Doe ik nietquote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:19 schreef MetalSonic het volgende:
[..]
Mensen die zich beter voelen dan het HBO
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:19 schreef Knevelt het volgende:
Alsof HBO Rechten überhaupt iets voorstelt.!
Alsof HBO überhaupt iets voorstelt.!
En ik kan het weten, want ik haal m'n P dit jaar op HBO-niveau en dan zout ik op naar de universiteit.
Ik doe een ICT-gerelateerde HBO-opleiding, en daar krijg je ook dingen zoals Engels en basis wiskunde. Zodra je echter kunt bewijzen dat je dat al kent (bijvoorbeeld cijferlijst havo/vwo waar je een voldoende hebt voor Engels) krijg je vrijstelling.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:15 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Ik wil dus HBO-rechten gaan studeren, bel ik net even op om wat info te krijgen over welke vakken je krijgt...
Krijg ik te horen dat ik ook nog Engels moet gaan leren![]()
![]()
Ik wil juist een opleiding zonder een extra taal!
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:20 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Kerel, je kan beter een paaldansopleiding gaan doen ofzo.
Wat een homo man, die TS :
[ afbeelding ]
Lijkt me wel handig, anders kun je net zo goed niet beginnen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:23 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
[..]
![]()
Wil ook gewoon me p halen hoor....
En dan naar de uni... vergeten te vermelden.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:24 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Lijkt me wel handig, anders kun je net zo goed niet beginnen.
Eens met Knevelt, ik heb btw al een tijdje mijn P maar ik ga eerst mijn HBO halen om daarna nog nog naar de uni te gaanquote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:27 schreef Knevelt het volgende:
Weet je wat het is. Het is niet zo zeer dat het HBO zo slecht is, maar vooral het eigenlijk-potentieel-MBO-uitschot dat zich een baan naar het HBO heeft gewaand middels slijmen, tiet-uithalen en kutsmoesjes over persoonlijke omstandigheden die toch wel ernstige invloed hadden op hun schoolprestaties. Hierdoor zitten deze incompetenten nu toch op het HBO waar ze helemaal niet horen. Gevolg: de gemiddelde studentenprestaties dalen drastisch. Gevolg daarvan: Volgens het Nederlandse (kapotmakende) gelijkheidsdenken gaan docenten de 'mindere studenten' helpen door middel van extra begeleiding, waarbij de 'betere studenten' niets meer bijleren. Daarnaast worden tentamens gemaakt die eigenlijk op het MBO zouden horen. Uiteindelijke gevolg: inflatie van het HBO.
Begin lekker je eigen topicquote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:27 schreef Knevelt het volgende:
Weet je wat het is. Het is niet zo zeer dat het HBO zo slecht is, maar vooral het eigenlijk-potentieel-MBO-uitschot dat zich een baan naar het HBO heeft gewaand middels slijmen, tiet-uithalen en kutsmoesjes over persoonlijke omstandigheden die toch wel ernstige invloed hadden op hun schoolprestaties. Hierdoor zitten deze incompetenten nu toch op het HBO waar ze helemaal niet horen. Gevolg: de gemiddelde studentenprestaties dalen drastisch. Gevolg daarvan: Volgens het Nederlandse (kapotmakende) gelijkheidsdenken gaan docenten de 'mindere studenten' helpen door middel van extra begeleiding, waarbij de 'betere studenten' niets meer bijleren. Daarnaast worden tentamens gemaakt die eigenlijk op het MBO zouden horen. Uiteindelijke gevolg: inflatie van het HBO.
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:29 schreef MetalSonic het volgende:
[..]
Eens met Knevelt, ik heb btw al een tijdje mijn P maar ik ga eerst mijn HBO halen om daarna nog nog naar de uni te gaan
Ongefundeerd spuisel van een CU aanhangerquote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:27 schreef Knevelt het volgende:
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:23 schreef Electro-Worm het volgende:
ic doe vmbo mr kga univerystijt doen.
all1 t systeem werkt me tegn.
Of niet
Waarom HBO rechten, waarom niet naar de Uni?quote:
als het niveau van de opleiding minder waard wordt spreekt men niet van inflatiequote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:27 schreef Knevelt het volgende:
Ga dan naar een betere HBO instelling. Bij de mijne werden die mensen er keihard uitgeknikkerd.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:27 schreef Knevelt het volgende:
Rotjong.quote:
Je doet zelf psychologie, iets wat zo'n beetje de harige onderbuik is van het universitair onderwijs. Je moet echt niet zeuren.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:51 schreef Relneger18 het volgende:
allemaal van die nietszeggende Bullshit
Jij denkt serieus dat je psychologie magazine achtige feitjes en weetjes krijgt onderwezenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:15 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Je doet zelf psychologie, iets wat zo'n beetje de harige onderbuik is van het universitair onderwijs. Je moet echt niet zeuren.
HBO
Meestal is dat maar een blok en dan ben je er vanafquote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:15 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Ik wil dus HBO-rechten gaan studeren, bel ik net even op om wat info te krijgen over welke vakken je krijgt...
Krijg ik te horen dat ik ook nog Engels moet gaan leren![]()
![]()
Ik wil juist een opleiding zonder een extra taal!
Zo kun je hbo'ers die naar de uni gaan ook zien. Die halen het gemiddelde niveau naar beneden en verlagen het aanzien van een wetenschappelijke opleiding (immers, elke josti wordt tegenwoordig toegelaten)quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:27 schreef Knevelt het volgende:
Jaloers.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:38 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat je psychologie magazine achtige feitjes en weetjes krijgt onderwezen?
In ieder geval ben ik van plan door te studeren, doctoraat te halen, maar misschien schakel ik over naar geneeskunde...wie weet.
Maar jij , ga jij maar lkkr verder met je HBO, misschien word je dan wel assistant business accountant credit manager op de third floor.
Klagen dat je Engels moet leren en dan naar de Uni, jij komt er wel.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:27 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
[..]
En dan naar de uni... vergeten te vermelden.
Laatste keer dat ik in Klaagbak kom
Ik weet wat de opleiding inhoudtquote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:38 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat je psychologie magazine achtige feitjes en weetjes krijgt onderwezen?
In ieder geval ben ik van plan door te studeren, doctoraat te halen, maar misschien schakel ik over naar geneeskunde...wie weet.
Maar jij , ga jij maar lkkr verder met je HBO, misschien word je dan wel assistant business accountant credit manager op de third floor.
Iig beter dan de rest van je leven achter je pctje zitten stressen om een paar pixelsquote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:42 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Ik weet wat de opleiding inhoudt
Verder met HBO? Ik ben al klaar met m'n uni.Maar wie weet, misschien schakel ik wel over naar geneeskunde. *proest*
Dat soort opmwerkingen werken niet goed op een internetforumquote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:50 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
Iig beter dan de rest van je leven achter je pctje zitten stressen om een paar pixels.
Ga spelletjes maken
Klopt. Als je als HBO'er naar de uni gaat is het waarschijnlijk dat je ook een aandeel hebt in de niveaudaling van de uni. Voornamelijk wanneer je inzet op HBO-niveau blijft liggen. Ik ken echter ook uizonderingen van HBO'ers die met hun P naar de universiteit zijn gegaan en daar bovengemiddeld scoorden. Meestal zijn dit ook mensen die eigenlijk VWO hadden kunnen doen, maar dit niet gedaan hebben.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:55 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Zo kun je hbo'ers die naar de uni gaan ook zien. Die halen het gemiddelde niveau naar beneden en verlagen het aanzien van een wetenschappelijke opleiding (immers, elke josti wordt tegenwoordig toegelaten)
En op het MBO zitten geen uitzonderingen?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:09 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Klopt. Als je als HBO'er naar de uni gaat is het waarschijnlijk dat je ook een aandeel hebt in de niveaudaling van de uni. Voornamelijk wanneer je inzet op HBO-niveau blijft liggen. Ik ken echter ook uizonderingen van HBO'ers die met hun P naar de universiteit zijn gegaan en daar bovengemiddeld scoorden. Meestal zijn dit ook mensen die eigenlijk VWO hadden kunnen doen, maar dit niet gedaan hebben.
Waar heb je zien staan dat ik dat gezegd heb dan?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:10 schreef afcajos het volgende:
[..]
En op het MBO zitten geen uitzonderingen?
Nee die zitten daar nietquote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:10 schreef afcajos het volgende:
[..]
En op het MBO zitten geen uitzonderingen?
whihiquote:
Dat zijn zeker uitzonderingen, het grootste deel haalt zijn bul namelijk nooit.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:09 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Klopt. Als je als HBO'er naar de uni gaat is het waarschijnlijk dat je ook een aandeel hebt in de niveaudaling van de uni. Voornamelijk wanneer je inzet op HBO-niveau blijft liggen. Ik ken echter ook uizonderingen van HBO'ers die met hun P naar de universiteit zijn gegaan en daar bovengemiddeld scoorden. Meestal zijn dit ook mensen die eigenlijk VWO hadden kunnen doen, maar dit niet gedaan hebben.
Zou kunnen, heb de exacte cijfers niet.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:13 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat zijn zeker uitzonderingen, het grootste deel haalt zijn bul namelijk nooit.
Maar op die manier heb je toch een beperktere keuze uit studies of niet?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:09 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Als ik voor mezelf spreek: Op de CITO-toetskreeg ik havo/tl uit. Eenmaal op de middelbare school haalde ik op de havo alleen maar 8en en 9s. Maar als ik VWO wilde gaan doen, wat docenten mij deden aanraadden, moest ik jaar 5 overdoen op VWO-niveau + jaar 6 VWO = 2 jaar kwijt, 1 jaar verspild. Hadk geen zin in, dus HBO P ----> universiteit. Zo.
Ik kom van de Havo, ben na mijn HBO p naar de uni gegaan en had toen ik de master in ging een cijfergemiddelde van 7,6 wat hier voldoende is om een onderzoeksmaster te mogen doen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:13 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat zijn zeker uitzonderingen, het grootste deel haalt zijn bul namelijk nooit.
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:16 schreef Viking84 het volgende:
Mensen die HBO willen doen en dan nog geen Engels kunnen.
Royal sadness!
Het is inmiddels al weer een aantal jaren oud, maar goed: cijfersquote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:15 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Zou kunnen, heb de exacte cijfers niet.
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:16 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Maar op die manier heb je toch een beperktere keuze uit studies of niet?
En dat baseer je op?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:13 schreef MetalSonic het volgende:
[..]
![]()
Ik vind die afcajos sowieso maar een meeloper
Huh? 5 jaar HAVO, 2 jaar VWO. Hoezo 5 jaar overdoen op VWO niveau?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:09 schreef Knevelt het volgende:
Als ik voor mezelf spreek: Op de CITO-toetskreeg ik havo/tl uit. Eenmaal op de middelbare school haalde ik op de havo alleen maar 8en en 9s. Maar als ik VWO wilde gaan doen, wat docenten mij deden aanraadden, moest ik jaar 5 overdoen op VWO-niveau + jaar 6 VWO = 2 jaar kwijt, 1 jaar verspild. Hadk geen zin in, dus HBO P ----> universiteit. Zo.
Uit de OP maak ik op dat TS Engels moet gáán leren. Je mag toch hopen dat iemand die aan het HBO begint al wat Engels kán?quote:
Okee, dank. Kantekening is wel dat het, als ik het zo vlug eens bekijk, alleen over TU Delft gaat?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:19 schreef Nobu het volgende:
[..]
Het is inmiddels al weer een aantal jaren oud, maar goed: cijfers
Hij bedoelt (ws) dit: Met een HBO-propedeuse Nederlands kun je niet doorstromen naar WO natuurkunde.quote:
Te vlug bekeken, het gaat juist niet over de TUquote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:21 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Okee, dank. Kantekening is wel dat het, als ik het zo vlug eens bekijk, alleen over TU Delft gaat?
Ik heb ook Engelsquote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Uit de OP maak ik op dat TS Engels moet gáán leren. Je mag toch hopen dat iemand die aan het HBO begint al wat Engels kán?
Sorry hield er geen rekening mee dat je zo gevoelig bent, en dat je er niet tegen kan als andere mensen een totaal andere mening hebben en zich daar zelfs over opwinden.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:19 schreef afcajos het volgende:
[..]
En dat baseer je op?Nee laat ik dan maar een vage boycot verzinnen waardoor ik compleet voor lul sta en absoluut geen punt maak, maar wel lekker "anders" ben
Lekker belangrijk als je toch geen Geneeskunde oid wilt gaan doen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hij bedoelt (ws) dit: Met een HBO-propedeuse Nederlands kun je niet doorstromen naar WO natuurkunde.
Maar dat houd je sowieso, ook als je VWO hebt gedaan. Met profiel C&M kun je niet iets in de exacte wetenschappen gaan doen (andersom wel, volgens mij).
Ik wind mij er absoluut niet over op, volgens mij ben jij nu diegene die zich aangevallen voeltquote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:23 schreef MetalSonic het volgende:
[..]
Sorry hield er geen rekening mee dat je zo gevoelig bent, en dat je er niet tegen kan als andere mensen een totaal andere mening hebben en zich daar zelfs over opwinden.
Kijk dan maar eens goed rond op de site van de uni waar je heen wilt want volgens mij zijn er weinig interessante studies waar geen bepaalde toelatingseisen voor bestaan.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:24 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Lekker belangrijk als je toch geen Geneeskunde oid wilt gaan doen.
Geschiedenis vind ik heel interessant, en daar word ik toegelaten met mijn HBO-P.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:31 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Kijk dan maar eens goed rond op de site van de uni waar je heen wilt want volgens mij zijn er weinig interessante studies waar geen bepaalde toelatingseisen voor bestaan.
Mensen die je boycot niet begrijpenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:29 schreef Knevelt het volgende:
Welk boycot?
Ja, daar noem je ook wat..quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:33 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Geschiedenis vind ik heel interessant, en daar word ik toegelaten met mijn HBO-P.
quote:
Zegt de neerlandicus onder onsquote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wie kiest er nu ook zo'n pauperstudie?.
Nope. Dat is een scholier. D'oh.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:53 schreef PietjePuk007 het volgende:
Is een HBO'er eigenlijk wel een student?
Strikt genomen is het 'neerlandica' natuurlijk, maar je mag een vrouw ook wel met de mannelijke vorm aanduidenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:55 schreef Knevelt het volgende:
Of is het dan neerlandica?Jij weet dat wel.
Je bekijkt het verkeerd, je noemt bij de een wel de MBO en Universitaire opleiding maar niet de HBO opleiding. Laten we is kijken in de hoek van bouwkunde, een bouwproject. De opzet van het project kan gedaan worden door een HBO'er deze geeft de opdracht aan een Universitair iemand deze ontwerpt. De HBO functie zal vervolgens de juiste componenten gebruiken om het ontwerp van de architect te realiseren. De MBO'er zal uiteindelijk het daadwerkelijke bouwen doen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:51 schreef Relneger18 het volgende:
HBO, de meest nutteloze uitvinding in de geschiedenis van Nederland. Of je doet uni of je doet MBO PUNT, voorbeeld:
MBO-banen:
-bouwvakker > duidelijk
-systeembeheerder > duidelijk
-timmerman > duidelijk
-secretaris > duidelijk
-mode designer > duidelijk
-manager > duidelijk
-sociale maatschappelijk werker > duidelijk
Uni banen:
-Onderzoeker (In alle wetenschappen)![]()
-Arts
-Jurist
-Ingenieur
-Psycholoog
-Architect
Allemaal duidelijk en vanzelfsprekend..
Nu HBO
-HBO Credit management![]()
-Business Process Management
-HBO SPD Bedrijfsadministratie![]()
-HBO Hartfunctielaborant
-HBO Longfunctieassistent![]()
-HBO Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH)![]()
-NIMA Interne en Concerncommunicatie-Bwtf??
-Customer Relationship Management (CRM)
allemaal van die nietszeggende Bullshit
Ik dacht dat begrijpend lezen belangrijk was voor een student Neerlandistiek.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Huh? 5 jaar HAVO, 2 jaar VWO. Hoezo 5 jaar overdoen op VWO niveau?
En wat heb je gedronken? ( @ vetgedrukte stukje).
Ik voel mij niet aangevallen hoor. Ik was gewoon verbaasd over je manier van reageren. En ik reageer in beide topics.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:28 schreef afcajos het volgende:
[..]
Ik wind mij er absoluut niet over op, volgens mij ben jij nu diegene die zich aangevallen voeltMaar waarom reageer je in dit topic op mij? Ga gewoon weer lekker verder in je eigen topic en probeer je boycot maar eens goed te beargumenteren
Als iemand het niet in normaal Nederlands formuleert, kan zelfs een student Nederlands er niks van makenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:36 schreef Emimich het volgende:
[..]
Ik dacht dat begrijpend lezen belangrijk was voor een student Neerlandistiek.
Van alle opleidingen, waarom Nederlands?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als iemand het niet in normaal Nederlands formuleert, kan zelfs een student Nederlands er niks van maken.
Waarom ga je dan niet meteen naar de uni als jij wel zoveel voorstelt, lutser?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:19 schreef Knevelt het volgende:
En ik kan het weten, want ik haal m'n P dit jaar op HBO-niveau en dan zout ik op naar de universiteit.
Klopt. De HBO examens van vandaag staan gelijk aan het MBO dat ik ooit deed. Mag ik even een HBO papiertje vangen?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:27 schreef Knevelt het volgende:
that's so truequote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:27 schreef Knevelt het volgende:
Blijft leukquote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:29 schreef Tuvai.net het volgende:
En we hebben weer een "Ik doe een semi-interessante opleiding en ben dus beter dan jou en de rest van de wereld"-mensen verzameltopique.
beter dan jijquote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:29 schreef Tuvai.net het volgende:
En we hebben weer een "Ik doe een semi-interessante opleiding en ben dus beter dan jou en de rest van de wereld"-mensen verzameltopique.
Omdat ik nu eenmaal een talenmens ben. Toen ik begon met Nederlands wilde ik schrijfster wordenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:27 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Van alle opleidingen, waarom Nederlands?Om fokkers te kunnen dissen of wat?
Schrijfster is leuk! Waarom nu niet meer?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Omdat ik nu eenmaal een talenmens ben. Toen ik begon met Nederlands wilde ik schrijfster worden.
Toch fijn om te horen dat ook een docent op het HBO kan bevestigen dat mijn beeld best weleens zou kunnen kloppen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:10 schreef roze-meisje het volgende:
[..]
that's so true![]()
m'n vader geeft les op 't hbo en hij zegt ook dat er heel veel mbo+ typjes rondlopen die eigenlijk niet goed genoeg zijn voor 't hbo maar worden gematst met bepaalde zaken..
je zou sommige verslagen eens moeten lezen, kinderen op de basisschool schrijven nog beter![]()
Dat word je niet zomaar (talent, inspiratie etc) en bovendien zijn je medestudenten op de uni degenen die net als jij ook het beste waren in het vak dat je gekozen hebtquote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:02 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Schrijfster is leuk! Waarom nu niet meer?
dat zal het inderdaad waarschijnlijk meer zijn..... iedereen doet tegenwoordig dan wel hbo of uni, je moet echt promoveren of iets dergelijks wil je er nog uit springenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:09 schreef Fortitudo het volgende:
neehoor,
niet alle universiteiten gaan in deze drang mee
laatst nog een tentamen gemaakt waarvan de vragen ook al in 1999 een keer werden gevraagd. het is niet allemaal makkelijker ofzo, alleen steeds meer mensen doen het en dat is kut
Leer jij eerst maar eens Nederlands.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:13 schreef Brembo het volgende:
[..]
Je bekijkt het verkeerd, je noemt bij de een wel de MBO en Universitaire opleiding maar niet de HBO opleiding. Laten we is kijken in de hoek van bouwkunde, een bouwproject. De opzet van het project kan gedaan worden door een HBO'er deze geeft de opdracht aan een Universitair iemand deze ontwerpt. De HBO functie zal vervolgens de juiste componenten gebruiken om het ontwerp van de architect te realiseren. De MBO'er zal uiteindelijk het daadwerkelijke bouwen doen.
Universiteit = Archtiect (ontwerp)
HBO = Projectleider, Bouwkundig constructeur bedien HBO Bouwkunde
MBO = Bouwvakker.
Dit ben ik zo erg met je eens. Ik ben nog van de oude MAVO. Ik had vroeger dus totaal geen motivatie en was dus echt een KUTJONG(als je het een benaming moet geven). Hierna dus MBO gaan doen en nu HBO. Ik ben misschien niet de allerslimste maar ik werk me een slag in de rondte om alles goed te doen en kwam vorig jaar als beste HBO leerling van de opleiding naar boven(inc. een prijsje:D). Als je het niveau ziet van de verslagen van sommige medestudenten valt je spontaan de broek naar beneden. ZOOOOOOO SLECHT.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:10 schreef roze-meisje het volgende:
[..]
that's so true![]()
m'n vader geeft les op 't hbo en hij zegt ook dat er heel veel mbo+ typjes rondlopen die eigenlijk niet goed genoeg zijn voor 't hbo maar worden gematst met bepaalde zaken..
je zou sommige verslagen eens moeten lezen, kinderen op de basisschool schrijven nog beter![]()
Hou dan maar meteen op, want ook op de universiteit lopen mensen rond waarvan je je afvraagt of ze niet beter gewoon ergens op een verzekeringskantoor kunnen gaan werken.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:18 schreef Michielos het volgende:
Dit ben ik zo erg met je eens. Ik ben nog van de oude MAVO. Ik had vroeger dus totaal geen motivatie en was dus echt een KUTJONG(als je het een benaming moet geven). Hierna dus MBO gaan doen en nu HBO. Ik ben misschien niet de allerslimste maar ik werk me een slag in de rondte om alles goed te doen en kwam vorig jaar als beste HBO leerling van de opleiding naar boven(inc. een prijsje:D). Als je het niveau ziet van de verslagen van sommige medestudenten valt je spontaan de broek naar beneden. ZOOOOOOO SLECHT.
Ik wil graag naar de universiteit want ik wil hier niet mee vergeleken worden, sorry
Ow, is het dan zo erg? Nja begrijp me niet verkeerd. Ik ben misschien een MAVO klantje maar spelling staat bij mij hoog in het vaandel, evenals een goede inzet en niet meeliften. Dat is ook de reden dat ik het HBO nu zonder problemen haal(mijn gemiddelde is een 8, 8.5 en mijn CGI gesprekken duren meestal 10 minuten omdat de bewijsstukken goed in elkaar steken). Kun je nog een paar voorbeelden noemen?? Je hebt mijn interesse gewektquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:37 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Hou dan maar meteen op, want ook op de universiteit lopen mensen rond waarvan je je afvraagt of ze niet beter gewoon ergens op een verzekeringskantoor kunnen gaan werken.
Presentatiesheets met daarop "...toond aan dat.." of "door ... word beweert dat..."![]()
Het woord 'report' uitspreken als 'repport' (met de nadruk op rep)![]()
Vrolijk vermelden dat je 120 proefpersonen hebt getest, waarvan 80 vrouwen en 50 mannen
Wat studeer jij?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:37 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Hou dan maar meteen op, want ook op de universiteit lopen mensen rond waarvan je je afvraagt of ze niet beter gewoon ergens op een verzekeringskantoor kunnen gaan werken.
Presentatiesheets met daarop "...toond aan dat.." of "door ... word beweert dat..."![]()
Vrolijk vermelden dat je 120 proefpersonen hebt getest, waarvan 80 vrouwen en 50 mannen
Welke studie en welke universiteit? Ik heb dat nog nooit meegemaakt.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:37 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Nou. Het is in ieder geval geen wonder te noemen dat je gestopt bent met Nederlandse Taal, want die beheers je totaal niet.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:55 schreef AMS_FUE_Reggaeton het volgende:
Ik deet dus HBO Nederlandse Taal
ja wel zwaar opzich uiteindelijk ook maar net niet geret!!! Nu doe ik dus HBO Vrijetijdsbesteding wel chill opzich
Ik neem aan dat je wel door had dat hij expres zo typte he...quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:06 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Nou. Het is in ieder geval geen wonder te noemen dat je gestopt bent met Nederlandse Taal, want die beheers je totaal niet.![]()
Psychologiequote:
Om vervolgens keihard op je bek te gaanquote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:19 schreef Knevelt het volgende:
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:51 schreef Relneger18 het volgende:
Groot bullshit verhaal
Ooit van vaktermen gehoordquote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:16 schreef Viking84 het volgende:
Mensen die HBO willen doen en dan nog geen Engels kunnen.
Royal sadness!
Ben je gek? Hij zou ons tegen kunnen komenquote:
Ik had met m'n propedeuse MER toch een heerlijk rustig eerste jaar op WO Rechtenquote:
BIj jou geloof ik dat wel maar niet bij iemand met zo'n kapsones.quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:21 schreef Ruiseart het volgende:
[..]
Ik had met m'n propedeuse MER toch een heerlijk rustig eerste jaar op WO Rechten![]()
Maar over HBO Recht hoor ik echt niets dan slechts.
quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:36 schreef Wouser het volgende:
[..]
BIj jou geloof ik dat wel maar niet bij iemand met zo'n kapsones.
Dat ook, als je echt een bikkel bent dan doe je vwo gewoon in 1 jaar. Dan weet je meteen 90% zeker dat het wel lukt op de uni.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:16 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Maar op die manier heb je toch een beperktere keuze uit studies of niet?
Als je N&T +bio1,2 hebt gedaan kun je bijna elke studie gaan doen die je wilt op leraar frans of geschiedenis naquote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hij bedoelt (ws) dit: Met een HBO-propedeuse Nederlands kun je niet doorstromen naar WO natuurkunde.
Maar dat houd je sowieso, ook als je VWO hebt gedaan. Met profiel C&M kun je niet iets in de exacte wetenschappen gaan doen (andersom wel, volgens mij).
Geschiedenis kent geen extra eisen naast een vwo-diploma of hbo-pquote:Op woensdag 2 juli 2008 16:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als je N&T +bio1,2 hebt gedaan kun je bijna elke studie gaan doen die je wilt op leraar frans of geschiedenis na
oh ok ik dacht dat je geschiedenis 2 in je pakket zou moeten hebbenquote:Op woensdag 2 juli 2008 17:54 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Geschiedenis kent geen extra eisen naast een vwo-diploma of hbo-p
Dan zou je er ook nog economie bij moeten kiezen, dat wordt ook nog wel eens gevraagd.quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als je N&T +bio1,2 hebt gedaan kun je bijna elke studie gaan doen die je wilt op leraar frans of geschiedenis na
Dat mag niet, dan heb je te veel urenquote:Op woensdag 2 juli 2008 21:20 schreef Nobu het volgende:
Dan zou je er ook nog economie bij moeten kiezen, dat wordt ook nog wel eens gevraagd.
Van wie mag dat niet?quote:Op woensdag 2 juli 2008 21:38 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Dat mag niet, dan heb je te veel uren
Van de euh..schoolleiding, hoe die mensen ook mogen heten.quote:
Bij mij op school waren er volgens mij verschillende mensen die naast hun klassieke taal meerdere extra vakken volgden. Zeker de helft deed er minstens één vak bij.quote:Op woensdag 2 juli 2008 21:46 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Van de euh..schoolleiding, hoe die mensen ook mogen heten.
Ik had N&T met biologie 1&2 erbij, en dat mocht eigenlijk ook al niet, omdat ik ook nog Latijn had. Dat zou toch echt te zwaar worden hoor, dan heb je wel een heel vak meer dan wat officieel mag!
Klopt, bij mij ook. Maar die kregen allemaal van te voren het advies om het niet te doen, omdat het allemaal zo veel was. Het was ook wel het eerste jaar tweede fase, dus ze wisten het nog niet zo goedquote:Op woensdag 2 juli 2008 21:48 schreef Nobu het volgende:
Bij mij op school waren er volgens mij verschillende mensen die naast hun klassieke taal meerdere extra vakken volgden. Zeker de helft deed er minstens één vak bij.
Het beleid van de school dus, het verbaasde me al. Ik geloof dat het bij ons zelfs aangemoedigd werd om extra vakken te doen. Zelfs als het verder niks met je profiel te maken had, bijvoorbeeld scheikunde naast E&M, was geen enkel probleem.quote:Op woensdag 2 juli 2008 21:56 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Klopt, bij mij ook. Maar die kregen allemaal van te voren het advies om het niet te doen, omdat het allemaal zo veel was. Het was ook wel het eerste jaar tweede fase, dus ze wisten het nog niet zo goed
nee daar heb je niets aan want het wordt nergens voor gevraagd zelfs niet voor een studie econometrie.quote:Op woensdag 2 juli 2008 21:20 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dan zou je er ook nog economie bij moeten kiezen, dat wordt ook nog wel eens gevraagd.
ec1 wordt nog wel eens gevraagd hoor.quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee daar heb je niets aan want het wordt nergens voor gevraagd zelfs niet voor een studie econometrie.
Mijn volledige pakket was N&T + bio1,2 + informatica
Mee eens! Ben zelf HBO-er met VWO achtergrond. Na een jaartje Uni ben ik HBO gaan doen. Viel me flink tegen; het is echt best pittig, vooral in de harde technische opleidingen. Schoolboeken waren hetzelfde als voor de uni bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:27 schreef Knevelt het volgende:
Klopt, maar dat verschilt ook weer per universiteit. Ik keek toevallig op de site van de uva en van UT twente en bij de UT heb je wel economie 1 voor bedrijfskunde nodig en bij de uva niet. En bij de Erasmus uni vragen ze enkel Wiskunde A 1,2 als aanvullende eis.quote:
Goed om te horen. Dat van die MBO'ers is inderdaad wat gegeneraliseerd, moet ik toegeven.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:08 schreef Jarzwork het volgende:
[..]
Mee eens! Ben zelf HBO-er met VWO achtergrond. Na een jaartje Uni ben ik HBO gaan doen. Viel me flink tegen; het is echt best pittig, vooral in de harde technische opleidingen. Schoolboeken waren hetzelfde als voor de uni bijvoorbeeld.
Probleem is idd dat je door poepverhalen op te hangen en bij leraren zeiken het ook gewoon kan halen. Erg jammer voor al die mensen die wel iets geleerd hebben. Een werkgever die zo'n lapschwanz voor zich krijgt zal zich voortaan twee keer bedenken nog iemand (mij dus) van die school aan te nemen. HBO inflatie dus.
Schuld ligt vooral bij de docenten vind ik. Op de technische HBO opleidingen iig, leer je echt wel wat en leraren behoren dat niveau bewaken en dus niet een 6 geven omdat het al je 8e herkansing is.... erg lullig voor iedereen die daadwerkelijk met pijn en moeite een 6 heeft gehaald! BAH
Wel beetje jammer dat je alle MBO-ers over één kam scheert. Waren in mijn geval ook wel vaak de opgeklommen MBO-ers die die streken uithaalden, maar daarentegen zaten er ook echt wel slimme kerels tussen....
Tsja, dat was in mijn geval inderdaad ook zo, dus daar kan ik niets tegenin brengen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:13 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Goed om te horen. Dat van die MBO'ers is inderdaad wat gegeneraliseerd, moet ik toegeven.Feit blijft dat het grootste deel MBO'ers geen HBO aan kan, plus dat zij meestal degenen zijn die de leeromgeving verzieken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |