abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59814502
Ik wil dus HBO-rechten gaan studeren, bel ik net even op om wat info te krijgen over welke vakken je krijgt...
Krijg ik te horen dat ik ook nog Engels moet gaan leren
Ik wil juist een opleiding zonder een extra taal!
BoF!
pi_59814557
HBO ~~~~!
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
pi_59814584
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_59814617
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 11:17 schreef afcajos het volgende:
HBO ~~~~!
Mensen die zich beter voelen dan het HBO
  dinsdag 1 juli 2008 @ 11:19:56 #5
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_59814628
Alsof HBO Rechten überhaupt iets voorstelt. !
Alsof HBO überhaupt iets voorstelt. !
En ik kan het weten, want ik haal m'n P dit jaar op HBO-niveau en dan zout ik op naar de universiteit.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_59814634
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 11:19 schreef MetalSonic het volgende:

[..]

Mensen die zich beter voelen dan het HBO
Doe ik niet ik ben vuilnisman
pi_59814645
Kerel, je kan beter een paaldansopleiding gaan doen ofzo.
Wat een homo man, die TS :

pi_59814660
HBO-rechten.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  dinsdag 1 juli 2008 @ 11:21:35 #9
188728 Lyzio
why do we fall
pi_59814672
HBO/MBO/UNI BASHTOPIC!!!!

Lyzio begint nadat Jos de voorzet gaf: MET JE GRAFTYUS HBO OPLEIDING, VERREKTE PAUPER DAT JE DAAR ZIT TE ZEUREN!
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  dinsdag 1 juli 2008 @ 11:22:28 #10
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_59814689
Engels is toch ook zoo moeilijk he.
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
pi_59814706
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 11:19 schreef Knevelt het volgende:
En ik kan het weten, want ik haal m'n P dit jaar op HBO-niveau en dan zout ik op naar de universiteit.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 11:23:21 #12
157229 Boschkabouter
Met puntmuts.
pi_59814713
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 11:15 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Ik wil dus HBO-rechten gaan studeren, bel ik net even op om wat info te krijgen over welke vakken je krijgt...
Ik doe een ICT-gerelateerde HBO-opleiding, en daar krijg je ook dingen zoals Engels en basis wiskunde. Zodra je echter kunt bewijzen dat je dat al kent (bijvoorbeeld cijferlijst havo/vwo waar je een voldoende hebt voor Engels) krijg je vrijstelling.
Al zou het kunnen dat het verplicht is wegens shitload aan Engels jargon dat je moet kennen bij jouw opleiding.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 11:23:41 #13
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_59814722
ic doe vmbo mr kga univerystijt doen.

all1 t systeem werkt me tegn.

Of niet
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
pi_59814729
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 11:20 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Kerel, je kan beter een paaldansopleiding gaan doen ofzo.
Wat een homo man, die TS :

[ afbeelding ]

Wil ook gewoon me p halen hoor....
BoF!
pi_59814754
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 11:23 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:

[..]

Wil ook gewoon me p halen hoor....
Lijkt me wel handig, anders kun je net zo goed niet beginnen.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_59814808
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 11:24 schreef LudoSanders het volgende:

[..]

Lijkt me wel handig, anders kun je net zo goed niet beginnen.
En dan naar de uni... vergeten te vermelden.
Laatste keer dat ik in Klaagbak kom
BoF!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 11:27:21 #17
197338 Knevelt
pi_59814810
Weet je wat het is. Het is niet zo zeer dat het HBO zo slecht is, maar vooral het eigenlijk-potentieel-MBO-uitschot dat zich een baan naar het HBO heeft gewaand middels slijmen, tiet-uithalen en kutsmoesjes over persoonlijke omstandigheden die toch wel ernstige invloed hadden op hun schoolprestaties. Hierdoor zitten deze incompetenten nu toch op het HBO waar ze helemaal niet horen. Gevolg: de gemiddelde studentenprestaties dalen drastisch. Gevolg daarvan: Volgens het Nederlandse (kapotmakende) gelijkheidsdenken gaan docenten de 'mindere studenten' helpen door middel van extra begeleiding, waarbij de 'betere studenten' niets meer bijleren. Daarnaast worden tentamens gemaakt die eigenlijk op het MBO zouden horen. Uiteindelijke gevolg: inflatie van het HBO.
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_59814855
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 11:27 schreef Knevelt het volgende:
Weet je wat het is. Het is niet zo zeer dat het HBO zo slecht is, maar vooral het eigenlijk-potentieel-MBO-uitschot dat zich een baan naar het HBO heeft gewaand middels slijmen, tiet-uithalen en kutsmoesjes over persoonlijke omstandigheden die toch wel ernstige invloed hadden op hun schoolprestaties. Hierdoor zitten deze incompetenten nu toch op het HBO waar ze helemaal niet horen. Gevolg: de gemiddelde studentenprestaties dalen drastisch. Gevolg daarvan: Volgens het Nederlandse (kapotmakende) gelijkheidsdenken gaan docenten de 'mindere studenten' helpen door middel van extra begeleiding, waarbij de 'betere studenten' niets meer bijleren. Daarnaast worden tentamens gemaakt die eigenlijk op het MBO zouden horen. Uiteindelijke gevolg: inflatie van het HBO.
Eens met Knevelt, ik heb btw al een tijdje mijn P maar ik ga eerst mijn HBO halen om daarna nog nog naar de uni te gaan
pi_59814867
quote:
Begin lekker je eigen topic
BoF!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 11:30:49 #20
197338 Knevelt
pi_59814898
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 11:29 schreef MetalSonic het volgende:

[..]

Eens met Knevelt, ik heb btw al een tijdje mijn P maar ik ga eerst mijn HBO halen om daarna nog nog naar de uni te gaan
pi_59815930
Wees blij dat je nog engels krijgt, op de universiteit gaan ze ervan uit dat je engels kan.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 12:19:21 #22
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_59816002
quote:
Ongefundeerd spuisel van een CU aanhanger verkerend in ontkenningsfase
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_59816123
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 11:23 schreef Electro-Worm het volgende:
ic doe vmbo mr kga univerystijt doen.

all1 t systeem werkt me tegn.

Of niet
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_59816214
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 11:29 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:

[..]

Begin lekker je eigen topic
Waarom HBO rechten, waarom niet naar de Uni?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_59816438
Ga maar MBO doen, HBO is te veel voor je
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 1 juli 2008 @ 12:40:00 #26
138448 PeZu
Suspended animation
pi_59816450
quote:
als het niveau van de opleiding minder waard wordt spreekt men niet van inflatie
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
pi_59816578
HBO
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_59816657
quote:
Ga dan naar een betere HBO instelling. Bij de mijne werden die mensen er keihard uitgeknikkerd.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 12:51:11 #29
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_59816676
HBO, de meest nutteloze uitvinding in de geschiedenis van Nederland. Of je doet uni of je doet MBO PUNT, voorbeeld:

MBO-banen:
-bouwvakker > duidelijk
-systeembeheerder > duidelijk
-timmerman > duidelijk
-secretaris > duidelijk
-mode designer > duidelijk
-manager > duidelijk
-sociale maatschappelijk werker > duidelijk

Uni banen:
-Onderzoeker (In alle wetenschappen)
-Arts
-Jurist
-Ingenieur
-Psycholoog
-Architect

Allemaal duidelijk en vanzelfsprekend..

Nu HBO

-HBO Credit management
-Business Process Management
-HBO SPD Bedrijfsadministratie
-HBO Hartfunctielaborant
-HBO Longfunctieassistent
-HBO Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH)
-NIMA Interne en Concerncommunicatie-B wtf??
-Customer Relationship Management (CRM)

allemaal van die nietszeggende Bullshit
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:02:57 #30
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_59816972
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 12:46 schreef PietjePuk007 het volgende:
HBO
Rotjong.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_59816975
Al die Engelse termen inderdaad. Niemand weet ook echt wat het inhoud.
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_59816981
HBO uitvoerder, Uni uitvoerder is onzin .
pi_59817212
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 12:51 schreef Relneger18 het volgende:
Je doet zelf psychologie, iets wat zo'n beetje de harige onderbuik is van het universitair onderwijs. Je moet echt niet zeuren.

HBO
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:38:41 #34
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_59817645
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:15 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

Je doet zelf psychologie, iets wat zo'n beetje de harige onderbuik is van het universitair onderwijs. Je moet echt niet zeuren.

HBO
Jij denkt serieus dat je psychologie magazine achtige feitjes en weetjes krijgt onderwezen ?
In ieder geval ben ik van plan door te studeren, doctoraat te halen, maar misschien schakel ik over naar geneeskunde...wie weet.

Maar jij , ga jij maar lkkr verder met je HBO, misschien word je dan wel assistant business accountant credit manager op de third floor .
pi_59817990
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 11:15 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Meestal is dat maar een blok en dan ben je er vanaf
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_59818094
quote:
Zo kun je hbo'ers die naar de uni gaan ook zien. Die halen het gemiddelde niveau naar beneden en verlagen het aanzien van een wetenschappelijke opleiding (immers, elke josti wordt tegenwoordig toegelaten)
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:58:44 #37
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_59818165
Jank niet zo Ik krijg alle vakken in het Engels, behalve spaans
I never workout
pi_59819040
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:38 schreef Relneger18 het volgende:

[..]

Jij denkt serieus dat je psychologie magazine achtige feitjes en weetjes krijgt onderwezen ?
In ieder geval ben ik van plan door te studeren, doctoraat te halen, maar misschien schakel ik over naar geneeskunde...wie weet.

Maar jij , ga jij maar lkkr verder met je HBO, misschien word je dan wel assistant business accountant credit manager op de third floor .
Jaloers.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:37:53 #39
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_59819169
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 11:27 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:

[..]

En dan naar de uni... vergeten te vermelden.
Laatste keer dat ik in Klaagbak kom
Klagen dat je Engels moet leren en dan naar de Uni, jij komt er wel.
pi_59819271
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:38 schreef Relneger18 het volgende:

[..]

Ik weet wat de opleiding inhoudt
Verder met HBO? Ik ben al klaar met m'n uni. Maar wie weet, misschien schakel ik wel over naar geneeskunde. *proest*
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:50:20 #41
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_59819445
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:42 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

Ik weet wat de opleiding inhoudt
Verder met HBO? Ik ben al klaar met m'n uni. Maar wie weet, misschien schakel ik wel over naar geneeskunde. *proest*
Iig beter dan de rest van je leven achter je pctje zitten stressen om een paar pixels .
Ga spelletjes maken
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:51:25 #42
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_59819478
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:32 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Jaloers.
Ja ik ben jaloers dat ik geen assistent manager van the fourth floor kan worden
pi_59819496
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:50 schreef Relneger18 het volgende:

[..]

Iig beter dan de rest van je leven achter je pctje zitten stressen om een paar pixels .
Ga spelletjes maken
Dat soort opmwerkingen werken niet goed op een internetforum

Maar idd, games maken
pi_59819610
Uni is zo zwaar overrated
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:09:06 #45
197338 Knevelt
pi_59819866
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:55 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Zo kun je hbo'ers die naar de uni gaan ook zien. Die halen het gemiddelde niveau naar beneden en verlagen het aanzien van een wetenschappelijke opleiding (immers, elke josti wordt tegenwoordig toegelaten)
Klopt. Als je als HBO'er naar de uni gaat is het waarschijnlijk dat je ook een aandeel hebt in de niveaudaling van de uni. Voornamelijk wanneer je inzet op HBO-niveau blijft liggen. Ik ken echter ook uizonderingen van HBO'ers die met hun P naar de universiteit zijn gegaan en daar bovengemiddeld scoorden. Meestal zijn dit ook mensen die eigenlijk VWO hadden kunnen doen, maar dit niet gedaan hebben.

Als ik voor mezelf spreek: Op de CITO-toets kreeg ik havo/tl uit. Eenmaal op de middelbare school haalde ik op de havo alleen maar 8en en 9s. Maar als ik VWO wilde gaan doen, wat docenten mij deden aanraadden, moest ik jaar 5 overdoen op VWO-niveau + jaar 6 VWO = 2 jaar kwijt, 1 jaar verspild. Hadk geen zin in, dus HBO P ----> universiteit. Zo.
pi_59819903
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:09 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Klopt. Als je als HBO'er naar de uni gaat is het waarschijnlijk dat je ook een aandeel hebt in de niveaudaling van de uni. Voornamelijk wanneer je inzet op HBO-niveau blijft liggen. Ik ken echter ook uizonderingen van HBO'ers die met hun P naar de universiteit zijn gegaan en daar bovengemiddeld scoorden. Meestal zijn dit ook mensen die eigenlijk VWO hadden kunnen doen, maar dit niet gedaan hebben.
En op het MBO zitten geen uitzonderingen?
pi_59819926
Ik begon op MBO, en daarne heb ik net zo lang onvoldoendes gehaald op het HBO totdat ze de norm verlaagde. Toen op de Uni hetzelfde gedaan. Ik slaagde met een gemiddelde van 5.6, de rest haalde negens door de verandering in de toetsing
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:11:47 #48
197338 Knevelt
pi_59819931
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:10 schreef afcajos het volgende:

[..]

Waar heb je zien staan dat ik dat gezegd heb dan?
pi_59819952
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:10 schreef afcajos het volgende:

[..]

Nee die zitten daar niet

dinsdag 1 juli 2008 @ 15:13:04 #50
197338 Knevelt
pi_59819963
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:12 schreef MetalSonic het volgende:

[..]

Nee die zitten daar niet

whihi krijg ik hulp?
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:13:32 #51
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_59819973
quote:

[..]

Dat zijn zeker uitzonderingen, het grootste deel haalt zijn bul namelijk nooit.
pi_59819983
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:13 schreef Knevelt het volgende:

[..]

whihi krijg ik hulp?

Ik vind die afcajos sowieso maar een meeloper
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:15:25 #53
197338 Knevelt
pi_59820029
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:13 schreef Nobu het volgende:

[..]

Zou kunnen, heb de exacte cijfers niet.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:16:04 #54
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59820047
Mensen die HBO willen doen en dan nog geen Engels kunnen.
Royal sadness!
Niet meer actief op Fok!
pi_59820049
quote:

[..]

Als ik voor mezelf spreek: Op de CITO-toets kreeg ik havo/tl uit. Eenmaal op de middelbare school haalde ik op de havo alleen maar 8en en 9s. Maar als ik VWO wilde gaan doen, wat docenten mij deden aanraadden, moest ik jaar 5 overdoen op VWO-niveau + jaar 6 VWO = 2 jaar kwijt, 1 jaar verspild. Hadk geen zin in, dus HBO P ----> universiteit. Zo.
Maar op die manier heb je toch een beperktere keuze uit studies of niet?
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:17:36 #56
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59820084
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:13 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ik kom van de Havo, ben na mijn HBO p naar de uni gegaan en had toen ik de master in ging een cijfergemiddelde van 7,6 wat hier voldoende is om een onderzoeksmaster te mogen doen.

Inkoppertje: ja maar ja, jij studeert Nederlands hè, dat kan elke mongool.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:19:08 #57
197338 Knevelt
pi_59820111
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:16 schreef Viking84 het volgende:
Royal sadness!
wat wil je daarmee zeggen?
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:19:32 #58
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_59820118
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:15 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Zou kunnen, heb de exacte cijfers niet.
Het is inmiddels al weer een aantal jaren oud, maar goed: cijfers
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:19:47 #59
197338 Knevelt
pi_59820129
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:16 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
pi_59820134
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:13 schreef MetalSonic het volgende:

[..]

Ik vind die afcajos sowieso maar een meeloper
En dat baseer je op? Nee laat ik dan maar een vage boycot verzinnen waardoor ik compleet voor lul sta en absoluut geen punt maak, maar wel lekker "anders" ben
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:20:01 #61
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59820136
quote:
Huh? 5 jaar HAVO, 2 jaar VWO. Hoezo 5 jaar overdoen op VWO niveau?

En wat heb je gedronken? ( @ vetgedrukte stukje).
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:20:43 #62
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59820154
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:19 schreef Knevelt het volgende:

[..]

wat wil je daarmee zeggen?
Uit de OP maak ik op dat TS Engels moet gáán leren. Je mag toch hopen dat iemand die aan het HBO begint al wat Engels kán?
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:21:39 #63
197338 Knevelt
pi_59820182
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:19 schreef Nobu het volgende:

[..]

Het is inmiddels al weer een aantal jaren oud, maar goed: cijfers
Okee, dank. Kantekening is wel dat het, als ik het zo vlug eens bekijk, alleen over TU Delft gaat?
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:21:55 #64
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59820188
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:19 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Hij bedoelt (ws) dit: Met een HBO-propedeuse Nederlands kun je niet doorstromen naar WO natuurkunde.
Maar dat houd je sowieso, ook als je VWO hebt gedaan. Met profiel C&M kun je niet iets in de exacte wetenschappen gaan doen (andersom wel, volgens mij).
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:22:46 #65
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_59820209
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:21 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Okee, dank. Kantekening is wel dat het, als ik het zo vlug eens bekijk, alleen over TU Delft gaat?
Te vlug bekeken, het gaat juist niet over de TU
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:23:13 #66
197338 Knevelt
pi_59820217
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:20 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Uit de OP maak ik op dat TS Engels moet gáán leren. Je mag toch hopen dat iemand die aan het HBO begint al wat Engels kán?
Ik heb ook Engels op HBO als vak. Is wel een veul hoger niveau dan dat op de havo heur. Maar nog steeds bedroevend laag bij sommigen.
pi_59820224
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:19 schreef afcajos het volgende:

[..]

En dat baseer je op? Nee laat ik dan maar een vage boycot verzinnen waardoor ik compleet voor lul sta en absoluut geen punt maak, maar wel lekker "anders" ben
Sorry hield er geen rekening mee dat je zo gevoelig bent, en dat je er niet tegen kan als andere mensen een totaal andere mening hebben en zich daar zelfs over opwinden.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:24:44 #68
197338 Knevelt
pi_59820251
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hij bedoelt (ws) dit: Met een HBO-propedeuse Nederlands kun je niet doorstromen naar WO natuurkunde.
Maar dat houd je sowieso, ook als je VWO hebt gedaan. Met profiel C&M kun je niet iets in de exacte wetenschappen gaan doen (andersom wel, volgens mij).
Lekker belangrijk als je toch geen Geneeskunde oid wilt gaan doen.
pi_59820295
Laat maar, Viking84 legde het al uit
pi_59820321
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:23 schreef MetalSonic het volgende:

[..]

Sorry hield er geen rekening mee dat je zo gevoelig bent, en dat je er niet tegen kan als andere mensen een totaal andere mening hebben en zich daar zelfs over opwinden.
Ik wind mij er absoluut niet over op, volgens mij ben jij nu diegene die zich aangevallen voelt Maar waarom reageer je in dit topic op mij? Ga gewoon weer lekker verder in je eigen topic en probeer je boycot maar eens goed te beargumenteren
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:29:39 #71
197338 Knevelt
pi_59820369
Welk boycot?
pi_59820398
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:24 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Lekker belangrijk als je toch geen Geneeskunde oid wilt gaan doen.
Kijk dan maar eens goed rond op de site van de uni waar je heen wilt want volgens mij zijn er weinig interessante studies waar geen bepaalde toelatingseisen voor bestaan.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:33:04 #73
197338 Knevelt
pi_59820450
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:31 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Kijk dan maar eens goed rond op de site van de uni waar je heen wilt want volgens mij zijn er weinig interessante studies waar geen bepaalde toelatingseisen voor bestaan.
Geschiedenis vind ik heel interessant, en daar word ik toegelaten met mijn HBO-P.
pi_59820475
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:29 schreef Knevelt het volgende:
Welk boycot?
Mensen die je boycot niet begrijpen

Een goed topic van je maatje metalsonic
pi_59820550
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:33 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Geschiedenis vind ik heel interessant, en daar word ik toegelaten met mijn HBO-P.
Ja, daar noem je ook wat..
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:39:38 #76
197338 Knevelt
pi_59820618
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:36 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Ja, daar noem je ook wat..
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:49:26 #77
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59820865
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:39 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Wie kiest er nu ook zo'n pauperstudie? .
Niet meer actief op Fok!
pi_59820956
Is een HBO'er eigenlijk wel een student?
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:54:44 #79
197338 Knevelt
pi_59821007
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:49 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wie kiest er nu ook zo'n pauperstudie? .
Zegt de neerlandicus onder ons
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:55:26 #80
197338 Knevelt
pi_59821020
Of is het dan neerlandica? Jij weet dat wel.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:55:38 #81
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59821030
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:53 schreef PietjePuk007 het volgende:
Is een HBO'er eigenlijk wel een student?
Nope. Dat is een scholier. D'oh.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:56:30 #82
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59821050
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:55 schreef Knevelt het volgende:
Of is het dan neerlandica? Jij weet dat wel.
Strikt genomen is het 'neerlandica' natuurlijk, maar je mag een vrouw ook wel met de mannelijke vorm aanduiden . Mij wel iig .
Niet meer actief op Fok!
pi_59821376
Ik heb mijn VWO in een keer afgemaakt, en doe nu HBO. Waarom? Ik heb onderzoek gedaan naar de arbeidsmark voor mijn vakgebied en daar werden mensen gevraagd die zowel praktijk- als theoretische kennis hadden. Aangezien universiteiten vaak alleen theoretisch kennis verschaffen, koos ik voor HBO.
Ik had ook naar de Uni kunnen gaan, alleen heb gekozen om eerst HBO te doen(praktijkkennis), om daarna mijn master op de universiteit te doen(theoretische kennis). Zo heb ik meer kans op een (goede) baan, plus heb ik op het eind mijn universitaire diploma.
Ik heb dus een jaartje langer op middelbare school gezeten voor VWO, maar dat is niet zo'n probleem omdat ik denk dat het me later in m'n leven wel van pas kan komen.
pi_59821456
quote:
HBO, de meest nutteloze uitvinding in de geschiedenis van Nederland. Of je doet uni of je doet MBO PUNT, voorbeeld:

MBO-banen:
-bouwvakker > duidelijk
-systeembeheerder > duidelijk
-timmerman > duidelijk
-secretaris > duidelijk
-mode designer > duidelijk
-manager > duidelijk
-sociale maatschappelijk werker > duidelijk

Uni banen:
-Onderzoeker (In alle wetenschappen)
-Arts
-Jurist
-Ingenieur
-Psycholoog
-Architect

Allemaal duidelijk en vanzelfsprekend..

Nu HBO

-HBO Credit management
-Business Process Management
-HBO SPD Bedrijfsadministratie
-HBO Hartfunctielaborant
-HBO Longfunctieassistent
-HBO Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH)
-NIMA Interne en Concerncommunicatie-B wtf??
-Customer Relationship Management (CRM)

Je bekijkt het verkeerd, je noemt bij de een wel de MBO en Universitaire opleiding maar niet de HBO opleiding. Laten we is kijken in de hoek van bouwkunde, een bouwproject. De opzet van het project kan gedaan worden door een HBO'er deze geeft de opdracht aan een Universitair iemand deze ontwerpt. De HBO functie zal vervolgens de juiste componenten gebruiken om het ontwerp van de architect te realiseren. De MBO'er zal uiteindelijk het daadwerkelijke bouwen doen.

Universiteit = Archtiect (ontwerp)
HBO = Projectleider, Bouwkundig constructeur bedien HBO Bouwkunde
MBO = Bouwvakker.
pi_59822069
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:20 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Huh? 5 jaar HAVO, 2 jaar VWO. Hoezo 5 jaar overdoen op VWO niveau?

En wat heb je gedronken? ( @ vetgedrukte stukje).
Ik dacht dat begrijpend lezen belangrijk was voor een student Neerlandistiek.
pi_59822336
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:28 schreef afcajos het volgende:

[..]

Ik wind mij er absoluut niet over op, volgens mij ben jij nu diegene die zich aangevallen voelt Maar waarom reageer je in dit topic op mij? Ga gewoon weer lekker verder in je eigen topic en probeer je boycot maar eens goed te beargumenteren
Ik voel mij niet aangevallen hoor. Ik was gewoon verbaasd over je manier van reageren. En ik reageer in beide topics.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 16:59:46 #87
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59822568
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 16:36 schreef Emimich het volgende:

[..]

Ik dacht dat begrijpend lezen belangrijk was voor een student Neerlandistiek.
Als iemand het niet in normaal Nederlands formuleert, kan zelfs een student Nederlands er niks van maken .
Niet meer actief op Fok!
pi_59824055
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 16:59 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Als iemand het niet in normaal Nederlands formuleert, kan zelfs een student Nederlands er niks van maken .
Van alle opleidingen, waarom Nederlands? Om fokkers te kunnen dissen of wat?
  dinsdag 1 juli 2008 @ 18:44:07 #89
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_59824306
quote:
Waarom ga je dan niet meteen naar de uni als jij wel zoveel voorstelt, lutser?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 18:46:51 #90
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_59824355
quote:
Klopt. De HBO examens van vandaag staan gelijk aan het MBO dat ik ooit deed. Mag ik even een HBO papiertje vangen?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 18:52:04 #91
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_59824459
Zullen we eerst eens wat gaan presteren in het bedrijfsleven, stelletje luie apen? Want een papiertje scoren doe je tussen twee zuipfeesten door en je scriptie pluk je van google.

Ga eerst maar eens werken en kijk hoe ver je daarmee komt
pi_59824822
quote:
that's so true
m'n vader geeft les op 't hbo en hij zegt ook dat er heel veel mbo+ typjes rondlopen die eigenlijk niet goed genoeg zijn voor 't hbo maar worden gematst met bepaalde zaken..
je zou sommige verslagen eens moeten lezen, kinderen op de basisschool schrijven nog beter
pi_59825167
En we hebben weer een "Ik doe een semi-interessante opleiding en ben dus beter dan jou en de rest van de wereld"-mensen verzameltopique.
pi_59825189
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 19:29 schreef Tuvai.net het volgende:
En we hebben weer een "Ik doe een semi-interessante opleiding en ben dus beter dan jou en de rest van de wereld"-mensen verzameltopique.
Blijft leuk
  dinsdag 1 juli 2008 @ 19:41:01 #95
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59825406
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 19:29 schreef Tuvai.net het volgende:
beter dan jij .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 19:43:51 #96
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59825467
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 18:27 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Van alle opleidingen, waarom Nederlands? Om fokkers te kunnen dissen of wat?
Omdat ik nu eenmaal een talenmens ben. Toen ik begon met Nederlands wilde ik schrijfster worden .
Niet meer actief op Fok!
pi_59825577
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 19:41 schreef Viking84 het volgende:

[..]

beter dan jij .
pi_59825865
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 19:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Omdat ik nu eenmaal een talenmens ben. Toen ik begon met Nederlands wilde ik schrijfster worden .
Schrijfster is leuk! Waarom nu niet meer?
pi_59825877
Nah. Op het HBO lopen gewoon ongelooflijk veel luie lamzakken rond die geen flikker uitvoeren. En het is algemeen bekend dat het HBO voor de helft bestaat als projectwerk. Dus als je bij een paar van zulke gasten in een groep zit, dan is het gewoon erg kut.

Ik ben een van de weinige gemotiveerden op m'n HBO opleiding (1e jaar) en ben dus ook een van de weinigen die z'n P in het eerste jaar haalt. Als je je HBO P niet in het eerste jaar haalt, dan ben je gewoon een luie lamzak.

ZIt er nu nog over te denken om naar de Uni te gaan volgend jaar.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 21:48:35 #100
197338 Knevelt
pi_59828236
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 19:10 schreef roze-meisje het volgende:

[..]

that's so true
m'n vader geeft les op 't hbo en hij zegt ook dat er heel veel mbo+ typjes rondlopen die eigenlijk niet goed genoeg zijn voor 't hbo maar worden gematst met bepaalde zaken..
je zou sommige verslagen eens moeten lezen, kinderen op de basisschool schrijven nog beter
Toch fijn om te horen dat ook een docent op het HBO kan bevestigen dat mijn beeld best weleens zou kunnen kloppen.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 21:59:13 #101
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59828510
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 20:02 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Schrijfster is leuk! Waarom nu niet meer?
Dat word je niet zomaar (talent, inspiratie etc) en bovendien zijn je medestudenten op de uni degenen die net als jij ook het beste waren in het vak dat je gekozen hebt .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:00:39 #102
138448 PeZu
Suspended animation
pi_59828543
ooh ja

van alle mooie talen die deze wonderlijke wereld te bieden heeft, kies je nederlands, waarom
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:07:22 #103
97934 ASroma
Flamboyant
pi_59828688
ach die namen van hogescholen alleen al........... inholland, saxion, windesheim.... brrrrr

al blijft het natuurlijk altijd zo dat je met de juiste instelling en houding net zoveel kan bereiken met een hbo papiertje als met een universitaire titel Onderwijs is de laatste jaren sowieso erg achteruit gegaan al zal dat in andere landen net zo zijn.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:09:34 #104
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_59828748
neehoor,
niet alle universiteiten gaan in deze drang mee
laatst nog een tentamen gemaakt waarvan de vragen ook al in 1999 een keer werden gevraagd. het is niet allemaal makkelijker ofzo, alleen steeds meer mensen doen het en dat is kut
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:13:18 #105
97934 ASroma
Flamboyant
pi_59828848
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:09 schreef Fortitudo het volgende:
neehoor,
niet alle universiteiten gaan in deze drang mee
laatst nog een tentamen gemaakt waarvan de vragen ook al in 1999 een keer werden gevraagd. het is niet allemaal makkelijker ofzo, alleen steeds meer mensen doen het en dat is kut
dat zal het inderdaad waarschijnlijk meer zijn..... iedereen doet tegenwoordig dan wel hbo of uni, je moet echt promoveren of iets dergelijks wil je er nog uit springen
pi_59828860
Dezelfde vragen als in een oud tentamen, tsja dat is idd wel errug moeilijk . Daar moet je uni voor doen .
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:15:16 #107
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_59828909
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 16:13 schreef Brembo het volgende:

[..]

Je bekijkt het verkeerd, je noemt bij de een wel de MBO en Universitaire opleiding maar niet de HBO opleiding. Laten we is kijken in de hoek van bouwkunde, een bouwproject. De opzet van het project kan gedaan worden door een HBO'er deze geeft de opdracht aan een Universitair iemand deze ontwerpt. De HBO functie zal vervolgens de juiste componenten gebruiken om het ontwerp van de architect te realiseren. De MBO'er zal uiteindelijk het daadwerkelijke bouwen doen.

Universiteit = Archtiect (ontwerp)
HBO = Projectleider, Bouwkundig constructeur bedien HBO Bouwkunde
MBO = Bouwvakker.
Leer jij eerst maar eens Nederlands.

"Laten we IS kijken"
Jezus, pauper
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:18:27 #108
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_59828994
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 19:10 schreef roze-meisje het volgende:

[..]

that's so true
Dit ben ik zo erg met je eens. Ik ben nog van de oude MAVO. Ik had vroeger dus totaal geen motivatie en was dus echt een KUTJONG(als je het een benaming moet geven). Hierna dus MBO gaan doen en nu HBO. Ik ben misschien niet de allerslimste maar ik werk me een slag in de rondte om alles goed te doen en kwam vorig jaar als beste HBO leerling van de opleiding naar boven(inc. een prijsje:D). Als je het niveau ziet van de verslagen van sommige medestudenten valt je spontaan de broek naar beneden. ZOOOOOOO SLECHT.
Ik wil graag naar de universiteit want ik wil hier niet mee vergeleken worden, sorry
pi_59829511
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:18 schreef Michielos het volgende:
Dit ben ik zo erg met je eens. Ik ben nog van de oude MAVO. Ik had vroeger dus totaal geen motivatie en was dus echt een KUTJONG(als je het een benaming moet geven). Hierna dus MBO gaan doen en nu HBO. Ik ben misschien niet de allerslimste maar ik werk me een slag in de rondte om alles goed te doen en kwam vorig jaar als beste HBO leerling van de opleiding naar boven(inc. een prijsje:D). Als je het niveau ziet van de verslagen van sommige medestudenten valt je spontaan de broek naar beneden. ZOOOOOOO SLECHT.
Ik wil graag naar de universiteit want ik wil hier niet mee vergeleken worden, sorry
Hou dan maar meteen op, want ook op de universiteit lopen mensen rond waarvan je je afvraagt of ze niet beter gewoon ergens op een verzekeringskantoor kunnen gaan werken.

Presentatiesheets met daarop "...toond aan dat.." of "door ... word beweert dat..."
Het woord 'report' uitspreken als 'repport' (met de nadruk op rep)
Vrolijk vermelden dat je 120 proefpersonen hebt getest, waarvan 80 vrouwen en 50 mannen
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:44:06 #110
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_59829673
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:37 schreef tuxepux het volgende:

[..]

Hou dan maar meteen op, want ook op de universiteit lopen mensen rond waarvan je je afvraagt of ze niet beter gewoon ergens op een verzekeringskantoor kunnen gaan werken.

Presentatiesheets met daarop "...toond aan dat.." of "door ... word beweert dat..."
Vrolijk vermelden dat je 120 proefpersonen hebt getest, waarvan 80 vrouwen en 50 mannen
Ow, is het dan zo erg? Nja begrijp me niet verkeerd. Ik ben misschien een MAVO klantje maar spelling staat bij mij hoog in het vaandel, evenals een goede inzet en niet meeliften. Dat is ook de reden dat ik het HBO nu zonder problemen haal(mijn gemiddelde is een 8, 8.5 en mijn CGI gesprekken duren meestal 10 minuten omdat de bewijsstukken goed in elkaar steken). Kun je nog een paar voorbeelden noemen?? Je hebt mijn interesse gewekt
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:46:07 #111
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_59829738
quote:

[..]

Wat studeer jij?
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:47:12 #112
200060 Ruiseart
NOT MADINE!
pi_59829777
HBO Rechten :S

Ga dan WO Rechten doen (zodra je je propedeuse hebt)
[MMOG]Cybernations #40 Spannende tijden die aanbreken op PB?
Namens FOK! pesten wij buitenlanders online!
pi_59829847
quote:

[..]

Welke studie en welke universiteit? Ik heb dat nog nooit meegemaakt.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:55:35 #114
127275 AMS_FUE_Reggaeton
!Nobody can play this¡
pi_59830006
Ik deet dus HBO Nederlandse Taal
ja wel zwaar opzich uiteindelijk ook maar net niet geret!!! Nu doe ik dus HBO Vrijetijdsbesteding wel chill opzich
pi_59830327
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:55 schreef AMS_FUE_Reggaeton het volgende:
Ik deet dus HBO Nederlandse Taal
ja wel zwaar opzich uiteindelijk ook maar net niet geret!!! Nu doe ik dus HBO Vrijetijdsbesteding wel chill opzich
Nou. Het is in ieder geval geen wonder te noemen dat je gestopt bent met Nederlandse Taal, want die beheers je totaal niet.
pi_59830919
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:06 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Nou. Het is in ieder geval geen wonder te noemen dat je gestopt bent met Nederlandse Taal, want die beheers je totaal niet.
Ik neem aan dat je wel door had dat hij expres zo typte he...
pi_59834122
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:46 schreef Nobu het volgende:
Wat studeer jij?
Psychologie
Het zijn ook alleen maar de O&O'ers (onderwijs & ontwikkeling) en sommige Klinische tutjes die dat doen. Maar elke keer als er iets is waarbij ik mensen van andere richtingen tegenkom, erger ik me weer kapot aan dat soort dingen. Gelukkig is dat niet zo vaak
pi_59834580
quote:
Om vervolgens keihard op je bek te gaan
quote:
Groot bullshit verhaal
jij komt nooit buiten zeker?
pi_59834695
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:16 schreef Viking84 het volgende:
Royal sadness!
Ooit van vaktermen gehoord ?

Verder zie ik echt dat mensen de Uni zo erg overschatten zeg een beetje praktijk ervaring is echt niets mee mis hoor
  woensdag 2 juli 2008 @ 10:56:06 #120
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_59836644
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 09:20 schreef Wouser het volgende:
jij komt nooit buiten zeker?
Ben je gek? Hij zou ons tegen kunnen komen
  woensdag 2 juli 2008 @ 11:21:45 #121
200060 Ruiseart
NOT MADINE!
pi_59837212
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 09:20 schreef Wouser het volgende:
Om vervolgens keihard op je bek te gaan
Ik had met m'n propedeuse MER toch een heerlijk rustig eerste jaar op WO Rechten

Maar over HBO Recht hoor ik echt niets dan slechts.
[MMOG]Cybernations #40 Spannende tijden die aanbreken op PB?
Namens FOK! pesten wij buitenlanders online!
pi_59837617
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 11:21 schreef Ruiseart het volgende:

[..]

Ik had met m'n propedeuse MER toch een heerlijk rustig eerste jaar op WO Rechten

Maar over HBO Recht hoor ik echt niets dan slechts.
BIj jou geloof ik dat wel maar niet bij iemand met zo'n kapsones.
  woensdag 2 juli 2008 @ 13:19:05 #123
197338 Knevelt
pi_59840140
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 11:36 schreef Wouser het volgende:

[..]

BIj jou geloof ik dat wel maar niet bij iemand met zo'n kapsones.
Dat eerste zei ik slechts om mensen zoals jij uit de tent te lokken. Mijn tweede post in dit topic meende ik echter oprecht.
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:45:45 #124
123170 alors
zlata1234
pi_59843839
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:16 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Dat ook, als je echt een bikkel bent dan doe je vwo gewoon in 1 jaar. Dan weet je meteen 90% zeker dat het wel lukt op de uni.
know'm sayin?
word? word.
pi_59843888
Mensen die geen Engels kunnen.
Ron Paul 2012
  woensdag 2 juli 2008 @ 16:16:58 #126
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_59844641
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Als je N&T +bio1,2 hebt gedaan kun je bijna elke studie gaan doen die je wilt op leraar frans of geschiedenis na
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_59846006
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:48 schreef Supersoep het volgende:
Mensen die geen Engels kunnen.
Nog zo'n nerd check dit eens: HBO opleidingen
pi_59846652
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 16:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Als je N&T +bio1,2 hebt gedaan kun je bijna elke studie gaan doen die je wilt op leraar frans of geschiedenis na
Geschiedenis kent geen extra eisen naast een vwo-diploma of hbo-p
  woensdag 2 juli 2008 @ 18:40:46 #129
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_59847615
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 17:54 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Geschiedenis kent geen extra eisen naast een vwo-diploma of hbo-p
oh ok ik dacht dat je geschiedenis 2 in je pakket zou moeten hebben
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  woensdag 2 juli 2008 @ 21:20:45 #130
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_59851136
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 16:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dan zou je er ook nog economie bij moeten kiezen, dat wordt ook nog wel eens gevraagd.
pi_59851676
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 21:20 schreef Nobu het volgende:
Dan zou je er ook nog economie bij moeten kiezen, dat wordt ook nog wel eens gevraagd.
Dat mag niet, dan heb je te veel uren
  woensdag 2 juli 2008 @ 21:39:24 #132
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_59851701
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 21:38 schreef tuxepux het volgende:

[..]

Dat mag niet, dan heb je te veel uren
Van wie mag dat niet?
pi_59851914
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 21:39 schreef Nobu het volgende:
Van wie mag dat niet?
Van de euh..schoolleiding, hoe die mensen ook mogen heten.
Ik had N&T met biologie 1&2 erbij, en dat mocht eigenlijk ook al niet, omdat ik ook nog Latijn had. Dat zou toch echt te zwaar worden hoor, dan heb je wel een heel vak meer dan wat officieel mag!
  woensdag 2 juli 2008 @ 21:48:32 #134
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_59851991
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 21:46 schreef tuxepux het volgende:

[..]

Van de euh..schoolleiding, hoe die mensen ook mogen heten.
Ik had N&T met biologie 1&2 erbij, en dat mocht eigenlijk ook al niet, omdat ik ook nog Latijn had. Dat zou toch echt te zwaar worden hoor, dan heb je wel een heel vak meer dan wat officieel mag!
Bij mij op school waren er volgens mij verschillende mensen die naast hun klassieke taal meerdere extra vakken volgden. Zeker de helft deed er minstens één vak bij.
  woensdag 2 juli 2008 @ 21:52:41 #135
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_59852106
Opleiding is overrated.

Ik zelf ben HBO gaan doen omdat je dan alleen het deel leert dat je in de beroepspraktijk nodig hebt en de pure wetenschap gerelateerde zaken van de universiteit weglaat.

Na mn ing. diploma overwogen om toch nog maar even naar de TU Delft te gaan om even te kunnen laten zien dat ik het niveau heb. Maar achteraf gezien heb ik er geen spijt van dat ik ben gaan werken. Het echte leren begint pas wanneer je het bedrijfsleven ingaat.

En inderdaad is HBO niet super moeilijk. Al zit er veel niveau verschil tussen de PABO en een HBO ingenieursopleiding.
pi_59852230
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 21:48 schreef Nobu het volgende:
Bij mij op school waren er volgens mij verschillende mensen die naast hun klassieke taal meerdere extra vakken volgden. Zeker de helft deed er minstens één vak bij.
Klopt, bij mij ook. Maar die kregen allemaal van te voren het advies om het niet te doen, omdat het allemaal zo veel was. Het was ook wel het eerste jaar tweede fase, dus ze wisten het nog niet zo goed
  woensdag 2 juli 2008 @ 22:00:24 #137
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_59852323
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 21:56 schreef tuxepux het volgende:

[..]

Klopt, bij mij ook. Maar die kregen allemaal van te voren het advies om het niet te doen, omdat het allemaal zo veel was. Het was ook wel het eerste jaar tweede fase, dus ze wisten het nog niet zo goed
Het beleid van de school dus, het verbaasde me al. Ik geloof dat het bij ons zelfs aangemoedigd werd om extra vakken te doen. Zelfs als het verder niks met je profiel te maken had, bijvoorbeeld scheikunde naast E&M, was geen enkel probleem.
pi_59861164
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 21:20 schreef Nobu het volgende:

[..]

nee daar heb je niets aan want het wordt nergens voor gevraagd zelfs niet voor een studie econometrie.

Mijn volledige pakket was N&T + bio1,2 + informatica
  vrijdag 4 juli 2008 @ 14:19:13 #139
123170 alors
zlata1234
pi_59889166
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nee daar heb je niets aan want het wordt nergens voor gevraagd zelfs niet voor een studie econometrie.

Mijn volledige pakket was N&T + bio1,2 + informatica
ec1 wordt nog wel eens gevraagd hoor.
know'm sayin?
word? word.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 22:08:44 #140
212492 Jarzwork
'ave we got a video??
pi_59899114
quote:
Mee eens! Ben zelf HBO-er met VWO achtergrond. Na een jaartje Uni ben ik HBO gaan doen. Viel me flink tegen; het is echt best pittig, vooral in de harde technische opleidingen. Schoolboeken waren hetzelfde als voor de uni bijvoorbeeld.

Probleem is idd dat je door poepverhalen op te hangen en bij leraren zeiken het ook gewoon kan halen. Erg jammer voor al die mensen die wel iets geleerd hebben. Een werkgever die zo'n lapschwanz voor zich krijgt zal zich voortaan twee keer bedenken nog iemand (mij dus) van die school aan te nemen. HBO inflatie dus.

Schuld ligt vooral bij de docenten vind ik. Op de technische HBO opleidingen iig, leer je echt wel wat en leraren behoren dat niveau bewaken en dus niet een 6 geven omdat het al je 8e herkansing is.... erg lullig voor iedereen die daadwerkelijk met pijn en moeite een 6 heeft gehaald! BAH

Wel beetje jammer dat je alle MBO-ers over één kam scheert. Waren in mijn geval ook wel vaak de opgeklommen MBO-ers die die streken uithaalden, maar daarentegen zaten er ook echt wel slimme kerels tussen....
pi_59899234
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 14:19 schreef alors het volgende:

[..]

ec1 wordt nog wel eens gevraagd hoor.
Klopt, maar dat verschilt ook weer per universiteit. Ik keek toevallig op de site van de uva en van UT twente en bij de UT heb je wel economie 1 voor bedrijfskunde nodig en bij de uva niet. En bij de Erasmus uni vragen ze enkel Wiskunde A 1,2 als aanvullende eis.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 22:13:55 #142
197338 Knevelt
pi_59899239
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 22:08 schreef Jarzwork het volgende:

[..]

Mee eens! Ben zelf HBO-er met VWO achtergrond. Na een jaartje Uni ben ik HBO gaan doen. Viel me flink tegen; het is echt best pittig, vooral in de harde technische opleidingen. Schoolboeken waren hetzelfde als voor de uni bijvoorbeeld.

Probleem is idd dat je door poepverhalen op te hangen en bij leraren zeiken het ook gewoon kan halen. Erg jammer voor al die mensen die wel iets geleerd hebben. Een werkgever die zo'n lapschwanz voor zich krijgt zal zich voortaan twee keer bedenken nog iemand (mij dus) van die school aan te nemen. HBO inflatie dus.

Schuld ligt vooral bij de docenten vind ik. Op de technische HBO opleidingen iig, leer je echt wel wat en leraren behoren dat niveau bewaken en dus niet een 6 geven omdat het al je 8e herkansing is.... erg lullig voor iedereen die daadwerkelijk met pijn en moeite een 6 heeft gehaald! BAH

Wel beetje jammer dat je alle MBO-ers over één kam scheert. Waren in mijn geval ook wel vaak de opgeklommen MBO-ers die die streken uithaalden, maar daarentegen zaten er ook echt wel slimme kerels tussen....
Goed om te horen. Dat van die MBO'ers is inderdaad wat gegeneraliseerd, moet ik toegeven. Feit blijft dat het grootste deel MBO'ers geen HBO aan kan, plus dat zij meestal degenen zijn die de leeromgeving verzieken.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 22:28:03 #143
212492 Jarzwork
'ave we got a video??
pi_59899516
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 22:13 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Goed om te horen. Dat van die MBO'ers is inderdaad wat gegeneraliseerd, moet ik toegeven. Feit blijft dat het grootste deel MBO'ers geen HBO aan kan, plus dat zij meestal degenen zijn die de leeromgeving verzieken.
Tsja, dat was in mijn geval inderdaad ook zo, dus daar kan ik niets tegenin brengen.

Komend jaar ga ik trouwens weer naar de uni. (HBO klaar en werken zuigt). Ik hoop dat ik dan niet zo wordt als die lui waar ik nu over zeik dat merk ik dan trouwens snel genoeg, want daar geven ze geen duimbreed toe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')