bij het ontstaan van de F1 was Ferrari erbij.
Daarbij is er alweer een fabrikant bijgekomen.
Ik kijk liever naar fabrikanten dan naar privateers, als ik graag naar privateers keek dan keek ik wel gp2.
ga je mond eens spoelenquote:Op donderdag 3 december 2009 14:31 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Ik juich het verdwijnenen van fabrikanten toe. Nu Ferrari nog. Terug naar kleinere budgetten en de charme van weleer!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |