quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:27 schreef Knevelt het volgende:
Weet je wat het is. Het is niet zo zeer dat het HBO zo slecht is, maar vooral het eigenlijk-potentieel-MBO-uitschot dat zich een baan naar het HBO heeft gewaand middels slijmen, tiet-uithalen en kutsmoesjes over persoonlijke omstandigheden die toch wel ernstige invloed hadden op hun schoolprestaties.
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:03 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom je fijnproever bent als je vis lust. Ik lust het niet en op mijn manier ben ik ook fijnproever. Ik houdt ook van lekker eten. En wat lekker is, verschilt per persoon. Dus eigenlijk zijn we allemaal gewoon fijnproevers.
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:16 schreef Appie_H het volgende:
Wel heb ik gezegd dat ik haar gigantisch lief vond en heel erg mog.
'Gewoon meer moeite met het oppikken van taal' is een behoorlijk understatement in het geval van autisme, een eufemisme bijna. Het taalprobleem van de autist heeft een diepere oorsprong dan moeite met taalbegrip; de hele communicatie (ook de niet-talige, nonverbale communicatie) is beperkt. Autisten missen iets wat normale mensen wel hebben: de wil om te, of in ieder geval de noodzaak inzien van, communiceren met andere mensen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:06 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Op de school voor kinderen met ernstige taal- en spraakmoeilijkheden waar ik afgelopen jaar les gaf zaten ook behoorlijk wat autisten. 'Ze' hebben gewoon vaak meer moeite met het oppikken van taal.
Laat je lijden door bovenstaand boekenleistje. Dan zit je gebijteld.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:45 schreef beunkster het volgende:
Dude, ik heb maar even een splitsing in Echt Oprecht Mooi en Moet Je Gelezen Hebben In Het Kader Van Je Literaire Opvoeding gemaakt.
Echt Oprecht Mooi:
- Alzo Sprach Zarathustra van Nietzsche
- Waiting for Godot van Samuel Beckett
- Das Parfum van Patrick Süskind
- Slaughterhouse-Five van Kurt Vonnegut
- The conquest of happiness van Bertrand Russel
- The Second World War van Churchill (zijn 6 delen of zo, is hét standaardwerk over WO II en bekroond met de Nobelprijs voor de literatuur)
- The Chosen van Chaim Potok, eventueel ook My name is Asher Lev
- Dood in Venetië van Thomas Mann
- In Cold Blood van Truman Capote, eventueel ook Breakfast at Tiffany's
- alles van Edgar Allan Poe, maar in ieder geval zijn gedichten The Raven en Annabel Lee
- Het leiden van de jonge Werther van Goethe
- De koperen tuin van Vestdijk
- De nadagen van Pilatus van Vestdijk
- De filosoof en de sluipmoordenaar van Vestdijk
- Alles van Hermans
- Alles van Mulisch
- De (ver)wording van de jongere Durer van Leon de Winter
- Het Proces van Kafka
- Oorlog en vrede van Tolstoj
- Misdaad en straf van Dostojevski
- De blikken trommel van Günter Grass
- De goddelijke komedie van Dante
- Lucifer van Joost van den Vondel
- De naam van de roos (niet 'in de naam van de roos') van Umberto Eco
- Aeneas van Vergilius
- De oude geschiedenis van de Joden van Flavius Josephus
- Heart of Darkness van Joseph Conrad
- alles van Shakespeare, maar in ieder geval Hamlet
- De Heerser van Machiavelli
- De lof der zotheid van Erasmus
- De Satansverzen van Rushdie
- A Suitable Boy van Vikram Seth
- Het huis met de geesten van Isabel Allende
Moet Je Gelezen Hebben In Het Kader Van Je Literaire Opvoeding:
- In ieder geval iets van Yeats
- iets van Kipling
- in ieder geval van alle Brontë zussen één boek
- iets van T.S. Elliot
- iets van Hemmingway
- De Vreemdeling van Albert Camus
- iets van Sartre
Nou ja, het verbaast me dat iemand die de term "de facto" gebruikt nog zo veel en zo verschillende fouten maakt.quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:20 schreef confessiones het volgende:
[..]
In mijn zojuist geschreven betoog stel ik echter niet de vervolging, excommunicering, verbanning (denk aan Luther), etc. van het christendom als sociaal instituut aan de orde, maar de leerstellingen zelf, die de facto onbevlekt in stand is gehouden.
Voorbeeld: Luther is weleens waar in de ban gedaan en de rooms-katholieken hebben veelvuldig getracht zijn werken op de brandstapel te gooien, niettemin hebben zijn ideeen de contra-reformatie overleefd daar de geest des tijds dit mogelijk maakte. De Reformatie was een climax die een verstrekkende schisma teweegbracht tussen protestanten en katholieken. De Reformatie speelde zich dan ook niet alleen af in theologenkamertjes, maar ook in alle sociale lagen van de bevolking, daar het volk (neem Duitsland) ten onvrede en verbitterd als het was aan vele sancties moest voldoen, gesteld door Rome. Dit gegeven is een grond van een grote draagkracht voor de ideeen die Luther had. Door zijn radicale afkeer van bv. aflaten en zijn positie in het theologendebat (dankzij Karel V) was hij tot een zegen voor velen die het hoofd boven water probeerde te houden in de verstikkende geldbad van het papisme.
Een ander voorbeeld was het bloed der martelaren. Met bewonderenswaardige moed en volharding hebben menig gelovigen de dood moeten bekopen op de brandstapel teneinde de leer niet ten grabbel te gooien. Al zingend gingen ze de brandstapel op met de stellige overtuiging dat "het vlees wel zou branden, maar de leer niet." En op deze wijze is het bloed der martelaren tot het zaad der kerk geworden.
Concluderend: vanaf het moment dat Paulus zijn Romeinenbrief liet opschrijven (naar alle waarschijnlijkheid) tot vandaag de dag is de gereformeerde leer zegevierend doch met ernstige toetakelingen uit de strijd gekomen en heeft dankzij de stellingname die zij altijd gehad heeft, een rechtschapen leer er aan over gehouden.
quote:Op woensdag 2 juli 2008 09:53 schreef VlaDje het volgende:
Wat ik me nu net bedenk eigenlijk,
Chrome/zilver past vrijwel overal bij, en staat stijlvoller dan bijv zwart of wit (het enige andere wat overal bij past)
En om nou op elke auto een andere kleur te doen (groen staat niet altijd op rood) (blauw is vaak te vel op rood). is veel duurder als de massaproductie van die chromen logo'tjes die vrijwel altijd goed staan.
'Iets met de dood moeten bekopen' is toch goed? Ok, ze is de woorden 'het' en 'met' vergeten maar dat vind ik nou niet echt een wereldschokkende fout.quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:48 schreef Kees22 het volgende:
Alsnog een gevonden:
[..]
Nou ja, het verbaast me dat iemand die de term "de facto" gebruikt nog zo veel en zo verschillende fouten maakt.
Visagisten zijn wel vaker mannen, maar echt mannelijk zijn ze niet.quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:45 schreef speknek het volgende:
Mannen maken ook 87% op van de professoren.
Nou neem je aan dat ze woorden vergeten is. Ik denk eerder, dat ze de uitdrukking niet goed kent.quote:Op woensdag 2 juli 2008 10:23 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
'Iets met de dood moeten bekopen' is toch goed? Ok, ze is de woorden 'het' en 'met' vergeten maar dat vind ik nou niet echt een wereldschokkende fout.
Zonder commentaarquote:Op donderdag 3 juli 2008 02:20 schreef sweet1988 het volgende:
hallo allemaal,
ik lees hier nu al een tijd mee en ik zit in een moeilijke situatie ik hoop dat jullie me kunnen helpe.
sinds 6 weken heb ik een vriend. ik heb hem leere kenne via msn hij stond al maande in me lijst maar we hadden nooit een gesprek. van de 1 op andere dag gebeurde dat. daatop volgde uren lange gesprekken over de telefoon waarin we spraken over vanalles en nog wat paar weken later was daar de eerste ontmoeting. na een paar ontmoetinge kregen we wat samen das nu 6 weke terug. hij is heel lief voor me en over heel veel dinge denke we het zelfde. we kunne uren praten over vanalles en nog wat zonder dat er een stilte valt. in korte tijd hebben we een hele goede band op gebouwd. we zien elkaar vaak als hij maar ff tijd heeft komt tie bij me langs. ik ben ook al een paar keer bij hem geweest. hij woond nu 2 jaar op zich zelf.
alles leek allemaal goed te gaan tot ik vorige week dinsdag werd gebeld door de polietie. ik kreeg me vriend aan de lijn hij vertelde mijn dat hij vastzat, om iets dat tie 3 jaar terug heeft gedaan. hij heeft minderjaarige meisjes gesjanteerd (van 15 tot 18 jaar oud) om te strippe voor de cam.hij heeft er veel spijd van en weet ook niet wat hem bezielde. tegenover mij uite hij altijd het niet te snape dat meisjes dat soord dingen doen. over veel meisjes die we op straat tegen kwamen had hij wel wat te vertellen. ''dat is een slet die gaat vreemd bij het leven met iedereen'' ik had dat dus ook nooit achter hem gezocht ben er kapot van
paar dagen terug belde hij dat tie nog een maand vast zit en dat het dan pas voor komt en er een uitspraak word gedaan. ik heb nu vakantie en ga niks bijzonders doen af en toe werk ik een dagje verder zit ik thuis me een beetje te vervelen, bij de telefoon wachten tot ik word gebeld en piekeren niet echt een leuk vooruitzicht.
hij heeft zijn moeder mijn nummer gegeven. hij had haar gevraagt om mijn te bellen zodat ik met haar mee kon op bezoek bij hem (als ik dat zelf wilde). afgelope woensdag was dat bezoek maar ze heeft me niet gebeld. ik heb haar nog nooit ontmoet en snap ook wel dat ze eve alleen naar haar zoon wilde.
ik weet niet wat ik met deze situatie aan moet aan de eene kant denk ik ik geef het nog een kans omdat:
- mensen kunne veranderen
- voor mijn is hij altijd goed geweest
-hij heeft mijn nooit gevraagdt dingen voor de cam te doen.
- hij geeft niet zomaar het nummer van zijn moeder
- hij wil er alles aan doen me vertrouwen terug te winnen
- het voeld goed met hem
en de andere kant denk ik dan ook maar moet ik hem die kans nog wel geven:
-die meisjes doen niet zomaar aangifte en helemaal niet 8 dus hij heeft heel wat gedaan
- is tie wel te vertrouwen
- zijn alle andere dinge die hij me heeft verteld wel waar
- ik zit nu dan een maand in onzekerheid hoe lang hij nog zit en hij dat wel waard
ik hoop dat ik het goed heb uit gelegt en dat jullie adviezen voor me hebben
alvast bedankt
Is dit origineel of eigenlijk gewoon heel erg jammer...?quote:Op donderdag 3 juli 2008 09:44 schreef daanski82 het volgende:
tevends zoek ik een leuk restaurand voor de avond om te eten.
quote:
Taalverloedering.quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:
De maatschappij verloederd met de dag.
Ik dacht dat mannen professoren voor 87% consumeerden...quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:45 schreef Floripas het volgende:
[..]
Visagisten zijn wel vaker mannen, maar echt mannelijk zijn ze niet.
Net zoals Frans Bauer wereldberoemd in Nederland is.quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:06 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Leugenaar.
Rookverbod is globaal doorgevoerd in de gehele westerse wereld, daar hebben de café-exploitanten niets mee te maken.
Dat maak je ook maar één keer mee.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:02 schreef Wazigheid het volgende:
[..]
Laat me raden: jij hebt nog nooit ervaren hoe fijn het is in te slapen terwijl je naar de sterren kijkt?
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:12 schreef MinderMutsig het volgende:
(...)
"De taal is het voertuig van de ziel. Maar ons Nederlands is wel een krakkemikkige wagen geworden."
- Driek van Wissen
(..)
Ik blijf 't niet verbeteren.quote:De taal is het voertuig van de geest, maar ons Nederlands is wel een krakende wagen geworden.
Fooneeties.quote:Op donderdag 3 juli 2008 22:58 schreef Riparius het volgende:
De mediacode van Verbatim DVD DL disks begint met MKM, dat staat voor Mitsubishi Kagaku Media, zie hier en hier. Verbatim laat zijn schijven op verschillende locaties produceren (Japan, Singapoer, Taiwan, India, China) maar de schijven uit Japan gelden als de beste.
Ik wilde net zeggen dat ik dat helemaal niet geschreven heb maar je bedoelt de OP.quote:
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:15 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
nee dat begrijp ik Terminator. Maar dit forum heeft 5! moderators en het is komkommertijd qua aandacht die hier besteed wordt aan het modden. Heb jij zelf niet zoiets van: Hier heb ik geen zin in ? Of zijn er geen FA's die vragen stellen bij het feit dat er ZOVEEL mods zijn, maar dat er ZO weinig gemod wordt.
Zal ik jullie eens een oplossing geven: Zet eens iemand in (en nee ik wil bij voorbaat al niet) die dagelijks veel op KLB te vinden is en geef hem eens een kans als MOD. Lukt het niet, dan doe je hem gewoon toch weer zwart maken.....
Maarja. Wie immer: We krijgen 0 op het request !
Blijkbaar alleen voor linkse ballenquote:Op zaterdag 5 juli 2008 00:33 schreef OldJeller het volgende:
Heeft het kruislinks rukken tussen TS en die "ex"-mod tijdens het F5-en bij dit topic al plaatsgevonden?
Stemmingmakerij!quote:Op zaterdag 5 juli 2008 00:37 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Blijkbaar alleen voor linkse ballen
Oeps!quote:Op zaterdag 5 juli 2008 00:40 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Stemmingmakerij!
Deze hetze is onacceptabel!
Ik hoop het! Als ze net zo grappig zijn, laat maar komen!!quote:Dit is niet het laatste wat je van mij zal horenlezen!
Die terminologie in de advocatuur toch...........quote:Op zaterdag 5 juli 2008 09:55 schreef mantamanta het volgende:
Staat dat ook in wat je hebt ondertekend?
Zo niet. Dan niet. Zo ja, dan heb je het zelf getekend en zit je zuur, Advocaat er op zetten en een brief laten schrijven dat het exsobintant hoge kosten zijn voor in principe geen geleverde dienst bla bla. Kan dan helpen.
vingers op de verkeerde toetsen?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 04:55 schreef Musje456 het volgende:
Dat is ook het leuke van zese topics... tips en we leren van elkaar. Ik persoonlijk vind het ook wel prettig om te lezen welke problemen en oploddingrn mrndrn hrbbrn fir juidt een lage bloeddruk hebben. Gewoon doorposten, laat ons ook weten wat de uitkomsten voor jou zijn Mazaru!
quote:Vikkie steken met oud krantenpapier.
''Vikkie'' is het pispaaltje van de buurt, de arme meid.quote:Wie heeft er nou nooit vikkie gestoken?
quote:Op zaterdag 5 juli 2008 22:56 schreef rolf2 het volgende:
Ik heb problemen met verschillende kunstof draai/kantel ramen (van die ramen die als je de hendel horizontaal hebt staan het raam open draait, als je de hendel naar boven hebt staan kiept het raam)
Eén raam klemt links onder bij het dicht doen. (schanieren zitten dus rechts) Hoe stel ik zo'n raam af?
Een ander raam krijg ik niet meer dicht. Staat op dit ogenblik in de kiep stand (schaniert dus onder) en de handel staat omhoog. Ik krijg met geen mogelijkheid de handel naar beneden.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
quote:Op zaterdag 5 juli 2008 13:36 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:
Ik denk dus serieus dat jij dit soort topics opent om reacties uit te lokken. Op dit topic valt dan in principe weinig aan te merken, maar het totaalbeeldje dat ik van florix.exe heb, is toch wel een persoon die graag het hele forum in zijn harnas wilt jagen.
Jij en dieselnoi vallen in dat straatje trouwens.
Misschien dat sterkere alcoholica een beter drukmiddel is?quote:Op zondag 6 juli 2008 19:37 schreef MDKme2 het volgende:
[..]
Weerzijde 1 vinger en vlakke hand(wijnig druk) is al geprobeerd, vond ze niet prettig.
Smaak moet je leren.quote:Op zondag 6 juli 2008 22:52 schreef allsystemshalt het volgende:
Pas via mijn moeder![]()
Honing geregeld een collega van haar( ze is hobby imker)verkoopt het.
Dus de echte hollandse onvermengde honing.
Echt niet te beschrijven hoe veel beter dat smaakt tov. supermarkt-honing*. (*melasse suikerwaterzooi uit azie)
echt 1000000 keer lekkerder![]()
*Wel duur maar het is het waard je smaakpupillen komen klaar
Labeldenken.quote:Op maandag 7 juli 2008 10:21 schreef DS4 het volgende:
Jullie zijn bang van allochtonen, dat blijkt wel uit hoe jullie door bleven etteren over dat als ik maar genoeg met allochtonen in aanmerking zouden komen
Zoals gewoonlijk erg moeilijk te begrijpen, maar het vette woord vond ik wel leuk.quote:Op woensdag 2 juli 2008 23:53 schreef koffiegast het volgende:
[..]
het "kent" zover het iets kan kennen. Kennen op zichzelf is al een te groot woord voor iets wat eigenlijk enkel verbindingetjes beetje aan mekaar knopen is. Komt eigenlijk meer neer op als A & B & C -> D. Leren en dergelijk zorg je er gewoon als ware voor dat de verbindingen meer vaster komen te liggen (of 'verbeterd' worden).
Mensen kennen in principe ook vak maar de helft of niet eens over wat er gebeurd. Veel wordt niet eens in beschouwing genomen noch gerealiseerd of kladdeloos aangenomen. Het enige wat zo'n evolutie algorithme doet is gewoon goeie oplossingen met elkaar mengen, compleet doelloos, je stelt gewoon na een sessie dit blijft, dit niet etc, want dit is bv op die manier goed. Er is eigenlijk niets creatiefs aan en mensen zitten idd zeer vast aan hun vaste patronen. Mensen redeneren/denken/kunnen alleen dingen doen door via hun eerdere opgedane ervaringen/kennis. Buiten dit denken en gebruikmaken is niet mogelijk, omdat het gewoon buiten je domein ligt.
quote:
quote:Op maandag 7 juli 2008 21:07 schreef Revolution-NL het volgende:
Precies!! Helemaal mee eens.
Ik stel voor dat we bij iedereen chip implanteren met een GPS tracker en een buikzonde die pijn kan activeren.
(...)
2 keer en dus geen toeval. Ik vraag me af waar de klemtoon ligt.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 00:27 schreef MDKme2 het volgende:
Als het een negative ervaring wasvoor 1 van jullie 2en:
Verbranden
Als het een positieve ervaring was voor beiden:
Koester de herindering op de tape.
En tegen de tijd dat je het nog maar vaag kan herinderen nog een keer kijken.
quote:Op maandag 7 juli 2008 23:07 schreef tinoz het volgende:
Eigenlijk heb ik altijd wel iemand om mee te praten , maar toch blijf ik alleen .
alleen en inmezelfgekeerd , wanhopig opzoek naar gelijkgestemden , falend in het zoeken aan een soul mate blijf ik zoeken naar een luisterend oor .
Wetende dat ik mijn alledaage contacten heb moe gepraat zet ik door .Ze weten het nu wel en ik heb de stempel fantast allang gehad , ik word wel aangehoord maar toch kom ik neit over . De hogere doelen schtrreeuwen om uitleg en bewerking , maar toch lukt het me niet ijn draai er mee te vinden .
Het is de instelling van de mede mens die het telkens laat afweten.
Onhaalbaar worden mijn doelen geacht , alles draaid toch maar om geld en plezier.
Vast beraden fiets ik naar huis vol trots dat ik toch weer ga proberen en zie op de snelweg de bussen met vacantie gangers rijden en denk dan bij mijzelf : " het leven gaat door "
Zij kunnen genieten en doen of er niets aan de hand is , ze kunnen doorgaan.
Geen moment laat het me met rust , ik hoor hiet tussen die mensen , ook niet tussen de mensen op de afdeling , wat leer ik er immers meer dan dat allen hopeloos is ?
kritiek en bijsturing volgen elkaar op of het een oneiding gat in de dam der verdoemenis is .
Kijk ik links zie ik een uitgepraate gespreks partner , kijk ik rechts zie ik een ander moe geprate ziel. Het heeft gewoon geen zin meer mijn drijfveer uit te leggen , ik kan muziek draaien wat ik wil , al maak ik een filmpje of een mixtape , negrepen wprden zal ik niet zijn.
Het is als een frequentie die niet ontvangbaar is en toch lijkt het allemaal zo duidelijk..
Het gaat iedereen toch voorbij, het is onzichtbaar en ik ben de enige die het ziet .
verbanden worden neit gezien en de problematiek blijft voor de grote massa onoverdacht voorbij gestreefd.
Illusies ,
eerder heb ik al verteld dat ik Tinolution genoemd wered en ik dacht dat dat af werd gelijd van inlusions maar het van revolution kwam.
Ik dacht 1 iemand achter me te hebben maar die deeld mijn visie kennelijk ook niet
dus sudder ik maar wat aan . Ergerend aan het systeem geef ik meer en meer toe aan de normale gang van zaken, de angst blind te worden voor de wereld om me heen ebt zachtjes maar zeker weg als hoop die in je schoenen vloeit voel ik soms mijn idealen weg druppelen . Het leek allemaal zo duidelijk toen ik zonder medicatie zat , wat was dat een hemels gevoel.
Maar nu weet ik het , de Radio luisterd niet naar mij , een hofere macht bestaat niet . Ieder woord dat ik nog tussen mijn lippen uit laat struikelen over mijn zienswijze is er 1 te veel. Ik word gekker en gekker bevonden.
Ieder mens is uniek maar waarom heeft iedereen die ondraagelijk overeenkomsten die ons volk zo vast geroes in het gareel der pessimisme blijven leiden ?
Onlosmakelijk vast gebeten als een pitboel in een kleuter blijft men geloven dat men de rode draad moet blijven volgen.
Ja , een enkeling spreekt nog van 2012 met valse hoop op verandering . De ander verteld je dat het afgelopen is en dat wij het in onze leeftijd toch niet meer mee gaan maken .
Veranding .
Frisse moed , waar haal ik die vandaan ? Collumist zal ik ook wel nooit worden , want wie zal er nou luisteren naar zo een ilusionair als ik ?
Toch blijf ik het doen , berichtgeven over de samenleving . De soldaat van oranje zei het al , we glijden af in moraal.... Mijn pogingen iets te veranderen in mijn eigen leven slaan kappot op de rotsen van stugheid van de medemens.
Alles wat ik nu nog kan doen is schrijven over een beter leven voor mijzelf , een droom waarin alles is zoals ik het hebben wil.
Pijnlijk zijn de confrontaties met mijn begeleider , :" als het er opaankomt willeen de mensen toch de rode draad volgen
wie betaald er nou een tientje voor een kip zodat deze in de wei kan leven ? wie betaald er nou het drie dubbele voor een legaal ingekocht houten kozein ?
Het zit niet in ons hokje van dingetjes waar we iets voor over hebben en we betalen onze schulden af met het storen op goede doelen en voelen ons een held als we iets voor een ander doen, leven ons eigen leven naar de best mogelijke invulling.
Mijn begeleider dacht zelfs dat ik het over Aliens has gehad ooit.
Het enige wat ik zei is dat we naar onszelf zouden moeten kijken zoals een buitenaards ras dat zou doen.
dan blijven we objectief en blijven de gewone dingen nog vernieuwbaar en bewerkbaar.
Ik weet wel dat het zo goed als geen verschil maalt veganist te worden en dat de bioindystrie op volle toeren verder zal draaien maar yoch wil ik bewuster leven.
ik weet ook dat het hypokriet is drugs te gebruiken en ondertussen over chemisch afval te zeiken Maar het is mijn uitvlucht naar een plaats waar dromen duidelijk worden , inspiratie en dromen komen dan dichterbij.
even voel ik me dan weer verbonden met ijn kern en lijkt alles even weer binnen handbereik te zijn; eventjes negeer ik het onbegrip van de mensen om mij heen en geloof ik weer in het "feit"dat ik de ware ooit nog tegen het lijf zal lopen en tast ik een ieders moralen af blind voor de geringe kans op goede afloop.
gravend in de mensen om mij heen zoek ik overeenkomsten waarmee ik toch mijn doel kan bereiken.
Ik houd mezelf zo voor de gek, wetende dat ik een nietig iemand ben. Soms lijkt het op een midlife crisis waar ik inzit die maar niet eindigen wil.
O mijn goede genade , zal ik dan op een dag toch iemand tegne komen of blijft het altijd zo doorgaan ?
Wat heeft het voor zin om te vechten voor een volmacht van een volk dat toch neit wil ?
wat heeft het voor meerwaarde een heel kasteel te laten bouwen voor je liefde als deze toch op haar of zijn ouwe kamertje blijft zitten?
Eerlijk gezegd geloof ik niet in 2012. Ik hoop niet meer , ik kan enkel nog teleurgesteld worden .
Alleen
Aleen
Alleen
A;een
Ik vecht in mijn eentje tegen de bierkaai en krijg enkel commentaar.
Maar ik laat mij niet ontmoedigen door de pessimistische gedachtens van mijn begeleiders , ik laat mij niet misleiden door het gareel van de rode draad
Ik heb nog een doel, ik heb een streven , en al ben ik dan alleen , langzamerhand zal ik het een plaats weten te geven in mijn leven en zal ik er werk van maken
Ooit , ooit zal iemand die mijn woorden leest ontwaken uit de sluimerige leugen van het leven en zal ik de ware vinden en zullen we samen streven naar een concrete uitwerking van dromen.
Geloofde er maar iemand in mij....................
Hier heeft hij dan wel weer gelijk in...quote:Frisse moed , waar haal ik die vandaan ? Collumist zal ik ook wel nooit worden , want wie zal er nou luisteren naar zo een ilusionair als ik ?
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 10:53 schreef Syytön het volgende:
Gefeliciteerd, hopelijk niet te voorbarig gejuigd, neem aan dat de verkoper een bod onder allerlei voorwaarden heeft gedaan.
Gaan bans tegenwoordig ook al op rekeningquote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:58 schreef dagdag het volgende:
Had me zoon een kutringtone die hij wou laten horen
zeg dus dat dat kutjong(hij heeft weinig vrienden ) niet mag opnemen omdat me banrekening laag is
en je bij de uitkering geen beltegoed krijg neemt die gehandicapte toch op.
klacht zoon die je de maand krap laat leven
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb last van uitlaatgassen, mag ik nu auto's verbieden, of zijn de automobilisten zo egoistisch om mij te laten stikken? Binnen in een kroeg kunnen rokers roken zonder dat aderen daar last van hebben. Nu moeten ze buiten roken zodat ze de hele stad kunnen vergiftigen. Word je daar blij van?
[..]
Maar zijn ze ook origineel? Daar gaat het hier om.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:25 schreef angle het volgende:
Taal foute bij de post is het nog errrruger
zelf alle mensen kunnen foute make da doe ik ook hoor!!!!
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:11 schreef EiSl het volgende:
Wellicht een weetje, maar zowat de meeste 22" schermen hebben een TN-paneel. Dit is uitstekend voor gamen ed, maar als je voor beeldkwaliteit gaat is een ander paneel beter (PVA/MVA/IPS). TN-paneel heeft maar 6-bits voor kleurdiepte; de rest wordt 'gefaked' door backpanel light te varieren. Ze vallen allemaal door de boot als je een moeilijk breed contract plaatje erop zet. Die andere paneel types hebben wel 8-bits (of meer) kleurdiepte EN daarnaast eventuele variable backlight voorziening.
In de 24" range zal je meer merken vinden die de betere paneel types gebruiken, waaronder Dell die kwalitatief goede LCD aflevert.
Je moet bij jezelf dus even nagaan wat belangrijker is, want naast snelle responsetijd zijn de TN-schermen ook het goedkoopst te produceren. Tegenwoordig zijn die andere panelen ook wel snel genoeg (vind ik).
Meer een gevalletje schizofreen. Tinoz komt met enige regelmaat op het forum om dit soort verhalen te doen, meestal als hij weer een tijdje op eigen initiatief gestopt is met zijn medicijnen. Vervolgens krijgt hij een ban van yvonne, wordt hij opgenomen en krijgt hij dwangbehandeling, als hij weer is opgeknapt meldt hij zich bij yvonne en komt hij hier vertellen dat alles weer goed is en dan gaat het goed tot hij weer besluit dat hij zijn medicijnen niet nodig heeft.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 02:16 schreef ElizabethR het volgende:
Gevalletje 'Drank maakt meer kapot dan je lief is' denk ik, hoop ik....
[..]
quote:Op maandag 23 juni 2008 02:01 schreef KopieerMachine het volgende:
Aantal maanden later heb ik het erg benauwd, vaak omstreeks het slapen gaan begin ik het erg benauwd te krijgen. Ik ben me dan heel erg bewust van mijn eigen ademhaling, verhoogd tempo en het gevoel dat ik geen zuurstof binnen krijg(terwijl ik wel adem). En aventoe dat ik even vergeet te ademen ofzo.
[...]
Ik rook aventoe in de kroeg, en ik merk dat door alcohol ik het wat eerder benauwd krijg en mijn hartritme verhoogd.
Valt dat onder de Verlichting, dat vraag ik me dan af...quote:neonmarxisme
quote:Op woensdag 9 juli 2008 09:40 schreef DivineJester het volgende:
Valt dat onder de Verlichting, dat vraag ik me dan af...
Rooie zeik.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Met alle respect, maar er is verdomd weinig nodig om KK over de kling te jagen. Het zal best dat er mensen zijn die het er om doen, maar veel vaker zie ik KK ontsporen terwijl daar echt geen enkele aanleiding voor is.
Dat hij dat wel meent geloof ik ook wel, maar objectief bezien...
quote:Op woensdag 9 juli 2008 17:21 schreef Meki het volgende:
Mevrouw ( tokkie eerste klas ) ging door haar lint
Nee.quote:
quote:Op donderdag 10 juli 2008 08:48 schreef hestria het volgende:
Michelle krijgt wel kadootjes tussendoor maar niet omdat ze iets gehaalt heeft.
Michelle heeft 2 zwemdiploma's (teddyberen brons en zilver) en bij beide keren heeft ze alleen maar een applause en complimeten gekregen, dat was ook meer als voldoende.
Wel tijdens het s'nachts zindelijk, s'nachts geen fiep meer, heeft ze stickers mogen plakken en na een week kreeg ze dan een kadootje omdat ze het zo goed had gedaan!
Ik vind het veel leuker om met miesje naar de winkel te gaan en haar iets te laten uitkiezen(met mijn leiding natuurlijk) of haar gewoon te verassen.
De fout zelf is niet zo origineel, maar in de context vond ik 'm wel grappigquote:Op woensdag 9 juli 2008 18:33 schreef feetjai het volgende:
Echt triest. Ik ben zelf ook wel bestolen geweest. wat geld verloren. Deur kapot....
Maar ik geloof --> boontje komt om zijn loontje..... noem het karma...noem het God die straft...
leiden zullen ze ooit....
quote:Op vrijdag 11 juli 2008 02:49 schreef Sjibble het volgende:
Dus omdat je vriendin niet in een bh rondloopt bij je thuis vind je dr niet leuk meer? of juist minder?
Ik vind losse kleding zoals een joggingbroek en overmaat vliestrui ook wel leuk
Je klinkt alsof jij de verzorger/begeleider bentquote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:02 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Meer een gevalletje schizofreen. Tinoz komt met enige regelmaat op het forum om dit soort verhalen te doen, meestal als hij weer een tijdje op eigen initiatief gestopt is met zijn medicijnen. Vervolgens krijgt hij een ban van yvonne, wordt hij opgenomen en krijgt hij dwangbehandeling, als hij weer is opgeknapt meldt hij zich bij yvonne en komt hij hier vertellen dat alles weer goed is en dan gaat het goed tot hij weer besluit dat hij zijn medicijnen niet nodig heeft.
Hoezo? Zo gaat het al jaren, iedereen die af en toe in R&P rondneust weet wel hoe het zit met tinoz.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 16:06 schreef FP128 het volgende:
[..]
Je klinkt alsof jij de verzorger/begeleider bent
Pijnlijkquote:Op zaterdag 12 juli 2008 00:45 schreef mies73 het volgende:
vraag me toch af hoe je zoiets 's nachts kan krijgen.
laatste keer dat ik kramp in me kuit kreeg kon ik niet zo snel van bed komen.
toen dat uiteindelijk was gelukt moest ik nodig naar het toilet.
daar ben ik onderuit gegaan en me rug open gehaald aan het haakje voor een handdoekje...
klotenkramp..........
't lijkt wel een hype in OUD, hé?quote:
Goed weer voor een ommetje?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 12:44 schreef Diemux het volgende:
Vannacht werd ik wakker door een heel raar omweers geluid.We kregen een 5 minuten duurend gedonder dat continu was en heel hard. Het klonk alleen als een soort metalen ton die van een heuvel werd gegooid en die al stuiterend naar beneden kwam, echt een freaky geluid.
Heeft iemand dit nog meer gehoord en wat was het?
Dit is een puntje uit de actievoorwaarden van een zomeractie van een (even niet bekendgemaakt) supermarktmerk. Wat moet ik nu doen?quote:<knip> Met 1 volle spaarkaart (10 [merk] [actienaam]zegels) kan men kiezen uit een set van 2 handdoeken + ¤ 4,99 (keuze uit 4 verschillende kleuren), een badhanddoek + ¤ 3,99 (keuze uit 4 verschillende kleuren) en een strandlaken + ¤ 6,99 (keuze uit 2 verschillende kleuren). <knip>
Leuke vraag, maar dit topic is vooral voor originele taal- en spelfouten, waar je misschien kromme tenen van krijgt, maar ook nog om kunt glimlachen. Jouw voorbeeld valt meer onder onduidelijk taalgebruik.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:26 schreef Daffodil31LE het volgende:
Moet het hier over taal-, stijl-, spel- of weet-ik-wat-voor-fouten op 't forum gaan?
Ik heb hier iets voor me liggen waar ik jullie mening over zou willen hebben:
[..]
Dit is een puntje uit de actievoorwaarden van een zomeractie van een (even niet bekendgemaakt) supermarktmerk. Wat moet ik nu doen?
Spaarkaart met zegels inleveren en 2 handdoeken + ¤ 4,99 meekrijgen?
Spaarkaart met zegels inleveren en een badhanddoek + een badlaken + ¤ 3,99 + ¤ 6,99 meekrijgen?
Of wat anders, afgaande op dit punt van de actievoorwaarden?
Hahahaha, ik vind t anders wel een heel leuke taalfout! Ze schrijven inderdaad dat je er geld bij krijgt!quote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Leuke vraag, maar dit topic is vooral voor originele taal- en spelfouten, waar je misschien kromme tenen van krijgt, maar ook nog om kunt glimlachen. Jouw voorbeeld valt meer onder onduidelijk taalgebruik.
Als het vikt, moet je oppassen dat je je fingers niet brandtquote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:25 schreef Matje-1989 het volgende:
[..]
Als ie in de vik is, dan kun je gewoon rustig de pan heen en weer bewegen ( mits er nog olie in zit )
en dan langzaam blazen. Dan gaat het voor ook uit![]()
quote:Op maandag 14 juli 2008 11:04 schreef CANARIS het volgende:
Ach . het maakt denk ik niet meer uit. De patient is al lang dood , maar de doktor wil dat nog niet waar hebben.
Afgezien van wat fanaticie , kijkt toch geen mens meer. In Duitsland is het feit dat een Gerolsteiner in het geel reed, achterpagina nieuws geworden. 5 Regeltjes en niet eens een foto. De kijkcijfers van ZDF en ARD zijn zo slecht dat ik me afvraag op de tour volgend jaar in Duitsland ( De grootse Markt) nog op de buis komt.
De tour was vroeger iets archiasches. De tour stond voor mannen die groter waren als het leven zelf. Stierenharten en hercules benen hadden. Ik vroeg me keer op keer af , hoe die gasten daar in Helemsnaam naar boven konden fietsen. Ik hemelde ze aan.
Nu weet ik dat het allemaal bedriegers waren. Ik heb geen plaats meer voor valse helden. Het zal best nog wel een paar jaar doorgaan met de Tour maar ik ga er geen dag meer voor thuis blijven, of er in opgaan. Ik heb wel wat beters te doen als een bende bedriegers met een apotheek in hun kofferbak aan te hemelen.
Shit, zulke maak ik zelf ook.quote:Op maandag 14 juli 2008 21:12 schreef Renesite het volgende:
Een juweeltje in mijn msn. Ik ben zelf ook niet vies van taalfouten overigens, maar ik vind deze wel weer uniek.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 00:03 schreef EvilFenris het volgende:
een jongen heeft zijn moterrijbewijs gehaald en gaat voor de eerste keer een rid maken met zijn meisje achterop
Zie daar de resultaten van reeds enige jaren in Duitstalig spraakgebied habitat hebben.quote:Op maandag 14 juli 2008 18:21 schreef Guard het volgende:
Uit een Tour topic (wat uiteraard over doping gaat), de schrijver probeert tegenstanders het zwijgen op te leggen door "dure woorden" te gebruiken, maar dat gaat niet helemaal goed:
[..]
Na 1 jaar heb ik daar noch kein Last vanquote:Op dinsdag 15 juli 2008 00:44 schreef Lienekien het volgende:
Zie daar de resultaten van reeds enige jaren in Duitstalig spraakgebied habitat hebben.
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 16:54 schreef tre het volgende:
Wat een eigenaardig gedrag, er zullen niet veel verkoper zijn die vervolgens een 2e, beter bod, zo rancuneus van de hand wijzen hoor.
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:35 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
Toch wrapant dat de 2e helft dan toch beter loopt, met 7 doelpunten en geen tegen.
Ben benieuwd hoe het loopt als de selectie compleet is.
Wat is er verkeerd aan rancuneus?quote:
Het is dus geen originele spelfout maar wel een originele taalfout.quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat is er verkeerd aan rancuneus?
Misschien dat het niet in de context past, maar het woord is wel goed.
Prachtigquote:Op maandag 14 juli 2008 23:08 schreef BobbyB het volgende:
Waarom moet iedere vabricand ook weer een andere aansluiting hebben. Geldklopperij is het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |